abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:23:15 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_205725150
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 16:21 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]
Een universeel tarief is bijzonder lastig, omdat elke netbeheerder zijn eigen groot zakelijke tarieven heeft. En dan de onderverdeling naar het vermogen van de totale aansluiting, met grote verschillen in de eenmalige en periodieke aansluitvergoedingen, als ook de transportvergoedingen.

Daarnaast de kosten van de laders zelf + onderhoud. Die kosten zullen ergens terugverdiend moeten worden.
Als de overheid het WIL reguleren, kan álles.. de hele wereld wordt straks elektrisch, ze zitten nou ze mierenneuken om aansluitinkjes en territoriumpje pikken.. als de overheid die shit gaat reguleren, gaan ze allemaal aan de tiet bij de grootste zuigzeug die er is met een gegarandeerde omzetgroei voor de komende 200 jaar.. (áls we hier überhaupt nog zo lang de boel kunnen blijven bewonen). Netbeheerders moeten nu niet zeiken op de vierkante cm, maar zorgen dat ze als een kanon aan verzwaring van het elektriciteitsnet gaan bouwen, want dat wordt hét probleem van de komende tien jaar.

De toekomst, wordt dat we allemaal onder de duim worden gehouden met energie, en dan met name elektra, want daar gaat in de toekomst alles op draaien. Als je nu dus een beetje wijs bent, ga je zorgen dat je zsm zo weinig mogelijk energie meer van iemand anders hoeft te kopen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_205911392
Als je in Zuid-Holland woont is de Engie Zuid-Holland laadpas het goedkoopst vanwege gemeenten die met Engie een samenwerking zijn aangegaan. Scheelt een paar cent per kwh.
(Y)
pi_205916397
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 11:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe laadpas voor onze EV, zonder abonnement. Op diverse vergelijkingssites kom ik een wildgroei aan passen tegen. Ik zie regelmatig aangeraden worden om verschillende passen bij je te dragen om zo voordelig mogelijk te laden.

Welke pas hebben jullie? Als het er meerdere zijn, hoe bepaal je dan zo efficiënt mogelijk waar je gaat laden?

Ik vind het allemaal nogal ondoorzichtig. Er is een kwh prijs waar soms opslag op zit, afhankelijk of de aanbieder een contract heeft met de laadpasverstrekker. Dat geldt ook voor starttarieven. Het starttarief is weer anders bij snelladers en dan zijn sommige snelladers daar weer een uitzondering op.

Nu ik dit typ, bedenk ik dat alle moeite om dit uit te zoeken echt over centen gaat op jaarbasis. We laden misschien 20 keer per jaar bij een paal. Toch ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die er wel een studie van hebben gemaakt :)
De tarieven staan in de apps van de aanbieders. Dus de ondoorzichtigheid valt hartstikke mee. Download een aantal apps en vergelijk de tarieven. Over het algemeen is de pas van de laadpaalaanbieder het goedkoopst op zijn paal(geen starttarief).

Tip: https://laadpastop10.nl/

Ik heb:
Vattenfall
Ev Company
Shell (werkt zoals hierboven aangegeven vrijwel overal, maar is niet de goedkoopste)
Tesla (app)
Helaas berusten deze posts niet op de werkelijkheid
pi_205916506
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:12 schreef zalkc het volgende:
Klein beetje topic kaping, maar ik eb de shell recharge pas, maar ik zie in de buurt heel veel semi-publieke laadpalen. Zeg maar thuislaadpunten die blijkbaar als openbaar bekend staan.

Ik heb weinig trek om de auto op iemand anders zijn oprit op te gaan laden, hoe filter ik dat soort punten uit de kaart?
Dat is irritant ja. Zet je filter op 11kw en hoger, hiermee filter je er een paar uit. Meer opties zijn er helaas niet.
Helaas berusten deze posts niet op de werkelijkheid
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')