abonnement Unibet Coolblue
pi_205715434
Dit is toch een akelige post. 😢
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 22 augustus 2022 @ 20:36:56 #219
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205715513
Nu dus wel terug te kijken via NPO Start:
https://www.npostart.nl/v(...)N_1340568?st=premium
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_205715518
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 20:29 schreef AnneX het volgende:
Dit is toch een akelige post. 😢
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is precies waarom ik lang geleden klb uit mijn at heb gegooid, alleen maar negativiteit van kansloze losers.
pi_205715535
quote:
18s.gif Op maandag 22 augustus 2022 20:06 schreef Farenji het volgende:

[..]
Kunnen jullie opbokken met je pvv discussie? Dit topic gaat over zomergasten.
Ja, hoor.
pi_205715580
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 20:29 schreef AnneX het volgende:
Dit is toch een akelige post. 😢
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuurlijk. Maar kan hij/zij er iets aan doen... Als ik het een heel vervelend persoon zou vinden zou dat misschien ook gaan meespelen maar er zijn zo'n duizend ergere lui wekelijks danwel dagelijks op tv, zoals die kamper die ik steeds zie met die wijven. Imagine the smell.

Overigens zie ik die presentatrice ook liever niet meer.
pi_205717050
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 20:29 schreef AnneX het volgende:
Dit is toch een akelige post. 😢
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, triest. Iemand die op tv verschijnt is schijnbaar vogelvrij hier. Er zijn zelfs mensen die denken dat de bedoeling van een topic over een tv-programma is dat je de figuranten afzeikt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  User die overal opduikt 2022 maandag 22 augustus 2022 @ 22:12:34 #224
186611 Haags
pi_205717111
Ik ga deze aflevering met Raven vandeweek even terugkijken. Ik vind het gewoon een tof mens. _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_205717172
Ik vind het eigenlijk best een interessant seizoen tot nu toe. Die van vorige week kon me minder boeien, maar verder alles uitgekeken.
pi_205717191
Moet nog drie kwartier, nu geen zin meer, ga morgen of zo wel verder.

Moet zeggen dat ik het een beetje overschat vind. Ik vind Janine ontstellend zwak, en het gaat door het soort fragmenten stiekem eigenlijk heel de tijd over hetzelfde onderwerp, dat heb ik op een gegeven moment ook wel gehoord.
Raven is leuk hoor, daar niet van.
Koel en donker bewaren
pi_205717216
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 19:02 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik ben helemaal voor tolerantie en respect voor andermans mening, maar daar zit natuurlijk wel ergens een ondergrens aan. Een bodem.

Als je tolerant moet zijn naar mensen die zelf helemaal niks op hebben met tolerantie, respect voor elkaars mening of zelfs respect voor elkaars identiteit, schiet het z'n doel voorbij. En dat zag je ook bij Raven terug, dan komt die grote bek.
Ik denk dat je niet zozeer respect hoeft te hebben voor andermans mening. Er zijn genoeg meningen die ik stupide vind. Het gaat meer om respect voor het feit dát de ander een eigen mening heeft, dat je bereidwillig bent om de ander werkelijk aan te horen en diens argumenten serieus te nemen. Als je op voorhand al besluit dat een bepaald standpunt respectloos is, dan is dat meteen het einde van elke mogelijkheid tot wederzijds begrip.

Nu kom ik toevallig uit een familie van PVV-stemmers. Daar zit geen rotte appel tussen. Het zijn lieve mensen die veel voor anderen over hebben en ze verdienen het niet om door een of andere elitaire hoogleraar voor schorremorrie uitgemaakt te worden. Maar ja, als slim bent houd je je mond erover.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205717832
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 22:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik denk dat je niet zozeer respect hoeft te hebben voor andermans mening. Er zijn genoeg meningen die ik stupide vind. Het gaat meer om respect voor het feit dát de ander een eigen mening heeft, dat je bereidwillig bent om de ander werkelijk aan te horen en diens argumenten serieus te nemen. Als je op voorhand al besluit dat een bepaald standpunt respectloos is, dan is dat meteen het einde van elke mogelijkheid tot wederzijds begrip.

