abonnement Unibet Coolblue
pi_205577639
Gemeenten en burgemeesters kritisch over nieuwe coronawet

Gemeenten en burgemeesters hebben forse kritiek op de nieuwe, permanente coronawet die het kabinet na de zomer wil invoeren, meldt Trouw. Met de nieuwe wet krijgt het kabinet bij een pandemie verregaande bevoegdheden, zoals het sluiten van publieke plekken, het instellen van een test- of quarantaineplicht en het verplichten van een mondkapje.

De wet, eigenlijk een wijziging van de al bestaande Wet publieke gezondheid, moet de tijdelijke coronawet vervangen. Verlenging daarvan werd in mei verworpen.

Het Genootschap van Burgemeesters, de Vereniging van Nederlandse Gemeenten en het Veiligheidsberaad, zeggen dat de nieuwe wet, waarvan ze de concepttekst hebben gezien, te snel in elkaar is gezet. Ook zou het ontbreken aan een "fundamentele discussie en onderbouwing van de verantwoordelijkheden en bevoegdheden van burgemeesters en voorzitters van de veiligheidsregio's", staat in Trouw.

Verantwoordelijkheid
Met de nieuwe wet ligt de verantwoordelijkheid voor de bestrijding van een epidemie straks niet alleen bij ministers, maar ook bij de veiligheidsregio's. Maar die moeten ook al werken met de zogenoemde rampenwet, de Wet veiligheidsregio's.

Eind 2020 heeft een evaluatiecommissie al geconcludeerd dat die wet compleet veranderd moet worden en dat Nederland niet goed is voorbereid op grote crisissituaties.

Liesbeth Spies, voorzitter van het Genootschap van Burgemeesters en burgemeester van Alphen aan den Rijn, noemt de nieuwe coronawet in het NOS Radio 1 Journaal "onverstandig en niet helder". Zo is volgens haar onduidelijk bij wie de verantwoordelijkheid ligt tijdens een gezondheidscrisis.

Nu ligt de eerste verantwoordelijkheid in een acute fase bij de voorzitter van de veiligheidsregio, zegt Spies. De nieuwe wet maakt volgens haar de burgemeesters in eerste instantie verantwoordelijk, "zonder dat daar een motivatie bij wordt gegeven en zonder dat we het daar goed over hebben gehad. Dat vinden wij onverstandig."

Je krijgt twee systemen naast elkaar en dat leidt tot onduidelijkheid.

Liesbeth Spies, Genootschap van Burgemeesters
Volgens Spies leidt het werken met twee systemen tot problemen. "We hebben gezien dat corona zich niet alleen in Alphen aan den Rijn voordoet, maar ook bij de buren. Wat we in die algemene wet hebben afgesproken, is dat juist in zo'n acute fase de voorzitter van de veiligheidsregio de eerst aangewezene is om de pandemie te bestrijden."

Daar gaat nu een streep doorheen, de verantwoordelijkheid ligt dan bij de burgemeesters van alle individuele gemeenten, zegt Spies. "Je krijgt dus twee systemen naast elkaar en dat leidt tot onduidelijkheid en dat je niet meer weet waar je aan toe bent."

Haastklus, maar niet afgeraffeld
Een woordvoerder van minister Kuipers van Volksgezondheid erkent dat de wet een haastklus was, maar dat moet volgens hem niet vertaald worden met 'afgeraffeld'. "De nieuwe wet is tot stand gekomen onder tijdsdruk. Maar dat is de consequentie van het wegstemmen van de tijdelijke wet door de Eerste Kamer". In de gebruikelijke toelichting op de wet is de minister bovendien uitgebreid ingegaan op de kritiek van de burgemeesters, zegt de woordvoerder.

In die toelichting is te lezen dat in de definitieve versie van de wet komt te staan dat de voorzitter van de veiligheidsregio "leidend en bevoegd" is in de acute fase van een uitbraak. Volgens de minister "wordt daarmee voldaan aan het verzoek van de partijen om hier meer duidelijkheid over te geven".

De Raad van State komt later deze maand met een reactie op de nieuwe wet. Spies hoopt dat er daarna nog aanpassingen komen.

https://nos.nl/artikel/24(...)ver-nieuwe-coronawet

[ Bericht 22% gewijzigd door Frutsel op 09-08-2022 08:44:28 ]
  maandag 8 augustus 2022 @ 08:11:29 #2
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205577659
Mooie redenatie is dat.. ja, je hebt het broddelwerk van een tijdelijke wet niet verlengd, dus nu is er een broddelwerk van een permanente wet die je maar goed moet gaan keuren
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 8 augustus 2022 @ 08:12:07 #3
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205577661
Waarom zeurt iedereen toch zo, voer de nieuwe coronawetten gewoon in zonder te zeuren of zonder "kritische vragen". Straks, als het coronavirus in de herfst weer oplaait kan de overheid geen enkele maatregel treffen (zelfs eenvoudige maatregelen als een mondneusmaskerverplichting op risicovolle locaties als het openbaar vervoer kunnen nu niet worden ingevoerd) en dan mogen we met z'n allen allemaal ongewenst ziek worden omdat niemand zijn verantwoordelijkheid neemt. Dit betekent in de herfst veel mensen ziek, veel uitval van personeel en veel mensen wiens organen zijn beschadigd door een coronabesmetting. Dat moeten we niet willen. Duitsland heeft een plan voor aanstaande herfst en winter. Nederland moet nog met een plan komen en nee, iedereen ziek laten worden is geen plan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 08-08-2022 09:10:27 ]
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 08:13:29 #4
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205577665
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:11 schreef nixxx het volgende:
Mooie redenatie is dat.. ja, je hebt het broddelwerk van een tijdelijke wet niet verlengd, dus nu is er een broddelwerk van een permanente wet die je maar goed moet gaan keuren
De tijdelijke coronawet had nooit verworpen mogen worden. Ik neem de PvdA en GroenLinks het heel kwalijk dat zij verantwoordelijk zijn voor het verwerpen van de tijdelijke coronawet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205577668
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:12 schreef Erno-BE het volgende:
Waarom zeurt iedereen toch zo, voer de nieuwe coronawetten gewoon in zonder te zeuren of zo der "kritische vragen". Straks, als het coronavirus in de herfst weer oplaait kan de overheid geen enkele maatregel treffen (zelfs eenvoudige maatregelen als een mondneusmaskerverplichting op risicovolle locaties als het openbaar vervoer kunnen nu niet worden ingevoerd) en dan mogen we met z'n allen allemaal ongewenst ziek worden omdat niemand zijn verantwoordelijkheid neemt. Dit betekent in de herfst veel mensen ziek, veel uitval van personeel en veel mensen wiens organen zijn beschadigd door een coronabesmetting. Dat moeten we niet willen. Duitsland heeft een plan voor aanstaande herfst en winter. Nederland moet nog met een plan komen en nee, iedereen ziek laten worden is geen plan.
Dan mogen ze eerst aantonen of die maatregelen geholpen hebben en hoeveel. En tevens wat de nevenschade is van bv een lockdown.
  maandag 8 augustus 2022 @ 08:16:38 #6
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205577676
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dan mogen ze eerst aantonen of die maatregelen geholpen hebben en hoeveel. En tevens wat de nevenschade is van bv een lockdown.
FFP2-maskers helpen aantoonbaar tegen allerlei luchtwegvirussen. Bron: https://www.google.com/am(...)r-ansteckung,S7XsGu7
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205577686
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:16 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
FFP2-maskers helpen aantoonbaar tegen allerlei luchtwegvirussen. Bron: https://www.google.com/am(...)r-ansteckung,S7XsGu7
De meeste mensen hadden geen FFP2 kapje op maar een lapje stof wat maanden achtereen werd gebruikt, wat had dat voor effect?
  maandag 8 augustus 2022 @ 08:19:39 #8
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205577693
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:18 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
De meeste mensen hadden geen FFP2 kapje op maar een lapje stof wat maanden achtereen werd gebruikt, wat had dat voor effect?
Daarom FFP2-masker verplichten in het openbaar vervoer vanaf 1 september en er ook op handhaven dat reizigers FFP2-maskers correct dragen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 augustus 2022 @ 08:20:15 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205577696
Dit gaat natuurlijk nimmer te nooit door de EK.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 8 augustus 2022 @ 08:21:26 #10
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205577701
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:20 schreef Nattekat het volgende:
Dit gaat natuurlijk nimmer te nooit door de EK.
En dan mag vervolgens in de herfst iedereen ziek worden omdat senaatsleden vrijheid belangrijker vindt dan verantwoordelijkheid en gezondheid.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205577709
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:19 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Daarom FFP2-masker verplichten in het openbaar vervoer vanaf 1 september en er ook op handhaven dat reizigers FFP2-maskers correct dragen.
Net als in Duitsland daar bleven mensen ook gewoon ziek worden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 augustus 2022 @ 08:23:57 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205577712
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:21 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
En dan mag vervolgens in de herfst iedereen ziek worden omdat senaatsleden vrijheid belangrijker vindt dan verantwoordelijkheid en gezondheid.
Stel je niet aan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205577720
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:21 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
En dan mag vervolgens in de herfst iedereen ziek worden omdat senaatsleden vrijheid belangrijker vindt dan verantwoordelijkheid en gezondheid.
pi_205577726
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:20 schreef Nattekat het volgende:
Dit gaat natuurlijk nimmer te nooit door de EK.
Inderdaad. Kansloos.
  Redactie Sport maandag 8 augustus 2022 @ 08:25:52 #15
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205577731
Mensen moeten zelf verantwoordelijkheid nemen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 8 augustus 2022 @ 08:26:46 #16
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205577737
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Stel je niet aan.
Door afstand houden en mondneusmaskers ben ik afgelopen twee jaar nauwelijks ziek geworden en dat wil ik graag zo houden. Waarom moet alles weer zo snel richting het "oude normaal". Ik heb al vier keer tegen me wil in handen moeten schudden. Ik wil gewoon niet meer meedoen met die onzin.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 08:26:52 #17
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205577738
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:19 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Daarom FFP2-masker verplichten in het openbaar vervoer vanaf 1 september en er ook op handhaven dat reizigers FFP2-maskers correct dragen.
Okee Hans Ernst
pi_205577741
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Door afstand houden en mondneusmaskers ben ik afgelopen twee jaar nauwelijks ziek geworden en dat wil ik graag zo houden. Waarom moet alles weer zo snel richting het "oude normaal". Ik heb al vier keer tegen me wil in handen moeten schudden. Ik wil gewoon niet meer meedoen met die onzin.
Dan heb je dus ook geen weerstand opgebouwd, wie zegt dat dat zo goed is?
  maandag 8 augustus 2022 @ 08:27:57 #19
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205577745
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Door afstand houden en mondneusmaskers ben ik afgelopen twee jaar nauwelijks ziek geworden en dat wil ik graag zo houden. Waarom moet alles weer zo snel richting het "oude normaal". Ik heb al vier keer tegen me wil in handen moeten schudden. Ik wil gewoon niet meer meedoen met die onzin.
Gisteren nog handen geschud en vandaag een snotneus, nu je het zegt :o :o :o
CORONAD 🤔
  maandag 8 augustus 2022 @ 08:29:41 #20
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205577761
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mensen moeten zelf verantwoordelijkheid nemen
De Nederlander is per definitie asociaal en kan geen verantwoordelijkheid nemen. Als de Nederlander zijn verantwoordelijkheid nam zag je gewoon op veel meer plaatsen dat mensen mondneusmaskers dragen. Vergelijk eens een Duitse en een Nederlandse supermarkt. Duitsers nemen hun verantwoordelijkheid en dragen mondneusmaskers (ook op plekken waar dat niet hoeft), Nederlanders doen dat niet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 08:31:06 #21
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205577773
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:26 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Okee Hans Ernst
Karl Lauterbach is mijn held, niet Ernst Kuipers. Ernst is het boegbeeld van zo min mogelijk doen. Karl is tenminste pro-actief.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 augustus 2022 @ 08:31:59 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205577779
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Door afstand houden en mondneusmaskers ben ik afgelopen twee jaar nauwelijks ziek geworden en dat wil ik graag zo houden. Waarom moet alles weer zo snel richting het "oude normaal". Ik heb al vier keer tegen me wil in handen moeten schudden. Ik wil gewoon niet meer meedoen met die onzin.
Dus omdat jij je aan stelt, moet iedereen zich aan jou aanpassen en vrijheden inleveren?

Het ziektste dat ik ben geweest in 3 jaar corona was september 2020, toen alles dicht was en toen 1,5m keihard werd nageleefd. En dat was niet eens corona, dat kreeg ik in maart pas eindelijk en was niets meer dan een paar dagen vermoeidheid. En dat geldt voor heel veel mensen, ook ouderen. Het virus is niet meer zo dodelijk als het ooit was en gaat dat nooit meer worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport maandag 8 augustus 2022 @ 08:34:43 #23
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205577794
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:29 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De Nederlander is per definitie asociaal en kan geen verantwoordelijkheid nemen. Als de Nederlander zijn verantwoordelijkheid nam zag je gewoon op veel meer plaatsen dat mensen mondneusmaskers dragen. Vergelijk eens een Duitse en een Nederlandse supermarkt. Duitsers nemen hun verantwoordelijkheid en dragen mondneusmaskers (ook op plekken waar dat niet hoeft), Nederlanders doen dat niet.
Op het moment is het totaal niet in het nieuws en wordt door de media gedaan dat de pandemie klaar is. Logisch gevolg.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205577798
twitter

#Sjerryhadgelijk
  maandag 8 augustus 2022 @ 08:37:14 #25
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205577807
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus omdat jij je aan stelt, moet iedereen zich aan jou aanpassen en vrijheden inleveren?

Het ziektste dat ik ben geweest in 3 jaar corona was september 2020, toen alles dicht was en toen 1,5m keihard werd nageleefd. En dat was niet eens corona, dat kreeg ik in maart pas eindelijk en was niets meer dan een paar dagen vermoeidheid. En dat geldt voor heel veel mensen, ook ouderen. Het virus is niet meer zo dodelijk als het ooit was en gaat dat nooit meer worden.
Ondanks dat het virus minder ernstig is dan voorheen is het gewoon niet fijn om (regelmatig) ziek te zijn. Respecteer gewoon dat mensen het niet fijn vinden om (regelmatig) ziek te zijn en draag op de meest risicovolle locaties zoals het openbaar vervoer gewoon een fatsoenlijk mondneusmasker.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 08:40:03 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205577816
Tja, dit was te verwachten. Bestuurders hebben zich de afgelopen jaren allerlei machtsmiddelen toegeëigend die ze natuurlijk niet meer willen inleveren.

Benieuwd wat de Eerste Kamer gaat doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 augustus 2022 @ 08:41:20 #27
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205577824
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:34 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Op het moment is het totaal niet in het nieuws en wordt door de media gedaan dat de pandemie klaar is. Logisch gevolg.
Als Nederland net als Duitsland de mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer niet had geschrapt was er minder aanleiding voor de media om te roepen dat de pandemie ten einde is. Vergeet niet dat je in Duitsland nog steeds verplicht bent om een mondneusmasker in het openbaar vervoer te dragen ook al is de trein of bus zo goed als leeg. Nee, de pandemie is pas voorbij als ook andere landen in Europa de meest zichtbare maatregelen schrappen. Mondneusmaskerverplichting in ziekenhuizen, huisartsen en apotheken geldt wel in meerdere landen, zoals in België, maar daar heb je als toerist weinig last van.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Redactie Sport maandag 8 augustus 2022 @ 08:43:08 #28
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205577831
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:41 schreef Erno-BE het volgende:
Als Nederland net als Duitsland de mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer niet had geschrapt was er minder aanleiding voor de media om te roepen dat de pandemie ten einde is.
Maar blijkbaar vonden ze die niet meer nodig, en logisch ook want het was een strop voor de vervoersbedrijven
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator maandag 8 augustus 2022 @ 08:45:15 #29
236264 crew  capricia
pi_205577839
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:20 schreef Nattekat het volgende:
Dit gaat natuurlijk nimmer te nooit door de EK.
Even wachten tot in de herfst de aantallen weer oplopen incl paniek bij sommigen.
Lijkt me het beste moment om dit er even doorheen te jassen. :+
Definitely not CIA
  maandag 8 augustus 2022 @ 08:46:35 #30
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205577848
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar blijkbaar vonden ze die niet meer nodig, en logisch ook want het was een strop voor de vervoersbedrijven
Ik ben benieuwd hoeveel mensen het openbaar vervoer mijden doordat er geen mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer geldt, terwijl corona nog niet weg is. Een alternatief is alleen een mondneusmaskerverplichting tijdens de spitsuren (maandag t/m vrijdansen van 6:30 en 9:00 en van 16:00 t/m 18:30).
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205577859
Het is vooral zorgelijk dat zeer indrigende grondrechtenbeperkingen uit de sfeer van het staatsnoodsrecht worden gehaald, en neergelegd in de wet publieke gezondheid. Dat is een essentieel verschil, omdat je in feite bevoegdheden die passen bij een oorlogssituatie normaliseert. Dit is het hellend vlak waar velen voor hebben gewaarschuwd. De minister van volksgezondheid mag dus even bepalen hoeveel afstand je moet houden tot een ander mens. Absurd. Natuurlijk moet er altijd de mogelijkheid zijn om fors in te grijpen. De wetgever heeft echter tot op heden dergelijke bevoegdheden beperkt tot de Oorlogswet voor Nederland en de eerder ingezette wbbbg. Niet meer, juist zodat de regering er niet lichtzinnig mee om zou kunnen gaan.

De poorten van de hel zijn geopend.
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 augustus 2022 @ 08:51:06 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205577865
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:37 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ondanks dat het virus minder ernstig is dan voorheen is het gewoon niet fijn om (regelmatig) ziek te zijn. Respecteer gewoon dat mensen het niet fijn vinden om (regelmatig) ziek te zijn en draag op de meest risicovolle locaties zoals het openbaar vervoer gewoon een fatsoenlijk mondneusmasker.
Als je het niet fijn vindt om ziek te worden, verhuis je naar het platteland en pas jij je zelf aan om te voorkomen dat je ziek wordt. Waarom moet iedereen zich aan jouw ongezonde levensstijl aanpassen? Jezelf compleet afzonderen van ziekteverwekkers kan hele nare gevolgen hebben als het weer een keer mis gaat, dat heeft de zeer zware griepgolf na de lockdowns wel bewezen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 8 augustus 2022 @ 08:51:49 #33
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205577869
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:49 schreef Confetti het volgende:
Het is vooral zorgelijk dat zeer indrigende grondrechtenbeperkingen uit de sfeer van het staatsnoodsrecht worden gehaald, en neergelegd in de wet publieke gezondheid. Dat is een essentieel verschil, omdat je in feite bevoegdheden die passen bij een oorlogssituatie normaliseert. Dit is het hellend vlak waar velen voor hebben gewaarschuwd. De minister van volksgezondheid mag dus even bepalen hoeveel afstand je moet houden tot een ander mens. Absurd. Natuurlijk moet er altijd de mogelijkheid zijn om fors in te grijpen. De wetgever heeft echter tot op heden dergelijke bevoegdheden beperkt tot de Oorlogswet voor Nederland en de eerder ingezette wbbbg. Niet meer, juist zodat de regering er niet lichtzinnig mee om zou kunnen gaan.

De poorten van de hel zijn geopend.
Stel je aan man.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 08:54:10 #34
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205577879
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als je het niet fijn vindt om ziek te worden, verhuis je naar het platteland en pas jij je zelf aan om te voorkomen dat je ziek wordt. Waarom moet iedereen zich aan jouw ongezonde levensstijl aanpassen? Jezelf compleet afzonderen van ziekteverwekkers kan hele nare gevolgen hebben als het weer een keer mis gaat, dat heeft de zeer zware griepgolf na de lockdowns wel bewezen.
In andere landen, zoals Duitsland is het wel normaal om rekening te houden met elkaar. En het probleem is dat als je in Nederland een mondneusmasker draagt in de trein terwijl dat niet hoeft, je ontzettend raar wordt aangekeken. De eerste stap is gewoon het accepteren dat sommige mensen een mondneusmasker dragen om zichzelf te beschermen. Daar ontbreekt het aan in Nederland.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205577902
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Door afstand houden en mondneusmaskers ben ik afgelopen twee jaar nauwelijks ziek geworden en dat wil ik graag zo houden. Waarom moet alles weer zo snel richting het "oude normaal". Ik heb al vier keer tegen me wil in handen moeten schudden. Ik wil gewoon niet meer meedoen met die onzin.
Ik heb de afgelopen twee jaar geen afstand gehouden, geen mondkapjes gedragen, handen geschud, gekust. Vooral het laatste half jaar honderden mensen gezien, in mensenmassa's geweest en ik ben ook niet ziek geworden. Zelfs nooit corona gehad. Jij wel hè?
  maandag 8 augustus 2022 @ 09:01:16 #36
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205577918
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:58 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik heb de afgelopen twee jaar geen afstand gehouden, geen mondkapjes gedragen, handen geschud, gekust. Vooral het laatste half jaar honderden mensen gezien, in mensenmassa's geweest en ik ben ook niet ziek geworden. Zelfs nooit corona gehad. Jij wel hè?
Karl Lauterbach heeft ook corona gehad, terwijl hij zich keurig aan de coronamaatregelen hield. Dus dat zegt niets.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205577946
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:51 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Stel je aan man.
Iets met pot en ketel... :{
pi_205577966
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:21 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
En dan mag vervolgens in de herfst iedereen ziek worden omdat senaatsleden vrijheid belangrijker vindt dan verantwoordelijkheid en gezondheid.
Het is maar een griepje.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  maandag 8 augustus 2022 @ 09:11:24 #39
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205577976
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
#Sjerryhadgelijk
Sjerrie is een trekpop van het Kremlin.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 09:11:57 #40
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205577982
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:09 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Het is maar een griepje.
FFP2-maskers helpen ook tegen griep.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205577997
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:11 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
FFP2-maskers helpen ook tegen griep.
En daarvoor droegen we ze ook nooit maar is er nog altijd geen verbod op het dragen er van. Het staat je volledig vrij maar val anderen daar niet mee lastig.
  maandag 8 augustus 2022 @ 09:15:03 #42
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205577999
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:54 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
In andere landen, zoals Duitsland is het wel normaal om rekening te houden met elkaar. En het probleem is dat als je in Nederland een mondneusmasker draagt in de trein terwijl dat niet hoeft, je ontzettend raar wordt aangekeken. De eerste stap is gewoon het accepteren dat sommige mensen een mondneusmasker dragen om zichzelf te beschermen. Daar ontbreekt het aan in Nederland.
Niemand zal je masker van je hoofd af trekken hoor. Dus dat wordt gewoon geaccepteerd, so what, mensen kijken je raar aan. Misschien heb je gewoon wel een raar hoofd.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205578000
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:11 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Sjerrie is een trekpop van het Kremlin.
Ik wil niet weten van wie Ernst K. een trekpop is.
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 augustus 2022 @ 09:18:21 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205578015
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:54 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
In andere landen, zoals Duitsland is het wel normaal om rekening te houden met elkaar. En het probleem is dat als je in Nederland een mondneusmasker draagt in de trein terwijl dat niet hoeft, je ontzettend raar wordt aangekeken. De eerste stap is gewoon het accepteren dat sommige mensen een mondneusmasker dragen om zichzelf te beschermen. Daar ontbreekt het aan in Nederland.
Je springt nu van verplichting naar acceptatie van mensen die ervoor kiezen. Dat is een hele andere discussie hè.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 8 augustus 2022 @ 09:20:16 #45
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205578029
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je springt nu van verplichting naar acceptatie van mensen die ervoor kiezen. Dat is een hele andere discussie hè.
Probleem is dat de acceptatie er nu niet is, omdat je raar wordt aangekeken als je weigert handen te schudden of een mondneusmasker draagt op plekken waar daar niet verplicht is. Daar is nog een hoop werk aan de winkel.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 09:20:26 #46
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205578031
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:11 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
FFP2-maskers helpen ook tegen griep.
Een gasmasker ook
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 augustus 2022 @ 09:20:52 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205578036
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:20 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Probleem is dat de acceptatie er nu niet is, omdat je raar wordt aangekeken als je weigert handen te schudden of een mondneusmasker draagt op plekken waar daar niet verplicht is. Daar is nog een hoop werk aan de winkel.
Maar daar hadden we het helemaal niet over.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205578046
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:29 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De Nederlander is per definitie asociaal en kan geen verantwoordelijkheid nemen. Als de Nederlander zijn verantwoordelijkheid nam zag je gewoon op veel meer plaatsen dat mensen mondneusmaskers dragen. Vergelijk eens een Duitse en een Nederlandse supermarkt. Duitsers nemen hun verantwoordelijkheid en dragen mondneusmaskers (ook op plekken waar dat niet hoeft), Nederlanders doen dat niet.
Als jij zo bang bent voor corona dan is het jouw goed recht om een een mondmasker te dragen, maar ga andere niet verplichten om dat ook te doen. Jij draagt er toch al een (dus "beschermt", wat is dan het probleem?
  maandag 8 augustus 2022 @ 09:23:53 #49
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205578052
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:15 schreef alpeko het volgende:

[..]
En daarvoor droegen we ze ook nooit maar is er nog altijd geen verbod op het dragen er van. Het staat je volledig vrij maar val anderen daar niet mee lastig.
We weten nu wel beter hoe luchtvirussen zich verspreiden en hoe je viruscirculatie kan verminderen ten opzichte van 2019. Er is dus veel kennis bijgekomen omtrent luchtwegvirussen.

Het probleem is dat mondneusmaskers beter werken als iedereen fatsoenlijk een mondneusmasker draagt. Als slechts één persoon een FFP2-masker draagt dan is deze persoon alsnog niet goed beschermd, zeker niet in drukke treinen en bussen. Bij een mondneusmaskerverplichting in treinen en bussen zijn kwetsbare mensen beter beschermd tegen luchtwegvirussen, zoals corona en griep.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205578068
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:23 schreef Antares1981 het volgende:

[..]
Als jij zo bang bent voor corona dan is het jouw goed recht om een een mondmasker te dragen, maar ga andere niet verplichten om dat ook te doen. Jij draagt er toch al een (dus "beschermt", wat is dan het probleem?
Plus 4 prikken, zou voldoende moeten zijn zou je denken.
pi_205578142
Waarom een coronawet als de overheid al heeft laten weten het vanaf nu ieder voor zich en god voor ons allen is?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 8 augustus 2022 @ 09:49:12 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205578207
Gaat dit echt nog over corona of wil de overheid zich gewoon allerlei machtsmiddelen toe-eigenen die ze ook mooi in allerlei andere situaties kunnen inzetten?
  maandag 8 augustus 2022 @ 09:53:35 #53
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205578234
Mensen vinden dit klaarblijkelijk acceptabel. Nou dikke prima dan toch.
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:00:45 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205578269
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaat dit echt nog over corona of wil de overheid zich gewoon allerlei machtsmiddelen toe-eigenen die ze ook mooi in allerlei andere situaties kunnen inzetten?
De vraag stellen is hem beantwoorden.

Die reactie van Kuipers is ook pure kift. Ja, jullie stemmen de tijdelijke wet af, dan krijg je gewoon een permanente wet onder je kont. Puh.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:03:16 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205578280
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:53 schreef Draak31 het volgende:
Mensen vinden dit klaarblijkelijk acceptabel. Nou dikke prima dan toch.
Ze vinden het juist niet acceptabel Hans.
pi_205578302
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:54 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
In andere landen, zoals Duitsland is het wel normaal om rekening te houden met elkaar. En het probleem is dat als je in Nederland een mondneusmasker draagt in de trein terwijl dat niet hoeft, je ontzettend raar wordt aangekeken. De eerste stap is gewoon het accepteren dat sommige mensen een mondneusmasker dragen om zichzelf te beschermen. Daar ontbreekt het aan in Nederland.
Dan zet je ook een oogmaskertje op toch? Dan kun je niet zien dat de asociale Nederlander je raar aankijkt en ben je ook daartegen beschermd. Je stelt je echt zwaar aan. MeNsEn kiJkEn naAR Mij huilhuil.

Je kunt ook gewoon in Duitsland gaan wonen.
pi_205578387
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:01 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Karl Lauterbach heeft ook corona gehad, terwijl hij zich keurig aan de coronamaatregelen hield. Dus dat zegt niets.
Jawel, dat zegt wel iets. Dat zegt namelijk dat corona er gewoon is en dat al die stomme maatregelen met name mondkapjes helemaal niks helpen.
pi_205578403
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:20 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Probleem is dat de acceptatie er nu niet is, omdat je raar wordt aangekeken als je weigert handen te schudden of een mondneusmasker draagt op plekken waar daar niet verplicht is. Daar is nog een hoop werk aan de winkel.
Of anderen geen hand schudden, ook al steek ik hem zelf uit, of waar ze ook zijn een mondkapje opzetten, moeten ze helemaal zelf weten. Maar val mij er niet mee lastig.
pi_205578435
Grappig dat bijna iedereen in dit topic focust op mondmaskers.
Het gaat veel verder dan dat.
pi_205578504
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:23 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
We weten nu wel beter hoe luchtvirussen zich verspreiden en hoe je viruscirculatie kan verminderen ten opzichte van 2019. Er is dus veel kennis bijgekomen omtrent luchtwegvirussen.

Het probleem is dat mondneusmaskers beter werken als iedereen fatsoenlijk een mondneusmasker draagt. Als slechts één persoon een FFP2-masker draagt dan is deze persoon alsnog niet goed beschermd, zeker niet in drukke treinen en bussen. Bij een mondneusmaskerverplichting in treinen en bussen zijn kwetsbare mensen beter beschermd tegen luchtwegvirussen, zoals corona en griep.
Dan doen de mensen die kwetsbaar zijn zelf maar zo,n masker op om hun eigen te beschermen, zodat de niet kwetsbare mens weet dat als hij/zij iemand ziet met zo,n ffp2ding ziet dat hij of zij afstand zou kunnen houden waar mogelijk.
Ik bescherm mijn eigen wel als ik dat nodig vind, dat zou ik een ander niet willen verplichten.
pi_205578517
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:26 schreef myShizzle het volgende:
Grappig dat bijna iedereen in dit topic focust op mondmaskers.
Het gaat veel verder dan dat.
Daarom, dat is een klein deel en kan uitgebreid worden als ze daar zin in hebben.
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:36:52 #62
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205578519
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:21 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Of anderen geen hand schudden, ook al steek ik hem zelf uit, of waar ze ook zijn een mondkapje opzetten, moeten ze helemaal zelf weten. Maar val mij er niet mee lastig.
Als iemand op het werk de hand richting jou uitsteekt kun je moeilijk weigeren zelf de hand uit te steken. In privésituaties is het makkelijker om een uitgestoken hand te weigeren, maar op het werk kan dat helaas echt niet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205578537
Ben ik even blij dat ik die FFP2 maskers niet aan de huisarts heb gedoneerd :X
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:39:37 #64
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205578539
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:35 schreef Sorella het volgende:

[..]
Dan doen de mensen die kwetsbaar zijn zelf maar zo,n masker op om hun eigen te beschermen, zodat de niet kwetsbare mens weet dat als hij/zij iemand ziet met zo,n ffp2ding ziet dat hij of zij afstand zou kunnen houden waar mogelijk.
Ik bescherm mijn eigen wel als ik dat nodig vind, dat zou ik een ander niet willen verplichten.
Probleem is dat de kwetsbare vrijwel niet beschermd is als voor de rest niemand een mondneusmasker draagt. Daarom moet je op risicovolle locaties als treinen en bussen vanaf 1 september gewoon een FFP2-plicht invoeren, zodat de kwetsbaren beter beschermd zijn tegen luchtwegvirussen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205578547
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:29 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De Nederlander is per definitie asociaal en kan geen verantwoordelijkheid nemen. Als de Nederlander zijn verantwoordelijkheid nam zag je gewoon op veel meer plaatsen dat mensen mondneusmaskers dragen. Vergelijk eens een Duitse en een Nederlandse supermarkt. Duitsers nemen hun verantwoordelijkheid en dragen mondneusmaskers (ook op plekken waar dat niet hoeft), Nederlanders doen dat niet.
Godzijdank heeft de Nederlander nog enig besef van vrijheid, het is mij nog te veel te min maar het is blijkbaar al beter dan in Duitsland.
Geen wonder dat die Duitsers massaal achter Hitler aanliepen.
pi_205578557
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:39 schreef Erno-BE het volgende:
zodat de kwetsbaren beter beschermd zijn tegen luchtwegvirussen.
Vandaar dat de landbouwsector op de schop moet, zodat de kwetsbaren weinig tot geen ontstekingen zullen krijgen door pollen tijdens de treinreis :')
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:43:14 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205578560
quote:
11s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:39 schreef Metalfrost het volgende:
Ben ik even blij dat ik die FFP2 maskers niet aan de huisarts heb gedoneerd :X
Je kunt ze ook nog als hoedje gebruiken tijdens de Pride inderdaad.
pi_205578563
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:39 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Probleem is dat de kwetsbare vrijwel niet beschermd is als voor de rest niemand een mondneusmasker draagt. Daarom moet je op risicovolle locaties als treinen en bussen vanaf 1 september gewoon een FFP2-plicht invoeren, zodat de kwetsbaren beter beschermd zijn tegen luchtwegvirussen.
Een FFP2-masker beschermt de gebruiker tegen ziekteverwekkers die via de lucht verspreid kunnen worden, dus als zij er 1 dragen hoeft de rest dat niet te doen.
pi_205578566
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je kunt ze ook nog als hoedje gebruiken tijdens de Pride inderdaad.
Die lui lopen in het roze, maskers zijn blauw.
Google is your friend, abuse your friends
pi_205578569
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:23 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
We weten nu wel beter hoe luchtvirussen zich verspreiden en hoe je viruscirculatie kan verminderen ten opzichte van 2019. Er is dus veel kennis bijgekomen omtrent luchtwegvirussen.

Het probleem is dat mondneusmaskers beter werken als iedereen fatsoenlijk een mondneusmasker draagt. Als slechts één persoon een FFP2-masker draagt dan is deze persoon alsnog niet goed beschermd, zeker niet in drukke treinen en bussen. Bij een mondneusmaskerverplichting in treinen en bussen zijn kwetsbare mensen beter beschermd tegen luchtwegvirussen, zoals corona en griep.
Klopt maar er zit een grens aan wat je van anderen mag verwachten. Het is niet aan jou om te bepalen waar die grens ligt.
pi_205578582
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:36 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als iemand op het werk de hand richting jou uitsteekt kun je moeilijk weigeren zelf de hand uit te steken. In privésituaties is het makkelijker om een uitgestoken hand te weigeren, maar op het werk kan dat helaas echt niet.
Kan prima. Vaak zat gedaan in de hoogtij dagen. Kun je prima uitleggen. Nog nooit gedoe over gehad.
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:47:33 #72
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205578598
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:26 schreef myShizzle het volgende:
Grappig dat bijna iedereen in dit topic focust op mondmaskers.
Het gaat veel verder dan dat.
Een coronawet maakt het mogelijk om snel te kunnen ingrijpen als het echt dreigt mis te gaan, zonder dat je eerst een meerderheid moet zien te krijgen in het parlement en de senaat, hetgeen steeds lastiger wordt.

Ik wil liever ook geen lockdowns meer, maar je kunt wel er voor zorgen dat de ventilatie van binnenruimtes op orde is, dat op risicovolle locaties een FFP2-maskerplicht geldt, dat er voldoende GGD-personeel paraat is voor massavaccinatie en testen en dat eventueel toch een deel van de horeca weer dicht moet om enerzijds het coronavirus beheersbaar te maken en anderzijds horecapersoneel vrij te spelen voor testen en vaccineren bij de GGD. Alles om te voorkomen dat het land weer in lockdown moet en/of dat de scholen (van basisschool tot universiteit) weer dicht moeten.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:48:28 #73
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205578604
Ze doen maar. Ik doe niet meer mee. Godverdomme 20 jaar niet ziek geweest en na de derde vaccinatie lag ik dagenlang in de lappenmand met een zeer pijnlijk kippenei onder m'n oksel. Steek die vierde prik maar in je hol, de uitnodiging ligt al bij het oud papier.
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:48:57 #74
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205578608
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Godzijdank heeft de Nederlander nog enig besef van vrijheid, het is mij nog te veel te min maar het is blijkbaar al beter dan in Duitsland.
Geen wonder dat die Duitsers massaal achter Hitler aanliepen.
Ah, de Godwin in post 65. Jij bent af.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:50:44 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205578624
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:44 schreef alpeko het volgende:

[..]
Klopt maar er zit een grens aan wat je van anderen mag verwachten. Het is niet aan jou om te bepalen waar die grens ligt.
Die Duitsers zijn toch ook knettergek dat ze die maskerplicht in de bus en de trein nog steeds laten aanleunen. Als ze dat massaal een weekend negeren is het ook daar gewoon klaar hoor. Maar kennelijk is de angst voor een paar tientjes boete al genoeg om mensen lekker aan de leiband te laten lopen.

