abonnement Unibet Coolblue
pi_205565770
Zelfs bijna 2x zo hoog als in onze buurlanden België en Duitsland.



Nederlandse huishoudens betalen veel meer voor energie dan in de meeste andere Europese landen. De gasprijs ligt bijna twee keer zo hoog als het gemiddelde in Europa. De prijs voor stroom ligt bijna 15 procent hoger. Dat blijkt uit een analyse van Energievergelijk.nl

Het onderzoek is gedaan op basis van cijfers in de Household Energy Price Index (HEPI) van juni 2022 in 33 Europese steden. De Nederlandse gasprijs is momenteel de op één na hoogste in heel Europa, namelijk 23,2 eurocent per kilowattuur (kWh). Dat komt neer op 2,25 euro per kubieke meter (m3), inclusief belastingen. Het Europese gemiddelde ligt met 12,4 eurocent per kWh bijna de helft lager. Alleen in Zweden is het met 23,8 euro per kWh nog iets duurder dan bij ons.

https://www.metronieuws.n(...)20de%20helft%20lager.

https://www.energievergel(...)n-in-rest-van-europa

Bekijk dit ook eens svp, hier zijn we zelfs koploper:



https://ec.europa.eu/euro(...)gas_price_statistics

Het past in principe in de energiecrisis thread als single post, maar ik vind dit zo schandalig dat het thread waardig is (zo niet, prima :))
pi_205565789
Inderdaad schandalig hoe men hier word uitgeknepen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205565796
En dan zitten wij zelf als land op een enorme gasbel. (Meerdere zelfs)

We weigeren dat aan te tappen want Groningen, wat alleen een probleem is omdat we weigeren degelijk te compenseren en te bouwen berekend op, laten we wel wezen, milde aardbevingen.

Mooie OP trouwens Za, niet altijd eens over dingen maar deze is goed.
pi_205565852
Rijkere landen kunnen meer betalen, dus betalen meer en vebruiken ook meer.

Dit is allemaal logica. De belastingen maken een steeds kleiner deel uit van de kosten, in tegenstelling tot wat Jan met de pet denkt.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:45:42 #5
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205565863
Er zijn m.b.t. de energie/gascrisis reeds prioriteiten gesteld om het aankomende financiële leed voor meest noodlijdenden te verzachten, het komt vast goed!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205565868
Tjah, de schatkist word op deze manier snel weer aangevuld na al het corona gebeuren.
pi_205565895
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:45 schreef Confetti het volgende:
Rijkere landen kunnen meer betalen, dus betalen meer en vebruiken ook meer.

Dit is allemaal logica. De belastingen maken een steeds kleiner deel uit van de kosten, in tegenstelling tot wat Jan met de pet denkt.
Dus iemand verkoopt gas aan hongarije voor een lagere prijs dan wat nederland ervoor wilt geven en doet dit ook omdat hij een filantroop is?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:50:16 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205565926
We hebben decennialang gas onder de kostprijs aan onze Europese bondgenoten verkocht en de industrie heeft het in diezelfde periode bijna gratis gekregen, dus logisch dat wij als Nederlandse onderdanen de hoofdprijs betalen voor ons eigen gebruik.
pi_205565940
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En dan zitten wij zelf als land op een enorme gasbel. (Meerdere zelfs)

We weigeren dat aan te tappen want Groningen, wat alleen een probleem is omdat we weigeren degelijk te compenseren en te bouwen berekend op, laten we wel wezen, milde aardbevingen.

Mooie OP trouwens Za, niet altijd eens over dingen maar deze is goed.
Wordt/werd dat niet vooral verkocht aan Duitsland voor n mooi prijsje?
pi_205565987
Ach, wij pikken toch alles.
pi_205565993
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:51 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Wordt/werd dat niet vooral verkocht aan Duitsland voor n mooi prijsje?
Ja en Italië volgens mij, gedwongen door de EU.
Hoe dan ook, er is maar 1 generatie die er baat van heeft gehad, de gasten die zich baby boomers noemen.
pi_205566013
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:50 schreef Twiitch het volgende:
We hebben decennialang gas onder de kostprijs aan onze Europese bondgenoten verkocht en de industrie heeft het in diezelfde periode bijna gratis gekregen, dus logisch dat wij als Nederlandse onderdanen de hoofdprijs betalen voor ons eigen gebruik.
Ik dacht dat we het gratis weggaven aan italie?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205566034
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja en Italië volgens mij, gedwongen door de EU.
Hoe dan ook, er is maar 1 generatie die er baat van heeft gehad, de gasten die zich baby boomers noemen.
Dan is het toch goed dat we er nu mee gestopt zijn?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205566089
Tja. Andere dingen zijn hier weer beter voor elkaar. Of goedkoper. Dit is net zo nutteloos als schreeuwen dat benzine in Amerika veel goedkoper is. Was het leven maar zo simpel.
pi_205566108
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:40 schreef Za het volgende:
Zelfs bijna 2x zo hoog als in onze buurlanden België en Duitsland.

[ afbeelding ]

Nederlandse huishoudens betalen veel meer voor energie dan in de meeste andere Europese landen. De gasprijs ligt bijna twee keer zo hoog als het gemiddelde in Europa. De prijs voor stroom ligt bijna 15 procent hoger. Dat blijkt uit een analyse van Energievergelijk.nl

Het onderzoek is gedaan op basis van cijfers in de Household Energy Price Index (HEPI) van juni 2022 in 33 Europese steden. De Nederlandse gasprijs is momenteel de op één na hoogste in heel Europa, namelijk 23,2 eurocent per kilowattuur (kWh). Dat komt neer op 2,25 euro per kubieke meter (m3), inclusief belastingen. Het Europese gemiddelde ligt met 12,4 eurocent per kWh bijna de helft lager. Alleen in Zweden is het met 23,8 euro per kWh nog iets duurder dan bij ons.

https://www.metronieuws.n(...)20de%20helft%20lager.

https://www.energievergel(...)n-in-rest-van-europa

Bekijk dit ook eens svp, hier zijn we zelfs koploper:

[ afbeelding ]

https://ec.europa.eu/euro(...)gas_price_statistics

Het past in principe in de energiecrisis thread als single post, maar ik vind dit zo schandalig dat het thread waardig is (zo niet, prima :))
Maar ik neem aan dat Rob Jetten dit allemaal gaat oplossen :')
pi_205566124
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:00 schreef wpor het volgende:
Tja. Andere dingen zijn hier weer beter voor elkaar. Of goedkoper. Dit is net zo nutteloos als schreeuwen dat benzine in Amerika veel goedkoper is. Was het leven maar zo simpel.
Behalve de wegen (als er geen trekkers op staan) kan ik niet zo heel veel bedenken eigenlijk.
You need to be cold to be queen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:04:01 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205566130
Bedankt Rutte :W

Had gewoon godverdomme je best gedaan voor Groningen, dan had die kraan nu zonder enig protest open gekund en hadden we allemaal goedkoop gas. Maar nee, ingewikkeld, kastjes en muren, onderste steen. Top land dit. Alleen Duitsland is er in geslaagd om er een grotere bende van te maken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205566163
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:04 schreef Nattekat het volgende:
Bedankt Rutte :W

Had gewoon godverdomme je best gedaan voor Groningen, dan had die kraan nu zonder enig protest open gekund en hadden we allemaal goedkoop gas. Maar nee, ingewikkeld, kastjes en muren, onderste steen. Top land dit. Alleen Duitsland is er in geslaagd om er een grotere bende van te maken.
En wij hebben nog een gas leverings verplichting richting Duitsland 8)7 8)7
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:07:39 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205566169
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:06 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
En wij hebben nog een gas leverings verplichting richting Duitsland 8)7 8)7
Ik zie nu een kreupele die een verlamde overeind moet houden voor me.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:16:50 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205566294
Nederland heeft jarenlang tegen kostprijs aan Italië geleverd terwijl de eigen inwoners de volle mep betaalden. Omdat Italië dreigde communistisch te worden als ze geen gratis gas kregen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205566452
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:54 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ach, wij pikken toch alles.
Dit idd, kneusjes hier die steeds links blijven plakken met 95/100 :')
Kwam vandaag in België daar heb je ook linksplakkers maar dan gaat het vaak met 120/130 (want daar mag je wel gewoon officieel die snelheid rijden) dat is al echt 10x beter te behappen.
pindazakje
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:01:57 #22
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_205566696
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:16 schreef LXIV het volgende:
Nederland heeft jarenlang tegen kostprijs aan Italië geleverd terwijl de eigen inwoners de volle mep betaalden. Omdat Italië dreigde communistisch te worden als ze geen gratis gas kregen.
Hier kan je het lezen en zien dat je er naast zit. Groetjes.

https://nos.nl/l/2021401
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:04:43 #23
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_205566715
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:30 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dit idd, kneusjes hier die steeds links blijven plakken met 95/100 :')
Kwam vandaag in België daar heb je ook linksplakkers maar dan gaat het vaak met 120/130 (want daar mag je wel gewoon officieel die snelheid rijden) dat is al echt 10x beter te behappen.
Ja ik zag laatst nog een stel Nederlanders die de badhanddoeken van een ander stel meenamen toen ze even niet aan het opletten waren. Echt alles.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:06:09 #24
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_205566729
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja en Italië volgens mij, gedwongen door de EU.
Hoe dan ook, er is maar 1 generatie die er baat van heeft gehad, de gasten die zich baby boomers noemen.
De EU bestaat pas sinds de jaren 90.

Maar de voorlopers van het CDA wilden graag meedoen met geopolitieke spelletjes. Heeft ons aardig wat knaken gekost.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_205566909
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:16 schreef LXIV het volgende:
Nederland heeft jarenlang tegen kostprijs aan Italië geleverd terwijl de eigen inwoners de volle mep betaalden. Omdat Italië dreigde communistisch te worden als ze geen gratis gas kregen.
Dat was een soort van Wiedergutmachung omdat Nederlanders nu eenmaal nazis zijn die de Italianen geen bella vita gunnen uit pure jaloezie dat zij in zo'n prachtig land wonen en wij in een moeras vol wederopbouw"architectuur" en bedrijventerreinen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205566971
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:04 schreef Nattekat het volgende:
Bedankt Rutte :W

Had gewoon godverdomme je best gedaan voor Groningen, dan had die kraan nu zonder enig protest open gekund en hadden we allemaal goedkoop gas. Maar nee, ingewikkeld, kastjes en muren, onderste steen. Top land dit. Alleen Duitsland is er in geslaagd om er een grotere bende van te maken.
De NAM verzorgt het gas en de NAM is in eigendom van Exxon en Shell. Als zij niet willen betalen om alle woningen in Groningen te fixen a 100.000 de stuk. Daarnaast is het ook nog eens gevaarlijk. Dan kan Rutte niet zoveel denk ik en dat moet allemaal omdat anderen Nederlanders vinden dat ze teveel betalen? Of waar maak ik een denkfout?

[ Bericht 5% gewijzigd door opgebaarde op 06-08-2022 19:41:16 ]
pi_205567023
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:45 schreef Scjvb het volgende:
Er zijn m.b.t. de energie/gascrisis reeds prioriteiten gesteld om het aankomende financiële leed voor meest noodlijdenden te verzachten, het komt vast goed!
Nee Lullo. Dit is juist een mooie gelegenheid om erachter te komen waarom wij zo hoog in het lijstje moeten staan.
Dat lijkt je zoals gewoonlijk helemaal niks te boeien. Lutser.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205567035
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:16 schreef LXIV het volgende:
Nederland heeft jarenlang tegen kostprijs aan Italië geleverd terwijl de eigen inwoners de volle mep betaalden. Omdat Italië dreigde communistisch te worden als ze geen gratis gas kregen.
Dit al sinds de tijd van de koude oorlog. Er werden steeds contracten van 30 (!) jaar looptijd getekend.
Het is nog steeds zo overigens.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:44:32 #29
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205567036
Dit kan prima in het andere topic

[ Bericht 0% gewijzigd door Straatcommando. op 07-08-2022 00:35:23 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')