abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205538785
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:22 schreef laforest het volgende:

[..]
Dat zijn migranten, geen vluchtelingen. Daar heb ik het niet over.
Zoals ook Volt schrijft:

quote:
Geslaagde migratie begint met verder kijken en voelen dan de statistieken
Je moet proberen mensen zoveel mogelijk proberen te integreren. Menselijk aanpakken, niet als cijfers behandelen. Zou jij ook niet willen in zo'n benarde situatie.

Kijken of mensen skills hebben, hoogopgeleiden plaatsen, etc. Ik heb echt geen antwoord op iedere vraag. Ik geef wat voorbeelden.

[ Bericht 0% gewijzigd door laforest op 03-08-2022 17:11:06 ]
pi_205538810
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ook in het verleden hebben we te maken gehad met periodes waar het stukken warmer was of kouder, ik sluit niet uit dat de mens de oorzaak is, maar om er met deze stelligheid in te gaan vind ik veel te ver gaan, daarnaast doen we net of het alleen maar slechter gaat, met een heleboel zaken gaat het ook beter.
Waarmee gaat het beter? De Kalahari woestijn waar meer regen valt?
pi_205538834
Ja hoor, ze krijgen matrassen.
Hopelijk van Auping....

https://www.1limburg.nl/n(...)gd-krijgen-matrassen

Dit is natuurlijk de aanzet tot meer eisen...

:')
pi_205538871
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:08 schreef Toine51 het volgende:
Ja hoor, ze krijgen matrassen.
Hopelijk van Auping....

https://www.1limburg.nl/n(...)gd-krijgen-matrassen

Dit is natuurlijk de aanzet tot meer eisen...

:')
We kunnen ook wat van hun eisen. Want we geven ze veiligheid en geld.

Misschien kunnen we ze leren om salto's te maken, een radslag, stilstaan op een been of geblinddoekt door een brandende hoepel springen :Y
  woensdag 3 augustus 2022 @ 15:17:00 #205
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205538891
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ook in het verleden hebben we te maken gehad met periodes waar het stukken warmer was of kouder, ik sluit niet uit dat de mens de oorzaak is, maar om er met deze stelligheid in te gaan vind ik veel te ver gaan, daarnaast doen we net of het alleen maar slechter gaat, met een heleboel zaken gaat het ook beter.
Wat ik een beetje raar vind is de richting van de acties mbt klimaatverandering.
Wat mij betreft zou je ondertussen wel kunnen zeggen dat vermindering van de co2 uitstoot op wereldwijd niveau zodat temperatuur stijging beperkt blijft een illusie is. En ook dat Nederland daar door kleine afmetingen relatief weinig invloed op heeft. (Natuurlijk wel zwaar geïndustrialiseerde samenleving dus relatief veel uitstoot, maar in absolute zin valt het wel mee.)

Nederland zou dus vooral in moeten zetten op maatregelen om de gevolgen op te vangen. Hogere dijken, meer backup… meer water opslag tegen droogte. Verzin het maar.. bijkomend voordeel is dan dat als klimaatverandering niet alleen maar manmade is en alle maatregelen tegen uitstoot niet of niet genoeg werken, je toch nog veilig zit.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Beste debater 2022 woensdag 3 augustus 2022 @ 15:19:22 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205538899
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
We kunnen ook wat van hun eisen. Want we geven ze veiligheid en geld.

Misschien kunnen we ze leren om salto's te maken, een radslag, stilstaan op een been of geblinddoekt door een brandende hoepel springen :Y
Neuh, gewoon dingen als:

De taal leren en spreken
Je godsdienst privé houden
Werken
INTEGREREN.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 3 augustus 2022 @ 15:20:42 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205538910
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Geen hond die die verschrikkelijke cijfers ontkent vriend maar waarom zijn jullie zo bang voor context en het volledige verhaal?

82% van de verdachten is man. Jij bent een man. Toch?
Bang?

Boos.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 3 augustus 2022 @ 15:20:53 #208
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205538914
Geen wonder dat de asielopvang overvol zit als je tijd en energie in dit soort figuren gaat steken. Vliegticket en enkeltje naar huis is een betere oplossing.
pi_205539092
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Neuh, gewoon dingen als:

De taal leren en spreken
Je godsdienst privé houden
Werken
INTEGREREN.
Dit dus.
X 100000.

Maar opgebaarde vindt elke asielzoeker, wat ze ook bijdragen hier, 10 te weinig....

Opgebaarde is een deugkneus of een troll. Ben er nog niet helemaal over uit...
pi_205539190
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:38 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dit dus.
X 100000.

Maar opgebaarde vindt elke asielzoeker, wat ze ook bijdragen hier, 10 te weinig....

Opgebaarde is een deugkneus of een troll. Ben er nog niet helemaal over uit...
stel je niet zo aan
  woensdag 3 augustus 2022 @ 15:56:02 #211
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205539221
quote:
Ik ben zeven jaar in Duitsland geweest, een jaar in Frankrijk, nu in Nederland
Ra ra wat gaat hier fout?
pi_205539367
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ra ra wat gaat hier fout?
Meneer heeft moeite met integreren?
pi_205539433
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Neuh, gewoon dingen als:

De taal leren en spreken
Je godsdienst privé houden
Werken
INTEGREREN.
Assimileren bedoel je en dat verwachten we inderdaad van statushouders. Niet van asielzoekers en die mogen niet werken
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:28:52 #214
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205539462
Ze hebben inmiddels stapelbedden met matrassen gekregen.

https://www.1limburg.nl/n(...)1a-9e60-a9efaf0fcc50
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_205539467
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:08 schreef Toine51 het volgende:
Ja hoor, ze krijgen matrassen.
Hopelijk van Auping....

https://www.1limburg.nl/n(...)gd-krijgen-matrassen

Dit is natuurlijk de aanzet tot meer eisen...

:')
Ze accepteerden de veldbedden niet :') wees blij datje uberhaupt kan slapen op een bed en niet op een stoel of buiten
pi_205539491
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waarmee gaat het beter? De Kalahari woestijn waar meer regen valt?
Bijvoorbeeld met waterkwaliteit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205539500
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:17 schreef nixxx het volgende:

[..]
Wat ik een beetje raar vind is de richting van de acties mbt klimaatverandering.
Wat mij betreft zou je ondertussen wel kunnen zeggen dat vermindering van de co2 uitstoot op wereldwijd niveau zodat temperatuur stijging beperkt blijft een illusie is. En ook dat Nederland daar door kleine afmetingen relatief weinig invloed op heeft. (Natuurlijk wel zwaar geïndustrialiseerde samenleving dus relatief veel uitstoot, maar in absolute zin valt het wel mee.)

Nederland zou dus vooral in moeten zetten op maatregelen om de gevolgen op te vangen. Hogere dijken, meer backup… meer water opslag tegen droogte. Verzin het maar.. bijkomend voordeel is dan dat als klimaatverandering niet alleen maar manmade is en alle maatregelen tegen uitstoot niet of niet genoeg werken, je toch nog veilig zit.
Welnee, gewoon 40 procent extra BTW op shit uit China, maar goed dat doet men niet, men speelt liever hier micromanagement.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:34:00 #218
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205539504
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:12 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Meneer heeft moeite met integreren?
Meneer krijgt in tegenstelling tot het geldende verdrag alle ruimte om in meerdere landen die vallen onder het Dublin-akkoord de asielprocedure te doorlopen.
pi_205539514
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Assimileren bedoel je en dat verwachten we inderdaad van statushouders. Niet van asielzoekers en die mogen niet werken
Idd, maar helaas zitten statushouders voornamelijk in de bijstand, 70% ong. Somaliërs zelfs over de 80%. Veel spreken na jaren niet fatsoenlijk Nederlands, doen niet mee met NLse cultuur. En voeden hun kinderen ook zo op.

We verwachten het van ze. Maw, naïviteit van de verantwoordelijken die écht geloven dat we er iets aan hebben. Maar de werkelijkheid én de cijfers en statistieken laten een ander, niet rooskleurig, beeld zien.

Zeg eerlijk.

Als jij van die boerkadragers ziet lopen op straat, geloof jij dan echt: die is goed geintegreerd. Die spreekt vast ABN, werkt, en zal vast als overblijfmoeder op school meedoen...
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:35:57 #220
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205539522
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Meneer krijgt in tegenstelling tot het geldende verdrag alle ruimte om in meerdere landen die vallen onder het Dublin-akkoord de asielprocedure te doorlopen.
Dat hij dat zo openlijk zegt zou voor mij al voldoende bewijs zijn om hem van zijn levensdagen nooit een status of überhaupt enige assistentie te geven.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205539525
En ook eens stoppen met die hypcrosie op kinderen, daar een forse belasting op, maar dan is het gelijk BOEHOBHOEHBOEHEH die moeten voor ons zorgen straks!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205539527
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Meneer krijgt in tegenstelling tot het geldende verdrag alle ruimte om in meerdere landen die vallen onder het Dublin-akkoord de asielprocedure te doorlopen.
Ja maar het sociaal stelsen is in DL en Fr niet zo fijn als in ons land.....
pi_205539766
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:35 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Idd, maar helaas zitten statushouders voornamelijk in de bijstand, 70% ong. Somaliërs zelfs over de 80%. Veel spreken na jaren niet fatsoenlijk Nederlands, doen niet mee met NLse cultuur. En voeden hun kinderen ook zo op.

We verwachten het van ze. Maw, naïviteit van de verantwoordelijken die écht geloven dat we er iets aan hebben. Maar de werkelijkheid én de cijfers en statistieken laten een ander, niet rooskleurig, beeld zien.

Zeg eerlijk.

Als jij van die boerkadragers ziet lopen op straat, geloof jij dan echt: die is goed geintegreerd. Die spreekt vast ABN, werkt, en zal vast als overblijfmoeder op school meedoen...
Vind ik natuurlijk ook kut. Ik ben niet (helemaal) debiel
pi_205539814
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:01 schreef laforest het volgende:

[..]
Zoals ook Volt schrijft:
[..]
Je moet proberen mensen zoveel mogelijk te integreren. Menselijk aanpakken, niet als cijfers behandelen. Zou jij ook niet willen in zo'n benarde situatie.

Kijken of mensen skills hebben, hoogopgeleiden plaatsen, etc. Ik heb echt geen antwoord op iedere vraag. Ik geef wat voorbeelden.
Das de afgelopen jaren ook niet bepaald gelukt, tegenovergestelde eerder als ik zo vrij mag zijn. Alleen maar kleine bevolkingsgroepen die naast elkaar leven en hun eigen behoefte uitbouwen. Turkse, Marrokaanse Moskee als voorbeeld.
pi_205539850
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:09 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Das de afgelopen jaren ook niet bepaald gelukt, tegenovergestelde eerder als ik zo vrij mag zijn. Alleen maar kleine bevolkingsgroepen die naast elkaar leven en hun eigen behoefte uitbouwen. Turkse, Marrokaanse Moskee als voorbeeld.
Niet gelukt, mja dan moet men niet steeds op VVD stemmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door laforest op 03-08-2022 17:45:27 ]
pi_205540047
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:13 schreef laforest het volgende:

[..]
Niet gelukt, mja dan moet men niet steeds op VVD stemmen.
Heeft weinig met de VVD te maken. Beleid van de laatste 40-50 jaar en naive denkbeelden. Eigen volk zoekt altijd eigen volk op.
pi_205540102
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 09:37 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Of het het beste is voor hun kinderen om ze achter te laten in "levensgevaarlijk oorlogsgebied" vraag ik mij sterk af. Of zou het misschien toch niet zo gevaarlijk zijn in hun thuisland als ze doen voorkomen?
De entreekaartjes voor de EU zijn vrij prijzig bij mensensmokkelaars, en de tocht is best bar en lastig.
Vergeet niet dat het doel niet alleen is de EU binnenkomen, daarna moet je nog al die veilige EU-landen door waar je geen asiel aan wil vragen.
Dat betekent dat je heel veel overheden moet ontwijken tot je eindelijk in bv Nederland bent.
Het feit dat de mannen alleen reizen en pas daarna gezinshereniging eisen maakt duidelijk dat ze prima weten hoe het werkt.

Na die barre tocht waarbij je overal en nergens overnacht, en blij zou zijn met een stoel, dien je vervolgens onmiddelijk een klacht in als je na aankomst bij het COA 1 nacht op een stoel moet slapen.
:+
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205540124
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:32 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Heeft weinig met de VVD te maken. Beleid van de laatste 40-50 jaar en naive denkbeelden. Eigen volk zoekt altijd eigen volk op.
De afgelopen jaren (staat in de post waarop reageer) is dit wel te danken aan VVD. :{
Heeft er dus alles mee te maken.
pi_205540137
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 23:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ik ben een groot voorstander van gedegen opvang in de regio. Vind dat daar moeite en geld ingestoken mag worden.
Zo ben ik ook een voorstander van ontwikkelingshulp op persoonlijk niveau. Niet dat corrupte overheden geld krijgen, maar goede initiatieven financiële hulp en kennis overdracht krijgen. Van Micro leningen tot helpen bij bedrijven opzetten.

Wat me stoort is dat de in de regio opvangen roepers vaak en daar amper aan willen bijdragen en vergeten hoeveel er al in de regio opgevangen wordt. Wat zoveel is dat die buurlanden echt ook al met de handen in het haar zitten, vaak vele malen meer dan waar wij hier over mokken.
Zelfs met de focus op opvang in de regio zullen we toch ook moeten verdelen, die regio opvang kan het namelijk ook niet allemaal aan.
Gevolg daarvan zijn vaak mensonterende situaties en een probleem voor de toekomst (bv door amper tot geen scholing voor de jongeren in die kampen).
Eens maar er wordt ook geen werk van gemaakt om daadwerkelijk grootschalig en fatsoenlijk in de regio op te vangen.
quote:
De kans is groot dat teveel inzetten op opvang in de regio duurder en ongunstiger uit zal vallen dan ook een deel hier toelaten zoals we nu doen.
Dat hangt er van af hoe je het aanpakt, en aangezien je in de regio daadwerkelijk degenen kunt helpen die de hulp het hardste nodig hebben (ergo de mensen die geen duizenden dollars hebben om mensensmokkelaars te betalen) is het veel ethischer om ervoor te kiezen de grote groep in de regio te helpen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205540188
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 23:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Daar stem ik ook al een paar jaar op.
Slechte lijsttrekker hoor. Die partij heeft iemand met meer charisma nodig.
Eens, maar dat is lastig.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205540201
Die mensen komen hier gewoon met pensioen. Hun reisbureau heeft het hun beloofd, advocaten, en allerlei stichtingen doen dat ook en nu moeten ze wachten... Ik zou ook boos worden als beloftes gebroken worden.

Helaas voel ik mij als belastingbetaler niet verantwoordelijk voor dit 'drama'; oprotten graag. Ga zelf maar werken voor je inkomen.
pi_205540206
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 00:23 schreef Gia het volgende:

[..]
Als je jarenlang van land naar land reist, zogenaamd als asielzoeker, terwijl je gezin al die tijd in het eigen land is, dan ben je in mijn ogen geen vluchteling, maar een gelukzoeker.

En ja, ik heb er begrip voor dat mensen liever emigreren naar een welvarender land, en dat mag, maar dan wel via de officiële weg.

Dit gedrag gaat ten koste van echte vluchtelingen.
Volgens mij zijn ze via de officiële weg vrijwel altijd kansloos, als ze er in slagen hier te komen verandert dat bizar genoeg totaal.
Als je de "echte" (meest kansarme, hardstgetroffenen) wil helpen is opvang in de regio de enige manier.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205540240
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 07:40 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Micro loans werken niet.
Ondanks wantoestanden (zeer hoge rente ed) kunnen micro leningen wel degelijk werken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205540289
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:43 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Bevolking Syrie is dan ook verviervoudigd (4x) in 50 jaar tijd. Vragen om problemen.
De milieuproblematiek bestaat uit 2 factoren, teveel mensen met teveel wensen.
He klopt dat vooral Sub-Sahara Afrika de bevolkingsgroei moet terugdringen, maar vergeleken met de consumptie daar zijn wij in het rijke westen veel problematischer.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205540295
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]
De milieuproblematiek bestaat uit 2 factoren, teveel mensen met teveel wensen.
He klopt dat vooral Sub-Sahara Afrika de bevolkingsgroei moet terugdringen, maar vergeleken met de consumptie daar zijn wij in het rijke westen veel problematischer.
En die wensen zijn er omdat er teveel aanbod is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205540301
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:04 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ondanks wantoestanden (zeer hoge rente ed) kunnen micro leningen wel degelijk werken.
Microleningen werken heel goed zonder investeerders en beleggers
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205540326
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:46 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat laatste ben ik het mee eens, het westen mag wel weer eens wat harder worden. We hoeven ons niet te schamen om onze eigen belangen te verdedigen en na te streven. En we hoeven ons ook niet perse gebonden te houden aan allerlei verdragen die we 70 jaar terug eens hebben afgesloten, die kunnen we waar nodig gewoon opzeggen.
De westerse politiek denkt dat haar belangen vooral worden vertegenwoordigd door het kapitaal, het algemeen belang is al jaren ondergeschikt aan het belang van het kapitaal.
Belastingparadijs Nederland (voor multinationals/kapitaal) is daarin zo ongeveer het ergst.

Het lullige is dat de meeste mensen hier ook ooit met pensioen willen, de pensioenfondsen zijn de grootste verzameling kapitaal die er is, en rendement is daardoor noodzakelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 03-08-2022 19:44:45 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205540349
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik steek mijn kop zeker niet in het zand, maar zeker qua water problematiek heeft verkeerd gebruik op dit moment een zwaardere tol dan de verandering van het klimaat. Daarnaast wordt er nog steeds gedaan of de mens de veroorzaker is van de laatste warmtegolf, dit is maar zeer de vraag, het is gewoon veel te kort dag om dat nu al te stellen.
Dat klopt, maar dat verandert niets aan het probleem.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205540364
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dat neemt niet weg dat er door een jarenlange droogte in een anders zeer vruchtbaar gebied miljoenen mensen op drift zijn geraakt, naar de steden zijn getrokken en dat de druk rondom dat (wat bar en boos geregeld was) 1 van de grote vonken in het Kruidvat zijn geweest.
De demonstraties die het begin van de burger oorlog inluiden gingen daarover.
Was het maar een kruidvat.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205540429
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dat is vrij zeker te noemen zelfs, zit zoveel wetenschap achter dat ontkennen nergens meer op slaat.

Dat er verkeerd omgegaan werd met die uitzonderlijke droogte daar maakt niet dat die droogte er niet was.
Ik pleit dus voor ervoor zorgen dat de effecten van klimaatverandering verminderen en dat er beter ingegrepen wordt om de problemen zo laag mogelijk te houden.

Oost-Afrika en de Hoorn is hetzelfde verhaal, Kenia overstroomde met vluchtelingen die niet waren gevlucht als er geen jarenlange droogte was geweest en als er ingesprongen was om het waterbeheer aan te passen.

We hebben het vaak over mensen die er al generaties leven en zelf gewoon de kennis noch de financiële middelen hebben om zich aan te passen aan de nieuwe omstandigheden.
Vergeet ook niet dat dit nog maar het begin is, het gaat serieus veel erger worden als we zo doorgaan.

Je kan lekker blijven soebatten over of klimaatverandering door de mens wordt veroorzaakt/verergerd en dat ontkennen waardoor je maar niks doet. Maar dan heb je straks dus over de 200 miljoen mensen op drift.
Dat zoveel mogelijk voorkomen lijkt me in ieders belang, ook in het jouwe.


De consumptietoename is denk ik nog erger.
Tijd voor reclames voor 1) Neem geen kinderen 2) Vrije tijd is beter dan werken om te consumeren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205540482
Het wordt tijd voor een nettere versie van Wilders. Ik ben ervan overtuigd dat er genoeg kiezers zijn die de ongebreidelde instroom van asielzoekers meer dan zat zijn, en die willen dat er een rem op komt. Dat lukt niet met de huidige dweilen die we steeds kiezen en de PVV is voor velen geen alternatief want te grof en te extreem. Het wordt tijd voor een PVV light, zonder populistisch randje maar met een frisse rationele kijk op actuele problemen. Je bent geen racist als je tegen immigratie bent, dat politiek correcte sfeertje is verstikkend en laat problemen alleen maar ontsporen.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 18:42:21 #242
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205540491
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:40 schreef Pleun2011 het volgende:
Het wordt tijd voor een nettere versie van Wilders. Ik ben ervan overtuigd dat er genoeg kiezers zijn die de ongebreidelde instroom van asielzoekers meer dan zat zijn, en die willen dat er een rem op komt. Dat lukt niet met de huidige dweilen die we steeds kiezen en de PVV is voor velen geen alternatief want te grof en te extreem. Het wordt tijd voor een PVV light, zonder populistisch randje maar met een frisse rationele kijk op actuele problemen. Je bent geen racist als je tegen immigratie bent, dat politiek correcte sfeertje is verstikkend en laat problemen alleen maar ontsporen.
Dat was de VVD altijd, tot ze hun ziel verkochten aan D66 en GL om maar een coalitie in stand te kunnen houden. Alles van links werd klakkeloos toegezegd, als ze maar samen konden blijven regeren.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 3 augustus 2022 @ 18:44:46 #243
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205540502
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]
De milieuproblematiek bestaat uit 2 factoren, teveel mensen met teveel wensen.
He klopt dat vooral Sub-Sahara Afrika de bevolkingsgroei moet terugdringen, maar vergeleken met de consumptie daar zijn wij in het rijke westen veel problematischer.
Helemaal waar. En als al die mensen hier komen, dan gaan ze ook meer consumeren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 18:46:32 #244
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205540519
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:17 schreef Tanatos het volgende:

[..]
De westerse politiek denkt dat haar belangen vooral worden vertegenwoordigd door het kapitaal, het algemeen belang is al jaren ondergeschikt aan het belang van het kapitaal.
Belastingparadijs (voor multinationals/kapitaal) is daarin zo ongeveer het ergst.

Het lullige is dat de meeste mensen hier ook ooit met pensioen willen, de pensioenfondsen zijn de grootste verzameling kapitaal die er is, en rendement is daardoor noodzakelijk.
De westerse politici zijn dan ook voornamelijk gekocht door het kapitaal, krijg ik het idee.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205540576
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En die wensen zijn er omdat er teveel aanbod is.
Dat is een lastige, de aanbieders weten kennelijk toch vraag te creëren.
Aan mij ligt het relatief weinig, maar veel mensen willen heel graag, heel veel (grotendeels ongebruikte/nutteloze) troep bezitten.
Persoonlijk bezit ik liever meer vrije tijd, in een aangename groene omgeving.
Zonder hervorming van het kapitalisme, zal er niets echt veranderen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205540585
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat was de VVD altijd, tot ze hun ziel verkochten aan D66 en GL om maar een coalitie in stand te kunnen houden. Alles van links werd klakkeloos toegezegd, als ze maar samen konden blijven regeren.
Heeft de VVD zijn ziel verkocht, of is het kapitaal van mening veranderd?

Hoeveel invloed hebben pensioenfondsen eigenlijk op de VVD?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 18:57:06 #247
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205540595
Het is belachelijk inderdaad hoe vluchtelingen letterlijk op straat moeten slapen

Terwijl rijke oekraieners gewoon in Polen hadden kunnen blijven
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205540686
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Geen hond die die verschrikkelijke cijfers ontkent vriend maar waarom zijn jullie zo bang voor context en het volledige verhaal?

82% van de verdachten is man. Jij bent een man. Toch?
En voor heel veel criminaliteit is dat dus een prima factor om op te profileren.
Net zoals dubbele nationaliteiten een prima reden zijn om extra te (proberen te) controleren op bezit (in het buitenland).

Voor grote fraude controleer je het best oudere blanke mannen in villawijken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205540756
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Welnee, gewoon 40 procent extra BTW op shit uit China, maar goed dat doet men niet, men speelt liever hier micromanagement.
Ik zou het niet tot China beperken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205540826
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat was de VVD altijd, tot ze hun ziel verkochten aan D66 en GL om maar een coalitie in stand te kunnen houden. Alles van links werd klakkeloos toegezegd, als ze maar samen konden blijven regeren.
Dat zijn ze nooit geweest. Elke keuze om migranten binnen te halen kan en kon op steun van de VVD rekenen. In de jaren 70 al.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205541022
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:44 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Helemaal waar. En als al die mensen hier komen, dan gaan ze ook meer consumeren.
Uiteraard, ze moeten wel kunnen roken.
Voor de ondernemers zijn ze goud, voor het algemeen belang allesbehalve.
Waar mijn pensioenfondsen daarin zitten, weet ik niet.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205541047
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:09 schreef Tanatos het volgende:

[..]
En voor heel veel criminaliteit is dat dus een prima factor om op te profileren.
Net zoals dubbele nationaliteiten een prima reden zijn om extra te (proberen te) controleren op bezit (in het buitenland).

Voor grote fraude controleer je het best oudere blanke mannen in villawijken.
Alleen die witte mannen worden niet (extra) gecontroleerd, gemeentes nemen zelfs 'rechercheurs' aan die fulltime zoeken naar alleen bijstandsfraude :')
  woensdag 3 augustus 2022 @ 19:51:26 #253
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_205541054
Haha al 8 jaar in Europa met je Somalische kutkop en nu gaan janken over slechte opvang.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  woensdag 3 augustus 2022 @ 19:52:10 #254
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205541065
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Alleen die witte mannen worden niet (extra) gecontroleerd, gemeentes nemen zelfs 'rechercheurs' aan die fulltime zoeken naar alleen bijstandsfraude :')
Nou, dan zal onderzoek naar die groep niet lonen he? :').

En het is blank, niet wit.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205541130
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou, dan zal onderzoek naar die groep niet lonen he? :').

En het is blank, niet wit.
Dat zal het zijn ja :')

Als het zwart is dan is het ook wit. Ligt het zo gevoelig bij jou?
  woensdag 3 augustus 2022 @ 20:00:22 #256
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205541142
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat zal het zijn ja :')

Als het zwart is dan is het ook wit. Ligt het zo gevoelig bij jou?
Tijdverspillen proberen ze ook bij de politie te vermijden ja :).

Het is blank, niet gevoelig, gewoon correct Nederlands :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205541219
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 20:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Tijdverspillen proberen ze ook bij de politie te vermijden ja :).

Het is blank, niet gevoelig, gewoon correct Nederlands :).
Ok man B-)
pi_205541294
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat was de VVD altijd, tot ze hun ziel verkochten aan D66 en GL om maar een coalitie in stand te kunnen houden. Alles van links werd klakkeloos toegezegd, als ze maar samen konden blijven regeren.
Wanneer heeft GL in een coalitie gezeten?
Het is altijd de schuld van links waar ruim 12 jaar rechts de grootste partij is
pi_205541368
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat was de VVD altijd, tot ze hun ziel verkochten aan D66 en GL om maar een coalitie in stand te kunnen houden. Alles van links werd klakkeloos toegezegd, als ze maar samen konden blijven regeren.
En GL heeft werkelijk nog nooit in een coalitie gezeten.

Fucking hell wat een onzin weet je er weer uit te krijgen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205541427
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:53 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat is een lastige, de aanbieders weten kennelijk toch vraag te creëren.
Aan mij ligt het relatief weinig, maar veel mensen willen heel graag, heel veel (grotendeels ongebruikte/nutteloze) troep bezitten.
Persoonlijk bezit ik liever meer vrije tijd, in een aangename groene omgeving.
Zonder hervorming van het kapitalisme, zal er niets echt veranderen.
prima, maar dat is er alleen omdat het wordt aangeboden
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 22:38:42 #261
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205543001
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja, vraag me alleen af waar hij dan voor op de vlucht is met zijn 27 jaar vanuit Turkije.
Er zijn wel meer mensen die niet in Turkije kunnen zijn. Vaak vanuit minderheidsgroepen of die commentaar op het beleid hebben gehad.
Er worden nogsteeds mensen vastgezet en tot niet zo lang geleden ook opgehangen bv (wat niet perse niet meer gebeurd).

Ik ken bv een aantal alevieten, daar zitten toch best redelijk wat mensen tussen die simpelweg niet zomaar even terug kunnen naar Turkije, die worden dan opgepakt (en dan is wat ze gebeurd niet misselijk).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205543012
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 20:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
prima, maar dat is er alleen omdat het wordt aangeboden
Als er geen vraag/afname is, houdt aanbod uiteindelijk op.
Als we minder willen, wordt ons minder aangeboden, of valt het ons niet eens op dat het aangeboden wordt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205543040
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat zal het zijn ja :')

Als het zwart is dan is het ook wit. Ligt het zo gevoelig bij jou?
Nog even mieren neuken.
Zullen we het voortaan anders gewoon ''beige'' noemen?

Deze kleur pleisters wordt hier het meest verkocht, want het sluit het meest aan op de hier meest voorkomende huidskleur. Als kenmerk staat er bij kleur; ''beige''. Niet blank of roze.

Ook niet wit, wit is dit.

Zomaar een idee.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 3 augustus 2022 @ 22:54:10 #264
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205543182
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:09 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Das de afgelopen jaren ook niet bepaald gelukt, tegenovergestelde eerder als ik zo vrij mag zijn. Alleen maar kleine bevolkingsgroepen die naast elkaar leven en hun eigen behoefte uitbouwen. Turkse, Marrokaanse Moskee als voorbeeld.
Die hebben dan ook qua geloof een vrij ander insteek. Ze bij elkaar doen zou als katholiek en gereformeerd bij elkaar zetten.

Persoonlijk ken ik dan weer vrij veel gemengde groepen. Maak gewoon prima contact met verschillende groepen en dat zonder problemen.
Het is er wel, maar in de media zie je vooral het negatievere, dat is met alles zo, dat maakt blijkbaar beter nieuws.

Moet wel zeggen dat ik wel voornamelijk dan met werkende mensen te maken heb, arbeidsmigranten, die hierheen komen als ze een baan hebben hier ipv op de bonnefooi. Dat mixt vrij makkelijk.
Hier in de omgeving zijn veel arbeidsmigranten, van Polen tot Bulgaren en Turken. Geen stadse omgeving waardoor ik (vooral via werk) ook de ouders van de Marokkaanse jongeren ken. En heb nog nooit een centje pijn van ze gehad, zijn altijd vrij gezellig zelfs (met ouders wat meer contact, met de jongeren enkel via werk, maar altijd gezellig, vrolijk en beleefd).

Heb wel meegemaakt dat ik de enige Nederlander was in een groepje en dat er een aantal waren die amper tot geen Nederlands of Engels spraken. Maar heb nooit het gevoel gehad erbuiten te vallen, er werd op die momenten zelfs extra hun best gedaan om te zorgen dat ik me welkom voelde.

Ik heb in mijn leven gemerkt dat als je mensen gewoon als mens benaderd ipv als groep of vooroordeel dat verreweg de meeste mensen gewoon open staan voor vriendelijk contact. Niet altijd dat je ook echt bij elkaar op de koffie komt bij wijze van spreken, maar wel gewoon prima.
Op de koffie ook zat gedaan en zal ik nog veel vaker doen, alhoewel van enkel koffie geen sprake is. Ze gaan all out om zorgen dat je je thuis voelt. Zorg dus altijd dat je nog wat plek in je maag over hebt, want geheid is er vanalles speciaal voor jou gemaakt.

De enige groep waarbij er wel afstand is is bij echte die hard moslims. Dat is in een 20 jaar aardig veranderd, meer afstandelijk geworden. Alhoewel gewoon vriendelijk meestal wel lukt blijft het daar vaker bij.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 22:59:46 #265
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205543263
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:47 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Eens maar er wordt ook geen werk van gemaakt om daadwerkelijk grootschalig en fatsoenlijk in de regio op te vangen.
[..]
Dat hangt er van af hoe je het aanpakt, en aangezien je in de regio daadwerkelijk degenen kunt helpen die de hulp het hardste nodig hebben (ergo de mensen die geen duizenden dollars hebben om mensensmokkelaars te betalen) is het veel ethischer om ervoor te kiezen de grote groep in de regio te helpen.
Daar ben ik het geheel mee eens.
Nu zie je dat of een enkeling maar door kan met behulp van samen gelegd geld, of degene die het alleen kunnen betalen. Velen blijven achter omdat het financieel gewoonweg niet lukt.

Het zou veel bijdragen als de omstandigheden van opvang in de regio verbeteren. Waarbij we ons moeten realiseren dat de hoeveelheden waar wij over mekkeren laag zijn vergeleken met dat.

Ik hoor veel ja maar ze laten familie achter, dus zo erg zal het niet zijn. Maar in werkelijkheid geld vaak dat een hele familie het geld voor die smokkelaars bij elkaar legt voor dat ene persoon in de hoop dat dat ene persoon ervoor kan zorgen dat anderen ook kunnen ontsnappen uit een zeer uitzichtloze en risicovolle situatie.
De rest die achterblijft zit niet op hun gemak, maar er is gewoonweg geen mogelijkheid om ook te ‘ontsnappen’.

De situatie daar verbeteren is essentieel. Voor hen, voor ons.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 23:13:10 #266
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205543422
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:32 schreef Tanatos het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

De consumptietoename is denk ik nog erger.
Tijd voor reclames voor 1) Neem geen kinderen 2) Vrije tijd is beter dan werken om te consumeren.
Toename in leefbaarheid verlaagt het aantal kinderen.
Toename in welvaart betekend ook betere en betaalbare toegang tot bv anticonceptie. Vergeet niet dat dat op vele plekken amper tot niet te verkrijgen is.

Vrije tijd is een luxe. We hebben het vaak over meer rurale gebieden, waar men landbouw op de old school manier als werk heeft. Dat is echt hard werken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205543577
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 23:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Toename in leefbaarheid verlaagt het aantal kinderen.
Toename in welvaart betekend ook betere en betaalbare toegang tot bv anticonceptie. Vergeet niet dat dat op vele plekken amper tot niet te verkrijgen is.
Dat klopt maar de resultaten ervan vallen vooral in Sub-Sahara Afrika nogal tegen.
De welvaart is daar wel degelijk flink toegenomen.
Daarnaast zijn er nogal wat Afrikanen die geen condooms willen gebruiken.
quote:
Vrije tijd is een luxe. We hebben het vaak over meer rurale gebieden, waar men landbouw op de old school manier als werk heeft. Dat is echt hard werken.
Dat ging uiteraard over het westen, waar mensen zich kapot werken, om zich vervolgens kapot te consumeren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205543611
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 22:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Daar ben ik het geheel mee eens.
Nu zie je dat of een enkeling maar door kan met behulp van samen gelegd geld, of degene die het alleen kunnen betalen. Velen blijven achter omdat het financieel gewoonweg niet lukt.

Het zou veel bijdragen als de omstandigheden van opvang in de regio verbeteren. Waarbij we ons moeten realiseren dat de hoeveelheden waar wij over mekkeren laag zijn vergeleken met dat.

Ik hoor veel ja maar ze laten familie achter, dus zo erg zal het niet zijn. Maar in werkelijkheid geld vaak dat een hele familie het geld voor die smokkelaars bij elkaar legt voor dat ene persoon in de hoop dat dat ene persoon ervoor kan zorgen dat anderen ook kunnen ontsnappen uit een zeer uitzichtloze en risicovolle situatie.
De rest die achterblijft zit niet op hun gemak, maar er is gewoonweg geen mogelijkheid om ook te ‘ontsnappen’.

De situatie daar verbeteren is essentieel. Voor hen, voor ons.
De situatie daar verbeteren is de enige oplossing
Maar als je in de regio gaat opvangen moet je dus wel mensen die toch hier naartoe komen terug sturen naar de opvang daar.
Het is volstrekt onrechtvaardig, maar meer consumenten met een westerse voetafdruk qua consumptie is volstrekt onhoudbaar.

Wij moeten veel minder consumeren en zorgen voor bevolkingskrimp, en zij moeten de bevolkingsgroei stopzetten.
Doen we dat niet, dan zie ik ons onszelf nog wel uitroeien.
Niet dat dat heel erg zou zijn trouwens.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 23:47:28 #269
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205543633
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 23:34 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat klopt maar de resultaten ervan vallen vooral in Sub-Sahara Afrika nogal tegen.
De welvaart is daar wel degelijk flink toegenomen.
Daarnaast zijn er nogal wat Afrikanen die geen condooms willen gebruiken.
[..]
Dat ging uiteraard over het westen, waar mensen zich kapot werken, om zich vervolgens kapot te consumeren.
Sub Sahara is nogsteeds derde wereld vaak, of ertegen aan schurkend.
Anticonceptie is daar niet makkelijk en voor normale prijs te verkrijgen.

Dingen hebben ook wat tijd nodig hè? En al met al stagneert de groei van de wereldbevolking langzaam.
Ik zou ook graag zien dat het sneller gaat. Maar klimaat verandering (of je nu geloofd in de wetenschappelijke ondergrond of denkt dat het gewoon ondanks de menselijke invloed er is) en conflicten maken het lastiger.
Radicale invloeden die meer voet aan de grond krijgen frustreren het proces bv. Maar de lijn is dalende en wat mij betreft zetten we alle zeilen bij om dat te behouden, eraan bij te dragen.

Ontsluiting en verbetering is daarin essentieel. Niet gebieden het wiel opnieuw laten uitvinden, maar kennisoverdracht en hulp het beter te implementeren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 00:02:21 #270
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205543687
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 23:41 schreef Tanatos het volgende:

[..]
De situatie daar verbeteren is de enige oplossing
Maar als je in de regio gaat opvangen moet je dus wel mensen die toch hier naartoe komen terug sturen naar de opvang daar.
Het is volstrekt onrechtvaardig, maar meer consumenten met een westerse voetafdruk qua consumptie is volstrekt onhoudbaar.

Wij moeten veel minder consumeren en zorgen voor bevolkingskrimp, en zij moeten de bevolkingsgroei stopzetten.
Doen we dat niet, dan zie ik ons onszelf nog wel uitroeien.
Niet dat dat heel erg zou zijn trouwens.
Idd is de situatie daar verbeteren de oplossing.
Dan hoef je mensen niet terug te sturen, dan gaan ze zelf (iig een significant deel en zal hereniging minder voorkomen).

Niemand wil via mensensmokkel hierheen komen. Het is duur, het is gevaarlijk, het is onzeker. In de meeste gevallen willen mensen liever gewoon redelijk normaal leven en is dat mogelijk dan verkassen de meesten niet.

Nu laat men familie achter, omdat allemaal gewoonweg niet kan. Omdat een hele familie (familie, niet gezin) inzet op die ene die het risico neemt in de hoop dat iig een klein deel van de familie een kans krijgt op een normaal leven.
Dat is iets waarvan ik mensen hier wil doordringen, het zijn geen egoïstische jonge mannen. Die voelen de druk van een hele familie op hun schouders.
Natuurlijk zijn er eikels die nergens om geven, maar in veel gevallen gaat het om bij elkaar gezegd geld en mensen die wanhopig op zoek zijn naar een plek waar ze mogen blijven en hun familie iig kunnen helpen en hopen die uit die nare situatie te kunnen halen.

Ik heb mannen uit macho culturen zien huilen als kinderen erom. De druk die op hun schouders ligt is enorm. Tel daarbij op dat de smokkelaars verdomd goed zijn in mooie praatjes, die altijd tegen vallen.
Wat mensen die vanuit wanhoop (want anders ga je geen vele landen langs) meemaken aan grove ellende wordt amper belicht. Daar lusten de honden geen brood van.
Dat draagt bij aan een ‘fuck you’ mentaliteit.

Alles versterkt ellende op dit moment. Dat moeten we veranderen en dat begint bij de noodzaak wegnemen. Daarna het misbruik wegnemen. Daarna streng zijn.
Wat men niet ziet is dat diegene die roept fuck you, nu wil ik ook profiteren vaak een heel traject van ellende heeft meegemaakt. Met in den beginnne een hele familie die geen enkel uitzicht heeft, maar ook in van daar tot hier zoveel rottigheid heeft meegemaakt dat wat zij doen maar een beetje lijkt en ze ook echt het verdienen dat het een keertje makkelijker gaat.

De term gelukszoekers is een rotte term. Er zit vaak enorm veel ellende achter. Geluk is vaak ver te zoeken.
Dat is het probleem, los dat op en bij voorkeur aan de bron en iedereen wordt daar beter van.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205543781
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 23:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Sub Sahara is nogsteeds derde wereld vaak, of ertegen aan schurkend.
Anticonceptie is daar niet makkelijk en voor normale prijs te verkrijgen.

Dingen hebben ook wat tijd nodig hè? En al met al stagneert de groei van de wereldbevolking langzaam.
Ik zou ook graag zien dat het sneller gaat. Maar klimaat verandering (of je nu geloofd in de wetenschappelijke ondergrond of denkt dat het gewoon ondanks de menselijke invloed er is) en conflicten maken het lastiger.
Radicale invloeden die meer voet aan de grond krijgen frustreren het proces bv. Maar de lijn is dalende en wat mij betreft zetten we alle zeilen bij om dat te behouden, eraan bij te dragen.

Ontsluiting en verbetering is daarin essentieel. Niet gebieden het wiel opnieuw laten uitvinden, maar kennisoverdracht en hulp het beter te implementeren.
Allemaal leuk en aardig, maar ik hoor niemand over streven naar bevolkingskrimp hier, qua consumptie zijn wij probleem nummer 1, en streven naar minder van ons is dus een prima plan.
We verschaffen allerlei kindersubsidies, en streven jaar op jaar economische groei na.
Allebei volstrekt contraproductief voor ons voortbestaan op de lange termijn.

We hebben er ongeveer 2 miljoen jaar over gedaan om het eerste miljard te halen, ongeveer 200 jaar later zijn we met bijna 8 miljard.
Lijkt me duidelijk waar het probleem qua milieu (voor ons) ligt.

Het is in de kern helemaal niet ingewikkeld, we moeten streven naar minder mensen met minder wensen.
Kapitalisme in de huidige vorm is strijdig met beiden, en zal hevormd moeten worden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205543821
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 00:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Idd is de situatie daar verbeteren de oplossing.
Dan hoef je mensen niet terug te sturen, dan gaan ze zelf (iig een significant deel en zal hereniging minder voorkomen).

Niemand wil via mensensmokkel hierheen komen. Het is duur, het is gevaarlijk, het is onzeker. In de meeste gevallen willen mensen liever gewoon redelijk normaal leven en is dat mogelijk dan verkassen de meesten niet.

Nu laat men familie achter, omdat allemaal gewoonweg niet kan. Omdat een hele familie (familie, niet gezin) inzet op die ene die het risico neemt in de hoop dat iig een klein deel van de familie een kans krijgt op een normaal leven.
Dat is iets waarvan ik mensen hier wil doordringen, het zijn geen egoïstische jonge mannen. Die voelen de druk van een hele familie op hun schouders.
Natuurlijk zijn er eikels die nergens om geven, maar in veel gevallen gaat het om bij elkaar gezegd geld en mensen die wanhopig op zoek zijn naar een plek waar ze mogen blijven en hun familie iig kunnen helpen en hopen die uit die nare situatie te kunnen halen.

Ik heb mannen uit macho culturen zien huilen als kinderen erom. De druk die op hun schouders ligt is enorm. Tel daarbij op dat de smokkelaars verdomd goed zijn in mooie praatjes, die altijd tegen vallen.
Wat mensen die vanuit wanhoop (want anders ga je geen vele landen langs) meemaken aan grove ellende wordt amper belicht. Daar lusten de honden geen brood van.
Dat draagt bij aan een ‘fuck you’ mentaliteit.

Alles versterkt ellende op dit moment. Dat moeten we veranderen en dat begint bij de noodzaak wegnemen. Daarna het misbruik wegnemen. Daarna streng zijn.
Wat men niet ziet is dat diegene die roept fuck you, nu wil ik ook profiteren vaak een heel traject van ellende heeft meegemaakt. Met in den beginnne een hele familie die geen enkel uitzicht heeft, maar ook in van daar tot hier zoveel rottigheid heeft meegemaakt dat wat zij doen maar een beetje lijkt en ze ook echt het verdienen dat het een keertje makkelijker gaat.

De term gelukszoekers is een rotte term. Er zit vaak enorm veel ellende achter. Geluk is vaak ver te zoeken.
Dat is het probleem, los dat op en bij voorkeur aan de bron en iedereen wordt daar beter van.
Het is niet zo zwart, maar het is ook niet zo wit.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 00:52:45 #273
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205543858
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 00:27 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ik hoor niemand over streven naar bevolkingskrimp hier, qua consumptie zijn wij probleem nummer 1, en streven naar minder van ons is dus een prima plan.
We verschaffen allerlei kindersubsidies, en streven jaar op jaar economische groei na.
Allebei volstrekt contraproductief voor ons voortbestaan op de lange termijn.

We hebben er ongeveer 2 miljoen jaar over gedaan om het eerste miljard te halen, ongeveer 200 jaar later zijn we met bijna 8 miljard.
Lijkt me duidelijk waar het probleem qua milieu (voor ons) ligt.

Het is in de kern helemaal niet ingewikkeld, we moeten streven naar minder mensen met minder wensen.
Kapitalisme in de huidige vorm is strijdig met beiden, en zal hevormd moeten worden.
Bevolkingskrimp is al vele jaren een punt. Dat was het al in mijn jeugd.
Nu wordt dat gezien als linkse, feministische woke shit, maar vergis je niet hoe hard er ingezet wordt op zorgen voor bereikbare, betaalbare anticonceptie en gestreden wordt tegen radicalere invloeden die dat willen tegengaan.

Zie Amerika, Roe vs Wade. Hoe zelfs in onze eerste wereld landen er een machtige stroming is die zaken teniet wil doen. Die leunt op tegen ‘woke shit’ ingaan. Op links vs rechts ipv ingaat op redelijk en wat is beter. Die gang zie je niet enkel hier en dat is zorgwekkend. Daar maakt het dat simpele zaken als gezinsplanning met behulp van anticonceptie lastiger worden weer ipv beter worden.

Ik ben het er wel mee eens dat het systeem van eeuwige groei niet levensvatbaar meer is. Het is tijd het fundament te versterken ipv te groeien. Breder te gaan ipv hoger.
Maar dan zal je ook breder moeten gaan kijken ipv enkel naar jezelf, eigen land, enkel de eerste wereld enz…
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 01:52:14 #274
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205543954
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 00:37 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het is niet zo zwart, maar het is ook niet zo wit.
Niets is enkel zwart of wit.
Net zoals het willen wijzen naar een enkele factor meestal onjuist is.
Te vaak doen goede mensen slechte dingen, te vaak leiden een tal van factoren tot een ontploffing (het Syrië vb is daar een goed vb van, klimaat/weer, slecht beleid, interne migratie,radicale invloeden, ook van buitenaf, druk van allerlei kanten heeft geleid tot een ontploffing die ervoor heeft gezorgd dat mensen tot op de dag van vandaag ontheemd zijn).

Ik pleit voor breder kijken. Om niet weg te kijken, om de verschillende factoren te zien die tot ellende kunnen leiden. En te zien dat als het ondanks dat toch tot ellende komt toch dat zoveel mogelijk op te vangen.
Te stoppen met dat hele dat zoeken ze zelf maar uit(die mensen zijn zo anders, eigen schuld), want dat leidt juist tot de klachten waar we het nu over hebben. Mensen die door tich landen heen gaan en fuck you zeggen. Zo vertrokken ze niet, ze vertrokken met hoop en eindigde met verloren vertrouwen, met pak wat je pakken kan, ten koste van. Dat hebben ze geleerd, beginnend bij die mensensmokkelaars, beginnend bij dat misbruik maken van een ellendige situatie. Beginnend bij het leven dat ze kende dat kapot ging.

Ik ken het van dichtbij, ken verhalen die je nekharen overeind zullen laten staan. En dat zijn dan nog de mensen die nogsteeds bereid zijn hard te werken en open te staan voor anderen.
Het leven kan erg hard zijn. Maakt een dog eats dog wereld en daarmee verliezen we allemaal. Stop dat, bij voorkeur bij de bron en dan kan het anders zijn.

Ik weet het, ik zie het. Maar helaas denk ik door wat ik zie niet dat we dit anders aan zullen gaan pakken zonder dat het eerst nog vele malen erger zal worden.
Einstein (en anderen) zullen gelijk krijgen. Ik hoop dat het niet waar zal zijn, maar zie amper een andere uitweg voordat men misschien voor even leert.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 01:57:43 #275
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_205543962
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 00:27 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ik hoor niemand over streven naar bevolkingskrimp hier, qua consumptie zijn wij probleem nummer 1, en streven naar minder van ons is dus een prima plan.
We verschaffen allerlei kindersubsidies, en streven jaar op jaar economische groei na.
Allebei volstrekt contraproductief voor ons voortbestaan op de lange termijn.

We hebben er ongeveer 2 miljoen jaar over gedaan om het eerste miljard te halen, ongeveer 200 jaar later zijn we met bijna 8 miljard.
Lijkt me duidelijk waar het probleem qua milieu (voor ons) ligt.

Het is in de kern helemaal niet ingewikkeld, we moeten streven naar minder mensen met minder wensen.
Kapitalisme in de huidige vorm is strijdig met beiden, en zal hevormd moeten worden.
De wereldbevolking groeit hier niet het hardst, maar in Azië en Afrika.
Europa is niet echt een probleem.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 4 augustus 2022 @ 02:00:46 #276
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205543968

Wees welkom, met trots. Ook eigen trots.



[ Bericht 11% gewijzigd door Cause_Mayhem op 04-08-2022 02:12:32 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205544992
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205545000
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 01:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
De wereldbevolking groeit hier niet het hardst, maar in Azië en Afrika.
Europa is niet echt een probleem.
De consumptie in het westen is wel degelijk een probleem.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 15:44:54 #279
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205547743
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205617662
https://www.nu.nl/binnenl(...)or-asielzoekers.html

Eerste topic wat ik vond over deze toch wel neigende situatie.
Nu het in NL zo slecht gaat met de opvang hoop ik dat de beelden tot diep in Afrika verdeelt worden en dat men zich wel 3 keer bedenkt alvorens hier het vliegtuig naartoe te nemen.
Vakman pur sang
pi_205617801
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:20 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)or-asielzoekers.html

Eerste topic wat ik vond over deze toch wel neigende situatie.
Nu het in NL zo slecht gaat met de opvang hoop ik dat de beelden tot diep in Afrika verdeelt worden en dat men zich wel 3 keer bedenkt alvorens hier het vliegtuig naartoe te nemen.
Zolang ze met voorrang een huis krijgen verandert er vrijwel niets in de pull-factoren voor het vluchten specifiek naar Nederland.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:46:51 #282
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205617902
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:32 schreef probeer het volgende:

[..]
Zolang ze met voorrang een huis krijgen verandert er vrijwel niets in de pull-factoren voor het vluchten specifiek naar Nederland.
Wat er moet gebeuren is gewoon een cap op het aantal asielzoekers per jaar dat wordt opgenomen. En dan liefst nog naar beneden afronden. Lost eerst de shit maar eens op die er intussen is ontstaan in overvolle AZC's, noodopvang, crisisnoodopvang en what have you.

Zodra de capaciteit is bereikt is het gewoon: jammer dan, jullie aanvraag wordt doorverwezen naar een ander EU-land.
pi_205617948
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wat er moet gebeuren is gewoon een cap op het aantal asielzoekers per jaar dat wordt opgenomen. En dan liefst nog naar beneden afronden. Lost eerst de shit maar eens op die er intussen is ontstaan in overvolle AZC's, noodopvang, crisisnoodopvang en what have you.

Zodra de capaciteit is bereikt is het gewoon: jammer dan, jullie aanvraag wordt doorverwezen naar een ander EU-land.
Dit is geen goed idee. Nederland krijgt ze al amper uitgezet, dus laat staan op deze manier. Als ze eenmaal in de EU zijn is de kans groot dat ze rond zwerven van land naar land. Zonder duidelijke strenge aanpak zoals Denemarken blijven ze komen en plakken.

Maar dat gaat Nederland niet doen. Ze halen nog steeds Afghanen op.
pi_205617990
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wat er moet gebeuren is gewoon een cap op het aantal asielzoekers per jaar dat wordt opgenomen. En dan liefst nog naar beneden afronden. Lost eerst de shit maar eens op die er intussen is ontstaan in overvolle AZC's, noodopvang, crisisnoodopvang en what have you.

Zodra de capaciteit is bereikt is het gewoon: jammer dan, jullie aanvraag wordt doorverwezen naar een ander EU-land.
Dat kan allemaal niet.
Tis net als met natura2000 gebieden en de ooit getekende regels, je komt er in de EU niet onderuit.
NL heedt geen optie mensen tegen te houden (in bepaalde aantallen)

Alhoewel.

https://www.europa-nu.nl/(...)gelen_in_verband_met

quote:
. Herverdelen migranten
In respons op de vluchtelingencrisis van 2015, kwam de Commissie met voorstellen om het gemeenschappelijk Europees asielstelsel (CEAS) te herzien om asielaanvragen beter te spreiden over de EU-landen. Reden hiervoor was de ongelijke verdeling van opvang van migranten. Griekenland en Italië vingen een relatief hoog aantal op vergeleken met andere landen.
Met name de Visegrad-groep was erg kritisch over deze 'solidariteitsmaatregelen' en stemde tegen de verplichte herverdeling. De Commissie daagde Hongarije, Polen en Tsjechië zelfs voor het Europees Hof om medewerking aan de herverdeling af te dwingen. De Commissie won de zaak. Toch liep dit akkoord uit op een mislukking - veel lidstaten, waaronder ook Nederland, haalden de afgesproken aantallen bij lange na niet. In 2017 liep de regeling uiteindelijk formeel af, nadat het aantal migranten dat herverdeeld moest worden naar beneden werd bijgesteld.
Een plan uit 2018 van de Commissie om landen 6.000 euro per opgenomen migrant te geven - als steun aan landen met veel migranten en als aansporing voor landen om migranten over te nemen - haalde het niet. Plannen voor centrale opvangcentra en het verdelen van politieke vluchtelingen konden rekenen op meer steun, maar medewerking was op vrijwillige basis. In de praktijk liep ook dit op niets uit.
Als er geen verplichting is, is de regering echt rijp voor de sloop en moeten er maar snel nieuwe verkiezingen komen.

[ Bericht 46% gewijzigd door Lospedrosa op 12-08-2022 15:11:15 ]
Vakman pur sang
pi_205618025
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:20 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)or-asielzoekers.html

Eerste topic wat ik vond over deze toch wel neigende situatie.
Nu het in NL zo slecht gaat met de opvang hoop ik dat de beelden tot diep in Afrika verdeelt worden en dat men zich wel 3 keer bedenkt alvorens hier het vliegtuig naartoe te nemen.
Daarnaast wil het kabinet dat asielzoekers terecht kunnen bij de niet-gebruikte opvangplekken voor gevluchte Oekraïners. Ook hier is de VNG geen voorstander van. "De locaties zijn voor een beperkte tijd beschikbaar. Daarnaast maken gemeenten zich zorgen over de vermenging van groepen". Momenteel is circa 70 procent van de opgevangen Oekraïners vrouw. 32 procent van de groep is minderjarig.

Hmmm 70% vrouw en 32% minderjarig, En ik maar denken dat je beter vrouwen en minderjarigen in de opvang kan hebben, die gedragen zich wel beter. Maar nee, deze vrouwen en minderjarigen mogen niet gemengd worden met de overige asielzoekers. Ik wist niet dat ze voor zoveel problemen zorgden.

Of....
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:11:31 #286
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205618027
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat kan allemaal niet.
Tis net als met natura2000 gebieden en de ooit getekende regels, je komt er in de EU niet onderuit.
NL heedt geen optie mensen tegen te houden (in bepaalde aantallen)

Alhoewel.

https://www.europa-nu.nl/(...)gelen_in_verband_met
[..]
Als er geen verplichting is, is de regering echt rijp voor de sloop en moeten er maar snel nieuwe verkiezingen komen.
Als je al bij voorbaat op je rug gaat liggen word je inderdaad overreden.
pi_205618058
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wat er moet gebeuren is gewoon een cap op het aantal asielzoekers per jaar dat wordt opgenomen. En dan liefst nog naar beneden afronden. Lost eerst de shit maar eens op die er intussen is ontstaan in overvolle AZC's, noodopvang, crisisnoodopvang en what have you.

Zodra de capaciteit is bereikt is het gewoon: jammer dan, jullie aanvraag wordt doorverwezen naar een ander EU-land.
Enige juiste oplossing, maar ja, met alle struisvogels/racismeroepers/mensen met roze brillen in Nederland gaat dit er nooit van komen. En we willen dit ook gewoon, zie de winst van D66 afgelopen verkiezingen.

Misschien volgende verkiezingen dan maar op Geert W. stemmen, bij gebrek aan beter.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:24:37 #288
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205618120
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:15 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Enige juiste oplossing, maar ja, met alle struisvogels/racismeroepers/mensen met roze brillen in Nederland gaat dit er nooit van komen. En we willen dit ook gewoon, zie de winst van D66 afgelopen verkiezingen.

Misschien volgende verkiezingen dan maar op Geert W. stemmen, bij gebrek aan beter.
Het is toch werkelijk onbegrijpelijk dat men maar blijft doorgaan met een beleid terwijl elke dag te lezen valt dat het systeem niet eens meer piept en kraakt, maar op ontploffen/omvallen staat.

Voer dit soort beleid bij een gemiddeld bedrijf en je wordt op staande voet ontslagen.
pi_205618225
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wat er moet gebeuren is gewoon een cap op het aantal asielzoekers per jaar dat wordt opgenomen. En dan liefst nog naar beneden afronden. Lost eerst de shit maar eens op die er intussen is ontstaan in overvolle AZC's, noodopvang, crisisnoodopvang en what have you.

Zodra de capaciteit is bereikt is het gewoon: jammer dan, jullie aanvraag wordt doorverwezen naar een ander EU-land.
Dan ga je krijgen dat andere eu landen ook asielzoekers gaat doorverwijzen, bijvoorbeeld naar ons.

En wat je voorstelt betekent dus dat we actief het aantal asielzoekers dat we opnemen kunnen sturen door bijvoorbeeld het budget wat het COA krijgt te verminderen of cooperaties te dwingen nog meer huizen te verkopen want we vergroten onze shit. Beide lijkt me, met alle respect, niet de bedoeling.

We moeten ons niet zo in bochten wringen en geen argumenten bedenken maar gewoon eerlijk zijn en doen wat steeds meer Nederlanders willen en dat is: wij geven geen asiel meer. Niemand. Een te groot aantal komt binnen de asielwetten in aanmerking voor een status en dat wil de nederlanders niet meer.

Een limiet, een "eerste zoveel komen in aanmerking en de rest heeft pech" gaat voor een bloedbad zorgen. We proberen het die mensen al zo lastig mogelijk te maken om onze grens te bereiken, het kostte al tienduizenden het leven, maar een te groot aantal is nog steeds bereid om zijn leven te geven tijdens de reis. Dat werkt onvoldoende. Geen solidariteit meer, de rest zoekt het maar uit. Is dat vervolging of de dood in eigen land, jammer joh

[ Bericht 4% gewijzigd door opgebaarde op 12-08-2022 15:47:38 ]
pi_205618372
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dan ga je krijgen dat andere eu landen ook asielzoekers gaat doorverwijzen, bijvoorbeeld naar ons.

En wat je voorstelt betekent dus dat we actief het aantal asielzoekers dat we opnemen kunnen sturen door bijvoorbeeld het budget wat het COA krijgt te verminderen of cooperaties te dwingen nog meer huizen te verkopen want we vergroten onze shit. Beide lijkt me, met alle respect, niet de bedoeling.

We moeten ons niet zo in bochten wringen en geen argumenten bedenken maar gewoon eerlijk zijn en doen wat steeds meer Nederlanders willen en dat is: wij geven geen asiel meer. Niemand. Een te groot aantal komt binnen de asielwetten in aanmerking voor een status en dat wil de nederlanders niet meer.

Een limiet, een "eerste zoveel komen in aanmerking en de rest heeft pech" gaat voor een bloedbad zorgen. We proberen het die mensen al zo lastig mogelijk te maken om onze grens te bereiken, het kostte al tienduizenden het leven, maar een te groot aantal is nog steeds bereid om zijn leven te geven tijdens de reis. Dat werkt onvoldoende. Geen solidariteit meer, de rest zoekt het maar uit. Is dat vervolging of de dood in eigen land, jammer joh
Klinkt goed, ik ben voor ^O^
pi_205619152
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:11 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Daarnaast wil het kabinet dat asielzoekers terecht kunnen bij de niet-gebruikte opvangplekken voor gevluchte Oekraïners. Ook hier is de VNG geen voorstander van. "De locaties zijn voor een beperkte tijd beschikbaar. Daarnaast maken gemeenten zich zorgen over de vermenging van groepen". Momenteel is circa 70 procent van de opgevangen Oekraïners vrouw. 32 procent van de groep is minderjarig.

Hmmm 70% vrouw en 32% minderjarig, En ik maar denken dat je beter vrouwen en minderjarigen in de opvang kan hebben, die gedragen zich wel beter. Maar nee, deze vrouwen en minderjarigen mogen niet gemengd worden met de overige asielzoekers. Ik wist niet dat ze voor zoveel problemen zorgden.

Of....
Volgens mij bedoelen ze hiermee de speciaal voor de Oekraïense vluchtelingen opgezette opvangplekken. Dus sporthallen en kantoren ed.
Ik denk niet dat ze Oekraieners opvangen in AZC's, het zijn namelijk geen asielzoekers. Hooguit zullen ze daar beperkt verblijven tot er een geschikte opvangplaats is.
En de overlast is in de AZC niet in de opvanglocaties voor de Oekraïners.
pi_205619333
Hier in ons dorp ook opvang voor Oekraïners. Geheel spontaan georganiseerd door het dorp. Dorpsgebouw en kerk opengesteld voor opvang, niks aan de hand. Fietsen ingezameld, speelgoed, bedden, alles... Dorpelingen dagjes weg met vluchtelingen etc. Heel goed en gemutlich.

Toen ging de gemeente zich ermee bemoeien. Binnen enkele weken was meer dan de helft Afrikaans en werden fietsen gesloopt, zag je overal blowende Eritreers en ander jong manvolk. Was gauw klaar met de ondersteuning vanuit het dorp.


Ze (overheid) gooien continue hun eigen glazen in. Totaal los van de werkelijkheid.
pi_205619336
Foutje
pi_205619434
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:36 schreef praadje het volgende:

[..]
Volgens mij bedoelen ze hiermee de speciaal voor de Oekraïense vluchtelingen opgezette opvangplekken. Dus sporthallen en kantoren ed.
Ik denk niet dat ze Oekraieners opvangen in AZC's, het zijn namelijk geen asielzoekers. Hooguit zullen ze daar beperkt verblijven tot er een geschikte opvangplaats is.
En de overlast is in de AZC niet in de opvanglocaties voor de Oekraïners.
Dat is zijn punt niet. Zijn punt is dat ze hiermee in principe zeggen dat vrouwen en minderjarigen niet veilig zijn bij de 'vluchtelingen', terwijl ze zo het beeld proberen te creëren dat het nette mensen zijn.
pi_205619458
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 18:06 schreef PJR het volgende:

[..]
Dat is zijn punt niet. Zijn punt is dat ze hiermee in principe zeggen dat vrouwen en minderjarigen niet veilig zijn bij de 'vluchtelingen', terwijl ze zo het beeld proberen te creëren dat het nette mensen zijn.
Aha, ik las het anders en draaide het zodoende om. Ik dacht dat hij bedoelde dat de vrouwen en minderjarigen voor overlast zorgden. My bad. :@
pi_205620203
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 18:06 schreef PJR het volgende:

[..]
Dat is zijn punt niet. Zijn punt is dat ze hiermee in principe zeggen dat vrouwen en minderjarigen niet veilig zijn bij de 'vluchtelingen', terwijl ze zo het beeld proberen te creëren dat het nette mensen zijn.
Precies, alleen wordt dat weer tussen de regels door vermeld.
pi_205620622
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:57 schreef myShizzle het volgende:
Ze (overheid) gooien continue hun eigen glazen in. Totaal los van de werkelijkheid.
Toch heeft de overheid al zo'n 80 jaar geen last van de georganiseerde bendes criminelen.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:24:40 #298
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205622856
Gemiddeld komen er jaarlijks netto 100.000 immigranten bij in Nederland.

Zorg dan dat er maximaal 25.000 vergunningen worden afgegeven voor asielzoekers.

Dan is nog 1 op de 4 nieuwe inwoners een asielzoeker, meer dan genoeg.
Nu komen er gemiddeld 1000 per week binnen, wat 52.000 in een jaar is, waarvan een groot gedeelte (voornamelijk Syriërs, Eritreeërs, Somaliërs Jemenieten en Afghanen) versneld een sociale huurwoning zullen krijgen.

Oekraïners mogen tot volgend jaar maart in de EU verblijven, waarom iedereen uit een moslimland permanent mag blijven na 5 jaar is mij ook een raadsel.
pi_205626223
Ze moeten gewoon die statushouders zo snel mogelijk in huizen stoppen. Die zitten nu nog veelal in die AZC's.
Daarom moeten ze gemeenten dwingen om die groep op te nemen. Dan komt er weer een hoop ruimte vrij voor die vluchtelingen die nu niet bij een AZC terecht kunnen. Zo moeilijk is het allemaal niet.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:00:20 #300
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205626240
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 11:57 schreef Fisherman het volgende:
Ze moeten gewoon die statushouders zo snel mogelijk in huizen stoppen. Die zitten nu nog veelal in die AZC's.
Daarom moeten ze gemeenten dwingen om die groep op te nemen. Dan komt er weer een hoop ruimte vrij voor die vluchtelingen die nu niet bij een AZC terecht kunnen. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Welke huizen?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')