abonnement Unibet Coolblue
pi_205561307
M'n huis staat te koop.Van m'n makelaar heb ik onlangs twee voorstellen gekregen m.b.t. m'n woning.

De kijker blijkt een belegger te zijn. Omdat m'n gemeente bezig is met een opkoopbeschermregeling, wat inhoudt dat een koper niet mag verhuren, wilt de belegger zo snel mogelijk de eigendomsoverdracht doen, voordat deze regeling van kracht wordt.

Dus ik heb van de belegger twee transactievoorstellen gekregen..

Hij koopt m'n huis boven m'n vraagprijs, waarvan het eigendomsoverdracht twee maanden later plaatsvindt. Sleuteloverdracht zal half jaar later zijn.


Eerste voorstel: ik kan dan tussen eigendomsoverdracht en sleuteloverdracht het huis tegen een bepaalde huur gaan huren en dus blijven wonen tot datum sleuteloverdracht. In het eerste voorstel is z'n bod het hoogst, kosten koper.

Tweede voorstel is hetzelfde als bovenstaand, met twee verschillen: ik hoef geen huur te betalen in die 6 maanden tot datum sleuteloverdacht. De verlaging van z'n bod op huis staat gelijk aan de 6 maanden huur die ik dan niet hoef betalen.

Dat ik twee voorstellen krijg, die beiden financieel niks lijken uit te maken, vind ik nogal ongebruikelijk. Dan vraag ik mij af wat de risico's en eventuele addertjes onder gras zijn tussen deze twee voorstellen?

Iemand die mij kan vertellen wat het verstandigst is, want zo op het eerste oog, lijkt het qua kostenplaatje geen verschil tussen deze twee voorstellen te zijn. Maar wellicht heb ik het mis?
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:05:31 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205561337
Het scheelt hem een beetje in de overdrachtsbelasting
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:19:34 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205561413
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:01 schreef FordSierra het volgende:
M'n huis staat te koop.Van m'n makelaar heb ik onlangs twee voorstellen gekregen m.b.t. m'n woning.

De kijker blijkt een belegger te zijn. Omdat m'n gemeente bezig is met een opkoopbeschermregeling, wat inhoudt dat een koper niet mag verhuren, wilt de belegger zo snel mogelijk de eigendomsoverdracht doen, voordat deze regeling van kracht wordt.
Laat die parasiet lekker een dikke krijgen.
Huilen dan.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:23:54 #4
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205561443
Waarom zou je je huidige huis willen blijven bewonen, ik neem aan dat je verkoopt om elders te gaan wonen?
Dum de dum
pi_205561467
Bedankt voor je bijdrage aan de verneukte woningmarkt alvast.
You need to be cold to be queen.
pi_205561507
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Laat die parasiet lekker een dikke krijgen.
Dit.

Die opkoopbeschermregeling wordt niet voor niets ingesteld, die is er zodat niet de hele markt wordt verkankerd door de beleggers die alleen willen huisjesmelken.
pi_205561626
Wat je moet doen? Die belegger in zijn sop laten gaarkoken en het verkopen aan iemand die geen misbruik van de verrotte woningmarkt maakt.
pi_205561781
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:49 schreef DoubleDip het volgende:
Wat je moet doen? Die belegger in zijn sop laten gaarkoken en het verkopen aan iemand die geen misbruik van de verrotte woningmarkt maakt.
Dit inderdaad.
pi_205561807
Eerst had je twee opties, of je verkoopt, of je verkoopt het niet. Nu heb je opeens blijkbaar drie opties, en je vergeet al bijna weer de beste, namelijk dat je die misselijke vent zegt dat z'n voorstellen in de poeperd moet duwen.
-nee-
pi_205561867
Wat voor de maatschappij het beste is, hoeft natuurlijk niet voor TS het beste te zijn. Als ik TS was, zou ik gewoon egocentrisch voor mezelf kiezen.

Bij optie 2 heb je risico op gedoe als dingen stuk zijn, bij optie 1 kun je de verhuurder vragen om het te herstellen. M.i. is optie 1 de beste, tenzij je de misgelopen hypotheekrenteaftrek niet hebt meegerekend in de huurprijs.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_205561875
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:53 schreef stavromulabeta het volgende:
Wat voor de maatschappij het beste is, hoeft natuurlijk niet voor TS het beste te zijn. Als ik TS was, zou ik gewoon egocentrisch voor mezelf kiezen.

Bij optie 2 heb je risico op gedoe als dingen stuk zijn, bij optie 1 kun je de verhuurder vragen om het te herstellen. M.i. is optie 1 de beste, tenzij je de misgelopen hypotheekrenteaftrek niet hebt meegerekend in de huurprijs.
Dit, en hoe wordt de eventuele huurprijs bepaald? Neem aan dat je daar ook duidelijke afspraken over wil maken.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:22:33 #12
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205562284
Die woningmarkt is zo geworden omdat mensen eenmaal voor het hoogste bedrag willen gaan. Ook de mensen die in dit topic een hoog woord hebben over niet aannemen van dit bod vanwege de 'verkankering' van de woningmarkt. Boter op het hoofd.

Dat even daargelaten.

Persoonlijk zou ik geen behoefte hebben aan allerlei constructies. Gewoon kopen en basta. De woningmarkt koelt weliswaar wat af maar er is over het algemeen nog heel prima een koper te vinden. Dat zou ik dus doen, wachten op een koper zonder fratsen. Of de huisjesmelker teruggeven dat hij het huis op normale wijze kan kopen en met zijn constructies maar elders moet gaan.
pi_205562520
Wat ik niet snap waarom je tot de sleuteloverdracht huur moet betalen bij het eerste voorstel.
Pas bij de sleuteloverdracht is het huis van de nieuwe eigenaar en niet daarvoor?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_205562609
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:05 schreef LXIV het volgende:
Het scheelt hem een beetje in de overdrachtsbelasting
Op welke wijze gaat die belegger duidelijk maken dat hij de woning gekocht heeft om er zelf in te wonen?

Dat gaat dus niet dus belegger betaalt gewoon het hoge tarief.


Ontopic. Die belegger wil keigraag jouw woning en als hij jou substantieel meer betaalt dan een particuliere koper ben je een dief van je eigen portemonnee door daar niet op in te gaan. Ik vind dat niemand van jou mag verlangen om duizenden euro's in te teren op de verkoop.
pi_205562665
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:01 schreef FordSierra het volgende:
Iemand die mij kan vertellen wat het verstandigst is, want zo op het eerste oog, lijkt het qua kostenplaatje geen verschil tussen deze twee voorstellen te zijn. Maar wellicht heb ik het mis?
Ik weet niet hoe je zit met de hypotheek die nog op je huis zit, wordt die volledig afgelost o.i.d. Wat de koper betreft: denk dat ie minder IB betaalt als ie over die maanden geen huur vangt en minder KK heeft door de lagere prijs.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205562692
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:13 schreef opgebaarde het volgende:
Die belegger wil keigraag jouw woning en als hij jou substantieel meer betaalt dan een particuliere koper ben je een dief van je eigen portemonnee door daar niet op in te gaan. Ik vind dat niemand van jou mag verlangen om duizenden euro's in te teren op de verkoop.
Dat dus, de politieke incompetentie heeft tot de wooncrisis geleid, dat hoeft TS niet te bekostigen. Die zal ook elders gaan wonen en daar ook fors moeten dokken t.g.v. gebrek aan woningen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205562747
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 07:22 schreef Rode_Wijn het volgende:
Die woningmarkt is zo geworden omdat mensen eenmaal voor het hoogste bedrag willen gaan. Ook de mensen die in dit topic een hoog woord hebben over niet aannemen van dit bod vanwege de 'verkankering' van de woningmarkt. Boter op het hoofd.

Dat even daargelaten.

Persoonlijk zou ik geen behoefte hebben aan allerlei constructies. Gewoon kopen en basta. De woningmarkt koelt weliswaar wat af maar er is over het algemeen nog heel prima een koper te vinden. Dat zou ik dus doen, wachten op een koper zonder fratsen. Of de huisjesmelker teruggeven dat hij het huis op normale wijze kan kopen en met zijn constructies maar elders moet gaan.
Precies dit. Ik zou zelf passen voor allerlei constructies. Gewoon kopen zonder fratsen en anders is er wel een andere koper.
pi_205562753
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 07:22 schreef Rode_Wijn het volgende:

Persoonlijk zou ik geen behoefte hebben aan allerlei constructies. Gewoon kopen en basta.
Dit. Ik krijg een naar gevoel van allerlei rare constructies, zeker als ze ook nog ondoorzichtig zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_205562968
Beleggers zouden bij mij hun bod mogen steken waar de zon nooit schijnt, wat het bod ook is.

Misschien zou ik toch meedoen en bij de handtekening toch mij bedenken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205562983
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:31 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Precies dit. Ik zou zelf passen voor allerlei constructies. Gewoon kopen zonder fratsen en anders is er wel een andere koper.
Bij wat voor constructies ook, alleen de bedenker wordt er rijk van.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205563071
De belegger kan je bijvoorbeeld gaan laten opdraaien voor zogenaamde extra verborgen gebreken die niet uit de bouwkundige keuring zijn gekomen maar veel later worden geconstateerd na verkoop en helemaal wanneer je nog in het huis zit als huurder, om jou als eerste uit te gaan melken met rechtzaken en dreigingen. Ik zou het niet vertrouwen en er geen zin in hebben. Voor hoeveel duizend meer boven de vraagprijs ben je bereid het risico te nemen dan? En je hebt een gouden huis in de aanbieding vanwege de aankomende zelfbewoningsplicht, belegger moet nog meer extra betalen als het kan.
pi_205563192
TS bedankt voor je bijdrage aan de woningnood!
pi_205563262
Ik zou rustig een week wachten zodat de deadline voor hem nadert, en dan alsnog een hoger tegenvoorstel doen. Ook meteen kopen en geen gedoe verder.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:48:15 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205563282
Heb je ook een bod van een niet-belegger?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205563336
Hij wil voordeel halen, dat voordeel geeft hij niet door aan jou. Zijn probleem dat de overdracht eerder moet. Bod moet gewoon nog een stuk omhoog.
pi_205563759
Precies, tegenvoorstel simpel, bedrag x bij overdracht over 6 maanden, bedrag x+y als je al over 2 maanden de overdracht wilt.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:13:09 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205563800
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:06 schreef Kickinalfa het volgende:
Precies, tegenvoorstel simpel, bedrag x bij overdracht over 6 maanden, bedrag x+y als je al over 2 maanden de overdracht wilt.
Ik verwacht dat de belegger geen overdracht over 6 maanden wil omdat het pand dan waarschijnlijk waardeloos voor hem is.

Hij komt niet voor niets met rare constructies.
Als hij het echt heel graag wilde dan bood hij vies veel geld voor het pand van TS met een totale overdracht (incl leeg opleveren) over 2 maanden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:16:13 #28
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_205563810
:') al dat gehaat op beleggers hier
pi_205563817
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:16 schreef damsco het volgende:
:') al dat gehaat op beleggers hier
Het valt mij eigenlijk nog tegen hier
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205563878
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het valt mij eigenlijk nog tegen hier
Komt omdat fokkers allemaal al drie afbetaalde koophuizen hebben en de boel verhuren voor 1500 per maand.
You need to be cold to be queen.
pi_205563920
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:16 schreef damsco het volgende:
:') al dat gehaat op beleggers hier
Volledig terecht natuurlijk. Hebzucht van beleggers is de bron van veel te veel problemen maar als je er zelf veel geld mee verdient ben je natuurlijk niet in staat om dat in te zien.
pi_205564005
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:16 schreef damsco het volgende:
:') al dat gehaat op beleggers hier
Die parasieten verdienen niets meer.
pi_205564053
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:41 schreef Farenji het volgende:

[..]
Volledig terecht natuurlijk. Hebzucht van beleggers is de bron van veel te veel problemen maar als je er zelf veel geld mee verdient ben je natuurlijk niet in staat om dat in te zien.
geld verdienen interesseert me eigenlijk nog niet, wel als dit ten koste gaat van de maatschappij
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:15:59 #34
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_205564115
wat ben/was je oorspronkelijke plan bij verkoop? Huren of een ander huis kopen?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_205564201
hij heeft haast, want binnenkort kan hij niet meer kopen en splitsen/verhuren.
als je er geen probleem mee hebt, zou ik het hard spelen. hoe graag wil hij je huis hebben.

zelf zou ik bedanken, maar ja..
pi_205564218
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:01 schreef FordSierra het volgende:
M'n huis staat te koop.Van m'n makelaar heb ik onlangs twee voorstellen gekregen m.b.t. m'n woning.

De kijker blijkt een belegger te zijn. Omdat m'n gemeente bezig is met een opkoopbeschermregeling, wat inhoudt dat een koper niet mag verhuren, wilt de belegger zo snel mogelijk de eigendomsoverdracht doen, voordat deze regeling van kracht wordt.

Dus ik heb van de belegger twee transactievoorstellen gekregen..

Hij koopt m'n huis boven m'n vraagprijs, waarvan het eigendomsoverdracht twee maanden later plaatsvindt. Sleuteloverdracht zal half jaar later zijn.

Eerste voorstel: ik kan dan tussen eigendomsoverdracht en sleuteloverdracht het huis tegen een bepaalde huur gaan huren en dus blijven wonen tot datum sleuteloverdracht. In het eerste voorstel is z'n bod het hoogst, kosten koper.

Tweede voorstel is hetzelfde als bovenstaand, met twee verschillen: ik hoef geen huur te betalen in die 6 maanden tot datum sleuteloverdacht. De verlaging van z'n bod op huis staat gelijk aan de 6 maanden huur die ik dan niet hoef betalen.

Dat ik twee voorstellen krijg, die beiden financieel niks lijken uit te maken, vind ik nogal ongebruikelijk. Dan vraag ik mij af wat de risico's en eventuele addertjes onder gras zijn tussen deze twee voorstellen?

Iemand die mij kan vertellen wat het verstandigst is, want zo op het eerste oog, lijkt het qua kostenplaatje geen verschil tussen deze twee voorstellen te zijn. Maar wellicht heb ik het mis?
Stel dat je met optie 2 in zee zou gaan met de opkoper en je kan zelf al binnen 1/2/3 maanden verhuizen naar een nieuwe woning, dan snij jij je zelf in de vingers omdat je dan betaald hebt voor 6 maanden huur.

Met optie 1 zou je dan wel een maximale opzegtermijn van maximaal 1 maand moeten bedingen, beter nog is de koop rond maken en direct de sleutel in te leveren.

Alle opmerkingen over het verzieken van de markt naast je neerleggen, klagen hierover moet men maar doen bij degene die de regels maken, jij hebt hier geen enkele verantwoordelijkheid in.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:37:37 #37
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_205564243
Waarom verkoop je aan een belegger? Waarom?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_205564270
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:33 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Komt omdat fokkers allemaal al drie afbetaalde koophuizen hebben en de boel verhuren voor 1500 per maand.
Omdat de gemiddelde FOK!ker al een oud veenlijk is vooral.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205564353
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:31 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]
Alle opmerkingen over het verzieken van de markt naast je neerleggen, klagen hierover moet men maar doen bij degene die de regels maken, jij hebt hier geen enkele verantwoordelijkheid in.
Wat een kwalijk gelul. Uiteraard heb je wel verantwoordelijkheid, en al helemaal bij dit soort keuzes.
pi_205564365
Als je geen moreel kompas hebt zou ik het vooral doen.

Ik hoop dan wel dat je oneindig hard genaaid wordt met een of andere rare constructie.
You need to be cold to be queen.
pi_205564384
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:53 schreef stavromulabeta het volgende:
Wat voor de maatschappij het beste is, hoeft natuurlijk niet voor TS het beste te zijn. Als ik TS was, zou ik gewoon egocentrisch zakelijk voor mezelf kiezen.
Als huiseigenaar draag je zelf alle risico's. Als de prijzen in storten of als je tegen andere hoge kosten op loopt schiet geen van de moraalridders in dit topic te hulp.
Dus go TS.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_205564478
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:08 schreef quo_ het volgende:

[..]
Als huiseigenaar draag je zelf alle risico's. Als de prijzen in storten of als je tegen andere hoge kosten op loopt schiet geen van de moraalridders in dit topic te hulp.
Dus go TS.
TS kan ook verkopen aan een particuliere koper die gewoon zelf in het huis gaat wonen, ipv het te melken, en die niet de regelgeving probeert te ontwijken. Die mensen betalen ook gewoon een goede prijs, ze staan waarschijnlijk ervoor in de rij want er is een groot tekort aan woningen. Dus dan helpt ie mensen aan een woning, ipv dat er zo'n parasitair beleggertje tussen zit met z'n plakkerige vingertjes waardoor aan het eind diezelfde woning verhuurd wordt voor veel te veel geld, waarschijnlijk nog met een of ander gaar tijdelijk wurgcontract ook.

Ik vind het echt stuitend dat mensen weigeren om na te denken over de gevolgen van hun acties, en hun verantwoordelijkheden voor de samenleving ontlopen. Allemaal voor wat extra centjes. Ze vergeten echter dat zij zelf ook deel van die samenleving uitmaken, en dat ze zelf ook door dit soort acties geraakt kunnen gaan worden.
pi_205564532
De andere kopers zijn helaas ook beleggers. Er is wel een koper, die uitbreiding zoekt voor z'n gezin. Maar z'n bod is helaas onder de vraagprijs van de woning, anders had ik het hem wel gegund.
pi_205564535
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:37 schreef Andromache het volgende:
Waarom verkoop je aan een belegger? Waarom?
Wat moet ik anders? Ik wil van mijn huis af.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:58:25 #45
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205564684
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:36 schreef FordSierra het volgende:

[..]
Wat moet ik anders? Ik wil van mijn huis af.
Gewoon voor het hoogste bod verkopen en dan wellicht huren voor de maanden dat je t nodig hebt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205564685
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:36 schreef FordSierra het volgende:

[..]
Wat moet ik anders? Ik wil van mijn huis af.
Gewoon, verkopen aan de hoogste bieder, opletten met constructies waarbij de koper je eventueel kan "vangen" op verborgen gebreken.
Minimaal 9 van de 10 toetsenbord helden hier zouden ook gewoon verkopen aan de hoogste bieder mochten ze zelf in jouw situatie zitten.
pi_205564686
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:35 schreef FordSierra het volgende:
De andere kopers zijn helaas ook beleggers. Er is wel een koper, die uitbreiding zoekt voor z'n gezin. Maar z'n bod is helaas onder de vraagprijs van de woning, anders had ik het hem wel gegund.
Ik had hem dat evengoed gegund. Alles beter dan beleggers
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205564691
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:58 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Gewoon, verkopen aan de hoogste bieder, opletten met constructies waarbij de koper je eventueel kan "vangen" op verborgen gebreken.
Minimaal 9 van de 10 toetsenbord helden hier zouden ook gewoon verkopen aan de hoogste bieder mochten ze zelf in jouw situatie zitten.
Gelukkig hoor ik dan bij die ene
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205564702
Zou het niet als gift gezien kunnen worden? Als hij je er laat wonen zonder daadwerkelijk huur te betalen?
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:01:11 #50
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205564709
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:58 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Gewoon, verkopen aan de hoogste bieder, opletten met constructies waarbij de koper je eventueel kan "vangen" op verborgen gebreken.
Minimaal 9 van de 10 toetsenbord helden hier zouden ook gewoon verkopen aan de hoogste bieder mochten ze zelf in jouw situatie zitten.
Ja natuurlijk. Lullen is altijd makkelijk vanaf de zijlijn.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205564711
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Gelukkig hoor ik dan bij die ene
Heb je al eens in de situatie gezeten waarbij je kon kiezen tussen verkopen voor 280K aan een gezin, en verkopen voor 310K aan een belegger?
pi_205564728
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:01 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Heb je al eens in de situatie gezeten waarbij je kon kiezen tussen verkopen voor 280K aan een gezin, en verkopen voor 310K aan een belegger?
Die bedragen niet.
Ook al waren het wel die bedragen mijn mening veranderd niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:25:42 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205564853
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Die bedragen niet.
Ook al waren het wel die bedragen mijn mening veranderd niet
Tot je dat verschil wel heel hard nodig hebt of heel goed kunt gebruiken.

Maar goed als je dan voor 280 aan een gezinnetje verkoopt heb je ook nog kans dat die belegger hen benadert en alsnog 310 biedt, en dat dat gezinnetje denkt "easy money *O*"
Dan kan dat gezinnetje hun zoektocht voortzetten in een iets hogere prijsklasse.

Het is natuurlijk heel mooi om, zeker tot een bepaalde prijsklasse, beleggers links te laten liggen, maar 10% van de woningwaarde is voor veel mensen simpelweg een hoop geld, helemaal icm voorwaarden die waarschijnlijk gunstiger zijn, zoals geen voorbehoud van financiering.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205564948
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Tot je dat verschil wel heel hard nodig hebt of heel goed kunt gebruiken.

Maar goed als je dan voor 280 aan een gezinnetje verkoopt heb je ook nog kans dat die belegger hen benadert en alsnog 310 biedt, en dat dat gezinnetje denkt "easy money *O*"
Dan kan dat gezinnetje hun zoektocht voortzetten in een iets hogere prijsklasse.

Het is natuurlijk heel mooi om, zeker tot een bepaalde prijsklasse, beleggers links te laten liggen, maar 10% van de woningwaarde is voor veel mensen simpelweg een hoop geld, helemaal icm voorwaarden die waarschijnlijk gunstiger zijn, zoals geen voorbehoud van financiering.
Ik zou het ze gunnen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  FOK!fotograaf zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:59:02 #55
842 Zorro
Z
pi_205564988
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik had hem dat evengoed gegund. Alles beter dan beleggers
Nou dan verkoopt @FordSierra toch gewoon aan die particulier voor dat lage bedrag en leg jij het verschil bij met wat hij van die belegger kan krijgen.
Iedereen tevreden.

Toch?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_205565035
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:24 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het echt stuitend dat mensen weigeren om na te denken over de gevolgen van hun acties, en hun verantwoordelijkheden voor de samenleving ontlopen. Allemaal voor wat extra centjes. Ze vergeten echter dat zij zelf ook deel van die samenleving uitmaken, en dat ze zelf ook door dit soort acties geraakt kunnen gaan worden.
Dus zorg dat je aan de goede kant van de samenleving staat, die van de beleggers/bezitters.

On topic: verkoop aan een belegger, betekent dat het huis weer op de markt wordt aangeboden, bij splitsing zelfs meer woningen.

Als je moet wachten op de bouwnijverheid van de overheid, ben je nog lang bezig.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205565050
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:59 schreef Zorro het volgende:

[..]
Nou dan verkoopt @:FordSierra toch gewoon aan die particulier voor dat lage bedrag en leg jij het verschil bij met wat hij van die belegger kan krijgen.
Iedereen tevreden.

Toch?
Hij verkoopt zijn huis nu waarschijnlijk al voor de hoofdprijs, waarom zou iemand anders nog moeten bijleggen?
You need to be cold to be queen.
pi_205565197
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:13 schreef Waldorf22 het volgende:

Hij verkoopt zijn huis nu waarschijnlijk al voor de hoofdprijs, waarom zou iemand anders nog moeten bijleggen?
Je snapt het punt van Zorro niet.

Als posters vinden dat ie voor minder aan een gezin moet verkopen, mogen diezelfde posters, het verschil bijlappen.

Want waarom zou je als particulier niet aan de hoogste bieder = belegger verkopen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205565210
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:13 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Hij verkoopt zijn huis nu waarschijnlijk al voor de hoofdprijs, waarom zou iemand anders nog moeten bijleggen?
Nee,het dilemma van TS was dat de belegger de hoofdprijs biedt. Volgens Sjors moet TS niet aan de belegger verkopen maar aan iemand die minder biedt.
pi_205565229
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:37 schreef blomke het volgende:

[..]
Je snapt het punt van Zorro niet.

Als posters vinden dat ie voor minder aan een gezin moet verkopen, mogen diezelfde posters, het verschil bijlappen.

Want waarom zou je als particulier niet aan de hoogste bieder = belegger verkopen?
Je mag alles, vrij land. Maar het is niet dat TS erop achteruit gaat met het waarschijnlijk achterlijke hoge bedrag dat hij toch al voor de woning krijgt dus waarom zou iemand hier moeten bijleggen die de overige winst niet pakt. Rare beredenering.

Mijn hele leven hangt aan elkaar van wat vreemden me gunden en ik zal dat zelf ook blijven doen. Ook al loop ik dan een paar duizend euro mis op een paar ton. Ik weet hoe gelukkig je iemand kunt maken door niet als een geldwolf door het leven te gaan.
You need to be cold to be queen.
pi_205565278
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:41 schreef Waldorf22 het volgende:
Ik weet hoe gelukkig je iemand kunt maken door niet als een geldwolf door het leven te gaan.
Daar heb je wel een punt ja.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205565403
Looool al die moraalridders hier zouden ook gewoon voor het hoogste bod gaan en terecht ook.

Enige wat mij zou tegenhouden is die rare constructie
No bitch to me
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:13:20 #63
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205565472
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:04 schreef TornadoDK het volgende:
Looool al die moraalridders hier zouden ook gewoon voor het hoogste bod gaan en terecht ook.

Enige wat mij zou tegenhouden is die rare constructie
Natuurlijk zouden ze dat. Dat is typisch FOK! Klagen dat alles wat met huizen te maken heeft te duur is, de huizen zelf, de kosten koper, de notaris, de makelaar, de hypotheekadviseur, etc etc, maar dan kom je in een topic als dit en dan is ineens iedereen Robin Hood en laten ze (in dit voorbeeld) 30k wel eventjes lopen alleen maar omdat degene die het bod doet een belegger is.

Sure.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205565528
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:59 schreef Zorro het volgende:

[..]
Nou dan verkoopt @:FordSierra toch gewoon aan die particulier voor dat lage bedrag en leg jij het verschil bij met wat hij van die belegger kan krijgen.
Iedereen tevreden.

Toch?
Ikzouniet weten waarom
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205565533
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Natuurlijk zouden ze dat. Dat is typisch FOK! Klagen dat alles wat met huizen te maken heeft te duur is, de huizen zelf, de kosten koper, de notaris, de makelaar, de hypotheekadviseur, etc etc, maar dan kom je in een topic als dit en dan is ineens iedereen Robin Hood en laten ze (in dit voorbeeld) 30k wel eventjes lopen alleen maar omdat degene die het bod doet een belegger is.

Sure.
Zegt mi meer over jou dat je je echt niet kunt voorstellen dat iemand zijn huis niet aan een belegger gunt, maar goed kapitalisme is dan ook de kanker van deze wereld.
You need to be cold to be queen.
pi_205565540
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Natuurlijk zouden ze dat. Dat is typisch FOK! Klagen dat alles wat met huizen te maken heeft te duur is, de huizen zelf, de kosten koper, de notaris, de makelaar, de hypotheekadviseur, etc etc, maar dan kom je in een topic als dit en dan is ineens iedereen Robin Hood en laten ze (in dit voorbeeld) 30k wel eventjes lopen alleen maar omdat degene die het bod doet een belegger is.

Sure.
Er is indetdaad ook maar 1 persoon op fok die alles schrijft en elke keer van mening veranderd
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205565625
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Natuurlijk zouden ze dat. Dat is typisch FOK! Klagen dat alles wat met huizen te maken heeft te duur is, de huizen zelf, de kosten koper, de notaris, de makelaar, de hypotheekadviseur, etc etc, maar dan kom je in een topic als dit en dan is ineens iedereen Robin Hood en laten ze (in dit voorbeeld) 30k wel eventjes lopen alleen maar omdat degene die het bod doet een belegger is.

Sure.
Is inderdaad lekker makkelijk roepen anoniem. Zijn waarschijnlijk ook mensen die nooit in die positie komen überhaupt en hun hele leven huren.
No bitch to me
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:31:02 #68
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_205565671
Als ik zelf ruim voldoende geld zou hebben om van te leven, zou ik het het gezin wel gunnen.
Als ik nog wel zaken zou hebben, waarvoor ik het geld goed zou kunnen gebruiken (en wmb is een nieuwe auto ook al zoiets), dan zou ik zelf ook voor het hoogste bod gaan, lijkt me ook niet heel onmenselijk. Gelukkig woon ik in een huurwoning van een belegger, dus hoef me er niet druk om te maken :D
Overigens ken ik wel mensen die aan hun huis gekomen zijn, omdat de vorige eigenaren (oudere mensen die kleiner gingen wonen) hun het huis gunden, ook al hadden ze niet het hoogste bod. Die mensen zagen graag weer een gezin in de woning waar zij ook vele jaren met hun gezin hadden gewoond.
Woorden zijn een zeldzaam iets
Wie teveel zegt
Zegt niets 🎶
pi_205565678
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Natuurlijk zouden ze dat. Dat is typisch FOK! Klagen dat alles wat met huizen te maken heeft te duur is, de huizen zelf, de kosten koper, de notaris, de makelaar, de hypotheekadviseur, etc etc, maar dan kom je in een topic als dit en dan is ineens iedereen Robin Hood en laten ze (in dit voorbeeld) 30k wel eventjes lopen alleen maar omdat degene die het bod doet een belegger is.

Sure.
Zo de waard is vertrouwt ie zijn gasten.

Ik heb zelf een huis (met overwaarde), ik heb zeker wel eens serieus overwogen te verkopen, en in dat geval krijgt de makelaar een duidelijke keiharde regel mee: geen beleggers. Zelf bewonen of oprotten. Als dat me 30k scheelt, so be it. Ik zie in mijn nabije omgeving alleen al veel te veel voorbeelden van hoe beleggers de boel verzieken, daar wil ik niet aan bijdragen. Zoals ik eerder zei, de wereld gaat kapot aan hebzucht en de onwil om verantwoordelijkheid te nemen.
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:34:43 #70
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205565709
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:25 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Is inderdaad lekker makkelijk roepen anoniem. Zijn waarschijnlijk ook mensen die nooit in die positie komen überhaupt en hun hele leven huren.
Dat laatste weet ik niet. Er zullen vast mensen zijn die dat doen, maar dit is fok, dus hier zou iedereen dit doen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:36:24 #71
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205565727
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:31 schreef Farenji het volgende:

[..]
Zo de waard is vertrouwt ie zijn gasten.

Ik heb zelf een huis (met overwaarde), ik heb zeker wel eens serieus overwogen te verkopen, en in dat geval krijgt de makelaar een duidelijke keiharde regel mee: geen beleggers. Zelf bewonen of oprotten. Als dat me 30k scheelt, so be it. Ik zie in mijn nabije omgeving alleen al veel te veel voorbeelden van hoe beleggers de boel verzieken, daar wil ik niet aan bijdragen. Zoals ik eerder zei, de wereld gaat kapot aan hebzucht en de onwil om verantwoordelijkheid te nemen.
Ja, nou, dan verkoop je huis maar eens in plaats van het te overwegen.

Ik heb m'n huis vorig jaar verkocht. Dat was aan mensen die het zelf bewonen maar als het een belegger was geweest, helemaal prima. 0.0 moeite mee.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205565771
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, nou, dan verkoop je huis maar eens in plaats van het te overwegen.
Bemoei je met je eigen zaken.
pi_205565809
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:31 schreef Farenji het volgende:

[..]
Zo de waard is vertrouwt ie zijn gasten.

Ik heb zelf een huis (met overwaarde), ik heb zeker wel eens serieus overwogen te verkopen, en in dat geval krijgt de makelaar een duidelijke keiharde regel mee: geen beleggers. Zelf bewonen of oprotten. Als dat me 30k scheelt, so be it. Ik zie in mijn nabije omgeving alleen al veel te veel voorbeelden van hoe beleggers de boel verzieken, daar wil ik niet aan bijdragen. Zoals ik eerder zei, de wereld gaat kapot aan hebzucht en de onwil om verantwoordelijkheid te nemen.
Ik wil geen beleggers en geen studenten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:47:38 #74
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205565896
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:40 schreef Farenji het volgende:

[..]
Bemoei je met je eigen zaken.
:D ja dat zal wel ja.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:52:14 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205565953
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik wil geen beleggers en geen studenten.
Je kunt het verkopen aan wie je wilt natuurlijk, het is alleen niet heel geloofwaardig dat je 10% woningwaarde laat liggen, helemaal niet als die 10% goed is voor een modaal netto jaarsalaris.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205565974
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je kunt het verkopen aan wie je wilt natuurlijk, het is alleen niet heel geloofwaardig dat je 10% woningwaarde laat liggen, helemaal niet als die 10% goed is voor een netto jaarsalaris.
Dat gehelevoorbeeld is ookniet geloofwaardig dus het past goed bij elkaar.

Voorbeelden op fok zijn dat ook nooit omdat iemand zijn punt wil maken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:56:44 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205566041
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat gehelevoorbeeld is ookniet geloofwaardig dus het past goed bij elkaar.

Voorbeelden op fok zijn dat ook nooit omdat iemand zijn punt wil maken.
Oh okay, dus als je werkelijk in de situatie van TS zou staan dan zou je die 30K extra waarschijnlijk toch gewoon pakken, maar omdat je nu niet gelooft dat het echt is hang je de cowboy op zijn ik-zou-nooit-aan-beleggers-verkopen-paard uit...

Duidelijk weer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205566048
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh okay, dus als je werkelijk in de situatie van TS zou staan dan zou je die 30K extra waarschijnlijk toch gewoon pakken, maar omdat je nu niet gelooft dat het echt is hang je de cowboy op zijn ik-zou-nooit-aan-beleggers-verkopen-paard uit...

Duidelijk weer.
Nee rare conclusie
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:57:42 #79
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205566660
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:00 schreef Delenlill het volgende:
Zou het niet als gift gezien kunnen worden? Als hij je er laat wonen zonder daadwerkelijk huur te betalen?
Nope volgens mijn burgemeester mag je zoveel huur vragen als je wil dus ook ¤1.
Dit omdat ze sociale huur naast ons wilden plaatsen en de panden in ons rijtje toch bijna 5 ton zijn en sociale huur daar niet in past.
Dus vroeg of ze dus ¤600 huur mochten vragen voor een toko wat in de hypotheek al ¤1400 per maand is maar de burgemeester vond van wel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205566695
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat gehelevoorbeeld is ookniet geloofwaardig dus het past goed bij elkaar.

Voorbeelden op fok zijn dat ook nooit omdat iemand zijn punt wil maken.
Wellicht kan je dan in percentage van de verkoopprijs aangeven wat je hebt laten schieten door niet aan een belegger te verkopen. Gewoon, om even een wat beter beeld van jouw perspectief te hebben, zonder er in harde bedragen een wedstrijd ver pissen van te maken.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:16:39 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205566832
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:57 schreef nils7 het volgende:

[..]
Nope volgens mijn burgemeester mag je zoveel huur vragen als je wil dus ook ¤1.
Dit omdat ze sociale huur naast ons wilden plaatsen en de panden in ons rijtje toch bijna 5 ton zijn en sociale huur daar niet in past.
Dus vroeg of ze dus ¤600 huur mochten vragen voor een toko wat in de hypotheek al ¤1400 per maand is maar de burgemeester vond van wel.
Moraal van het verhaal: vraag de burgemeester niet om belastingtips...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205566950
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:57 schreef nils7 het volgende:

[..]
Nope volgens mijn burgemeester mag je zoveel huur vragen als je wil dus ook ¤1.
Dit omdat ze sociale huur naast ons wilden plaatsen en de panden in ons rijtje toch bijna 5 ton zijn en sociale huur daar niet in past.
Dus vroeg of ze dus ¤600 huur mochten vragen voor een toko wat in de hypotheek al ¤1400 per maand is maar de burgemeester vond van wel.
Mag ook zeker alleen moet je dan wel schenkbelasting gaan betalen
No bitch to me
pi_205567798
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:57 schreef nils7 het volgende:

[..]
Nope volgens mijn burgemeester mag je zoveel huur vragen als je wil dus ook ¤1.
Dit omdat ze sociale huur naast ons wilden plaatsen en de panden in ons rijtje toch bijna 5 ton zijn en sociale huur daar niet in past.
Dus vroeg of ze dus ¤600 huur mochten vragen voor een toko wat in de hypotheek al ¤1400 per maand is maar de burgemeester vond van wel.
Wat heeft de burgemeester daarmee te maken? Die kan wel van alles vinden.
pi_205568618
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:24 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het echt stuitend dat mensen weigeren om na te denken over de gevolgen van hun acties, en hun verantwoordelijkheden voor de samenleving ontlopen. Allemaal voor wat extra centjes. Ze vergeten echter dat zij zelf ook deel van die samenleving uitmaken, en dat ze zelf ook door dit soort acties geraakt kunnen gaan worden.
Het probleem is vaak dat veel mensen die extra centjes hard nodig hebben voor het volgende huis. Heel nobel om een gezin je huis te "gunnen", maar zolang de verkoper van jouw volgende huis het jou niet "gunt" heb je dat extra geld gewoon nodig. Je moet maar net in de positie zijn om het een ander te kunnen gunnen.

Als je iemand de huidige situatie op de huizenmarkt kwalijk wil nemen moet je naar de ECB kijken, met hun rentebeleid. Niet naar de individuen die hun huis voor een hoge prijs (moeten) verkopen.
pi_205568754
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:04 schreef appreciate het volgende:

[..]
Wat heeft de burgemeester daarmee te maken? Die kan wel van alles vinden.
Helemaal niets, de burgemeester kan ook zeggen dat je je muren met je eigen ontlasting in mag smeren.

Overigens zou ik zelf m’n huis aan de hoogste bieder verkopen, al zou het een huisjesmelker zijn die het vol wil stoppen met Polen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2022 22:23:26 ]
pi_205568793
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:57 schreef nils7 het volgende:
Nope volgens mijn burgemeester mag je zoveel huur vragen als je wil dus ook ¤1.
Dit omdat ze sociale huur naast ons wilden plaatsen en de panden in ons rijtje toch bijna 5 ton zijn en sociale huur daar niet in past.
Dus vroeg of ze dus ¤600 huur mochten vragen voor een toko wat in de hypotheek al ¤1400 per maand is maar de burgemeester vond van wel.
Volgens mijn buurman (brandweerman) mag je inderdaad zelf weten hoeveel huur je vraagt.
pi_205570196
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:57 schreef nils7 het volgende:

[..]
Nope volgens mijn burgemeester mag je zoveel huur vragen als je wil dus ook ¤1.
Dit omdat ze sociale huur naast ons wilden plaatsen en de panden in ons rijtje toch bijna 5 ton zijn en sociale huur daar niet in past.
Dus vroeg of ze dus ¤600 huur mochten vragen voor een toko wat in de hypotheek al ¤1400 per maand is maar de burgemeester vond van wel.
Dat is de burgemeester. . Maar wat zegt de belastingdienst?
pi_205570233
Valt er nou niemand over 'belegger wilt'?
pi_205570466
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:41 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Je mag alles, vrij land. Maar het is niet dat TS erop achteruit gaat met het waarschijnlijk achterlijke hoge bedrag dat hij toch al voor de woning krijgt dus waarom zou iemand hier moeten bijleggen die de overige winst niet pakt. Rare beredenering.

Mijn hele leven hangt aan elkaar van wat vreemden me gunden en ik zal dat zelf ook blijven doen. Ook al loop ik dan een paar duizend euro mis op een paar ton. Ik weet hoe gelukkig je iemand kunt maken door niet als een geldwolf door het leven te gaan.
Hoop aannames je verhaal :)
  zondag 7 augustus 2022 @ 02:43:37 #90
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205570473
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 00:43 schreef Queller het volgende:
Valt er nou niemand over 'belegger wilt'?
Mijn nekharen staan overeind. In de TT staat zelfs 'willt'. Doet pijn aan mijn ogen.
  zondag 7 augustus 2022 @ 08:01:45 #91
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_205570611
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:36 schreef FordSierra het volgende:

[..]
Wat moet ik anders? Ik wil van mijn huis af.
Geen enkele particulier die wil? Onvoorstelbaar.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 7 augustus 2022 @ 08:04:55 #92
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_205570618
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:37 schreef blomke het volgende:

[..]
Je snapt het punt van Zorro niet.

Als posters vinden dat ie voor minder aan een gezin moet verkopen, mogen diezelfde posters, het verschil bijlappen.

Want waarom zou je als particulier niet aan de hoogste bieder = belegger verkopen?
Omdat de woningmarkt kapot gemaakt wordt door o.a. torenhoge huurprijzen die buiten alle regels om door pandjesbazen gevraagd worden aan gezinnen die geen huis meer kunnen kopen en geïntimideerd worden als ze hun wettelijke huurprijs gaan opeisen bij de huurcommissie, vaak de helft minder. Als je aan een belegger verkoopt, vaak foute lui, werk je in mijn ogen tegenwoordig mee aan uitbuiting.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_205570696
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 08:04 schreef Andromache het volgende:

[..]
Omdat de woningmarkt kapot gemaakt wordt door o.a. torenhoge huurprijzen die buiten alle regels om door pandjesbazen gevraagd worden aan gezinnen die geen huis meer kunnen kopen en geïntimideerd worden als ze hun wettelijke huurprijs gaan opeisen bij de huurcommissie, vaak de helft minder. Als je aan een belegger verkoopt, vaak foute lui, werk je in mijn ogen tegenwoordig mee aan uitbuiting.
Dit soort opmerkingen :')

Doet me denken aan een vrouw die me pas verweet medeverantwoordelijk te zijn voor drugshandel door kinderen, omdat ik niet mee wilde doen aan een event om kinderen uit kansarme wijken te helpen.
pi_205570726
Mjah eh ... Ik zou er weinig vertrouwen in hebben dat de belegger wiens modus operandi het is om mensen financieel een poot uit te draaien, dat via deze constructie niet ook bij mij probeert.

Aard van het beestje en zulks.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205570737
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Laat die parasiet lekker een dikke krijgen.
de enige juiste reactie
pi_205570747
M.i. heb je 2 keuzes: een 'beste' keuze (voornamelijk voor jezelf/financieel gezien) en een keuze die ook wat meer een morele inslag kent. Tsjah, wat is dan wijsheid; dat kan jij alleen voor jezelf bepalen denk ik.
pi_205570942
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:49 schreef DoubleDip het volgende:
Wat je moet doen? Die belegger in zijn sop laten gaarkoken en het verkopen aan iemand die geen misbruik van de verrotte woningmarkt maakt.
Lekker makkelijk praten zo.
Stel je verkoopt je woning dan wil je zo hoog mogelijke prijs vangen, immers de woning die je koopt koop je ook voor (veel) te veel geld.

Die belegger betaalt mogelijk tienduizenden euro's meer, ik en 99,9% van alle andere zouden precies hetzelfde doen.

Tenzij het verschil een paar duizend euro is , maar daar lijkt in dit geval geen sprake van te zijn.

Overigens toen ik mijn appartement jaren geleden verkocht aan een jongen van 30 ging hij het ook meteen verhuren voor 1500 per maand (mijn hypotheek was 800...), ondanks dat alles erop leek dat hij er zelf ging wonen (kasten ed mochten we laten staan).
Dus het zegt ook niet zoveel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sport_Life op 07-08-2022 09:46:44 ]
pi_205572080
Gewoon je huis verkopen voor de best price, en ik zou zelf opteren voor een snelle overdracht en daarna huren.

Dat het aan een belegger verkocht wordt het zij zo. Een belegger is niet per definitie een huisjesmelker of een patser met een dikke bak. Al doen we in dit land wel of het zo is. Daarbij is maar een relatief klein gedeelte van de woningen in handen van particuliere beleggers. Een private belegger heeft gewoon hele normale doelen met het pand. Vermogensopbouw voor pensioen en/of kinderen, aanvullend inkomen genereren etc Je kan zeggen dat deze mensen een mate van ondernemingsgeest en lef of durf hebben. Dit in plaats van enkel roepen en (ver)oordelen en niets doen.

Merendeel van de beleggers gaan ook financieringen aan voor hun huizen, moeten onderhoud doen en lopen risico vwb huurders en leegstand. Het rendementsplaatje van een belegger moet ook qua inkomsten (huur) en uitgaven (financieringlasten, WOZ, onderhoud, verzekering etc) passen, hij moet met de inkomsten de uitgaven kunnen betalen. Dus "teveel betalen" en dan "teveel huur" moeten vragen brengt ook niets. Daarbij stijgt OG normaal gesproken in waarde, de ene keer weinig of niet (crisis 2010) de andere keren meer (2020-2021), daar heeft de belegger maar ook degenen onder ons met een eigen huis profijt van. Pakken we ook gewoon zonder morren mee toch.

Het is zeker niet zo dat een vastgoedbelegger altijd dikke rendementen haalt, normaal is het 4 -6%. Daarbij is het gewoon legaal. En natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen en figuren die niet jofel zijn, maar verreweg het overgrote merendeel van de beleggers zijn gewoon netjes, net zo als de huurders van hun panden. Uitzonderingen heb je overal en altijd, maar zeker niet in die mate zoals men denkt en roept.

Beleggers zijn ook ontwikkelaars welke leegstaande winkels transformeren, kleine appartemenscomplexen realiseren op vergeten stukjes grond, en oude meuk ombouwen tot woningen. Ze nemen hierbij financieel risico, en daarbij verdienen ze ook nog wat ¤ uiteindelijk.

Kies voor je eigen portemonnee, hetgeen iedereen zou doen, verkopen voor de best price.
En nog een tip misschien, kijk of je je oude huis kunt aanhouden en het nieuwe gefinancierd kan krijgen. Gebeurt tegenwoordig ook veel, evt eerst voor de verhuur en later voor de kids om in te wonen en nog later voor vermogensopbouw of aanvullend inkomen.

Kijk maar een rond op internet bij bijv het crowdfundforum op fok, en op CFplatformen, dan zie je lef durf en ondernemingsgeest van hele normale mensen zoals jij en ik. Oh ja, ik heb maar één huis.

[ Bericht 5% gewijzigd door peterc op 07-08-2022 13:34:44 ]
  zondag 7 augustus 2022 @ 12:52:47 #99
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205572349
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:04 schreef appreciate het volgende:

[..]
Wat heeft de burgemeester daarmee te maken? Die kan wel van alles vinden.
Omdat hij bepaalde dat er sociaal huur naast ons moest komen terwijl dat in mijn ogen qua waarde van het pand niet kan.. vrije sector oke.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205572573
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:52 schreef nils7 het volgende:

[..]
Omdat hij bepaalde dat er sociaal huur naast ons moest komen terwijl dat in mijn ogen qua waarde van het pand niet kan.. vrije sector oke.
Oh ja ok dan is het heel logisch ( :? )
pi_205572606
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 08:04 schreef Andromache het volgende:
Omdat de woningmarkt kapot gemaakt wordt door o.a. torenhoge huurprijzen die buiten alle regels om door pandjesbazen gevraagd worden aan gezinnen die geen huis meer kunnen kopen en geïntimideerd worden als ze hun wettelijke huurprijs gaan opeisen bij de huurcommissie, vaak de helft minder is door het rentebeleid van de ECB en een falend overheidsbeleid.
Kleine nuance.
  zondag 7 augustus 2022 @ 14:31:36 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205573143
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:52 schreef nils7 het volgende:

[..]
Omdat hij bepaalde dat er sociaal huur naast ons moest komen terwijl dat in mijn ogen qua waarde van het pand niet kan.. vrije sector oke.
Dat betekent niet dat de burgemeester kan bepalen dat iemand zijn/haar huis voor ieder bedrag, of zelfs maar ¤ 1,= per maand, kan verhuren zonder dat daar verder fiscale consequenties aan zitten.

Als ik mijn huis verhuur voor een bedrag op de liberalisatiegrens (¤ 763) zal de belastingdienst dat al als een schenking aan de huurder zien, en zelfs als die huurder mijn volwassen kind zou zijn dan verwacht ik dat de schenking (het verschil tussen de werkelijke huurwaarde en de betaalde huur) boven de maximale vrijstelling zal uitkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205573196
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:17 schreef appreciate het volgende:

[..]
Oh ja ok dan is het heel logisch ( :? )
Dat nils een nimby is?
"Pools are perfect for holding water"
pi_205573205
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:21 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Kleine nuance.
Die was al lang kapot. Hooguit flink erger gemaakt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205573270
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik had het ook liever anders gewild, maar heb besloten maar mee te gaan met z'n bod daar het geld nodig zal zijn voor biedingen op toekomstig huis.
pi_205575331
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:38 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat nils een nimby is?
Zijn we dat niet allemaal een beetje? ;(
pi_205580735
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:01 schreef FordSierra het volgende:
M'n huis staat te koop.Van m'n makelaar heb ik onlangs twee voorstellen gekregen m.b.t. m'n woning.

De kijker blijkt een belegger te zijn. Omdat m'n gemeente bezig is met een opkoopbeschermregeling, wat inhoudt dat een koper niet mag verhuren, wilt de belegger zo snel mogelijk de eigendomsoverdracht doen, voordat deze regeling van kracht wordt.

Dus ik heb van de belegger twee transactievoorstellen gekregen..

Hij koopt m'n huis boven m'n vraagprijs, waarvan het eigendomsoverdracht twee maanden later plaatsvindt. Sleuteloverdracht zal half jaar later zijn.

Eerste voorstel: ik kan dan tussen eigendomsoverdracht en sleuteloverdracht het huis tegen een bepaalde huur gaan huren en dus blijven wonen tot datum sleuteloverdracht. In het eerste voorstel is z'n bod het hoogst, kosten koper.

Tweede voorstel is hetzelfde als bovenstaand, met twee verschillen: ik hoef geen huur te betalen in die 6 maanden tot datum sleuteloverdacht. De verlaging van z'n bod op huis staat gelijk aan de 6 maanden huur die ik dan niet hoef betalen.

Dat ik twee voorstellen krijg, die beiden financieel niks lijken uit te maken, vind ik nogal ongebruikelijk. Dan vraag ik mij af wat de risico's en eventuele addertjes onder gras zijn tussen deze twee voorstellen?

Iemand die mij kan vertellen wat het verstandigst is, want zo op het eerste oog, lijkt het qua kostenplaatje geen verschil tussen deze twee voorstellen te zijn. Maar wellicht heb ik het mis?
Als ik het goed begrijp heb je dus een hoog bod gekregen van iemand die zo snel mogelijk het 'voorlopige' koopcontract wil tekenen, maar de daadwerkelijke overdracht bij de notaris zal pas over twee maanden plaatsvinden, en de sleuteloverdracht pas over zes maanden.

Mijn vraag is simpel: waarom niet zo snel mogelijk naar de notaris? Waarom moet het zo moeilijk? Ik ga er nu vanuit dat de wens om de daadwerkelijke sleuteloverdracht uit te stellen bij de bieder vandaag komt, en niet van jou.

Waarschijnlijk heeft de bieder het bedrag dat hij heeft geboden niet op de bank staan en waarschijnlijk moet hij het financieren.

En nu wordt het speculatie: het lijkt er op dat hij probeert zo snel mogelijk een woning vast te leggen en de financiering pas daarna te regelen. Iets dat je ook met een financieringsvoorbehoud in het voorlopige koopcontract kan doen.

Of de bieder verwacht binnen twee maanden een bak geld te ontvangen, en geen financieringsvoorbehoud te willen maken, omdat hij bang is dat je dan een ander bod accepteert. Maar jij krijgt er wel een risico op wanprestatie bij.

Kort gezegd, ik snap niet waarom de bieder de transactie op deze manier wil doen. En daar word ik over het algemeen heel achterdochtig van. Oplichters maken transacties graag heel ingewikkeld om je af te leiden.
pi_205583067
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 08:04 schreef Andromache het volgende:
Omdat de woningmarkt kapot gemaakt wordt door o.a. torenhoge huurprijzen die buiten alle regels om door pandjesbazen gevraagd worden aan gezinnen die geen huis meer kunnen kopen en geïntimideerd worden als ze hun wettelijke huurprijs gaan opeisen bij de huurcommissie, vaak de helft minder. Als je aan een belegger verkoopt, vaak foute lui, werk je in mijn ogen tegenwoordig mee aan uitbuiting.
Je hebt best een goed punt. Maar 1 particulier die z'n huis niet aan een belegger verkoopt, maar voor minder geld aan iemand die er daadwerkelijk gaat wonen; lost het probleem niet op.

Er is iets systematisch fout op de woningmarkt, en inderdaad, foute lui profiteren daarvan. Zoals in elke "markt" die geen "markt" is.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205583334
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:02 schreef blomke het volgende:

[..]
Je hebt best een goed punt. Maar 1 particulier die z'n huis niet aan een belegger verkoopt, maar voor minder geld aan iemand die er daadwerkelijk gaat wonen; lost het probleem niet op.
Met zo'n redenatie kun je verkiezingen ook wel afschaffen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:32:19 #110
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205583350
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:02 schreef blomke het volgende:

[..]
Je hebt best een goed punt. Maar 1 particulier die z'n huis niet aan een belegger verkoopt, maar voor minder geld aan iemand die er daadwerkelijk gaat wonen; lost het probleem niet op.

Er is iets systematisch fout op de woningmarkt, en inderdaad, foute lui profiteren daarvan. Zoals in elke "markt" die geen "markt" is.
Precies om die reden flikker ik mijn afval altijd op straat ipv in de kliko.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205583597
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:02 schreef blomke het volgende:

[..]
Je hebt best een goed punt. Maar 1 particulier die z'n huis niet aan een belegger verkoopt, maar voor minder geld aan iemand die er daadwerkelijk gaat wonen; lost het probleem niet op.

Er is iets systematisch fout op de woningmarkt, en inderdaad, foute lui profiteren daarvan. Zoals in elke "markt" die geen "markt" is.
Het begint bij 1 man die het verschil maakt en niet meedoet aan de gekte. Die kiest voor iets wat beter is voor de maatschappij dan voor persoonlijk voordeel. Het begint bij iemand die dat doet.

Ik heb daar verder ook weinig vertrouwen in maar het is m.i. wel een attitude die nodig is willen we niet zwaar naar de klote gaan. Dit op alle gebieden. Zal niet gebeuren maar een principe is wel een heel mooi ding voor een mens zelf en tevens voor ons allen.

Vroeger bestonden ze nog wel, mensen met principes. Die dingen doen en niet doen omdat dat goed voelt. In de bovenkamer in plaats van in de beurs. Eigenbelang op een laag pitje. Het is onvoorstelbaar voor jou ook maar het bestond wel. En misschien weer.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:06:47 #112
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205583719
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Het begint bij 1 man die het verschil maakt en niet meedoet aan de gekte. Die kiest voor iets wat beter is voor de maatschappij dan voor persoonlijk voordeel. Het begint bij iemand die dat doet.

Ik heb daar verder ook weinig vertrouwen in maar het is m.i. wel een attitude die nodig is willen we niet zwaar naar de klote gaan. Dit op alle gebieden. Zal niet gebeuren maar een principe is wel een heel mooi ding voor een mens zelf en tevens voor ons allen.

Vroeger bestonden ze nog wel, mensen met principes. Die dingen doen en niet doen omdat dat goed voelt. In de bovenkamer in plaats van in de beurs. Eigenbelang op een laag pitje. Het is onvoorstelbaar voor jou ook maar het bestond wel. En misschien weer.
Je doet nu alsof we van god los zijn en niemand meer fatsoen en principes heeft. Dat is overdreven.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205583743
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Je doet nu alsof we van god los zijn en niemand meer fatsoen en principes heeft. Dat is overdreven.
Nou ja, als er geld in het spel is is dat m.i. ook zo. De knip overheerst het fatsoen en principes. Niet voor een dubbeltje maar bij een kwartje wordt het al lastig. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:17:31 #114
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205583841
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nou ja, als er geld in het spel is is dat m.i. ook zo. De knip overheerst het fatsoen en principes. Niet voor een dubbeltje maar bij een kwartje wordt het al lastig. :)
En dat was vroeger niet zo?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205583894
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
En dat was vroeger niet zo?
Dat bestond ook maar onder het gure neoliberale bewind de afgelopen 40 jaar is de attitude wel flink verschoven naar puur egoïsme. Het is ook iets waar men zich niet meer voor schaamt. Beetje de attitude die Coolguy altijd ventileert: als het hem maar goed gaat dan interesseert de rest van de mensheid hem niets. Daar schaamt hij zich niet voor en is zelfs trots op hoe hij "denkt".
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:23:35 #116
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205583936
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat bestond ook maar onder het gure neoliberale bewind de afgelopen 40 jaar is de attitude wel flink verschoven naar puur egoïsme. Het is ook iets waar men zich niet meer voor schaamt. Beetje de attitude die Coolguy altijd ventileert: als het hem maar goed gaat dan interesseert de rest van de mensheid hem niets. Daar schaamt hij zich niet voor en is zelfs trots op hoe hij "denkt".
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt hoor. Lijkt me wel vervelend als dat in jouw omgeving wel et geval is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205583962
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt hoor. Lijkt me wel vervelend als dat in jouw omgeving wel et geval is.
Hier in Monaco.. Inderdaad bijna niet te doen. :)
Maar zonder gekkigheid: ik zie dat hier sinds jaar en dag. En in overtreffende trap op Tweakers.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 21:26:22 #118
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205583974
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Hier in Monaco.. Inderdaad bijna niet te doen. :)
Maar zonder gekkigheid: ik zie dat hier sinds jaar en dag. En in overtreffende trap op Tweakers.
Misschien wat minder op internet zitten vriend en niet alles geloven wat men hier roept.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205584108
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Misschien wat minder op internet zitten vriend en niet alles geloven wat men hier roept.
Het is toch de Stem des Volks hoor wat je daar leest. Ik zeg niet dat iedereen zo is maar het zijn er wel heel veel.
De principiële mens behoort zwaar tot de minderheid. Dat was vroeger ook al zo inderdaad maar de verhoudingen waren toch anders.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 22:07:01 #120
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205584464
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Het is toch de Stem des Volks hoor wat je daar leest. Ik zeg niet dat iedereen zo is maar het zijn er wel heel veel.
De principiële mens behoort zwaar tot de minderheid. Dat was vroeger ook al zo inderdaad maar de verhoudingen waren toch anders.
Waar baseer je dat op? Ik kan als jongeling moeilijk zeggen hoe het vroeger was. Ik zie/hoor de oudjes in het dorp ook altijd kankeren over hoe alles vroeger beter was, maar vroeger zeiden de oudjes dat ook. En zo kan je wel bezig blijven. Ik zag laatst een plaatje waarin er tot 100 jaar terug in de krant stond dat mensen niet meer zo goed/hard werkten als vroeger... Dat gevoel heb ik hier ook bij.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205585049
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:56 schreef Bart2002 het volgende:
Het begint bij 1 man die het verschil maakt en niet meedoet aan de gekte. Die kiest voor iets wat beter is voor de maatschappij dan voor persoonlijk voordeel. Het begint bij iemand die dat doet.
Er zijn mensen die dat doen. Ouderen die kleiner gaan wonen bijvoorbeeld en het huis aan een gezin gunnen. Erfgenamen die het huis niet willen verkopen aan een belegger, komt ook voor.

Dus die ene man die het verschil zou maken volgens jou zijn er in werkelijkheid al meer, maar ze maken het verschil dus niet.
pi_205586750
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 23:05 schreef Accordtje het volgende:
Dus die ene man die het verschil zou maken volgens jou zijn er in werkelijkheid al meer, maar ze maken het verschil dus niet.
Daar ben ik ook bang voor. De hele woningmarkt is zo uit het lood geslagen, dat er door individuen, amper wat aan te verbeteren valt. Vergt een grootschalig ingrijpen van de overheid, die de problemen ook grotendeels heeft veroorzaakt. Maar dat laatste is weer een ander topic waard.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 09-08-2022 10:52:05 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205586809
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Het is toch de Stem des Volks hoor wat je daar leest. Ik zeg niet dat iedereen zo is maar het zijn er wel heel veel.
De principiële mens behoort zwaar tot de minderheid. Dat was vroeger ook al zo inderdaad maar de verhoudingen waren toch anders.
Mwah, ik heb duizenden collega's die niet zo zijn; ik werk in een ziekenhuis, en daar zit niemand vanwege het geld. Zelf zou ik ook bij een commerciële partij kunnen werken en twee keer zoveel kunnen verdienen. Ik vind echter dat ik daar minder nuttig kan bijdragen dan waar ik nu werk.

Overigens heb ik mijn vorige woning voor 5k minder verkocht aan een jong stel ipv aan de belegger die er een studentenhuis van wilde maken. Ook uit principe... en voor de buren :-)
pi_205586832
Je had ook nog 5.000 extra korting kunnen geven met als voorwaarde dat ze daarmee de muren zouden isoleren. Jong stel, hormonen, je weet wel en misschien ooit een baby. Ook fijn voor je buren
pi_205595438
Op zich lijkt het me best gunstig, de markt koelt af. Nu verkopen, over 6 maanden iets kopen is denk niet heel ongunstig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')