Een denkfout.. Je moet niet verbrandingsmotor en elektrische vergelijken. Het is totaal verschillende.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:10 schreef PS. het volgende:
Ligt er aan hoe je rijdt en op wat voor wegen. Maar voor een realistisch beeld klopt dat wel aardig. Zo is het ook zo met een fossiele brandstofmotor.
Rij je op een snelweg, constant 100, wind mee, en geen heuvel op. Dan zou je die 100 waarschijnlijk halen. Maar in de praktijk rij je in de stad, constant afremmen en gas geven. Constant stilstaan, constant andere toeren maken.
Dan ben je zo die 50% kwijt
Dat is inderdaad een denkfout van jou. Maar waarschijnlijk heb je dit verhaal een keer op een verjaardag gehoord en verder totaal 0 kennis.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:13 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Een denkfout.. Je moet niet verbrandingsmotor en elektrische vergelijken. Het is totaal verschillende.
Met elektrische rijdt in stedelijke gebied juist zuiniger dan op snelweg.
Ook dat is een denkfout. Boven de 180 trek je een Tesla zo leeg. Vanaf 150 gaat het eigenlijk al hard. Met andere merken geen ervaring.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:16 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een denkfout van jou. Maar waarschijnlijk heb je dit verhaal een keer op een verjaardag gehoord en verder totaal 0 kennis.
Waarom heeft hij ongelijk?quote:Op zondag 31 juli 2022 18:16 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een denkfout van jou. Maar waarschijnlijk heb je dit verhaal een keer op een verjaardag gehoord en verder totaal 0 kennis.
Waar heb ik het over 180?quote:Op zondag 31 juli 2022 18:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ook dat is een denkfout. Boven de 180 trek je een Tesla zo leeg. Met andere merken geen ervaring.
Nergens, maar dat een EV in de stad zuiniger is dan op de snelweg is niet per definitie waar.quote:
Nee dat klopt.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:24 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nergens, maar dat een EV in de stad zuiniger is dan op de snelweg is niet per definitie waar.
Welke auto overweeg je? Er is genoeg informatie te vinden hoe ver je werkelijk komt.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:02 schreef Golf8 het volgende:
Aldus een VAG/verkoper ... !!! De opgegeven WLTP gedeeld door twee is wat je lekker onbezorgd door kunt rijden
iemand die dit kan bevestigen?
Overweeg of woog een EV maar neig toch maar naar een benzine
zie ook die electrische rijders op vakantie in zuide;llijk Europa ...
quote:Op zondag 31 juli 2022 18:24 schreef Hyaenidae het volgende:
Nergens, maar dat een EV in de stad zuiniger is dan op de snelweg is niet per definitie waar.
Alleen als je als een slome duikelaar 100 blijft rijden.
Volgens mij heeft ie gelijk.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:16 schreef PS. het volgende:
Dat is inderdaad een denkfout van jou. Maar waarschijnlijk heb je dit verhaal een keer op een verjaardag gehoord en verder totaal 0 kennis.
Jazeker, zie: https://ev-database.org/car/1164/Renault-Zoe-ZE50-R110quote:Op zondag 31 juli 2022 18:09 schreef Hyaenidae het volgende:
Ligt er maar net aan welke auto denk ik, zijn daar geen gegevens van de vinden op internet zoals spritmonitor?
Hihi yeah.. vorige week op de terugweg naar huis zo'n ding zitten pesten. Volgens mij lopen ze ook niet zo vreselijk hard..quote:Op zondag 31 juli 2022 18:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ook dat is een denkfout. Boven de 180 trek je een Tesla zo leeg. Vanaf 150 gaat het eigenlijk al hard. Met andere merken geen ervaring.
Maak je geen illusies, Model 3 heeft minimaal 350pk en daar win je met 115pk natuurlijk nooit van, op geen enkele snelheid. En trekt ook gewoon door tot 230 ofzo.quote:Op maandag 1 augustus 2022 19:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tldr: 115 pony diesel wint gewoon van een Tesla op de Autobahn.. aanhouder wint.
De tractie is niet gigantisch maar het koppel vanaf stilstand.quote:Op maandag 1 augustus 2022 20:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
klopt. van de EV ga je het niet winnen op lage snelheden. de tractie is zo gigantisch. zelfs een elektrisch busje trekt er met gemak een sportwagen uit bij de stoplichten. tot 70 km/uur.
een benzinemotor komt net op gang bij die snelheid, waar de EV inzakt.
Maar-niet-lang.quote:Op maandag 1 augustus 2022 20:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maak je geen illusies, Model 3 heeft minimaal 350pk en daar win je met 115pk natuurlijk nooit van, op geen enkele snelheid. En trekt ook gewoon door tot 230 ofzo.
Zéker wel, ik ben minstens een half uur eerder thuis over 500km afstand.. al ga je op je kop staanquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 11:52 schreef SjonShitcoin het volgende:
Tesla model 3 standard range. Theoretisch 409 km, praktijk zomer 350, winter 280. Veelal korte ritten, provinciale wegen en 50-100 km per dag.
En loopt vrij makkelijk naar de 200 km/h+.
Geen 115 dieselponys die ook maar in de buurt blijven als de pin onderin gaat.
Als ik 500 km+ moet rijden pak ik de 330d van de vrouw wel.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 07:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maar-niet-lang.
Leuk voor rondjes om de Utrechtse Dom met een radius van een km of 100, maar even naar Berlijn is wel een beetje een geduld kwestie.. en dan zit je 120 te kutten op de Autobahn, en dan moet je alsnog ergens laden onderweg.
[..]
Zéker wel, ik ben minstens een half uur eerder thuis over 500km afstand.. al ga je op je kop staan
Pedal to the metal trek ik nog steeds alle 500km uit één tank dode dino's, ga jij niet redden met je Tessie, nog niet misschien
Dat je het eerste stuk in een dikke stofwolk aan de horizon verdwijnt is natuurlijk zo klaar als een klontje , de vraag is alleen hoe lang het duurt voordat de duracell powers beginnen af te nemen als je continu 200kaa-em-haa pro Stunde doet
Je vrouw heeft tenminste verstand van auto'squote:Op woensdag 3 augustus 2022 07:41 schreef SjonShitcoin het volgende:
[..]
Als ik 500 km+ moet rijden pak ik de 330d van de vrouw wel.
Je moet rijden wat het best bij je ritten padt. Maar duurt niet lang meer voordat ie eruit gaat voor een Ioniq 6.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 07:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je vrouw heeft tenminste verstand van auto's
Als ik die 2 bakken in mijn wagenpark had, reed zij sowieso trouwens de stofzuiger, en ik de dikke diesel
Je zou domweg moeten kunnen rijden wat je leuk vindt om te rijden ipv allerlei afwegingen maken op basis van kosten.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 07:55 schreef SjonShitcoin het volgende:
[..]
Je moet rijden wat het best bij je ritten padt. Maar duurt niet lang meer voordat ie eruit gaat voor een Ioniq 6.
Ik zou graag een RAM TRX op de oprit zetten maar dan moet ik eerst de loterij winnen. En tot die tijd bepaalt de portemonnee en niet het hart.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 08:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je zou domweg moeten kunnen rijden wat je leuk vindt om te rijden ipv allerlei afwegingen maken op basis van kosten.
Kan op zich wel, als geld geen issue is
Het zal nog wel even duren voor er EV's zijn waar ik iets mee kan, prive zou het kunnen, maar vind ik het te duur.. 98% van mijn kilometers zijn voor werk, en als ik dichtbij zit is het 200km op een dag ofzo..
Tevens zit ik doorgaans in hotels, en dan is laden zo ongeveer altijd een probleem.. gaat gewoon niet werken.
En.. ik ben gewoon een petrolhead.. dat zal wel nooit meer over gaan
Denk dat het vooral het laatste is. Een automaat zal vast ook niets voor je zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 08:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je zou domweg moeten kunnen rijden wat je leuk vindt om te rijden ipv allerlei afwegingen maken op basis van kosten.
Kan op zich wel, als geld geen issue is
Het zal nog wel even duren voor er EV's zijn waar ik iets mee kan, prive zou het kunnen, maar vind ik het te duur.. 98% van mijn kilometers zijn voor werk, en als ik dichtbij zit is het 200km op een dag ofzo..
Tevens zit ik doorgaans in hotels, en dan is laden zo ongeveer altijd een probleem.. gaat gewoon niet werken.
En.. ik ben gewoon een petrolhead.. dat zal wel nooit meer over gaan
Als kilometervreter is een automaat juist perfect.. allebei mijn auto's zijn 7 traps automaten.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 08:16 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Denk dat het vooral het laatste is. Een automaat zal vast ook niets voor je zijn.
Same here, al heb ik voor de privebak wdb alle vrijheid vd wereld, maar die is puur boodschappenkar, dus die mag zuipen wat hij wil, zero fucks are given.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 08:16 schreef SjonShitcoin het volgende:
[..]
Ik zou graag een RAM TRX op de oprit zetten maar dan moet ik eerst de loterij winnen. En tot die tijd bepaalt de portemonnee en niet het hart.
En na een half uur moet je 'tanken'. Die 115pk TDI gaat dan nog 600km verder.quote:Op maandag 1 augustus 2022 20:33 schreef Hyaenidae het volgende:
En trekt ook gewoon door tot 230 ofzo.
Ik rijd wat ik leuk vindt. Dus een V70R voor gezinsaangelegenheden en een 500 Abarth voor woon-werkverkeer.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 07:55 schreef SjonShitcoin het volgende:
Je moet rijden wat het best bij je ritten padt.
En dit is de praktijk inderdaad, daarnaast haal je vaak maar ~90% van de range die de fabriek opgeeft. Dan kom je richting die 55%-65% in praktijk als je lange afstanden maakt en langs de weg moet opladen.quote:Op maandag 1 augustus 2022 09:09 schreef oldford het volgende:
[..]
Jazeker, zie: https://ev-database.org/car/1164/Renault-Zoe-ZE50-R110
Denk erom, alle ranges gaan uit van een 100% geladen batterij die totaal (tot aan 0%) wordt gebruikt.
Als je onderweg laad, dan zal dat meestal van 10-20% lading zijn naar 80% lading.
Je actieradius is dan nog maar 60-70% van wat wordt opgegeven.
Ja lekker boeiend, ik kom toch nooit buiten Nederland en Belgiė. Ich bin doch kein Berlinerquote:Op woensdag 3 augustus 2022 07:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maar-niet-lang.
Leuk voor rondjes om de Utrechtse Dom met een radius van een km of 100, maar even naar Berlijn is wel een beetje een geduld kwestie.. en dan zit je 120 te kutten op de Autobahn, en dan moet je alsnog ergens laden onderweg.
[..]
Geen grap, ik rijd bijna alleen maar richting Noord Duitsland - Noord/midden Limburg en vv, met een hok vd zaak met een tankpas. Klepel gaat alleen vd bodem af als er iemand in de weg rijdt of in een Baustelle..quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:13 schreef SjonShitcoin het volgende:
Nog 600 km met 200+ nadat een Tesla aan de lader moet
Lol
Overdrijven is ook een vak.
140 gemiddeld over een rit van bijna 600km met Baustelles van een km of wat waar je 80 mag en een kleine 100 km binnendoor (70/100).. reistijd staat 5 uur en 32 minuten voor, dan moet je serieus doorstampen op de stukken Autobahn waar dat kan..quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:21 schreef SjonShitcoin het volgende:
140 per uur gemiddeld is wat anders dan continu 200+
Maar leuk dat je lange ritten op dinosap sneller doet dan een EV. Je vertelt echt niks nieuws.
Nee erger Hagenaar, alhoewel je je meer voordoet als Hageneesquote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja lekker boeiend, ik kom toch nooit buiten Nederland en Belgiė. Ich bin doch kein Berliner
Een goede EV rijders zijn voorbereid en weten vaak toch laadpaal te vinden.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:16 schreef boegschroef het volgende:
[..]
En dit is de praktijk inderdaad, daarnaast haal je vaak maar ~90% van de range die de fabriek opgeeft. Dan kom je richting die 55%-65% in praktijk als je lange afstanden maakt en langs de weg moet opladen.
De meeste EV rijders beginnen aardig te zweten als de range onder de 20% komt en dan ga je snel zoeken naar laadpunten.
Lol ik heb jarenlang 60k+ km gedaan door West Europa. kufstein-arnhem in iets meer dan 7 uurtjes. Denk niet dat je me veel hoeft bij te brengen over de Autobahn. Blij dat dat niet meer nodig is en ik max 200 per dag hoef te rijden in m'n stofzuiger. Maar blijf jij lekker denken dat je ev's kunt pesten .quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
140 gemiddeld over een rit van bijna 600km met Baustelles van een km of wat waar je 80 mag en een kleine 100 km binnendoor (70/100).. reistijd staat 5 uur en 32 minuten voor, dan moet je serieus doorstampen op de stukken Autobahn waar dat kan..
Het is geen circuit he.. soms moet je ook stukkies normaal doen
Maar ik lees het al; ervaringsdeskundige met rondjes om de kerk huppelen, en inhoudelijk en onderbouwd discussiėren is ook niet helemaal je ding.
Groetj0nz
Ik denk dat ik van een andere generatie ben, want na 2 uur rijden in een moderne auto ben ik alles behalve gaar. Zelfs in mijn 20 jaar oude Z4 rijd ik dat zonder problemen. En de vergelijking met de 300/400km is ook een beetje scheef omdat je in die tijd in elk dorp je auto in 2 minuten kon volgooien. En vroeger reed bijna iedereen met een gevulde 5l jerrycan in de kofferbak, dan kon je de auto 'perongeluk' leegrijden en dan toch even snel die 5 liter erin gooien om naar het tankstation te gaan. (De meeste hadden dit omdat de benzine meter ook niet zo betrouwbaar was )quote:Op donderdag 4 augustus 2022 06:59 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Een goede EV rijders zijn voorbereid en weten vaak toch laadpaal te vinden.
Sterker nog in meeste landen zijn snelwegen beperkt 100 of 130 km/u Dus als je geen een bekeuring wilt.
Na 2 uurtje rijden ben je goed gaar dus pauze van half uurtje is welkom, in dat geval kan je auto ook aan lader zetten.
Een half uurtje is voldoende voor 70-80% afhankelijk van auto en lader.. (kan ook tegenvallen).
Er wordt steeds meer laadpalen bij gebouwd. Over tien jaar is het alweer verdubbeld. Tegelijk de actieradius van EV wordt steeds beter.
Je moet ook niet vergeten dat benzine auto waren toen ook onzuiniger, ze haalde een volle tank met 300-400 km.
Nu kunnen ze 1000 km halen en met nog minder tankinhoud dan toen.
140 gemiddeld dan blaas je wel aardig door ja!quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
140 gemiddeld over een rit van bijna 600km met Baustelles van een km of wat waar je 80 mag en een kleine 100 km binnendoor (70/100).. reistijd staat 5 uur en 32 minuten voor, dan moet je serieus doorstampen op de stukken Autobahn waar dat kan..
Het is geen circuit he.. soms moet je ook stukkies normaal doen
Maar ik lees het al; ervaringsdeskundige met rondjes om de kerk huppelen, en inhoudelijk en onderbouwd discussiėren is ook niet helemaal je ding.
Groetj0nz
behalve als je een sportieve rijder bent die van snel optrekken houdt. Niet voor niets zie je zat Tesla 100D's rijden die bij het stoplicht langzamer optrekken dan de fiat 500 naast ze.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:13 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Een denkfout.. Je moet niet verbrandingsmotor en elektrische vergelijken. Het is totaal verschillende.
Met elektrische rijdt in stedelijke gebied juist zuiniger dan op snelweg.
Ach, ik weet niet. M'n V60 doet 0-100 in 4,9 seconden maar in het dagelijkse verkeer rol ik ook gewoon rustig met het verkeer mee. Is het een vereiste om energie te verspillen als het niet nodig is?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 15:56 schreef Danny het volgende:
[..]
behalve als je een sportieve rijder bent die van snel optrekken houdt. Niet voor niets zie je zat Tesla 100D's rijden die bij het stoplicht langzamer optrekken dan de fiat 500 naast ze.
Als je een "sportieve rijder" bent wel. Kun je even optrekken en dan weer afremmen. Toen ik 18 was vond ik dat best leuk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ach, ik weet niet. M'n V60 doet 0-100 in 4,9 seconden maar in het dagelijkse verkeer rol ik ook gewoon rustig met het verkeer mee. Is het een vereiste om energie te verspillen als het niet nodig is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |