abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205552508
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:14 schreef Fok-it het volgende:
Volgens mij overschat je hoevaak dit voorkomt. Vroeger was dat nogal een dingetje maar met nieuwe regels bij het UWV krijg je niet snel een uitkering meer. En als je hem krijgt dan wel met verplicht werk zoeken
Verplicht solliciteren/zoeken is wat anders dan verplicht werken
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 4 augustus 2022 @ 22:59:21 #27
319979 Fok-it
All is well
pi_205552531
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:57 schreef 111210 het volgende:

[..]
Verplicht solliciteren/zoeken is wat anders dan verplicht werken
Niet echt. Want als je daarin verzuimt zeg maar gedag tegen je uitkering
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205553940
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 07:28 schreef hollandia02 het volgende:
Wat is jullie mening hierover? Ik heb het dus over mensen die niet willen werken, dus wel kunnen maar niet willen, dus ook niet economisch onafhankelijk of een man/vrouw die wel werkt, maar geld wel nodig hebben, alleen steun prima vinden.

Ik vind zelf dat deze mensen geen staatssteun verdienen.
Vind ik ook. Als student meegemaakt dat medestudent zo lang mogelijk van een beurs leefde (8 jaar) een jaar uitkering (RWW heette dat toen) en daarna 6 jaar over een promotie door twee jaar op de zak van z'n partner te leven. Toen moest ie werken gaan zoeken.....op z'n 33-ste.

Combinatie van een attitude probleem en een overheid die het mogelijk maakt(e).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205554936
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Niet echt. Want als je daarin verzuimt zeg maar gedag tegen je uitkering
Nou ik heb ooit een maandje ww uitkering gehad, het is een lachertje aan welke verplichtingen je moet voldoen. 4x per maand een sollicitatie “activiteit” ondernemen.

Daar valt bv ook een webcursus sollicitatiebrieven schrijven onder. Die je overigens ook gewoon kan doorklikken zonder te kijken.

Of je zelf inschrijven op een vacature site.

Als je een beetje serieus bent en hard op zoek bent naar werk schrijf je 4 sollicitatie brieven per dag.

Het erge is ook dat ik die uitkering niet kon stopzetten toen ik binnen 2 weken gewoon weer werk had.
pi_205556372
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:18 schreef AToontje87 het volgende:
Zo te lezen stikt het hier van de uitkeringstrekkers.

Parasieten.
Eens, stelletje uitkeringstrekkers hier ik walg er van
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Als je de samenleving daarmee ¤ 10.000 per maand bespaard, prima toch? Zo pragmatisch moet je zijn.
Onzin, de meeste mensen gaan dan (met tegenzin) maar werken. Een klein percentage zal gaan stelen of de wet overtreden om maar geld te krijgen.
pi_205556379
Het ergste is natuurlijk dat er schreeuwend tekort aan personeel is maar er nog steeds uitkeringstrekkers zijn. Kort die op hun uitkering, er is immers werk zat! Ze kunnen zo omgeschoold worden en aan de bak.
pi_205563723
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:17 schreef Tourniquet het volgende:
De bijstand voor alleenstaanden vallend onder de participatiewet is momenteel ¤ 1037,12 netto per maand. Niet echt een vetpot.

Iemand die in de bijstand zit heeft zelden alleen maar inkomsten vanuit de participatiewet. Kinderbijslag, kindgebonden budget, zorgtoeslag, huurtoeslag. Om maar even wat te noemen.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:05:59 #33
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205567181
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:14 schreef Fok-it het volgende:
Volgens mij overschat je hoevaak dit voorkomt. Vroeger was dat nogal een dingetje maar met nieuwe regels bij het UWV krijg je niet snel een uitkering meer. En als je hem krijgt dan wel met verplicht werk zoeken
En verder is het ook niet het feestje dat heel veel mensen denken dat het is.

Dat zowat alles wat je uitspookt gecontroleerd wordt, tot aan het aantal tandenborstels dat je bij elkaar hebt staan toe.
pi_205740604
Geen enkel probleem mee,

Ik vind dit iedereen recht heeft op een bestaans minimum, het is niet bepaald een vetpot en zou ook zeker niet met ze willen ruilen.
pi_205741266
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:58 schreef LanaMyst het volgende:
Geen enkel probleem mee,

Ik vind dit iedereen recht heeft op een bestaans minimum, het is niet bepaald een vetpot en zou ook zeker niet met ze willen ruilen.
Dat dus, ik zou niet met iemand willen samenwerken die domweg totaal geen zin heeft in werken.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 13:12:25 #36
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_205741438
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 11:58 schreef LanaMyst het volgende:
Geen enkel probleem mee,

Ik vind dit iedereen recht heeft op een bestaans minimum, het is niet bepaald een vetpot en zou ook zeker niet met ze willen ruilen.
Gratis geld bedoel je. Voor een bestaand minimum mag je best iets doen. Maar als je kunt werken maar kiest ervoor dit niet te doen ben je gewoon een lowlife tokkie die teert op de staat en daarmee indirect op het werkvolk.

Veel werkende gezinnen hebben moeite hun hoofd boven water te houden deze tijd.
pi_205741493
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 12:57 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat dus, ik zou niet met iemand willen samenwerken die domweg totaal geen zin heeft in werken.
Dat komt er nog eens bij inderdaad.
pi_205741522
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:12 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Gratis geld bedoel je. Voor een bestaand minimum mag je best iets doen. Maar als je kunt werken maar kiest ervoor dit niet te doen ben je gewoon een lowlife tokkie die teert op de staat en daarmee indirect op het werkvolk.

Veel werkende gezinnen hebben moeite hun hoofd boven water te houden deze tijd.
Op zich wel mee eens hoor, maar bijzonder vaak wordt dit fenomeen ernstig overschat. Er zijn maar weinig mensen die daadwerkelijk te lui zijn om te werken en liever gratis geld vangen en daarvoor bereid zijn door de ambtelijke hoepels te springen.

In 90% van de gevallen gaat het echt om zware psychische / psychiatrische problematiek, arbeidsbeperkingen, verstandelijke beperkingen enzovoorts.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 25 augustus 2022 @ 13:22:58 #39
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_205741541
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
In 90% van de gevallen gaat het echt om zware psychische / psychiatrische problematiek, arbeidsbeperkingen, verstandelijke beperkingen enzovoorts.
Dat is idd een ander verhaal.
pi_205741570
Gelijk hebben ze. Werken is ook kut.
Maar de armoede van een bijstanduitkering is ook verre van ideaal.
Eens kijken
pi_205741592
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:12 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Gratis geld bedoel je. Voor een bestaand minimum mag je best iets doen. Maar als je kunt werken maar kiest ervoor dit niet te doen ben je gewoon een lowlife tokkie die teert op de staat en daarmee indirect op het werkvolk.

Veel werkende gezinnen hebben moeite hun hoofd boven water te houden deze tijd.
Dat fooitje wat bijstandsgerechtden krijgen is nog geen fractie wat er in de zakken van de Elite verdwijnt.

Beter steken Gemeentes en UWV hun energie in mensen die wel willen werken maar dat niet hebben, die zijn er zat.

Zoals ik al zei, ik heb een baan maar kan me daardoor ook permitteren om in een nette buurt te wonen en ook wat luxe te hebben, vakanties en een auto.

Als iemand ervoor zou kiezen van het bestaansminimum op een houtje te bijten maar niet te werken vind ik dat dat gewoon moet kunnen.


Ik voel ook geen enkele afgunst, ja ze hebben lekker de hele dag vrij maar wat is dat waard als je geen geld hebt om leuke dingen te doen en in een troosteloze buurt woont.

Maar anderzijds snap ik wel waar die afgunst van sommigen vandaan komt.
Die komt niet van mensen die het beter hebben. Maar inderdaad vaak van mensen die zelf ook in een tokkiebuurt moeten wonen zonder geld voor leuke dingen, maar wel elke ochtend in de fabriek staan.
pi_205741622
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 07:28 schreef hollandia02 het volgende:
Ik heb het dus over mensen die niet willen werken, dus wel kunnen maar niet willen, dus ook niet economisch onafhankelijk of een man/vrouw die wel werkt, maar geld wel nodig hebben, alleen steun prima vinden.
Welke regeling doel je dan op?

Geen enkele uitkeringsvorm kent zonder goede begronding geen sollicitatieplicht...

Zowel WW als Bijstand hebben ddit wel gewoon, zelfs als het om mensen gaat die eigenlijk als totaal 'onplaatsbaar' gelden, en die bij alle sollicitaties standaard afgewezen worden, ook bij bedrijven die verder heel veel vacatures open hebben staan (dat bedrijven deze mensen zoeken betekent niet dat ze dan ook iedereen aan gaan nemen)

bij bv Arbeidsongeschiktheids-wetgeving of Ziektewet hoeven die mensen niet te solliciteren, maar dat komt ook omdat ze eenmaal arbeidsongeschikt zijn

Ik snap dus niet helemaal waar je een suggestie vandaan haalt dat de staat mensen 'steun' zou geven die wel kunnen, maar niet willen werken?
iig qua regelgeving is daar an sich geen mogelijkheid toe.... hooguit kun je stellen dat ook een sollicitatieplicht geen garantie maaakt dat mensen aangenomen worden (bv langdurig werkloen die ook weinig gemotiveerd tot werken zijn, worden nu eenmaal niet aangenomen, daaraan kan de overheid echter niemand toe verplichten)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_205741667
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]


In 90% van de gevallen gaat het echt om zware psychische / psychiatrische problematiek, arbeidsbeperkingen, verstandelijke beperkingen enzovoorts.
Klopt maar daar wordt vaak helemaal geen rekening mee gehouden. 9 van de 10 keer krijgen ze werk in de maag gesplitst wat ze om uiteenlopende redenen helemaal niet lang vol kunnen houden. Vroeger zocht men nog naar passend werk. Tegenwoordig is een uitkeringsgerechtigde alleen nog maar een werkslaaf die met behoud van uitkering op een werkervaringsplek mag gaan zitten om de zakken van een plaatselijke ondernemer te vullen waar de gemeente afspraken mee heeft.
Om na 3 maanden voor de volgende gratis te gaan werken.
pi_205741693
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 08:38 schreef Het_Bokje het volgende:
Als je zo iemand voor ~¤1000/mnd uit de criminatliteit en/of opvang kan houden, is die ~¤1000 nog niet zo slecht besteedt.
Ja zo denk ik er ook over.

Het enige is dat het toekennen van zo'n uitkering iets lastiger moet gaan, ik zou ze echt meer gaan inzetten voor hogere vrijwilligers baantjes.

Als ik vacatures bekijk, zie ik echt veel vrijwilligerswerk en met spoed nog, dan denk ik dat het UWV daar echt wel met hun 'klantjes' op zouden mogen inspelen.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_205741701
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 08:59 schreef de_boswachter het volgende:
Niks mis mee. Ik steun dit.
Jij steunt dat de staat jou steun geeft.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 13:37:36 #46
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_205741719
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:26 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Ik voel ook geen enkele afgunst, ja ze hebben lekker de hele dag vrij maar wat is dat waard als je geen geld hebt om leuke dingen te doen en in een troosteloze buurt woont.

Maar anderzijds snap ik wel waar die afgunst van sommigen vandaan komt.
Die komt niet van mensen die het beter hebben. Maar inderdaad vaak van mensen die zelf ook in een tokkiebuurt moeten wonen zonder geld voor leuke dingen, maar wel elke ochtend in de fabriek staan.
Ik denk niet eens dat het afgunst is, maar eerder hoe krom iets kan zijn. Ik snap je punt, zou ook niet op een houtje willen bijten om maar niet te hoeven werken. Anderen vinden het wel prima.
pi_205741764
quote:
10s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:35 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]
Jij steunt dat de staat jou steun geeft.
Klopt. Straks pilsje doen op statieplein @Sfancta
U MAD?
pi_205742179
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 13:40 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Klopt. Straks pilsje doen op statieplein @:sfancta
Ja, samen een blikje Hotland delen uit de supermarkt. Meer kan je toch niet betalen van die steun.
pi_205742182
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:21 schreef qajariaq het volgende:
Ja, samen een blikje Hotland delen uit de supermarkt. Meer kan je toch niet betalen van die steun.
Hahaha, geloof wat jij wil hahaha
U MAD?
pi_205745580
Gewoon na 3 keer een baan weigeren de uitkering stoppen. Indien de baan overeenkomt met wat diegene altijd gedaan heeft.
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')