abonnement Unibet Coolblue
pi_205498517
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
En je recept was oud. En je ging naar een apotheek buiten de regio van de arts. Voor verslavende medicatie.
Ja, 24 dagen oud om precies te zijn. Dat noemde ze idd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 12:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Je hebt ook geen vaste apotheek?
Wat is vast als je er nooit komt?

Vroeger was het gewoon een van de omliggende apotheken. Nu gaf ik aan ze bij mij aan de overkant te willen afhelpen en dat is 20km verderop. Dus printte ze het uit, in plaats van gelijk naar de apotheek door te sturen.
pi_205498519
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 19:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat kunnen redenen zijn dat TS zijn pillen niet mee kreeg?
Waarschijnlijk omdat ze de huisarts niet kennen en niet kunnen verifiėren dat dit een origineel recept is.
.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 30 juli 2022 @ 12:50:33 #103
269689 crew  Viv
pi_205498523
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 12:23 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nou, verdachte situatie valt wel mee behalve dat ik de naam van mn huisarts niet wist/weet. En geen toestemming gaf voor iets elektronisch dat gedeeld zou moeten worden met ze.

Maandag bel ik wel naar de huisarts, en zal het wel geregeld worden.
Stond de naam van de voorschrijvend arts niet gewoon op het recept? :@

En had je niet gewoon kunnen zeggen van "Ik sta in geschreven bij dokter A*, maar het is voorgeschreven door de waarnemer"?

*Of desnoods de naam of het adres van de praktijk, als je de vaste huisarts ook niet weet te noemen.

Het tijdstip zal ook niet geholpen hebben, zo vlak voor sluitingstijd. (Ik kan me voorstellen dat mensen met frauduleuze recepten dat bewust doen, in de hoop dat de apotheek dan eerder het voordeel van de twijfel geeft.)
  zaterdag 30 juli 2022 @ 12:50:36 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205498524
Ik begin nu te vermoeden dat pas bij het afrekenen duidelijk werd dat je niet kon betalen en dat je je recept (het briefje) niet weer meekreeg omdat alles al ingevoerd was t/m sticker op het doosje om mee te geven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205498535
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 12:49 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ja, 24 dagen oud om precies te zijn. Dat noemde ze idd.
[..]
Wat is vast als je er nooit komt?

Vroeger was het gewoon een van de omliggende apotheken. Nu gaf ik aan ze bij mij aan de overkant te willen afhelpen en dat is 20km verderop. Dus printte ze het uit, in plaats van gelijk naar de apotheek door te sturen.
Steeds naar een andere omliggende apotheek gaan helpt natuurlijk niet. Dan bouw je geen dossier op lijkt mij.
pi_205498541
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 12:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je kreeg het dus niet mee omdat je niet kon betalen?

Nee, als je een vaste apotheek hebt, dan staat daar alles geregistreerd.
Neeheee!

Ik wou het bij een andere apotheek afhalen dan de dichtsbijzijnde bij mn huisarts.

Die huisarts zit 20km verderop dan waar ik woon. En waar ik woon zit op 50m afstand een apotheek waar ik het af wou halen op een moment dat mij zou uitkomen.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 12:54:47 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205498546
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 12:53 schreef Inbox het volgende:

[..]
Neeheee!

Ik wou het bij een andere apotheek afhalen dan de dichtsbijzijnde bij mn huisarts.

Die huisarts zit 20km verderop dan waar ik woon. En waar ik woon zit op 50m afstand een apotheek waar ik het af wou halen op een moment dat mij zou uitkomen.
En wat is dan de relevantie van de opmerking ‘ik had mijn pinpas niet bij me’?
The love you take is equal to the love you make.
pi_205498557
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 12:53 schreef Inbox het volgende:

[..]
Neeheee!

Ik wou het bij een andere apotheek afhalen dan de dichtsbijzijnde bij mn huisarts.

Die huisarts zit 20km verderop dan waar ik woon. En waar ik woon zit op 50m afstand een apotheek waar ik het af wou halen op een moment dat mij zou uitkomen.
Maar waarom ga je je niet naar die apotheek bij je huisarts en bij jou in de buurt dan? Schrijf je gewoon in bij dichtstbijzijnde apotheek. Vraag daar als het nodig is een gesprek aan en leg je situatie uit.
pi_205498595
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 12:50 schreef Viv het volgende:

[..]
Stond de naam van de voorschrijvend arts niet gewoon op het recept? :@

En had je niet gewoon kunnen zeggen van "Ik sta in geschreven bij dokter A*, maar het is voorgeschreven door de waarnemer"?

*Of desnoods de naam of het adres van de praktijk, als je de vaste huisarts ook niet weet te noemen.

Het tijdstip zal ook niet geholpen hebben, zo vlak voor sluitingstijd. (Ik kan me voorstellen dat mensen met frauduleuze recepten dat bewust doen, in de hoop dat de apotheek dan eerder het voordeel van de twijfel geeft.)
Staat idd op recept volgens mij. Net als mn bsn naam en weet ik veel wat nog meer.

Apotheek sluit om 17.30u, huisarts 17.00u

Ik denk dat het te maken heeft dat ik niet bij hen in het systeem stond, het een of ander -pammetje was en ik weigerde voor een of andere toestemming om wat elektronisch te delen ofzo.

Ze hadden ook even om mn ID kunnen vragen als ze het niet vertrouwden.

Neem aan dat ze normaal het recept innemen pas nadat de medicatie geleverd is,zodat he een met een herhaalrecept moet terugkomen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Inbox op 30-07-2022 13:05:45 ]
pi_205498604
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 12:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En wat is dan de relevantie van de opmerking ‘ik had mijn pinpas niet bij me’?
Dat was dr reden dat ik ze bij mij thuis wou afhalen en niet in dr apotheek in hetzelfde gebouw als waar de huisarts zit of die 500m verderop.
pi_205498607
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 13:00 schreef Inbox het volgende:

[..]
Staat idd op recept volgens mij. Net als mn ban, naam en weet ik veel wat nog meer.

Apotheek sluit om 17.30u, huisarts 17.00u

Ik denk dat het te maken heeft dat ik niet bij hen in het systeem stond, het een of ander -pammetje was en ik weigerde voor een of andere toestemming om wat elektronisch te delen ofzo.

Ze hadden ook even om mn ID kunnen vragen als ze het niet vertrouwden.

Neem aan dat ze normaal het recept innemen pas nadat de medicatie geleverd is,zodat he een met een herhaalrecept moet terugkomen ?
Ze hebben het meestal wel beperkt in huis. Dus direct te krijgen.
pi_205498623
als je zo omhoog zit wacht jij niet dik 3 weken om ze op te halen. vraag gwn nieuw recept aan en vergeet niet te betalen
pi_205498634
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 12:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Maar waarom ga je je niet naar die apotheek bij je huisarts en bij jou in de buurt dan? Schrijf je gewoon in bij dichtstbijzijnde apotheek. Vraag daar als het nodig is een gesprek aan en leg je situatie uit.
Omdat ik mn pinpas niet bij me had wilde ik die bij de apotheek bij mijn huis aan de overkant ligt ophalen. Pinpas lag thuis.

Normaal zou ik medicijnen gelijk meenemen. Apotheek zit in zelfde pand als huisarts.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 13:04:08 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205498639
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 13:00 schreef Inbox het volgende:

[..]
Staat idd op recept volgens mij. Net als mn ban, naam en weet ik veel wat nog meer.

Apotheek sluit om 17.30u, huisarts 17.00u

Ik denk dat het te maken heeft dat ik niet bij hen in het systeem stond, het een of ander -pammetje was en ik weigerde voor een of andere toestemming om wat elektronisch te delen ofzo.

Ze hadden ook even om mn ID kunnen vragen als ze het niet vertrouwden.

Neem aan dat ze normaal het recept innemen pas nadat de medicatie geleverd is,zodat he een met een herhaalrecept moet terugkomen ?
Nee, ze nemen je recept in en gaan dan aan de slag. Pas aan het eind krijg je je doosje/potje.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205498643
die van mij zitten altijd in de automaat. na enkele dagen halen ze die eruit. dan kan ik ze bij de balie ophalen. en wacht ik daar weer te lang mee dan moet ik ze opnieuw aanvragen. is de normale gang van zaken
  zaterdag 30 juli 2022 @ 13:06:02 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205498659
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 13:04 schreef suzi1 het volgende:
die van mij zitten altijd in de automaat. na enkele dagen halen ze die eruit. dan kan ik ze bij de balie ophalen. en wacht ik daar weer te lang mee dan moet ik ze opnieuw aanvragen. is de normale gang van zaken
Jouw recept wordt dan digitaal verstuurd naar je vaste apotheek, dat was bij TS niet het geval.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205498662
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 13:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Jouw recept wordt dan digitaal verstuurd naar je vaste apotheek, dat was bij TS niet het geval.
als ik naar andere apo moet ga ik geen 3 weken wachten. ik zorg dat ik dan me\t mijn papiertje daar dezelfde dag nog heenga
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 30 juli 2022 @ 13:09:14 #118
269689 crew  Viv
pi_205498684
Weet je huisarts trouwens wel dat je 20 km verderop woont, en was dat akkoord?
pi_205498699
sommige meds kan je alleen in een zkh ophalen wat minstens 20km verderop is. maar dat zal met de pillen van TS wel meevallen
nieuw recept vragen en gelijk ophalen. problem solved
pi_205498707
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 13:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nee, ze nemen je recept in en gaan dan aan de slag. Pas aan het eind krijg je je doosje/potje.
Ja, ok.

Laat ik het anders stellen. Ik kreeg en geen pillen en mn recept niet terug.

En normaal houden ze je recept dus in nadat ze je pillen hebben geleverd.

Als dat de procedure is, zouden ze dus moeten hebben geweten dat het recept niet voor een 2e keer gebruikt werd.

Maar bel maandag mn huisarts wel en dan mag ze dat recept doorsturen naar de apotheek. Haal ik het van de week wel op.
pi_205498717
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 13:06 schreef suzi1 het volgende:

[..]
als ik naar andere apo moet ga ik geen 3 weken wachten. ik zorg dat ik dan me\t mijn papiertje daar dezelfde dag nog heenga
Ligt er maar net aan hoe hard je je pillen nodig hebt.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 13:13:30 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205498722
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 13:11 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ja, ok.

Laat ik het anders stellen. Ik kreeg en geen pillen en mn recept niet terug.

En normaal houden ze je recept dus in nadat ze je pillen hebben geleverd.

Als dat de procedure is, zouden ze dus moeten hebben geweten dat het recept niet voor een 2e keer gebruikt werd.

Maar bel maandag mn huisarts wel en dan mag ze dat recept doorsturen naar de apotheek. Haal ik het van de week wel op.
Het is nog steeds onduidelijk waarom ze het niet mee wilden geven. Je oppert een aantal mogelijke redenen, maar het blijft speculeren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205498723
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 13:11 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ja, ok.

Laat ik het anders stellen. Ik kreeg en geen pillen en mn recept niet terug.

En normaal houden ze je recept dus in nadat ze je pillen hebben geleverd.

Als dat de procedure is, zouden ze dus moeten hebben geweten dat het recept niet voor een 2e keer gebruikt werd.

Maar bel maandag mn huisarts wel en dan mag ze dat recept doorsturen naar de apotheek. Haal ik het van de week wel op.
Mooi. De oplossing. Maar dat niet of nauwelijks slapen. Je hebt geen idee hoe dat komt?
pi_205498731
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 13:13 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ligt er maar net aan hoe hard je je pillen nodig hebt.
ik zorg gwn altijd voor genoeg voorraad.
pi_205498741
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 13:09 schreef Viv het volgende:
Weet je huisarts trouwens wel dat je 20 km verderop woont, en was dat akkoord?
Goede vraag. Weet ik eigenlijk niet.

Zou zomaar kunnen dat ik mijn adres daar niet heb gewijzigd en dat nog steeds op mn ouderlijk huis staat waar mn ouders nog steeds wonen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')