abonnement Unibet Coolblue
pi_205703337
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:41 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ikzelf zou D66 zeker overwegen hoor. Zeker als ze met klimaat echt dingen gedaan krijgen en daar zie ik wel echt een beweging in dat er nu echt wat gebeurt, bijvoorbeeld door de aanleg van enorme windparken en daadwerkelijk een pakket met geld om en transitie te maken.

GL en PVDD praten er veel over maar bereiken wezenlijk niks, D66 wel.

Ik vind wel dat bij D6 betere mensen rondlopen dan Kaag overigens. Dat geneuzel over empathie heb ik persoonlijk wat minder mee, zolang er maar goed bestuurd wordt.
Aan geld alleen heb je niet voldoende om de transitie te maken. We lopen tegen allerlei niet oplosbare praktische problemen aan die een snelle transitie onmogelijk maken. Stijgende grondstofprijzen, te weinig installateurs en een stroomnet dat pas over 20 tot 30 jaar voldoende capaciteit gaat hebben om wat voorbeelden te noemen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 21 augustus 2022 @ 14:14:57 #102
408813 crew  trein2000
pi_205703519
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:38 schreef Montagui het volgende:
En om dan maar te zwijgen over de factor Omtzigt. Wat gaat hij doen als het kabinet valt.
De factor-Omtzigt is de grote joker. Ik kan er geen hoogte van krijgen wat hij gaat doen.

En ik durf het ook niet te voorspellen, aan de ene kant torenhoge peilingen (De Hond, maar toch) maar aan de andere kant is Omtzigt ook ervaren genoeg om de LPF of TON te kennen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205704136
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De factor-Omtzigt is de grote joker. Ik kan er geen hoogte van krijgen wat hij gaat doen.

En ik durf het ook niet te voorspellen, aan de ene kant torenhoge peilingen (De Hond, maar toch) maar aan de andere kant is Omtzigt ook ervaren genoeg om de LPF of TON te kennen.
Er zijn wat mij betreft 2 mogelijke jokers die alle peilingen de prullenbak in kunnen gooien: Omtzigt en Aboutaleb/Timmermans. Beide de potentie om misschien wel de grootste te worden op dit moment.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205709820
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 15:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn wat mij betreft 2 mogelijke jokers die alle peilingen de prullenbak in kunnen gooien: Omtzigt en Aboutaleb/Timmermans. Beide de potentie om misschien wel de grootste te worden op dit moment.
Toch zie ik Omtzigt niet een eigen partij oprichten en managen. Die heeft daar volgens mij geen zin in, hij wil lekker dossiertjes uitspitten en issues uitzoeken (waar hij ook heel goed in is).

Hij zal zich dus in mijn ogen ergens bij moeten aansluiten. Dan lijkt mij de BBB een mogelijkheid, of bij de CU.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_205709882
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 08:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Toch zie ik Omtzigt niet een eigen partij oprichten en managen. Die heeft daar volgens mij geen zin in, hij wil lekker dossiertjes uitspitten en issues uitzoeken (waar hij ook heel goed in is).

Hij zal zich dus in mijn ogen ergens bij moeten aansluiten. Dan lijkt mij de BBB een mogelijkheid, of bij de CU.
Hij past helemaal niet bij BBB, dat is inhoudelijk een kopie van JA21 en daar moet hij echt niets van hebben.
En de CU wil hem niet, mag ik hopen. Die hebben genoeg kwalitatief minstens net zo goede eigen mensen.

En jouw eerste zin: dat dacht ik ook voor hij een gooi deed naar het lijsttrekkersschap van het CDA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205710035
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 08:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij past helemaal niet bij BBB, dat is inhoudelijk een kopie van JA21 en daar moet hij echt niets van hebben.
En de CU wil hem niet, mag ik hopen. Die hebben genoeg kwalitatief minstens net zo goede eigen mensen.

En jouw eerste zin: dat dacht ik ook voor hij een gooi deed naar het lijsttrekkersschap van het CDA.
Dus stel, het CDA blaast het kabinet op met dit relletje over de uitspraken van Hoekstra (verwacht niet dat dit gaat gebeuren maar toch), en we krijgen verkiezingen over een maandje of 2...... wat doet Omtzigt dan ? Ik zie hem ook niet zo snel terug naar het CDA gaan ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_205710054
Wel grappig dat de PVV en FvD in dit topic nog (bijna) niet benoemd zijn. Verwacht ook helemaal niks van deze partijen, maar een paar jaar geleden was Wilders toch met afstand de grootste in de peilingen? :D


Overigens hoop ik dat Omtzigt met een partij komt, die man heeft m'n sympathie wel :Y
Brutal. Fucking. Metal.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 22 augustus 2022 @ 09:28:08 #108
408813 crew  trein2000
pi_205710085
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 08:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hij zal zich dus in mijn ogen ergens bij moeten aansluiten.
Of een type Henk Otten in huis halen. Toen Baudet de dagelijkse leiding overnam ging het met FvD ook snel bergafwaarts.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205710127
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:20 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Dus stel, het CDA blaast het kabinet op met dit relletje over de uitspraken van Hoekstra (verwacht niet dat dit gaat gebeuren maar toch), en we krijgen verkiezingen over een maandje of 2...... wat doet Omtzigt dan ? Ik zie hem ook niet zo snel terug naar het CDA gaan ?
Als het op zo'n korte termijn is, blaast het CDA naast het kabinet denk ik ook alle plannen van Omtzigt op. Op zo'n korte termijn heeft hij geen partij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205710144
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als het op zo'n korte termijn is, blaast het CDA naast het kabinet denk ik ook alle plannen van Omtzigt op. Op zo'n korte termijn heeft hij geen partij.
Dat hoeft Omtzigt ook niet. Als hij er over 5 jaar klaar voor is, stroomt hij dan toch in? Denk niet dat hij zich op laat jagen en dingen té snel wil gaan doen (LPF, anyone?).
Brutal. Fucking. Metal.
pi_205710183
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Dat hoeft Omtzigt ook niet. Als hij er over 5 jaar klaar voor is, stroomt hij dan toch in? Denk niet dat hij zich op laat jagen en dingen té snel wil gaan doen (LPF, anyone?).
Inderdaad, dat zou ook kunnen. Het CDA blaast dan in elk geval op korte termijn de eventuele plannen van Omtzigt op.

En ik moet trouwens nog maar zien of Omtzigt weer terug komt als hij van de rust en de wereld buiten Den Haag heeft kunnen genieten...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 22 augustus 2022 @ 11:14:23 #112
408813 crew  trein2000
pi_205710758
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als het op zo'n korte termijn is, blaast het CDA naast het kabinet denk ik ook alle plannen van Omtzigt op. Op zo'n korte termijn heeft hij geen partij.
Je hebt in zijn geval natuurlijk ook niet heel veel nodig. Mannetje of 35 op de lijst is voldoende, de PR doet zichzelf wel.
Dat is wel iets wat je in de coulissen kunt regelen. Maar ik heb geen idee of hij dat ook doet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205711099
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 11:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je hebt in zijn geval natuurlijk ook niet heel veel nodig. Mannetje of 35 op de lijst is voldoende, de PR doet zichzelf wel.
Dat is wel iets wat je in de coulissen kunt regelen. Maar ik heb geen idee of hij dat ook doet.
35 betrouwbare mensen vinden is al lastig. En de vraag is of hij dat genoeg vindt, niemand die 100% zeker weet of Omtzigt niet over die 30 zetels gaat. En dan heb je daarnaast ook nog mensen nodig voor partijbureau e.d.

En hij lijkt me niet het type van half werk en ook echt een type dat wakker kan liggen van verkeerde opmerkingen van partijgenoten als het 'zijn' partij is, dus hij zal dit zeer zorgvuldig willen doen. Nou heeft hij waarschijnlijk wel het geluk dat hij de afdelingen van het CDA leeg kan trekken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 22 augustus 2022 @ 12:04:57 #114
408813 crew  trein2000
pi_205711184
twitter

Who the fuck is Hans Wiegel?
Nee zonder dollen, dit soort uitspraken zijn toch wel link. Te veel van dit soort gedoe en er kan zo maar een sfeertje ontstaan waarin het minste of geringste meteen tot ongelukken leidt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205711313
Volgens mij moet je bij de VVD vooral uit gaan kijken als Wiegel positief over je is, dan doe je iets niet goed. Dat is echt een enorm stuk chagrijn geworden. Sowieso heeft hij al vanaf dag 1 commentaar op Rutte II, Rutte III en Rutte IV gehad.

Staat los van het feit dat er momenteel veel mis gaat, maar niet overal kan het kabinet gelijk wat aan doen (inflatie, gasprijs) en ik denk ook niet dat een nieuw kabinet iets zou oplossen, eerlijk gezegd. Als er al een nieuw kabinet te bouwen is na verkiezingen, ik denk dat we dan minstens 1,5 jaar met een demissionair kabinet zitten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 22 augustus 2022 @ 12:29:51 #116
3542 Gia
User under construction
pi_205711416
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 08:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kaag heeft haar momentum al wel weer gehad, Kaag is nu behoorlijk verbonden met Rutte.

Maar goed, stel dat ze doen wat jij zegt, hoe gaat D66 een kabinet vormen als VVD, BBB, PVV, CDA, JA21, FvD, SGP ruim over de 80 zetels heen gaan en er van PvdA (9) en GL (10) weinig overblijft en zelfs Volt niet meer wint. Ook D66 verliest gewoon zetels, maar dat zullen we dan nog even negeren.

Ik zou echt niet verwachten dat men als je nu het kabinet laat vallen massaal overstapt van die rechtse partijen naar links. Er komen natuurlijk nog wel verschuivingen, maar dat is dan meestal binnen links en binnen rechts.

De enige die de boel echt op zou kunnen schudden is Omtzigt. En ondanks dat ik echt heel weinig met die man heb, begin ik daar langzaam op te hopen. Want ik vrees dat hij de enige kans is om een kamer te geven waarbij het midden wel groot blijft (als hij een partij op richt zal dat waarschijnlijk ook een redelijke middenpartij zijn).

Of PvdA zou natuurlijk eindelijk 1 van haar stemmenkanonnen tevoorschijn moeten halen...
Ik heb Omtzigt dan wel weer heel hoog zitten, hoewel ik best rechts georienteerd ben.
Mocht hij een partij beginnen, dan heeft ie mijn steun en stem. Ik vind het een eerlijke politicus.
  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 12:39:06 #117
236264 crew  capricia
pi_205711497
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 12:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik heb Omtzigt dan wel weer heel hoog zitten, hoewel ik best rechts georienteerd ben.
Mocht hij een partij beginnen, dan heeft ie mijn steun en stem. Ik vind het een eerlijke politicus.
De man heeft alle jaren gewoon als een beroepspoliticus het beleid mede bepaald van het CDA. Stelde zich kandidaat lijsttrekker van het CDA.
Wilde de pensioenen versoberen. Kinderbijslag afschaffen (fokpremie) en daarna weer verhogen etc.
Zelfs het verstrekken van info over banktegoeden van burgers aan EU lidstaten, komt uit zijn koker.

Als je rechts georiënteerd bent, zit je bij hem wel goed. :D

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 22-08-2022 12:51:17 ]
Definitely not CIA
pi_205711679
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 12:39 schreef capricia het volgende:

[..]
De man heeft alle jaren gewoon als een beroepspoliticus het beleid mede bepaald van het CDA. Stelde zich kandidaat lijsttrekker van het CDA.
Wilde de pensioenen versoberen. Kinderbijslag afschaffen en daarna weer verhogen etc.
Zelfs het verstrekken van info over banktegoeden van burgers aan EU lidstaten, komt uit zijn koker.

Als je rechts georiënteerd bent, zit je bij hem wel goed. :D
Ja, Omtzigt is zeker economisch rechts. Op gebied van asiel e.d. dan weer veel minder. Maar het meest benieuwd ben ik eigenlijk naar zijn klimaat standpunten als hij daadwerkelijk een partij op richt. Tot nu toe roept hij bij klimaatontkenners dat ze gek zijn en bij iedereen die er wat aan wil doen dat hun plannen te duur zijn. Hij is het met niemand eens, maar heeft nog geen enkel eigen plan.

Zo doet hij trouwens momenteel veel, ook bij bijvoorbeeld de koopkracht waren alle plannen fout, moest er wel veel gedaan worden maar kwam hij itt tot een hoop andere partijen niet met eigen plannen. En dat doet hij nu bij stikstof bijvoorbeeld ook. Echt zijn nieuwe, vrij populistische, handelswijze. Maar dat kan je niet meer als je een partij met doorgerekende plannen op wil richten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 22 augustus 2022 @ 13:37:24 #119
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205712131
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 12:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, Omtzigt is zeker economisch rechts. Op gebied van asiel e.d. dan weer veel minder. Maar het meest benieuwd ben ik eigenlijk naar zijn klimaat standpunten als hij daadwerkelijk een partij op richt. Tot nu toe roept hij bij klimaatontkenners dat ze gek zijn en bij iedereen die er wat aan wil doen dat hun plannen te duur zijn. Hij is het met niemand eens, maar heeft nog geen enkel eigen plan.

Zo doet hij trouwens momenteel veel, ook bij bijvoorbeeld de koopkracht waren alle plannen fout, moest er wel veel gedaan worden maar kwam hij itt tot een hoop andere partijen niet met eigen plannen. En dat doet hij nu bij stikstof bijvoorbeeld ook. Echt zijn nieuwe, vrij populistische, handelswijze. Maar dat kan je niet meer als je een partij met doorgerekende plannen op wil richten.
Eens, maar aan de andere kant: hij heeft ook niet echt tijd die uit te denken. In zowat ieder debat klaagt hij over gebrek aan tijd, ter voorbereiding maar ook qua spreektijd.

Voor de grote lijnen zul je (voorlopig) op zijn boek moeten varen denk ik.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_205712176
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:37 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Eens, maar aan de andere kant: hij heeft ook niet echt tijd die uit te denken. In zowat ieder debat klaagt hij over gebrek aan tijd, ter voorbereiding maar ook qua spreektijd.

Voor de grote lijnen zul je (voorlopig) op zijn boek moeten varen denk ik.
Bij een aantal punten geef ik je gelijk. Bij veel debatten is het prima als hij alleen vragen stelt bij plannen van de regering. Maar dat hij bij het koopkracht debat met 0 plannen kwam, terwijl bijvoorbeeld Stoffer, de ingenieur/bruggenbouwer van de SGP wel met een heel rijtje kwam, viel me wel echt enorm tegen. Koopkracht, belastingen e.d., dat is wel echt het onderdeel waar hij het verschil zou kunnen maken. Desnoods laat hij wat mij betreft bijna alle andere onderwerpen vallen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205712472
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 12:04 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Who the fuck is Hans Wiegel?
Nee zonder dollen, dit soort uitspraken zijn toch wel link. Te veel van dit soort gedoe en er kan zo maar een sfeertje ontstaan waarin het minste of geringste meteen tot ongelukken leidt.
Dit is heel snel afgelopen vanaf nu...
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205712619
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit is heel snel afgelopen vanaf nu...
Omdat Wiegel het zegt? Wiegel kraakte echt Rutte II en Rutte III ook vanaf seconde 1 af. Wat hij zegt is totaal irrelevant en het was pas nieuws als hij enthousiast was over iets.

Zoals ik eerder zei: deze coalitie hangt niet aan elkaar omdat ze elkaar vertrouwen of omdat ze enthousiast zijn over deze optie, maar omdat er simpelweg geen andere keus is. Ze zijn tot elkaar veroordeeld. En met de huidige peilingen zijn ze dat alleen maar meer. Geen van de 4 partijen zal het in zijn hoofd halen nu de stekker uit dit kabinet te trekken en het land in minstens 1,5 jaar demissionaire periode storten met de populisten bijna aan een meerderheid in de Kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205712697
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat Wiegel het zegt? Wiegel kraakte echt Rutte II en Rutte III ook vanaf seconde 1 af. Wat hij zegt is totaal irrelevant en het was pas nieuws als hij enthousiast was over iets.

Zoals ik eerder zei: deze coalitie hangt niet aan elkaar omdat ze elkaar vertrouwen of omdat ze enthousiast zijn over deze optie, maar omdat er simpelweg geen andere keus is. Ze zijn tot elkaar veroordeeld. En met de huidige peilingen zijn ze dat alleen maar meer. Geen van de 4 partijen zal het in zijn hoofd halen nu de stekker uit dit kabinet te trekken en het land in minstens 1,5 jaar demissionaire periode storten met de populisten bijna aan een meerderheid in de Kamer.
Nou ja, Wiegel is een van de meest invloedrijke VVD´ers die er is, en naar eigen zeggen goede contacten heeft met Mark. Zo uitgesproken negatief als nu heb ik Wiegel niet eerder horen spreken.

Ik ben het met jou eens dat het belangrijkste bindmiddel voor deze coalitie de angst voor verkiezingen is zoals de kaarten nu geschud zijn, bij verkiezingen is het waarschijnlijk einde Rutte, een gehavend CDA, D66 verliesje maar so it zullen ze denken, CU wint/verlies niks.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 14:44:00 #124
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205712746
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Wel grappig dat de PVV en FvD in dit topic nog (bijna) niet benoemd zijn. Verwacht ook helemaal niks van deze partijen, maar een paar jaar geleden was Wilders toch met afstand de grootste in de peilingen? :D

Overigens hoop ik dat Omtzigt met een partij komt, die man heeft m'n sympathie wel :Y
Wilders blijft stabiel en de FvD ook in de peilingen, geloof ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205712751
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou ja, Wiegel is een van de meest invloedrijke VVD´ers die er is, en naar eigen zeggen goede contacten heeft met Mark. Zo uitgesproken negatief als nu heb ik Wiegel niet eerder horen spreken.
Was ooit een invloedrijke VVDer, dat is echt de laatste 8 jaar wel redelijk over. En zeker sinds 2020, toen Wiegel ook gewoon zei dat Rutte gewoon weg moest, is zijn invloed echt wel weg. Als iemand als Schippers dit zou zeggen is het over, Wiegel is inmiddels gewoon een oude klagende man die je lekker achter de geraniums laat mopperen. Ook voor bijna alle VVDers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')