abonnement Unibet Coolblue
pi_205501379
Wij hebben sinds enkele maanden last van vreemde dingen in het huis.

Meest voorkomende is dat er midden in de nacht op onze slaapkamerdeur word geklopt, meestal terwijl wij alleen thuis zijn. De eerste keer dat dit gebeurde bleef de dochter van vrienden slapen en hadden we een horrorfilm gekeken, dus we dachten "de film zal wel te eng zijn geweest", maar toen mijn vriendin ging kijken was de gang leeg en lag ze gewoon te slapen. Sindsdien is dit vaker voorgekomen terwijl wij alleen thuis waren. Ik heb al bij de buren gevraagd of het aan hen ligt, gekeken of er een technische oorzaak kan zijn, ik heb zelfs een keer alle lampen in huis aangedaan om te verifiėren of er echt niemand anders in huis is.

Andere noemenswaardige incidenten zijn fluistergeluiden. Mijn vriendin heeft een tijdje geleden aangegeven dat iemand in haar oor fluisterde "ga maar slapen" terwijl ze 's avonds laat nog aan het studeren was. Haar zus logeert op dit moment bij ons en die gaf aan vannacht ook ineens iemand duidelijk dichtbij te horen fluisteren maar ze kon geen woorden opmaken, behalve de naam "Carolina" wat de naam van hun oma is. Wij hebben haar nooit iets vertelt over de klopgeluiden.

Daarnaast zijn er wat kleine incidenten geweest die wij tot nu toe grappend aan "Casper" hebben toegeschreven waarvoor makkelijker logische verklaringen te vinden zijn zoals kranen die spontaan open gaan en de deurbel die midden in de nacht afgaat.

Het zijn opzichzelfstaand allemaal kleine dingen waar je normaliter geen aandacht aan zou besteden, bovendien zijn wij ook geen van beiden religieus en geloven ook niet in het bestaan van geesten en hebben tot nu toe erg lacherig gedaan over het idee dat we een klopgeest hebben. Maar we merken dat we ons in steeds moeilijkere bochten moeten wringen om rationele verklaringen te vinden. Met name omdat we het kloppen op de deur allebei horen en nu ook een derde persoon aangeeft geluiden te horen.

We zijn zodoende op een punt aanbeland dat we de mogelijkheid van een klopgeest in huis serieus willen onderzoeken. Maar als ik op internet zoek naar informatie over poltergeisten kom ik uit bij zulke vage spirituele websites dat ik toch denk "dit is niet iets waar wij in geloven". Ook ben ik bang dat als ik op zoek ga naar paranormale onderzoekers, dat ik uitkom bij oplichters die een slaatje willen slaan uit een paar goedgelovige mensen. Bovendien zou ik dit onderzoek ook graag een beetje discreet willen laten uitvoeren en dat wij dus niet vervolgens op een of ander Youtube kanaal staan als mensen die in spoken geloven.

Wat wij zoeken is een partij die de mogelijkheid van klopgeesten kan bevestigen of uitsluiten, en in het geval van bevestigen, hier betrouwbaar bewijs van kan vastleggen alvorens deze geest uit ons huis te verwijderen. Heeft iemand tips of links waar wij naar zouden kunnen kijken?
pi_205502165
Knock knock!
pi_205502211
Ken alleen die kutprogramma's in de VS die nergens over gaan. Ik zou even googlen naar 'paranormale vereniging nederland' oid en die mailen.

Oh en even kijken of Robbert van den Broeke er niks mee te maken heeft.
pi_205502588
Begin eens met een koolmonoxide melder te plaatsen
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_205502811
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:16 schreef valentijn101 het volgende:
Begin eens met een koolmonoxide melder te plaatsen
Die opmerking zie ik in andere topics hier ook terugkomen en ik wil benadrukken dat ik en mijn vriendin exact het zelfde hebben gehoord, wat voor ons bevestigd dat dit niet in ons hoofd zit.
pi_205503457
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:34 schreef stephano1990 het volgende:

[..]
Die opmerking zie ik in andere topics hier ook terugkomen en ik wil benadrukken dat ik en mijn vriendin exact het zelfde hebben gehoord, wat voor ons bevestigd dat dit niet in ons hoofd zit.
Ik zeg ook niet dat het in je hoofd zit. Ik waarschuw je alleen dat er andere oorzaken kunnen zijn waardoor je dingen ziet of hoort.
En een koolmonoxide melder is altijd verstandig om in huis te hebben hangen
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_205642978
Ik lees dit nu pas, wat een verhaal! Zijn jullie inmiddels al iets verder?
Ik weet dat er komende weekenden Paraview beurzen zijn op verschillende locaties, misschien kunnen jullie daar in contact komen met iemand waar jullie vertrouwen in hebben.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_205664549
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:16 schreef valentijn101 het volgende:
Begin eens met een koolmonoxide melder te plaatsen
https://www.ted.com/talks(...)aranormal/transcript

:P
-
pi_205664563
Wat serieuzer: helaas wordt "onderzoek" naar paranormale fenomenen vaak gedaan door amateuristische hobbyisten. Zonde, want het is een fascinerend fenomeen. En dat zeg ik als natuurkundige :P

Ik ben ook wel benieuwd naar een update :)
-
pi_205664666
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 17:10 schreef stephano1990 het volgende:
Wat wij zoeken is een partij die de mogelijkheid van klopgeesten kan bevestigen of uitsluiten, en in het geval van bevestigen, hier betrouwbaar bewijs van kan vastleggen alvorens deze geest uit ons huis te verwijderen. Heeft iemand tips of links waar wij naar zouden kunnen kijken?
je kunt zoeken naar geestenjagers:

http://www.nprt.nl/
http://www.ghosthunting.nl/
http://www.ghostseekersholland
http://www.dght.nl/

maar allemaal zijn het groepen die ergens in 'geloven' en natuurlijk bestaat er een kans dat ze je proberen te overtuigen iets gevonden te hebben en volgens mij allemaal bieden ze uiteindelijk diensten aan waarvoor je dan moet betalen, dus het is ook zaak zelf kritisch te blijven.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_205664691
geen horror films meer kijken.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 12:55:03 #12
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_205675114
Je zou Richard Krebber kunnen proberen , hij is directeur van het I.P.A (integraal parapsychologisch adviesbureau)
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_205676184
quote:
17s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:57 schreef Speedfight het volgende:
Ik lees dit nu pas, wat een verhaal! Zijn jullie inmiddels al iets verder?
Ik weet dat er komende weekenden Paraview beurzen zijn op verschillende locaties, misschien kunnen jullie daar in contact komen met iemand waar jullie vertrouwen in hebben.
De laatste weken geen bijzonderheden geweest (keertje weer een kraan die open ging terwijl ik alleen thuis was, maar ik weet nog steeds niet of ik dat kan toerekenen aan "paranormaal" of aan "slechte kwaliteit") en zijn inmiddels weer terug op een punt aanbeland dat we lacherig doen over het idee dat het spookt hier in huis.

Maar ik heb een website gevonden met (inderdaad amateur) onderzoekers die ik eventueel kan contacteren als er weer eens iets voordoet dat mogelijk als paranormaal kan worden bestempeld. Al is het natuurlijk altijd de vraag of die iets kunnen vinden en zo ja, wat wij vervolgens met deze informatie kunnen.
pi_205995454
Beste Stephano,

Sowieso zou ik proberen om gedroogde verse salie te vinden. Deze moet je in alle hoeken branden van het huis; vergeet de zolder en kelder niet. Rekenend houdend met negatieve geesten zou ik zilver en goud aanraden om bij je te dragen. Verder zou ik een kruis in de hal hangen en op je slaapkamer ergens. Als je activiteit hoort of ziet roep dan keihard dit is mijn huis ga heen naar het licht die zullen je helpen.

Verder kan ik niks aanbevelen. Sowieso geen drugs of alcohol nemen en gewoon je leven oppakken.
pi_205998332
Is dat kloppen op de deur echt heel duidelijk? Bedenk ook dat de oorzaak kan zijn dat je in halfslaap bent en dan zit je dichtbij dromen en kunnen geluiden gewoon opgewekt zijn in je eigen hoofd. Mijn ervaring is dat dat zeer werkelijk overkomt.

Ik denk zelf dat als het kloppen op de deur echt klonk als iemand die duidelijk klopt je niet zo nuchter je OP had geschreven. Dan zit je echt letterlijk met je haren recht overeind met hartkloppingen als je zoiets meemaakt. Tenminste, ik wel.

Ik wil niet insinueren dat het tussen je oren zit, echt niet, maar het is wel van groot belang dat je eerst oorzaken uitsluit. Dan begin je met zaken die gewoon natuurlijk zijn te verklaren, zoals het tikken van een opwarmende radiator (is maar een voorbeeld).
pi_206088037
Vooral mensen uitnodigen die geen enkele vorm van scepticisme kennen...
pi_206291065
Ik heb deze reactie geplaatst in een soortgelijk topic hier.
quote:
Naar de kringloop gaan of een tweedehands boekenshop en daar voor een luttel bedrag een bijbel kopen.
Eenmaal thuis keihard in iedere kamer voorlezen uit Psalmen of het nieuwe Testament.
Daarbij zeggen dat je je huis claimt als jouw terrein en zeggen dat ze in naam van Jezus niet welkom zijn.
Ik kan je inderdaad wel vertellen dat je vermoedens over het zoeken van hulp op waarheid berust.
Je komt zat oplichters tegen die je van je geld af willen helpen.
De katholieke kerk, hoewel niet mijn kerk, heeft hier een speciale afdeling voor in Nederland.
pi_206694461
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 16:36 schreef -Sigaartje het volgende:
Is dat kloppen op de deur echt heel duidelijk? Bedenk ook dat de oorzaak kan zijn dat je in halfslaap bent en dan zit je dichtbij dromen en kunnen geluiden gewoon opgewekt zijn in je eigen hoofd. Mijn ervaring is dat dat zeer werkelijk overkomt.

Ik denk zelf dat als het kloppen op de deur echt klonk als iemand die duidelijk klopt je niet zo nuchter je OP had geschreven. Dan zit je echt letterlijk met je haren recht overeind met hartkloppingen als je zoiets meemaakt. Tenminste, ik wel.

Ik wil niet insinueren dat het tussen je oren zit, echt niet, maar het is wel van groot belang dat je eerst oorzaken uitsluit. Dan begin je met zaken die gewoon natuurlijk zijn te verklaren, zoals het tikken van een opwarmende radiator (is maar een voorbeeld).
De eerste keer dat we het kloppen hoorde overnachtte de dochter van vrienden bij ons. Vandaar dat we toen in eerste instantie dachten dat zij het was tot we zagen dat ze gewoon in bed lag.

Daarna ben ik een keer uit bed gesprongen en heb ik het hele huis doorzocht of we echt alleen waren en ook buren gevraagd of zij rond dat moment een bonkend geluid maakte.
pi_206694498
Vanmorgen om 5 uur wakker geworden omdat de vogeltjes beneden overstuur waren. Blijken de dekens van de vogelkooi gevallen te zijn. Wederom een incident dat op zichzelf kan gebeuren en waarvoor best een logische verklaring kan zijn. Maar ik vind het toch raar gezien de manier waarop de dekens naast de kooi lagen de indruk gaven alsof ze daar bewust neergelegd zijn. Heb ook aan mijn vriendin gevraagd of zij dit is geweest maar dat is niet het geval.

Ik ben eerder deze website tegengekomen

https://nprt.nl/

De personen lijken mij betrouwbaar gezien ze het hobbymatig doen en geen geld vragen. Uiteindelijk is dit ook geen wetenschappelijk veld en is hobby onderzoekers het hoogst haalbare. Ik ga hun denk ik eens contacteren.
pi_206697151
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 09:27 schreef stephano1990 het volgende:
Vanmorgen om 5 uur wakker geworden omdat de vogeltjes beneden overstuur waren. Blijken de dekens van de vogelkooi gevallen te zijn. Wederom een incident dat op zichzelf kan gebeuren en waarvoor best een logische verklaring kan zijn. Maar ik vind het toch raar gezien de manier waarop de dekens naast de kooi lagen de indruk gaven alsof ze daar bewust neergelegd zijn. Heb ook aan mijn vriendin gevraagd of zij dit is geweest maar dat is niet het geval.

Ik ben eerder deze website tegengekomen

https://nprt.nl/

De personen lijken mij betrouwbaar gezien ze het hobbymatig doen en geen geld vragen. Uiteindelijk is dit ook geen wetenschappelijk veld en is hobby onderzoekers het hoogst haalbare. Ik ga hun denk ik eens contacteren.
Denk dat het hoog tijd word om hulp te zoeken ja. Sterkte en houd ons op de hoogte!
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207357453
@stephano1990 hoe gaat het nu?
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207357579
Ik denk dat het belangrijk is om te voelen of het onprettig en benauwd voelt of niet. Soms kan het zijn dat iemand van gene zijde een signaal geeft om zijn of haar aanwezigheid kenbaar te maken. Als het niet goed voelt zou ik ook wel iemand inschakelen.
pi_207435283
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 december 2022 13:03 schreef Speedfight het volgende:
@:stephano1990 hoe gaat het nu?
Ik heb contact gezocht met de paranormale onderzoekers die ik hier boven genoemd heb, maar ze waren tijdelijk niet beschikbaar vanwege persoonlijke omstandigheden van een van hun leden.

Inmiddels is er ook niets meer gebeurd in de tussentijd en is dit een beetje naar de achtergrond gezakt weer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')