abonnement bol.com Coolblue
  maandag 8 augustus 2022 @ 09:18:49 #1
462642 OBADE
All there is to say
pi_205578017
Hallo,

Wij hebben vergeten om het filter van onze Franke Quooker te vervangen dus is de garantie verlopen. En nu is onze Quooker van 4,5 jaar oud ermee opgehouden. Nu heb ik het plan om de Quooker zelf te gaan vervangen. Op het oog hoef ik eigenlijk alleen de nieuwe Quooker aan te sluiten op de leidingen en het filterapparaat en dan zou het moeten werken.
Maar zijn er dingen waar ik op moet letten of die ik mogelijk over het hoofd zie? En hoe zit het met garantie van het nieuwe apparaat als je deze zelf gaat plaatsen?

Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt.

Groeten, Peter.
pi_205578677
Garantie heb/krijg je via de leverancier van de kraan.
  maandag 8 augustus 2022 @ 13:06:54 #3
462642 OBADE
All there is to say
pi_205579726
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:57 schreef mark1969 het volgende:
Garantie heb/krijg je via de leverancier van de kraan.
Klopt, maar die garantie is vervallen doordat ik niet het filter heb vervangen. Ik had het wel service gevonden van de leverancier (een keukencentrum) om je hierop te attenderen. Om die reden heb ik ook geen zin meer om hier nog een keer naar toe te stappen. Overigens, de garantie is fabrieksgarantie die door de leverancier wordt "uitgevoerd".

Maar is het installeren echt zo simpel dat ik alleen maar de leidingen en contacten hoef te leggen? En wat betekent dat dan voor de garantie?
  Moderator maandag 8 augustus 2022 @ 13:41:06 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_205579944
quote:
Op een Quooker heb je standaard twee jaar garantie. Registreer je Quooker om van deze garantie gebruik te maken.

Bron : https://www.quooker.nl/service
@OBADE

Standaard dus twee jaar; na registratie.
pi_205580044
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:41 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
@:OBADE

Standaard dus twee jaar; na registratie.
Kraan is van Franke. Niet van Quooker. Is dus een Franke KOKENDWATERKRAAN.
Hij geeft zelf al aan dat hij (of de monteur die deze geplaatst heeft) zich niet aan de garantievoorwaarden heeft gehouden. Kokenwaterkraan is 4,5 jaar oud - garantie is dus al verlopen.
pi_205580091
Of iets gemakkelijk is te installeren is moeilijk te zeggen. Op dit forum zitten mensen die nog geen spijker recht in een stuk hout krijgen. Er zijn ook forumleden die complete industriėle installaties aanleggen.

Voor wat betreft je garantie moet je in eerste instantie bij de verkoper zijn, niet bij de fabrikant.
pi_205580927
Hoi,

Wij hebben dezelfde kraan.

In 7 jaar heeft die ook al eens dienst geweigerd dat was een kwestie van de maximaal thermostaat resetten.

Onderhuids is het een daalderop.
Watch me drijving!
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')