abonnement Unibet Coolblue
pi_205522908
Zie:
https://repository.ubn.ru(...)000001_20220880x.pdf

quote:
Behalve De Marchant et d'Ansembourg spreekt ook de anti-revolutionair Van Citters zich uit tegen de naturalisatie van Mannheimer Hij wil zich niet inlaten met de geuite beschuldigingen, maar meent wel dat de naturalisatie van Mannheimer niet in het belang van Nederland is Volgens Van Citters, die aan de
woorden van Struycken refereert, zijn er onvoldoende waarborgen
dat de "natuurlijke grondslag" voor naturalisatie, het "gevoel van
saamhorigheid tot het Nederlandsche volk", bi) Mannheimer aanwezig is

Wel is Van Citters waarschijnlijk één van de "verscheidene leden" die er een half jaar later op aandringen in de
memorie van toelichting voortaan te vermelden "of de voorgedragene behoort tot een kerkgenootschap, en zoo ja, tot welk
Het verzoek wordt niet nader gemotiveerd Minister van Justitie
Van Schaik ziet echter "met het oog op het vereischte van beknoptheid" geen aanleiding de memories van toelichting uit te breiden Wel meent hij dat er geen "overwegend bezwaar" is om de vraag over het kerkgenootschap voortaan stelselmatig in de ambtsberichten op te nemen De procureurs-generaal worden
gevraagd hieraan uitvoering te geven

Eind 1937 vraagt Van
Citters aan de nieuwe minister van Justitie Goseling nog eens of
niet kan worden meegedeeld "tot welk kerkgenootschap of vereeniging met godsdienstig doel" de voorgedragenen behoren
171
Er "ligt toch geen smaad in", zo betoogt hij, te vermelden tot welk
kerkgenootschap iemand behoort Volgens hem is het van belang
dat het parlement kan nagaan welke invloed naturalisatie op de
"godsdienstige samenstelling van ons volk" heeft
Dus de discussie over omvolking was er bijna 90 jaar geleden ook al.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 01-08-2022 16:46:44 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205522921
Mensen die aan omvolken denken zijn niet goed bij hun hersenpan :')
pi_205522935
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 16:43 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Mensen die aan omvolken denken zijn niet goed bij hun hersenpan :')
Mee eens.
Maar ik wil wel eens de reactie weten over de exact zelfde discussie die er in de 30er jaren in NL was.
Waarschijnlijk doen velen hun uiterste best om te beweren dat dat toen "Heel wat anders" was.

Maw: Nu hebben we hele goede argumenten, en destijds niet.
Terwijl de bewoording destijds exact hetzelfde was.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 1 augustus 2022 @ 16:46:37 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205522942
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 16:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Mee eens.
Maar ik wil wel eens de reactie weten over de exact zelfde discussie die er in de 30er jaren in NL was.
Waarschijnlijk doen velen hun uiterste best om te beweren dat dat toen "Heel wat anders" was.

Maw: Nu hebben we hele goede argumenten, en destijds niet.
Terwijl de bewoording destijds exact hetzelfde was.
Toen hadden we ook geen steden waar Nederlanders de minderheid zijn :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205522962
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2022 16:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Toen hadden we ook geen steden waar Nederlanders de minderheid zijn :').
In welke steden zijn thans de Nederlanders de minderheid?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 1 augustus 2022 @ 16:49:58 #6
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205522968
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 16:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
In welke steden zijn thans de Nederlanders de minderheid?
:D
  maandag 1 augustus 2022 @ 16:51:25 #7
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205522979
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 16:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
In welke steden zijn thans de Nederlanders de minderheid?


