abonnement Unibet Coolblue
pi_205591390
quote:
Is dit serieus? Lijkt een beetje op die aflevering van Black Mirror.
Kan ik dan straks een asielzoeker laten fietsen zodat ik warm water heb in een bubbelbad?

Waanzin!
Hell To The Liars
pi_205591737
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En m'n zusje betaalt ¤300 per maand aan energie in een huurflatje.

Het is krom.
Mijn zusje ging naar ¤750 in de maand in een redelijk klein hoekhuis
Toch maar even gepraat, en via deels energielening en deels eigen geld meteen verduurzaamd. Van bestellen tot gereed binnen 3 weken. PV panelen laten leggen, meterkast vervangen en omgebouwd naar 3F, cv ketel vervangen voor Daikin altherma 3 met splitopstelling en losse boiler.
Denk de warmtepomp koste hun 4200 en subsidie is 2700 of 3250 euro.
Montagetijd in een dag.
Mijn zwager heeft big spouwmuur isolatie en vloerisolatie laten doen. Glas was al HR en vloerverwarming al aanwezig.
Alleen wou die lul zijn net nieuwe luxe gaskookplaat niet wegdoen. Maar goed moet hij weten.
Nu naar bijna ¤0 in de maand of ze krijgen geld weer.
Leningskosten iets van ¤90 pm.
Echt iedereen met eigen huis kan dit in theorie

Het in plaats van België konden ze dit jaar lekker 3 weken naar Italië. ^O^
Vakman pur sang
pi_205591786
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 14:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zoals eerder gezegd de belastingen verlagen zou heel goed kunnen helpen.
Of aankondigen dat Groningen weer open gaat.
Ook "zoals eerder gezegd" gaat het verbruik omhoog als de belastingen omlaag gaan.
En daarmee dus ook de kans dat de voorraden voor de komende winter onvoldoende zijn.

Dat is het vervelende aan die hoge prijzen: zouden ze laag zijn dan halen we de benodigde besparingen niet.

Enige oplossing lijkt me om gezinnen met lage inkomens deels te blijven compenseren.
pi_205591808
Sterker nog, je leent zeg 7000 voor een complete warmtepomp incl installatie. Maandkosten ong. ¤75. Energiekosten laag. (Liefst met PV)
Dan krijg je een paar maand later ¤3000 gestort van het RVO kun je een keer extra op vakantie!
Vakman pur sang
pi_205591856
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Sterker nog, je leent zeg 7000 voor een complete warmtepomp incl installatie. Maandkosten ong. ¤75. Energiekosten laag. (Liefst met PV)
Dan krijg je een paar maand later ¤3000 gestort van het RVO kun je een keer extra op vakantie!
Zoals gezegd: "huurflatje"
pi_205591932
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zoals gezegd: "huurflatje"
Ja daar kun je niks.
Behalve, een split airco misschien. Buitendeel op het balkon zetten en via een tijdelijk plankje door het raam. Voor verwarmen van de toko gaat dat best met 3,5kw 800w electrisch.
En een 80L electrische boiler even aansluiten op de waterleiding, parallel over de normale warmwatervoorziening.
Ik zou het doen.
Denk dat je met 4000kwh klaar bent.
Kosten ¤900 eigen installatie
Vakman pur sang
pi_205592023
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja daar kun je niks.
Behalve, een split airco misschien. Buitendeel op het balkon zetten en via een tijdelijk plankje door het raam. Voor verwarmen van de toko gaat dat best met 3,5kw 800w electrisch.
En een 80L electrische boiler even aansluiten op de waterleiding, parallel over de normale warmwatervoorziening.
Ik zou het doen.
Denk dat je met 4000kwh klaar bent.
Kosten ¤900 eigen installatie
Volgens de Koevlaasformule kom ik op 6,3kW om 1300m3 aardgas te vervangen.
Het is sowieso een flatje met 2 verdiepingen (slaapkamers voor o.a. de kinderen boven).
pi_205592413
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Volgens de Koevlaasformule kom ik op 6,3kW om 1300m3 aardgas te vervangen.
Het is sowieso een flatje met 2 verdiepingen (slaapkamers voor o.a. de kinderen boven).
Is allemaal theorie.
De kamers boven verwarm te toch niet in een flat?
Vakman pur sang
pi_205592479
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Is allemaal theorie.
De kamers boven verwarm te toch niet in een flat?
Verwarming staat bijna dicht boven.
Ben er al eens doorheen geweest, ketel op 60 graden, warm water op eco stand, etc.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205592886
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Verwarming staat bijna dicht boven.
Ben er al eens doorheen geweest, ketel op 60 graden, warm water op eco stand, etc.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voordeel is wel dat als je een bron hebt bv die split dat je dan de gang, slaapkamers en keuken en leiding en stilstandverliezen niet hebt.
Veel efficiënter. En misschien kan ze nog wat doen aan isolatie, dikke gordijnen voor de gevelramen ofzo dat scheelt al zo 40% warmte verlies.
Vakman pur sang
pi_205593131
quote:
Als zelfs d66 stemmende Marie-Antoinettes in een hoekje gaan zitten huilen vanwege het niet doorgaan van hun maandelijkse intercontinentale vliegreis kan verlaging van de energiebelasting niet meer lang op zich laten wachten!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:53:02 #162
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205593460
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 09:51 schreef Fukushima het volgende:

[..]
nou mijn overburen hebben de gasleiding dus gekoppeld met een stukje uponor door de fundering heen. De een zit op ¤0,78 voor een kuub, terwijl zijn buurman op >¤2,- staat.
Beide een gezin met 2 kinderen en het verbruik delen ze nu gewoon door 2.
Ik verkoop ballonnetjes met goedkoop gas :@
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:04:24 #163
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205595047
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:39 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Je mag zonder vergunning geen gas doorverkopen aan derden. Dus nee, wat je overburen doen is niet toegestaan. Als de netbeheerder komt controleren zitten straks beiden in de kou.
En terecht! Als ik wist dat mijn overburen dit soort dingen doen is het gelijk een belletje naar de netbeheerder. Levensgevaarlijk :{
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:20:43 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205595322
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mijn zusje ging naar ¤750 in de maand in een redelijk klein hoekhuis
Toch maar even gepraat, en via deels energielening en deels eigen geld meteen verduurzaamd. Van bestellen tot gereed binnen 3 weken. PV panelen laten leggen, meterkast vervangen en omgebouwd naar 3F, cv ketel vervangen voor Daikin altherma 3 met splitopstelling en losse boiler.
Denk de warmtepomp koste hun 4200 en subsidie is 2700 of 3250 euro.
Montagetijd in een dag.
Mijn zwager heeft big spouwmuur isolatie en vloerisolatie laten doen. Glas was al HR en vloerverwarming al aanwezig.
Alleen wou die lul zijn net nieuwe luxe gaskookplaat niet wegdoen. Maar goed moet hij weten.
Nu naar bijna ¤0 in de maand of ze krijgen geld weer.
Leningskosten iets van ¤90 pm.
Echt iedereen met eigen huis kan dit in theorie

Het in plaats van België konden ze dit jaar lekker 3 weken naar Italië. ^O^
Wat een moeite voor een fatsoenlijk bedrag per maand.
Bizar.

En lekker lenen. Is goed voor een ander weer.

Fuck dit systeem. Beter weigeren de energierekening te betalen zoals in engeland. Dit moeten we niet pikken met zn allen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205595341
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat een moeite voor een fatsoenlijk bedrag per maand.
Bizar.

En lekker lenen. Is goed voor een ander weer.

Fuck dit systeem. Beter weigeren de energierekening te betalen zoals in engeland. Dit moeten we niet pikken met zn allen.
Wat dom, lenen tegen die rente is pure winst. En belasting aftrekbaar, en geen bkr regeistratie, het is niet normaal lenen, het is gratis geld.
Mensen zijn zo dom. :')
Vakman pur sang
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:28:04 #166
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205595383
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat dom, lenen tegen die rente is pure winst. En belasting aftrekbaar, en geen bkr regeistratie, het is niet normaal lenen, het is gratis geld.
Mensen zijn zo dom. :')
Dom inderdaad. Mensen laten zich opjagen en chanteren door een kutoverheud die eerder op de bres springt voor parasitaire bedrijven dan voor het eigen volk. Lekker lenen voor een verbouwing waartoe je gedwongen wordt door de huidige omstandigheden.

En als je verhuisd? Wat dan? Mag jij nog lekker doorbetalen om die kutlening af te lossen. Kan je weer opnieuw beginnen.

Slim. Echt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205595430
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Slim. Echt.
¤6.000 per jaar aan Essent aftikken is veel slimmer idd.
pi_205595458
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dom inderdaad. Mensen laten zich opjagen en chanteren door een kutoverheud die eerder op de bres springt voor parasitaire bedrijven dan voor het eigen volk. Lekker lenen voor een verbouwing waartoe je gedwongen wordt door de huidige omstandigheden.

En als je verhuisd? Wat dan? Mag jij nog lekker doorbetalen om die kutlening af te lossen. Kan je weer opnieuw beginnen.

Slim. Echt.
Tis maar net hoe je het bekijkt. Ik had de lening voor 0,5% rente (had geld zat maar dat investeer ik liever in goed renderende fondsen).
Stel je krijgt nu 25K in de hand. Die 25K is over 5 jaar 35K waard. Alleen je betaalt dan nog steeds over die 25K en je hebt je energie-inkomsten.
Terwijl mijn eigen spaargeld tussen 5-25% toeneemt per jaar. En mijn inkomsten veel hoger zijn omdat ik geen energiekosten heb, dus weer meer kan inleggen.

Verhuizen moet je incalculeren, net als schilderwerk, ga je 10K uitgeven een jaar voordat je vertrekt? Kan best, misschien is de investering wel waard doordat de verkoopwaarde stijgt (of niet zakt omdat je rotte kozijnen hebt)
Wat denk je dat een koper vind van een huis met energieklasse A de zonder energiekosten?

Jonge het geld ligt op straat, je moet het alleen durven oprapen.
Vakman pur sang
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:38:12 #169
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205595461
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
¤6.000 per jaar aan Essent aftikken is veel slimmer idd.
Dat is pure aids en hoort de overheid voor te zorgen dat een ieder daar zich niet aan hoeft te storen. Want lang niet iedereen kan zn toko op tijd laten isoleren.

Dit is geen individueel probleem, dit is wederom een landsprobleem.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205595809
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 18:04 schreef Akathisia het volgende:

Ah energielockdowns.
Om energie te besparen is iedereen en zijn moeder zijn huis aan het isoleren voor het najaar alvast, terwijl in geval van corona oplevingen men juist zoveel mogelijk moet ventileren en ramen opengooien en de boel goed tegenover elkaar openzetten, ook in de winter.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-strijd-tegen-corona

Dit moet toch gaan leiden tot verwarring in de hoofden van mensen, want men wil tevens vele mensen samen gaan opvangen in verwarmde goed geïsoleerde ruimtes, en ook dat druist totaal in tegen de covid maatregelen, waarin afstand houden verplicht is, grote groepen mensen samen in ruimtes verboden zijn, en goede ventilatie als advies wordt gegeven.
pi_205596005
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 04:36 schreef Za het volgende:

[..]
Dit moet toch gaan leiden tot verwarring in de hoofden van mensen
Bij goede isolatie hoort ook goede ventilatie. Met een fatsoenlijke Wtw-installatie verlies je maar weinig warmte terwijl je toch voldoende aan het ventileren bent.
pi_205596011
Quatar profiteert enorm van deze aardgas crisis. Ze gaan voor 2027 hun LNG productie met 60% verhogen. Quatar heeft ook de geringste kosten voor de liquifactie tot LNG en dus de hoogste marges. Ze locken nu grote meerjarige deals in voor dikke prijzen.



[ Bericht 9% gewijzigd door Digi2 op 10-08-2022 07:52:08 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205596022
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 07:43 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Bij goede isolatie hoort ook goede ventilatie. Met een fatsoenlijke Wtw-installatie verlies je maar weinig warmte terwijl je toch voldoende aan het ventileren bent.
Maar WTW is meestal ongeschikt voor bestaande huizen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205596960
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 07:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar WTW is meestal ongeschikt voor bestaande huizen.
Bullshit. Ook voor bestaande huizen/gebouwen is WTW prima geschikt.
Alleen willen de meeste mensen het niet (laten) aanleggen vanwege de benodigde luchtkanalen door reeds afgewerkte ruimtes. Mensen willen geen koofjes.
pi_205597259
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:09 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Bullshit. Ook voor bestaande huizen/gebouwen is WTW prima geschikt.
Alleen willen de meeste mensen het niet (laten) aanleggen vanwege de benodigde luchtkanalen door reeds afgewerkte ruimtes. Mensen willen geen koofjes.
Nee dat zou ik ook niet willen, ziet er niet uit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 10:45:45 #176
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205597272
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee dat zou ik ook niet willen, ziet er niet uit.
Ja, dat klopt, het ziet er niet uit, maar dat is wat anders dan dat het niet zou kunnen in bestaande huizen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205597283
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, dat klopt, het ziet er niet uit, maar dat is wat anders dan dat het niet zou kunnen in bestaande huizen.
Ja je kunt ook een Diesel Heater plaatsen natuurlijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 10:50:57 #178
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205597314
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja je kunt ook een Diesel Heater plaatsen natuurlijk.
Kan. Of gewoon eventjes een ander huis op de kop tikken waar al een WTW in zit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205597389
Je kan ook gewoon niet zeuren, extra trui aan, en het is toch zo weer voorjaar.
pi_205597517
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:57 schreef Sfancta het volgende:
Je kan ook gewoon niet zeuren, extra trui aan, en het is toch zo weer voorjaar.
pi_205597946
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 07:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar WTW is meestal ongeschikt voor bestaande huizen.
Daar bestaan decentrale wtw's voor en die zien er tegenwoordig uit als radiatoren.
Anders moet je idd ongeveer alles gaan lopen slopen wil je het er netjes inkrijgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205597975
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ook "zoals eerder gezegd" gaat het verbruik omhoog als de belastingen omlaag gaan.
En daarmee dus ook de kans dat de voorraden voor de komende winter onvoldoende zijn.

Dat is het vervelende aan die hoge prijzen: zouden ze laag zijn dan halen we de benodigde besparingen niet.

Enige oplossing lijkt me om gezinnen met lage inkomens deels te blijven compenseren.
We zijn daar al te ver in doorgegaan. Ik zeg niet dat het goedkoop moet worden maar 7x over de kop gaat tot sociale onrust leiden. 2x duurder dan normaal dwingt nog iedereen tot besparen.

Desnoods maak de belastingen op gas progressief aan de hand van het verbruik.

Maar nog belangrijker leg een keer niet alles bij de huishoudens neer welke procentueel maar een klein verbruik hebben. Sla de grootverbruikers eens aan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205598024
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

Enige oplossing lijkt me om gezinnen met lage inkomens deels te blijven compenseren.
Het probleem is dat er een veel grotere groep getroffen gaat worden, een modaal gezin met laten we zeggen 2 middeninkomens en 2 schoolgaande kinderen kan echt in zwaar weer komen, als die in 1 keer van 200 per maand naar 800 gaan is dat uiterst fors, en we hebben het hier echt niet over extreme gevallen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205598048
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is dat er een veel grotere groep getroffen gaat worden, een modaal gezin met laten we zeggen 2 middeninkomens en 2 schoolgaande kinderen kan echt in zwaar weer komen, als die in 1 keer van 200 per maand naar 800 gaan is dat uiterst fors, en we hebben het hier echt niet over extreme gevallen.
Mee eens en daarbij helpt die 1300¤ vanuit de overheid voor de laagste inkomens niet of nauwelijks als je zelf alsnog 3-4-5k bij moet leggen op je energierekening.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205598052
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is dat er een veel grotere groep getroffen gaat worden, een modaal gezin met laten we zeggen 2 middeninkomens en 2 schoolgaande kinderen kan echt in zwaar weer komen, als die in 1 keer van 200 per maand naar 800 gaan is dat uiterst fors, en we hebben het hier echt niet over extreme gevallen.
Dat is een jaartje niet op skivakantie of naar het Gardameer.
pi_205598053
https://www.ad.nl/economi(...)ompenseren~a210ef56/

Dit moet eigenlijk gewoon zo snel mogelijk gebeuren. Niet iedereen zit in de positie dat hij zijn woning kan verduurzamen. Zelfs als je het financiële plaatje los laat zijn heel veel flatwoningen en appartementen minder geschikt om te verduurzamen of de bal ligt niet bij de mensen zelf maar bij de verhuurder of VvE die dwarsligt.
blablablabla
pi_205598068
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat is een jaartje niet op skivakantie of naar het Gardameer.
Redelijk kort door de bocht..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205598082
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat is een jaartje niet op skivakantie of naar het Gardameer.
We hebben het hier over een bedrag van 6000 euro, daarnaast is Gas niet enige wat duurder is geworden, dat gaat verder als het alleen overslaan van je vakantie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205598099
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat is een jaartje niet op skivakantie of naar het Gardameer.
Besef wel dat heel veel mensen überhaupt niet meer op vakantie kunnen omdat het dagelijks leven boodschappen en brandstof ook teringduur zijn geworden. Er is becijferd dat met zulke stijgingen 1/3 van alle mensen in de financiële problemen kan komen, Zeg dat het uiteindelijk een kwart is heb je nog een mega probleem.
blablablabla
pi_205598102
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:53 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)ompenseren~a210ef56/

Dit moet eigenlijk gewoon zo snel mogelijk gebeuren. Niet iedereen zit in de positie dat hij zijn woning kan verduurzamen. Zelfs als je het financiële plaatje los laat zijn heel veel flatwoningen en appartementen minder geschikt om te verduurzamen of de bal ligt niet bij de mensen zelf maar bij de verhuurder of VvE die dwarsligt.
Het probleem is dat als je dit moet implementeren je minimaal 1.5 jaar verder bent, wil je iets op korte termijn doen dan moet het via de Energiebedrijven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205598125
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:53 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)ompenseren~a210ef56/

Dit moet eigenlijk gewoon zo snel mogelijk gebeuren. Niet iedereen zit in de positie dat hij zijn woning kan verduurzamen. Zelfs als je het financiële plaatje los laat zijn heel veel flatwoningen en appartementen minder geschikt om te verduurzamen of de bal ligt niet bij de mensen zelf maar bij de verhuurder of VvE die dwarsligt.
Verhuurders (ook particulier) dwingen om woningen te verduurzamen lijkt me een prima oplossing.
Niet iets dat haalbaar is voor de komende winter uiteraard.

Compensatie op basis van inkomen lijkt me ook prima, moet het wel op basis van inkomen van dit jaar zijn en niet op basis van belastinggegevens van eerdere jaren. Er kan een hoop veranderen in een jaar...
pi_205598139
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is dat als je dit moet implementeren je minimaal 1.5 jaar verder bent, wil je iets op korte termijn doen dan moet het via de Energiebedrijven.
Belastingdienst zal dat dan moeten doen toch? Die kunnen dat sowieso niet behappen, maar het kan eigenlijk alleen op die manier. Of anders zoals FNV opperde een plafondprijs voor gas en elektra en hogere minimumlonen + koppeling uitkeringen.
blablablabla
pi_205598212
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Belastingdienst zal dat dan moeten doen toch? Die kunnen dat sowieso niet behappen, maar het kan eigenlijk alleen op die manier. Of anders zoals FNV opperde een plafondprijs voor gas en elektra en hogere minimumlonen + koppeling uitkeringen.
Misschien toch de energiebelasting er geheel afgooien voor particulieren dan.
Risico is wel dat je dan de beoogde gasbesparing niet haalt en we de komende winter gastekorten krijgen.

