abonnement Unibet Coolblue
pi_205568351
haal jij dat van het kiwiforum af, bep, over dat hij de dag ervoor aan de deurklink van zijn zus hing?
want dat is ook maar een heel vaag forum hoor...
pi_205568443
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:46 schreef suzi1 het volgende:
haal jij dat van het kiwiforum af, bep, over dat hij de dag ervoor aan de deurklink van zijn zus hing?
want dat is ook maar een heel vaag forum hoor...
Ja, een heel gaar forum maar dat betekent niet dat ze alleen maar sprookjes verkopen. Ik heb het meerdere keren gelezen her en der en het is volgens mij ook gewoon live op tv gezegd door moeder of zus.
pi_205568494
dus de dag ervoor heeft hij zich al proberen op te hangen of was hij zich al aan het voorbereiden op de challenge?
nou dat wil ik dan wel even van ze zelf lezen/horen
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:38:05 #54
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_205569783
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:58 schreef suzi1 het volgende:
dus de dag ervoor heeft hij zich al proberen op te hangen of was hij zich al aan het voorbereiden op de challenge?
nou dat wil ik dan wel even van ze zelf lezen/horen
Dat zouden ze uit dit interview halen. Weet niet of de link zo lukt, maar staat ook op pagina 1 van de discussie.
Op ongeveer 5 minuten komt het ter sprake, maar ik vind het niet heel erg duidelijk. Jammer dat de interviewers daar niet dieper op in gaan.
https://no-cookie.kiwifar(...)371a2166f46a3b27.mp4
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_205570163
volgens mij gaat het over ene brandy, dat hij daar een filmpje van zat te kijken
en dat zn zus dat ziet terwijl ze de deur open en dicht doet.
bedoel, je opent een deur en dicht hem niet zonder verder iets te ondernemen als je je broertje zoiets ziet doen
wij iig niet.
zal morgen nog eens luisteren. of niet.
pi_205571340
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat (die reflex) kan in dit geval gewoon echt niet, gezien de staat van zijn hersenen.
Als hij "hersenstam dood" was zou er inderdaad geen reflex zijn. Want dat is net het criterium voor de diagnose van brainstem death: dat de apnoea test, waarbij de beademing 5 minuten stilgelegd wordt, geen reactie uitlokt.
Maar er treedt ook geen reflex op wanneer het perifeer zenuwstelsel niet functioneert, wat bij Archie het geval was.

Het ziekenhuis was naar de rechter gegaan om de apnoea test te mogen uitvoeren, en won de zaak. Maar de test werd niet uitgevoerd, omdat de voorafgaande "peripheral nerve stimulation" test geen reactie opleverde.

quote:
On 16thMay 2022, two independent intensivists working for different Trusts, Drs Qand E,attempted to administer the brain stem test. The test was not able to be performed because Archie did not react to the peripheral nerve stimulation tests which were a precursor to the brain stem test. Had the brain stem test then been performed the results may have provided a false negative result.

The witnesses called by the Trust in the last few days said they had never had to consider before whether a patient was brain stem dead without being able to administer and rely on the results of the Code of Practice tests.
https://www.judiciary.uk/(...)bee-judgment-2-1.pdf
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_205574532
Statement van een familievriendin aan the Sun:

"He was taken off all medication at 10am and his stats remained completely stable for two hours," she said.

"There is absolutely nothing dignified about watching a family member or a child suffocate.

als dat zo is dan is het wel vreemd natuurlijk aangezien iemand die hersendood is niet zelfstandig kan ademen. En zonder ademhaling is er al snel geen hartslag meer.
pi_205574593
Stabiel zou met hartslag zijn. Dat is onmogelijk zonder support.

Dood is ook stabiel maar lijkt me niet dat die vriendin daar op duidde.
pi_205574596
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 17:16 schreef Ed1234 het volgende:
Statement van een familievriendin aan the Sun:

"He was taken off all medication at 10am and his stats remained completely stable for two hours," she said.

"There is absolutely nothing dignified about watching a family member or a child suffocate.

als dat zo is dan is het wel vreemd natuurlijk aangezien iemand die hersendood is niet zelfstandig kan ademen. En zonder ademhaling is er al snel geen hartslag meer.
Ik lees het meer als dat alle medicatie gestopt was maar dat hij nog wel aan de beademing lag. Die is er later afgegaan.
pi_205574618
quote:
99s.gif Op zondag 7 augustus 2022 17:27 schreef praadje het volgende:

[..]
Ik lees het meer als dat alle medicatie gestopt was maar dat hij nog wel aan de beademing lag. Die is er later afgegaan.
Dat zal het waarschijnlijk zijn inderdaad.
pi_205574819
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 17:30 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Dat zal het waarschijnlijk zijn inderdaad.
Dat klinkt natuurlijk niet zo mooi...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 19:11:01 #62
269689 crew  Viv
pi_205575246
quote:
99s.gif Op zondag 7 augustus 2022 17:27 schreef praadje het volgende:

[..]
Ik lees het meer als dat alle medicatie gestopt was maar dat hij nog wel aan de beademing lag. Die is er later afgegaan.
Zo is het inderdaad gegaan, volgens de nieuwsberichten die ik gelezen heb.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:50:30 #63
269689 crew  Viv
pi_205586575
Ik kwam deze uitleg tegen van een huisarts op LinkedIn:

quote:
In verschillende media verscheen het onjuiste bericht dat de hersendode Archie (12) gisteren zou zijn overleden.

NOS:
"Hersendode Britse Archie (12) overleden na staken beademing"
NRC:
"Hersendode 12-jarige Britse jongen Archie overleden"
De Volkskrant:
"Hersendode Britse jongen Archie na felle juridische strijd van beademing gehaald en overleden"

Dat is onjuist en vooral onverstandig door de media geformuleerd.
Archie was immers in april al overleden.

Een juiste formulering zou zijn geweest: "Beademingsapparatuur van de in april overleden Archie (12) stopgezet"

Hoe zit het precies?

Wanneer de hersendood is vastgesteld betekent dat iemand medisch gezien en voor de wet is overleden.
Bij hersendood is het volgende zeker: de hersenen, de hersenstam en het verlengde merg zijn uitgevallen. Er is geen elektrische activiteit in de hersenen en deze activiteit zal nooit meer terugkomen.
https://www.transplantati(...)ststellen-hersendood

Waarom is het onverstandig dat de media dit zo hebben opgeschreven?

Hiermee geven media - onbedoeld - de indruk dat mensen nog leven als zij hersendood zijn. Niet alleen geeft dit valse hoop aan nabestaanden het maakt ook het gesprek tussen arts en nabestaanden over het stopzetten van de beademingsapparatuur lastiger.

Maar nog veel dramatischer is dat deze foutieve berichtgeving zorgt dat de kans op orgaandonatie kleiner wordt.
Als men - onterecht - denkt dat de hersendode persoon nog in leven is, is men mogelijk minder snel geneigd de organen ter donatie af te staan.
Daarmee benadelen wij ernstig zieke mensen die wachten op een orgaan.

Hersendood = dood.
Enorm triest, maar het is de realiteit.
pi_205586639
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 09:50 schreef Viv het volgende:
Ik kwam deze uitleg tegen van een huisarts op LinkedIn:
[..]

Maar waarom hebben ze hem dan überhaupt aan de beademing gedaan als hij al overleden was?
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_205586660
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 09:58 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Maar waarom hebben ze hem dan überhaupt aan de beademing gedaan als hij al overleden was?
Ze hebben toch later pas een hersenscan gedaan waaruit bleek dat hij hersendood was? Tenminste, ik lees overal dat hij al eigenlijk in mei overleden was (hier dan april) terwijl hij in april dat ongeluk heeft gehad.

Ik vraag me ook af hoe de communicatie tussen ziekenhuis en familie is verlopen. Is het ziekenhuis niet duidelijk genoeg geweest? Of had de familie 100 borden voor hun hoofd?

Ik snap nog steeds dat je als familie zijnde alles wil doen om een dierbare te redden, maar het moet wel realistisch zijn...
  roze dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:12:10 #66
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205586751
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap nog steeds dat je als familie zijnde alles wil doen om een dierbare te redden, maar het moet wel realistisch zijn...
Maar het ging niet meer om Archie, die moeder vond alle media aandacht gewoon geweldig.
Your beauty never ever scared me.
pi_205586891
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:12 schreef Ama het volgende:

[..]
Maar het ging niet meer om Archie, die moeder vond alle media aandacht gewoon geweldig.
Dat ze alle aandacht prettig vond ontken ik niet. Maar ik denk niet dat zij en familie de boel hebben gerekt puur omwille van de media aandacht.
  Spellchecker dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:31:29 #68
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205586914
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat ze alle aandacht prettig vond ontken ik niet. Maar ik denk niet dat zij en familie de boel hebben gerekt puur omwille van de media aandacht.
Hoe meer aandacht in de media hoe meer medestanders, en hoe meer mogelijkheden om te blijven rekken?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:36:36 #69
269689 crew  Viv
pi_205586948
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 09:58 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Maar waarom hebben ze hem dan überhaupt aan de beademing gedaan als hij al overleden was?
Dat is niet bij binnenkomst meteen duidelijk. Bovendien weigerden de ouders de test om de hersendood vast te stellen. :X
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:38:04 #70
269689 crew  Viv
pi_205586956
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ze hebben toch later pas een hersenscan gedaan waaruit bleek dat hij hersendood was? Tenminste, ik lees overal dat hij al eigenlijk in mei overleden was (hier dan april) terwijl hij in april dat ongeluk heeft gehad.
Die hersenscan werd na juridisch getouwtrek verricht als alternatief voor de normale procedure voor het vaststellen van hersendood.
  roze dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:43:23 #71
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205587002
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat ze alle aandacht prettig vond ontken ik niet. Maar ik denk niet dat zij en familie de boel hebben gerekt puur omwille van de media aandacht.
Mwah nadat ik het nodige heb gelezen over die moeder denk ik dat ze vooral de aandacht op het laatst fijn vond.
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:08:46 #72
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205587194
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 17:16 schreef Ed1234 het volgende:
Statement van een familievriendin aan the Sun:

"He was taken off all medication at 10am and his stats remained completely stable for two hours," she said.

"There is absolutely nothing dignified about watching a family member or a child suffocate.

als dat zo is dan is het wel vreemd natuurlijk aangezien iemand die hersendood is niet zelfstandig kan ademen. En zonder ademhaling is er al snel geen hartslag meer.
Ook zonder de de ademhalings reflex is het geen mooi gezicht.
Er zal geen snakken naar adem zijn geweest, maar wel blauw worden en mogelijk nog wat spier reflexen.

Wat ik in dit geval zo triest vind is dat het niet gelukt is de familie duidelijk te maken dat het kind al dood was, dat het tot een nare rechtsgang geleid heeft die enkel de pijn aan alle kanten heeft vergroot.
Dit is ontzettend pijnlijk voor de familie geweest, maar ook voor de artsen en verzorgenden eromheen.

‘We’ kunnen zoveel tegenwoordig. Kunnen een lichaam in een staat houden waardoor het lijkt te leven, terwijl het niet meer leeft. Je ziet een lichaam die enkel lijkt te functioneren door de apparatuur. Het ziet eruit of het lichaam slaapt, elk moment wakker zou kunnen worden. Maar het is dood, zal nooit meer wakker worden.

Dit hele gebeuren is innig triest. Vele mensen, niet enkel de familie, zal hier een zeer slecht gevoel aan over houden.
Daar sta je dan als arts, het lukt je niet om door te dringen, om uit te leggen dat hun kind al dood is. Je moet doen wat je moet doen, het lichaam zijn laatste rust plek gunnen. Dat is al zwaar, zelfs als iedereen het begrijpt. Maar nu sta je daar bij mensen die het niet kunnen bevatten, die denken dat je hun kind dood ipv dat je het enige doet wat je nog kan, het lichaam de laatste rust gunnen. De familie een begrafenis gunnen waarbij het lichaam nog in redelijk normale staat is (uiterlijk dan).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205587284
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ze hebben toch later pas een hersenscan gedaan waaruit bleek dat hij hersendood was? Tenminste, ik lees overal dat hij al eigenlijk in mei overleden was (hier dan april) terwijl hij in april dat ongeluk heeft gehad.

Ik vraag me ook af hoe de communicatie tussen ziekenhuis en familie is verlopen. Is het ziekenhuis niet duidelijk genoeg geweest? Of had de familie 100 borden voor hun hoofd?

Ik snap nog steeds dat je als familie zijnde alles wil doen om een dierbare te redden, maar het moet wel realistisch zijn...
Had gelezen dat ze niet alle testen hadden gedaan om te bepalen of hij hersendood was.Daar hield de familie zich aan vast.


Edit: Staat hier boven. Had dat niet gezien.

[ Bericht 2% gewijzigd door potjecreme op 09-08-2022 11:38:41 ]
pi_205587298
Maar heeft hij die challenge nou gewonnen of niet
pi_205587648
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ook zonder de de ademhalings reflex is het geen mooi gezicht.
Er zal geen snakken naar adem zijn geweest, maar wel blauw worden en mogelijk nog wat spier reflexen.

Wat ik in dit geval zo triest vind is dat het niet gelukt is de familie duidelijk te maken dat het kind al dood was, dat het tot een nare rechtsgang geleid heeft die enkel de pijn aan alle kanten heeft vergroot.
Dit is ontzettend pijnlijk voor de familie geweest, maar ook voor de artsen en verzorgenden eromheen.

‘We’ kunnen zoveel tegenwoordig. Kunnen een lichaam in een staat houden waardoor het lijkt te leven, terwijl het niet meer leeft. Je ziet een lichaam die enkel lijkt te functioneren door de apparatuur. Het ziet eruit of het lichaam slaapt, elk moment wakker zou kunnen worden. Maar het is dood, zal nooit meer wakker worden.

Dit hele gebeuren is innig triest. Vele mensen, niet enkel de familie, zal hier een zeer slecht gevoel aan over houden.
Daar sta je dan als arts, het lukt je niet om door te dringen, om uit te leggen dat hun kind al dood is. Je moet doen wat je moet doen, het lichaam zijn laatste rust plek gunnen. Dat is al zwaar, zelfs als iedereen het begrijpt. Maar nu sta je daar bij mensen die het niet kunnen bevatten, die denken dat je hun kind dood ipv dat je het enige doet wat je nog kan, het lichaam de laatste rust gunnen. De familie een begrafenis gunnen waarbij het lichaam nog in redelijk normale staat is (uiterlijk dan).
Mooie post. Inderdaad wat een moeilijke situatie voor iedereen. Hopelijk kunnen ze er toch op een bepaald moment vrede mee hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')