Ik kom slechts 10 euro te kort, dus ik heb nog wat contant geld om te storten. Deze maand iets teveel uitgegeven dus wachten op m'n volgende salaris werkt nu niet.quote:Op donderdag 28 juli 2022 17:29 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe kom jij aan contant geld, word je handje contantje uitbetaald elke maand?
Heb je de mogelijkheid om rood te staan op je rekening, en heb je de limiet daarvan nog niet bereikt, dan wordt de incasso gewoon afgeschreven en kom je inderdaad rood te staan.quote:Op donderdag 28 juli 2022 17:24 schreef noobie123 het volgende:
Vandaag wou ik geld storten op mijn rekening, maar de pin automaat bij mij in de buurt was defect. Normaal gesproken wordt de zorgverzekering rond de 27e van de maand automatisch geincasseerd.
Op dit moment staat er niet genoeg op mijn ING rekening om dit te voldoen. Maar ik heb ook niet veel zin om nu nog naar het centrum te gaan alleen om het geld te storten. Kan ik dit gewoon morgen doen?
En wat gebeurt er als de zorg verzekeraar vandaag het geld probeert te incasseren? sta ik dan rood? Of proberen ze het over een paar dagen nog een keer? Ik heb een particulieren basis verzekering bij de ING.
Ik heb niet de mogelijkheid om rood te staan geloof ik. Ik heb het nooit aangevraagd. Als ze het over een paar dagen opnieuw proberen, dan is het geen probleem. Enorm bedankt voor de reply!quote:Op donderdag 28 juli 2022 17:37 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Heb je de mogelijkheid om rood te staan op je rekening, en heb je de limiet daarvan nog niet bereikt, dan wordt de incasso gewoon afgeschreven en kom je inderdaad rood te staan.
Heb je niet de mogelijkheid om rood te staan, of heb je de limiet bereikt, dan wordt het gewoonlijk nog een dag of 4-5 opnieuw geprobeerd. Dat opnieuw proberen is een actie van de bank die de incasso wil innen, niet van de bank waar de rekening staat (maar dat kan natuurlijk dezelfde zijn).
Als je rood mag staan, wordt er gewoon geincasseerd.quote:Op donderdag 28 juli 2022 17:24 schreef noobie123 het volgende:
Vandaag wou ik geld storten op mijn rekening, maar de pin automaat bij mij in de buurt was defect. Normaal gesproken wordt de zorgverzekering rond de 27e van de maand automatisch geincasseerd.
Op dit moment staat er niet genoeg op mijn ING rekening om dit te voldoen. Maar ik heb ook niet veel zin om nu nog naar het centrum te gaan alleen om het geld te storten. Kan ik dit gewoon morgen doen?
En wat gebeurt er als de zorg verzekeraar vandaag het geld probeert te incasseren? sta ik dan rood? Of proberen ze het over een paar dagen nog een keer? Ik heb een particulieren basis verzekering bij de ING.
Ze proberen het eerst nog dagelijks de komende paar dagen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:08 schreef Fe2O3 het volgende:
Of je gaat het rood in,en betaalt boete rente,of je krijgt een brief met verzoek binnen 15 dgn te betalen. Evt met boete.
Dat zijn zo'n beetje de enige 2 opties.
ABN schrijft inderdaad gewoon af en laat je in de min staan. ING weigert de incasso echter bij onvoldoende saldo en geen optie tot rood staan.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:25 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb nog nooit van m'n leven rood mogen staan, maar heb l wel skeere tijden gekend (zoals de meeste mensen toch wel zeker?). En automatische incasso's gingen er destijds wel gewoon af bij mij (ABN Amro) als ik niet genoeg saldo had. Zelf iets overmaken of pinnen ging echter niet.
Kon overigens wel als er nog 0,01 op m'n rekening stond een tientje cash opnemen, vaak genoeg op die manier op de laatste paar dagen van de maand nog eten gekocht
Je bank storneert automatische incasso's zonder jouw verzoek/toestemming?quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb geen mogelijkheid tot rood staan maar bij mij wordt het altijd gewoon van mijn rekening gehaald en dan sta ik min.
Als ik het in 3 dagen niet aanvul dan worden alle automatische incassos teruggedraaid tot mijn saldo positief is.
Dit is ook een standaardoplichtersmethode want het lijkt alsof er betaald is maar na 3 dagen draait de bank gewoon de betaling terug.
ja als mijn saldo niet is aangevuld na 3 dagen worden automatische incasso's teruggestort totdat mijn saldo weer positief is. Ik word daar ook niet over geinformeerd.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:13 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Je bank storneert automatische incasso's zonder jouw verzoek/toestemming?
bijzonder. Welke bank is dat?quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja als mijn saldo niet is aangevuld na 3 dagen worden automatische incasso's teruggestort totdat mijn saldo weer positief is. Ik word daar ook niet over geinformeerd.
.
Welnee. Een oplichter kan niet zomaar incassant zijn of worden. Misschien bedoel je fraude met cheques, die worden (of werden, want volgens mij worden cheques amper meer geaccepteerd) wel uitbetaald ongeacht het saldo en dan na een paar dagen teruggedraaid als er geen saldo is.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja als mijn saldo niet is aangevuld na 3 dagen worden automatische incasso's teruggestort totdat mijn saldo weer positief is. Ik word daar ook niet over geinformeerd.
Oplichters maken daar ook veelal gebruik van. Dan lijkt het alsof er betaald is. De ontvanger ziet ook dat er geld is bijgeschreven. Echter als de tegenrekening negatief staat zonder rood mogelijkheid, dan boekt de bank het gewoon terug na 3 dagen.
de rabobank.quote:Op donderdag 28 juli 2022 20:08 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
bijzonder. Welke bank is dat?
Vwb dat oplichters verhaal, dat klopt niet.l helemaal.
.
Tenzij een oplichter jou betaalt door je een incassomachtiging te geven, maar niet iedereen kan dat zomaar gebruiken (zeker een particulier niet)
Je kunt eigen overboekingen niet terughalen, en je bank doet dat ook niet
Dat heb je destijds verkeerd begrepen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 20:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de rabobank.
het was jaren geleden een keer bij het tv programma opgelicht.
Ligt er bij ING aan wat voor incasso het is: dwingend of niet.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:28 schreef PJR het volgende:
[..]
ABN schrijft inderdaad gewoon af en laat je in de min staan. ING weigert de incasso echter bij onvoldoende saldo en geen optie tot rood staan.
Bronquote:Incasso bij onvoldoende saldo
Einde van de maand? Dan gaan de vaste lasten weer van je rekening af. Misschien staat er hierna onvoldoende geld op je rekening voor een volgende incasso. Wij schrijven de incasso in de meeste gevallen wel af, dus vul binnen 4 werkdagen je rekening aan.
Vul je saldo aan
Wij schrijven de incasso in de meeste gevallen af, ook als je hierdoor meer rood komt te staan dan is afgesproken. Over het bedrag dat je rood staat wordt rente in rekening gebracht.
Als na 4 werkdagen het saldo nog steeds onvoldoende is, boeken we de incasso terug op je rekening. Je betaalt dan geen rente. Ook als je het oneens bent met de incasso en deze zelf terugboekt betaal je geen rente. Maar let op! Je hebt je factuur dan niet betaald en kan hierdoor een betaalachterstand krijgen bij het bedrijf of de organisatie die bij je wilde incasseren.
Dat doet de Rabo gewoon hoor. Bij mij in elk geval wel.quote:Op donderdag 28 juli 2022 20:54 schreef Innisdemon het volgende:
Dat heb je destijds verkeerd begrepen.
Bij mij weigert de ING een incasso als er niet voldoende saldo isquote:Op donderdag 28 juli 2022 21:30 schreef Lienekien het volgende:
Van de ING vind ik het zo niet terug op hun site.
Ah, ok.quote:Op donderdag 28 juli 2022 22:56 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat doet de Rabo gewoon hoor. Bij mij in elk geval wel.
[..]
Bij mij weigert de ING een incasso als er niet voldoende saldo is
Ow, ik weet niet hoe het andersom gaat; ik weet alleen dat de Rabo geldt afschrijft, en dan 3 dagen later terug stort (tenzij je in de tussentijd je saldo hebt aangezuiverd).quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ah, ok.
T.a.v. de Rabobank zie ik ook nog niet hoe die oplichting dan in zijn werk zou zijn gegaan.
De enige oplichting is die rente die ze rekenen voor het rood staan.quote:Op donderdag 28 juli 2022 23:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ah, ok.
T.a.v. de Rabobank zie ik ook nog niet hoe die oplichting dan in zijn werk zou zijn gegaan.
Wat maakt dat uit voor dit topic?quote:Op donderdag 28 juli 2022 17:29 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe kom jij aan contant geld, word je handje contantje uitbetaald elke maand?
Waarom is dat oplichting?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 06:59 schreef descon het volgende:
[..]
De enige oplichting is die rente die ze rekenen voor het rood staan.
Ik vind de Albert Heijn duur ivt de Aldi.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 08:33 schreef descon het volgende:
Hoog in verhouding tot spaar & hypotheek rente
nee hoor, of ben jij ook zo iemand die denkt dat hij mij beter kent dan ikzelf?quote:Op donderdag 28 juli 2022 20:54 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Dat heb je destijds verkeerd begrepen.
Leg dan eens uit hoe die ‘standaardoplichtersmethode’ werkt, want tot nu toe is dat niet echt duidelijk geworden.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee hoor, of ben jij ook zo iemand die denkt dat hij mij beter kent dan ikzelf?![]()
Nee, maar ik weet wel dat je e naast zit. Ik probeerde dat ietwat subtiel te brengen. (Let wel: ik doelde op dat oplichting verhaal)quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee hoor, of ben jij ook zo iemand die denkt dat hij mij beter kent dan ikzelf?![]()
Als blijkt dat hij elke maand al zijn maand opneemt dan zou ik als tip geven dat hij het beter op zijn rekening kan laten staan.quote:
Daar zou ik niet te vast van uitgaan.quote:Op maandag 1 augustus 2022 19:27 schreef HSG het volgende:
Bij de eerste moment dat je weer genoeg saldo hebt wordt het geld van je rekening overgeboekt.
Want?quote:Op maandag 1 augustus 2022 19:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar zou ik niet te vast van uitgaan.
Iedere zorgverzekeraar doet dat weer anders. Ze proberen het wellicht nog een keer, maar daarna moet je toch in de gaten houden of ze je een betalingsherinnering sturen, want dan moet je het dus handmatig een keer overmaken.quote:
Omdat het niet zo is. ABN doet het overigens ook op deze manier, ze proberen het twee keer en daarna moet je het zelf doen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |