abonnement Unibet Coolblue
pi_205468876
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 08:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tja leren. Geldt dit dan andersom ook niet? Heb het idee dat in dit debat de posities altijd vrij duidelijk ingegraven zijn. Vraag me ook altijd wel af of het mogelijk is om in dit soort discussies precies in het genuanceerde midden te gaan zitten, beide posities hellen dan toch altijd wel naar 1 kant.

Denk dat de crux hem bij mij in deze discussie niet zit in de humorloze en smakeloze teksten van een paar walgelijke kutstudenten maar juist ook de tegenreactie die dit oproept. Wat je nu ziet is dat die progressieve tegenflank (waaronder types als Milou Deelen) massaal het podium krijgen om hun afschuw hierover uit te spreken. Dus gisteren bij Renze en andere talkshows weer veel teksten over vrouwenhaat, onveiligheid, Metoo, aangiftes, mannen die de macht hebben, etcetera.

Uiteraard mag je volledig aan de kant van Milou staan hoor, helemaal prima, maar ik mis gewoon de middengroep in dit verhaal. En ja, in mijn perspectief kun je ook nog een andere blik dan de feministische blik opzetten. Namelijk: Wat een ontzettend trieste en sneue gasten zijn dit. En het daarbij laten.
Jouw moeder is (volgens hun) ook een hoer. Niks is zo aantrekkelijk om bij jouw moeder de nek te breken en mijn lul erin te douwen. Wat een sperma-emmer is zij zeg.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Redactie Sport woensdag 27 juli 2022 @ 08:42:53 #252
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205468885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 08:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Uiteraard mag je volledig aan de kant van Milou staan hoor, helemaal prima, maar ik mis gewoon de middengroep in dit verhaal. En ja, in mijn perspectief kun je ook nog een andere blik dan de feministische blik opzetten. Namelijk: Wat een ontzettend trieste en sneue gasten zijn dit. En het daarbij laten.
What difference does it make?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 27 juli 2022 @ 08:45:39 #253
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205468903
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 08:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
[..]
Ja, aan dit persoonlijke gebash doe ik niet mee dus veel plezier maar weer met jullie progressieve ochtendfeestje. :)
Als je niet persoonlijik wil worden aangesproken, misschien niet in elke post jezelf en je gedachtes noemen alsof je het middelpunt van het universum bent?! WOW wat een zieke tip.

Hoe moeten mensen precies reageren op je posts, als ze allemaal bestaan uit 'Ik, PietjePuk2000, vindt dat andere mensen dit moeten voelen' en je reacties op andere mensen steevast beginnen met 'Jouw probleem is dat je je mening al klaar hebt'.
Letterlijk de enige reactievorm bestaat uit je eigen projectie centraal stellen en anderen beschuldigen van een soort geheime agenda vol met generalisaties zoals dat ze allemaal horen bij MeToo (vet erg natuurlijk, verkrachtingen aan de kaak stellen) en PROGRESSIEF zijn!!!!

Je zegt niet mee te doen aan persoonlijk gebash, maar het is zowat het enige wat je kan en doet. Verbeter de wereld, begin bij jezelf, en stop met:
A) anderen aanvallen op zelfbedachte eigenschappen die ze zouden hebben
B) anderen voorschrijven wat ze moeten voelen en denken.

Succes! Laat maar weten hoeveel progressie je boekt.
pi_205468912
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 08:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
[..]
Ja, aan dit persoonlijke gebash doe ik niet mee dus veel plezier maar weer met jullie progressieve ochtendfeestje. :)
Randdebiel.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 27 juli 2022 @ 08:52:15 #255
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_205468954
Hoeveelste keer is dit nu in het nieuws?

Allemaal uitzetten naar land van herkomst.
Dit, dus.
  woensdag 27 juli 2022 @ 08:55:48 #256
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205468980
Even los van dit specifieke geval zijn er toch zoveel organisaties waarvan slechte dingen bekend zijn? Toch worden mensen er nog steeds lid van. Ik vind dat wel een interessant fenomeen.

Scientology, sekte die je geld aftroggelt en isoleert.
VVD, schandalen en nauwelijks verholen corruptie
Islam, vrouwenrechten? Hahaha….
Corps, seksistisch en arrogant/elitair.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205468983
Laat maar, geen beginnen aan. In een topic waar mods geen zin hebben om in te grijpen en je gewoon mag schelden met randdebiel als de argumenten op zijn. Zo kennen we de uiterst progressieve medemens.

[ Bericht 62% gewijzigd door PietjePuk2000 op 27-07-2022 11:56:16 ]
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  woensdag 27 juli 2022 @ 08:57:20 #258
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205468994
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 08:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
.
Dit lijkt er al meer op. Hou dit vast.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 27 juli 2022 @ 09:03:13 #259
269689 crew  Viv
pi_205469027
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 08:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tja leren. Geldt dit dan andersom ook niet? Heb het idee dat in dit debat de posities altijd vrij duidelijk ingegraven zijn. Vraag me ook altijd wel af of het mogelijk is om in dit soort discussies precies in het genuanceerde midden te gaan zitten, beide posities hellen dan toch altijd wel naar 1 kant.

Denk dat de crux hem bij mij in deze discussie niet zit in de humorloze en smakeloze teksten van een paar walgelijke kutstudenten maar juist ook de tegenreactie die dit oproept. Wat je nu ziet is dat die progressieve tegenflank (waaronder types als Milou Deelen) massaal het podium krijgen om hun afschuw hierover uit te spreken. Dus gisteren bij Renze en andere talkshows weer veel teksten over vrouwenhaat, onveiligheid, Metoo, aangiftes, mannen die de macht hebben, etcetera.

Uiteraard mag je volledig aan de kant van Milou staan hoor, helemaal prima, maar ik mis gewoon de middengroep in dit verhaal. En ja, in mijn perspectief kun je ook nog een andere blik dan de feministische blik opzetten. Namelijk: Wat een ontzettend trieste en sneue gasten zijn dit. En het daarbij laten.
Ik denk dat ik wel in het midden zit. :P

Ik ben feminist als het gaat om gelijke kansen qua opleiding en werk. Ik had bijvoorbeeld echt niet in de tijd willen leven waarin alleen de zonen in het gezin mochten studeren, of waarin de arbeidsovereenkomst van een vrouw automatisch eindigde zodra ze trouwde of kinderen kreeg. :X

Maar daarnaast vind ik dat een veilige wereld voor vrouwen een utopie is. Er zullen altijd vrouwen vermoord, verkracht, aangerand, nagesist of met hoer/sperma-emmer aangeduid blijven worden omdát ze vrouw zijn. Waarbij dat laatste nog wel het minst erge is. :{

Daarmee praat ik het niet goed, maar ik denk vooral dat ophef niets gaat veranderen. Ja, in dit geval dat er een paar mannen uit het bestuur stappen, of misschien zelfs geroyeerd worden als lid. Dat er een gedragscode komt, dat je bepaalde dingen niet meer mag zeggen. Maar dat ze zo over vrouwen dénken (voor zover het niet gewoon stoerdoenerij was, wat ik eigenlijk denk), dat verander je er niet mee.

Dat, en (zoals ik al eerder in dit topic zei) dat mensen (m/v/x) die tegenwoordig nog bij het corps gaan dondersgoed weten waar ze aan beginnen. :Y)
pi_205469032
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 09:03 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik denk dat ik wel in het midden zit. :P

Ik ben feminist als het gaat om gelijke kansen qua opleiding en werk. Ik had bijvoorbeeld echt niet in de tijd willen leven waarin alleen de zonen in het gezin mochten studeren, of waarin de arbeidsovereenkomst van een vrouw automatisch eindigde zodra ze trouwde of kinderen kreeg. :X

Maar daarnaast vind ik dat een veilige wereld voor vrouwen een utopie is. Er zullen altijd vrouwen vermoord, verkracht, aangerand, nagesist of met hoer/sperma-emmer aangeduid blijven worden omdát ze vrouw zijn. Waarbij dat laatste nog wel het minst erge is. :{

Daarmee praat ik het niet goed, maar ik denk vooral dat ophef niets gaat veranderen. Ja, in dit geval dat er een paar mannen uit het bestuur stappen, of misschien zelfs geroyeerd worden als lid. Dat er een gedragscode komt, dat je bepaalde dingen niet meer mag zeggen. Maar dat ze zo over vrouwen dénken (voor zover het niet gewoon stoerdoenerij was, wat ik eigenlijk denk), dat verander je er niet mee.

Dat, en (zoals ik al eerder in dit topic zei) dat mensen (m/v/x) die tegenwoordig nog bij het corps gaan dondersgoed weten waar ze aan beginnen. :Y)
Prettig om zo'n genuanceerde post te lezen, dankjewel. :) En volledig eens eigenlijk wel.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205469053
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 09:03 schreef Viv het volgende:


Daarmee praat ik het niet goed, maar ik denk vooral dat ophef niets gaat veranderen. Ja, in dit geval dat er een paar mannen uit het bestuur stappen, of misschien zelfs geroyeerd worden als lid. Dat er een gedragscode komt, dat je bepaalde dingen niet meer mag zeggen. Maar dat ze zo over vrouwen dénken (voor zover het niet gewoon stoerdoenerij was, wat ik eigenlijk denk), dat verander je er niet mee.

mensen zijn erg beïnvloedbaar daarom heeft men ook propaganda en de kracht der herhaling uitgevonden. Dat is bijvoorbeeld goed waarneembaar geweest in de opkomst van het nazisme in Duitsland.

Als bepaalde extremistische gedachten niet openbaar geuit worden en herhaald blijven worden gaat het merendeel van de mensen bij groepen niet mee met zulke onzin.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 27 juli 2022 @ 09:12:36 #262
269689 crew  Viv
pi_205469073
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 09:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]
mensen zijn erg beïnvloedbaar daarom heeft men ook propaganda en de kracht der herhaling uitgevonden. Dat is bijvoorbeeld goed waarneembaar geweest in de opkomst van het nazisme in Duitsland.

Als bepaalde extremistische gedachten niet openbaar geuit worden en herhaald blijven worden gaat het merendeel van de mensen bij groepen niet mee met zulke onzin.
Goed punt. :)
pi_205469181
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 09:12 schreef Viv het volgende:

[..]
Goed punt. :)
Denk dat ook dit weer begint met een bepaalde basisinstelling. Ik heb net als jij ook meer zoiets van 'sommige dingen zijn nou eenmaal zo en daar moet je mee dealen' terwijl andere mensen vol voor de verandering gaan, dat is sowieso wel een maatschappelijke trend. Het is echter niet gezegd dat ophef altijd zorgt voor verbetering, heel vaak kan het de tegenstellingen ook juist vergroten. Ik denk zelf dat de jongens die nu gestraft worden die grappen gewoon blijven maken maar dan in kleiner verband.

Mooiste verandering zou gewoon zijn dat geen meisje zich zou inschrijven voor het corps denk ik. Maar dat is dus niet wat er nu gebeurt.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205469229
Sommige dingen zijn nu eenmaal zo dat dachten de meelopers van het nazisme toen ook. Het is niets anders als niet toe willen geven dat sommige dingen geen normaal gedrag zijn in een maatschappij waar gelijkwaardigheid tussen seksen wordt nagestreefd.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 27 juli 2022 @ 09:47:45 #265
269689 crew  Viv
pi_205469331
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 09:36 schreef Basp1 het volgende:
Sommige dingen zijn nu eenmaal zo dat dachten de meelopers van het nazisme toen ook. Het is niets anders als niet toe willen geven dat sommige dingen geen normaal gedrag zijn in een maatschappij waar gelijkwaardigheid tussen seksen wordt nagestreefd.
Of ze denken dat streven naar verandering zinloos is, dat ze geen invloed hebben op de situatie. :)
pi_205469414
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 09:47 schreef Viv het volgende:

[..]
Of ze denken dat streven naar verandering zinloos is, dat ze geen invloed hebben op de situatie. :)
Maar dat blijkt uit de geschiedenis dat we weldegelijk invloed op kunnen hebben. Maar als je dat hier verkondigd moet je door sommige als progressief weggezet worden. Ook eigenlijk best abnormaal gedrag van sommige om de discussiepartners weg te willen zetten als progressief. Net alsof progressieviteit iets heel engs is in een constant veranderende wereld.
  woensdag 27 juli 2022 @ 10:02:57 #267
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205469452
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 09:03 schreef Viv het volgende:

[..]

Dat, en (zoals ik al eerder in dit topic zei) dat mensen (m/v/x) die tegenwoordig nog bij het corps gaan dondersgoed weten waar ze aan beginnen. :Y)
Nee, hoezo? Als je bij de introductieweken - onder auspiciën van de universiteiten - kijkt waar het corps mee adverteert, dan wordt er met geen woord gerept over hoe de jongens van de clubs elkaar in gezamenlijke sessies georganiseerd door het ASC opjutten om de vrouwen van de vereniging te behandelen en zien als hoeren. Dus nee, je weet helemaal niet waar je aan begint en je weet ook zeker niet dat dit is wat er bij hoort als je lid bent. Want waarom zou het erbij horen? Staat het ergens in de statuten ofzo?
pi_205469483
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 10:02 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, hoezo? Als je bij de introductieweken - onder auspiciën van de universiteiten - kijkt waar het corps mee adverteert, dan wordt er met geen woord gerept over hoe de jongens van de clubs elkaar in gezamenlijke sessies georganiseerd door het ASC opjutten om de vrouwen van de vereniging te behandelen en zien als hoeren. Dus nee, je weet helemaal niet waar je aan begint en je weet ook zeker niet dat dit is wat er bij hoort als je lid bent. Want waarom zou het erbij horen? Staat het ergens in de statuten ofzo?
Iets met het nieuws van de afgelopen jaren omtrent (seksueel) grensoverschrijdend gedrag bij studentenverenigingen.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 27 juli 2022 @ 10:10:24 #269
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205469499
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 10:07 schreef probeer het volgende:

[..]
Iets met het nieuws van de afgelopen jaren omtrent (seksueel) grensoverschrijdend gedrag bij studentenverenigingen.
Ja, dan nog is het geen reden om maar aan te nemen en te accepteren dat dit soort dingen gebeuren binnen je eigen vereniging. Als dit erbij hoort, leg het maar vast in een of andere stomme regel, en anders kan elk lid met reden klagen over het gedrag wmb.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 27 juli 2022 @ 10:13:38 #270
269689 crew  Viv
pi_205469515
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 10:02 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, hoezo? Als je bij de introductieweken - onder auspiciën van de universiteiten - kijkt waar het corps mee adverteert, dan wordt er met geen woord gerept over hoe de jongens van de clubs elkaar in gezamenlijke sessies georganiseerd door het ASC opjutten om de vrouwen van de vereniging te behandelen en zien als hoeren. Dus nee, je weet helemaal niet waar je aan begint en je weet ook zeker niet dat dit is wat er bij hoort als je lid bent. Want waarom zou het erbij horen? Staat het ergens in de statuten ofzo?
Ach kom, het is algemeen bekend. In de jaren '90 had je al De Lullo's, een destijds razend populaire tv-serie van Jiskefet met satirische sketches over corpsballen.
  woensdag 27 juli 2022 @ 10:16:32 #271
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205469529
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 10:13 schreef Viv het volgende:

[..]
Ach kom, het is algemeen bekend. In de jaren '90 had je al De Lullo's, een destijds razend populaire tv-serie met satirische sketches van Jiskefet over corpsballen.
Dus omdat er jaren voor je geboorte een paar sketches zijn gemaakt, heb je alles maar te accepteren of aan te nemen?
pi_205469571
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 10:10 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja, dan nog is het geen reden om maar aan te nemen en te accepteren dat dit soort dingen gebeuren binnen je eigen vereniging. Als dit erbij hoort, leg het maar vast in een of andere stomme regel, en anders kan elk lid met reden klagen over het gedrag wmb.
Oooow, absoluut. Helemaal met je eens hoor.
"Pools are perfect for holding water"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 27 juli 2022 @ 10:28:02 #273
269689 crew  Viv
pi_205469592
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 10:16 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dus omdat er jaren voor je geboorte een paar sketches zijn gemaakt, heb je alles maar te accepteren of aan te nemen?
Daar ging het niet over. Het ging erover of mensen die nu bij het corps zitten vooraf hadden kunnen weten hoe het eraan toegaat. :Y)

En die sketches hebben de ouders van de huidige studenten zeker wel meegekregen, en het was bovendien maar een enkel voorbeeld van het feit dat het algemeen bekend is.
  woensdag 27 juli 2022 @ 10:36:50 #274
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_205469655
Natuurlijk is het algemeen bekend hoe het eraan toe gaat binnen zo’n club. De meeste aspirantleden hebben al broers of zussen, ouders of vrienden die lid zijn. Zo gaat dat. Je wordt niet out of the blue lid van zo’n vereniging.
  woensdag 27 juli 2022 @ 10:38:17 #275
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205469665
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 10:36 schreef Aventura het volgende:
Natuurlijk is het algemeen bekend hoe het eraan toe gaat binnen zo’n club. De meeste aspirantleden hebben al broers of zussen, ouders of vrienden die lid zijn. Zo gaat dat. Je wordt niet out of the blue lid van zo’n vereniging.
Jawel hoor, genoeg mensen die out of the blue lid worden van zo'n vereniging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')