Lekker toch? Minder wachtenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:48 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Eigenlijk over zes weken, maar dat kwam niet uit qua vluchten, dus nu al over drie. Paniek, zend hulp
.
Met de goedkoopste kamer komende maanden voor 580 euro.quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Of Yotel, avond van tevoren vast door de Sec en lekker airside slapen
Ha wat tofquote:Op maandag 10 oktober 2022 20:42 schreef UIO_AMS het volgende:
Dit weekend weer tourguide geweest: UIO_AMS in MUZ / Crash Test Dummies.
Serieus?quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Met de goedkoopste kamer komende maanden voor 580 euro.
Nee bedankt
Voor jou of voor je man?quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:23 schreef MaJo het volgende:
Mijn man gaat dit weekend met vrienden naar Faro. Iemand toevallig tips?
Met de Cobus naar het vliegtuig. Kom je wel eens een Cobus tegen buiten een vliegveld?quote:
Voor mijn manquote:
Haha watquote:Op maandag 10 oktober 2022 22:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Met de goedkoopste kamer komende maanden voor 580 euro.
Nee bedankt
Nog nooit in Faro geweest, dus geen tips daarvoor.quote:
Peuter dumpen bij (schoon)ouders, paar flessen wijn kopen, lekkere kaas / andere zoutjes / grote zak drop / etc. en je favoriete films allemaal nog eens bekijken.quote:Maar als je nog goede tips hebt voor mijn bijna peuter en ik dan houd ik me uiteraard ook aanbevolen
Dat kan ik ook doen als hij op bed ligtquote:Op woensdag 12 oktober 2022 14:38 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Nog nooit in Faro geweest, dus geen tips daarvoor.
[..]
Peuter dumpen bij (schoon)ouders, paar flessen wijn kopen, lekkere kaas / andere zoutjes / grote zak drop / etc. en je favoriete films allemaal nog eens bekijken.
Utrechtse Heuvelrug toch? De Zwitsere brug!quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Voor mijn manMaar als je nog goede tips hebt voor mijn bijna peuter en ik dan houd ik me uiteraard ook aanbevolen
Nee dat is vanuit Annecy niet echt ideaal.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand hier toevallig die wel eens in Annecy (FR) geweest is zonder een auto? We zijn voor juni aan het kijken voor een nieuwe bestemming waar we kunnen geraken met de trein zonder al te veel overstappen. Annecy ziet er prachtig uit, nabij bergen wat we tof vinden (alpen nog nooit gezien), maar vroegen ons wel af of je daar een beetje de bergen in kan zonder auto?
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
Annecy is prachtig. Ook mooie campings aan het meer zelf. Daar komen lijkt me niet het grootste probleem, maar van wat ik me kan herinneren is het zonder auto - zeker als je de bergen in wilt - nogal behelpen.
Thanks! Dan gaan we even verder denken. Goede tips van de liften!quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:04 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee dat is vanuit Annecy niet echt ideaal.
Dan moet je een echt wintersportdorp hebben zoals Chamonix waar de gondel direct omhoog gaat.
Of Grindelwald in Zwitserland. Dat heeft een heel busnetwerk dat deels omhoog rijdt om zelf verder te lopen daarna en ook nog vele gondels.
Eigenlijk voldoet elk wintersportdorp wel aan je eisen. Die hebben de voorzieningen om makkelijk boven te geraken. Annecy zelf is geen wintersport plaats. Er liggen een paar kleine skigebiedjes in de bergen daar maar ik denk dat er plekken zijn waar je beter uit de voeten kan dan daar.
Check ook even goed wanneer de zomer openstelling van de liften in gaat. Dat verschilt per regio. Eind juni zit je wel goed maar begin juni kan het nog dicht zijn.
We zitten wel een beetje te kijken naar Zwitserland. Misschien iets rondom Lucerne of Interlaken. Zag inderdaad dat je daar met de trein en liften een hele hoop kan zien.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 21:34 schreef MissRelin het volgende:
Sowieso is het OV netwerk in Zwitserland top. Je kunt het zo gek niet bedenken of je komt er. Hetzij met een trein, hetzij met een lift, hetzij met een (post)bus.
Dat hangt er maar net van af wat voor groepsreis je boekt. Er zijn er ook waar je accommodatie en het vervoer geregeld zijn, maar waarbij je verder je eigen plan kunt trekken.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
2. Is er een website waar je reismaatjes kunt vinden. Ik ben alleen maar na een week of 2 heb ik het wel met mijzelf gezien. Vrienden hebben allemaal kinderen dus dat wordt hem niet. Groepsreizen zoek ik niet want ik heb er een hekel aan dat alles van 7 tot 7 volgepland en geregeld wordt voor je.
Ik heb via ita een maand search gedaan maar februari is niet goedkoper.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vluchten zijn sowieso al een tijdje vrij duur, vanuit Azie/Australie naar Europa. Er zit wel verbetering in te komen, maar het houdt nog steeds niet over. Januari is voor Australie in ieder geval (maar misschien ook Nieuw Zeeland) hoogseizoen, misschien als je eens in begin februari zoekt ? Of dat wat helpt ?
Stopover in SIngapore is een optie, je zou ook eens naar Taipei kunnen kijken (wat ik persoonlijk leuker vind dan Singapore). Hong Kong is ook een leuke stad, maar Cathay Pacific is vreselijk duur momenteel.
Dat zou tof zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2022 18:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net van af wat voor groepsreis je boekt. Er zijn er ook waar je accommodatie en het vervoer geregeld zijn, maar waarbij je verder je eigen plan kunt trekken.
Hou ook rekening met het feit dat men niet meer over Rusland kan vliegen. Voor Emirates of Singapore Air, maakt dat niet zoveel uit, maar Cathay Pacific, en Korean Air wel, en maakt je reis ook wat langer.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb via ita een maand search gedaan maar februari is niet goedkoper.
Taipei is een goede, ik had SGP gekozen omdat het er precies tussen in zit en ik er gestudeerd heb.
Maar in 2 delen opdelen is sowieso fijner zodat je fatsoenlijk slaapt in 1 dag.
Je zou eens kunnen kijken bij organisaties als Djoser, Koning Aap en Sawadee. Over het algemeen hebben hun reizen geen volledig ingevuld programma, waarbij de reisleider je aan het handje meeneemt van de ene kerk naar het volgende museum, maar kun je dat grotendeels zelf invullen. Misschien vind je het nog steeds te veel, maar dat kan ik niet beoordelen. In welke mate dat het geval is, hangt ook af van de bestemming: in Afrika doe je de safari's bijv. wel met de groep, het zou onzinnig zijn als eenieder dat voor zich in moet vullen.quote:
Maand geleden nog in Annecy geweest.quote:Op zondag 16 oktober 2022 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand hier toevallig die wel eens in Annecy (FR) geweest is zonder een auto? We zijn voor juni aan het kijken voor een nieuwe bestemming waar we kunnen geraken met de trein zonder al te veel overstappen. Annecy ziet er prachtig uit, nabij bergen wat we tof vinden (alpen nog nooit gezien), maar vroegen ons wel af of je daar een beetje de bergen in kan zonder auto?
Dat geluk had ik de 10e niet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 06:50 schreef UIO_AMS het volgende:
Binnen 2 minuten door de security van Schiphol. Hoezo druk?
Het zijn van Fok Moderator heeft zo zijn perksquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 06:50 schreef UIO_AMS het volgende:
Moet je Senior Fok Moderatorzijn want Fogel heeft die status nog niet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 09:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het zijn van Fok Moderator heeft zo zijn perks
Was nu ook heel rustig.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 06:50 schreef UIO_AMS het volgende:
Precies!quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 15:21 schreef Individual het volgende:
[..]
Moet je Senior Fok Moderatorzijn want Fogel heeft die status nog niet.
Dat hadden wij gistermorgen dus ook. Langer in de rij voor koffie dan bij de security.quote:Op zondag 30 oktober 2022 10:55 schreef Clubsoda het volgende:
Vorige week zondagochtend was het prima te doen om 6 uur. In ieder geval snel door de security. Het is wel idioot druk overal daar achter, dus eindeloze rijen voor koffieMaar inmiddels is de herfstvakantie natuurlijk weer voorbij.
Geen enkel probleem is aangepakt geloof ik, het is erg veel improviseren hier als toeristquote:Op zondag 30 oktober 2022 16:23 schreef Individual het volgende:
[..]
Mooi land met interesante geschiedenis. Is het voedselprobleem al aangepakt?
Ik heb gekeken maar het zijn absurde bedragen die ze vragen en veelal 50+ koppels dus dat heb ik aan mij voorbij laten gaan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 14:16 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je zou eens kunnen kijken bij organisaties als Djoser, Koning Aap en Sawadee. Over het algemeen hebben hun reizen geen volledig ingevuld programma, waarbij de reisleider je aan het handje meeneemt van de ene kerk naar het volgende museum, maar kun je dat grotendeels zelf invullen. Misschien vind je het nog steeds te veel, maar dat kan ik niet beoordelen. In welke mate dat het geval is, hangt ook af van de bestemming: in Afrika doe je de safari's bijv. wel met de groep, het zou onzinnig zijn als eenieder dat voor zich in moet vullen.
Het kan ook financieel interessant zijn, aangezien zulke organisaties wellicht al tegen gunstige prijzen vluchten hebben ingekocht. Het kan echter ook goed zijn dat het duurder uitpakt, aangezien zo'n organisatie ook winst moet maken en kosten heeft, die tot uiting komen in de reissom. Ook dat kan van bestemming tot bestemming en van reis tot reis verschillen. Wellicht maakt dit het interessanter, misschien juist niet.
Dat geeft ook geen gedoe met koffers en visa en corona ongein?quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
6 uur in Hong Kong is krap maar niet onmogelijk. Ik schat dat je in ongeveer 45 minuten in de stad kan zijn. Afhankelijk van hoe laat je er bent ?
Als je eind van de ochtend zou aankomen, zou je kunnen overwegen om de metro of dubbeldekker bus naar de stad te nemen, daar te lunchen en weer terug. Hebben we 2 jaar geleden gedaan en was op zich leuker dan rondhangen op het vliegveld.
Koffers niet, want die zijn doorgelabeld naar je volgende vlucht, enkel je handbagage. Visa is okiedokie, NL paspoort mag je naar binnen geen visa plicht.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat geeft ook geen gedoe met koffers en visa en corona ongein?
Dat laatste is geen punt want ik haal mijn 4de booster in december.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Koffers niet, want die zijn doorgelabeld naar je volgende vlucht, enkel je handbagage. Visa is okiedokie, NL paspoort mag je naar binnen geen visa plicht.
Corona weet ik niet eerlijk gezegd. Men is nog niet al te lang open, dus zou wel eens een dingetje kunnen zijn, in ieder geval kan ik me voorstellen dat men een vaccinatie bewijs wil zien....
Zolang je in transit blijft is er niks aan de hand. Wordt een ander verhaal als je echt het land ingaat.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat laatste is geen punt want ik haal mijn 4de booster in december.
Maar ik vraag mij wel af of ik voor elk transit land testen en dergelijke moet afnemen.
Misschien maar een kamer of zo vinden zodat ik kan douchen en pitten.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zolang je in transit blijft is er niks aan de hand. Wordt een ander verhaal als je echt het land ingaat.
Zit even te googlen over Hong Kong, maar er zijn nog wel wat restricties. Weet nooit hoe up to date het allemaal is, maar zag al PCR test voorbij komen. Bij een stop van enkel 6 uur, wordt dat al wat te veel van het goede.....
Er is wel een groot foodcourt, en die hebben nog lekkere dingen ook. Potje bier erbij, en dan gaan die uurtjes ook wel weer voorbijquote:Op dinsdag 1 november 2022 13:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Misschien maar een kamer of zo vinden zodat ik kan douchen en pitten.
Ga naar de voodoo kerk: die hebben lekkere koekjes en het voelt aan als een James Bond film.quote:Op dinsdag 1 november 2022 06:25 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Geen enkel probleem is aangepakt geloof ik, het is erg veel improviseren hier als toerist. Vandaag voor het eerst fatsoenlijk eten gehad. Ach, ik klaag niet. Maar ik moet zeggen dat het hier wel voor de doorgewinterde reiziger is op dit moment
.
Ja en wisselkoersen, wat zijn dat?quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:31 schreef Individual het volgende:
[..]
Ga naar de voodoo kerk: die hebben lekkere koekjes en het voelt aan als een James Bond film.
Oh en elke mooie auto is een taxi voor westerlingen. (De familie moet dan maar ff wachten.) Coca Cola kan je krijgen in Hotel Nacional. Ze hebben ook lunch die ruim 2x een Juan modaal maandsalaris koste en.. ook niet te vreten trouwens.. Que pais..
Ik eet nu 1 maaltijd per dag en soms 2 en het is iedere keer nog teleurstellend geweest op een keer na (ja zelfs na 24 uur uitgekeken te hebben naar het eten). Ik zeg al, ik klaag niet, mijn keuze om hier heen te gaan. Maar ik ging hier met bijna 50 kilo heen en ik zou me nu niet durven wegen. Niet tegen mama zeggen jongensquote:Op dinsdag 1 november 2022 23:25 schreef Sodemieters het volgende:
Cuba was leuk en interessant, maar dat eten... Ik zou willen zeggen dat ik nooit ergens zo slecht en eentonig gegeten heb, maar daarmee zou ik Jemen tekortdoen. Jemen-Cuba is waarschijnlijk een gelijkspel, wat dat betreft.
Op dit punt zou ik daar verdomd blij mee zijnquote:Op woensdag 2 november 2022 07:57 schreef Sodemieters het volgende:
Inderdaad bonen met rijst. In mijn herinnering drie weken lang, elke dag.
Het een sluit het ander niet uit...quote:Op woensdag 2 november 2022 09:19 schreef RockNijntje het volgende:
Ergens wel fijn om te horen dat jullie dezelfde ervaringen hebben. Dan ben ik toch niet gek in ieder geval.
De DDR was ook bagger, maar dat is met Die Wende weer goedgekomen. De Oekraine had ook een lage score. Het was er wel, maar je moest hard zoeken en geluk hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:25 schreef Sodemieters het volgende:
Cuba was leuk en interessant, maar dat eten... Ik zou willen zeggen dat ik nooit ergens zo slecht en eentonig gegeten heb, maar daarmee zou ik Jemen tekortdoen. Jemen-Cuba is waarschijnlijk een gelijkspel, wat dat betreft.
Het eten op Cuba was inderdaad drama. Gelukkig was er bijna gratis rum om het mee weg te spoelenquote:Op woensdag 2 november 2022 09:19 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Op dit punt zou ik daar verdomd blij mee zijn. Maar nog steeds niet top inderdaad.
Ergens wel fijn om te horen dat jullie dezelfde ervaringen hebben. Dan ben ik toch niet gek in ieder geval.
Oekraïne vond ik prima qua eten. DDR ben ik niet geweest terwijl het DDR was.quote:Op woensdag 2 november 2022 23:27 schreef Individual het volgende:
[..]
De DDR was ook bagger, maar dat is met Die Wende weer goedgekomen. De Oekraine had ook een lage score. Het was er wel, maar je moest hard zoeken en geluk hebben.
Leerzame ervaring voor een 2e bezoek?
DDR met school geweest. Eten was niet lekker. Koffie was ook niet te zuipen. Bier daarentegen was goedquote:Op donderdag 3 november 2022 07:33 schreef MaJo het volgende:
DDR wel geweest maar dat kan ik me echt niet meer herinneren
Wat zijn dat nou weer?quote:Op donderdag 3 november 2022 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil ook nog een keer naar Cuba. Op zoek naar bonos revolucionarios in de diverse tiendas numismaticas aldaar. Dat is eigenlijk waarom ik nu Spaans aan het leren ben
Ach, ik spreek een aardig mondje Spaans en heb ook geen idee, maar het klinkt zeker interessantquote:
Dacht dat numismatica uitsluitend munten omvatte… maar dus ook papiergeld?quote:Op donderdag 3 november 2022 09:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil ook nog een keer naar Cuba. Op zoek naar bonos revolucionarios in de diverse tiendas numismaticas aldaar. Dat is eigenlijk waarom ik nu Spaans aan het leren ben
Ik in 2002 en toen was het dus tamelijk beroerd.quote:Op donderdag 3 november 2022 07:33 schreef MaJo het volgende:
Ik kan me helemaal niet herinneren dat het eten in Cuba zo slecht wasMaar ik was er in 1999, toen was het vast nog anders. Ik vond het sowieso wel een moeilijk land, de mensen zijn zo ontzettend arm
Eten in Oekraïne was niets mis mee. DDR wel geweest maar dat kan ik me echt niet meer herinneren
Het was moeilijk en lastig, vooral wennen het begin. Maar dan gaan de deuren open. Wel een beetje uitkijken met bv restaurant scam. Ik weet niet hoe heilig toeristen nu zijn,maar er stonden strenge straffen op 'toeristje pesten'. De vele hoertjes (echt kleine meisjes ookquote:Op donderdag 3 november 2022 07:33 schreef MaJo het volgende:
Ik vond het sowieso wel een moeilijk land, de mensen zijn zo ontzettend arm
quote:Op donderdag 3 november 2022 14:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ach, ik spreek een aardig mondje Spaans en heb ook geen idee, maar het klinkt zeker interessant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |