abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205614733
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 07:41 schreef Tjacka het volgende:
ben er 4 uur van te voren

kon binnen 30 minuten overal doorlopen

zit je daar 4 uur van te voren
Ook al door douane? Lekker man bier klappen voor 8 euro per stuk (8> (8>
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:42:57 #52
374695 Tjacka
#STAYSTRONGTONG
pi_205614968
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 09:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ook al door douane? Lekker man bier klappen voor 8 euro per stuk (8> (8>
Ja ook al door douane

heb de eerste halve liter al achter de kiezen
Götze is beter dan Berghuis - Shreyas
pi_205615006
Douane?
pi_205615702
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 09:47 schreef potjecreme het volgende:
Douane?
Als je naar buiten europa gaat ga je gewoon door de douane hoor. En zo niet, dan snap jij nog heel goed wat ze bedoelen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205615828
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:57 schreef DX11 het volgende:

[..]
Als je naar buiten europa gaat ga je gewoon door de douane hoor. En zo niet, dan snap jij nog heel goed wat ze bedoelen.
pi_205615941
Het eeuwige misverstand over de douane op Schiphol (spoiler: zij checken je paspoort niet)

Hoe zit het dan wel?
De heenreis:
Inchecken en je koffer inleveren doe je bij een grondsteward of -stewardess. Dan sluit je aan in de rij voor de beveiligingscontrole. Medewerkers van een van de vijf particuliere beveiligingsbedrijven op Schiphol controleren daar of je geen wapens of explosieven bij je draagt waarmee je een aanslag of kaping in het vliegtuig kunt uitvoeren.

Reis je naar een niet-Schengenland, dan word je na de beveiligingscheck gecontroleerd door de grensbewaking van de Koninklijke Marechaussee. Als zij zeker weten dat jij degene bent op de foto van je paspoort, sta je in de beveiligde gebieden van Schiphol: Lounge 2 of 3. Daar kun je shoppen, eten, drinken en wachten bij je gate tot het zover is om in te stappen.

Vlieg je naar een bestemming binnen de Schengenzone, dan hoef je je paspoort niet meer te laten zien na de beveiligingscontrole. Dan kom je meteen al terecht in Lounge 1 of 4 en kun je naar je gate, al dan niet na het winkelen of een bezoek aan een horecagelegenheid.

De terugreis (nu kom je de douane wél tegen):
Reizigers uit niet-Schengenlanden worden bij binnenkomst op Schiphol opnieuw gecontroleerd door de Koninklijke Marechaussee. Zat je op een vlucht binnen de Schengenzone, dan loop je rechtstreeks de hal met de bagagebanden in.

Pas dán passeer je de douane. Onder de borden 'niets aan te geven' of 'aangifte goederen' staan douaniers die mogelijk willen zien wat er in je bagage zit.
De douane controleert onder meer of je vals geld, drugs, beschermde diersoorten of namaakartikelen bij je hebt. De douane checkt dus goederen en dus geen mensen of paspoorten.

De douane controleert ook koffers uit hoogrisicolanden al in de bagagekelders, voordat ze op de banden worden gelegd.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ken-je-paspoort-niet
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:55:58 #57
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205616871
Zo, even een recap van vandaag tot nu toe;

We waren om 11:15 op Schiphol en toen was het relatief rustig. We konden gelijk bagage droppen en hebben toen even een rondje op Plaza gelopen alvorens we afspraken met onze hostess. Dit was rond 12:15 en toen merkten we al dat het wat drukker aan het worden was op de filters, wachtrijen werden langer en ook bij check-in en bagage drop-off kwamen nu rijen.

Opgehaald en via wat doorgangetjes binnen 2 minuten aangekomen bij Security 1, daar nog een keer 5 a 10 minuten gewacht omdat de handbagage gecontroleerd werd.

Als dit niet het geval was geweest had ik binnen 1 minuut erdoorheen geweest.

Daarna even onze gate opgezocht en nu gaan we lunchen, met 1.15 uur te gaan moet dit te doen zijn.

Al met al 0 stress tot nu toe en ik vermoed dat ik een uur tot 5 kwartier uitgespaard heb bij security, en daar was het me om te doen met 2 kleine kinderen. Money well spent.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:01:20 #58
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205616945
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:55 schreef Scorpie het volgende:

We waren om 11:15 op Schiphol en toen was het relatief rustig. We konden gelijk bagage droppen en hebben toen even een rondje op Plaza gelopen alvorens we afspraken met onze hostess. Dit was rond 12:15 en toen merkten we al dat het wat drukker aan het worden was op de filters, wachtrijen werden langer en ook bij check-in en bagage drop-off kwamen nu rijen.

Opgehaald en via wat doorgangetjes binnen 2 minuten aangekomen bij Security 1, daar nog een keer 5 a 10 minuten gewacht omdat de handbagage gecontroleerd werd.

Daarna even onze gate opgezocht en nu gaan we lunchen, met 1.15 uur te gaan moet dit te doen zijn.

Al met al 0 stress tot nu toe en ik vermoed dat ik een uur tot 5 kwartier uitgespaard heb bij security, en daar was het me om te doen met 2 kleine kinderen. Money well spent.
Lekker bezig. Beetje gezwaaid naar de paupers mensen in de rij? :P

Fijne vakantie!
[i]Breitling - Instruments for Professionals[/i]
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:08:46 #59
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205617018
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 13:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Lekker bezig. Beetje gezwaaid naar de paupers mensen in de rij? :P

Fijne vakantie!
Kreeg een hoop boze en verbaasde blikken ja _O-
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:14:16 #60
16180 crew  CoolGuy
pi_205617076
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 13:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Kreeg een hoop boze en verbaasde blikken ja _O-
:D _! Ja die kreeg ik ook, maar, ja, iedereen wil graag op vakantie dus dan doe je wat je denkt dat je moet doen.
pi_205617249
quote:

Als je niet was gaan wandelen op plaza, zou het ook snel zijn gegaan. Nu had je al betaald voor de service dus ik snap dat je niet bent gaan doorlopen.
pi_205617304
Met bagage drop heb je geen voorrang toch?

Vorige maand duurde bij ons de bagage drop het langst met rijen tot aan de volgende terminal. Blijft natuurlijk lekker dat je daarna snel door security bent maar die drop-off rijen kunnen tegenvallen.

Toen ik terugkwam stonden in hal 3 ook aardige rijen bij de drop-offs terwijl security rond die tijd geen lange rijen had. Alles stond boven.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:36:59 #63
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_205617352
quote:

^O^

Hopelijk is je vlucht niet vertraagd! Fijne vakantie!
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:11:02 #64
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205617624
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 13:28 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Als je niet was gaan wandelen op plaza, zou het ook snel zijn gegaan. Nu had je al betaald voor de service dus ik snap dat je niet bent gaan doorlopen.
Mwoah, er was toen een wachttijd van 30-45 minuten gok ik. Maar we zullen het nooit weten, het was iig heerlijk om niet te hoeven kijken naar de klok.
pi_205617845
quote:

Dat klinkt wel goed. En wat betaal je daar dan voor?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:45:32 #66
16180 crew  CoolGuy
pi_205617894
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat klinkt wel goed. En wat betaal je daar dan voor?
Volgens mij zit hij al in het vliegtuig, maar ik weet van hem dat hij 150 euro heeft betaald toen hij het kocht, maar dat het inmiddels 160 euro kost.

Als je dan zeker weet dat je niet je vliegtuig mist vanwege de rijen vind ik dat een koopje, want 160 euro op het totaalbedrag is natuurlijk niet zo heel veel (wel als je hele vakantie maar 500 euro kost natuurlijk).
pi_205617907
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Volgens mij zit hij al in het vliegtuig, maar ik weet van hem dat hij 150 euro heeft betaald toen hij het kocht, maar dat het inmiddels 160 euro kost.

Als je dan zeker weet dat je niet je vliegtuig mist vanwege de rijen vind ik dat een koopje, want 160 euro op het totaalbedrag is natuurlijk niet zo heel veel (wel als je hele vakantie maar 500 euro kost natuurlijk).
Zeker.
Wij gaan voorlopig nog niet vliegen vanaf Schiphol, maar overwegen wel een reis voor volgend jaar. Mocht het dan weer zo'n toestand zijn, vind ik dat inderdaad het overwegen waard.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:54:34 #68
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205621426
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zeker.
Wij gaan voorlopig nog niet vliegen vanaf Schiphol, maar overwegen wel een reis voor volgend jaar. Mocht het dan weer zo'n toestand zijn, vind ik dat inderdaad het overwegen waard.
Wat CG zegt klopt. Bij mij was het een 150 euro op een totale reissom van 6k, dus dat was natuurlijk helemaal niks.

Ondertussen aangekomen in het hotel en eigenlijk nergens “gedoe” gehad behalve bij het opstijgen: de trekkers om de pushback te doen voor het vliegtuig waren op dus we mistten onze time slot. 40 minuten vertraging helaas.

Maar zoals gezegd echt 0 stress op Schiphol gehad en het was toch echt druk. Langst gewacht voor de Burger King :D
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:32:32 #69
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205622030
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 20:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wat CG zegt klopt. Bij mij was het een 150 euro op een totale reissom van 6k, dus dat was natuurlijk helemaal niks.

Ondertussen aangekomen in het hotel en eigenlijk nergens “gedoe” gehad behalve bij het opstijgen: de trekkers om de pushback te doen voor het vliegtuig waren op dus we mistten onze time slot. 40 minuten vertraging helaas.

Maar zoals gezegd echt 0 stress op Schiphol gehad en het was toch echt druk. Langst gewacht voor de Burger King :D
Big King XL genot
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_205632403
Lekker duidelijk weer dit.
We vliegen om 7:30.
Schiphol app zegt kom binnen om 3:30, ok prima.
Op de vlieg tickets staat dat de incheck balie open gaat om 5:10 (en security/lange rij is daarna, toch?)
En voor de incheck balies staan toch geen rijen?
Dus wat ga ik doen tussen 3:30 en 5:10 dan? Niet in de rij staan toch?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zondag 14 augustus 2022 @ 00:54:22 #71
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205632501
Net even naar spotplaats Buitenveldert baan geweest mc donalds
22.15 aankomst en gesloten :D :')
Op bord buiten staat tot 02.00 open
En giga rij voor de mc drive en mensen ook lopend door de mc drive heen :')
Blijkt alleen restaurant dicht te zijn gegaan om 22.00 vanwege gebrek aan personeel :')
Tering wat een puinhoop |:(
pi_205632512
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:34 schreef DX11 het volgende:
Lekker duidelijk weer dit.
We vliegen om 7:30.
Schiphol app zegt kom binnen om 3:30, ok prima.
Op de vlieg tickets staat dat de incheck balie open gaat om 5:10 (en security/lange rij is daarna, toch?)
En voor de incheck balies staan toch geen rijen?
Dus wat ga ik doen tussen 3:30 en 5:10 dan? Niet in de rij staan toch?
Ik zou lekker rond half 4 a half 5 daar zijn. Je bent toch niet 100% uitgerust, dan maakt dat extra uurtje niet uit.
pi_205632659
quote:
6s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Blijkt alleen restaurant dicht te zijn gegaan om 22.00 vanwege gebrek aan personeel :')
En incompetente Dick doet er helemaal niks aan. Tijd dat ie kaalgeplukt in het gevang gegooid wordt
pi_205632931
quote:
Wat heeft dit met Schiphol te maken?
pi_205632948
quote:
Had je daar een incognito afspraak met wat accountants om faal informatie uit te wisselen? :?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')