Voor de hoogte heb je palen nodig van een meter of 3 boven de grond. Als dat 2/3e is dan moeten je palen dus 4,5 meter lang zijn... Die lijken minstens 30 euro stuk zonder bezorgkosten. Zijn er geen oplossingen met een houder en mijn huidige palen? Ik bedoel: de paalhouder is nu 90 en de paal 270, dus daar heb je ook (bijna) 1/3e 2/3e.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 14:33 schreef Puala het volgende:
Langere palen gebruiken en die dieper in de grond zetten. 2/3 boven de grond en 1/3 in de grond.
Doek hangt nu behoorlijk los en kan in het midden zeker 100 cm op en neer in de hoogte.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 14:38 schreef christmastsunami het volgende:
Ik zet die doek iig ook niet helemaal strak. Bij wind wil ie vliegen als ie helemaal strakgespannen staat.
Ja dat kan natuurlijk. Maar hier ligt puin en grondwater op ongeveer een halve meter graven, dus hier zou ik niet kunnen boren. Moet je toch eerst gaan graven, om te kijken of je uberhaupt zo diep kan gaan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 14:40 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Doek hangt nu behoorlijk los en kan in het midden zeker 100 cm op en neer in de hoogte.
Zou dit veel helpen? https://www.wovar.nl/grondanker-50cm/
nee dan heb je 1/4e en 3/4equote:Op vrijdag 5 augustus 2022 14:38 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Voor de hoogte heb je palen nodig van een meter of 3 boven de grond. Als dat 2/3e is dan moeten je palen dus 4,5 meter lang zijn... Die lijken minstens 30 euro stuk zonder bezorgkosten. Zijn er geen oplossingen met een houder en mijn huidige palen? Ik bedoel: de paalhouder is nu 90 en de paal 270, dus daar heb je ook (bijna) 1/3e 2/3e.
Dit staat in de grond, is 90 cm lang. Daar zitten de palen in:quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:46 schreef Waldorf22 het volgende:
Gebruik je wel een grondboor om je palen diep te kunnen zetten
Dat stukje waar de paal in dat anker zit is toch veel te kort om een stevige kracht naar 1 kant te weerstaan? Hoe strak zit die paal in dat anker? (met 2 bouten er doorheen?)quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:07 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Dit staat in de grond, is 90 cm lang. Daar zitten de palen in:
[ afbeelding ]
Lol dat kiepert toch meteen om met een beetje windquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:07 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat jij wilt lukt hier nooit mee. Hetgeen in de grond moet in lengte en breeddte veel groter zijn dan de paal en de hoogte 1/3 van de paallengte.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:07 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |