abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205483559
quote:
Tenzij het in Amsterdam heel anders werkt dan bij andere corpora had ze over een week of vier haar functie tóch al over moeten dragen aan het nieuwe bestuur. Het komt op mij eerlijk gezegd over als iemand die haar naam even probeert te redden omdat ze nu als eindverantwoordelijke in het nieuws is gekomen. Als hier iemand voor verantwoordelijk is dan is het wel het bestuur dat het lustrum organiseert, naast die flapdrollen die zulke leuzen dachten te moeten scanderen natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Raw85 op 28-07-2022 22:33:51 ]
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:11:07 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205483915
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:29 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Tenzij het in Amsterdam heel anders werkt dan bij andere corpora had ze over een week of vier haar functie tóch al over moeten dragen aan het nieuwe bestuur. Het komt op mij eerlijk gezegd over als iemand die haar nemen even probeert de redden omdat ze nu als eindverantwoordelijke in het nieuws is gekomen. Als hier iemand voor verantwoordelijk is dan is het wel het bestuur dat het lustrum organiseert, naast die flapdrollen die zulke leuzen dachten te moeten scanderen natuurlijk.
Inderdaad even het straatje schoonvegen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 22:42:52 #203
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205485482
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:29 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Tenzij het in Amsterdam heel anders werkt dan bij andere corpora had ze over een week of vier haar functie tóch al over moeten dragen aan het nieuwe bestuur. Het komt op mij eerlijk gezegd over als iemand die haar nemen even probeert de redden omdat ze nu als eindverantwoordelijke in het nieuws is gekomen. Als hier iemand voor verantwoordelijk is dan is het wel het bestuur dat het lustrum organiseert, naast die flapdrollen die zulke leuzen dachten te moeten scanderen natuurlijk.
Dat hoort wat mij betreft ook tot het probleem. Dat ineens schijnheilig het straatje schoonvegen als het naar buiten komt. Maar eigenlijk er al tijden amper tot niets aan doen om het echt te veranderen.

Een paar stappen op, ergens rolt een kop die wel heel voor de hand ligt en dat zijn meestal mensen voor wie het of minder uitmaakt op dat moment, of bij het rollen van koppen waar ze echt niet omheen kunnen en dan zo minimaal mogelijk.

En volgend jaar gebeurd precies hetzelfde, is de enige hoop die ze hebben dat het niet openbaar wordt gemaakt
Met de ontgroeningen is dat zo, met dit soort wel te vergaand gedrag is dat zo. Het zelfreinigend vermogen dat de grens bewaakt tussen domme lol en te ver gaan is er gewoon niet voldoende. En dat is het probleem naar mijn mening.

Een idioot die bv in zo’n speech die grens over gaat wordt niet direct gecorrigeerd, het moet zo ver gaan dat het allemaal op de spits wordt gedreven om heel tijdelijk terug te fluiten.
Terwijl dit intern en direct zou moeten gebeuren.

Als er bv in zo’n groep de cultuur heerst om ook wel domme lol te hebben, maar ook ho dude, even geen bier meer voor jou wordt geroepen veranderd dat de situatie echt significant.
Als er een sfeer hangt waarbij wat domme lol echt wel mag, maar men weet dat er ingegrepen wordt als het te ver gaat zal het er anders aan toe gaan.

Nu wordt het een opgejutte meute die te ver gaat, waarbij de kans gewoon echt hoog is dat er misstanden zullen zijn, mensen ook te ver gaan in daad. Dat het zo ver gaat dat die serveersters er niet meer willen werken, dat dames die het meekrijgen zich beperkt voelen en maar niet meer naar dat feest gaan, of gewoon lekker uitgaan. En dat is niet ok.

Ook voor het gros van de heren in zo’n meute die niet te ver zouden gaan werkt het nadelig. Want ook die dame die wel houdt van wat lekker stoeien tussen de lakens heeft niet zo’n zin in een meer seksueel agressieve sfeer. En die dame die wel van zich af kan bijten zal dat ook veel sneller gaan doen na drie keer hoergeroep en kont/tiet knijperij.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_205489043
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:29 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Tenzij het in Amsterdam heel anders werkt dan bij andere corpora had ze over een week of vier haar functie tóch al over moeten dragen aan het nieuwe bestuur. Het komt op mij eerlijk gezegd over als iemand die haar naam even probeert te redden omdat ze nu als eindverantwoordelijke in het nieuws is gekomen. Als hier iemand voor verantwoordelijk is dan is het wel het bestuur dat het lustrum organiseert, naast die flapdrollen die zulke leuzen dachten te moeten scanderen natuurlijk.
Altijd net even wat makkelijker om vlak voor je eigenlijke einddatum de benen te nemen inderdaad. _O-
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205489076
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee iemand had zonder te reeksen een nieuwe geopend. Dat topic moest met deze gemerged worden, want dan liep de teller goed door.
Heb je het oude topic nog kunnen redden? :)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205495039
Dit was de man van de uitspraken.

twitter
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205495443
Hoop drukte om niks.
pi_205495534
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 22:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit was de man van de uitspraken.

[ twitter ]
Ik zou mn hoer er keihard vanaf schoppen. Mn emmer ook.
Go hard or go home
pi_205496111
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 22:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit was de man van de uitspraken.

[ twitter ]
En later krijgt deze knul een bestuursfunctie bij een goed aangeschreven bedrijf, verdient hij bakken met geld slide hij zo de kutjes in van naïve sletjes, zoals die tweet mevrouw :+
hardcoholic
  zaterdag 30 juli 2022 @ 00:06:28 #210
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205496136
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 23:03 schreef Noek het volgende:

[..]
Ik zou mn hoer er keihard vanaf schoppen. Mn emmer ook.
Allemaal prima maar 'mn'? Daar gaat te ver.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 00:07:58 #211
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_205496146
Tja, logisch dat het op zich niet in goede aarde valt. Denigrerend is het wel. Aan de andere vind ik: grote kans dat er in zo’n corps van alles geroepen wordt dat maar beter binnenskamers kan blijven. Prima om daar tegen op te treden/grenzen te stellen maar ik zou niet meteen concluderen dat deze leden dus vrouwonvriendelijk aso’s zijn. Ze hebben zich laten verleiden tot een soort stoerdoenerij/grootspraak, veel betekenis zal het niet hebben, denk (gelukkig) niet dat ze het menen.

Kortom wel tegen optreden en oprechte excuses maar niet teveel betekenis aan geven
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zaterdag 30 juli 2022 @ 00:08:08 #212
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205496149
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 22:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit was de man van de uitspraken.

[ twitter ]
:')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 00:09:38 #213
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205496158
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 00:07 schreef pietkanarie het volgende:
Tja, logisch dat het op zich niet in goede aarde valt. Denigrerend is het wel. Aan de andere vind ik: grote kans dat er in zo’n corps van alles geroepen wordt dat maar beter binnenskamers kan blijven. Prima om daar tegen op te treden/grenzen te stellen maar ik zou niet meteen concluderen dat deze leden dus vrouwonvriendelijk aso’s zijn. Ze hebben zich laten verleiden tot een soort stoerdoenerij/grootspraak, veel betekenis zal het niet hebben, denk (gelukkig) niet dat ze het menen.

Kortom wel tegen optreden en oprechte excuses maar niet teveel betekenis aan geven
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 00:30:18 #214
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205496342
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 22:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit was de man van de uitspraken.

[ twitter ]
Al gepest vanaf dat het met 3 maanden gedumpt werd op de opvang. Gepest op de hockey, school en intens ongelukkig.

Nu grote jongen binnen het corps, ingekocht door zijn ouders.

Enfin, medelijden vanwege zijn jeugd, ja bijna.
Ik zie een compleet verpest persoon, zijn ouders kunnen trots op hem zijn :r
pi_205496394
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 01:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Lijkt me compleet verschrikkelijk, corpsbal zijn geweest en denken dat seks alleen maar bonken is.
Geen wonder dat die kerels een eerste, tweede en nu derde leg hebben, en zich stuk betalen op alle huizen en alimentatie.

Met dit soort filmpjes prijzen ze zichzelf compleet uit de markt. Elke vrouw kiest toch liever voor wat anders.
Vrouwen zitten ook bij het corps, er zijn genoeg vrouwen daar die ook alleen maar gebonkt willen worden, zal wel met de leeftijd te maken hebben.

Maar goed, er is een hoop ophef over, wat deels terecht is, alleen laten we niet vergeten dat dit ook voornamelijk studentikoos stoerdoenerij is en het hoort ook wel een beetje bij die macho-cultuur die daar heerst. De vrouwelijke disputen maken ook zat man-onvriendelijke opmerkingen.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Jij verwacht dat het beeld van hoe ze tegen een vrouw aankijken zal veranderen? Als ze allemaal “wel” getrouwd zijn?
Dat sowieso, maar de vraag is of degene die deze uitspraken hebben gedaan dat nu ook echt menen, zoals ik al aangaf is het vooral stoerdoenerij en laten zien aan je medestudenten wat je allemaal durft te zeggen.

quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:06 schreef Noek het volgende:
Wat ik echt zo debiel vind is dat vaak hun moeders erbij worden gesleept, die hadden ze moeten opvoeden of ze op moeten halen. Laat die vaders eens de handen uit de mouwen halen of hun penis in de broek houden wanneer het opvoeden teveel gevraagd is. Genetische small dick energy. Woest onaantrekkelijk. :')
Statistisch gezien werken mannen meer fulltime en zitten vrouwen dus vaker thuis met de kinderen. Daar komt bij dat een moeder als vrouw ook op een andere manier kan aangeven hoe een man vrouwen zou moeten behandelen.
Maar goed, in deze post ging het je wellicht vooral om die laatste twee one-liners, dus vooruit dan maar.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 00:53:57 #216
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205496486
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 00:38 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Vrouwen zitten ook bij het corps, er zijn genoeg vrouwen daar die ook alleen maar gebonkt willen worden, zal wel met de leeftijd te maken hebben.

Maar goed, er is een hoop ophef over, wat deels terecht is, alleen laten we niet vergeten dat dit ook voornamelijk studentikoos stoerdoenerij is en het hoort ook wel een beetje bij die macho-cultuur die daar heerst. De vrouwelijke disputen maken ook zat man-onvriendelijke opmerkingen.
[..]
Dat sowieso, maar de vraag is of degene die deze uitspraken hebben gedaan dat nu ook echt menen, zoals ik al aangaf is het vooral stoerdoenerij en laten zien aan je medestudenten wat je allemaal durft te zeggen.
[..]
Statistisch gezien werken mannen meer fulltime en zitten vrouwen dus vaker thuis met de kinderen. Daar komt bij dat een moeder als vrouw ook op een andere manier kan aangeven hoe een man vrouwen zou moeten behandelen.
Maar goed, in deze post ging het je wellicht vooral om die laatste twee one-liners, dus vooruit dan maar.
Vrouwen die gebonkt willen worden?

Vrouwen willen klaarkomen, alleen dat snappen mannen niet.
pi_205496489
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 00:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Vrouwen die gebonkt willen worden?
Jazeker.

quote:
Vrouwen willen klaarkomen
Dit sluit het voorgaande niet uit.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_205496511
tja je weet waar je bijgaat of je bent naïef. Dat laatste verbaast me overigens niet echt.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  Moderator zaterdag 30 juli 2022 @ 01:09:52 #219
5428 crew  miss_sly
pi_205496532
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 12:44 schreef Viv het volgende:
@:Cause_Mayhem jouw bijdragen vond ik ook erg zinvol, over hoe zo'n vrouwonvriendelijke cultuur de drempel tot ernstiger gedrag (zoals aanranding) zou kunnen verlagen. :)
Dit stuk sluit daar ook mooi op aan:

https://chrisklomp.nl/van(...)r-seksueel-misbruik/


quote:
Deze week ontstond ophef over seksistische uitlatingen van mannelijke leden van een Amsterdamse studentenvereniging. Ze betitelden vrouwen als ‘hoeren’ en ‘sperma-emmers’. Louter studentikoos gebral? Te makkelijk. Seksueel misbruik begint ergens en het risico is groter op plekken waar het respect lager is. Waar grenzen vervagen, vervagen ook de normen.

Voor de goede orde: het is niet mijn bedoeling om studentenverenigingen hier af te branden. Vrouwonvriendelijk gedrag komt helaas overal voor en seksueel misbruik is een heel breed probleem. Het wangedrag bij studentenverenigingen is nu echter actueel, vandaar dat dit verhaal daar nu over gaat.

Het is ook bepaald geen incident, al eerder zagen we bij studentenvereniging Vindicat in Groningen zogenaamde bangalijsten rondgaan. Lijsten met de namen en telefoonnummers van vrouwelijke leden, inclusief een oordeel over hun ‘bedprestaties’.

