abonnement Unibet Coolblue
pi_205552175
Niet mijn OP:

Het is mij opgevallen dat na het wereldwijde covidfascisme men steeds meer de focus verlegt naar het klimaat wat uiteindelijk zal resulteren in het klimaatfascisme.
In Nederland zijn wij helaas koploper als het gaat om het klimaatgedram, er word gesuggereerd dat je de airco maar moet uitzetten met 30 graden buiten. Bovendien heeft men ook schijt aan de burger als het gaat om de hoge brandstofprijzen want laten we eerlijk wezen het komt ze wel goed uit met het oog op het klimaat.

Wat ik nu heb gezien slaat werkelijk alles, Barbara Baarsma die zowat van haar stoel afglijd als ze de naam Jesse Klaver hoort suggereert nu dat het de hoogste tijd is voor een CO2 budget.
Het CO2 budget zou dus de redding moeten zijn van het klimaat, het komt er dus op neer dat de overheid gaat bijhouden wat je allemaal koopt en doet en dit dus koppelt aan je CO2 verbruik.
Tank je bijvoorbeeld elke week je wagen vol en heb je een slecht geïsoleerd huis, dan kun je misschien met je budget slechts op vakantie in eigen land.
Volgens mevrouw Baarsma kun je dan wel weer je CO2 verkopen aan de welgestelde D66/GL deugers waardoor die uiteraard niet in hun levensstijl hoeven in te boeten. We doen het immers met z’n allen voor een schone aarde.

Dit was vorig jaar nog een complottheorie gepropageerd door Baudet en zijn “wappies”. Bizar dat deze zogenaamde complottheorie nu aangehouden word door WEF poppetje Baarsma.
Men maakt de geesten langzaam maar zeker rijp voor dit soort totalitaire systemen met als doel de totale controle over onze samenleving.

https://www.change.inc/fi(...)aar-wel-wat-in-38453

twitter
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205552184


VERWARMING GRAAD LAGER PLEBS!!!!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205552222
Ik ben voor een Co2 budget als iedere wereldburger hetzelfde budget krijgt en het verboden is om dit te verhandelen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_205553107


Duidelijk :7
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 00:08:39 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205553173
quote:
6s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]

Duidelijk :7
Weet niet/geen mening.... Wat voor type mensen zijn dat?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205553176
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:31 schreef kawotski het volgende:
Ik ben voor een Co2 budget als iedere wereldburger hetzelfde budget krijgt en het verboden is om dit te verhandelen.
Tegen
Principieel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205553210
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:31 schreef kawotski het volgende:
Ik ben voor een Co2 budget als iedere wereldburger hetzelfde budget krijgt en het verboden is om dit te verhandelen.
Dat lijkt me geen goed plan. Je moet wel meer mogen kopen van mensen die er niets mee doen. Op die manier kunnen mensen die graag vaker vliegen daarmee doorgaan, en krijgt iemand die nooit vliegt, en wat centen kan gebruiken, ook nog wat. Win win.

[ Bericht 6% gewijzigd door laforest op 05-08-2022 00:23:43 ]
pi_205553448
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 00:13 schreef laforest het volgende:

[..]
Dat lijkt me geen goed plan. Je moet wel meer mogen kopen van mensen die er niets mee doen. Op die manier kunnen mensen die graag vaker vliegen daarmee doorgaan, en krijgt iemand die nooit vliegt, en wat centen kan gebruiken, ook nog wat. Win win.
En iemand die eens in de zoveel tijd vliegt kan het niet meer betalen door die Baarsma-tax.
pi_205553501
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 02:31 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
En iemand die eens in de zoveel tijd vliegt kan het niet meer betalen door die Baarsma-tax.
Kan gebeuren. Over de wereld zijn ook mensen die nog nooit gevlogen hebben of zullen. Hoor ik je ook niet over.
pi_205553513
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:31 schreef kawotski het volgende:
Ik ben voor een Co2 budget als iedere wereldburger hetzelfde budget krijgt en het verboden is om dit te verhandelen.
Leuk idee mits je voor communisme bent.

Het is uiteindelijk altijd dezelfde discussie.
Zorg ervoor dat alles wat we doen al CO2 vrij is en je hoeft niets te laten, dit gaat vanzelf als we ons leiden door techniek.
Neem vliegen, nieuwe vliegtuigen op waterstof (zeg maar wat) ontwikkeld uit Zonnevelden in de Sahara.


Of ontwikkel een oorlog die de mensheid decimeert.

Maar nooit gaan voor vrijheid afnemende zaken.
Vakman pur sang
pi_205553523
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 05:28 schreef laforest het volgende:

[..]
Kan gebeuren. Over de wereld zijn ook mensen die nog nooit gevlogen hebben of zullen. Hoor ik je ook niet over.
Totaal niet relevant.
pi_205553545
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 06:13 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Totaal niet relevant.
Hoezo niet? Argument hierboven betreft toch alle burgers op deze planeet? Of voel jij jezelf belangrijker?
pi_205553549
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 05:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Leuk idee mits je voor communisme bent.

Het is uiteindelijk altijd dezelfde discussie.
Zorg ervoor dat alles wat we doen al CO2 vrij is en je hoeft niets te laten, dit gaat vanzelf als we ons leiden door techniek.
Neem vliegen, nieuwe vliegtuigen op waterstof (zeg maar wat) ontwikkeld uit Zonnevelden in de Sahara.


Of ontwikkel een oorlog die de mensheid decimeert.

Maar nooit gaan voor vrijheid afnemende zaken.
Gewoon mensen in hun portemonnee treffen; dat werkt (zeker met ons zuinige Nederlanders _O- )
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:38:03 #14
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205553629
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 06:37 schreef laforest het volgende:

[..]
Hoezo niet? Argument hierboven betreft toch alle burgers op deze planeet? Of voel jij jezelf belangrijker?
Ja natuurlijk vind ik mezelf en mijn gezin belangrijker! En daarna Nederland en bij extensie de rest van de EU. Afrika, Azië, het Midden-Oosten dat kan me eigenlijk niet schelen en daar schaam ik me ook niet voor ook.

Door alle welvaart en vrede in Europa zijn we de realiteit uit het oog verloren denk ik. Je zult moeten vechten om vooruit te komen en jezelf te beschermen. Dat vechten hebben we de afgelopen decennia economisch gedaan, ik ben bang dat we dat de komende decennia weer fysiek zullen moeten doen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205553651
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 07:38 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ja natuurlijk vind ik mezelf en mijn gezin belangrijker! En daarna Nederland en bij extensie de rest van de EU. Afrika, Azië, het Midden-Oosten dat kan me eigenlijk niet schelen en daar schaam ik me ook niet voor ook.

Door alle welvaart en vrede in Europa zijn we de realiteit uit het oog verloren denk ik. Je zult moeten vechten om vooruit te komen en jezelf te beschermen. Dat vechten hebben we de afgelopen decennia economisch gedaan, ik ben bang dat we dat de komende decennia weer fysiek zullen moeten doen.
Nou en als ik zeg dat ik voor mijn gezin en ik extra recht zal kopen zodat we door kunnen blijven vliegen dan gaat iedereen meteen los. :D _O-

Mensen begrijpen mij dus heel goed. :7
pi_205553704
Congo zal het laatste zetje tot mission impossible van de Parijse klimaatdoelen wel geven:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)virunga-alleen-leger

Op de plannen volgde een storm aan kritiek van zowel lokale als internationale milieu- en dierenorganisaties. Vooral omdat Congo hiermee in z'n eentje de klimaatdoelen van Parijs kan gaan verpesten.

Maar in plaats van de plannen af te zwakken, zette het land afgelopen weekend nog meer olievelden in de etalage: 27 locaties verdeeld over het land zijn nu te koop. Twee van die gebieden liggen in het wereldberoemde natuurpark Virunga.
pi_205553801
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 00:13 schreef laforest het volgende:

[..]
Dat lijkt me geen goed plan. Je moet wel meer mogen kopen van mensen die er niets mee doen. Op die manier kunnen mensen die graag vaker vliegen daarmee doorgaan, en krijgt iemand die nooit vliegt, en wat centen kan gebruiken, ook nog wat. Win win.
Met de stijgende lasten en alsmaar stijgende ongelijkheid kom je dan uiteindelijk op het punt dat de onderklasse van de samenleving verplicht is hun CO2 budget verkopen aan rijke globalisten om uberhaupt rond te kunnen komen. Als je de verschillen tussen arm en rijk nog veel groter wil maken moet je vooral dit plan doordrukken.

Typisch dat het plan ook weer van een D66'er komt. "Laat iedereen vrij maar niemand vallen" is een manipulatief valse slogan. Pretenderen het beste met iedereen voor te hebben en te "deugen" terwijl jouw beleid de armere klassen juist ten gronde richt.

[ Bericht 0% gewijzigd door TegendraadseTelg op 05-08-2022 08:33:31 ]
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:50:50 #18
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205553965
Raadslid GL uit Huissen overleden tijdens vakantie in Thailand

Heel erg tragisch natuurlijk, maar wat doet een GL raadslid op vakantie in Thailand? Van mij mag iedereen op vliegvakantie naar Thailand gaan, ook een GL raadslid, maar het is nu juist GL die zo moeilijk doen over vliegen..
pi_205553966
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:21 schreef TegendraadseTelg het volgende:

[..]
Met de stijgende lasten en alsmaar stijgende ongelijkheid kom je dan uiteindelijk op het punt dat de onderklasse van de samenleving verplicht is hun CO2 budget verkopen aan rijke globalisten om uberhaupt rond te kunnen komen. Als je de verschillen tussen arm en rijk nog veel groter wil maken moet je vooral dit plan doordrukken.

Typisch dat het plan ook weer van een D66'er komt. "Laat iedereen vrij maar niemand vallen" is een manipulatief valse slogan. Pretenderen het beste met iedereen voor te hebben en te "deugen" terwijl jouw beleid de armere klassen juist ten gronde richt.
Ik ben voor. :)

(en ik denk dat jouw scenario een soort van doomdenken is. Gaat echt wel meevallen)
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:52:09 #20
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205553983
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Raadslid GL uit Huissen overleden tijdens vakantie in Thailand

Heel erg tragisch natuurlijk, maar wat doet een GL raadslid op vakantie in Thailand? Van mij mag iedereen op vliegvakantie naar Thailand gaan, ook een GL raadslid, maar het is nu juist GL die zo moeilijk doen over vliegen..
:')
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:53:12 #21
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205553994
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:52 schreef Zwansen het volgende:

[..]
:')
Wat, klopt het niet? Ik vind dit het zelfde soort nieuws als de Bischop van Parijs die in een bordeel een hartinfarct krijgt.
pi_205554000
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Raadslid GL uit Huissen overleden tijdens vakantie in Thailand

Heel erg tragisch natuurlijk, maar wat doet een GL raadslid op vakantie in Thailand? Van mij mag iedereen op vliegvakantie naar Thailand gaan, ook een GL raadslid, maar het is nu juist GL die zo moeilijk doen over vliegen..
Ben je niet goed?
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:54:44 #23
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205554005
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:53 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Ben je niet goed?
Hoe bedoel je?
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:55:53 #24
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205554018
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat, klopt het niet? Ik vind dit het zelfde soort nieuws als de Bischop van Parijs die in een bordeel een hartinfarct krijgt.
Ik word een beetje moe van het ‘hypocritiseren’ van mensen die het beste met het klimaat voorhebben, maar dan toch nog wel eens vliegen of vlees eten.

Daarnaast ken je de hele achtergrond niet. Misschien vliegt ie nog maar eens in de X jaren, had ie daar familie, was dit een droomvakantie, etc.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:58:24 #25
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205554037
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik word een beetje moe van het ‘hypocritiseren’ van mensen die het beste met het klimaat voorhebben, maar dan toch nog wel eens vliegen of vlees eten.
Tja, en ik word moe van het populistisch moralisme van de Groenlinks, do as I say, not do as I do.
quote:
Daarnaast ken je de hele achtergrond niet. Misschien vliegt ie nog maar eens in de X jaren, had ie daar familie, was dit een droomvakantie, etc.
Mooi staaltje Cognitieve Dissonantie.

[ Bericht 16% gewijzigd door Jan_Onderwater op 05-08-2022 09:53:30 ]
pi_205554041
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Raadslid GL uit Huissen overleden tijdens vakantie in Thailand

Heel erg tragisch natuurlijk, maar wat doet een GL raadslid op vakantie in Thailand? Van mij mag iedereen op vliegvakantie naar Thailand gaan, ook een GL raadslid, maar het is nu juist GL die zo moeilijk doen over vliegen..
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205554239
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik word een beetje moe van het ‘hypocritiseren’ van mensen die het beste met het klimaat voorhebben, maar dan toch nog wel eens vliegen of vlees eten.

Daarnaast ken je de hele achtergrond niet. Misschien vliegt ie nog maar eens in de X jaren, had ie daar familie, was dit een droomvakantie, etc.
_O_
pi_205555058
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:00 schreef Tjoent het volgende:
Congo zal het laatste zetje tot mission impossible van de Parijse klimaatdoelen wel geven:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)virunga-alleen-leger

Op de plannen volgde een storm aan kritiek van zowel lokale als internationale milieu- en dierenorganisaties. Vooral omdat Congo hiermee in z'n eentje de klimaatdoelen van Parijs kan gaan verpesten.

Maar in plaats van de plannen af te zwakken, zette het land afgelopen weekend nog meer olievelden in de etalage: 27 locaties verdeeld over het land zijn nu te koop. Twee van die gebieden liggen in het wereldberoemde natuurpark Virunga.

Er moeten een paar mensen wennen aan dat wij hier in het westen 0,0 niks te zeggen hebben over Congo.
Vakman pur sang
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:13:25 #29
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205555139
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er moeten een paar mensen wennen aan dat wij hier in het westen 0,0 niks te zeggen hebben over Congo.
Geen westerse oliemaatschappij die daar zijn vingers aan gaat branden… maar de Chinezen zullen er geen probleem in zien..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:56:52 #30
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205555569
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Tja, en ik word moe van het populistisch moralisme van de Groenlinks, do as I say, not do as I do.
[..]
Mooi staaltje Cognitieve Dissonantie.

Hoe bedoel je? Misschien was die man wel vegan, reed hij elektrisch en zette hij zich op verschillende vlakken in voor klimaat en milieu.

Je weet helemaal niks van die man z’n beweegredenen en zijn activiteiten. Bijzonder kansloos om op zo’n bericht op die manier te reageren.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:57:28 #31
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205555576
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:56 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Misschien was die man wel vegan, reed hij elektrisch en zette hij zich op verschillende vlakken in voor klimaat en milieu.

Je weet helemaal niks van die man z’n beweegredenen en zijn activiteiten. Bijzonder kansloos om op zo’n bericht op die manier te reageren.
Vrouw.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:58:23 #32
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205555582
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vrouw.
Oh vrouw dan. :P

Alsnog RIP aan de nabestaanden.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:35:27 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205555954
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik word een beetje moe van het ‘hypocritiseren’ van mensen die het beste met het klimaat voorhebben, maar dan toch nog wel eens vliegen of vlees eten.

Daarnaast ken je de hele achtergrond niet. Misschien vliegt ie nog maar eens in de X jaren, had ie daar familie, was dit een droomvakantie, etc.
iedereen heeft het beste met het klimaat voor in nederland

Alleen de arme mensen in Afrika en India denken alleen iets te eten te krijgen die dag, voor hun kindjes

En die stappen in hun 40 jaar oude import diesel mercedes, die op afgewerkte stookolie van westerse cruiseschepen loopt, in de hoop die dag het schoolgeld en wat rijst te verdienen

De westere mens die groen denkt zit savonds ach en wee te roepen achter de laptop en bestelt 10 minuten later een electrische scooter in China en wat kleding uit BanglaDesh dat met een containerschip wordt gebracht die op dikke stookolie 10.000 km naar Rotterdam vaart .

En denkt maar ik rij straks groen O-) O-)

Nu kan ik wel een vliegticket boeken naar de kanariese eilanden, he Barbara Baarsma
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205556509
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:00 schreef Tjoent het volgende:
Congo zal het laatste zetje tot mission impossible van de Parijse klimaatdoelen wel geven:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)virunga-alleen-leger

Op de plannen volgde een storm aan kritiek van zowel lokale als internationale milieu- en dierenorganisaties. Vooral omdat Congo hiermee in z'n eentje de klimaatdoelen van Parijs kan gaan verpesten.

Maar in plaats van de plannen af te zwakken, zette het land afgelopen weekend nog meer olievelden in de etalage: 27 locaties verdeeld over het land zijn nu te koop. Twee van die gebieden liggen in het wereldberoemde natuurpark Virunga.

Geef ze eens ongelijk. Het Westen heeft lange tijd enorme welvaart gecreëerd met vervuilende en goedkope grondstoffen en energie. Congo wil ook wat en dan gaat de Westerling met het vingertje schudden :') Terwijl het westen pp een veelvoud aan co2 uitstoten.

Wel jammer dat het een corrupt geheel is, maar dat is vooral een binnenlandse aangelegenheid
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:44:55 #35
3542 Gia
User under construction
pi_205556578
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:31 schreef kawotski het volgende:
Ik ben voor een Co2 budget als iedere wereldburger hetzelfde budget krijgt en het verboden is om dit te verhandelen.
Eens met het tweede deel, maar ik zie liever andere oplossingen voor het CO2 probleem.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:22:20 #36
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205556946
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:31 schreef kawotski het volgende:
Ik ben voor een Co2 budget als iedere wereldburger hetzelfde budget krijgt en het verboden is om dit te verhandelen.
Waarom zou je het verhandelen verbieden? En zit kinderen de wereld inschoppen ook in dat budget?
pi_205557384
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:13 schreef nixxx het volgende:

[..]
Geen westerse oliemaatschappij die daar zijn vingers aan gaat branden… maar de Chinezen zullen er geen probleem in zien..
En dan bestellen we plastic troep uit China wat dan alsnog gemaakt wordt van olie uit dat land. ;(
pi_205558434
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 05:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Leuk idee mits je voor communisme bent.

Het is uiteindelijk altijd dezelfde discussie.
Zorg ervoor dat alles wat we doen al CO2 vrij is en je hoeft niets te laten, dit gaat vanzelf als we ons leiden door techniek.
Neem vliegen, nieuwe vliegtuigen op waterstof (zeg maar wat) ontwikkeld uit Zonnevelden in de Sahara.


Of ontwikkel een oorlog die de mensheid decimeert.

Maar nooit gaan voor vrijheid afnemende zaken.

Oorlog neemt mensen hun vrijheid niet af? Wat kan er toch gillende waanzin uit jouw toetsenbord komen...
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:50:20 #39
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205559031
https://www.telegraaf.nl/(...)n-sinistere-voorbode
Barbara Baarsma is een elitaire aandachtshoer /// aandachtsheks

quote:
Barbara Baarsma
Dat besef gaat voorbij aan Rabobank-econome Barbara Baarsma die het regenteske dedain tot uitzinnige, antisociale hoogtes opstuwt.
Ook zij staat voor groter malheur.
Zij verlangt een begrensd persoonlijk CO2-budget dat verhandelbaar is onder mensen.
Wie rijk is en meer wil uitstoten om zijn levensstandaard te behouden, kan CO2-ruimte kopen van financieel behoeftigen.
Baarsma’s hersenspinsel is immoreel omdat het inkomstennivellering en armoedebestrijding afhankelijk maakt van de willekeur van aalmoezen en behoeftes van rijken; omdat het quasi-privileges voorhoudt aan minder bedeelden; omdat de grootste vervuilers niets afleren qua blijvend vervuilen; omdat de CO2-kopers hun klimaatschuld kunnen lenigen doordat anderen geldschulden hebben; omdat dit de tweedeling in de samenleving vergroot; omdat er prijsetiketten komen op vrijheid, rechten, welzijn en waardigheid van mensen.

Felle kritiek op klimaatballon Rabobank-econoom: ’Persoonlijk CO2-budget gevaar voor vrijheid’

Zieke plannen dus. En evenmin origineel.
CO2-budgetten horen bij mondiaal klimaatmanagement en waren een paar jaar geleden ook een proefballonnetje van het TNO.

Het perverse van Baarsma’s plan is dat ze van die ruilhandel een persoonlijke afhankelijkheidsrelatie heeft gemaakt die tweederangsburgers creëert.
Haar plan zou communistisch zijn, zeggen critici. Welnee, in het communisme waren er geen particuliere budgetten en dito ruilhandel. Controleterreur bestond wel.
En die krijg je wanneer je CO2-rantsoenen instelt: van de pomp tot de supermarkt en de snelweg tot het restaurant moet de individuele uitstoot gemeten, gelegitimeerd, stopgezet, gesanctioneerd.
Maar zelfs dan zal het kapitalisme zegevieren: er zullen makelaars, matchmakers en investeerders in de budgethandel verschijnen.

Klassieke hebzucht
De bewust scheve verhouding in de deal doet overigens meer denken aan kapitalistische uitwassen waarin alles ondergeschikt is aan winst.
Maar de klassieke hebzucht ontbreekt bij klimaatdeals à la Baarsma, die vooral op de dwang tot inleveren lijken te drijven.
Al met al is dit geen voorbeeld van links of rechts denken, maar van democratieblinde klimaatpolitiek.
Ook de regering denkt zo.
De coalitie zoekt geen houvast meer in democratische klassieke politieke stromingen met een humaan maatschappijmodel waarin gelijke rechten, ruime vrijheden en welzijn voorop staan.
Er is gekozen voor klimaatpaniek waarbij alle middelen geoorloofd lijken.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205564774
twitter
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:16:15 #41
3542 Gia
User under construction
pi_205565069
quote:
Goed stuk, niets aan toe te voegen.
pi_205601361
twitter
pi_205603743
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:13 schreef nixxx het volgende:

[..]
Geen westerse oliemaatschappij die daar zijn vingers aan gaat branden… maar de Chinezen zullen er geen probleem in zien..
Tegen China gaat men niet klagen want olie en zo. Zolang jij maar een zonnepaneel op dak gooit, een warmtepomp installeert en een Tesla koopt is er niks aan de hand.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 09:23:52 #44
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205605557
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:31 schreef HSG het volgende:

[..]
Tegen China gaat men niet klagen want olie en zo. Zolang jij maar een zonnepaneel op dak gooit, een warmtepomp installeert en een Tesla koopt is er niks aan de hand.
Tesla's worden gewoon in Europa gemaakt maar oke.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205605573
quote:
Prima reactie van de Rabobank.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205605605
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:23 schreef nils7 het volgende:

[..]
Tesla's worden gewoon in Europa gemaakt maar oke.
Ik heb het over kopen en niet waar het gemaakt wordt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205605674
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Prima reactie van de Rabobank.
In plaats van de Rabobank met nutteloze emails en brieven te bestoken heeft het veel meer nut om eindelijk eens op te houden met het stemmen op burgerhatende, neoliberale slooppartijen als d66 en vvd.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205609287
Rabobank krijgt witwassen niet onder controle en vraagt uitstel bij DNB :')

https://fd.nl/financiele-(...)aagt-uitstel-bij-dnb

En Baarsma maar druk bezig met haar Carbon bank :') _O-
Trut kan haar eigen toko niet eens onder controle krijgen |:(
pi_205609336
quote:
6s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rabobank krijgt witwassen niet onder controle en vraagt uitstel bij DNB :')

https://fd.nl/financiele-(...)aagt-uitstel-bij-dnb

En Baarsma maar druk bezig met haar Carbon bank :') _O-
Trut kan haar eigen toko niet eens onder controle krijgen |:(
Dit is natuurlijk een kant die mensen maar niet in willen zien. Een instelling, overheid of niet, zulke diepgaande bevoegdheden geven is gewoon vragen om problemen.

Je kent de kleine foutjes van de bank wel, moet je maanden achteraan om je gelijk te krijgen terwijl een fout in je voordeel met 5 min weer is opgelost.

quote:
U heeft toch echt een negatief Co2 saldo mevrouw, staat hier zwart op wit in de app, geen boodschappen pinnen voor u. Klachten graag via de AI chatbot.
Progressie O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:52:01 #50
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_205609829
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:50 schreef HeatWave het volgende:
U heeft toch echt een negatief Co2 saldo mevrouw, staat hier zwart op wit in de app, geen boodschappen pinnen voor u. Klachten graag via de AI chatbot.
Met een USB stickje vol ethereum een illegaal halfje wit kopen bij de buurt dealer van de certificaatloze bakkerij.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_205610298
Rabobank krijgt witwasdossier niet op orde en vraagt uitstel bij DNB

In het kort

Rabobank blijft worstelen met zijn klantdossiers. :')
De bank heeft aan DNB uitstel gevraagd van de deadline die door toezichthouder was opgelegd.
De Utrechtse instelling zag de winst met ruim een kwart dalen in het eerste halfjaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:') _O-
Lange historie :')
Dat Rabobank nog altijd worstelt met het witwasonderzoek is pijnlijk voor Draijer. Deze donderdag is zijn laatste grote publieke optreden. De topman stopt en hoopt op 1 oktober de deur van het Rabo-kantoor achter zich dicht te trekken. Daarmee is hij nog niet van Rabobank af. De bank hangt een onderzoek van het OM boven het hoofd met mogelijke vervolging voor (oud-)bestuurders. :D :D :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://fd.nl/financiele-(...)aagt-uitstel-bij-dnb

Baarsma loopt dus nog kans op strafrechtelijke vervolging :o

[ Bericht 1% gewijzigd door ikweethetookniet op 11-08-2022 20:07:19 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')