abonnement Unibet Coolblue
pi_205584679
STORING
Als ik op www.NPOstart.nl een programma probeer af te spelen krijg ik de melding -Failed to retrieve the service certificaten - en wordt er niet afgespeeld.
Ik heb het al gemeld bij NPO. Zij melden terug dat -Wij ervaren inderdaad de laatste week problemen dat klanten de fout melding in beeld zien. Onze ICT-afdeling is ervan op de hoogte en we hopen dat dit probleem zo spoedig mogelijk is verholpen.
Op zich positief, maar het duurt al even.
Als alle klanten er last van hebben lijkt het mij dat er met man en macht aan gewerkt zou worden.

VRAGEN:
Weet iemand wat de melding betekend?
Kan ik er zelf iets aan doen?
Zo ja wat?
Heeft iedereen er last van?
Zo nee: Waarom alleen die bepaalde groep?
pi_205584743
In welke browsers heb je er allemaal last van?
pindazakje
pi_205584786
Dit krijg je als je geen TPM2.0-chip in je PC hebt zitten. De overheid kan zo makkelijker je on-line activiteiten tracken en je kijkgedrag monitoren. :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205584844
Mijn browser die ik altijd gebruik is: Safari. Ik heb geen andere geprobeerd op mijn computer.
pi_205584981
quote:
13s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:25 schreef Karel050 het volgende:
STORING
Als ik op www.NPOstart.nl een programma probeer af te spelen krijg ik de melding -Failed to retrieve the service certificaten - en wordt er niet afgespeeld.
Ik heb het al gemeld bij NPO. Zij melden terug dat -Wij ervaren inderdaad de laatste week problemen dat klanten de fout melding in beeld zien. Onze ICT-afdeling is ervan op de hoogte en we hopen dat dit probleem zo spoedig mogelijk is verholpen.
Op zich positief, maar het duurt al even.
Als alle klanten er last van hebben lijkt het mij dat er met man en macht aan gewerkt zou worden.

VRAGEN:
Weet iemand wat de melding betekend?
Kan ik er zelf iets aan doen?
Zo ja wat?
Heeft iedereen er last van?
Zo nee: Waarom alleen die bepaalde groep?
Lijkt erop dat je safari browser niet helemaal in orde is. Misschien ff safari reinstallen?
pi_205585035
Nieuwe Apple kopen dan maar. Planned obsolesence _O_
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205585105
Ik begrijp dat de oplossing kan zijn:
A Een andere browser gebruiken of
B Safari reïnstalleren.

VRAGEN
1 Maar wat betekend de foutmelding "Failed to retrieve the service certificate" eigenlijk?
2 Wat is het verband van de oplossingen met de fotmelding?
pi_205585146
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 23:03 schreef Het_Bokje het volgende:
Nieuwe Apple kopen dan maar. Planned obsolesence _O_
Ben ook geen Apple fan maar ik probeer wel mensen te helpen dan.
pi_205585181
ff een andere Browser installeren om uit te proberen?
Edit:

1 Maar wat betekend de foutmelding "Failed to retrieve the service certificate" eigenlijk?

Dat Safari moeilijkheden heeft om het certificaat te downloaden/benaderen (lijkt dus een server-side probleem te zijn), het bekijken van die video vereist dat certificaat maar jouw Safari krijgt dat niet van de NPO-Server. (zoiets)

2 Wat is het verband van de oplossingen met de fotmelding?

Dat de oplossing aan/in de server-config zit, en dat het dus niet aan jou ligt, en dat jij er niets aan kunt doen. Verklaart ook de herkenning van je klacht door de Helpdesk.

Tenzij het een Apple-update probleem is, waardoor meerdere Apple-gebruikers er last van hebben, dat zou ook nog kunnen. NPO uitsluiten van de Keychain omdat NL Zwarte Piet heeft? Ik zie Apple er wel voor aan. :D

[ Bericht 47% gewijzigd door Het_Bokje op 08-08-2022 23:38:42 ]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205585488
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 23:30 schreef Het_Bokje het volgende:
ff een andere Browser installeren om uit te proberen?
Edit:

1 Maar wat betekend de foutmelding "Failed to retrieve the service certificate" eigenlijk?

Dat Safari moeilijkheden heeft om het certificaat te downloaden/benaderen (lijkt dus een server-side probleem te zijn), het bekijken van die video vereist dat certificaat maar jouw Safari krijgt dat niet van de NPO-Server. (zoiets)

2 Wat is het verband van de oplossingen met de fotmelding?

Dat de oplossing aan/in de server-config zit, en dat het dus niet aan jou ligt, en dat jij er niets aan kunt doen. Verklaart ook de herkenning van je klacht door de Helpdesk.

Tenzij het een Apple-update probleem is, waardoor meerdere Apple-gebruikers er last van hebben, dat zou ook nog kunnen. NPO uitsluiten van de Keychain omdat NL Zwarte Piet heeft? Ik zie Apple er wel voor aan. :D
nee het is client side, anders zou jij en ik en vele anderen dat ook hebben, ik denk dat het te maken heeft
met de trust pool van een profiel niet meer in goeie staat is (missend of corrupt)
pi_205585508
Net getest, heb het probleem ook met Safari (niet mijn standaardbrowser).

Werkt wél prima in Firefox, dus ik zou Firefox als een workaround/oplossing aanbieden.

Voor TS: https://www.mozilla.org/nl/firefox/new/.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2022 00:51:01 ]
pi_205586317
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 00:41 schreef TheBarret het volgende:

[..]
nee het is client side, anders zou jij en ik en vele anderen dat ook hebben, ik denk dat het te maken heeft
met de trust pool van een profiel niet meer in goeie staat is (missend of corrupt)
Ik spreek je niet tegen, maar waarom hebben dan ook andere (alleen Safari-gebruikers) er last van? Dat het probleem zich aan client-side manifesteert zegt toch per definitie niet dat de oorzaak bij de client ligt?

Dan zou die trust-pool (keychain etc) op iedere Safari client naar de klote zijn (icm NPO-sites)?

Maar een probleem in de trust-pool is wel een goede richting denk ik.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205586434
Dit gaat om DRM dus niet gewone SSL certificaten. DRM is natuurlijk behoorlijk dichtgetimmerd. Er zijn ook tijden geweest dat DRM (en ook NPO videos) niet werkte in Firefox, en als je een open source browser hebt zoals chromium of zo'n unbranded firefox versie die je in sommige linux distro's hebt, dan werkt DRM nog steeds meestal niet. Dat het nu in safari niet werkt kan ook best komen door een software update, of een of andere (goed verstopte) setting.
pi_205589715
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 09:04 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ik spreek je niet tegen, maar waarom hebben dan ook andere (alleen Safari-gebruikers) er last van? Dat het probleem zich aan client-side manifesteert zegt toch per definitie niet dat de oorzaak bij de client ligt?

Dan zou die trust-pool (keychain etc) op iedere Safari client naar de klote zijn (icm NPO-sites)?

Maar een probleem in de trust-pool is wel een goede richting denk ik.
Moet je eerlijk bekennen nog nooit in me leven Safari gebuikt te hebben,maar das het eerste wat in mij op kwam.
Zoiets in het verleden was ook ooit een probleem met Firefox die dan een corrupt profiel(data) had en daardoor
niks meer deed zoals het zou moeten. Men zei toen ook, profiel weggooien (of liever gezegd reinstall) en opnieuw instellen.
pi_205589752
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:13 schreef TheBarret het volgende:

[..]
Moet je eerlijk bekennen nog nooit in me leven Safari gebuikt te hebben,maar das het eerste wat in mij op kwam.
Zoiets in het verleden was ook ooit een probleem met Firefox die dan een corrupt profiel(data) had en daardoor
niks meer deed zoals het zou moeten. Men zei toen ook, profiel weggooien (of liever gezegd reinstall) en opnieuw instellen.
Aha. (ik heb ook nog nooit Safari gebruikt, en ik kan me inderdaad die Firefox errors heriinneren, ook Chrome deed ooit moeilijk... Maarja, dat kwam omdat die geen SilverLight ondersteunde :') ) :D

Ik wist niet dat al die cert-ellende ook aan je profiel vastgekoppeld zat > en de MacOs Keychain ofzo).

Pffff, je maakt wel een hele tocht met die Browser zeg!
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205595352
Ik wil iedereen bedanken voor de hulp.
Nadat ik het nog eens met Safari geprobeerd had
heb ik via google-chrome NPO benaderd en de programma s werkten prima.

Later heb ik het nog eens via safari geprobeerd en waren ook daar de problemen weg.

Dus de optie Safari opnieuw installeren houd ik nog even achter de hand.

[ Bericht 13% gewijzigd door Karel050 op 09-08-2022 23:46:49 ]
pi_205605983
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:23 schreef Karel050 het volgende:
Ik wil iedereen bedanken voor de hulp.
Nadat ik het nog eens met Safari geprobeerd had
heb ik via google-chrome NPO benaderd en de programma s werkten prima.

Later heb ik het nog eens via safari geprobeerd en waren ook daar de problemen weg.

Dus de optie Safari opnieuw installeren houd ik nog even achter de hand.

Fijn te horen , success :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')