Eerst maar eens wat schokkende cijfers.

Eind 2020 maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) cijfers bekend over seksueel geweld. In dat jaar maakte 1 op de 10 Nederlanders van 16 jaar en ouder een vorm van seksueel geweld mee. Dan hebben we het over anderhalf miljoen slachtoffers.

Het zal niemand verbazen dat jonge vrouwen het vaakst slachtoffer zijn. Meer dan 20 procent van de 18 tot 24-jarige vrouwen kreeg met seksueel geweld te maken, variërend van ongewenste aanrakingen tot verkrachting. Vier keer zo vaak als mannelijke leeftijdsgenoten.

Eng

Seksueel misbruik is zelden de enge man met een mes die in de bosjes staat te wachten op studentes die nietsvermoedend in het donker naar huis fietsen. Het is een bonte dadergroep, waarbij vooral opvalt dat de dader niet zelden een bekende is.

Seksueel misbruik in het uitgaansleven is vaak een uitvloeisel van het snel vervagen van grenzen tussen twee bekenden. Even bij de kont of de borsten pakken. Het niet willen accepteren van een nee. Of je eigen ja doordrukken als de ander niet goed meer in staat is om de eigen wil kenbaar te maken.

Uit diverse studies blijkt dat als het gaat om seksueel misbruik de meerderheid van de slachtoffers de dader kent. Uit een Amerikaanse studie blijkt zelfs dat ruim 50% van de verkrachtingen gebeuren na een date.

Een onderzoek door I&O Research twee jaar geleden liet zien dat 11% van de vrouwelijke studenten in Nederland tijdens de studententijd slachtoffer werd van verkrachting. De meeste studenten die aangaven dat ze waren misbruikt vertelden de onderzoekers dat ze de dader kenden, van een feestje of een date.

Maastricht

Onderzoekers in Maastricht voerden een soortgelijk onderzoek uit door middel van een enquête onder bijna 2500 studenten van de Universiteit Maastricht. Uit de resultaten blijkt dat bijna 47 procent van de ondervraagde studenten aangaf tenminste een keer seksuele intimidatie of seksueel misbruik te hebben meegemaakt.

Daarnaast krijgen volgens de onderzoekers studenten die lid zijn van een studie-, sport- of studentenvereniging gemiddeld twee keer zo vaak te maken met seksueel geweld en intimidatie dan niet-leden. Meer dan dertig procent van de leden is tenminste eens slachtoffer geweest van seksueel geweld. De slachtoffers geven aan dat het misbruik het vaakst voorkomt op plekken zoals studentenkamers en horecagelegenheden. In het merendeel van de gevallen waren de daders mannen.

Ik ga hier zeker niet beweren dat corpsleden die massaal vrouwen beschimpen ook meteen de daders zijn van seksueel geweld. Maar als het gaat om seksueel misbruik van een bekende dan valt mij na ruim duizend zedenzaken wel op dat het heel erg vaak begint met het overschrijden van grenzen. Met het niet tonen van respect tegenover een slachtoffer.

Afwijzing

Wat we in de rechtszaal vaker zien is dat een op zich gezellige avond ergens in een woning eindigt met seksueel misbruik. Omdat de dader geen genoegen neemt met een – al dan niet late – afwijzing of omdat het slachtoffer onder invloed is van alcohol of drugs en niet goed of helemaal niet in staat is om de eigen grenzen aan te geven.

Het is in dergelijke gevallen – moreel, maar ook juridisch – aan de ander om die grenzen wel te bewaken. Om niet door te drukken. En dat heeft hoe je het ook bekijkt wel – naast zelfbeheersing – te maken met respect voor die ander. Niet over grenzen van een ander gaan. Niet je eigen behoeftebevrediging leidend te laten zijn.

Respect

Je kunt je afvragen hoe het gesteld is met het respect tegenover vrouwen als mannelijke corpsleden massaal brullen dat vrouwen hoeren zijn en dat hun nekken moeten worden gebroken om hun lul erin te kunnen steken. Tel daar overmatige alcoholconsumptie, stoer doen, ‘moeten scoren’ en groepsdynamiek bij op en je krijgt een giftige cocktail waarbij seksueel misbruik een uitkomst kan zijn.

Woorden hebben betekenis en invloed. Amsterdamse leden van een studievereniging die scanderen dat alle vrouwen hoeren zijn, zijn natuurlijk zeker niet automatisch ook de misbruikers. Dat zou ook weer te makkelijk zijn.

Maar ik durf wel te beweren dat het risico op seksueel misbruik groter is op plekken waar het respect voor vrouwen lager is. Het is daar waar de grenzen vervagen. Want waarom zou je grenzen in acht nemen als het respect voor de ander er niet is? Grenzen die nu juist in de dynamiek tussen bekenden die een avondje zijn wezen stappen bijvoorbeeld een cruciale rol kunnen gaan spelen.

Gevaarzettend

Het is niet voor niets dat in vonnissen van zedenzaken bijna altijd te lezen valt dat verdachten geen respect hebben getoond voor de lichamelijke integriteit van hun slachtoffers. Het ontbreken van respect blijkt letterlijk een groot gevaarzettend risico voor grensoverschrijdend gedrag.

Het is het niet accepteren van een nee of een ja pakken op het moment dat een nee niet duidelijk te horen is. Of men het gewoon door pure geiligheid en de roes van de alcohol niet wil horen. Het is je eigen behoeftebevrediging vooropzetten ten koste van de ander. Letterlijk respectloos gedrag.

Ik ga hier geen stellige conclusies verbinden aan corpsleden die vrouwen betitelen als hoeren en sperma-emmers. Daarvoor zullen er ook te veel meelopers bij zitten die maar wat meebrallen om niet buiten de boot te vallen. Groepsdruk kan erg dwingend zijn, zeker als je nog jong bent en dolgraag ergens bij wil horen.

Maar je hoeft ook geen professor te zijn in zedendelicten om te begrijpen dat een gebrek aan respect een risicofactor is in het contact tussen met name jonge vrouwen en mannen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205496700
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 00:38 schreef Shreyas het volgende:

Statistisch gezien werken mannen meer fulltime en zitten vrouwen dus vaker thuis met de kinderen. Daar komt bij dat een moeder als vrouw ook op een andere manier kan aangeven hoe een man vrouwen zou moeten behandelen.
Maar goed, in deze post ging het je wellicht vooral om die laatste twee one-liners, dus vooruit dan maar.
Je hoeft mij niet te gaan vertellen waar het mij om ging.
Geen idee wat je nu eigenljik wil zeggen maar misschien kun je het beter bij wat stom schreeuwen houden dat alle vrouwen kuthoeren zijn ofzo want daar lijk je aardig naartoe werken. Met je statistisch gezien en dat een moeder / een vrouw moet aangeven hoe een man een vrouw moet behandelen.. ?
Maar vooruit dan maar.
Go hard or go home
  zaterdag 30 juli 2022 @ 06:27:05 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205496716
Wat een gnoom die vent. _O-
pi_205497538
quote:
Omdat de dader geen genoegen neemt met een – al dan niet late – afwijzing of omdat het slachtoffer onder invloed is van alcohol of drugs en niet goed of helemaal niet in staat is om de eigen grenzen aan te geven.

Het is in dergelijke gevallen – moreel, maar ook juridisch – aan de ander om die grenzen wel te bewaken. Om niet door te drukken. En dat heeft hoe je het ook bekijkt wel – naast zelfbeheersing – te maken met respect voor die ander. Niet over grenzen van een ander gaan. Niet je eigen behoeftebevrediging leidend te laten zijn.
En de dader is niet onder invloed van alcohol of drugs en daarom haarfijn in staat aangegeven grenzen te herkennen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205497542
Nederland staat in brand en we maken ins hier druk om…..
pi_205497619
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 10:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
En de dader is niet onder invloed van alcohol of drugs en daarom haarfijn in staat aangegeven grenzen te herkennen?
Het is de verantwoordelijkheid van allebei natuurlijk. En anders als vrouw gewoon niet meegaan met een man als je dronken of aangeschoten bent.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205497731
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 00:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vrouwen willen klaarkomen, alleen dat snappen mannen niet.
Dat is voor de evolutie heul niet nodig :6
hardcoholic
pi_205497828
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 00:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Vrouwen die gebonkt willen worden?

Vrouwen willen klaarkomen, alleen dat snappen mannen niet.
Nou... we weten het heus wel hoor. Maar zelf willen we ook graag klaarkomen en dat heeft soms wat meer prioriteit
-nee-
  Moderator zaterdag 30 juli 2022 @ 11:22:01 #227
5428 crew  miss_sly
pi_205497889
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 10:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
En de dader is niet onder invloed van alcohol of drugs en daarom haarfijn in staat aangegeven grenzen te herkennen?
Misschien moet je dan gewoon geen seks hebben als je dusdanig onder invloed bent dat je basiszaken als grenzen niet meer kunt herkennen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205497938
Nooit begrepen waarom mensen in Godsnaam bij zo'n vereniging willen. Ze hebben vrijwel overal een slechte naam.
pi_205497954
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien moet je dan gewoon geen seks hebben als je dusdanig onder invloed bent dat je basiszaken als grenzen niet meer kunt herkennen?
Als je onder invloed geen grenzen meer kunt herkennen ben je waarschijnlijk ook al voorbij het punt waarbij je je kunt bedenken dat het hebben van seks op dat moment wel eens niet het slimste idee zou kunnen zijn. Die invloed van alcohol of verdovende middelen werkt immers voor beide partijen hetzelfde.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205498128
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 11:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Als je onder invloed geen grenzen meer kunt herkennen ben je waarschijnlijk ook al voorbij het punt waarbij je je kunt bedenken dat het hebben van seks op dat moment wel eens niet het slimste idee zou kunnen zijn. Die invloed van alcohol of verdovende middelen werkt immers voor beide partijen hetzelfde.
Als je met een enorme bak alcohol op seks hebt dan moet je ook in staat zijn zo'n avontuur achteraf een beetje te relativeren. "Tja dom geweest maar het is gebeurd."

Eigenlijk onmogelijk om dan nog een realistische reconstructie te maken van wat er nou eigenlijk gebeurd is.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205498291
Als je hem als kerel nog goed genoeg omhoog krijgt om hem erin te krijgen bij een vrouw die zo bezopen is dat ze amper ja of nee meer kan zeggen, ben je imo ook nog wel helder genoeg om te bedenken dat je dat beter gewoon niet doet en wacht tot ze weer genoeg bij kennis is om consent te geven.

Dan is "ja we hadden allebei wel wat gedronken dus we motten het maar relativeren" niet echt aan de orde.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205498777
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 12:12 schreef Vanyel het volgende:
Als je hem als kerel nog goed genoeg omhoog krijgt om hem erin te krijgen bij een vrouw die zo bezopen is dat ze amper ja of nee meer kan zeggen, ben je imo ook nog wel helder genoeg om te bedenken dat je dat beter gewoon niet doet en wacht tot ze weer genoeg bij kennis is om consent te geven.

Dan is "ja we hadden allebei wel wat gedronken dus we motten het maar relativeren" niet echt aan de orde.
Je hoeft geen erectie te hebben om een vrouw aan te randen...

De schuld puur en alleen bij de man leggen wanneer beide partijen in bezopen toestand seksuele handelingen verrichten of ondergaan riekt naar mijn mening ook wel een beetje naar seksisme: de vrouw als onschuldig slachtoffer wat het allemaal maar overkomt na een paar wijntjes en de man als meedogenloos verkrachtende zuiplap die alcohol als alibi gebruikt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205499837
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 05:37 schreef Noek het volgende:

[..]
Je hoeft mij niet te gaan vertellen waar het mij om ging.
Ik bepaal zelf wel wat ik je wel of niet vertel. De keuze is aan jou of je er verder wat mee doet.

quote:
Geen idee wat je nu eigenljik wil zeggen maar misschien kun je het beter bij wat stom schreeuwen houden dat alle vrouwen kuthoeren zijn ofzo
Dit advies hou ik me aanbevolen, maar voor nu zal ik er niets mee doen. Toch bedankt!

quote:
Met je statistisch gezien en dat een moeder / een vrouw moet aangeven hoe een man een vrouw moet behandelen.. ?
Maar vooruit dan maar.
Ik begrijp dat je het lastig vindt als termen als statistisch worden gebruikt.
Bij deze even een citaat uit https://www.universiteitleiden.nl/nieuws/2015/10/het-verschil-tussen-vaderen-en-moederen:

Hoewel vaders in de afgelopen decennia meer tijd zijn gaan besteden aan de verzorging van hun kinderen, besteden moeders gemiddeld 2 tot 3 keer zoveel tijd aan de verzorging van hun kinderen dan vaders (SCP, 2011). Dit laat zien dat de meeste moeders tegenwoordig nog steeds de primaire zorg voor kinderen dragen. Hierdoor hebben moeders meer gelegenheid om vertrouwd te raken met de signalen van hun kinderen, en om hun reacties hierop af te stemmen, dan vaders.

De mannen die nu student zijn, hebben tijdens hun opvoeding dus flink meer tijd besteed met hun moeder. Snap je het nu? Dat is het enige wat ik bedoelde met Statistisch gezien werken mannen meer fulltime en zitten vrouwen dus vaker thuis met de kinderen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Moderator zaterdag 30 juli 2022 @ 17:43:32 #234
5428 crew  miss_sly
pi_205501729
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 15:26 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ik bepaal zelf wel wat ik je wel of niet vertel. De keuze is aan jou of je er verder wat mee doet.
[..]
Dit advies hou ik me aanbevolen, maar voor nu zal ik er niets mee doen. Toch bedankt!
[..]
Ik begrijp dat je het lastig vindt als termen als statistisch worden gebruikt.
Bij deze even een citaat uit https://www.universiteitleiden.nl/nieuws/2015/10/het-verschil-tussen-vaderen-en-moederen:

Hoewel vaders in de afgelopen decennia meer tijd zijn gaan besteden aan de verzorging van hun kinderen, besteden moeders gemiddeld 2 tot 3 keer zoveel tijd aan de verzorging van hun kinderen dan vaders (SCP, 2011). Dit laat zien dat de meeste moeders tegenwoordig nog steeds de primaire zorg voor kinderen dragen. Hierdoor hebben moeders meer gelegenheid om vertrouwd te raken met de signalen van hun kinderen, en om hun reacties hierop af te stemmen, dan vaders.

De mannen die nu student zijn, hebben tijdens hun opvoeding dus flink meer tijd besteed met hun moeder. Snap je het nu? Dat is het enige wat ik bedoelde met Statistisch gezien werken mannen meer fulltime en zitten vrouwen dus vaker thuis met de kinderen.
Door de manier waarop vaders met hun vrouw omgaan en met vrouwen in het algemeen leren ze hun kinderen, zowel jongens als meisjes, wat normaal is. Daarvoor hoeven ze helemaal niet het leeuwendeel van de tijd met de kinderen door te brengen. Het gaat om voorleven. Vaders zijn het eerste mannelijke rolmodel dat kinderen hebben. Als hij laat zien hoe een fatsoenlijke man met vrouwen omgaat, zullen dochters minder snel respectloos gedrag accepteren en zoons minder snel respectloos gedrag laten zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205501897
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 17:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Door de manier waarop vaders met hun vrouw omgaan en met vrouwen in het algemeen leren ze hun kinderen, zowel jongens als meisjes, wat normaal is.
Dit is iets anders dus, hiermee leren mannen vooral hoe het is om met je eigen vrouw/vriendin om te gaan, want dat voorbeeld hebben ze. Het zegt niets over hoe mannen met andere vrouwen in het algemeen om moeten gaan. Er zijn zat mannen die super goed zijn voor hun eigen vriendin/vrouw/moeder, maar alle andere vrouwen behandelen met heel weinig respect.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Moderator zaterdag 30 juli 2022 @ 18:28:08 #236
5428 crew  miss_sly
pi_205502127
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:00 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Dit is iets anders dus, hiermee leren mannen vooral hoe het is om met je eigen vrouw/vriendin om te gaan, want dat voorbeeld hebben ze. Het zegt niets over hoe mannen met andere vrouwen in het algemeen om moeten gaan. Er zijn zat mannen die super goed zijn voor hun eigen vriendin/vrouw/moeder, maar alle andere vrouwen behandelen met heel weinig respect.

Met vrouwen in het algemeen staat toch ook duidelijk in de zin.

Vaders die allerlei denigrerende, seksistische opmerkingen over andere vrouwen dan hun vrouw, moeder of dochter maken, geven inderdaad het voorbeeld dat je andere vrouwen met weinig respect kunt behandelen. Het is dus van belang dat daar wordt gestart en dat daarin verandering komt. Alleen een moeder die ze vertelt hoe ze zich moeten gedragen, is maar één onderdeel van die opvoeding.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205502330
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Met vrouwen in het algemeen staat toch ook duidelijk in de zin.

Ik weet dat het er staat, maar ik ben het er niet mee eens.

quote:
Vaders die allerlei denigrerende, seksistische opmerkingen over andere vrouwen dan hun vrouw, moeder of dochter maken, geven inderdaad het voorbeeld dat je andere vrouwen met weinig respect kunt behandelen.
Klopt, maar hiermee geef je dus vooral aan dat vaders bepaalde dingen niet moeten doen, dat is nogal wiedes natuurlijk.
Een beetje hetzelfde als: Je moet als ouder niet stelen, want anders geef je je kind het voorbeeld dat stelen ok is. Helemaal mee eens, maar ook als je als ouder nooit steelt moet je je kind proactief leren dat stelen niet mag.

quote:
Het is dus van belang dat daar wordt gestart en dat daarin verandering komt
Ik weet niet precies wat je bedoelt met verandering. Denk je werkelijk dat vaders in deze tijd hun zonen overspoelen met seksistische en vrouwonvriendelijke teksten? Dat ze voortdurend praten over ''hoeren'' in plaats van ''vrouwen''?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_205502718
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Met vrouwen in het algemeen staat toch ook duidelijk in de zin.

Vaders die allerlei denigrerende, seksistische opmerkingen over andere vrouwen dan hun vrouw, moeder of dochter maken, geven inderdaad het voorbeeld dat je andere vrouwen met weinig respect kunt behandelen. Het is dus van belang dat daar wordt gestart en dat daarin verandering komt. Alleen een moeder die ze vertelt hoe ze zich moeten gedragen, is maar één onderdeel van die opvoeding.
Er schiet me eerlijk gezegd maar één bevolkingsgroep te binnen waarbij het me totaal niet zou verbazen dat dat daadwerkelijk plaatsvindt en de zonen van die groep zitten eerder met een nektasje om op een scooter dan bij het corps...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator zaterdag 30 juli 2022 @ 19:27:40 #239
5428 crew  miss_sly
pi_205502726
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:46 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ik weet dat het er staat, maar ik ben het er niet mee eens.
[..]
Klopt, maar hiermee geef je dus vooral aan dat vaders bepaalde dingen niet moeten doen, dat is nogal wiedes natuurlijk.
Een beetje hetzelfde als: Je moet als ouder niet stelen, want anders geef je je kind het voorbeeld dat stelen ok is. Helemaal mee eens, maar ook als je als ouder nooit steelt moet je je kind proactief leren dat stelen niet mag.
[..]
Ik weet niet precies wat je bedoelt met verandering. Denk je werkelijk dat vaders in deze tijd hun zonen overspoelen met seksistische en vrouwonvriendelijke teksten? Dat ze voortdurend praten over ''hoeren'' in plaats van ''vrouwen''?
Over hoeren praten ipv over vrouwen is overduidelijk seksistisch en vrouwonvriendelijk. Het gaat juist om de minder duidelijke, maar bij sommige mannen erg aanwezige denigrerende manier van over vrouwen en tegen vrouwen praten. Dat krijgen hun kinderen ook mee.

Wij gaan het niet eens worden, want jij wil alleen de extreme kant op, en je wil of kan niet zien dat juist de minder extreme kant wel kan leiden tot het meedoen met dergelijke ideeën en spreekkoren als bij dit lustrum tentoongesteld. De basis zit hem inderdaad thuis, en niet alleen bij de moeder, maar juist ook bij de vader.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 30 juli 2022 @ 19:31:29 #240
5428 crew  miss_sly
pi_205502778
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Er schiet me eerlijk gezegd maar één bevolkingsgroep te binnen waarbij het me totaal niet zou verbazen dat dat daadwerkelijk plaatsvindt en de zonen van die groep zitten eerder met een nektasje om op een scooter dan bij het corps...
Wat leuk dat je een kapstok je hebt gevonden om dit weer aan op te hangen.

Mijn ervaringen zijn anders. Dus niet dat het me niet zou verbazen dat, maar dat ik weet en ervaren heb dat het zo werkt. Bij gewone witte Nederlandse mannen uit gewone Nederlandse gezinnen.

En voor de volledigheid: zeker niet alle mannen zijn zo. Ik denk bovendien dat er in de opvoeding tegenwoordig ook meer aandacht voor is om het anders te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')