Nu kom ik toevallig uit een familie van PVV-stemmers. Daar zit geen rotte appel tussen. Het zijn lieve mensen die veel voor anderen over hebben en ze verdienen het niet om door een of andere elitaire hoogleraar voor schorremorrie uitgemaakt te worden. Maar ja, als slim bent houd je je mond erover.
Dat verdienen ze natuurlijk wel, maar tegelijkertijd draagt het niet bij aan een oplossing. Het werkt alleen maar averechts: het zal mensen nog meer in de armen van Wilders drijven. Dus het is inderdaad niet handig om dat zo te doen.
  maandag 22 augustus 2022 @ 23:11:14 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205717950
Kunnen we het weer over zomergasten hebben? :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_205718081
Heeft iemand de keuzefilm Gräns gekeken?
pi_205718087
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 23:31 schreef Farenji het volgende:
Heeft iemand de keuzefilm Gräns gekeken?
Nee ik was al in bed. Vorige week wel. Beetje verwarrende film.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 06:49:26 #232
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205718682
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 23:31 schreef Farenji het volgende:
Heeft iemand de keuzefilm Gräns gekeken?
Ja in de bios toen hij uitkwam, erg toffe film :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:47:15 #233
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_205721995
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 22:17 schreef Guanabana het volgende:
Moet zeggen dat ik het een beetje overschat vind. Ik vind Janine ontstellend zwak, en het gaat door het soort fragmenten stiekem eigenlijk heel de tijd over hetzelfde onderwerp, dat heb ik op een gegeven moment ook wel gehoord.
Raven is leuk hoor, daar niet van.
Ik had een beetje hetzelfde, ietwat dubbele gevoel. Enerzijds (nog steeds) heel goed dat iemand het 'anders zijn', in welke vorm dan ook, goed weet uit te leggen en dat voor een wat groter publiek behoorlijk bespreekbaar maakt. Anderzijds lijkt het soms alsof men in het 'LHBTIQ+-wereldje' daardoor geen tijd of interesse in gewone aardse dingen heeft, zoals een voorliefde voor Belgische biertjes, een passie voor het restaureren van een ouwe camper of fan zijn van André Rieu. Dat mag dan niet, of zo.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_205722083
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 13:47 schreef Cynix ® het volgende:

[..]
Ik had een beetje hetzelfde, ietwat dubbele gevoel. Enerzijds (nog steeds) heel goed dat iemand het 'anders zijn', in welke vorm dan ook, goed weet uit te leggen en dat voor een wat groter publiek behoorlijk bespreekbaar maakt. Anderzijds lijkt het soms alsof men in het 'LHBTIQ+-wereldje' daardoor geen tijd of interesse in gewone aardse dingen heeft, zoals een voorliefde voor Belgische biertjes, een passie voor het restaureren van een ouwe camper of fan zijn van André Rieu. Dat mag dan niet, of zo.
T/m Jim Jarmusch fragment gezien en het hier totaal niet mee eens. Tenzij je hele fragmenten meteen affakkelt na een enkele referentie naar LHBTI etc.

Mensen zijn een beetje snel triggered als het dat onderwerp betreft, lijkt het.
pi_205722215
quote:
88s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 06:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ja in de bios toen hij uitkwam, erg toffe film :Y
Ik vond "let the right one in" (zelfde schrijver) enorm goed dus ik ga deze ook zeker wel kijken.
pi_205722228
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 13:47 schreef Cynix ® het volgende:

[..]
Ik had een beetje hetzelfde, ietwat dubbele gevoel. Enerzijds (nog steeds) heel goed dat iemand het 'anders zijn', in welke vorm dan ook, goed weet uit te leggen en dat voor een wat groter publiek behoorlijk bespreekbaar maakt. Anderzijds lijkt het soms alsof men in het 'LHBTIQ+-wereldje' daardoor geen tijd of interesse in gewone aardse dingen heeft, zoals een voorliefde voor Belgische biertjes, een passie voor het restaureren van een ouwe camper of fan zijn van André Rieu. Dat mag dan niet, of zo.
Heb je Ravens programma's wel eens gezien? Vind je dat dat aan de hand is? Dat ze alleen over dat onderwerp gaan?

Media geven overigens ook een vertekend beeld. Als iemand vaak uitgenodigd wordt om over de belangen van LHBTQ+-mensen te spreken, bijvoorbeeld omdat diegene voorzitter is van een of andere belangenorganisatie, dan krijg je al snel het idee dat diegene altijd alleen maar daarover praat. De kans is heel groot dat dat niet daadwerkelijk zo is, maar dat het vooral komt doordat diegene bijna altijd alleen maar vanwege dat onderwerp wordt uitgenodigd.

Programmamakers zijn namelijk blij als ze op een bepaald onderwerp iemand hebben gevonden, die daar een beetje toegankelijk over kan vertellen. Dus die gaat in de kaartenbak en wordt de volgende keer weer gevraagd, als dat onderwerp aan de orde komt. Iemand die altijd wordt gevraagd om iets te duiden over WO2, zal niet snel gevraagd worden om ook eens iets te komen vertellen over zijn passie voor het ijsvogeltje.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2022 14:08:19 ]
pi_205722329
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 13:47 schreef Cynix ® het volgende:

[..]
Ik had een beetje hetzelfde, ietwat dubbele gevoel. Enerzijds (nog steeds) heel goed dat iemand het 'anders zijn', in welke vorm dan ook, goed weet uit te leggen en dat voor een wat groter publiek behoorlijk bespreekbaar maakt. Anderzijds lijkt het soms alsof men in het 'LHBTIQ+-wereldje' daardoor geen tijd of interesse in gewone aardse dingen heeft, zoals een voorliefde voor Belgische biertjes, een passie voor het restaureren van een ouwe camper of fan zijn van André Rieu. Dat mag dan niet, of zo.
Wat een gelul.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:47:34 #238
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205723080
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Heb je Ravens programma's wel eens gezien? Vind je dat dat aan de hand is? Dat ze alleen over dat onderwerp gaan?

Media geven overigens ook een vertekend beeld. Als iemand vaak uitgenodigd wordt om over de belangen van LHBTQ+-mensen te spreken, bijvoorbeeld omdat diegene voorzitter is van een of andere belangenorganisatie, dan krijg je al snel het idee dat diegene altijd alleen maar daarover praat. De kans is heel groot dat dat niet daadwerkelijk zo is, maar dat het vooral komt doordat diegene bijna altijd alleen maar vanwege dat onderwerp wordt uitgenodigd.

Programmamakers zijn namelijk blij als ze op een bepaald onderwerp iemand hebben gevonden, die daar een beetje toegankelijk over kan vertellen. Dus die gaat in de kaartenbak en wordt de volgende keer weer gevraagd, als dat onderwerp aan de orde komt. Iemand die altijd wordt gevraagd om iets te duiden over WO2, zal niet snel gevraagd worden om ook eens iets te komen vertellen over zijn passie voor het ijsvogeltje.
Alleen het programma geslacht had dit onderwerp en ze wordt zelden uitgenodigd voor LHBTTQ issues, als ik aan raven denk dan associeer ik der eerder met rock muziek, rafelrandjes, nachtelijke escapades en een rouwdouwer, daarvoor werd ze ook in bijvoorbeeld dwdd uitgenodigd om de rocker uit te hangen en op tafel te springen met een gitaar. Of om openhartig á la maxim hartman de vinger ludiek op de zere plek te leggen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:47:33 #239
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_205724401
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:07 schreef Sodemieters het volgende:
Heb je Ravens programma's wel eens gezien? Vind je dat dat aan de hand is? Dat ze alleen over dat onderwerp gaan?
Ja, haar boerderij-serie kon ik erg waarderen. Leuke serie! :Y

quote:
Media geven overigens ook een vertekend beeld. Als iemand vaak uitgenodigd wordt om over de belangen van LHBTQ+-mensen te spreken, bijvoorbeeld omdat diegene voorzitter is van een of andere belangenorganisatie, dan krijg je al snel het idee dat diegene altijd alleen maar daarover praat. De kans is heel groot dat dat niet daadwerkelijk zo is, maar dat het vooral komt doordat diegene bijna altijd alleen maar vanwege dat onderwerp wordt uitgenodigd.

Programmamakers zijn namelijk blij als ze op een bepaald onderwerp iemand hebben gevonden, die daar een beetje toegankelijk over kan vertellen. Dus die gaat in de kaartenbak en wordt de volgende keer weer gevraagd, als dat onderwerp aan de orde komt. Iemand die altijd wordt gevraagd om iets te duiden over WO2, zal niet snel gevraagd worden om ook eens iets te komen vertellen over zijn passie voor het ijsvogeltje.
Helemaal met je eens, het zal zeker vaak zo gaan.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:47:40 #240
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_205724402
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:16 schreef Farenji het volgende:

[..]
Wat een gelul.
Bedankt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 20:33:16 #241
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205746172
5 redenen volgens de VPRO om zondag naar Bessel van der Kolk te kijken:
https://www.vpro.nl/progr(...)-kolk-te-kijken.html

Zijn keuzefilm is Fanny and Alexander uit 1982 van Ingmar Bergman.

Wij slaan deze aflevering van Zomergasten over omdat we in ons openluchttheater Caprera naar een concert van het Nederlands Kamerorkest gaan kijken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_205753058
Opinie: Optreden Bessel van der Kolk bij Zomergasten kan desastreuze gevolgen hebben

Samenvatting: Iemand die sterk gelooft in verdringing en zelfs zijn brood verdient met het populariseren van dat idee is Bessel van der Kolk. Bessel van der Kolk is psychiater en auteur van het boek Traumasporen (2016). In dat boek beschrijft hij dat traumatische herinneringen worden verdrongen en zich uiten in allerlei lichamelijke reacties, ook wel ‘the body keeps the score’ genoemd. Met die gedachte wil Van der Kolk lezers ervan overtuigen dat als een traumatische ervaring te overweldigend is voor een slachtoffer en daardoor wordt weggedrukt, het lichaam zich het trauma wel ‘herinnert’. Dat is, gezien wat wetenschappelijk bekend is over herinneringen en trauma, een gevaarlijke gedachte.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205753098
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Heb je Ravens programma's wel eens gezien? Vind je dat dat aan de hand is? Dat ze alleen over dat onderwerp gaan?

Inderdaad, zij doet dat totaal niet. Ik kijk graag naar Boerderij van Dorst, ze stelt ontzettend goede vragen met een flinke dosis humor.

Wist eigenlijk tot de Zomergastenaflevering niet eens hoe het precies zat met haar. Omdat ik haar er nooit over hoor. Boeit verder ook niet. En ja, ik zeg gewoon haar.
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:34:46 #244
7889 tong80
Spleenheup
pi_205753292
Ik wil even bescheiden melden dat ik niet kan kijken. Ik draai in m'n kamer een CD.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:48:34 #245
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205753473
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 14:16 schreef Claudia_x het volgende:
Opinie: Optreden Bessel van der Kolk bij Zomergasten kan desastreuze gevolgen hebben

Samenvatting: Iemand die sterk gelooft in verdringing en zelfs zijn brood verdient met het populariseren van dat idee is Bessel van der Kolk. Bessel van der Kolk is psychiater en auteur van het boek Traumasporen (2016). In dat boek beschrijft hij dat traumatische herinneringen worden verdrongen en zich uiten in allerlei lichamelijke reacties, ook wel ‘the body keeps the score’ genoemd. Met die gedachte wil Van der Kolk lezers ervan overtuigen dat als een traumatische ervaring te overweldigend is voor een slachtoffer en daardoor wordt weggedrukt, het lichaam zich het trauma wel ‘herinnert’. Dat is, gezien wat wetenschappelijk bekend is over herinneringen en trauma, een gevaarlijke gedachte.
Oeps.
Nog een fragment uit het opiniestuk uit De Volkskrant:
'Op zijn minst zou in het interview Van der Kolk kritisch aan de tand moeten worden gevoeld over het flinterdunne idee van 'the body keeps the score'. Anders bestaat het risico dat Van der Kolks interview eraan zal bijdragen dat trauma's worden aangepraat in de behandelkamer. Dat zal desastreuze gevolgen hebben voor patiënten en hun families. '

[ Bericht 12% gewijzigd door golfer op 26-08-2022 15:00:00 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_205753917
De komende zondag weer een zomergast:

Het is niet:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hessel_(zanger)
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:30:06 #247
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205753931
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 15:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De komende zondag weer een zomergast:

Het is niet:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hessel_(zanger)
[ afbeelding ]
Er staat al uitgebreid in dit topic wie het wel is.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:48:55 #248
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_205754609
Ach Hessel, Bessel whatever. Ik ga wel kijken denk ik, al was het maar uit een soort gewoonte. Programma doet me wat minder dan eerdere jaren, wellicht omdat de gasten me wat minder aanspreken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')