Blij toe, ik stoorde me ongelooflijk aan die lelijke strips op de trapquote:Op dinsdag 20 december 2022 20:35 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nog 1 trede te gaan (eerst met een mesje de tape krabben en daarna stickerverwijderaar van HG). Volgende stap: schuren, gaatjes vullen, beitsen. Wordt een kutklus maar moet wel gebeuren.
Kun je nagaan, hebben we een half jaar mee geleefd.quote:Op dinsdag 20 december 2022 23:08 schreef flipsen het volgende:
[..]
Blij toe, ik stoorde me ongelooflijk aan die lelijke strips op de trapik kon me maar niet voorstellen dat dat geen prioriteit had bij jullie
The horrorquote:Op dinsdag 20 december 2022 23:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Kun je nagaan, hebben we een half jaar mee geleefd.
We leven ook al jaren met zilvervisjes, dát is pas horrorquote:
Thanks! Wij ookquote:Op woensdag 21 december 2022 07:27 schreef Debsterr het volgende:
Ik blijf dit zo’n leuk huis vinden!
Ons aanrechtblad is 75cm diep ipv 60cm inderdaad. Dat raad ik iedereen aan trouwensquote:Op donderdag 29 december 2022 08:46 schreef Debsterr het volgende:
@:seven. Jullie hebben in de basis een IKEA keuken, toch? Met een verdiept werkblad? Hoe hebben jullie de zijwand van de hoge kast bekleed, aangezien bedekkingspanelen van IKEA die diepte niet aan kunnen?
We hangen er eerst een wanddoek voorquote:Op zaterdag 31 december 2022 12:41 schreef archito het volgende:
Dat soort creatieve oplossingen zijn altijd leuk om te bedenken en te maken!
Hoe ga je het luik afwerken?
Thanks! Uiteindelijk gaan we toch het wanddeel niet verdiepen (maar er staat dan ook een eiland tegenover met een diepte van 1,20 meter). Vooral omdat we dus inderdaad tegen het issue van het zijpaneel aanlopen. Ben wel benieuwd hoe die van jullie er straks uit ziet!quote:Op donderdag 29 december 2022 10:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ons aanrechtblad is 75cm diep ipv 60cm inderdaad. Dat raad ik iedereen aan trouwens.
Zijpaneel moeten we nog doen! Wij hebben de kasten en apparatuur van IKEA. Alle frontjes en panelen en het aanrechtblad komen van K14, met uitzondering van het zijpaneel, die doen we namelijk zelf. We zouden ‘m ook door K14 kunnen laten maken maar dat zou dan weer 700 euro kosten. Dus Six. gaat ergens een plaat vandaan halen en die gaat erop en dat schilderen we dan in dezelfde RAL kleur als de keuken. Die klus staat wel redelijk hoog op de prioriteitenlijst trouwens. Zodra we klaar zijn op zolder gaat Six. verder met het afwerken van de keuken.
Waarom hebben jullie die overweging gemaakt? Bij ons was in het in eerste instantie noodzaak vanwege isolatie achter het keukenblok onder het raam. Daarnaast hadden we in de huidige opstelling voldoende ruimte.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 09:03 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Thanks! Uiteindelijk gaan we toch het wanddeel niet verdiepen (maar er staat dan ook een eiland tegenover met een diepte van 1,20 meter). Vooral omdat we dus inderdaad tegen het issue van het zijpaneel aanlopen. Ben wel benieuwd hoe die van jullie er straks uit ziet!
We zijn een beetje dom geweest met aanleg waterleiding naar de bijkeukenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 09:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waarom hebben jullie die overweging gemaakt? Bij ons was in het in eerste instantie noodzaak vanwege isolatie achter het keukenblok onder het raam. Daarnaast hadden we in de huidige opstelling voldoende ruimte.
Six. had eerst ook nog zoiets van ‘doen we onder het raam 75cm en het andere deel 60cm’. Dat zag ik niet zitten. Bijkomend voordeel: onze kookplaat zit niet strak tegen de achterwand, en bakken doen wij meestal op de voorste plaat, dus de achterwand zit eigenlijk nooit onder de spetters enzo.
Maar er komt wel wat bij kijken inderdaad, aanrechtblad en zijpanelen komen ook ineens in een andere prijsklasse etc. Als je dan ook een diep eiland hebt, dan is het eigenlijk overbodige luxe.
Lijkt me dat je die treden makkelijk kan verwijderen, stuk makkelijker schuren/vlakken en geen rommel binnen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:35 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nog 1 trede te gaan (eerst met een mesje de tape krabben en daarna stickerverwijderaar van HG). Volgende stap: schuren, gaatjes vullen, beitsen. Wordt een kutklus maar moet wel gebeuren.
Ja, we waren niet van plan om binnen te schuren, we zijn net van al dat stof afquote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:41 schreef Oledanmaarweer het volgende:
[..]
Lijkt me dat je die treden makkelijk kan verwijderen, stuk makkelijker schuren/vlakken en geen rommel binnen.
Dan zal de kutklus wel een beetje meevallen, kwestie van genoeg schuurpapier hebbenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 17:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, we waren niet van plan om binnen te schuren, we zijn net van al dat stof af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |