abonnement Unibet Coolblue
pi_205573709
De chalets zijn klaar, dus maximaal 180 vluchtelingen uit Oekraïne zijn vanaf nu welkom in de opvanglocatie in Maurik. Maandag is het complex aan de Achthontstraat opgeleverd door de werklui die er bijna drie maanden druk mee zijn geweest, nu is het wachten op de komst van de vluchtelingen.

Op 9 mei is begonnen aan de werkzaamheden voor de opvanglocatie. Er is een toegangsweg aangelegd naar de chalets toe. Daarnaast is het voetpad naar de ingang en het parkeerterrein klaar. Op het voormalige weiland aan de noordoostrand van Maurik staan 37 chalets. Die mogen er maximaal twee jaar blijven staan. ,,Voor die periode, en niet langer, hebben wij afspraken gemaakt met de eigenaar van de grond”, liet Meijers onlangs weten. Er staan drie keer twaalf chalets voor 4, 5 of 6 personen. Het 37ste chalet is gereserveerd voor een huismeester; er is altijd iemand aanwezig.

Complete tekst hier:
https://www.gelderlander.(...)s-is-klaar~aae4965c/

Uiteraard gevolgt tweets als deze:

twitter


Oekraïnse vluchtelingen betrekken cruiseship
https://www.ad.nl/rotterd(...)e-volendam~ad45d49b/)

Ik ben er niet geheel zeker van, maar ik heb niet eerder vernomen van dergelijke opvang voor bv vluchtelingen uit Somalië, Syrië of bv Eritrea, maar misschien waren ze er wel.

Belangrijkste vraag, wanneer dit zo snel kan, waarom dan niet voor al die duizenden Nederlanders die woningzoekend of dakloos zijn?

Nog een aanvullend bericht:

Alkmaarse woonwagenbewoners 'kraken' chalets die bedoeld zijn voor Oekraïners: "Wij gaan niet weg"



Woonwagenbewoners bezetten sinds afgelopen weekend twaalf chalets die op het terrein van de Alkmaarse voetbalclub Flamingo’s '64 zijn geplaatst. De chalets, bedoeld voor de opvang van Oekraïners, zijn 'gekraakt' om aandacht te vragen voor de uitzichtloze situatie van de woonwagenbewoners. Aan hen wordt al jarenlang beloofd dat er extra woonwagenplekken komen in de gemeente.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)rs-wij-gaan-niet-weg

Ik begrijp de onvrede hieromtrent vwb woningzoekenden, ook die van de woonwagenbewoners. YOP
pi_205573723
Liever woningnood dan dat mijn bestaande huis aan flarden geschoten wordt.
You need to be cold to be queen.
pi_205573748
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:35 schreef Waldorf22 het volgende:
Liever woningnood dan dat mijn bestaande huis aan flarden geschoten wordt.
Dat is issue vraag niet.
Nederland heeft 430.000 woningzoekenden, voor wie geen chaletparks uit de grond worden gestampt.
pi_205573757
De vluchtelingen voor de oorlog hebben recht op een plaats in een blijf van mijn lijf huis.
pi_205573774
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:38 schreef torentje het volgende:
De vluchtelingen voor de oorlog hebben recht op een plaats in een blijf van mijn lijf huis.
We hebben vluchtelingen uit alle uithoeken van de wereld.
Ik ben ook van mening dat we die moeten opvangen, indien er capaciteit is die menswaardig is.
pi_205573821
Ach binnenkort kunnen ze terug naar Oekraïne als de oorlog gewonnen is door ze en dan kunnen onze daklozen er wonen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205573904
Jippie nóg een topic waar hetzelfde duizend keer gezegd kan worden
  zondag 7 augustus 2022 @ 15:55:59 #8
21467 franske19
Hit the deck!
pi_205573996
Hier heb ik niet echt problemen mee. Dit zijn toch tijdelijke woningen die niet de Nederlandse woningzoekenden benadelen. Eigenlijk zouden statushouders ook alleen maar zulke tijdelijke woningen moeten krijgen en pas na 10 jaar goed gedrag (geen strafblad, geen uitkering maar werken) eventueel een permanente woning.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_205574006
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:49 schreef myShizzle het volgende:
Jippie nóg een topic waar hetzelfde duizend keer gezegd kan worden
Tijdens coronacrisis werd dag in dag uit elke dag hetzelfde gezegd op de journaals, in de talkshows, overal.

Dit betreft specifiek huisvesting, hetgeen een groot probleem is in Nederland en voor wie dergelijke tijdelijke voorzieningen niet zsm getroffen worden. Is dit onbespreekbaar?
pi_205574045
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:55 schreef franske19 het volgende:

Hier heb ik niet echt problemen mee. Dit zijn toch tijdelijke woningen die niet de Nederlandse woningzoekenden benadelen.
Ik gok dat tienduizenden Nederlandse woningzoekenden dolgraag een paar jaar in zo'n chalet zouden wonen.
pi_205574101
Stuur je vriend Vlad even een appje dat hij opbokt uit Oekraïne. Dat is veel effectiever.
  zondag 7 augustus 2022 @ 16:05:23 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205574114
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:55 schreef franske19 het volgende:
Hier heb ik niet echt problemen mee. Dit zijn toch tijdelijke woningen die niet de Nederlandse woningzoekenden benadelen. Eigenlijk zouden statushouders ook alleen maar zulke tijdelijke woningen moeten krijgen en pas na 10 jaar goed gedrag (geen strafblad, geen uitkering maar werken) eventueel een permanente woning.
Ik vind het absurd dat in dit land van woningnood Nederlandse burgers níet voor langere tijd zo’n vakantiewoning mogen bewonen. Mensen moeten toch íets?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205574130
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:49 schreef myShizzle het volgende:
Jippie nóg een topic waar hetzelfde duizend keer gezegd kan worden
Nee nu komen wij met feiten!
Op 1 juni 2022 had 25,8 procent van de bevolking een migratieachtergrond
pi_205574154
Oekraïners gewoon terugsturen, dat kan best inmiddels
.
  zondag 7 augustus 2022 @ 16:12:04 #15
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205574156
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 16:03 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Stuur je vriend Vlad even een appje dat hij opbokt uit Oekraïne. Dat is veel effectiever.
Oekraieners hadden ook vanaf 2014 de mogelijkheid om elders te gaan wonen ipv alles last minute te doen
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  zondag 7 augustus 2022 @ 16:17:57 #16
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205574204
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:37 schreef Za het volgende:

[..]
Dat is issue vraag niet.
Nederland heeft 430.000 woningzoekenden, voor wie geen chaletparks uit de grond worden gestampt.
Omdat een woning iets anders is dan een tijdelijke opvanglocatie.
  zondag 7 augustus 2022 @ 16:31:31 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205574322
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:37 schreef Za het volgende:
voor wie geen chaletparks uit de grond worden gestampt.
Dat is sowieso onwenselijk. Er moeten degelijke woningen komen.
Dit is gewoon een trailerpark. We zitten hier niet in de VS.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205574368
Woningbouw in Nederland duurt niet lang omdat het daadwerkelijke bouwproces lang duurt (het is niet zo alsof er maar één banksteen per dag word gelegd). Dat ligt meer aan randzaken als het rond krijgen van vergunningen, bezwaren van omwonenden etc. die je met de aanleg van een chaletpark natuurlijk net zo goed hebt als met reguliere woningbouw.
  zondag 7 augustus 2022 @ 19:25:47 #19
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_205575356
quote:
99s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:42 schreef bijdehand het volgende:
Ach binnenkort kunnen ze terug naar Oekraïne als de oorlog gewonnen is door ze en dan kunnen onze daklozen er wonen.
Jij moet komiek worden...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_205575575
Vertrekken ze ook terug en blijven ze hier?
Cindy De Vuyst
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')