Hele maatschappij openen maar een masker in de bus, nee dat gaat nog helpen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:50:55 #76
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205578625
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:45 schreef alpeko het volgende:

[..]
Kan prima. Vaak zat gedaan in de hoogtij dagen. Kun je prima uitleggen. Nog nooit gedoe over gehad.
Een uitgestoken hand weigeren betekent een stevig gesprek bij de baas. Dat wil ik voorkomen. Privé is uitgestoken handen weigeren wel makkelijker.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205578632
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:50 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Een uitgestoken hand weigeren betekent een stevig gesprek bij de baas. Dat wil ik voorkomen. Privé is uitgestoken handen weigeren wel makkelijker.
Dan werk je gewoon voor een zieke baas... doe daar wat aan ipv dit wettelijk te willen regelen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205578634
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:48 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ah, de Godwin in post 65. Jij bent af.
Zo ergens tussen post 40-45 had leuker geweest
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:53:36 #79
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205578640
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die Duitsers zijn toch ook knettergek dat ze die maskerplicht in de bus en de trein nog steeds laten aanleunen. Als ze dat massaal een weekend negeren is het ook daar gewoon klaar hoor. Maar kennelijk is de angst voor een paar tientjes boete al genoeg om mensen lekker aan de leiband te laten lopen.

Hele maatschappij openen maar een masker in de bus, nee dat gaat nog helpen.
In Duitsland krijg je geen boete als je geen mondneusmasker draagt in het openbaar vervoer, maar krijg je van de controleurs gewoon een mondneusmasker aangereikt. Zelf gezien in de RE3 van Dortmund naar Oberhausen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205578641
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:50 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Een uitgestoken hand weigeren betekent een stevig gesprek bij de baas. Dat wil ik voorkomen. Privé is uitgestoken handen weigeren wel makkelijker.
Bizar. Tijd voor een nieuwe werkgever dan.
pi_205578667
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:48 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ah, de Godwin in post 65. Jij bent af.
Het zit blijkbaar in de Duitse volksaard om ten aller tijden respect te hebben voor autoriteit al is het irrationeel.
Ik blijf mij er ook over verbazen dat discriminatie, lichamelijke integriteit en vrijheid in het algemeen zo te grabbel zijn gegooid voor wat schijnveiligheid. Ipv een nieuwe wet zouden er eigenlijk hoorzittingen moeten zijn over de maatregelen het nut er van en eventueel gevangenisstraffen voor de mensen die willens en wetens onze vrijheid te grabbel hebben gegooid voor wat schijnveiligheid.
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:56:46 #82
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205578668
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:53 schreef alpeko het volgende:

[..]
Bizar. Tijd voor een nieuwe werkgever dan.
Dan verlies ik mijn vakantiedagen en ik heb in 2020 en 2021 behoorlijk wat dagen opgebouwd doordat we door Corona de tijd hadden om achterstallige dossiers weg te werken. Bovendien heb ik het verder prima maar mijn zin op het werk.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205578671
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:56 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Dan verlies ik mijn vakantiedagen en ik heb in 2020 en 2021 behoorlijk wat dagen opgebouwd doordat we door Corona de tijd hadden om achterstallige dossiers weg te werken. Bovendien heb ik het verder prima maar mijn zin op het werk.
Je gezondheid gaat voor vakantiedagen.
pi_205578686
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:29 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De Nederlander is per definitie asociaal en kan geen verantwoordelijkheid nemen. Als de Nederlander zijn verantwoordelijkheid nam zag je gewoon op veel meer plaatsen dat mensen mondneusmaskers dragen. Vergelijk eens een Duitse en een Nederlandse supermarkt. Duitsers nemen hun verantwoordelijkheid en dragen mondneusmaskers (ook op plekken waar dat niet hoeft), Nederlanders doen dat niet.
Christus te paard nog aan toe, heb je dit allemaal op zolder bedacht? Lieverdje, ik doe bijna wekelijks mijn boodschappen in Niedersachsen en kom per jaar al vaker in Duitsland dan half Nederland in z’n leven. Zelfs in de tijd dat van alles verplicht was, werd het kapje niet correct gedragen. Als je iemand erop wijst, wordt er iets beleefder op gereageerd, maar dat is het verschil.
Sinds april zie ik, buiten een verdwaalde allesvrezer, niemand in Duitsland een mondkapje dragen waar dat niet verplicht is. Trouwens ook niet in Bremen, Nordrhein-Westfalen en Rheinland-Pfalz.
  maandag 8 augustus 2022 @ 11:11:32 #85
3542 Gia
User under construction
pi_205578783
Natuurlijk willen ze deze wet er zo snel mogelijk doorjassen, ieg vóór de provinciale staten verkiezingen.
pi_205578788
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:56 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Dan verlies ik mijn vakantiedagen en ik heb in 2020 en 2021 behoorlijk wat dagen opgebouwd doordat we door Corona de tijd hadden om achterstallige dossiers weg te werken. Bovendien heb ik het verder prima maar mijn zin op het werk.
Dus schijnveiligheid is iedereen z'n vrijheid waard, maar jouw vakantiedagen een te hoge prijs hiervoor? Want egocentrisch.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205578853
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:12 schreef Erno-BE het volgende:
Waarom zeurt iedereen toch zo, voer de nieuwe coronawetten gewoon in zonder te zeuren of zonder "kritische vragen". Straks, als het coronavirus in de herfst weer oplaait kan de overheid geen enkele maatregel treffen (zelfs eenvoudige maatregelen als een mondneusmaskerverplichting op risicovolle locaties als het openbaar vervoer kunnen nu niet worden ingevoerd) en dan mogen we met z'n allen allemaal ongewenst ziek worden omdat niemand zijn verantwoordelijkheid neemt. Dit betekent in de herfst veel mensen ziek, veel uitval van personeel en veel mensen wiens organen zijn beschadigd door een coronabesmetting. Dat moeten we niet willen. Duitsland heeft een plan voor aanstaande herfst en winter. Nederland moet nog met een plan komen en nee, iedereen ziek laten worden is geen plan.
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:29 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De Nederlander is per definitie asociaal en kan geen verantwoordelijkheid nemen. Als de Nederlander zijn verantwoordelijkheid nam zag je gewoon op veel meer plaatsen dat mensen mondneusmaskers dragen. Vergelijk eens een Duitse en een Nederlandse supermarkt. Duitsers nemen hun verantwoordelijkheid en dragen mondneusmaskers (ook op plekken waar dat niet hoeft), Nederlanders doen dat niet.
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:41 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als Nederland net als Duitsland de mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer niet had geschrapt was er minder aanleiding voor de media om te roepen dat de pandemie ten einde is. Vergeet niet dat je in Duitsland nog steeds verplicht bent om een mondneusmasker in het openbaar vervoer te dragen ook al is de trein of bus zo goed als leeg. Nee, de pandemie is pas voorbij als ook andere landen in Europa de meest zichtbare maatregelen schrappen. Mondneusmaskerverplichting in ziekenhuizen, huisartsen en apotheken geldt wel in meerdere landen, zoals in België, maar daar heb je als toerist weinig last van.
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:54 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
In andere landen, zoals Duitsland is het wel normaal om rekening te houden met elkaar. En het probleem is dat als je in Nederland een mondneusmasker draagt in de trein terwijl dat niet hoeft, je ontzettend raar wordt aangekeken. De eerste stap is gewoon het accepteren dat sommige mensen een mondneusmasker dragen om zichzelf te beschermen. Daar ontbreekt het aan in Nederland.
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:53 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
In Duitsland krijg je geen boete als je geen mondneusmasker draagt in het openbaar vervoer, maar krijg je van de controleurs gewoon een mondneusmasker aangereikt. Zelf gezien in de RE3 van Dortmund naar Oberhausen.
Wat let je om naar Duitsland te verhuizen? Ben jij van dat stomme liberale Nederland af en wij -hopelijk- van jouw gezeur. Sieg-Sieg!
pi_205578910
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:43 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Die lui lopen in het roze, maskers zijn blauw.
Die van mij waren zwart, en ik zie ze in veel verschillende kleuren, nu nog steeds.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205578919
quote:
6s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:48 schreef Twiitch het volgende:
Ze doen maar. Ik doe niet meer mee. Godverdomme 20 jaar niet ziek geweest en na de derde vaccinatie lag ik dagenlang in de lappenmand met een zeer pijnlijk kippenei onder m'n oksel. Steek die vierde prik maar in je hol, de uitnodiging ligt al bij het oud papier.
Dit heb ik van meerdere mensen gehoord, allemaal geprikt inclusief booster, maar ze zijn er klaar mee.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 8 augustus 2022 @ 11:38:06 #90
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205579033
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 11:26 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dit heb ik van meerdere mensen gehoord, allemaal geprikt inclusief booster, maar ze zijn er klaar mee.
Want het (half) uurtje wat mensen kwijt om een vaccinatie te halen is zooo vervelend natuurlijk.

De vaccins zijn veilig en ik heb nauwelijks last gehad van bijwerkingen, dus ik haal in september gewoon mijn vierde prik. Je weet nooit waar het goed voor is.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205579047
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:36 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als iemand op het werk de hand richting jou uitsteekt kun je moeilijk weigeren zelf de hand uit te steken. In privésituaties is het makkelijker om een uitgestoken hand te weigeren, maar op het werk kan dat helaas echt niet.
Jawel hoor, dat kan prima. Je kunt dan gewoon zeggen, sorry ik geef liever geen hand vanwege kans op besmetting.

Maar vervolgens ga je dan lekker bij iemand in bespreking zitten loop je die kans net zo goed. Of heb je net zo'n grote tafel als Putin?
pi_205579049
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 8 augustus 2022 @ 11:41:17 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205579064
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 11:38 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Want het (half) uurtje wat mensen kwijt om een vaccinatie te halen is zooo vervelend natuurlijk.

De vaccins zijn veilig en ik heb nauwelijks last gehad van bijwerkingen, dus ik haal in september gewoon mijn vierde prik. Je weet nooit waar het goed voor is.
Dan haal je hem toch. Maar veroordeel niet de mensen die hem niet gaan halen.
pi_205579065
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 11:38 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Want het (half) uurtje wat mensen kwijt om een vaccinatie te halen is zooo vervelend natuurlijk.

De vaccins zijn veilig en ik heb nauwelijks last gehad van bijwerkingen, dus ik haal in september gewoon mijn vierde prik. Je weet nooit waar het goed voor is.
Spuit je maar vol met die meuk, jouw pakkie an. Bij mij komt ie er niet in.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205579077
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:48 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ah, de Godwin in post 65. Jij bent af.
Meestal komt die al ergens in post 40-45.

Edit, ah ik zie dat iemand me al voor is geweest. Maar had nog niet alles doorgelezen.
pi_205579086
quote:
99s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:52 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Dan werk je gewoon voor een zieke baas... doe daar wat aan ipv dit wettelijk te willen regelen.
Ik moest lachen om je username met betrekking tot dit onderwerp.
pi_205579224
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 11:43 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Meestal komt die al ergens in post 40-45.

Edit, ah ik zie dat iemand me al voor is geweest. Maar had nog niet alles doorgelezen.
Iemand. "That guy"... ietsje meer respect voor je mede-users graag :P
pi_205579229
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
#Sjerryhadgelijk
ALARMBELLEN!!!
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:03:09 #99
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205579246
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 11:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dan haal je hem toch. Maar veroordeel niet de mensen die hem niet gaan halen.
Als het door de nieuwe vaccins mogelijk is om in heel Europa de zichtbare coronamaatregelen kunnen schrappen zouden toch zoveel mogelijk mensen toch de nieuwe vaccins moeten halen. Zo'n prik halen kost hooguit een uurtje van de tijd en is een kleine moeite. Dus waarom niet?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205579259
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als het door de nieuwe vaccins mogelijk is om in heel Europa de zichtbare coronamaatregelen kunnen schrappen zouden toch zoveel mogelijk mensen toch de nieuwe vaccins moeten halen. Zo'n prik halen kost hooguit een uurtje van de tijd en is een kleine moeite. Dus waarom niet?
Maar die in sept zijn toch nog gewoon de oude vaccins? Sowieso verwacht ik niet dat er vaccins komen die besmettingen gaan voorkomen. Het zal blijven bij remmen van de symptomen en inmiddels is vrijwel ieders immuunsysteem daarvoor al redelijk getraind. Dus tenzij kwetsbaar, zal dat niet veel zoden aan de dijk zetten.
pi_205579270
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als het door de nieuwe vaccins mogelijk is om in heel Europa de zichtbare coronamaatregelen kunnen schrappen zouden toch zoveel mogelijk mensen toch de nieuwe vaccins moeten halen. Zo'n prik halen kost hooguit een uurtje van de tijd en is een kleine moeite. Dus waarom niet?
Van de vorige vaccinaties ben ik goed ziek geweest dus ik pas. Kost me maar een uur of 2 om te halen, maar daarna een paar dagen om door te gaan. Nee danku.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:10:01 #102
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205579316
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:04 schreef alpeko het volgende:

[..]
Maar die in sept zijn toch nog gewoon de oude vaccins? Sowieso verwacht ik niet dat er vaccins komen die besmettingen gaan voorkomen. Het zal blijven bij remmen van de symptomen en inmiddels is vrijwel ieders immuunsysteem daarvoor al redelijk getraind. Dus tenzij kwetsbaar, zal dat niet veel zoden aan de dijk zetten.
Als je zo gaat denken komen we nooit van corona af. En volgens mij komen in september vaccins van Pfizer en Moderna op de markt die gebaseerd zijn op de BA.1-variant in plaats van de Wuhan-variant.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205579333
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als je zo gaat denken komen we nooit van corona af.
Als jij nu ook eens zou zo denken... We komen er ook niet vanaf als je het groter maakt dan dat het inmiddels is.
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 augustus 2022 @ 12:11:21 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205579334
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als je zo gaat denken komen we nooit van corona af. En volgens mij komen in september vaccins van Pfizer en Moderna op de markt die gebaseerd zijn op de BA.1-variant in plaats van de Wuhan-variant.
Als je nu nog denkt dat we überhaupt ooit van corona af kunnen komen, snap ik die Chineze mentaliteit wel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205579418
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:47 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Een coronawet maakt het mogelijk om snel te kunnen ingrijpen als het echt dreigt mis te gaan, zonder dat je eerst een meerderheid moet zien te krijgen in het parlement en de senaat, hetgeen steeds lastiger wordt.
Waarom zou je zonder meerderheid in de Staten-Generaal grondrechten opzij willen schuiven?

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als het door de nieuwe vaccins mogelijk is om in heel Europa de zichtbare coronamaatregelen kunnen schrappen zouden toch zoveel mogelijk mensen toch de nieuwe vaccins moeten halen.
Dat is dan ook niet het geval. Die maatregelen kunnen geschrapt en het zijn helemaal geen coronamaatregelen.

quote:
Zo'n prik halen kost hooguit een uurtje van de tijd en is een kleine moeite. Dus waarom niet?
Omdat natuurlijke infectie een betere immuniteit geeft tegen herinfectie en herinfectie de kans op long covid vergroot. En dan zijn er nog de andere risico's waar we geen goed zicht op hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:26:33 #106
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205579448
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als je zo gaat denken komen we nooit van corona af. En volgens mij komen in september vaccins van Pfizer en Moderna op de markt die gebaseerd zijn op de BA.1-variant in plaats van de Wuhan-variant.
Ga weg troll :W we kennen je standaard riedeltje zo langzamerhand wel :)

Dat jij pro vrijheidsberoving bent, je het liefst maandelijks vol laat prikken en uurlijkse een vers mondkapje opzet terwijl je al je ramen open hebt en je handen stuk wast is wel duidelijk

Ga gewoon leven en realisatie doen toekomen dat we met corona blijven leven. Die paar mensen die ziek worden is spijtig maar daarvoor gaan we niet het hele land in gijzeling houden met een permanente corona wet :X :|W
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:28:13 #107
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205579467
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Waarom zou je zonder meerderheid in de Staten-Generaal grondrechten opzij willen schuiven?
[..]
Dat is dan ook niet het geval. Die maatregelen kunnen geschrapt en het zijn helemaal geen coronamaatregelen.
[..]
Omdat natuurlijke infectie een betere immuniteit geeft tegen herinfectie en herinfectie de kans op long covid vergroot. En dan zijn er nog de andere risico's waar we geen goed zicht op hebben.
Als een herinfectie juist de kans op long-covid vergroot dan wil je juist een extra vaccinatie om zo de kans op een herinfectie te doen verminderen.

En ik ben dat gezeur om grondrechten gewoon zat. Luchtwegvirussen houden zich ook niet aan grondrechten en de meeste parlements- en senaatsleden zijn gewoon alleen maar lastig. Juist door die irritante parlements- en senaatsleden kan de regering niet eens simpele coronamaatregelen die in het buitenland wel normaal zijn, zoals een mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer instellen.

En verder wil Karl Lauterbach helemaal niet de mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer afschaffen. Dus we zitten nog een tijdje met coronamaatregelen. In ieder geval tot Pasen 2023.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 08-08-2022 15:41:58 ]
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:29:23 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205579474
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:28 schreef Erno-BE het volgende:
En ik ben dat gezeur om grondrecht gewoon zat.
Ok Mao Stalin Castro, is goed :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:31:23 #109
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205579488
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:28 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
En ik ben dat gezeur om grondrecht gewoon zat.

EIN VOLK, EIN REICH, EIN LAUTERBACH

Dat gedweep met die Duitsers begint enge vormen aan te nemen
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:32:01 #110
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205579533
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:28 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als een herinfectie juist de kans op long-covid vergroot dan wil je juist een extra vaccinatie om zo de kans op een herinfectie te doen verminderen.

En ik ben dat gezeur om grondrecht gewoon zat. Luchtwegvirussen houden zich ook niet aan grondrechten en de meeste parlements- en senaatsleden zijn gewoon alleen maar lastig. Juist door die irritante parlements- en senaatsleden kan de regering niet eens simpele coronamaatregelen die in het buitenland wel normaal zijn, zoals een mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer instellen.

En verder wil Karl Lauterbach helemaal de mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer afschaffen. Dus we zitten nog een tijdje met coronamaatregelen. In ieder geval tot Pasen 2023.
Volgens mij maakt geen hond zich nog druk om long covid, behalve jij en een paar huilstruiken op twitter. Dus, bescherm jezelf als je dat prettig vindt en laat de rest met rust. Geen hand mogen weigeren op werk is natuurlijk gelul; jij zegt gewoon vriendelijk dat je niet besmet wilt worden; verzin er desnoods bij dat je zeer kwetsbaar bent, en klaar. Doet niemand moeilijk over. En zo wel, dan werk je met nogal vreemde mensen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_205579553
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het virus is niet meer zo dodelijk als het ooit was en gaat dat nooit meer worden.
Ik vind dit geen goede redenatie. Het is niet meer zo dodelijk, dus hoeven we niets meer te doen. Zo werkt het niet. Het aantal mensen met long covid is best hoog en de langdurige gevolgen kunnen behoorlijk ernstig, beperkend en inderdaad heel langdurig zijn. Dat alleen al is reden genoeg om covid nog steeds serieus te blijven nemen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:43:37 #113
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205579580
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:26 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Ga weg troll :W we kennen je standaard riedeltje zo langzamerhand wel :)

Dat jij pro vrijheidsberoving bent, je het liefst maandelijks vol laat prikken en uurlijkse een vers mondkapje opzet terwijl je al je ramen open hebt en je handen stuk wast is wel duidelijk

Ga gewoon leven en realisatie doen toekomen dat we met corona blijven leven. Die paar mensen die ziek worden is spijtig maar daarvoor gaan we niet het hele land in gijzeling houden met een permanente corona wet :X :|W
Karl Lauterbach heeft gezegd dat we ooit van corona afkomen door verbeterde vaccins. Misschien na de winter van 2022/2023 al.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205579619
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:28 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als een herinfectie juist de kans op long-covid vergroot dan wil je juist een extra vaccinatie om zo de kans op een herinfectie te doen verminderen.
Het vergroot de kans op herinfectie.

quote:
En ik ben dat gezeur om grondrecht gewoon zat.
Dat zei de voorganger van Xi Jinping ook en stuurde tanks op de menigte af.

quote:
Luchtwegvirussen houden zich ook niet aan grondrechten en de meeste parlements- en senaatsleden zijn gewoon alleen maar lastig. Juist door die irritante parlements- en senaatsleden kan de regering niet eens simpele coronamaatregelen die in het buitenland wel normaal zijn, zoals een mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer instellen.
Ook in het buitenland zijn die niet normaal. In het totalitaire China is het normaal, maar dat land is niet normaal. De wetgevers en verdragsopstellers hebben die grondrechten geformuleerd met wetenschap van luchtwegvirussen. Wat zou er toch sindsdien veranderd zijn?

quote:
En verder wil Karl Lauterbach helemaal de mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer afschaffen. Dus we zitten nog een tijdje met coronamaatregelen. In ieder geval tot Pasen 2023.
Het zijn geen coronamaatregelen maar het is totalitarisme, naar zijn aard mogen we blij zijn als we daar met Pasen 2023 vanaf zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205579630
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:43 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Karl Lauterbach heeft gezegd dat we ooit van corona afkomen door verbeterde vaccins. Misschien na de winter van 2022/2023 al.
We zijn er al vanaf. Heb je dat niet in de gaten? De wereld is weer helemaal normaal zoals het was. Of nee, niet de hele wereld, maar hier wel.
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:53:21 #116
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205579647
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
We zijn er al vanaf. Heb je dat niet in de gaten? De wereld is weer helemaal normaal zoals het was. Of nee, niet de hele wereld, maar hier wel.
In Duitsland geldt tot in ieder geval Pasen 2023 nog een mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer. Dus wij zijn nog helemaal terug in 2019. Ook de gigantische hoeveelheid personeelsuitval doordat de viruscirculatie nog steeds bizar hoog is echt zorgwekkend te noemen en lijdt al tot een hoop problemen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:55:41 #117
14505 OProg
A Life in Music
pi_205579660
Je weet dat je met een fanatieke maatregelenfetisjist te maken hebt als ze een mondkapje mondneusmasker gaan noemen is me opgevallen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_205579670
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:04 schreef NeeOfTochJA het volgende:
De nieuwe permanente coronawet die de regering na de zomer wil invoeren, krijgt forse kritiek van onder meer burgemeesters, gemeenten en GGD GHOR, meldt Trouw. Met de nieuwe wet krijgt de regering extra bevoegdheden die de grondrechten van burgers kunnen beperken.

De permanente 'coronawet' die de regering na de zomer wil invoeren levert geen bijdrage aan een 'robuust stelsel' ter bestrijding van een pandemie. De wet veroorzaakt eerder meer onduidelijkheid. Deze kritiek hebben het Genootschap van Burgemeesters, de Vereniging Nederlandse Gemeenten en het Veiligheidsberaad gezamenlijk geuit op de conceptekst van de wet.

Volgens de critici is vlak voor de zomer een wet in elkaar gedraaid waar heel wat op af te dingen valt. Het zou ontbreken aan een fundamentele discussie en onderbouwing van de verantwoordelijkheden en bevoegdheden van burgemeesters en voorzitters van de veiligheidsregio's.

Oplevende epidemie
Deze 'coronawet' wordt onderdeel van de bestaande Wet publieke gezondheid (Wpg) en is niet zomaar een wet. De nieuwe wetgeving geeft de regering bij een oplevende epidemie permanent bevoegdheden tot het nemen van maatregelen die grondrechten kunnen beperken. Denk hierbij aan verplicht afstand houden, sluiting van publieke plekken, een test- of quarantaineplicht en het verplicht dragen van een mondkapje.

Het kabinet maakt haast met de wet nadat de Eerste Kamer in mei de tijdelijke wet afwees die tot dan toe een juridische basis vormde voor coronamaatregelen. Het wetsvoorstel ligt nu ter beoordeling bij de Raad van State, die later deze maand met een reactie komt. In aanloop naar dat advies is al flinke kritiek geleverd, blijkt uit bijlagen bij de wet.

Behalve de minister zijn straks ook de voorzitters van de veiligheidsregio's, 25 burgemeesters in totaal, bevoegd om bij een epidemie (lokaal) in te grijpen. Maar de burgemeesters hebben ook nog steeds te maken met de 'rampenwet', de Wet veiligheidsregio's.

Daarvan is al in 2020 geconstateerd dat die op de schop moet, omdat Nederland niet goed is voorbereid op rampen en crises. Terwijl aan die wet nog niets is gedaan, wordt nu met de permanente 'coronawet' wel gesleuteld aan verantwoordelijkheden.

Een haastklus
Het steekt de bestuursorganen dat zij niet zijn betrokken bij het opstellen van het ontwerpwetsvoorstel. De burgemeesters vinden het ongewenst dat een tijdelijk probleem (covid) wordt opgelost met een ingrijpende wetswijziging. "Dit belangrijke wetsvoorstel is een haastklus geworden. Het bevatte allerlei slordigheden en is vlak voor de zomervakantie nog even ter consultatie opgestuurd. Wij vinden: als je het doet, doe het dan goed," zegt bestuurlijk adviseur Joost Keemink-Haane van het Genootschap van Burgemeesters.

De landelijke gezondheidsdiensten GGD en GHOR sluiten zich gedeeltelijk aan bij deze kritiek van de bestuurders. Bovendien stellen zij dat in de wet niet duidelijk is wat de regels zijn voor quarantaine en isolatie. De regering wil die begrippen niet verhelderen, laat die weten. Dat komt later.

Ministerie ook niet blij
Een woordvoerder van minister Ernst Kuipers van volksgezondheid zegt dat de regering ook niet blij is met deze wet. "Wij hadden liever meer tijd gehad, maar dit is de consequentie van het wegstemmen van de tijdelijke wet door de Eerste Kamer." De regering wil een juridische basis hebben om in te kunnen grijpen bij een nieuwe coronagolf.

Inhoudelijk plaatst het Adviescollege Toetsing Regeldruk (ATR) het grootste vraagteken bij de nieuwe coronawet. Het ATR adviseert zelfs het wetsvoorstel niet in te dienen omdat nog onbekend is welke aanpak en bestrijding van de coronapandemie goed heeft gewerkt. Evaluaties van genomen maatregelen lopen nog waardoor minder belastende alternatieven mogelijk worden gemist.

Ook burgers en hun organisaties merken bezorgd op dat het kabinet in de wet zonder onderbouwing stelt dat de collectieve maatregelen de laatste jaren 'noodzakelijk en effectief' zijn gebleken bij de bestrijding van covid.

In reactie hierop laat het kabinet weten dat niet kan worden gewacht met deze wetgeving. Op twijfels over de effectiviteit van maatregelen reageert het kabinet niet.


https://www.trouw.nl/poli(...)l-invoeren~b6ab04db/

De overheid gaat dus misbruik maken van een pandemie die al voorbij is, wie had dat gedacht -O-
Wat een wappies.
pi_205579721
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:41 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als Nederland net als Duitsland de mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer niet had geschrapt was er minder aanleiding voor de media om te roepen dat de pandemie ten einde is. Vergeet niet dat je in Duitsland nog steeds verplicht bent om een mondneusmasker in het openbaar vervoer te dragen ook al is de trein of bus zo goed als leeg. Nee, de pandemie is pas voorbij als ook andere landen in Europa de meest zichtbare maatregelen schrappen. Mondneusmaskerverplichting in ziekenhuizen, huisartsen en apotheken geldt wel in meerdere landen, zoals in België, maar daar heb je als toerist weinig last van.
Met deze redenatie is een pandemie dus pas voorbij als er geen maatregelen meer zijn, dat is volstrekt de omgekeerde volgorde.
Een virus, verspreiding daarvan en de mate van ziekte van dit virus zou bepalend moeten zijn of er sprake is van een pandemie.
  maandag 8 augustus 2022 @ 13:16:02 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205579782
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:53 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
In Duitsland geldt tot in ieder geval Pasen 2023 nog een mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer. Dus wij zijn nog helemaal terug in 2019. Ook de gigantische hoeveelheid personeelsuitval doordat de viruscirculatie nog steeds bizar hoog is echt zorgwekkend te noemen en lijdt al tot een hoop problemen.
Die Duitsers zijn dan ook knettergek. Maskertje op in de trein en daarna gewoon met 40.000 man bij een concert of een voetbalwedstrijd zonder masker. Hi ha ho.

Er is geen crisis meer en dan toch met dit soort regelgeving blijven aanzetten, de politiek heeft echt boter op het hoofd in Duitsland. En de mensen ook trouwens.
pi_205579787
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:53 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
In Duitsland geldt tot in ieder geval Pasen 2023 nog een mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer.
Moeten zij weten. In China gooien ze steeds complete wijken dicht. Hier doen we dat niet.
pi_205579802
Kwaliteitstopic weer mensen. Alweer gekaapt door een hoop irrelevant gezeik over Lauterbach en Duitsland. Of is dit fok.de ofzo?
  maandag 8 augustus 2022 @ 13:21:13 #123
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205579812
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:53 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
In Duitsland geldt tot in ieder geval Pasen 2023 nog een mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer.
Als die Duitsers massaal in de Rijn gaan staan om de Watergod te aanbidden en ritueel hun hond offeren gaan wij dat toch ook niet doen? :') |:(
pi_205579908
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:28 schreef Erno-BE het volgende:

En ik ben dat gezeur om grondrecht gewoon zat. Luchtwegvirussen houden zich ook niet aan grondrechten en de meeste parlements- en senaatsleden zijn gewoon alleen maar lastig. Juist door die irritante parlements- en senaatsleden kan de regering niet eens simpele coronamaatregelen die in het buitenland wel normaal zijn, zoals een mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer instellen.

In die duizenden jaren voor corona hebben we het ook gered zonder totalitaire maatregelen voor luchtwegvirussen, dat zal de komende 1000 jaar ook wel lukken.
pi_205579912
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
We zijn er al vanaf. Heb je dat niet in de gaten? De wereld is weer helemaal normaal zoals het was. Of nee, niet de hele wereld, maar hier wel.
Behalve dat de verhouding staat burger behoorlijk veranderd is, dat de verhouding Nederlandse staat EU flink veranderd is en dat grondrechten aanzienlijk minder vast grond onder de voeten hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205579947
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
In die duizenden jaren voor corona hebben we het ook gered zonder totalitaire maatregelen voor luchtwegvirussen, dat zal de komende 1000 jaar ook wel lukken.
Nou ja, ik ben het niet met je oneens, maar we zijn ook wel eens een derde van het continent verloren aan een hardnekkig virus, een beetje beleid mag wel.
-nee-
pi_205579961
"En ik ben dat gezeur om grondrecht gewoon zat. Luchtwegvirussen houden zich ook niet aan grondrechten.."

Ik ben vanuit mijn studie wel gewend om met creatieve argumenten om te gaan maar zelfs met de beste wil in de wereld kan ik hier geen validiteit in vinden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205579971
quote:
6s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:48 schreef Twiitch het volgende:
Ze doen maar. Ik doe niet meer mee. Godverdomme 20 jaar niet ziek geweest en na de derde vaccinatie lag ik dagenlang in de lappenmand met een zeer pijnlijk kippenei onder m'n oksel. Steek die vierde prik maar in je hol, de uitnodiging ligt al bij het oud papier.
Als je dan maar geen aanspraak doet op de zorg mocht je onverhoopt toch doodziek worden van corona de komende periode.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205579986
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als je dan maar geen aanspraak doet op de zorg mocht je onverhoopt toch doodziek worden van corona de komende periode.
En maak jij vanaf heden geen aanspraak op de grondwet wanneer je deze voor ieder terzijde laat schuiven om dit virus?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205580037
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als je dan maar geen aanspraak doet op de zorg mocht je onverhoopt toch doodziek worden van corona de komende periode.
Wie weet is ie wel allergisch voor die prik, gewoon doorprikken?
pi_205580068
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Wie weet is ie wel allergisch voor die prik, gewoon doorprikken?
Handjevol mensen die er allergisch voor zijn of een andere geldige medische reden hebben krijgen een uitzondering uiteraard.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205580077
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:45 schreef Akathisia het volgende:

[..]
En maak jij vanaf heden geen aanspraak op de grondwet wanneer je deze voor ieder terzijde laat schuiven om dit virus?
Prima. De grondwet is in Nederland weinig waard dus daar mis ik niks aan.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205580360
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:11 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
FFP2-maskers helpen ook tegen griep.
Het zou ook wel fijn zijn wanneer ffp2 mondneusmaskers tegen zerocovidwappies zouden helpen. :+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 8 augustus 2022 @ 14:32:05 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205580376
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als je dan maar geen aanspraak doet op de zorg mocht je onverhoopt toch doodziek worden van corona de komende periode.
Deal, kon ik bij een casino maar kiezen voor deze odds :9.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 8 augustus 2022 @ 14:37:12 #135
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205580418
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:28 schreef Erno-BE het volgende:
En ik ben dat gezeur om grondrecht gewoon zat.
Weet je waarom grondrechten grondrechten heten, Erno?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205580522
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die Duitsers zijn dan ook knettergek. Maskertje op in de trein en daarna gewoon met 40.000 man bij een concert of een voetbalwedstrijd zonder masker. Hi ha ho.

Er is geen crisis meer en dan toch met dit soort regelgeving blijven aanzetten, de politiek heeft echt boter op het hoofd in Duitsland. En de mensen ook trouwens.

De Duitsers die ik ken (ik woon er) zijn op zijn zachtst gezegd niet zo'n fan van zerocovidnazi Lauterbach.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator maandag 8 augustus 2022 @ 14:50:15 #137
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_205580534
Ik doe niet meer mee.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_205580592
twitter
pi_205580647
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 12:28 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als een herinfectie juist de kans op long-covid vergroot dan wil je juist een extra vaccinatie om zo de kans op een herinfectie te doen verminderen.

En ik ben dat gezeur om grondrecht gewoon zat. Luchtwegvirussen houden zich ook niet aan grondrechten en de meeste parlements- en senaatsleden zijn gewoon alleen maar lastig. Juist door die irritante parlements- en senaatsleden kan de regering niet eens simpele coronamaatregelen die in het buitenland wel normaal zijn, zoals een mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer instellen.

En verder wil Karl Lauterbach helemaal niet de mondneusmaskerverplichting in het openbaar vervoer afschaffen. Dus we zitten nog een tijdje met coronamaatregelen. In ieder geval tot Pasen 2023.
Doe lekker een Hazmat suit aan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205580653
Oja, nu weet ik weer wie je bent :D
Jij was dat figuur die compleet overspannen was in COV :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205580689
Nooit van mijn leven zal ik weer een mondkapje opzetten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 8 augustus 2022 @ 15:22:36 #142
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205580777
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Nooit van mijn leven zal ik weer een mondkapje opzetten.
Als onze Rutte dat van ons vraagt dan sta ook jij gewoon weer netjes bij die Aldi van je met een mondkapje op. Bang dat de menigte je anders even wijst op jouw gebrek aan solidariteit en jouw onuitstaanbare egoïsme. Ze zullen je verketteren, verketteren en verketteren tot er niets meer te verketteren valt. Je zal voorschut staan en mensen zullen wijzen, lachen en filmen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 8 augustus 2022 @ 15:23:20 #143
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205580779
Gezeur over grondrechten.

Nuff said wel. Goede samenvatting van de corona discussie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 8 augustus 2022 @ 15:30:48 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205580830
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als je dan maar geen aanspraak doet op de zorg mocht je onverhoopt toch doodziek worden van corona de komende periode.
Tja, zo werkt het nu eenmaal niet in Nederland he. Je hebt gewoon recht op zorg. Als je van de fiets valt en een hoofdwond oploopt terwijl je geen helm draagt dan word je ook gewoon behandeld.

Zolang er geen vaccinatieplicht is kun je mensen nooit zorg ontzeggen voor Covid.
pi_205580845
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Tja, zo werkt het nu eenmaal niet in Nederland he. Je hebt gewoon recht op zorg. Als je van de fiets valt en een hoofdwond oploopt terwijl je geen helm draagt dan word je ook gewoon behandeld.
Alleen is de kans op een golf aan patiënten met een hoofdwond door een val van de fiets die de zorg overbelasten nihil. Corona daarintegen...
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 8 augustus 2022 @ 15:37:23 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205580877
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Alleen is de kans op een golf aan patiënten met een hoofdwond door een val van de fiets die de zorg overbelasten nihil. Corona daarintegen...
Ja, maar dat is natuurlijk geen argument. Dan moet je gewoon een prikplicht invoeren als je de risico's te groot acht. Maar dat doen we dus niet.
pi_205580994
quote:
4s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:22 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Als onze Rutte dat van ons vraagt dan sta ook jij gewoon weer netjes bij die Aldi van je met een mondkapje op. Bang dat de menigte je anders even wijst op jouw gebrek aan solidariteit en jouw onuitstaanbare egoïsme. Ze zullen je verketteren, verketteren en verketteren tot er niets meer te verketteren valt. Je zal voorschut staan en mensen zullen wijzen, lachen en filmen.
Nee hoor, sinds januari 2021 nooit meer 1 gedragen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205581031
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ja, maar dat is natuurlijk geen argument. Dan moet je gewoon een prikplicht invoeren als je de risico's te groot acht. Maar dat doen we dus niet.
Prikplicht en geen zorg voor weigeraars óf YOLO niet eens het minimale willen doen (je vaccinaties bijhouden) maar wel alle lusten willen in het geval van een noodtoestand? Waarom zo extreem zwart-wit?

Het mooie aan zorg ontzeggen zonder prikplicht is juist de afwezigheid van dwang en dat iedere burger zelf verantwoordelijkheid draagt voor haar eigen keuzes. Het zorg ontzeggen hoeft uiteraard pas te beginnen als x percentage van de capaciteit bereikt is. Het is niet bedoelt als straf maar puur de meeste eerlijke manier in het geval van triage.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 8 augustus 2022 @ 15:57:08 #149
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205581051
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Prikplicht en geen zorg voor weigeraars óf YOLO niet eens het minimale willen doen (je vaccinaties bijhouden) maar wel alle lusten willen in het geval van een noodtoestand? Waarom zo extreem zwart-wit?

Het mooie aan zorg ontzeggen zonder prikplicht is juist de afwezigheid van dwang en dat iedere burger zelf verantwoordelijkheid draagt voor haar eigen keuzes. Het zorg ontzeggen hoeft uiteraard pas te beginnen als x percentage van de capaciteit bereikt is. Het is niet bedoelt als straf maar puur de meeste eerlijke manier in het geval van triage.
Ik ben echt helemaal voor hoor, als het maar beperkt blijft tot ontzegging van zorg puur en alleen voor corona. En dan alleen zorg, geen andere maatregelen en beperkingen.

Die gok durf ik na 2,5 jaar met beide handen aan te gaan :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205581075
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik ben echt helemaal voor hoor, als het maar beperkt blijft tot ontzegging van zorg puur en alleen voor corona. En dan alleen zorg, geen andere maatregelen en beperkingen.

Die gok durf ik na 2,5 jaar met beide handen aan te gaan :).
Eens. Geen andere maatregelen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 8 augustus 2022 @ 16:12:00 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205581163
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Prikplicht en geen zorg voor weigeraars óf YOLO niet eens het minimale willen doen (je vaccinaties bijhouden) maar wel alle lusten willen in het geval van een noodtoestand? Waarom zo extreem zwart-wit?

Het mooie aan zorg ontzeggen zonder prikplicht is juist de afwezigheid van dwang en dat iedere burger zelf verantwoordelijkheid draagt voor haar eigen keuzes. Het zorg ontzeggen hoeft uiteraard pas te beginnen als x percentage van de capaciteit bereikt is. Het is niet bedoelt als straf maar puur de meeste eerlijke manier in het geval van triage.
Noodtoestand gaan we niet meer krijgen verwacht ik. Een echte noodtoestand bedoel ik dan he, dat bij elk ziekenhuis in Nederland de ambulances in de rij staan. Niet de pr-praatjes van Gommers.
pi_205581169
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:19 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Daarom FFP2-masker verplichten in het openbaar vervoer vanaf 1 september en er ook op handhaven dat reizigers FFP2-maskers correct dragen.
Rot op met je Stasi-ideologie.
pi_205581176
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Door afstand houden en mondneusmaskers ben ik afgelopen twee jaar nauwelijks ziek geworden en dat wil ik graag zo houden. Waarom moet alles weer zo snel richting het "oude normaal". Ik heb al vier keer tegen me wil in handen moeten schudden. Ik wil gewoon niet meer meedoen met die onzin.
Ga je maar in de jungle wonen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 8 augustus 2022 @ 16:13:36 #154
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205581178
Premium artikel
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 8 augustus 2022 @ 16:24:49 #155
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205581273
Weer open. OP is niet zo netjes, dat mag iemand anders even doen. Mobiel niet te doen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205581316
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:11 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
FFP2-maskers helpen ook tegen griep.
Ik heb een afweersysteem. Die gebruik ik ook graag.
  maandag 8 augustus 2022 @ 16:35:49 #157
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205581386
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als je dan maar geen aanspraak doet op de zorg mocht je onverhoopt toch doodziek worden van corona de komende periode.
Jawel, dan wil ik in zo'n lekker duur IC-bed en dan schuiven ze maar een diabeet van 80 jaar en 120 kg naar een sterfhuis.
pi_205581623
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:35 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Jawel, dan wil ik in zo'n lekker duur IC-bed en dan schuiven ze maar een diabeet van 80 jaar en 120 kg naar een sterfhuis.
80 jaar oud, 120kg, diabetes en nog in leven.... zo'n medisch wonder moeten we koesteren en ten koste van alles (incl. Twiitch) in leven houden O+ _O_
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 8 augustus 2022 @ 17:12:02 #159
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_205581715
Ach, de Nederlander is volgzaam. Als Mark Rutte ons beveelt om op een horizontale stok te zitten, dan doen we dat gewoon. En verwijten we diegenen die daar twijfels over heeft. Wat een gaaf landje is het toch.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_205581917
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het mooie aan zorg ontzeggen zonder prikplicht is juist de afwezigheid van dwang en dat iedere burger zelf verantwoordelijkheid draagt voor haar eigen keuzes. Het zorg ontzeggen hoeft uiteraard pas te beginnen als x percentage van de capaciteit bereikt is. Het is niet bedoelt als straf maar puur de meeste eerlijke manier in het geval van triage.
Waarom beperk je de verantwoordelijkheid tussen het wel of niet nemen van een prik en niet andere risico-indicaties (zoals gewicht, conditie, etc) die het gevolg zijn van keuzes? En waarom beperk je het verbinden van consequenties aan opname door covid? Waarom zo een nauwe opvatting van 'capaciteit'? De gehele zorgcapaciteit wordt begrensd omdat er (consequent) op talloze fronten in de zorg geïnvesteerd moet worden waardoor de ic/covid-opvang-capaciteit inherent ingeperkt blijft. Ook dit goeddeels door nalatigheid van de burger.

[ Bericht 6% gewijzigd door Akathisia op 08-08-2022 17:42:15 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:18:15 #161
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205582698
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:12 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Rot op met je Stasi-ideologie.
FFP2-maskers willen verplichten in het openbaar vervoer gelijkstellen aan Stasi-praktijken. Kom op hé. In Duitsland en Italië zijn FFP2-maskers ook verplicht in het openbaar vervoer en daar wordt door het merendeel van de reizigers gewoon aan de plicht gehouden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:22:56 #162
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205582738
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:49 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De Duitsers die ik ken (ik woon er) zijn op zijn zachtst gezegd niet zo'n fan van zerocovidnazi Lauterbach.
Dan moeten de Duitsers de volgende keer massaal FDP stemmen. Die partij wil van alle coronamaatregelen af. Lauterbach is van de SPD.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:24:11 #163
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205582749
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Nooit van mijn leven zal ik weer een mondkapje opzetten.
Als straks een mondneusmasker weer verplicht wordt, moet je wel een mondneusmasker dragen. Stel je niet aan, het is een kleine moeite om een mondneusmasker in binnenruimtes te dragen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:25:01 #164
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205582761
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Nee hoor, sinds januari 2021 nooit meer 1 gedragen.
Wouw, stoer zeg. Lul.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205582779
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:24 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als straks een mondneusmasker weer verplicht wordt, moet je wel een mondneusmasker dragen. Stel je niet aan, het is een kleine moeite om een mondneusmasker in binnenruimtes te dragen.
Nee dat is het niet. Dat jij je er prima bij voelt, fine. Ik vind het bijzonder onnatuurlijk om de helft van mijn gezicht af te dekken, tegen een goor lapje aan te ademen, een loopneus te krijgen, geen gezichtsuitdrukkingen meer te kunnen lezen etc.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:51:21 #166
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205582992
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:21 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
En dan mag vervolgens in de herfst iedereen ziek worden omdat senaatsleden vrijheid belangrijker vindt dan verantwoordelijkheid en gezondheid.
En dat is het ook, burgers kunnen uit eigen initiatief een mondkapje dragen. Dat is voldoende.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:56:10 #167
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205583028
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:27 schreef josja het volgende:

[..]
Nee dat is het niet. Dat jij je er prima bij voelt, fine. Ik vind het bijzonder onnatuurlijk om de helft van mijn gezicht af te dekken, tegen een goor lapje aan te ademen, een loopneus te krijgen, geen gezichtsuitdrukkingen meer te kunnen lezen etc.
Geen gezichtsuitdrukkingen kunnen lezen is echt het einde van de wereld zeker? Kom op hé, wat zijn Nederlanders toch een klaagvolk. De Duitsers dragen tenminste wel een mondneusmasker als dat gevraagd wordt zonder mopperen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:57:04 #168
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205583036
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En dat is het ook, burgers kunnen uit eigen initiatief een mondkapje dragen. Dat is voldoende.
Probleem is dat niemand zijn verantwoordelijkheid neemt. In een volle trein of bus hoor je gewoon een mondneusmasker te dragen. Punt uit, niet zeuren.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:58:57 #169
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205583047
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:57 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Probleem is dat niemand zijn verantwoordelijkheid neemt. In een volle trein of bus hoor je gewoon een mondneusmasker te dragen. Punt uit, niet zeuren.
Dat gaat het verschil wel maken ja:



Nee geen sneer naar de pride, gewoon recent voorbeeld van drukte
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205583049
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:24 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als straks een mondneusmasker weer verplicht wordt, moet je wel een mondneusmasker dragen. Stel je niet aan, het is een kleine moeite om een mondneusmasker in binnenruimtes te dragen.
Ik moet helemaal niks.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205583063
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:25 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Wouw, stoer zeg. Lul.
Dat heeft helemaal niks met stoer doen te maken, maar gewoon met principes. Overigens, wie denk je wel niet dat je bent? Ga in Duitsland lopen janken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205583090
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:56 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Geen gezichtsuitdrukkingen kunnen lezen is echt het einde van de wereld zeker? Kom op hé, wat zijn Nederlanders toch een klaagvolk. De Duitsers dragen tenminste wel een mondneusmasker als dat gevraagd wordt zonder mopperen.
Dat laatste vraag ik me af, waarschijnlijk hebben ze geen zin in een boete. En nee, niet het einde van de wereld. Maar dat jij long covid krijgt is dat ook niet.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:13:37 #173
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205583164
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat gaat het verschil wel maken ja:

[ afbeelding ]

Nee geen sneer naar de pride, gewoon recent voorbeeld van drukte
Daarom moet een deel van de (nacht)horeca vanaf 1 oktober weer dicht, zonder compensatie om personeel vrij te spelen dat nodig is voor de massavaccinatie aanstaande herfst.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:14:43 #174
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205583176
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:13 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Daarom moet een deel van de (nacht)horeca vanaf 1 oktober weer dicht, zonder compensatie om personeel vrij te spelen dat nodig is voor de massavaccinatie aanstaande herfst.
Oh, ik zal het doorgeven.

Verder nog verplichte maatregelen, of was dit het voor nu? :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:15:19 #175
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205583183
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dat heeft helemaal niks met stoer doen te maken, maar gewoon met principes. Overigens, wie denk je wel niet dat je bent? Ga in Duitsland lopen janken.
Ik hoop dat jij nog een keer een boete krijgt voor het niet naleven van de mondneusmaskerverplichting die toch weer vanaf oktober wordt ingevoerd. Principes hebben consequenties.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:15:50 #176
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205583190
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:15 schreef Erno-BE het volgende:
die toch weer vanaf oktober wordt ingevoerd.
Oh?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205583191
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:35 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarom beperk je de verantwoordelijkheid tussen het wel of niet nemen van een prik en niet andere risico-indicaties (zoals gewicht, conditie, etc) die het gevolg zijn van keuzes?
Omdat een prik veel meer een recht toe recht aan oplossing is. Gewicht en conditie zijn veel minder praktisch om regelgeving op te baseren en te handhaven en veel breder van aard dan simpelweg wel/niet up-to-date zijn met je vaccinatie. Daarnaast is een covid-vaccin effectiever tegen ziekenhuisopname en overlijden door covid dan een gezond gewicht, conditie en dergelijke. Zover ik weet is dat nog steeds het geval met de oude vaccins en zal dat waarschijnlijk alleen maar nog meer het geval zijn met vernieuwde vaccins tegenover de huidige varianten.

quote:
En waarom beperk je het verbinden van consequenties aan opname door covid? Waarom zo een nauwe opvatting van 'capaciteit'? De gehele zorgcapaciteit wordt begrensd omdat er (consequent) op talloze fronten in de zorg geïnvesteerd moet worden waardoor de ic/covid-opvang-capaciteit inherent ingeperkt blijft. Ook dit goeddeels door nalatigheid van de burger.
Omdat covid zorgt voor golven aan acute nood aan zorg op landelijk niveau. Met dingen als overgewicht/orgaanproblemen/hoofdwonden/kanker/hernia's etc. heb je niet van die plotselinge golven waarin er ineens een hele hoop van die patiënten de boel compleet overspoelen. Je hebt dat wel met dingen als bijv. de griep maar dat is dan weer slechts lokaal waardoor je alsnog kan uitwijken naar omliggende gebieden om de excessen te managen... met covid kan dat (nog) niet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:19:04 #178
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205583225
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Oh, ik zal het doorgeven.

Verder nog verplichte maatregelen, of was dit het voor nu? :).
Niet dat ik weet. Alleen een FFP2-plicht in het openbaar vervoer. IIR-plicht in overige binnenruimtes en bepaalde (nacht)horeca sluiten. Verdere wensen qua maatregelen heb ik niet echt.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205583354
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:15 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ik hoop dat jij nog een keer een boete krijgt voor het niet naleven van de mondneusmaskerverplichting die toch weer vanaf oktober wordt ingevoerd. Principes hebben consequenties.
Eenmalig 90 euro aftikken beschouw ik als een voucher waarvoor ik met terugwerkende kracht betaal om al 2 jaar zonder mondkapje boodschappen heb kunnen doen, dus dat doet me niets. Ik zou zo iedere dag 5 euro aftikken om niet zo'n vies lapje te hoeven dragen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:44:48 #180
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205583473
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Eenmalig 90 euro aftikken beschouw ik als een voucher waarvoor ik met terugwerkende kracht betaal om al 2 jaar zonder mondkapje boodschappen heb kunnen doen, dus dat doet me niets. Ik zou zo iedere dag 5 euro aftikken om niet zo'n vies lapje te hoeven dragen.
Bijzonder. Vindt je het dragen van een mondneusmasker dan zo problematisch dat je letterlijk ¤90 over heb voor een boete voor het niet dragen van een mondneusmasker?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205583539
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:44 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Bijzonder. Vindt je het dragen van een mondneusmasker dan zo problematisch dat je letterlijk ¤90 over heb voor een boete voor het niet dragen van een mondneusmasker?
Je loopt hier nou al 2 jaar lang te janken over mondkapjes en Duitsland, maar het lijkt nog altijd niet tot je te zijn doorgedrongen dat er in Nederland simpelweg geen draagvlak is voor die FFP2-fetish van je. Wat ze in Duitsland doen is totaal niet relevant verder.
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:55:12 #182
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_205583585
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:23 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
We weten nu wel beter hoe luchtvirussen zich verspreiden en hoe je viruscirculatie kan verminderen ten opzichte van 2019. Er is dus veel kennis bijgekomen omtrent luchtwegvirussen.

Het probleem is dat mondneusmaskers beter werken als iedereen fatsoenlijk een mondneusmasker draagt. Als slechts één persoon een FFP2-masker draagt dan is deze persoon alsnog niet goed beschermd, zeker niet in drukke treinen en bussen. Bij een mondneusmaskerverplichting in treinen en bussen zijn kwetsbare mensen beter beschermd tegen luchtwegvirussen, zoals corona en griep.
Ik zou me eens laten behandelen voor die angststoornis als ik u was.
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:57:40 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205583608
Volgens mij is het Lauterbach zelf die onder de naam van Erno post.
pi_205583610
Ik denk dat als aankomende winter 1,5 miljoen huishoudens geen geld meer hebben voor de energierekening, het gauw klaar is met gezever over mondkapjes in de Jumbo.

En door.
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:03:47 #185
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205583682
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:57 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik denk dat als aankomende winter 1,5 miljoen huishoudens geen geld meer hebben voor de energierekening, het gauw klaar is met gezever over mondkapjes in de Jumbo.

En door.
Misschien valt de inflatie aanstaande herfst en winter wel mee. We moeten niet zo doemdenken.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:04:28 #186
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205583693
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Volgens mij is het Lauterbach zelf die onder de naam van Erno post.
Lauterbach kan geen Nederlands en dus kan hij niet in Nederland hier posten.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:05:03 #187
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205583696
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Misschien valt de inflatie aanstaande herfst en winter wel mee. We moeten niet zo doemdenken.
Ah, we zullen jouw blakende optimisme overnemen, goeie tip wel ^O^
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:07:17 #188
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205583723
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je loopt hier nou al 2 jaar lang te janken over mondkapjes en Duitsland, maar het lijkt nog altijd niet tot je te zijn doorgedrongen dat er in Nederland simpelweg geen draagvlak is voor die FFP2-fetish van je. Wat ze in Duitsland doen is totaal niet relevant verder.
Dat komt omdat er in het voorjaar 2020 massaal desinformatie is verspreid door de Rijksoverheid, bijvoorbeeld "mondkapjes werken niet" en "kinderen zijn niet besmettelijk". Helaas zijn een hoop Nederland in deze desinformatiefuik getrapt en zijn ze nooit tot inzicht gekomen in dat de Rijksoverheid destijds desinformatie heeft verspreid.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205583732
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Misschien valt de inflatie aanstaande herfst en winter wel mee. We moeten niet zo doemdenken.
Ik zou me meer zorgen maken over de energiecrisis en de inflatie dan om die veredelde verkoudheid :')
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:10:36 #190
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205583758
Maar goed, allemaal leuk en aardig - uiteindelijk draait dit topic natuurlijk niet om wel of geen mondkapjes, maar over de machtsmiddelen die de regering zichzelf wil toeëigenen en de manier waarop dat tot stand komt.

En, om Rob Geus maar eens aan te halen - ik word hier niet vrolijk van.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205583783
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:10 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed, allemaal leuk en aardig - uiteindelijk draait dit topic natuurlijk niet om wel of geen mondkapjes, maar over de machtsmiddelen die de regering zichzelf wil toeëigenen en de manier waarop dat tot stand komt.

En, om Rob Geus maar eens aan te halen - ik word hier niet vrolijk van.
Het enge hieraan is dat iedereen gewend lijkt te zijn geraakt aan maatregelen. Terwijl het eigenlijk bij de konijnen af is dat zaken als het sluiten van sectoren, inreisbeperkingen en afstand houden straks gewoon te pas en te onpas kunnen worden ingezet.
pi_205583808
Overigens ben ik blij dat we niet in Duitsland zitten. Met hun “winterreifen” al dan niet aangevuld met sneeuwkettingen. Die komen hier nooit meer uit, die zitten nog jarenlang elke winter aan deze zelfgekozen regelfetish vast.

Hier lijkt toch nog iets van gezond verstand te zijn blijven plakken.
pi_205583864
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:10 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed, allemaal leuk en aardig - uiteindelijk draait dit topic natuurlijk niet om wel of geen mondkapjes, maar over de machtsmiddelen die de regering zichzelf wil toeëigenen en de manier waarop dat tot stand komt.

En, om Rob Geus maar eens aan te halen - ik word hier niet vrolijk van.
De regeringen hebben veel geld en veel vrije tijd om voor hun zaak te kunnen lobbyen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:19:15 #194
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205583869
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het enge hieraan is dat iedereen gewend lijkt te zijn geraakt aan maatregelen. Terwijl het eigenlijk bij de konijnen af is dat zaken als het sluiten van sectoren, inreisbeperkingen en afstand houden straks gewoon te pas en te onpas kunnen worden ingezet.
Het frame dat de minister nu niets zou kunnen doen als de pandemie weer op zou laaien is ook zo vals als het maar zijn kan. Hij heeft alleen de meerderheid van de volksvertegenwoordiging nodig (zoals het hoort), en dat kan in een crisissituatie snel genoeg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:24:51 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205583955
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het frame dat de minister nu niets zou kunnen doen als de pandemie weer op zou laaien is ook zo vals als het maar zijn kan. Hij heeft alleen de meerderheid van de volksvertegenwoordiging nodig (zoals het hoort), en dat kan in een crisissituatie snel genoeg.
Volksvertegenwoordiging en verantwoording afleggen zijn maar lastig. Daar had ene Hugo de J. ook last van. Lekker beetje dealtjes sluiten zonder aanbestedingen en zo. En daarna weer vrolijk minister worden om het volgende departement te mogen slopen.
pi_205584009
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het frame dat de minister nu niets zou kunnen doen als de pandemie weer op zou laaien is ook zo vals als het maar zijn kan. Hij heeft alleen de meerderheid van de volksvertegenwoordiging nodig (zoals het hoort), en dat kan in een crisissituatie snel genoeg.
Ik hoop dat het sneuvelt in de senaat, maar het zal er wel weer door komen met steun van de PvdA ofzo.
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:30:51 #197
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205584029
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Overigens ben ik blij dat we niet in Duitsland zitten. Met hun “winterreifen” al dan niet aangevuld met sneeuwkettingen. Die komen hier nooit meer uit, die zitten nog jarenlang elke winter aan deze zelfgekozen regelfetish vast.

Hier lijkt toch nog iets van gezond verstand te zijn blijven plakken.
Duitsland had in tegenstelling tot Nederland geen lockdown gehad in de winter van 2021/2022 (alleen Sachsen heeft nog een aantal weken in lockdown gezeten) en bovendien had Duitsland geen idiote "Dansen met Janssen" wat voor een flink hogere ziekenhuisbezetting zorgde en mensen door het idioot vroege openen van de discotheken niet met hun gezin op vakantie konden.

Die Winterreifen houdt alleen in op dat op een aantal plaatsen een FFP2-masker verplicht wordt. Alleen als het aantal besmettingen fors toeneemt komen er aanvullende, strengere, maatregelen. Het is maar de vraag of Nederland überhaupt maatregelvrij blijft aankomende herfst en winter. Ik verwacht zelf van niet. Als aanstaande herfst en winter niet veel gebeurd met betrekking tot corona is het ook in Duitsland op 7 april 2023 gebeurt met de mondneusmaskerverplichting.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:32:37 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205584055
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:30 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Duitsland had in tegenstelling tot Nederland geen lockdown gehad in de winter van 2021/2022 (alleen Sachsen heeft nog een aantal weken in lockdown gezeten) en bovendien had Duitsland geen idiote "Dansen met Janssen" wat voor een flink hogere ziekenhuisbezetting zorgde en mensen door het idioot vroege openen van de discotheken niet met hun gezin op vakantie konden.

Die Winterreifen houdt alleen in op dat op een aantal plaatsen een FFP2-masker verplicht wordt. Alleen als het aantal besmettingen fors toeneemt komen er aanvullende, strengere, maatregelen. Het is maar de vraag of Nederland überhaupt maatregelvrij blijft aankomende herfst en winter. Ik verwacht zelf van niet. Als aanstaande herfst en winter niet veel gebeurd met betrekking tot corona is het ook in Duitsland op 7 april 2023 gebeurt met de mondneusmaskerverplichting.
Geen enkel land heeft meer in lockdown gezeten afgelopen winter, alleen Nederland omdat wij hier de fantasiemodellen van Jaap en Jacco hadden.
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:34:20 #199
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205584082
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik hoop dat het sneuvelt in de senaat, maar het zal er wel weer door komen met steun van de PvdA ofzo.
Ja, daar ben ik ook bang voor. Of zelfs PvdA en GL samen, die gingen immers samen optrekken in de EK. Met name de PvdA is tijdens de coronacrisis nogal streng in de leer geweest als het op maatregelen aankwam, dus die zullen zo'n wet vast graag in werking willen hebben als ze deel uitmaken van het volgende kabinet. Of er wordt een soort tegenstelling gecreëerd waarbij je, als je tegen stemt, in hetzelfde kamp zit als Geert en Thierry. En daar wil je ook niet zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:44:25 #200
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205584189
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Geen enkel land heeft meer in lockdown gezeten afgelopen winter, alleen Nederland omdat wij hier de fantasiemodellen van Jaap en Jacco hadden.
https://news.wko.at/news/oesterreich/Lockdown-ab-22.11.2021.html

Oostenrijk heeft in de herfst van 2021 ook een aantal weken in lockdown gezeten en volgens mij heeft Letland in de herfst van 2021 ook een aantal weken in lockdown gezeten. Dus wij waren niet het enige land wat in lockdown ging. Wel één van de weinige.

Het probleem was dat omicron aan kwam zetten, de ziekenhuizen al erg vol waren door het te late ingrijpen van de overheid en de te late boostercampagne en er dus geen enkele ruimte was voor eventuele tegenvallers. Ging je er vanuit dat het meeviel, terwijl het toch niet mee blijkt te vallen, kwam je zowat gelijk in code zwart. Daarom moest er wel een lockdown worden ingesteld om tijd te kopen om enerzijds de boostercampagne op poten te zetten en anderzijds te onderzoeken hoe ziekmakend omicron daadwerkelijk is.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:48:45 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205584250
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:44 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
https://news.wko.at/news/oesterreich/Lockdown-ab-22.11.2021.html

Oostenrijk heeft in de herfst van 2021 ook een aantal weken in lockdown gezeten en volgens mij heeft Letland in de herfst van 2021 ook een aantal weken in lockdown gezeten. Dus wij waren niet het enige land wat in lockdown ging. Wel één van de weinige.

Het probleem was dat omicron aan kwam zetten, de ziekenhuizen al erg vol waren door het te late ingrijpen van de overheid en de te late boostercampagne en er dus geen enkele ruimte was voor eventuele tegenvallers. Ging je er vanuit dat het meeviel, terwijl het toch niet mee blijkt te vallen, kwam je zowat gelijk in code zwart. Daarom moest er wel een lockdown worden ingesteld om tijd te kopen om enerzijds de boostercampagne op poten te zetten en anderzijds te onderzoeken hoe ziekmakend omicron daadwerkelijk is.
De lockdown van afgelopen winter was juist helemaal niet nodig geweest, iedereen wist dat ook, cijfers uit oa Zuid-Afrika maakten dat duidelijk alleen in Den Haag liepen ze weer achter de feiten aan.
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:51:47 #202
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205584284
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De lockdown van afgelopen winter was juist helemaal niet nodig geweest, iedereen wist dat ook, cijfers uit oa Zuid-Afrika maakten dat duidelijk alleen in Den Haag liepen ze weer achter de feiten aan.
Vergeet niet dat wij toen al een avondlockdown hadden en die was al net zo vervelend, zo niet vervelender dan een volledige lockdown.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:55:32 #203
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205584329
Ze kunnen de tering krijgen met hun maatregelen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_205584361
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:51 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Vergeet niet dat wij toen al een avondlockdown hadden en die was al net zo vervelend, zo niet vervelender dan een volledige lockdown.
Hoe is een gedeeltelijke lockdown erger dan een totale lockdown?

Maar voor de zoveelste keer: er is ook gewoon een nuloptie. Het is niet zo dat we moeten kiezen tussen set A of set B, geen maatregelen is ook gewoon een optie. En voor aankomend najaar lijkt me dat prima.
pi_205584374
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Misschien valt de inflatie aanstaande herfst en winter wel mee. We moeten niet zo doemdenken.
_O_

Toegegeven, dit is vermakelijk trollen. Ga zo door! _O-
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:00:44 #206
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205584389
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoe is een gedeeltelijke lockdown erger dan een totale lockdown?

Maar voor de zoveelste keer: er is ook gewoon een nuloptie. Het is niet zo dat we moeten kiezen tussen set A of set B, geen maatregelen is ook gewoon een optie. En voor aankomend najaar lijkt me dat prima.
Met zijn allen lekker ziek worden. Nu al zin in. /s
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205584425
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:00 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Met zijn allen lekker ziek worden. Nu al zin in. /s
Iedereen en z’n moeder krijgt gewoon corona. Tenzij je deuren gaat dichtlassen maar met maatregelen ga je dat echt niet meer voorkomen. Zie China.

Covid gaat niet meer weg. En er bestaat geen recht op niet ziek zijn. Geef de ouderen en risicogroepen een booster en verder gewoon normaal doen.
pi_205584480
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
_O_

Toegegeven, dit is vermakelijk trollen. Ga zo door! _O-
Dat wist je toch al uit het coronatopic, met zijn alwetende werkgever en zijn liefde voor Sywert.
pi_205584481
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:00 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Met zijn allen lekker ziek worden. Nu al zin in. /s
We doen het samen. Ook ziek worden.
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:10:57 #210
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205584506
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Iedereen en z’n moeder krijgt gewoon corona. Tenzij je deuren gaat dichtlassen maar met maatregelen ga je dat echt niet meer voorkomen. Zie China.

Covid gaat niet meer weg. En er bestaat geen recht op niet ziek zijn. Geef de ouderen en risicogroepen een booster en verder gewoon normaal doen.
Zonder mondneusmasker in een volle trein of bus zitten is NIET normaal en zou ook als niet normaal moeten worden beschouwd. Als in ieder geval een deel van de mensen gewoon de verantwoordelijkheid neemt een gewoon een mondneusmasker draagt in de trein of bus hoef je niet van bovenaf een verplichting op te leggen. Maar aangezien de gemiddelde Nederlander heel asociaal zonder mondneusmasker zich in een volle trein of bus wurmt moet je wel van bovenaf een mondneusmaskerverplichting opleggen.

We moeten gewoon stoppen met de handdoek in de ring te gooien en tegen alle Nederlanders zeggen: krijg maar gewoon lekker corona. Dat betekent sowieso dat je deze herfst anderhalve week in isolatie moet en je weet dat je lichaam beschadigd wordt door het virus. Nou, lekker toekomstperspectief dan.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:13:09 #211
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205584528
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:08 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat wist je toch al uit het coronatopic, met zijn alwetende werkgever en zijn liefde voor Sywert.
Die werkgever ging toen wel tijdens de laatste lockdown op vakantie naar Egypte en schendde zo bewust het oranje reisadvies. Ook ging hij tijdens de laatste lockdown uit eten en naar de kapper in Duitsland om zo onder de lockdown uit te komen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205584550
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:13 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Die werkgever ging toen wel tijdens de laatste lockdown op vakantie naar Egypte en schendde zo bewust het oranje reisadvies. Ook ging hij tijdens de laatste lockdown uit eten en naar de kapper in Duitsland om zo onder de lockdown uit te komen.
Die man/vrouw heeft groot gelijk. Ik ging ook naar België tijdens de laatste lockdown omdat ze daar gewoon normaal deden. Goeie keuken en lekker bier. De boog kan niet altijd gespannen blijven tijdens een onzin lockdown.
pi_205584568
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:13 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Die werkgever ging toen wel tijdens de laatste lockdown op vakantie naar Egypte en schendde zo bewust het oranje reisadvies. Ook ging hij tijdens de laatste lockdown uit eten en naar de kapper in Duitsland om zo onder de lockdown uit te komen.
SCHAN-DA-LIG!!!

Dat dat zomaar kan in Nederland de Bundesrepublik Deutschland, een arme Friseuse (dat is Duits voor kapster) behijgen met zijn Nederlandse aerosolen. :'(
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205584582
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Zonder mondneusmasker in een volle trein of bus zitten is NIET normaal en zou ook als niet normaal moeten worden beschouwd. Als in ieder geval een deel van de mensen gewoon de verantwoordelijkheid neemt een gewoon een mondneusmasker draagt in de trein of bus hoef je niet van bovenaf een verplichting op te leggen. Maar aangezien de gemiddelde Nederlander heel asociaal zonder mondneusmasker zich in een volle trein of bus wurmt moet je wel van bovenaf een mondneusmaskerverplichting opleggen.

We moeten gewoon stoppen met de handdoek in de ring te gooien en tegen alle Nederlanders zeggen: krijg maar gewoon lekker corona. Dat betekent sowieso dat je deze herfst anderhalve week in isolatie moet en je weet dat je lichaam beschadigd wordt door het virus. Nou, lekker toekomstperspectief dan.
Wie bepaalt dat eigenlijk? Jij?

De rest van je post is subjectief want gestoeld op jouw mening en niet op feiten. De isolatie is ook iets wat we zelf bedacht hebben. Kunnen we morgen mee ophouden want kost klauwen met geld.

En ja, ik weet dat dit vechten tegen de bierkaai is en dat ik nu ongetwijfeld weer een hele litanie krijg uitgestort over heilstaat Duitsland.
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:20:43 #215
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205584620
Niet meer ademen in het bijzijn van Erno. Anders schijt hij in zijn broek dat hij misschien ziek wordt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:25:49 #216
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205584681
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
Niet meer ademen in het bijzijn van Erno. Anders schijt hij in zijn broek dat hij misschien ziek wordt.
Ik hou met liefde anderhalve post afstand van betreffende user.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205584741
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

... heilstaat Duitsland.
Fatsoenlijk compensatie voor de exploderende energieprijzen blijft in Duitsland, net als in Nederland, nog altijd achterwege, maar ze hebben wel alweer voor kapitalen aan zelftests ingeslagen om in de kdv's te verdelen. (per kdv voor letterlijk duizenden euro's) De bedoeling is dat de ouders minimaal één keer per week bij hun kind met een wattenstaaf in de neus gaan zitten roeren, maar in de praktijk verdwijnen die testkitjes thuis natuurlijk gewoon in de la of ze worden in de Mülltonne (voor Erno-BE: dat is Duits voor vuilnisbak) gekieperd, als de ouders ze überhaupt al meenemen. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:30:36 #218
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205584757
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wie bepaalt dat eigenlijk? Jij?

De rest van je post is subjectief want gestoeld op jouw mening en niet op feiten. De isolatie is ook iets wat we zelf bedacht hebben. Kunnen we morgen mee ophouden want kost klauwen met geld.

En ja, ik weet dat dit vechten tegen de bierkaai is en dat ik nu ongetwijfeld weer een hele litanie krijg uitgestort over heilstaat Duitsland.
Het opheffen van de isolatie zorgt voor nog meer viruscirculatie, nog meer ziekte en nog meer personeelsuitval door ziekte. Als je gezondheidsklachten hebt moet je gewoon thuisblijven, of het nou griep, corona of wat anders is. Dan is toch wel een best goede maatregel om de verspreiding van luchtwegvirussen in te dammen. Ookal zorgt dat voor uitval van personeel. Ziek/besmet/positief getest personeel toch oproepen om te werken kan er voor zorgen dan ook collega's besmet raken en zieken worden en zo voor nog meer personeelsuitval zorgt.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205584808
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:30 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Het opheffen van de isolatie zorgt voor nog meer viruscirculatie, nog meer ziekte en nog meer personeelsuitval door ziekte. Als je gezondheidsklachten hebt moet je gewoon thuisblijven, of het nou griep, corona of wat anders is. Dan is toch wel een best goede maatregel om de verspreiding van luchtwegvirussen in te dammen. Ookal zorgt dat voor uitval van personeel. Ziek/besmet/positief getest personeel toch oproepen om te werken kan er voor zorgen dan ook collega's besmet raken en zieken worden en zo voor nog meer personeelsuitval zorgt.
Als personeel niet hoeft thuis te blijven is er ook geen personeelsuitval. Om een snotneusje hoef je echt niet thuis te blijven.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 00:48:58 #220
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205585507
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:30 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Als je gezondheidsklachten hebt moet je gewoon thuisblijven
Waar staat dat in de wet? Want als jij dat denkt te kunnen bepalen heb ik slecht nieuws voor je. Mij interesseert het namelijk niets als ik jou aan zou steken, doe ik lachend. Daarna weer lekker gamen thuis. Vind je dat vervelend blijf je maar thuis, voor altijd. Want ik kan altijd en overal opduiken en ben vaak verkouden.
pi_205585581
Het is werkelijk van de zotten dat zichzelf liberalen noemende machtshebbers zich zulke diepgaande en verreikende controle-instrumenten over de levens van burgers menen te mogen toe-eigenen en nog erger dat daar waarschijnlijk nog een breed gedragen basis voor is ook. Dat soort overheidsinterventiefetisjisme verwacht je bij de usual suspects in de virologenhoek nog wel, maar niet vanuit de VVD- en D66-hoek. Althans, tot twee jaar terug.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205585596
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 01:28 schreef nostra het volgende:
maar niet vanuit de VVD- en D66-hoek. Althans, tot twee jaar terug.
Que? De hele crusade tegen alles wat met privacy en vrijheid te maken had niet meegemaakt?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205585648
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 01:58 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Que? De hele crusade tegen alles wat met privacy en vrijheid te maken had niet meegemaakt?
In 't Veld is prima op privacyterrein.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205585728
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 02:44 schreef nostra het volgende:

[..]
In 't Veld is prima op privacyterrein.
Sophie in ‘t Veld is een gevaarlijke gek die Nederland het liefst vandaag nog tot provincie van een federaal Europa maakt.

Nog zoiets waar helemaal geen meerderheid voor is, maar we alsnog ongevraagd ingerommeld worden met die ever closer union.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 06:35:09 #225
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205585746
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 22:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Als personeel niet hoeft thuis te blijven is er ook geen personeelsuitval. Om een snotneusje hoef je echt niet thuis te blijven.
Vergeet niet dat sommige mensen wel echt ziek worden en niet in staat zijn om te werken. Dan heb je alsnog personeelsuitval.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205585812
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 06:35 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Vergeet niet dat sommige mensen wel echt ziek worden en niet in staat zijn om te werken. Dan heb je alsnog personeelsuitval.
We kunnen niet elk individueel geval voorkomen. Bovendien heeft Nederland altijd gestuurd op de zorgcapaciteit en niet op het voorkomen van besmettingen (zoals Duitsland nu nog steeds doet) en wat mij betreft gaan we gewoon door met de mitigatiestrategie. Zo lang de zorg niet omvalt niks aan de hand.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 07:31:43 #227
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205585845
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 07:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We kunnen niet elk individueel geval voorkomen. Bovendien heeft Nederland altijd gestuurd op de zorgcapaciteit en niet op het voorkomen van besmettingen (zoals Duitsland nu nog steeds doet) en wat mij betreft gaan we gewoon door met de mitigatiestrategie. Zo lang de zorg niet omvalt niks aan de hand.
Ik wou maar dat het dragen van mondneusmaskers wat meer geaccepteerd was in Nederland zonder dat je rare blikken krijgt. Of nog beter, normaler (lees: lagere) huizenprijzen zodat het mogelijk is om dichter bij het werk te wonen en zo niet meer afhankelijk ben van het openbaar vervoer. Het is toch bizar dat volgens Tweakers dat een woning die in 2016 ¤160.000 kostte, nu ¤275.000 waard is.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205585881
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 07:31 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ik wou maar dat het dragen van mondneusmaskers wat meer geaccepteerd was in Nederland zonder dat je rare blikken krijgt. Of nog beter, normaler (lees: lagere) huizenprijzen zodat het mogelijk is om dichter bij het werk te wonen en zo niet meer afhankelijk ben van het openbaar vervoer. Het is toch bizar dat volgens Tweakers dat een woning die in 2016 ¤160.000 kostte, nu ¤275.000 waard is.
Dat krijg je ervan als je veel te weinig huizen bouwt maar wel 100k asielzoekers per jaar binnen laat, terwijl je de inrichting van de openbare ruimte aan projectontwikkelaars hebt overgelaten, plus veel te lage rentes en de jubelton.

En je kan natuurlijk ook gewoon een auto kopen. Of een beter betalende baan zoeken zodat je een hogere hypotheek kan sluiten. Of gewoon in de bus gaan zitten en niet zo moeilijk doen.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 07:56:40 #229
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205585935
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 07:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat krijg je ervan als je veel te weinig huizen bouwt maar wel 100k asielzoekers per jaar binnen laat, terwijl je de inrichting van de openbare ruimte aan projectontwikkelaars hebt overgelaten, plus veel te lage rentes en de jubelton.

En je kan natuurlijk ook gewoon een auto kopen. Of een beter betalende baan zoeken zodat je een hogere hypotheek kan sluiten. Of gewoon in de bus gaan zitten en niet zo moeilijk doen.
Ik denk niet dat asielzoekers er zo enorm veel mee te maken hebben. Het is meer dat er sinds 2012 (buitenlandse) investeerders worden aangetrokken die de huizenprijzen deden opdrijven. Verantwoordelijk minister: Stef Blok. En ja, ik zie liever dat grote erfenissen en schenkingen (> ¤ 12.000 per jaar) (veel) zwaarder belast gaan worden (zonder allerlei vrijstellingen) en in ruil daarvoor een lagere inkomstenbelasting, maar doordat een hoop mensen erf- en schenkbelasting oneerlijk vinden (belasting waar belasting al over is betaald, geldt immers ook voor omzetbelasting) krijg je dat er nooit doorheen. De rentes waren afgelopen jaren ook veel te laag geweest, mede door het niet accepteren van deflatie, hetgeen minder erg is dan het lijkt en de hypotheekrenteaftrek is ook een totaal gedrocht wat het liefste eerder vandaag dan morgen moet verdwijnen.

Vergeet niet dat een auto in wezen het duurste consumptiegoed is wat er bestaat in Nederland en bovendien zijn auto's slecht voor het klimaat. Andere baan zoeken heb ik geen zin in, gedoe met solliciteren en ik heb het bij mijn huidige werkgever prima naar mijn zin. Dus dan blijft forenzen met de trein en hopelijk meer opties voor thuiswerk over.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:04:36 #230
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205585974
Je kan rustig een mondkapje opzetten in de trein hoor Erno, ik zie het vaak zat en er is niemand die je dan raar aankijkt. En trouwens, al deden ze dat wel, boeien toch.

Tot dusver mijn bijdrage.
pi_205586054
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 07:56 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ik denk niet dat asielzoekers er zo enorm veel mee te maken hebben. Het is meer dat er sinds 2012 (buitenlandse) investeerders worden aangetrokken die de huizenprijzen deden opdrijven. Verantwoordelijk minister: Stef Blok. En ja, ik zie liever dat grote erfenissen en schenkingen (> ¤ 12.000 per jaar) (veel) zwaarder belast gaan worden (zonder allerlei vrijstellingen) en in ruil daarvoor een lagere inkomstenbelasting, maar doordat een hoop mensen erf- en schenkbelasting oneerlijk vinden (belasting waar belasting al over is betaald, geldt immers ook voor omzetbelasting) krijg je dat er nooit doorheen. De rentes waren afgelopen jaren ook veel te laag geweest, mede door het niet accepteren van deflatie, hetgeen minder erg is dan het lijkt en de hypotheekrenteaftrek is ook een totaal gedrocht wat het liefste eerder vandaag dan morgen moet verdwijnen.

Vergeet niet dat een auto in wezen het duurste consumptiegoed is wat er bestaat in Nederland en bovendien zijn auto's slecht voor het klimaat. Andere baan zoeken heb ik geen zin in, gedoe met solliciteren en ik heb het bij mijn huidige werkgever prima naar mijn zin. Dus dan blijft forenzen met de trein en hopelijk meer opties voor thuiswerk over.
Ik denk dat asielzoekers er alles mee te maken hebben, want de bevolkingsgroei is volledig toe te schrijven aan migratie. Anders zou er sprake zijn van bevolkingskrimp en dus ook niet van een huizentekort.

Maar dit heeft verder niets meer met het onderwerp te maken.
pi_205586185
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 07:31 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ik wou maar dat het dragen van mondneusmaskers wat meer geaccepteerd was in Nederland zonder dat je rare blikken krijgt. Of nog beter, normaler (lees: lagere) huizenprijzen zodat het mogelijk is om dichter bij het werk te wonen en zo niet meer afhankelijk ben van het openbaar vervoer. Het is toch bizar dat volgens Tweakers dat een woning die in 2016 ¤160.000 kostte, nu ¤275.000 waard is.
Ik wou dat de doodstraf stond op het niet (correct) dragen van ffp2 mondneusmaskers, want dan hadden we geen stikstofprobleem. 8)7
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205586582
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 07:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat krijg je ervan als je veel te weinig huizen bouwt maar wel 100k asielzoekers per jaar binnen laat, terwijl je de inrichting van de openbare ruimte aan projectontwikkelaars hebt overgelaten, plus veel te lage rentes en de jubelton.

En je kan natuurlijk ook gewoon een auto kopen. Of een beter betalende baan zoeken zodat je een hogere hypotheek kan sluiten. Of gewoon in de bus gaan zitten en niet zo moeilijk doen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 08:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk dat asielzoekers er alles mee te maken hebben, want de bevolkingsgroei is volledig toe te schrijven aan migratie. Anders zou er sprake zijn van bevolkingskrimp en dus ook niet van een huizentekort.

Maar dit heeft verder niets meer met het onderwerp te maken.
Want een asielzoeker doet mee op de koophuizenmarkt? Wist niet dat asielzoekers tegenwoordig huizenkopers zijn. Best knap. En 100k per jaar? Het CBS zegt iets anders. Waar haal jij je cijfers vandaan?

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2022 09:52:30 ]
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:52:40 #234
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205586595
Ja, laten we hier ook weer een asielzoekers/woningtekort-topic van maken :')
pi_205586624
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 09:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja, laten we hier ook weer een asielzoekers/woningtekort-topic van maken :')
Best wel het stokpaardje van dit forum, asielzoekers bashen, toch? Maar je hebt gelijk, t is offtopic. Het verbaast me gewoon hoe klakkeloos cijfers worden aangenomen zonder erover na te denken. Dat vind ik echt zo dom.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:00:23 #236
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205586650
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De lockdown van afgelopen winter was juist helemaal niet nodig geweest, iedereen wist dat ook, cijfers uit oa Zuid-Afrika maakten dat duidelijk alleen in Den Haag liepen ze weer achter de feiten aan.
Nee. Omdat wallinga iov hugotje de besmettelijkheid tegenover de sterkte van D moest zetten. Het mocht vooral niet als milder gepresenteerd worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:03:41 #237
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205586681
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee. Omdat wallinga iov hugotje de besmettelijkheid tegenover de sterkte van D moest zetten. Het mocht vooral niet als milder gepresenteerd worden.
Het was echt triest, die grafieken zijn hier ook vaak voorbij gekomen en het was amateuristisch broddelwerk tot en met. Ergste is nog dat er totaal geen controle op was vanuit de Kamer, maar dat men Hugo en co maar gewoon nog een winter lang liet aankloten.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:05:01 #238
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205586693
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het was echt triest, die grafieken zijn hier ook vaak voorbij gekomen en het was amateuristisch broddelwerk tot en met. Ergste is nog dat er totaal geen controle op was vanuit de Kamer, maar dat men Hugo en co maar gewoon nog een winter lang liet aankloten.
Meer dan triest gezien dat het landsbelang was.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205586739
Een veilige afstand houden van personen buiten je huishouden;
Hygiënemaatregelen en verplichte persoonlijke beschermingsmiddelen (zoals mondkapjes);
Het (gedeeltelijk) sluiten van publieke plaatsen;
Het verbieden of inperken van evenementen;
Een ‘zorgplicht’ voor zowel besloten als publieke plaatsen zodat bezoekers daar maatregelen kunnen opvolgen (denk aan het plaatsen van handgel);
Bevelen voor zowel besloten als openbare plaatsen, zoals de mogelijkheid om activiteiten te stoppen als die de veiligheid in gevaar brengen;
Het (gedeeltelijk) verbieden van onder meer openbaar vervoer, eventueel voor bepaalde reizigers;
Inreisverplichtingen voor mensen uit het buitenland, zoals het laten zien van een negatieve testuitslag;
Een thuisquarantaineplicht na reizen;
Het opleggen van boetes aan mensen of bedrijven die zich niet aan verplichte maatregelen houden, bijvoorbeeld een boete van 95 euro voor mensen die geen afstand houden. In de coronawet staat dat buitengewoon opsporingsambtenaren (boa’s) met de opsporing van strafbare feiten zijn belast.

OMG Hoe durven ze :') :D
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:15:58 #240
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205586783
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:09 schreef rival het volgende:
Een veilige afstand houden van personen buiten je huishouden;
Hygiënemaatregelen en verplichte persoonlijke beschermingsmiddelen (zoals mondkapjes);
Het (gedeeltelijk) sluiten van publieke plaatsen;
Het verbieden of inperken van evenementen;
Een ‘zorgplicht’ voor zowel besloten als publieke plaatsen zodat bezoekers daar maatregelen kunnen opvolgen (denk aan het plaatsen van handgel);
Bevelen voor zowel besloten als openbare plaatsen, zoals de mogelijkheid om activiteiten te stoppen als die de veiligheid in gevaar brengen;
Het (gedeeltelijk) verbieden van onder meer openbaar vervoer, eventueel voor bepaalde reizigers;
Inreisverplichtingen voor mensen uit het buitenland, zoals het laten zien van een negatieve testuitslag;
Een thuisquarantaineplicht na reizen;
Het opleggen van boetes aan mensen of bedrijven die zich niet aan verplichte maatregelen houden, bijvoorbeeld een boete van 95 euro voor mensen die geen afstand houden. In de coronawet staat dat buitengewoon opsporingsambtenaren (boa’s) met de opsporing van strafbare feiten zijn belast.

OMG Hoe durven ze :') :D
Een overheid die gaat bepalen naast wie ik wel en niet mag gaan staan. Dit moeten we gewoon niet willen.
pi_205586790
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:09 schreef rival het volgende:
Een veilige afstand houden van personen buiten je huishouden;
Hygiënemaatregelen en verplichte persoonlijke beschermingsmiddelen (zoals mondkapjes);
Het (gedeeltelijk) sluiten van publieke plaatsen;
Het verbieden of inperken van evenementen;
Een ‘zorgplicht’ voor zowel besloten als publieke plaatsen zodat bezoekers daar maatregelen kunnen opvolgen (denk aan het plaatsen van handgel);
Bevelen voor zowel besloten als openbare plaatsen, zoals de mogelijkheid om activiteiten te stoppen als die de veiligheid in gevaar brengen;
Het (gedeeltelijk) verbieden van onder meer openbaar vervoer, eventueel voor bepaalde reizigers;
Inreisverplichtingen voor mensen uit het buitenland, zoals het laten zien van een negatieve testuitslag;
Een thuisquarantaineplicht na reizen;
Het opleggen van boetes aan mensen of bedrijven die zich niet aan verplichte maatregelen houden, bijvoorbeeld een boete van 95 euro voor mensen die geen afstand houden. In de coronawet staat dat buitengewoon opsporingsambtenaren (boa’s) met de opsporing van strafbare feiten zijn belast.

OMG Hoe durven ze :') :D
Gewoon China dus.
pi_205586797
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Een overheid die gaat bepalen naast wie ik wel en niet mag gaan staan. Dit moeten we gewoon niet willen.
Waar haal je dat nou weer vandaan?
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:18:00 #243
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205586802
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:17 schreef DW457 het volgende:

[..]
Waar haal je dat nou weer vandaan?
Uit de post erboven.
pi_205586817
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:16 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Gewoon China dus.
Ja, want we gaan in Nederland spontaan genocide plegen op bepaalde bevolkingsgroepen en de vrijheid van meningsuiting ernstig beperken en het internet deels afsluiten...?
pi_205586819
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Uit de post erboven.
Help me even, want ik haal dat er niet uit.
pi_205586824
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Een overheid die gaat bepalen naast wie ik wel en niet mag gaan staan. Dit moeten we gewoon niet willen.
Dus jij bent ook tegen de wet die gaat over samenscholingsverboden?
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:20:29 #247
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205586827
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:19 schreef DW457 het volgende:

[..]
Help me even, want ik haal dat er niet uit.
Boetes voor mensen die geen afstand houden in combi met 'veilige afstand tot iedereen buiten je huishouden'.

Maar goed, hier zijn daadwerkelijk al boetes voor uitgedeeld in voorjaar 2020. Denk aan het voorbeeld van de studenten die niet samen op hun balkon mochten staan etc.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:21:23 #248
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205586833
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dus jij bent ook tegen de wet die gaat over samenscholingsverboden?
Dat heeft er toch helemaal niets mee te maken man.
pi_205586844
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Boetes voor mensen die geen afstand houden in combi met 'veilige afstand tot iedereen buiten je huishouden'.

Maar goed, hier zijn daadwerkelijk al boetes voor uitgedeeld in voorjaar 2020. Denk aan het voorbeeld van de studenten die niet samen op hun balkon mochten staan etc.
Ah, daar doel je op. Ik wist niet dat 1,5 meter afstand hetzelfde is als niet meer naast iemand staan en inderdaad dit:

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dus jij bent ook tegen de wet die gaat over samenscholingsverboden?
pi_205586851
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat heeft er toch helemaal niets mee te maken man.
Zeker wel, want daarmee bepaald een overheid inderdaad dat je niet op een bepaalde plek naast een x aantal mensen mag gaan staan.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:24:03 #251
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205586858
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:23 schreef DW457 het volgende:

[..]
Zeker wel, want daarmee bepaald een overheid inderdaad dat je niet op een bepaalde plek naast een x aantal mensen mag gaan staan.
Als je niet ziet dat dit 2 heel verschillende zaken zijn zijn we uitgepraat.
pi_205586875
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als je niet ziet dat dit 2 heel verschillende zaken zijn zijn we uitgepraat.
Ja zodra er logica bij komt kijken ben je snel weg natuurlijk.
pi_205586881
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat heeft er toch helemaal niets mee te maken man.
Hoezo niet? Ook daarmee wordt bepaald 'naast wie je wel en niet mag gaan staan' op bepaalde plekken. Net zoals bij deze wet zou gaan gelden.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:27:36 #254
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205586882
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:26 schreef rival het volgende:

[..]
Ja zodra er logica bij komt kijken ben je snel weg natuurlijk.

Ga lekker vlaggen ondersteboven ophangen :P
Oke man.
pi_205586888
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als je niet ziet dat dit 2 heel verschillende zaken zijn zijn we uitgepraat.
Het zijn twee heel verschillende zaken, maar met een uitspraak zoals die van jou kan deze zeker wel betrokken worden. Dus, met jouw stelling in acht nemende: ben jij voor of tegen een samenscholingsverbod? En als je voor bent, waarom zou dit opeens niet voor jou mogen gelden of waarom zou je geen 1,5 meter kunnen houden als de maatschappij, zorg en welzijn daarom vraagt?
pi_205586909
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:26 schreef rival het volgende:

[..]
Ja zodra er logica bij komt kijken ben je snel weg natuurlijk.

Dat geldt (helaas) voor heel veel van die roeptoeters. Wel blèren en napraten, maar zelf nadenken of logica in willen zien, dat nooit.
pi_205586940
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:09 schreef rival het volgende:
Een veilige afstand houden van personen buiten je huishouden;
Hygiënemaatregelen en verplichte persoonlijke beschermingsmiddelen (zoals mondkapjes);
Het (gedeeltelijk) sluiten van publieke plaatsen;
Het verbieden of inperken van evenementen;
Een ‘zorgplicht’ voor zowel besloten als publieke plaatsen zodat bezoekers daar maatregelen kunnen opvolgen (denk aan het plaatsen van handgel);
Bevelen voor zowel besloten als openbare plaatsen, zoals de mogelijkheid om activiteiten te stoppen als die de veiligheid in gevaar brengen;
Het (gedeeltelijk) verbieden van onder meer openbaar vervoer, eventueel voor bepaalde reizigers;
Inreisverplichtingen voor mensen uit het buitenland, zoals het laten zien van een negatieve testuitslag;
Een thuisquarantaineplicht na reizen;
Het opleggen van boetes aan mensen of bedrijven die zich niet aan verplichte maatregelen houden, bijvoorbeeld een boete van 95 euro voor mensen die geen afstand houden. In de coronawet staat dat buitengewoon opsporingsambtenaren (boa’s) met de opsporing van strafbare feiten zijn belast.

OMG Hoe durven ze :') :D
Oke Kim Jong Un.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:36:57 #258
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205586949
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:30 schreef DW457 het volgende:

[..]
Dat geldt (helaas) voor heel veel van die roeptoeters. Wel blèren en napraten, maar zelf nadenken of logica in willen zien, dat nooit.
Zodra er hier meteen weer gegooid wordt met termen als wappies, vlaggen ondersteboven hangen etc ben ik gewoon weg. Dan wil men kennelijk weer lekker hokjes duwen, prima hoor, maar geen zin meer in.
pi_205586995
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zodra er hier meteen weer gegooid wordt met termen als wappies, vlaggen ondersteboven hangen etc ben ik gewoon weg. Dan wil men kennelijk weer lekker hokjes duwen, prima hoor, maar geen zin meer in.
Tsja, niet zo gek op zich toch? Als je oneliner overeenkomt met dit soort sneue oneliners:

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oke Kim Jong Un.
pi_205587009
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oke Kim Jong Un.
Kijk weer iemand tegen de nieuwe wet.

Mooi argument. Goed onderbouwd. :D
pi_205587031
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zodra er hier meteen weer gegooid wordt met termen als wappies, vlaggen ondersteboven hangen etc ben ik gewoon weg. Dan wil men kennelijk weer lekker hokjes duwen, prima hoor, maar geen zin meer in.
Hij stelde je gewoon een vraag nadat hij met een argument kwam. Toen riep je al dat je uitgepraat was.
De termen als vlaggen ondersteboven hangen kwamen daarna pas. Maar dat gebruik je nu wel als excuus.

Er is totaal geen logica. Alleen roepen en rennen.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:54:17 #262
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205587075
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:09 schreef rival het volgende:
Een veilige afstand houden van personen buiten je huishouden;
Een regel die effectief tachtig procent van het sociale, educatieve en commerciële leven onmogelijk maakt en die de minister op eigen houtje in kan stellen zonder tussenkomst van de Kamer. Nee, ik zie ook niet wat daar mis mee zou zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205587079
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:44 schreef rival het volgende:

[..]
Kijk weer iemand tegen de nieuwe wet.

Mooi argument. Goed onderbouwd. :D
Waarom zou je maatregelen die bedoeld zijn voor een oorlogs- of crisissituatie willen vastleggen in de WPG? Die logica ontgaat me totaal.
pi_205587088
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een regel die effectief tachtig procent van het sociale, educatieve en commerciële leven onmogelijk maakt en die de minister op eigen houtje in kan stellen zonder tussenkomst van de Kamer. Nee, ik zie ook niet wat daar mis mee zou zijn.
Onmogelijk? Het was de afgelopen jaren ook niet onmogelijk?
pi_205587099
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waarom zou je maatregelen die bedoeld zijn voor een oorlogs- of crisissituatie willen vastleggen in de WPG? Die logica ontgaat me totaal.
Niet zo gek: omdat corona of een volgende pandamie ook niet tijdelijk is.

Als we het dan toch over logica hebben, jouw logica ontgaat mij ook nog steeds, of kan je wel zinnig antwoord geven op mijn vragen:

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 09:51 schreef DW457 het volgende:

[..]
[..]
Want een asielzoeker doet mee op de koophuizenmarkt? Wist niet dat asielzoekers tegenwoordig huizenkopers zijn. Best knap. En 100k per jaar? Het CBS zegt iets anders. Waar haal jij je cijfers vandaan?
pi_205587102
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waarom zou je maatregelen die bedoeld zijn voor een oorlogs- of crisissituatie willen vastleggen in de WPG? Die logica ontgaat me totaal.
Zodat ze sneller kunnen reageren in geval van nood en we niet zoals de afgelopen jaren telkens kostbare tijd kwijt zijn.

Zo simpel.
pi_205587106
Ik ben ook niet echt voorstander van een wet die mogelijk maakt dat er zonder tussenkomst van het parlement dit soort vergaande maatregelen ingevoerd kunnen worden, eigenlijk.

Maar kennelijk moet je dan niet zo janken en valt het allemaal wel mee. Ofzo.
pi_205587110
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:57 schreef rival het volgende:

[..]
Zodat ze sneller kunnen reageren in geval van nood en we niet zoals de afgelopen jaren telkens kostbare tijd kwijt zijn.

Zo simpel.
Dan komen ze maar met een noodwet.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:59:54 #269
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205587122
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:57 schreef rival het volgende:

[..]
Zodat ze sneller kunnen reageren in geval van nood en we niet zoals de afgelopen jaren telkens kostbare tijd kwijt zijn.

Zo simpel.
knip
pi_205587129
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dan komen ze maar met een noodwet.
Want dat ging de vorige keer zo soepel en lekker vlot.
pi_205587132
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dan komen ze maar met een noodwet.
Dan kost het weer meer tijd.
pi_205587136
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En door snel te kunnen handelen, willen ze dát nou juist voorkomen.
pi_205587139
Dit is weer dezelfde argumentatie als destijds met de sleepwet. Privacy is niet boeiend, want je hebt toch niks te verbergen?

Laten we de overheid vooral zo veel mogelijk tools geven zonder adequate controle. What could possibly go wrong.
pi_205587140
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:00 schreef rival het volgende:

[..]
Dan kost het weer meer tijd. Dat is het hele verhaal :')
Ja maar op Feesboek stond... :')
pi_205587153
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:01 schreef Spablauw214 het volgende:
Dit is weer dezelfde argumentatie als destijds met de sleepwet. Privacy is niet boeiend, want je hebt toch niks te verbergen?

Laten we de overheid vooral zo veel mogelijk tools geven zonder adequate controle. What could possibly go wrong.
De sleepwet...ja, gelukkig heeft dat alles hiermee te maken. Maar jij bent van mening dat de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten niet geen update nodig heeft om de veiligheid in dit land te kunnen waarborgen?
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:05:52 #276
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205587171
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:55 schreef rival het volgende:

[..]
Onmogelijk? Het was de afgelopen jaren ook niet onmogelijk?
Tja, geen idee. Vraag dat de kroegbaas, de sportschoolhouder, de leerling uit 3-vmbo, de trainer van FC Bal op het Dak derde elftal of aan André Hazes Jr.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205587193
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Tja, geen idee.
Dit is inderdaad wel een beetje waar roeptoeters steeds op uitkomen als je doorvraagt.
pi_205587209
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:57 schreef rival het volgende:

[..]
Zodat ze sneller kunnen reageren in geval van nood en we niet zoals de afgelopen jaren telkens kostbare tijd kwijt zijn.

Zo simpel.
Kostbare tijd? Daar valt over de discussieren. Misschien is het juist een goed/gezond teken dat het allemaal wat langer duurt. Ik krijg de indruk dat je wel heel erg redeneert vanuit een standpunt dat die democratie en de samenleving met al hun vrijheden maar een irritante sta-in-de-weg is wanneer corona bestrijden opeens de hoogste aspiratie moet worden.
I'll give you something to do
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:19:53 #279
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205587255
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:08 schreef DW457 het volgende:

[..]
Dit is inderdaad wel een beetje waar roeptoeters steeds op uitkomen als je doorvraagt.
Sarcasme is niet echt aan jou besteed, is het wel?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205587260
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:10 schreef galantis het volgende:

[..]
Kostbare tijd? Daar valt over de discussieren. Misschien is het juist een goed/gezond teken dat het allemaal wat langer duurt. Ik krijg de indruk dat je wel heel erg redeneert vanuit een standpunt dat die democratie en de samenleving met al hun vrijheden maar een irritante sta-in-de-weg is wanneer corona bestrijden opeens de hoogste aspiratie moet worden.
Dus wanneer een virus snel om zich heen grijpt, de samenleving steeds meer en meer ontwricht en ziekenhuizen in rap tempo vollopen, vind jij dat we rustig de tijd moeten nemen?
pi_205587263
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Sarcasme is niet echt aan jou besteed, is het wel?
Sarcasme in tekst is ook wel knap lastig te herkennen.
pi_205587372
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Tja, zo werkt het nu eenmaal niet in Nederland he. Je hebt gewoon recht op zorg. Als je van de fiets valt en een hoofdwond oploopt terwijl je geen helm draagt dan word je ook gewoon behandeld.

Zolang er geen vaccinatieplicht is kun je mensen nooit zorg ontzeggen voor Covid.
Dat mag nooit, wettelijk en ethisch niet.
pi_205587691
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:20 schreef DW457 het volgende:

[..]
Dus wanneer een virus snel om zich heen grijpt, de samenleving steeds meer en meer ontwricht en ziekenhuizen in rap tempo vollopen, vind jij dat we rustig de tijd moeten nemen?
Rustig niet. Maar ook dan hoort het democratische apparaat te functioneren en het proportionaliteitsprincipe van kracht te blijven. Het is buitengewoon typerend dat landen met de meest discutabele regimes degene zijn die met hun goedgevulde gereedschapskist en een monddode bevolking 'daadkrachtig' het virus te lijf gaan.
Overigens waag ik te betwijfelen dat bijv het extreem vollopen van ziekenhuizen als voorwaarde wordt opgenomen in de nieuw voorgestelde wet. Of andere vormen van rechtvaardiging. Die blauwe ogen heb ik na de overtrokken lockdown van afgelopen winter niet zoveel meer aan.
I'll give you something to do
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:21:33 #284
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205587730
Laat je gewoon een dictatorschap inlullen, grondwet, alleen maar lastig voor onze 100% betrouwbare regering die nooit en nooit misbruik zou maken van deze bevoegdheden :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205587820
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het was echt triest, die grafieken zijn hier ook vaak voorbij gekomen en het was amateuristisch broddelwerk tot en met. Ergste is nog dat er totaal geen controle op was vanuit de Kamer, maar dat men Hugo en co maar gewoon nog een winter lang liet aankloten.
Maar wel janken over het tekort aan dualisme omdat je niet goed genoeg geïnformeerd wordt. Wat op zich terecht is, maae dat begint toch eerst bij jezelf.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205587833
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 06:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Sophie in ‘t Veld is een gevaarlijke gek die Nederland het liefst vandaag nog tot provincie van een federaal Europa maakt.

Nog zoiets waar helemaal geen meerderheid voor is, maar we alsnog ongevraagd ingerommeld worden met die ever closer union.
Het ging sec over privacy en vrijheid. Wat mij betreft heb je ook maar twee keuzerichtingen qua EU in plaats van deze halfbakken constructie, maar dat gaat wat OT.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205587837
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:14 schreef galantis het volgende:

[..]
Rustig niet. Maar ook dan hoort het democratische apparaat te functioneren en het proportionaliteitsprincipe van kracht te blijven. Het is buitengewoon typerend dat landen met de meest discutabele regimes degene zijn die met hun goedgevulde gereedschapskist en een monddode bevolking 'daadkrachtig' het virus te lijf gaan.
Overigens waag ik te betwijfelen dat bijv het extreem vollopen van ziekenhuizen als voorwaarde wordt opgenomen in de nieuw voorgestelde wet. Of andere vormen van rechtvaardiging. Die blauwe ogen heb ik na de overtrokken lockdown van afgelopen winter niet zoveel meer aan.
Wat ik nu zie is een overheid die zich klaarmaakt om effectief te handelen bij een volgende uitbraak. Een van de grootste kritiekpunten (ook vanuit de populistische hoek trouwens), was de traagheid van de overheid. Dat kan met deze wet anders.

quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:21 schreef HeatWave het volgende:
Laat je gewoon een dictatorschap inlullen, grondwet, alleen maar lastig voor onze 100% betrouwbare regering die nooit en nooit misbruik zou maken van deze bevoegdheden :').
Maar natuurlijk hou je altijd van dit soort wappies die overal een complot of een dictatuur in zien :')
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:35:18 #288
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205587858
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:33 schreef DW457 het volgende:

[..]
Wat ik nu zie is een overheid die zich klaarmaakt om effectief te handelen bij een volgende uitbraak. Een van de grootste kritiekpunten (ook vanuit de populistische hoek trouwens), was de traagheid van de overheid. Dat kan met deze wet anders.
[..]
Maar natuurlijk hou je altijd van dit soort wappies die overal een complot of een dictatuur in zien :')
Ja, ik ben het wappie hier :').

Dit gaat nog voor hele leuke tijden zorgen in Nederland, ik hoop dat je er klaar voor bent, maar gezien je angst voor corona gok ik van niet :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205587885
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:33 schreef DW457 het volgende:

[..]
Wat ik nu zie is een overheid die zich klaarmaakt om effectief te handelen bij een volgende uitbraak. Een van de grootste kritiekpunten (ook vanuit de populistische hoek trouwens), was de traagheid van de overheid. Dat kan met deze wet anders.

Door dit 'effectief handelen' te noemen ga je m.i. teveel voorbij aan het feit dat er een enorme verscheidenheid aan (tegengestelde) belangen in de maatschappij speelt.
I'll give you something to do
pi_205587940
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, ik ben het wappie hier :').

Dit gaat nog voor hele leuke tijden zorgen in Nederland, ik hoop dat je er klaar voor bent, maar gezien je angst voor corona gok ik van niet :).
Ook zo typerend, zelf niet eens in staat een lidwoord correct te gebruiken, maar wel andere wegzetten als angsthaas. En jij? Heb jij je schuilkelder al gevuld? Ik vind het wel mooi. Veel commentaar op Nederland, maar wel je zakken vullen met een uitkering. Of werk je wel? En zo ja, kan je een beetje rondkomen? Maak je met veel enthousiasme gebruik van de sociale zekerheden hier in het land? Onze fantastische wegen, de goedgevulde supermarkten? Ja, het is hier ronduit verschrikkelijk hier he en poeh poeh, wat wordt je onderdrukt.

Vertel eens, wat merk jij ervan in je sociale leven? Ben je al opgepakt en in een werkkamp geplaatst vanwege het uiten van je mening? Nee, wat weet je dan van een dictatuur. Ga voor de grap eens naar Noord-Korea, Rusland of Turkije en trek daar je grote scheur eens open. Kijken hoe je dan piept en hoe fijn je het dan opeens vindt in Nederland. Jankdoos.
pi_205587956
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:33 schreef DW457 het volgende:

[..]
Wat ik nu zie is een overheid die zich klaarmaakt om effectief te handelen bij een volgende uitbraak. Een van de grootste kritiekpunten (ook vanuit de populistische hoek trouwens), was de traagheid van de overheid. Dat kan met deze wet anders.
[..]
Maar natuurlijk hou je altijd van dit soort wappies die overal een complot of een dictatuur in zien :')
Ik zie een overheid die zich klaarmaakt voor een bevolking die straks in opstand gaat komen omdat ze de rekeningen niet meer kunnen betalen (in de UK werd daar al voor gewaarschuwd). Dan is het gewoon handig voor de overheid om vrijheidsbeperkende maatregelen door te kunnen voeren.
pi_205587959
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:37 schreef galantis het volgende:

[..]
Door dit 'effectief handelen' te noemen ga je m.i. teveel voorbij aan het feit dat er een enorme verscheidenheid aan (tegengestelde) belangen in de maatschappij speelt.
Dat mag je vinden. Het is een lastig dilemma. Je wil snel handelen, maar ook alle belangen zorgvuldig afwegen. En dat onder tijdsdruk.
pi_205587992
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:44 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ik zie een overheid die zich klaarmaakt voor een bevolking die straks in opstand gaat komen omdat ze de rekeningen niet meer kunnen betalen (in de UK werd daar al voor gewaarschuwd). Dan is het gewoon handig voor de overheid om vrijheidsbeperkende maatregelen door te kunnen voeren.
Ik denk niet dat daarvoor deze maatregelen gebruikt gaan worden. Feit is wel dat zaken momenteel zeer gecompliceerd liggen. Ik vind het daardoor ook enorm cru dat grote bedrijven (zoals Shell) opeens mega winsten maken. Daar moeten we wel echt wat mee, want het kan niet zo zijn dat dit soort winsten worden geboekt over de ruggen van de consument die het steeds moeilijker heeft.

Begrijp me overigens niet verkeerd. Ik ben fel tegen Rutte en co., maar voor een proactieve overheid.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:51:06 #294
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205588023
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:43 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ook zo typerend, zelf niet eens in staat een lidwoord correct te gebruiken, maar wel andere wegzetten als angsthaas. En jij? Heb jij je schuilkelder al gevuld? Ik vind het wel mooi. Veel commentaar op Nederland, maar wel je zakken vullen met een uitkering. Of werk je wel? En zo ja, kan je een beetje rondkomen? Maak je met veel enthousiasme gebruik van de sociale zekerheden hier in het land? Onze fantastische wegen, de goedgevulde supermarkten? Ja, het is hier ronduit verschrikkelijk hier he en poeh poeh, wat wordt je onderdrukt.

Vertel eens, wat merk jij ervan in je sociale leven? Ben je al opgepakt en in een werkkamp geplaatst vanwege het uiten van je mening? Nee, wat weet je dan van een dictatuur. Ga voor de grap eens naar Noord-Korea, Rusland of Turkije en trek daar je grote scheur eens open. Kijken hoe je dan piept en hoe fijn je het dan opeens vindt in Nederland. Jankdoos.
De grap niet snappen en dat denken dat ik een lidwoord niet goed zou kunnen schrijven, succes met taalfouten zoeken in mijn 200.000+ posts :')

Allemaal prima hoor, leef jij lekker in angst en noem mensen lekker jankdoos, terwijl jij in de foetushouding ligt te janken om een kutvirusje :').

Allerlei scenario's verzinnen over werkloos, uitkering, schuimbekkend achter je keyboard, maar ik zou geestelijk niet in orde zijn.

Kom maar met je nog bozere reply hoor, ik zal aan je denken als ik me weer eens niet druk maak om Corona :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:53:31 #295
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205588059
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:37 schreef galantis het volgende:

[..]
Door dit 'effectief handelen' te noemen ga je m.i. teveel voorbij aan het feit dat er een enorme verscheidenheid aan (tegengestelde) belangen in de maatschappij speelt.
Effectief handelen is 'met zo min mogelijk tegenwerking je eigen plan in werking krijgen', toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205588066
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:33 schreef DW457 het volgende: Een van de grootste kritiekpunten (ook vanuit de populistische hoek trouwens), was de traagheid van de overheid. Dat kan met deze wet anders.
Dat kan ook zonder deze wet anders.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205588091
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Door afstand houden en mondneusmaskers ben ik afgelopen twee jaar nauwelijks ziek geworden en dat wil ik graag zo houden. Waarom moet alles weer zo snel richting het "oude normaal". Ik heb al vier keer tegen me wil in handen moeten schudden. Ik wil gewoon niet meer meedoen met die onzin.
Dat mag toch ook? Als jij dat prettig vind kun je dat gewoon de rest van je leven blijven doen. Waarom wil je dat per se verplichten voor iedereen? Jij noemt het oude normaal "onzin", zo zijn er natuurlijk ook heel veel mensen die het nieuwe normaal onzin vinden. Laat mensen lekker doen waar ze zich prettig bij voelen.
pi_205588093
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]
De grap niet snappen en dat denken dat ik een lidwoord niet goed zou kunnen schrijven, succes met taalfouten zoeken in mijn 200.000+ posts :')

Allemaal prima hoor, leef jij lekker in angst en noem mensen lekker jankdoos, terwijl jij in de foetushouding ligt te janken om een kutvirusje :').

Allerlei scenario's verzinnen over werkloos, uitkering, schuimbekkend achter je keyboard, maar ik zou geestelijk niet in orde zijn.

Kom maar met je nog bozere reply hoor, ik zal aan je denken als ik me weer eens niet druk maak om Corona :').
Maar vertel eens dan, heel concreet: wat merk jij in jouw dagelijks leven waaruit blijkt dat leven hier in Nederland zo verschrikkelijk is.

En trouwens 200k posts op een forum is niet iets om trots op te zijn.
pi_205588097
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat kan ook zonder deze wet anders.
Suggesties?
pi_205588121
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:25 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Wouw, stoer zeg. Lul.
Als je het niet dragen van een mondkapje stoer vindt, dan zegt dat wat over je zelf. Dat betekent dat je dat eigenlijk zelf ook wel willen, maar toch niet durft.

Maar stoerheid is niet waarom ik (en De Verzamelaar misschien ook) er geen dragen. Ik vind het een van de grootste aanvallen op mijn privacy en lichamelijke integriteit. Verder heb ik moeite met gezag. Iets moeten omdat het een regel is terwijl ik dat zelf onzinnig vindt. Dat kan ik niet.

En als je dat niet begrijpt, want het is "een kleine moeite", dan voel je dat zelf blijkbaar anders en zul je dat ook nooit begrijpen. Befehl ist befehl.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')