Een denkfout.. Je moet niet verbrandingsmotor en elektrische vergelijken. Het is totaal verschillende.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:10 schreef PS. het volgende:
Ligt er aan hoe je rijdt en op wat voor wegen. Maar voor een realistisch beeld klopt dat wel aardig. Zo is het ook zo met een fossiele brandstofmotor.
Rij je op een snelweg, constant 100, wind mee, en geen heuvel op. Dan zou je die 100 waarschijnlijk halen. Maar in de praktijk rij je in de stad, constant afremmen en gas geven. Constant stilstaan, constant andere toeren maken.
Dan ben je zo die 50% kwijt
Dat is inderdaad een denkfout van jou. Maar waarschijnlijk heb je dit verhaal een keer op een verjaardag gehoord en verder totaal 0 kennis.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:13 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Een denkfout.. Je moet niet verbrandingsmotor en elektrische vergelijken. Het is totaal verschillende.
Met elektrische rijdt in stedelijke gebied juist zuiniger dan op snelweg.
Ook dat is een denkfout. Boven de 180 trek je een Tesla zo leeg. Vanaf 150 gaat het eigenlijk al hard. Met andere merken geen ervaring.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:16 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een denkfout van jou. Maar waarschijnlijk heb je dit verhaal een keer op een verjaardag gehoord en verder totaal 0 kennis.
Waarom heeft hij ongelijk?quote:Op zondag 31 juli 2022 18:16 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een denkfout van jou. Maar waarschijnlijk heb je dit verhaal een keer op een verjaardag gehoord en verder totaal 0 kennis.
Waar heb ik het over 180?quote:Op zondag 31 juli 2022 18:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ook dat is een denkfout. Boven de 180 trek je een Tesla zo leeg. Met andere merken geen ervaring.
Nergens, maar dat een EV in de stad zuiniger is dan op de snelweg is niet per definitie waar.quote:
Nee dat klopt.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:24 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nergens, maar dat een EV in de stad zuiniger is dan op de snelweg is niet per definitie waar.
Welke auto overweeg je? Er is genoeg informatie te vinden hoe ver je werkelijk komt.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:02 schreef Golf8 het volgende:
Aldus een VAG/verkoper ... !!! De opgegeven WLTP gedeeld door twee is wat je lekker onbezorgd door kunt rijden
iemand die dit kan bevestigen?
Overweeg of woog een EV maar neig toch maar naar een benzine
zie ook die electrische rijders op vakantie in zuide;llijk Europa ...
quote:Op zondag 31 juli 2022 18:24 schreef Hyaenidae het volgende:
Nergens, maar dat een EV in de stad zuiniger is dan op de snelweg is niet per definitie waar.
Alleen als je als een slome duikelaar 100 blijft rijden.
Volgens mij heeft ie gelijk.quote:Op zondag 31 juli 2022 18:16 schreef PS. het volgende:
Dat is inderdaad een denkfout van jou. Maar waarschijnlijk heb je dit verhaal een keer op een verjaardag gehoord en verder totaal 0 kennis.
Jazeker, zie: https://ev-database.org/car/1164/Renault-Zoe-ZE50-R110quote:Op zondag 31 juli 2022 18:09 schreef Hyaenidae het volgende:
Ligt er maar net aan welke auto denk ik, zijn daar geen gegevens van de vinden op internet zoals spritmonitor?
Hihi yeah.. vorige week op de terugweg naar huis zo'n ding zitten pesten. Volgens mij lopen ze ook niet zo vreselijk hard..quote:Op zondag 31 juli 2022 18:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ook dat is een denkfout. Boven de 180 trek je een Tesla zo leeg. Vanaf 150 gaat het eigenlijk al hard. Met andere merken geen ervaring.
Maak je geen illusies, Model 3 heeft minimaal 350pk en daar win je met 115pk natuurlijk nooit van, op geen enkele snelheid. En trekt ook gewoon door tot 230 ofzo.quote:Op maandag 1 augustus 2022 19:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tldr: 115 pony diesel wint gewoon van een Tesla op de Autobahn.. aanhouder wint.
De tractie is niet gigantisch maar het koppel vanaf stilstand.quote:Op maandag 1 augustus 2022 20:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
klopt. van de EV ga je het niet winnen op lage snelheden. de tractie is zo gigantisch. zelfs een elektrisch busje trekt er met gemak een sportwagen uit bij de stoplichten. tot 70 km/uur.
een benzinemotor komt net op gang bij die snelheid, waar de EV inzakt.
Maar-niet-lang.quote:Op maandag 1 augustus 2022 20:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maak je geen illusies, Model 3 heeft minimaal 350pk en daar win je met 115pk natuurlijk nooit van, op geen enkele snelheid. En trekt ook gewoon door tot 230 ofzo.
Zéker wel, ik ben minstens een half uur eerder thuis over 500km afstand.. al ga je op je kop staanquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 11:52 schreef SjonShitcoin het volgende:
Tesla model 3 standard range. Theoretisch 409 km, praktijk zomer 350, winter 280. Veelal korte ritten, provinciale wegen en 50-100 km per dag.
En loopt vrij makkelijk naar de 200 km/h+.
Geen 115 dieselponys die ook maar in de buurt blijven als de pin onderin gaat.
Als ik 500 km+ moet rijden pak ik de 330d van de vrouw wel.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 07:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maar-niet-lang.
Leuk voor rondjes om de Utrechtse Dom met een radius van een km of 100, maar even naar Berlijn is wel een beetje een geduld kwestie.. en dan zit je 120 te kutten op de Autobahn, en dan moet je alsnog ergens laden onderweg.
[..]
Zéker wel, ik ben minstens een half uur eerder thuis over 500km afstand.. al ga je op je kop staan
Pedal to the metal trek ik nog steeds alle 500km uit één tank dode dino's, ga jij niet redden met je Tessie, nog niet misschien
Dat je het eerste stuk in een dikke stofwolk aan de horizon verdwijnt is natuurlijk zo klaar als een klontje , de vraag is alleen hoe lang het duurt voordat de duracell powers beginnen af te nemen als je continu 200kaa-em-haa pro Stunde doet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |