Mijn auto heeft wel airco, maar die staat met die warme dagen ook gewoon stil in de zonquote:Op woensdag 27 juli 2022 07:07 schreef Bocaj het volgende:
Auto heeft geen airco dus met die warme dagen 30+ (En die extreme 40 graden dinsdag) staat hij stil in de zon.
Hoop het niet... Indicator geeft aan 'recharge' (er is ook nog een indicator van 'replace' maar dat geeft hij nog niet aan...quote:
Toevallig net nieuw en volgeladen. (Zat er net 3 weken in...)quote:
Zo hoort het misschien ook te zijn... alleen misschien extreme hitte slecht voor levensduur? (een hap uit de 'charge' nemen?)quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Mijn auto heeft wel airco, maar die staat met die warme dagen ook gewoon stil in de zon
En heeft geen lege accu
Dat is een goeie, maar dat heb ik inmiddels al nagelopen en werkt gewoon...quote:
https://www.accudienst.nl(...)n-van-lege-accu.htmlquote:De temperatuur heeft een grote invloed op de werking en levensduur van een accu.
Is de temperatuur tien graden hoger dan wordt aanbevolen, dan kan dit de levensduur tot wel enkele jaren verkorten.
Een hogere temperatuur heeft ironisch genoeg wel een positief effect op de capaciteit en dus de prestatie van de accu
Een lage temperatuur is daarentegen juist nie bevorderlijk voor de accu: denk maar aan startproblemen tijdens de wintermaanden.
3 accu's voor 1 auto? Uhm.. apart. Vrieskou en een dode accu is "normaal", maar normale omstandigheden onder de motorkap betekent ook dat het 35 graden kan zijn (300 graden uitlaat is heel normaal). Ik geloof er niet in dat een accu kapot gaat van 2 dagen tropisch weer.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:35 schreef Bocaj het volgende:
Toevallig net nieuw en volgeladen. (Zat er net 3 weken in...)
Heb 3 accu's en meestal moet ik in het jaar na een aantal maanden wisselen omdat ik te weinig rijd...
Mwah, 1 oude (gebruik ik eigenlijk niet meer) en 2 nieuwe... auto staat niet voor de deur maar op grote parkeerplaats...quote:
Slecht advies; als een accu sluiting tussen de platen heeft (lagere spanning) is het laatste wat je wilt, er even 100 ampère van een andere auto/accu op los laten, zeker niet als het ding loei heet is.. prima manier om je accu in je gezicht te laten ploffen/leegkoken, met heeeeeeel veel ellende en schade, fysiek en materieel.. en niet eens per sé aan jouw auto, maar ook de auto die doneert kan er goed beschadigd door raken. Het is geen 1980 meer eh.quote:Op woensdag 27 juli 2022 07:59 schreef oldford het volgende:
Ik ben bang dat deze accu overleden is. Als je nog kunt laden, laat de accu daarna dan testen.
Soms gaat laden met een extern apparaat niet meer, dan kun je beter starten met startkabels.
De dynamo in de auto kan de accu daarna wel weer op laden, zodat je (even) kunt rijden.
als je zou willen heel graag.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:49 schreef Candymannetje het volgende:
Ik zou even een amperemeter tussen de + pool van je accu en de + kabel die je normaal op de pool bevestigd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |