abonnement Unibet Coolblue
pi_205535804
Hier was de kat gisteravond nog buiten. Dan roepen we hem (meerdere keren) voordat we gaan slapen. Gaat dan op 2 meter van de deur zitten met een verveelde blik. Niet binnenkomen natuurlijk. Tja, deur dicht en gaan slapen. Vanochtend deur opendoen en kat kwam klagend binnen. Gauw eten en nu gaan slapen.
(Dit doet de kat wel vaker)
pi_205535829
Mijn kat kan altijd door het achterluikje naar de achtertuin. Maar hij wil veel liever de voortuin in waar hij dus normaal niet naartoe kan. Om daar vervolgens op een meter afstand van de deur weer te gaan liggen, maar ok. :') Eerst wilde hij dan ook nooit naar binnen komen. Maar na een paar keer spontaan roepen en een snoepje geven, is die bij het eerste beste geluid alweer binnen. :D
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 augustus 2022 @ 09:04:36 #203
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205535849
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 08:58 schreef Yinny het volgende:
Hier was de kat gisteravond nog buiten. Dan roepen we hem (meerdere keren) voordat we gaan slapen. Gaat dan op 2 meter van de deur zitten met een verveelde blik. Niet binnenkomen natuurlijk. Tja, deur dicht en gaan slapen. Vanochtend deur opendoen en kat kwam klagend binnen. Gauw eten en nu gaan slapen.
(Dit doet de kat wel vaker)
Als ze snachts eruit wil moet ze 'de omweg' (lees via een openstaand raam, over diverse hindernissen langs de dakgoot) nemen. Overdag kan ze gewoon via het luikje naar buiten. Ze is tussen 16 en 22u actief en dan vroeg in de morgen weer. Meestal is ze buiten als ik naar beneden ga. _O-
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205535893
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 07:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Okay bijzonder, een jaar geleden kocht ik ze bij de Edeka voor ¤0,99 en waren ze in Nederland het drievoudige minimaal.
Ik was ook verbaasd. Ik weet dat ze vorig jaar goedkoop waren. Alleen niet leverbaar toen ik bestelde.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 07:57 schreef AnneX het volgende:
Na alle onrust tijdens en na de rioolklus van gistermiddag als een roos geslapen en nog steeds de stank in mijn neus. 8)7
Alle ramen en deuren staan al weer open tegen elkaar nu het nog fris is.
In de auto ligt nog zo’n lavendelspray flaconnetje uit de wasstraat.
Die puf ik strakjes even rond.

@:Lucky_Strike gaan jullie vandaag dan rijden? na zo’n but nacht voor jou?
Doet internet het al weer?
Wat een klus gisteren bij jullie! Fijn dat het zo snel opgelost kon worden. Is er een reden voor de verstopping?

We gaan volgende week donderdag pas naar Duitsland. Maar de bestelling voor de drogist moet alvast gedaan worden. Die kan ik dan in het filiaal ophalen.

Ik heb uiteindelijk nog 2,5 uur geslapen dus het leven is niet zo heel dramatisch vandaag gelukkig.
Spoilers!
pi_205535896
Mensen, het is geen moestuin of kat. Maar ik kocht in mei m'n eerste wetstick. Dat is een stek van een plant, maar dan zonder blad dus. Dus letterlijk een stukje 'tak'. En na wat liefde en geduld is daar nu een eerste blaadje aan gekomen. O+ Kan ik echt van genieten. O+

pi_205536003
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 09:11 schreef Myraela het volgende:
Mensen, het is geen moestuin of kat. Maar ik kocht in mei m'n eerste wetstick. Dat is een stek van een plant, maar dan zonder blad dus. Dus letterlijk een stukje 'tak'. En na wat liefde en geduld is daar nu een eerste blaadje aan gekomen. O+ Kan ik echt van genieten. O+

[ afbeelding ]
Wat een grappig idee. Geloof dat ik constant boven het potje zou hangen om het blaadje uit het takje te kijken
We have far more in common than that which devides us..
pi_205536057
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 09:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een grappig idee. Geloof dat ik constant boven het potje zou hangen om het blaadje uit het takje te kijken
Dat heb ik ook gedaan. :D Eerst zie je alleen een bobbeltje, toen kwam er een klein puntje. Die werd een beetje zwart, dus dat maakte me nerveus. Maar dat was uiteindelijk alleen maar het hoesje voor het blad, pfiew. Maar wat een geduld moet je hebben. Als je niet kan genieten van kijken naar de groei, zou ik het zeker niet aanraden. :D

Ik heb ook zaadjes van een kamerplant. Ook geweldig leuk om te zien, want de zaadjes lagen bovenop wat mos. Dus je ziet ze echt eerst wat wortel ontwikkelen en daarna het eerste sprietje. Maar na twee maanden hebben ze ongeveer het formaat van een klavertje vier. :D Duurt nog wel even voordat dat echte kamerplanten zullen zijn.
pi_205536134
Grappig projectje @Myraela :D

en fiets kan weer fietsen ^O^
Ik geloof dat mijn vader inmiddels al meer dan een jaar op een fiets wacht. Is wel een speciaal type, dus hij heeft naar eigen zeggen weinig opties dan maar gewoon af te wachten. Matig wel.

Volgens mijn biochemie prof ging het erg slecht met de kruisspinnen in Europa. Dus ik ben een opvang begonnen in mijn tuin *O*

*plukt rag van gezicht af*

En ik kwam gisternacht thuis, en wat is het toch tof om zoveel sterren te kunnen zien O+
Toch meer dan 30 jaar lang in een gebied met echt veel lichtvervuiling gewoond, dus dat soort ' aaah, oeeeh!' momenten (ik heb het dan over sterrenbeelden ontdekken enzo hè :wtf: ) hadden we enkel op vakantie ergens in de bergen.
pi_205536144
Ik heb hier een plant van mijn ouders, 62 jaar oud, die heb ik nu 3x voor de dood weggehaald en 3 stekjes ervan en bij alle drie komen af en toe nieuwe blaadjes. Ben in haast staat om bij ieder nieuw blaadje een fles champagne open te maken :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaatje1 op 03-08-2022 09:49:10 ]
We have far more in common than that which devides us..
pi_205536315
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 09:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb hier een plant van mijn ouders, 62 jaar oud, die heb ik nu 3x voor de dood weggehaald en 3 stekjes ervan en bij alle drie komen af en toe nieuwe blaadjes. Ben in haast staat om bij ieder nieuw blaadje een fles champagne open te maken :D
Die plant ziet er ook nog prima uit :Y En goed dat je de deur niet hebt geopend. Ik doe ook niet open voor mensen die ik niet ken en niet verwacht.

Jullie planten liefde O+ Echt, zo mooi. Ik geniet van al die posts over tomaten, stekjes, kruiden, nieuwe plantjes, zaadjes, eigen oogst, kassen en bloemen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205536394
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 09:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik was ook verbaasd. Ik weet dat ze vorig jaar goedkoop waren. Alleen niet leverbaar toen ik bestelde.
[..]
Wat een klus gisteren bij jullie! Fijn dat het zo snel opgelost kon worden. Is er een reden voor de verstopping?

We gaan volgende week donderdag pas naar Duitsland. Maar de bestelling voor de drogist moet alvast gedaan worden. Die kan ik dan in het filiaal ophalen.

Ik heb uiteindelijk nog 2,5 uur geslapen dus het leven is niet zo heel dramatisch vandaag gelukkig.
De voornaamste reden is aanslag van urinesteen na 40 jaar waardoor de buizen niet glad meer is en daardoor ophopingen. Vergelijk cholesterol😳
Dus je hoeft je nog geen zorgen te maken. En de grote spoelknop gebruiken. 🙃

En wat moestuin betreft: de buurvrouw is op vakantie en mijn uitzicht is op 4 leuke bloemkooltjes in haar moestuin.
Daarvan heb ik gisteravond de bladen geknakt om de kool af te dekken en wit te blijven. Dat wist ik nog wel uit mijn moestuin tijd. B-)
pi_205536603
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 09:11 schreef Myraela het volgende:
Mensen, het is geen moestuin of kat. Maar ik kocht in mei m'n eerste wetstick. Dat is een stek van een plant, maar dan zonder blad dus. Dus letterlijk een stukje 'tak'. En na wat liefde en geduld is daar nu een eerste blaadje aan gekomen. O+ Kan ik echt van genieten. O+

[ afbeelding ]
Wat leuk! Is dit weer een speciaal type met gaten of wit in het blad?
  woensdag 3 augustus 2022 @ 10:51:50 #213
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205536632
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 06:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik luister naar Lord of the Rings. Voorgelezen door de man die de stem van Gollum/Smeagol voor de films insprak. Erg goed gedaan. Ik wachtte al jaren op een goede kwaliteit audiobook dus ben er blij mee.

Maar ik zit al weken met Master of Puppets in mijn hoofd omdat Sam Frodo steeds Master noemt. Er zijn slechtere nummers maar ik ben het toch wel zat.

Midden in de nacht is overigens de allerbeste tijd voor het stuk met de spin uit Two Towers :X
Heb je de Britse Harry Potter-boeken (iig op Audible) al gehad, als je daarvan houdt? Die vond ik erg goed O+
pi_205536651
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:51 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Heb je de Britse Harry Potter-boeken (iig op Audible) al gehad, als je daarvan houdt? Die vond ik erg goed O+
Jaaaaaa! Stephen Fry O+
Spoilers!
pi_205536677
God fuck why.
40 minuten intervaltraining:
2 minuten voor 32 kcal roeien.
2 minuten rust
2 minuten voor 400 meter hardlopen of 600 met fietsen
2 minuten rust.

;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205536709
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:48 schreef Tuindier het volgende:
Wat leuk! Is dit weer een speciaal type met gaten of wit in het blad?
Dit is de 'normale' Monstera albo variegata. Dus de gatenplant, met inderdaad wit. M'n Monstera thai constellation is helaas doodgegaan. Ook een gatenplant met vlekken, maar dan iets meer cremekleurig.

En m'n Monstera adansonii variegata (monkeymask) die heeft kleinere bladeren met gaten en witte vlekken daarvan heb ik m'n plantje in verschillende delen moeten opknippen omdat die te wit werd. Dat was even pijnlijk. Maar nu wel verschillende blije stekjes van staan en de basisplant is ook weer aangegroeid. Dus so far so good.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 10:59:17 #217
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205536712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:51 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Heb je de Britse Harry Potter-boeken (iig op Audible) al gehad, als je daarvan houdt? Die vond ik erg goed O+
Die zijn geweldig!
Stephen Fry er over
Erg leuk stukje, hoe hij en Rowling spraken en hoe ze hem peste
  woensdag 3 augustus 2022 @ 11:04:23 #218
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205536747
Mythos Heroes & Troy van en door hem zijn ook geweldig trouwens, en Odyssey komt eind Oktober uit.
pi_205536969
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:56 schreef Lonaa het volgende:
God fuck why.
40 minuten intervaltraining:
2 minuten voor 32 kcal roeien.
2 minuten rust
2 minuten voor 400 meter hardlopen of 600 met fietsen
2 minuten rust.

;(
Oh, voor zo'n training zou ik best te porren zijn.
Al is 40 minuten wel lang, dus alsnog wel doodgaan }:| 20 min zou ik beter idee vinden.

Ik onthou deze even voor als ik een keer in sportschool ben met roeimachine en fiets waarop kcal/afstand aanduiding staat!

Succes _O_
pi_205537041
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:56 schreef Lonaa het volgende:
God fuck why.
40 minuten intervaltraining:
2 minuten voor 32 kcal roeien.
2 minuten rust
2 minuten voor 400 meter hardlopen of 600 met fietsen
2 minuten rust.

;(
Ha, doe ik 5 min. voor 32 cal roeien. Hahaha.
Straks eens kijken als het op hogere weerstand gaat.
De rest laat ik voor wat het is. 😂
pi_205537103
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 09:11 schreef Myraela het volgende:
Mensen, het is geen moestuin of kat. Maar ik kocht in mei m'n eerste wetstick. Dat is een stek van een plant, maar dan zonder blad dus. Dus letterlijk een stukje 'tak'. En na wat liefde en geduld is daar nu een eerste blaadje aan gekomen. O+ Kan ik echt van genieten. O+

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 09:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat een grappig idee. Geloof dat ik constant boven het potje zou hangen om het blaadje uit het takje te kijken
Mie too! :D

Schdochter heeft een project met een avocadopit. Elke tiende millimeter groen puntje wordt blij geappt *G* :D
pi_205537133
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 09:42 schreef Candaasje het volgende:
Grappig projectje @:Myraela :D

en fiets kan weer fietsen ^O^
Ik geloof dat mijn vader inmiddels al meer dan een jaar op een fiets wacht. Is wel een speciaal type, dus hij heeft naar eigen zeggen weinig opties dan maar gewoon af te wachten. Matig wel.

Volgens mijn biochemie prof ging het erg slecht met de kruisspinnen in Europa. Dus ik ben een opvang begonnen in mijn tuin *O*

*plukt rag van gezicht af*

En ik kwam gisternacht thuis, en wat is het toch tof om zoveel sterren te kunnen zien O+
Toch meer dan 30 jaar lang in een gebied met echt veel lichtvervuiling gewoond, dus dat soort ' aaah, oeeeh!' momenten (ik heb het dan over sterrenbeelden ontdekken enzo hè :wtf: ) hadden we enkel op vakantie ergens in de bergen.
Oh dit laatste merkte ik ook zo enorm! Van 40 jaar in Utrecht-stad gewoond te hebben naar vlak aan de kust/B'daal. Wát een verschil. O+
Maar ook de frissere lucht lijkt wel, het niet zo bloedverzengend heet want altijd wel een zeewindje zoals nu.
Ik noem het voor het gemak altijd een zeewindje, maar dat is het natuurlijk niet altijd.

@kruisspinnen dus dáár zijn ze allemaal :+
pi_205537182
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 09:42 schreef Candaasje het volgende:
Volgens mijn biochemie prof ging het erg slecht met de kruisspinnen in Europa. Dus ik ben een opvang begonnen in mijn tuin *O*

*plukt rag van gezicht af*
Volgens mij hebben de kruisspinnen in onze tuin die memo gemist. Het is elk jaar weer dringen voor de beste web-plekjes :+. Ik heb een lichte spinnenfobie :@. Nu vind ik ze nog wel prima, maar in de herfst is het minder grappig. Maar vanwege hun nuttige bijdrage aan de natuur, zijn ze heel welkom hoor :Y. Ik heb alleen een hekel aan de tuin snoeien na de zomer. oO<
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205537218
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:55 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Volgens mij hebben de kruisspinnen in onze tuin die memo gemist. Het is elk jaar weer dringen voor de beste web-plekjes :+. Ik heb een lichte spinnenfobie :@. Nu vind ik ze nog wel prima, maar in de herfst is het minder grappig. Maar vanwege hun nuttige bijdrage aan de natuur, zijn ze heel welkom hoor :Y. Ik heb alleen een hekel aan de tuin snoeien na de zomer. oO<
Ik zag gisteren een filmpje langskomen op twitter. Iemand was op vakantie in Spanje en de app gaf beweging aan in huis in Nederland. Er liep een indrukwekkend grote spin door het beeld _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_205537239
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik zag gisteren een filmpje langskomen op twitter. Iemand was op vakantie in Spanje en de app gaf beweging aan in huis in Nederland. Er liep een indrukwekkend grote spin door het beeld _O-
Oh jakkes!! Brrrrr :X Huisspinnen kunnen ook huge zijn. Maar die bungelen gelukkig niet aan draadjes.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')