quote:CIA-baas: 'China gaat geweld tegen Taiwan gebruiken'
China lijkt vastbesloten om geweld te gaan gebruiken tegen Taiwan. Dat heeft directeur Bill Burns van de Amerikaanse inlichtingendienst CIA woensdag gezegd tijdens een veiligheidstop in Aspen, Colorado. Volgens Burns heeft China een belangrijke les uit Poetins Oekraïense avontuur getrokken: voor een snelle, beslissende overwinning heb je een militaire overmacht nodig.
Burns deed zijn uitspraken tijdens het Aspen Security Forum in Colorado. Hij zei dat China 'verontrust' is over de vijf maanden durende oorlog van Rusland in Oekraïne, die hij omschreef als een 'strategische mislukking' voor president Poetin. Volgens Burns is het voor de Chinezen niet meer de vraag of, maar wanneer en hoe ze Taiwan gaan binnenvallen. Over dat laatste is Burns duidelijk: 'Ik vermoed dat de Chinese leiders en militairen hieruit de les trekken dat je een overweldigende macht moet verzamelen als je dat in de toekomst wilt overwegen.'
Zie ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie steun gaat dat worden van de Russenquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 14:47 schreef xzaz het volgende:
Mijn oom werkt in China maar mag er al enkele maanden niet komen; de reden is dat ze geen pottekijkers willen. China gaat Taiwan binnenvallen en Rusland zal ze steunen.
Mondeling steunen is natuurlijk al prima.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 14:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mooie steun gaat dat worden van de Russen
Dat is nogal een nobrainer en hetzelfde niveau als zeggen dat ik dood ga.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 14:47 schreef xzaz het volgende:
Mijn oom werkt in China maar mag er al enkele maanden niet komen; de reden is dat ze geen pottekijkers willen. China gaat Taiwan binnenvallen en Rusland zal ze steunen.
Binnenkort. SoonTMquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 14:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is nogal een nobrainer en hetzelfde niveau als zeggen dat ik dood ga.
De kunst is wanneer...
Soon op het niveau van de leeftijd van de aarde of dat van een vlieg?quote:
Ik heb nooit met een vlieg gesproken over hun tijdsaanduiding.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 14:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Soon op het niveau van de leeftijd van de aarde of dat van een vlieg?
Tja, on 2014 werd ook al gezegd dat Rusland Oekraïne eens gaat aanvallen. Duurde 8 jaar, maar gebeurde toch.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 14:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is nogal een nobrainer en hetzelfde niveau als zeggen dat ik dood ga.
De kunst is wanneer...
Noord Korea wil ook vast wel meedoen hoor..quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 14:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mooie steun gaat dat worden van de Russen
?quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 14:57 schreef KNAK het volgende:
Weinig nieuwsberichten te vinden erover, dus het zal wel loslopen. In geval van acute dreiging/escalatie zou het nu al smeuïg her en der via allerlei kanalen geserveerd worden.
De kans dat je internet en tv het niet doen is groterquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 14:57 schreef KNAK het volgende:
Weinig nieuwsberichten te vinden erover, dus het zal wel loslopen. In geval van acute dreiging/escalatie zou het nu al smeuïg her en der via allerlei kanalen geserveerd worden.
En waar gaan ze dan precies mee binnen vallen? Een amfibische landing van dat kaliber is immers niet iets dat je zomaar even uit de losse pols schudt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 15:13 schreef xzaz het volgende:
Dus zo gaat het nu.
China bepaald blijkbaar wie er mag landen op Taiwan. China zegt nee.
US: Fuck you China je bepaald dat niet
China valt Taiwin binnen om 'Taiwan te beschermen tegen het westen'.
Wappies: CHINA HAD GEZEGD DAT DE VS DAT NIET MAG DOEN. ZE HEBBEN HET ZELF VEROORZAAKT.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 15:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dit is gewoon hitsen en stoken door de VS. Ander woord heb ik er niet voor.
Dan begrijpen wappies kennelijk beter hoe invloedssferen werken dan jij.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 15:13 schreef xzaz het volgende:
Dus zo gaat het nu.
China bepaald blijkbaar wie er mag landen op Taiwan. China zegt nee.
US: Fuck you China je bepaald dat niet
China valt Taiwin binnen om 'Taiwan te beschermen tegen het westen'.
Wappies: CHINA HAD GEZEGD DAT DE VS DAT NIET MAG DOEN. ZE HEBBEN HET ZELF VEROORZAAKT.
quote:
Het leidt even af van de recessie die geen recessie mag heten want andere definities nu.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 15:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dit is gewoon hitsen en stoken door de VS. Ander woord heb ik er niet voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |