Check online inquote:Op zondag 14 augustus 2022 14:00 schreef DX11 het volgende:
[..]
Sjonge jonge ik vraag om hulp omdat ik me af vraag of het nut heeft om bijna 2 uur eerder te komen dan de balie open is, wat een eikel ben ik zeg. Sorry jongens.
Zodra je toegeeft dat de KMar de paspoortcontrole afhandelt, doen we weer liefquote:Op zondag 14 augustus 2022 14:00 schreef DX11 het volgende:
[..]
Sjonge jonge ik vraag om hulp omdat ik me af vraag of het nut heeft om bijna 2 uur eerder te komen dan de balie open is, wat een eikel ben ik zeg. Sorry jongens.
Kan dit voor alle maatschappijen of alleen de grote KLM enz?quote:Op zondag 14 augustus 2022 14:05 schreef Scorpie het volgende:
Doe bagage drop-off bij de self-service
En antwoord heb je gekregen, maar je blijft doorzeiken.quote:Op zondag 14 augustus 2022 14:00 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik kon het voor TUI doen, denk dat hoop maatschappijen al een soortgelijk iets aanbiedenquote:Op zondag 14 augustus 2022 14:09 schreef DX11 het volgende:
[..]
Kan dit voor alle maatschappijen of alleen de grote KLM enz?
Dan vlieg je toch niet vaker dan dat je zei, maar geen probleem.quote:Op zondag 14 augustus 2022 14:09 schreef DX11 het volgende:
[..]
Kan dit voor alle maatschappijen of alleen de grote KLM enz?
Ja zeker nut, des te kleiner de kans dat je te laat komt en je vlucht mist.quote:Op zondag 14 augustus 2022 14:00 schreef DX11 het volgende:
[..]
De fysieke incheckbalie is dan nog dicht maar zelf je koffer inchecken kan gewoon zodra je aankomt. Wij waren op 4 augustus ook 4 uur vantevoren aanwezig. De gewone incheck was nog dicht maar we konden gewoon zelf de koffer op de selfservice inchecken. Je boardingpas even scannen bij het apparaat, die weegt je koffer en er komt een kofferlabel uit. Koffer zelf labelen en 3 meter verder zet je zelf je koffer op de band. Klaar! Er was geen rij en konden direct door naar de security. Daar was wel een rij en moesten we 40 minuten wachten in een zeer lange rij maar die aardig doorliep.quote:Op zondag 14 augustus 2022 09:25 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ja we zijn er half 4, maar ik snap de instructies niet helemaal, 4 uur van tevoren komen, maar het gene waar ik moet zijn is dan nog dicht?
Dus na het koffers droppen hoeven we niet meer fysiek langs een Vueling incheckbalie, daar twijfelde ik even over.quote:Op zondag 14 augustus 2022 22:16 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
De fysieke incheckbalie is dan nog dicht maar zelf je koffer inchecken kan gewoon zodra je aankomt. Wij waren op 4 augustus ook 4 uur vantevoren aanwezig. De gewone incheck was nog dicht maar we konden gewoon zelf de koffer op de selfservice inchecken. Je boardingpas even scannen bij het apparaat, die weegt je koffer en er komt een kofferlabel uit. Koffer zelf labelen en 3 meter verder zet je zelf je koffer op de band. Klaar! Er was geen rij en konden direct door naar de security. Daar was wel een rij en moesten we 40 minuten wachten in een zeer lange rij maar die aardig doorliep.
Gevolg...2 uur wachten voor het boarden.Dat was wel vervelend. Als ik dit vantevoren had geweten had ik gewoon 3 uur vantevoren gekomen.
Vandaag teruggekomen en moest 15 minuten op mijn bagage wachten, direct door de douane, zonder rij en de taxi stond al klaar.
Het inchecken vanochtend op Cran canaria duurde een stuk langer dan op Schiphol in iedergeval.
Niet als je online incheckt, wel als je dat niet doetquote:Op zondag 14 augustus 2022 22:36 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dus na het koffers droppen hoeven we niet meer fysiek langs een Vueling incheckbalie, daar twijfelde ik even over.
Kijk dit wist ik allemaal niet meer, ik vlieg maar 1x per jaar. Super fijn, bedankt voor je antwoorden!
Je moet wel thuis natuurlijk online inchecken. Kan meestal 30 uur voor je vlucht. Dan krijg je direct je boardingpas per mail en daarmee check je op schiphol je koffer zelf in. Je hoeft dan niet meer fysiek in te checken. Na kofferdrop direct door naar de security.quote:Op zondag 14 augustus 2022 22:36 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dus na het koffers droppen hoeven we niet meer fysiek langs een Vueling incheckbalie, daar twijfelde ik even over.
Kijk dit wist ik allemaal niet meer, ik vlieg maar 1x per jaar. Super fijn, bedankt voor je antwoorden!
Ook even de Schiphol app downloaden, vluchtnummer invoeren en dan kan je incheckbalie e.d. zien. Mocht er iets wijzigen (en het is bekend) krijg je ook een notificatie.quote:Op zondag 14 augustus 2022 22:36 schreef DX11 het volgende:
[..]
We zijn al ingecheckt, een week van tevoren, logica is ver te zoeken tegenwoordig wat het nut van "inchecken" nog isquote:Op zondag 14 augustus 2022 22:40 schreef Bloem75 het volgende:
[..]
Je moet wel thuis natuurlijk online inchecken. Kan meestal 30 uur voor je vlucht. Dan krijg je direct je boardingpas per mail en daarmee check je op schiphol je koffer zelf in. Je hoeft dan niet meer fysiek in te checken. Na kofferdrop direct door naar de security.
Goede reis!
Al gedaan, en de vueling app ook, bedankt!quote:Op zondag 14 augustus 2022 22:50 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ook even de Schiphol app downloaden, vluchtnummer invoeren en dan kan je incheckbalie e.d. zien. Mocht er iets wijzigen (en het is bekend) krijg je ook een notificatie.
Schiphol maar sluiten en de fik in de koffers.quote:Op zondag 14 augustus 2022 23:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Koffer chaos op Schiphol https://www.dumpert.nl/item/100038551_a53f073a
![]()
En Dick Benschop met een dikke bonus naar de algemene bestuursdienst wachten op een volgende luizenbaanquote:Op maandag 15 augustus 2022 00:24 schreef Beathoven het volgende:
Schiphol maar sluiten en de fik in de koffers.
Amazon kapotmakenquote:Op maandag 15 augustus 2022 00:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En Dick Benschop met een dikke bonus naar de algemene bestuursdienst wachten op een volgende luizenbaan![]()
Komt ook grotendeels omdat de schoolvakanties langzaam maar zeker op z'n einde lopen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 10:24 schreef heywoodu het volgende:
Ik zie steeds meer dagen beetje bij beetje op 'Normal' staan bij de drukte (bij vertrek), dat is op zich geen ongunstig teken voor half oktober denk ik
Hoop ik.
Wij vertrekken op 19 oktober, dat is precies tussen het begin van de herfstvakanties in, dus ik heb hoop dat de ene helft dan al vertrokken is en de andere helft de week erna pas gaatquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 10:27 schreef Haags het volgende:
[..]
Komt ook grotendeels omdat de schoolvakanties langzaam maar zeker op z'n einde lopen.
Maar toen ik vorige week terugkwam zag ik inderdaad ook al een aardig positief verschil in de vertrekhal met toen ik zelf vertrok.
Had je een pakketreis of losse vliegreis? In dat laatste geval, kan je nog een andere vlucht krijgen?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 14:38 schreef RealRS het volgende:
Ryanair ziet er wel de lol van in (serieus de e-mail en ja ik ben een tokkie omdat ik met Ryanair ging):
[ afbeelding ]
Ik vloog afgelopen weekend via Terminal 3. Alleen handbagage, security duurde 45 min. Al met al vanaf het treinstation naar de gate nog geen uur kwijt, viel best mee.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:09 schreef Aurelius het volgende:
Wat een puinhoop op Schiphol nog trouwens. Maar ik had al mijn bagage als een van de eerste terwijl mensen van eerdere vluchten nog aan het wachten waren, en ik heb me laten ophalen door een Uber bij de Kiss & Ride parkeerplaatsen. Dat in goede banen leiden lijken ze ook te hebben opgegeven.
Al met al was ik 30 min na de landing weer weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |