Volvo V70, 2e generatie. Die heeft 2.5l benzinemotor, en als je vaker met een aanhanger rijdt is de 2.5T aan te raden, met een lage-druk turbo, die geeft je bijna het koppel van een dieselmotor bij lage toeren, maar rijdt bij hogere toeren als een normale benzinemotor. Maar, het verbruik is meer 1:10 voor de 2.5T, de niet-turbo is zuiniger (je hebt ze ook nog met een hoge-druk turbo, dat zijn echte race-monsters die 1:8 slurpen).
Dit ding kan probleemloos mijn mountainbike, met 130/125mm vering voor en achter, vervoeren, en ook mijn fatbike met een 72cm stuur.
Ik heb eerst een 1e generatie gereden, nu een 2e generatie, en die heeft ook cruise control standaard. Die laatste heeft me in 2017 7,5k EUR gekost voor een exemplaar uit 2004 met 160 km op de teller (belachelijke weinig km voor een dergelijke auto).
En ik ben het met Sometimes eens dat je niets gaat vinden dat aan al je eisen voldoet. Een grote station, benzine, die 1:20 doet krijg je niet voor 10 kEUR max. Of je rijdt met een wrak dat je meerdere duizenden per jaar kost om op de weg te houden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.