Het is lastig. Ben wel 100% voorstander om een oplossing te zoeken.
pi_205598231
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Belastingdienst zal dat dan moeten doen toch? Die kunnen dat sowieso niet behappen, maar het kan eigenlijk alleen op die manier. Of anders zoals FNV opperde een plafondprijs voor gas en elektra en hogere minimumlonen + koppeling uitkeringen.
Het probleem is dat je dan Data vanuit de Energie maatschappij moet overhevelen naar de Belastingdienst, en dat wordt een complexe opgave, daarnaast heeft lang niet iedereen een slimme meter wat ook weer voor allerlei fraude achtige zaken gebruikt kan worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205598258
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Misschien toch de energiebelasting er geheel afgooien voor particulieren dan.
Risico is wel dat je dan de beoogde gasbesparing niet haalt en we de komende winter gastekorten krijgen.

Het is lastig. Ben wel 100% voorstander om een oplossing te zoeken.
Dat was al eerder geopperd, maar zelfs als je belasting er al helemaal afgooit blijft de gasprijs nog steeds hoog, en krijg je ook weer het bij effect dat het niet geconcentreerd naar lagere inkomens gaat maar naar iedereen.
Het is overigens voor korte termijn een klein doekje wat snel en makkelijk valt toe te passen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205598283
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
¤6.000 per jaar aan Essent aftikken is veel slimmer idd.
_O-
pi_205598312
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Verhuurders (ook particulier) dwingen om woningen te verduurzamen lijkt me een prima oplossing.
Niet iets dat haalbaar is voor de komende winter uiteraard.

Compensatie op basis van inkomen lijkt me ook prima, moet het wel op basis van inkomen van dit jaar zijn en niet op basis van belastinggegevens van eerdere jaren. Er kan een hoop veranderen in een jaar...
Je kan mensen wel dwingen maar het moet ook technisch haalbaar zijn. In flats ligt dat gewoon veel complexer, helemaal om die van het gas af te halen. Zonnepanelen kan wel maar levert maar een beperkt rendement op wat weer verdeeld moet worden over de woningen. Voel me wel genaaid eigenlijk want ik wil wel verduurzamen en heb het geld klaar liggen maar hier kan gewoon amper iets. Alles moet in overleg met de VvE en die zetten alles op de lange baan. Een warmtepomp is überhaupt geen optie. We hebben nu een nieuwe keuken met elektrisch fornuis maar daar zitten de kosten niet. Hopelijk binnenkort verhuizen maar voor veel mensen is dat geen optie.
blablablabla
pi_205598325
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Daar bestaan decentrale wtw's voor en die zien er tegenwoordig uit als radiatoren.
Anders moet je idd ongeveer alles gaan lopen slopen wil je het er netjes inkrijgen.
Beetje bullshit voor een oudere woning.
Normaal vervang je de kozijnen voor hr plus incl een dauwlufter, en dan zuig je centraal af een beetje.
Die vervangingslucht opwarmen is peanuts.
Vakman pur sang
pi_205598333
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Je kan mensen wel dwingen maar het moet ook technisch haalbaar zijn. In flats ligt dat gewoon veel complexer, helemaal om die van het gas af te halen. Zonnepanelen kan wel maar levert maar een beperkt rendement op wat weer verdeeld moet worden over de woningen. Voel me wel genaaid eigenlijk want ik wil wel verduurzamen en heb het geld klaar liggen maar hier kan gewoon amper iets. Alles moet in overleg met de VvE en die zetten alles op de lange baan. Een warmtepomp is überhaupt geen optie. We hebben nu een nieuwe keuken met elektrisch fornuis maar daar zitten de kosten niet. Hopelijk binnenkort verhuizen maar voor veel mensen is dat geen optie.
Plus dat er een enorme tekort is aan mensen die dat kunnen doen, en volgens mij zijn er voor veel zaken nog steeds te korten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205598350
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

'Gewoon accepteren dat we met z'n allen allemaal een stukje armer worden'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')