abonnement Unibet Coolblue
pi_205480016
Voor het kampioenschap van Max zou het gunstig zijn als Mercedes kan meedoen voor overwinningen :s)

Sorry ik zal een dag niet meer posten :7
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 juli 2022 @ 12:36:23 #52
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_205480030
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 12:33 schreef opgebaarde het volgende:
Voor het kampioenschap van Max zou het gunstig zijn als Mercedes kan meedoen voor overwinningen :s)

Sorry ik zal een dag niet meer posten :7
Denk dat Mercedes Ferrari nog niet kan aanvallen om eerlijk te zijn, dus dan zal het vooral ten kosten van punten voor RB gaan en dat is niet handig :D Als ze Ferrari wel kunnen aanvallen geef ik je gelijk, sowieso prima als er meer strijd is. Leuk dat Max heeft gewonnen in Frankrijk, maar het was wel zaaddodend saai na crash van Leclerc.
pi_205480070
quote:
Breaking News

Four-time champion Sebastian Vettel to retire from Formula 1 at the end of the 2022 season
pi_205480092
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 23:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Leclerc moet wel echt voor Verstappen finishen nu, met 70+ achterstand de zomerstop in lijkt me echt teveel.
Het is nu al acht teveel. Red Bull moet een paar keer goed verzaken wil men kans maken. En dat is alleen als ze zelf dat verzaken achterwege laten..

Van mij hoeft het seizoen bovenin niet meer spannend te worden. Na al die dnfs is de boel toch al naar de maan.
Merc hoeft zeker ook niet aan te sluiten. Blij dat we na al die jaren een keer niet dat gladde gedoe vooraan hebben staan.

Dit jaar mooi uitrijden en volgend jaar weer nieuwe kansen !
  donderdag 28 juli 2022 @ 12:46:17 #55
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_205480099
Er zit 2 redelijk snelle bochten in de baan waar de Mercedessen in Oostenrijk zo'n moeite mee hadden.
Verder ideaal voor Ferrari. Terug naar 3e of 4e versnelling en dan het gas er op.
Wie dit leest is gek
pi_205480285
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 13:55 schreef RealistAtheist het volgende:
Hopen op een regenrace anders wordt het zeer waarschijnlijk weer treintje rijden op dit Mickey mouse baantje.

Edit: waarschijnlijk alleen in de ochtend regen?

Wel grote kans op een natte kwali zoals het nu lijkt. Misschien zien we dan toch wat verrassingen.
Als een race op dinsdag/woensdag een regenrace lijkt te worden, betekent dat in de praktijk 9 van de 10x een volledig droge race ;(
  donderdag 28 juli 2022 @ 13:14:10 #57
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205480370
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 12:36 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Denk dat Mercedes Ferrari nog niet kan aanvallen om eerlijk te zijn, dus dan zal het vooral ten kosten van punten voor RB gaan en dat is niet handig :D Als ze Ferrari wel kunnen aanvallen geef ik je gelijk, sowieso prima als er meer strijd is. Leuk dat Max heeft gewonnen in Frankrijk, maar het was wel zaaddodend saai na crash van Leclerc.
Nou en? Laat andere coureurs eerst maar eens laten zien wat ze kunnen qua stuurmanskunsten ipv op motorvermogen races winnen. Tot nu toe heeft Max al zijn teammaten afgeserveerd en zelfs de AT destijds op plekken gezet waar hij niet hoorde.
Wie van de andere coureurs doet dit ook met enige regelmaat? Zelfs Leclerc en Sainz, evenals Russel gaan vaak ten onder aan hun eigen fouten. Het plaatje moet wel compleet zijn ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 juli 2022 @ 13:31:01 #58
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_205480515
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 13:14 schreef daNpy het volgende:

