abonnement Unibet Coolblue
pi_205956531
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:43 schreef -0- het volgende:

[..]
Wel weer typisch natuurlijk dat Schiphol de schaarse mensen liever inzit voor een verdienmodel dan dat ze de algehele wachttijden aanpakken.
Het is nog erger, vaak zijn dit stagiaires van een ROC...
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_205956585
Ik heb trouwens ruim een half uur in de rij gestaan begin augustus, maar kreeg geen stroopwafels :(
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:26:03 #278
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205956828
Na 'waardeloze dag' belooft Schiphol vandaag betere doorstroming _O- _O-

Gisteren was een 'waardeloze dag', vond Schiphol zelf ook. Dat reizigers urenlang moesten wachten om daarna alsnog hun vlucht te missen was 'ontzettend vervelend', stelde de luchthaven. Vandaag zou 'beter beheersbaar' moeten zijn. Intussen stapelen de koffers in de aankomsthallen zich op en zwelt de kritiek op topman Dick Benschop aan.

Dat reizigers gisteren zo lang moesten wachten noemde Schiphol 'ontzettend vervelend'. :') :')
Duizenden mensen die in lange rijen voor de vertrekhallen stonden. Luchtvaartmaatschappijen die vluchten annuleerden vanwege de drukte. Het was gisteren chaos op Schiphol.

De rijen begonnen 's ochtends vroeg al en RTL Nieuws-verslaggever Ruben Leter zag 's avonds dat het nog erg druk was op de luchthaven. Verschillende reizigers die 's ochtends een vlucht gemist hadden probeerden 's avonds alsnog met een ander toestel mee te gaan en stonden daardoor twee keer urenlang in de rij.

Duizenden gedupeerden
Operationeel directeur Hanne Buis wilde het gisteren niet over de schuldvraag hebben, maar erkende wel dat het een 'waardeloze' dag was. Door een krappe bezetting bij de beveiliging ontstonden de lange rijen.

Wachttijden liepen op van twee tot wel drie uur. Hoeveel vluchten precies zijn geannuleerd is niet duidelijk, maar 5.000 tot 10.000 mensen werden gedupeerd.

Volgens vakbond FNV zijn meer beveiligers elders werk gaan zoeken omdat de zomertoeslag van 5,25 euro per uur is weggevallen. De vakbond gaat vandaag weer in gesprek met de luchthaven.

https://www.msn.com/nl-nl(...)48c99a374822b956869c
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:27:52 #279
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205956848
Na 'waardeloze dag' belooft Schiphol vandaag betere doorstroming _O- _O- ........................................

Chaos Schiphol houdt aan: al vroeg weer ellenlange rijen :o _O- _O-

Dinsdagochtend is het opnieuw druk op Schiphol. Al voor zes uur staan er rijen in de terminal. De schaarse beveiligers hebben hun handen vol aan passagiers die proberen sneller bij de securitycheck te komen.

„Moeten we nog ver?”, vraagt een 3-jarig meisje aan haar moeder. Het is even voor zes uur in de ochtend, de controle voor handbagage komt gestaag in zicht terwijl ze al ruim anderhalf uur op Schiphol zijn. Passagiers die vanuit de vertrekhal beneden na lang wachten via de roltrap boven aankomen, sluiten aan in de volgende rij. Sommigen proberen, wanneer de enkele beveiligingsmedewerker niet oplet, een kortere route te nemen door de afzetting te openen. Voordringen wordt door medereizigers niet gewaardeerd.

Ook bij de zogenaamde priority-passagiers klinkt met enige regelmaat gemor. Deze reizigers hebben beneden niet in de rij hoeven staan maar zien eenmaal boven de drukte opdoemen. „Ja, ik heb Privium hoor”, roept een zakenreiziger die voordringt doelend op de voorrangspas van Schiphol als hij terecht wordt gewezen vanuit de rij. „Ik ook hoor!”, klinkt het vanuit achter in de rij. Pas nadat een medewerker van de luchthaven dit bevestigt druipt de voordringer af om achter in de rij aan te sluiten.

Personeelstekorten
Schiphol kampt al sinds de meivakantie met chaos. Naar eigen zeggen door personeelstekorten bij onder andere de beveiliging. In de zomermaanden kregen deze medewerkers een bonus, maar die werd begin september stopgezet. Nog geen dag later was er weer sprake van wanorde op het vliegveld. Ook deze maandag stonden er urenlange rijen op de luchthaven waardoor passagiers hun vliegtuig misten en luchtvaartmaatschappijen werden gevraagd vluchten te annuleren.

quote:
Deze dinsdag begint op Schiphol zoals de hele maandag was.
:') _O- _O- _O- _O-
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:37:17 #280
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205956960
Schiphol stelt dat de gemiddelde wachtrij voor de security momenteel gemiddeld een uur is. _O- _O-

quote:
Volgens een woordvoerder lopen de rijen goed door en is de verhouding reizigers versus beveiligers die aan het werk zijn beter in balans dan maandag.
:') _O-

Reizigers worden via schermen en in de Schiphol-app op de hoogte gehouden van de actuele wachttijden. In de rijen buiten en in de vertrekhal zelf zijn geen bordjes meer te vinden waarop de wachttijden staan. Dat was afgelopen zomervakantie wel het geval.

https://www.ad.nl/binnenl(...)in-de-rij~aa0dcdb31/

Beter in balans :|W Bordjes weghalen en valse informatie verstrekken :') :r
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:37:46 #281
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205956963


:W Dick *O* *O* *O* *O*
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 september 2022 @ 09:40:58 #282
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205956998
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Verschillende reizigers die 's ochtends een vlucht gemist hadden probeerden 's avonds alsnog met een ander toestel mee te gaan en stonden daardoor twee keer urenlang in de rij.
Krijg je daar iets voor? Want een dure intercontinentale vlucht nog eens boeken...neuh bedankt :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:43:45 #283
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205957024
Schiphol dweilt met de kraan open: 'Meer beveiligers weg dan er binnenkomen'

Reizigers op Schiphol zijn voorlopig niet af van overvolle terminals met lange wachtrijen voor de beveiligingscontrole.
quote:
Volgens vakbond FNV vertrekken er momenteel meer beveiligers dan er nieuwe binnenkomen. Deze exodus wordt bevestigd door Rosacarmen Hodge, die zes jaar reizigers en handbagage controleerde op Schiphol, maar de werkdruk en onmogelijke roosters spuugzat was. Hodge nam vorige week ontslag.
:o

Tot de coronacrisis vrijwel alles op Schiphol platlegde, was Rosacarmen Hodge (52) blij met haar baan als beveiliger op Schiphol. Tot haar vertrek was Hodge teamleider en werkte eerst bij beveiligingsbedrijf I-sec en daarna bij CTSN. Ze gaf leiding in een team van 65 beveiligers. Daarvan zijn er volgens Hodge nog maar 20 van in dienst. Net als zij stapte een groot deel van haar team op, ontevreden over de roosters en werkdruk op Schiphol.

De massale uitstroom wijdt Hodge aan de onvoorspelbaarheid en onregelmatigheid van de roosters. Elke beveiliger weet dat flexibiliteit bij het vak hoort, maar de bedrijven maken het sinds het begin van de coronacrisis volgens Hodge wel heel bont: onvoldoende rust tussen diensten, haar dag- en nachtritme raakte overhoop en geen structuur meer.

Vier keer corona
"Ik heb het ruim twee jaar aangekeken", vertelt Rosacarmen Hodge aan NH Nieuws. "Het was niet leefbaar meer. Ik had slapeloze nachten en ging er fysiek aan onderdoor." Hodge kreeg bovendien vier keer corona. Hodge weet het zeker: die liep ze elke keer op tijdens haar werk.

Volgens Joost van Doesburg, campagneleider Schiphol bij vakbond FNV, is Rosacarmen geen uitzondering: "Er vertrekken momenteel meer beveiligers dan er binnenkomen." Schiphol is al maanden bezig met het werven van nieuw beveiligingspersoneel. De eerste 200 zijn aan de slag, maar toch stapelen de chaosdagen zoals in het voorjaar en zomer weer op.

Dat komt niet alleen doordat er geen zomerbonus meer is, maar dus ook vanwege de slopende roosters en slechte werkomstandigheden, verklaart Van Doesburg. Het verbaast hem niks dat het personeel de vermoeidheid, het lage salaris en het gedrag van langwachtende reizigers niet meer trekt. Bovendien is een deel van de apparatuur waarmee gecontroleerd wordt, vaak maandenlang stuk.

Maandenlang wachten op een scanmachine-onderdeel :')
Volgens Hodge zijn de scanmachines regelmatig stuk, omdat er in de coronaperiode niet naar omgekeken wordt. "Nu moet soms maanden gewacht worden op een onderdeel", vertelt ze. Ook daarom zijn vaak 'securitylanes' dicht, tot onvrede van de wachtende reizigers.

Zowel de vakbonden FNV als CNV hebben bij de rechter geprobeerd de werkgevers te dwingen om de roosters aan te pakken, maar vingen bot. Van Doesburg vindt dat niet alleen een verlies voor de bonden, maar ook voor de beveiligingsbedrijven die de roosters maar niet rond krijgen door ziekmeldingen en personeel dat het uniform aan de wilgen hangt.

quote:
Schiphol wil bevestigen noch ontkennen dat er beveiligers vertrekken vanwege de arbeidsomstandigheden op de luchthaven. "We zijn in gesprek met de beveiligingsbedrijven en houden de vinger aan de pols", aldus een woordvoerder.
:')

De bonden en Schiphol gaan vandaag met elkaar om tafel. FNV pleit onder meer voor meer structuur in het personeelsrooster, meer mensen in vaste dienst en hogere lonen.

Rosacarmen gaat na zes jaar beveiligingswerk aan de slag bij de Rijksoverheid. Ze verwacht dat haar zoon van 28, die ook Schipholbeveiliger is, eveneens binnenkort vertrekt. Ondanks de chaos gaat ze haar collega's én passagiers missen: "We hebben wat afgelachen".

https://www.nhnieuws.nl/n(...)g-dan-er-binnenkomen

Dit is dus de oorzaak en niemand doet er iets aan :r
pi_205957080
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:55 schreef Ellatjuh het volgende:
Hmzz ik vlieg morgen om 12:35 naar Mallorca met easyJet…
Hoop er het beste van, chaos was weer onder controle maar nu maakt de app en het nieuws mij bezorgd..
Tja kan er niks aan veranderen maar hoop dat het goedkomt.
Krijgen we live verslag? Sta je al in de rij? :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_205957121
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:43 schreef ikweethetookniet het volgende:


De bonden en Schiphol gaan vandaag met elkaar om tafel. FNV pleit onder meer voor meer structuur in het personeelsrooster, meer mensen in vaste dienst en hogere lonen.

Schiphol kan beter om tafel gaan zitten met de beveiligingsbedrijven waar ze deze diensten uitbesteden ipv een bond die deze problemen denkt te kunnen oplossen. En als de bond deze problemen opgelost krijgt krijgen de bonden dan de bonus van de falende directie. :D
pi_205957265
twitter


twitter


twitter


Het nieuwe Lowlands/ter apel.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_205957590
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:10 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

Het nieuwe Lowlands/ter apel.
Jesus... niet langer dan 4 uur. Zou niet langer dan 30 minuten moeten zijn.
Doe even normaal met je symptoombestrijding. Als die security zo belangrijk is, zorg er voor dat dat op orde is.
Idioten..
Dat volk wat de sanitair schoon moet houden, zou je ook achter de security kunnen zetten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205957621
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jesus... niet langer dan 4 uur. Zou niet langer dan 30 minuten moeten zijn.
Doe even normaal met je symptoombestrijding. Als die security zo belangrijk is, zorg er voor dat dat op orde is.
Idioten..
Dat volk wat de sanitair schoon moet houden, zou je ook achter de security kunnen zetten.
dat was toch geen serieus bericht. _O-
pi_205957634
Weet iemand hoe het nu in Eindje gaat? Ik heb tickets naar Wenen eind deze maand, maar geen zin om lang te wachten.
pi_205957691
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:53 schreef myShizzle het volgende:
Weet iemand hoe het nu in Eindje gaat? Ik heb tickets naar Wenen eind deze maand, maar geen zin om lang te wachten.
Volgende week donderdag naar ZRH. Vlieg rond lunch, denk dat ik rond openingstijd Schiphol maar aanwezig ga zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205957982
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Na 'waardeloze dag' belooft Schiphol vandaag betere doorstroming _O- _O- ........................................

Chaos Schiphol houdt aan: al vroeg weer ellenlange rijen :o _O- _O-

Dinsdagochtend is het opnieuw druk op Schiphol. Al voor zes uur staan er rijen in de terminal. De schaarse beveiligers hebben hun handen vol aan passagiers die proberen sneller bij de securitycheck te komen.
Het zijn inmiddels natuurlijk ook deels de reizigers zelf die eraan bijdragen dat er lange rijen staan. Gisteren was chaos, mensen willen hun vlucht niet missen, dus gaan vandaag extra vroeg naar het vliegveld. Zodat er al vroeg weer lange rijen staan.

Ook die verhalen van gisteren, over mensen die al zes uur van tevoren in de rij gaan staan. Sluit je netjes, conform advies van Schiphol, vier uur van tevoren aan in de rij, dan loop je dus het risico dat je je vlucht mist door mensen die al zes uur van tevoren in de rij zijn gaan staan. Die straks, op hun beurt, hun vlucht gaan missen door mensen die al acht uur in de rij staan. Zo wordt het natuurlijk steeds erger, ongeacht de personele capaciteit bij de security.

Straks boeken mensen een drieweekse vakantie, waarvan ze de eerste week op Schiphol verblijven. Of we krijgen het Russische systeem: dat je een arme sloeber een beetje geld betaalt, om alvast voor jou in de rij te gaan staan - krijg je een seintje als je bijna aan de beurt bent en kun je dan je plekje innemen.
pi_205958173
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het zijn inmiddels natuurlijk ook deels de reizigers zelf die eraan bijdragen dat er lange rijen staan. Gisteren was chaos, mensen willen hun vlucht niet missen, dus gaan vandaag extra vroeg
Ben je van de schiphol webcare om de problemen maar af te schuiven op de passagiers. :D Het is volgens mij niet meer dan een planningsprobleem waarbij schiphol voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten en alleen de capaciteit per voorspeld uur wilt vullen en weigert wat overcapaciteit te hebben. :P
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 11:47:56 #293
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205958247
Het overkomt Schiphol allemaal. Gewoon de schuld van de passagiers en beveiliging
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_205958532
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het zijn inmiddels natuurlijk ook deels de reizigers zelf die eraan bijdragen dat er lange rijen staan. Gisteren was chaos, mensen willen hun vlucht niet missen, dus gaan vandaag extra vroeg naar het vliegveld. Zodat er al vroeg weer lange rijen staan.

Ook die verhalen van gisteren, over mensen die al zes uur van tevoren in de rij gaan staan. Sluit je netjes, conform advies van Schiphol, vier uur van tevoren aan in de rij, dan loop je dus het risico dat je je vlucht mist door mensen die al zes uur van tevoren in de rij zijn gaan staan. Die straks, op hun beurt, hun vlucht gaan missen door mensen die al acht uur in de rij staan. Zo wordt het natuurlijk steeds erger, ongeacht de personele capaciteit bij de security.

Straks boeken mensen een drieweekse vakantie, waarvan ze de eerste week op Schiphol verblijven. Of we krijgen het Russische systeem: dat je een arme sloeber een beetje geld betaalt, om alvast voor jou in de rij te gaan staan - krijg je een seintje als je bijna aan de beurt bent en kun je dan je plekje innemen.
Ik kan mij er wel wat bij voorstellen omdat je met een aankomst van 4 uur voor je vlucht nog altijd geen garantie heb dat je ook daadwerkelijk op tijd bent. Binnen afzienbare tijd moet ik zelf ook op het vliegtuig, en helaas ben ik zo onverstandig geweest een ticket via Schiphol te kopen. Ik was zo naïef om te denken dat het na de zomervakantie wel beter zou worden. Nu weet ik ook nog niet wat ik ga doen. Misschien arriveer ik ook wel gewoon op locatie met een zeer ruime marge.

Het blijft natuurlijk ook gewoon de schuld van Schiphol. Zij verkopen de slots aan de luchtvaartmaatschappijen die vervolgens vliegtickets verkopen aan hun klanten. Als Schiphol niet kan leveren, moeten ze gewoon niet verkopen of anders hun verplichtingen op een redelijke manier nakomen.
pi_205958567
Om dit leedvermaak kan ik wel geniffelen, lekker 6 uur in de rij voor je kut vakantie.

Erg mooi
pi_205959057
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:11 schreef RamboDirk het volgende:
Om dit leedvermaak kan ik wel geniffelen, lekker 6 uur in de rij voor je kut vakantie.

Erg mooi
:')
pi_205959095
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ben je van de schiphol webcare om de problemen maar af te schuiven op de passagiers. :D Het is volgens mij niet meer dan een planningsprobleem waarbij schiphol voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten en alleen de capaciteit per voorspeld uur wilt vullen en weigert wat overcapaciteit te hebben. :P
Snap nog steeds niet dat die Dick Benschop niet met pek en veren uit Schiphol is getrapt. Wat een ongelovelijke fuckup na fuckup word hier gemaakt
pi_205959495
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:11 schreef RamboDirk het volgende:
Om dit leedvermaak kan ik wel geniffelen, lekker 6 uur in de rij voor je kut vakantie.

Erg mooi
Vaak staan mensen daar niet voor vakantie he
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205959508
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:11 schreef RamboDirk het volgende:
Om dit leedvermaak kan ik wel geniffelen, lekker 6 uur in de rij voor je kut vakantie.

Erg mooi
echt wat een humor heb je.

:') lekker simpel
pi_205959514
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:11 schreef RamboDirk het volgende:
Om dit leedvermaak kan ik wel geniffelen, lekker 6 uur in de rij voor je kut vakantie.

Erg mooi
Hoezo is het grappig als mensen die zich heel erg verheugen op een vakantie waar ze misschien ruim 2 jaar op gewacht hebben, hun vakantie in het water valt?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')