Amsterdam, 45% nog maar :).

quote:
In heel Nederland had 24,2 procent van de bevolking op 1 januari 2020 een migratieachtergrond, maar in grote steden was dat aandeel hoger. Binnen de vier grote steden gezamenlijk had 51,8 procent een migratieachtergrond. In Amsterdam was het aandeel inwoners met een migratieachtergrond 55,6 procent.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205522998
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 16:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Amsterdam, 45% nog maar :).
Suriname, Antillen etc. In hoeverre gaat dit om mensen die in Suriname, Antillen zijn geboren? Zij hebben volgens mij wél de NL nationaliteit.
Net als mensen uit voormalig Indië.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 1 augustus 2022 @ 16:56:43 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205523004
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 16:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Suriname, Antillen etc. In hoeverre gaat dit om mensen die in Suriname, Antillen zijn geboren? Zij hebben volgens mij wél de NL nationaliteit.
Net als mensen uit voormalig Indië.
Je 3de post en de doelpalen zijn alweer verzet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205523020
In Frankrijk hadden ze het eind 19e eeuw al over ontvolking door joden.

[ Bericht 37% gewijzigd door Akathisia op 01-08-2022 17:08:15 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205523070
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2022 16:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je 3de post en de doelpalen zijn alweer verzet.
Dit snap ik niet helemaal. Uiteindelijk zijn we etnisch toch allemaal van buiten Nederland als we lang genoeg terug gaan.
Waar ik op wil wijzen is dat "omvolking" er altijd is geweest. De eerste "Nederlanders" kwamen de Rijn afzakken, maar toen waren er ook al Nederlanders in de Rijndelta.
Het is niet zo dat de nieuwkomers nú heel anders tov de oorspronkelijke bevolking zijn dan de nieuwkomers die destijds binnenkwamen.
Dat zie je dus aan het feit dat men (Kamerleden) in de 30er jaren ook al pleitten voor registratie van de "kerkelijke genootschap" die deze nieuwkomers hadden. Omdat men vreesde de samenstelling van het Nederlandse volk in gevaar te brengen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 1 augustus 2022 @ 17:07:15 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205523088
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Dit snap ik niet helemaal. Uiteindelijk zijn we etnisch toch allemaal van buiten Nederland als we lang genoeg terug gaan.
Waar ik op wil wijzen is dat "omvolking" er altijd is geweest. De eerste "Nederlanders" kwamen de Rijn afzakken, maar toen waren er ook al Nederlanders in de Rijndelta.
Het is niet zo dat de nieuwkomers nú heel anders tov de oorspronkelijke bevolking zijn dan de nieuwkomers die destijds binnenkwamen.
Dat zie je dus aan het feit dat men (Kamerleden) in de 30er jaren ook al pleitten voor registratie van de "kerkelijke genootschap" die deze nieuwkomers hadden. Omdat men vreesde de samenstelling van het Nederlandse volk in gevaar te brengen.
Dan nog is dat heel wat anders dan er 195.000 mensen bijpompen per 6 maanden terwijl er al een huizentekort is.

Je stelde dat men toen geen argumenten had en nu wel, nou dat klopt, maar dan niet zoals je bedoelde denk ik :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205523101
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 16:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
In welke steden zijn thans de Nederlanders de minderheid?
Wereldwijd zijn blanken nog maar 20-21% van de wereldbevolking. Dit is wanneer je ook spanjaarden, italianen en oost-europese mensen (met zekere mate van arabische en indiase invloed) meetelt. Dit is toch zonde als blonde haren met lichte ogen verdwijnen. En iedereen een tint bruin-zwart wordt in plaats van een combinatie van groen blauw grijs rood en blank (en bruin).
pi_205523108
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dit snap ik niet helemaal. Uiteindelijk zijn we etnisch toch allemaal van buiten Nederland als we lang genoeg terug gaan.
Joh, begin dan überhaupt niet over generaties als omvolking niet kan bestaan ''omdat we op een groot genoege schaal allemaal van een ander stuk land komen".
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205523114
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:09 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Joh, begin dan überhaupt niet over generaties als omvolking niet kan bestaan ''omdat we op een groot genoege schaal allemaal van een ander stuk land komen".
Noord Europese volkeren hebben meer met elkaar gemeen dan met zwarte Afrikanen. Zelfs kinderen begrijpen dit.
pi_205523165
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 16:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Suriname, Antillen etc. In hoeverre gaat dit om mensen die in Suriname, Antillen zijn geboren? Zij hebben volgens mij wél de NL nationaliteit.
Net als mensen uit voormalig Indië.
Zwak weer, as usual.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 1 augustus 2022 @ 17:41:07 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205523274
Omvolking is een prima middel om angst te zaaien mensen tegen elkaar op te zetten. ^O^
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 1 augustus 2022 @ 17:42:51 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205523284
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:09 schreef Belugastroop het volgende:
Dit is toch zonde als blonde haren met lichte ogen verdwijnen.
Waarom is dit zonde?
Wat is de meerwaarde van blonde/bruine/zwarte of rode haren?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205523346
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waarom is dit zonde?
Wat is de meerwaarde van blonde/bruine/zwarte of rode haren?
Negers zijn minder vaak ziek, kunnen beter tegen de warme zon en plukken harder
  maandag 1 augustus 2022 @ 18:42:59 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205523664
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 16:43 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Mensen die aan omvolken denken zijn niet goed bij hun hersenpan :')
Mensen die het ontkennen zijn bl
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 1 augustus 2022 @ 20:35:57 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205524459
ind.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205527121
Wat ik graag van de PVV-aanhangers zou vragen.
Geert Wilders heeft het altijd over "onze" Joods-Christelijk-Humanistische wortels die eeuwenlang een fantastische vredelievende en rustige eenheid vormden. Nooit bloedvergieten, achterdocht etc.
Eén en al "pais en vree".
En dan opeens "donder en bliksem" komen er moslims binnen.
En voor t eerst in de geschiedenis is het "heel anders", want.... eh.... Theo van Gogh....
Even vergeten: Els Borst is door een Christenfundamentalist vermoord. Pim door een witte Nederlander, etc.
Maar ja... treintweet...

Hoe kijkt Wilders (En Haarsma Buma CDA, die het ook had over "onze identitiet") naar de motivatie van ARP-persoon van Citteren.
Toen kwamen er Joden binnen, en die wou het CDA (ARP) toch wel graag in kaart hebben, zodat onze natuurlijke samenstelling van "ons land" niet in gevaar zou komen.

Waren "we" toen dommer en schudden wij (met de kennis van nu) meewarig ons hoofd, en gaan we ernstig wenkbrauwfronsen bij onze huidig "o zo intelligente" argumenten om thans de moslims te wantrouwen? Want dat is natuurlijk wel effentjes "heeeeel wat anders", poeh.... Godwin-alarm!!

Het is toch allemaal weer t zelfde?

Iedereen is thans trots op "onze" Anne Frank. Maar dat heeft ook heel wat decennia geduurd.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:39:00 #23
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205534399
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 16:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Suriname, Antillen etc. In hoeverre gaat dit om mensen die in Suriname, Antillen zijn geboren? Zij hebben volgens mij wél de NL nationaliteit.
Net als mensen uit voormalig Indië.
? Het "omvolken" slaat natuurlijk op het verdringen van etnische Nederlanders door andere etnische groepen. Ik kan me niet voorstellen dat je dat niet weet. Of is dit topic bedoeld als een semantische oefening?
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:42:01 #24
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205534440
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2022 17:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waarom is dit zonde?
Wat is de meerwaarde van blonde/bruine/zwarte of rode haren?
Nou ja, "biodiversiteit" schijnt tegenwoordig een geldig argument te zijn om dingen te willen behouden. En men hecht nu eenmaal aan het eigene, inclusief het fenotype van de eigen groep.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:43:30 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205534454
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 22:42 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Nou ja, "biodiversiteit" schijnt tegenwoordig een geldig argument te zijn om dingen te willen behouden. En men hecht nu eenmaal aan het eigene, inclusief het fenotype van de eigen groep.
Alles moet wijken voor de rondteninge koraalworm, maar mensensoorten, uit laten sterven en zo snel mogelijk :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')