[..]
Nou en? Laat andere coureurs eerst maar eens laten zien wat ze kunnen qua stuurmanskunsten ipv op motorvermogen races winnen. Tot nu toe heeft Max al zijn teammaten afgeserveerd en zelfs de AT destijds op plekken gezet waar hij niet hoorde.
Wie van de andere coureurs doet dit ook met enige regelmaat? Zelfs Leclerc en Sainz, evenals Russel gaan vaak ten onder aan hun eigen fouten. Het plaatje moet wel compleet zijn ;)
Nou en? Ik zie Max het liefst winnen hoor, maar ik vind het toch leuker als er strijd is. Dit was echt saai. Ja, tuurlijk is het verdiend van Max. Foutloos gereden en in mijn ogen is er ook geen enkel twijfel dat hij de beste coureur is op dit moment. Het is dan nog steeds niet gek dat ik liever wat strijd zie. Ik zit niet echt te wachten op een Red Bull / Max dominantie. Liever ieder jaar een strijd zoals vorig jaar met Max als winnaar dan jarenlang een Max die men na 3 rondjes niet meer ziet :D
  donderdag 28 juli 2022 @ 13:47:21 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205480699
quote:
99s.gif Op donderdag 28 juli 2022 12:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
Er zit 2 redelijk snelle bochten in de baan waar de Mercedessen in Oostenrijk zo'n moeite mee hadden.
Verder ideaal voor Ferrari. Terug naar 3e of 4e versnelling en dan het gas er op.
ze verwachten zelf dat ze er (nog) verder achter gaan zitten dan in Frankrijk, Mercedes dus
  donderdag 28 juli 2022 @ 13:56:40 #60
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205480793
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 13:31 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nou en? Ik zie Max het liefst winnen hoor, maar ik vind het toch leuker als er strijd is. Dit was echt saai. Ja, tuurlijk is het verdiend van Max. Foutloos gereden en in mijn ogen is er ook geen enkel twijfel dat hij de beste coureur is op dit moment. Het is dan nog steeds niet gek dat ik liever wat strijd zie. Ik zit niet echt te wachten op een Red Bull / Max dominantie. Liever ieder jaar een strijd zoals vorig jaar met Max als winnaar dan jarenlang een Max die men na 3 rondjes niet meer ziet :D
Ja, een strijd is altijd mooier om te zien. Maar dat men halverwege het seizoen al begint te huilen over Max zijn "makkelijke kampioenschap" slaat ook gewoon nergens op. Het is niet net als de 5e titel van Hamilton die 20sec voor de rest loopt te cruisen, wel?
- Het seizoen is nog maar op de helft
- Max is al diverse malen uitgevallen of heeft schade gehad
- De Ferrari's zijn minstens zo snel, zo niet sneller als de Red Bull
- Max neemt het wederom alleen op tegen 2 tegenstanders
- Die "strijd" vorig jaar sloeg helemaal nergens op omdat die alleen bestond door Mercedes' rampartijen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 28 juli 2022 @ 13:57:27 #61
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205480806
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 13:47 schreef Tarado het volgende:

[..]
ze verwachten zelf dat ze er (nog) verder achter gaan zitten dan in Frankrijk, Mercedes dus
In Frankrijk beweerden ze nog enorm dichtbij te zitten. Maargoed ik heb nog geen enkel woord van waarheid van Mercedes gehoord de laatste jaren, dus ik laat me graag verassen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 28 juli 2022 @ 14:01:33 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205480845
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 13:57 schreef daNpy het volgende:

[..]
In Frankrijk beweerden ze nog enorm dichtbij te zitten. Maargoed ik heb nog geen enkel woord van waarheid van Mercedes gehoord de laatste jaren, dus ik laat me graag verassen.
dat viel ze even tegen ja :) die auto dus enorm onvoorspelbaar maar Frankrijk was wel een circuit wat de auto beter had moeten passen, ik denk dat ze het wel opgeven voor 22 en volledig naar 23 gaan en natuurlijk hopen op die regelaanpassing zodat iedereen nagenoeg weer op 0 begint
  donderdag 28 juli 2022 @ 14:02:36 #63
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205480856
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 14:01 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat viel ze even tegen ja :) die auto dus enorm onvoorspelbaar maar Frankrijk was wel een circuit wat de auto beter had moeten passen, ik denk dat ze het wel opgeven voor 22 en volledig naar 23 gaan en natuurlijk hopen op die regelaanpassing zodat iedereen nagenoeg weer op 0 begint
Behalve zij zelf
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 juli 2022 @ 14:05:14 #64
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_205480880
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 13:56 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja, een strijd is altijd mooier om te zien. Maar dat men halverwege het seizoen al begint te huilen over Max zijn "makkelijke kampioenschap" slaat ook gewoon nergens op. Het is niet net als de 5e titel van Hamilton die 20sec voor de rest loopt te cruisen, wel?
- Het seizoen is nog maar op de helft
- Max is al diverse malen uitgevallen of heeft schade gehad
- De Ferrari's zijn minstens zo snel, zo niet sneller als de Red Bull
- Max neemt het wederom alleen op tegen 2 tegenstanders
- Die "strijd" vorig jaar sloeg helemaal nergens op omdat die alleen bestond door Mercedes' rampartijen.
Diegenen die janken moeten hun smoel houden :D Zo makkelijk gaat het helemaal niet, Ferrari is de beter auto, Max zelf is ook twee keer uitgevallen en een keer verder naar achteren moeten eindigen zonder dat het zijn fout was, dus zo soepel loopt het niet. De races zelf zijn over het algemeen spannender dan alles voor 2021, dus prima seizoen tot nu toe.
pi_205481041
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 13:57 schreef daNpy het volgende:

[..]
In Frankrijk beweerden ze nog enorm dichtbij te zitten. Maargoed ik heb nog geen enkel woord van waarheid van Mercedes gehoord de laatste jaren, dus ik laat me graag verassen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 14:26:51 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205481076
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 13:57 schreef daNpy het volgende:

[..]
In Frankrijk beweerden ze nog enorm dichtbij te zitten. Maargoed ik heb nog geen enkel woord van waarheid van Mercedes gehoord de laatste jaren, dus ik laat me graag verassen.
Verassen lijkt me niet zo'n prettig gevoel, weet je het zeker? :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator donderdag 28 juli 2022 @ 14:35:05 #67
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_205481146
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 13:57 schreef daNpy het volgende:

[..]
In Frankrijk beweerden ze nog enorm dichtbij te zitten.
Vraag me toch af waar men hier dit soort niet-kloppende informatie toch altijd vandaan haalt.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  donderdag 28 juli 2022 @ 14:45:32 #68
62913 Blik
The one and Only!
pi_205481215
heb even een snelle berekening gedaan. uitgaande van:
- Max wint Spa/Imola
- Leclerc wint alle andere races
- Teamgenoot van de winnaar wordt altijd 2de
- Winnaar van de race heeft ook snelste ronde. en wint ook de sprintrace.
- Als Max wint, wordt Leclerc 3de en als Leclerc wint wordt Max 3de

Stel dit scenario komt uit, dan zou Leclerc kampioen worden met 5 punten verschil.

Even los van dat dit scenario niet exact gaat uitkomen, betekent dit wat mij betreft wel dat Red Bull / Max Verstappen nog een aantal enorme fuck-ups moet begaan om het nog uit handen te laten glippen, want:
- Leclerc gaat zeker nog 2x gridstraf krijgen, niet perse op de genoemde banen waar Max gaat winnen
- Voor Sainz geldt hetzelfde, dus die gaat zeker niet altijd 2de worden
- Dit scenario gaat uit van 0 uitvalbeurten voor Ferrari de rest vh seizoen
- Dit scenario gaat uit van 0 strategische fuck-ups van Ferrari de rest vh seizoen
- Dit scenario gaat uit van 8x snelste ronde voor Leclerc. en slechts 2x voor Max
- Dit scenario gaat uit dat Max geen enkele keer 2de wordt
- Max mag niet vaker winnen dan 2x dit seizoen, stel dat Red Bull in 1 andere race sterker blijkt te zijn wint Max het WDC al met 17 punten.

Kortom: het WK is eigenlijk al binnen
  donderdag 28 juli 2022 @ 14:45:36 #69
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205481216
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 14:05 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Diegenen die janken moeten hun smoel houden :D Zo makkelijk gaat het helemaal niet, Ferrari is de beter auto, Max zelf is ook twee keer uitgevallen en een keer verder naar achteren moeten eindigen zonder dat het zijn fout was, dus zo soepel loopt het niet. De races zelf zijn over het algemeen spannender dan alles voor 2021, dus prima seizoen tot nu toe.
Precies dat. Een saaie race hier en daar hou je toch wel. Zeker bij F1
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 28 juli 2022 @ 14:48:57 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_205481240
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 14:05 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Diegenen die janken moeten hun smoel houden :D Zo makkelijk gaat het helemaal niet, Ferrari is de beter auto, Max zelf is ook twee keer uitgevallen en een keer verder naar achteren moeten eindigen zonder dat het zijn fout was, dus zo soepel loopt het niet. De races zelf zijn over het algemeen spannender dan alles voor 2021, dus prima seizoen tot nu toe.
Alleen de eerste race verliep zonder gedoe voor Ferrari (misschien de 2de race ook nog), verder heeft Ferrari overal wel ergens verzuimd om te maximaliseren
pi_205481295
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 14:45 schreef Blik het volgende:
heb even een snelle berekening gedaan. uitgaande van:
[knip]

Kortom: het WK is eigenlijk al binnen
Ik las laatst ergens dat RB zelf aangaf dat zij ook nog wel gridstraffen verwachten te moeten incasseren:
https://racingnews365.nl/(...)-verstappen-en-perez
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_205481307
quote:
3s.gif Op donderdag 28 juli 2022 14:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]
Ik las laatst ergens dat RB zelf aangaf dat zij ook nog wel gridstraffen verwachten te moeten incasseren.
Dat was Helmut Marko
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 juli 2022 @ 14:58:02 #73
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_205481313
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 14:48 schreef Blik het volgende:

[..]
Alleen de eerste race verliep zonder gedoe voor Ferrari (misschien de 2de race ook nog), verder heeft Ferrari overal wel ergens verzuimd om te maximaliseren
Eens hoor.. Als Ferrari/Leclerc/Sainz geen domme dingen hadden gedaan en de auto iets betrouwbaarder was geweest was Max nooit zo uitgelopen. Het is dus niet dat de Red Bull zo dominant is, maar gewoon een samenloop van omstandigheden dat Max zo ruim bovenaan staat. Juist omdat ze niet dominant zijn kan niemand, zelfs met zo'n voorsprong, zeggen dat de WK appeltje eitje gaat worden.

Ferrari is gewoon beter, maar laten op alle vlakken steken vallen. Strategisch zijn ze niet sterk, betrouwbaarheid is slecht, coureurs maken veel fouten etc. etc.
pi_205481320
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 14:56 schreef FireFox1 het volgende:
Dat was Helmut Marko
Die kan prima iets melden over RB toch?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 28 juli 2022 @ 15:00:31 #75
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_205481330
quote:
11s.gif Op donderdag 28 juli 2022 14:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]
Die kan prima iets melden over RB toch?
Nee
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')