Veel vleeseters voelen zich aangevallen in hun vleeseterschap o.i.d. als vegetariėrs iets eten wat op vlees lijkt, blijkbaar. Ik snap ook niet waar ze zich zo druk over makenquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:56 schreef Forbry het volgende:
[..]
Waarom komt dat belachelijk op jou over? Wat is er onduidelijk en/of raar aan vlees wel lekker vinden, maar dierenleed zo veel mogelijk willen voorkomen (en/of schade aan het milieu)?![]()
![]()
Als jij graag iets eet ter vervanging van spekjes, heb je aan alleen 'vleesvervanger' niet voldoende informatie. Aan 'plantaardige speckjes' wel...quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:59 schreef HeatWave het volgende:
Er is niets mis met vleesvervanger.
Wel een beetje met kipstuckjes, speckjes, slager. Zie mijn voorbeeld, er stond vrij groot "filet american" op de verpakking, veel kleiner dat het vega was.
Maar Kipstuckjes is gewoon misleiding.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:00 schreef Forbry het volgende:
[..]
Als jij graag iets eet ter vervanging van spekjes, heb je aan alleen 'vleesvervanger' niet voelde informatie. Aan 'plantaardige speckjes' wel...
Zal je altijd blijven houden, hoe meer innovatie hoe meer weerstand lijkt het wel. En het grappige is dat beide kampen hetzelfde willen. Gewoon hun kip of ander stuk vlees. De een aast alleen op een versie zonder dierenleed die gelijkwaardig is qua smaak etc etc. Tsja, geen idee inderdaad wat je daar op tegen zou kunnen hebbenquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Veel vleeseters voelen zich aangevallen in hun vleeseterschap o.i.d. als vegetariėrs iets eten wat op vlees lijkt, blijkbaar. Ik snap ook niet waar ze zich zo druk over maken
Maar alcholvrij bier wordt toch ook gewoon bier genoemd. Of nou ja, 0.0quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar Kipstuckjes is gewoon misleiding.
Er zit geen kip in en door een woord dat niets te maken heeft met het gebruikte spul anders te schrijven. maakt het niet overduidelijk vega.
Mijn vodka is alkoholvrij, dus kan je gewoon aan kinderen geven.
Er zit wel alcohol in, maar dat boeit niet toch?.
Mwah, bier is niet per se altijd alcoholhoudend, in kip zit altijd kipquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar alcholvrij bier wordt toch ook gewoon bier genoemd. Of nou ja, 0.0
Kip 0.0 zou dus wel kunnen?
Het moet op kip(stukjes) lijken, dus vandaar de naam en verder zijn de meeste van die producten heel erg duidelijk in het feit dat zij vega(n) zijn. Ik vind dit dan ook echt onwijs zeuren om te zeuren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar Kipstuckjes is gewoon misleiding.
Er zit geen kip in en door een woord dat niets te maken heeft met het gebruikte spul anders te schrijven. maakt het niet overduidelijk vega.
Mijn vodka is alkoholvrij, dus kan je gewoon aan kinderen geven.
Er zit wel alcohol in, maar dat boeit niet toch?.
Dat mag, en ik mag het een beetje knullig vinden toch?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:07 schreef Forbry het volgende:
[..]
Het moet op kip(stukjes) lijken, dus vandaar de naam en verder zijn de meeste van die producten heel erg duidelijk zijn in het feit dat zij vega(n) zijn. Ik vind dit dan ook echt onwijs zeuren om te zeuren.
Maar dit is volgens mij meer perceptie. Had je mensen 10/20 jaar geleden gesproken hadden mensen misschien gezegd: Bier is altijd alcoholhoudend.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, bier is niet per se altijd alcoholhoudend, in kip zit altijd kip.
En als de vleesvervanger deels op basis van soja, deels op basis van tarwe, deels op basis van groente, deels op basis van zuivel, deels op basis van schimmels is gemaakt, moet dat allemaal in de naam?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, bier is niet per se altijd alcoholhoudend, in kip zit altijd kip.
Soyabrokken met kipsmaak ofzo, niets mis mee verder.
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar dit is volgens mij meer perceptie. Had je mensen 10/20 jaar geleden gesproken hadden mensen misschien gezegd: Bier is altijd alcoholhoudend.
Buckler is ouderquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar dit is volgens mij meer perceptie. Had je mensen 10/20 jaar geleden gesproken hadden mensen misschien gezegd: Bier is altijd alcoholhoudend.
Maar je snapt wat ik bedoel toch? Over 20 jaar zeggen mensen ook: Ja maar kip is niet per se vleeshoudendquote:
Ik hoop van niet hoor. En daarmee bedoel ik totaal niet dat er geen vegetarische producten zouden mogen bestaan, maar laten we een man een man en een paard een paard blijven noemen aubquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar je snapt wat ik bedoel toch? Over 20 jaar zeggen mensen ook: Ja maar kip is niet per se vleeshoudend
Hoe heb jij er precies last van.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik hoop van niet hoor. En daarmee bedoel ik totaal niet dat er geen vegetarische producten zouden mogen bestaan, maar laten we een man een man en een paard een paard blijven noemen aub.
Kip is kip, soja met kipsmaak is soja met kipsmaak.
'Je hoopt van niet'. Waarom? Echt, wat maakt het (jou) in hemelsnaam uit?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik hoop van niet hoor. En daarmee bedoel ik totaal niet dat er geen vegetarische producten zouden mogen bestaan, maar laten we een man een man en een paard een paard blijven noemen aub.
Die vega filet van de Jumbo is idd echt te smerig.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:59 schreef HeatWave het volgende:
Er is niets mis met vleesvervanger.
Wel een beetje met kipstuckjes, speckjes, slager. Zie mijn voorbeeld, er stond vrij groot "filet american" op de verpakking, veel kleiner dat het vega was.
Ligt er een beetje aan hoe het gefabriceerd is toch ook? Als het namelijk kweekvlees is waar we op gaan, dan is het wel dierlijk en dus kip, of rund of whateverquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zie mijn vorige voorbeeld, misleiding, verkeerde product gekocht.quote:
Het maakt mij nogal wat uit dat als ik iets koop dat ik dan ook krijg waar ik voor betaald heb.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:17 schreef Forbry het volgende:
[..]
'Je hoopt van niet'. Waarom? Echt, wat maakt het (jou) in hemelsnaam uit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |