abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 25 juli 2022 @ 14:23:35 #1
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_205454260
We hebben al jaren last van overlast van buren. Meerdere keren netjes gevraagd of er iets aan gedaan kan worden, maar er veranderde nooit iets. Uiteindelijk heb ik de stap gezet om de politie te bellen. Dit durfde ik eerder nooit want de veroorzaker is dus zelf agent. Maar het speelt inmiddels al jaren en ik heb de politie gebeld over de overlast.

Nu kreeg ik vrij snel daarna een vervelend berichtje van de veroorzaker, waarom ik zijn collega's zomaar bel. Hij is dus op de hoogte van mijn telefoontje en besluit ook nog om mij daar op aan te spreken. Mag de politie op deze manier met mijn gegevens om gaan?
Kan ik hier nog iets mee doen?

(Ik probeer het een beetje vaag te houden om hopelijk herkenning te voorkomen).
pi_205454368
Ligt er waarschijnlijk een beetje aan hoe je het gebracht hebt, of hoe zij het hebben opgevat. Als een melding van overlast, waarbij het toevallig om een agent gaat. Of als klacht over een politiemedewerker.

Is tijdens het gesprek überhaupt benoemd dat de buurman agent is?
  maandag 25 juli 2022 @ 14:45:19 #3
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_205454389
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 14:23 schreef Tante-Leen het volgende:
We hebben al jaren last van overlast van buren. Meerdere keren netjes gevraagd of er iets aan gedaan kan worden, maar er veranderde nooit iets. Uiteindelijk heb ik de stap gezet om de politie te bellen. Dit durfde ik eerder nooit want de veroorzaker is dus zelf agent. Maar het speelt inmiddels al jaren en ik heb de politie gebeld over de overlast.

Nu kreeg ik vrij snel daarna een vervelend berichtje van de veroorzaker, waarom ik zijn collega's zomaar bel. Hij is dus op de hoogte van mijn telefoontje en besluit ook nog om mij daar op aan te spreken. Mag de politie op deze manier met mijn gegevens om gaan?
Kan ik hier nog iets mee doen?

(Ik probeer het een beetje vaag te houden om hopelijk herkenning te voorkomen).
Is iets te vaag om iets over te zeggen, maar zou een datalek kunnen zijn, of misbruik door een ambtenaar in functie, etc. Zijn heel veel mogelijkheden. Lekker met een advocaat bij de politie langsgaan om verhaal te halen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 25 juli 2022 @ 14:54:06 #4
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_205454429
TS belt politie. Politie registreert klacht. Overlast gevende agent krijgt douw (wordt aangesproken door) van collega("s) zonder de naam van TS te noemen. Overlast gevende agent denkt, verrek, wie heeft me aangegeven? En kijkt vervolgens in het systeem om te kijken wie hem dat heeft "geflikt".
Zoiets?
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_205454447
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 14:23 schreef Tante-Leen het volgende:
We hebben al jaren last van overlast van buren. Meerdere keren netjes gevraagd of er iets aan gedaan kan worden, maar er veranderde nooit iets. Uiteindelijk heb ik de stap gezet om de politie te bellen. Dit durfde ik eerder nooit want de veroorzaker is dus zelf agent. Maar het speelt inmiddels al jaren en ik heb de politie gebeld over de overlast.

Nu kreeg ik vrij snel daarna een vervelend berichtje van de veroorzaker, waarom ik zijn collega's zomaar bel. Hij is dus op de hoogte van mijn telefoontje en besluit ook nog om mij daar op aan te spreken. Mag de politie op deze manier met mijn gegevens om gaan?
Kan ik hier nog iets mee doen?

(Ik probeer het een beetje vaag te houden om hopelijk herkenning te voorkomen).
De politie hoeft niets te mogen die doet het gewoon.

twitter
pi_205454458
Wat hoopte jij dat de politie met jouw melding zou doen? Niks?
pi_205454542
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 14:59 schreef opgebaarde het volgende:
Wat hoopte jij dat de politie met jouw melding zou doen? Niks?
De politie hoort zeker geen namen door te geven.
Zeker als het geen bemiddeling situatie betreft en er sprake is van structureel overlast, namen en meldingen dienen dan anoniem gehouden te worden want zoiets kan natuurlijk escaleren na bekendmaking klager.

TS hoort dan ook een klacht te gaan indienen dat haar informatie is gelekt, dat word dus een gevalletje afspraak maken op het bureau en je klacht indienen.
Je zou van te voren ook even met een advocaat kunnen overleggen, of je niet een advocaat daarbij hoort mee te nemen.

Dit soort corruptie moet je keihard de kop in willen drukken, want dat is het gewoon.
Of het nou de “buurman” zelf is wat de boel opzoekt / misbruik maakt van zijn positie of een collega wat het doorgeeft, het is een vorm van corruptie.
pi_205454575
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 14:54 schreef Bargehassus het volgende:
TS belt politie. Politie registreert klacht. Overlast gevende agent krijgt douw (wordt aangesproken door) van collega("s) zonder de naam van TS te noemen. Overlast gevende agent denkt, verrek, wie heeft me aangegeven? En kijkt vervolgens in het systeem om te kijken wie hem dat heeft "geflikt".
Zoiets?
2 opties

of een agent/collega heeft de naam doorgespeeld van TS aan de agent/buurman
of de agent/buurman heeft zelf in het systeem gekeken

in elk geval moet TS een klacht indienen, dan weel agent/collega heeft een probleem of de agent/buurman heeft in het systeem gekeken, dat mag hij zonder aanleiding niet doen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2022 15:20:24 ]
pi_205454605
Als die agent in zijn privétijd overlast veroorzaakt, is even zelf in het systeem rondneuzen ook vast geen stap te ver voor hem.

Kenmerkend weer voor het type volk wat ze agent maken en bewapend over straat laten gaan.
  maandag 25 juli 2022 @ 15:40:35 #10
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_205454740
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 14:41 schreef Sodemieters het volgende:
Ligt er waarschijnlijk een beetje aan hoe je het gebracht hebt, of hoe zij het hebben opgevat. Als een melding van overlast, waarbij het toevallig om een agent gaat. Of als klacht over een politiemedewerker.

Is tijdens het gesprek überhaupt benoemd dat de buurman agent is?
Tijdens mijn eerste telefoontje om informatie te winnen heb ik inderdaad benoemd dat het toevallig ook een agent is. Het is in zijn privetijd.
  maandag 25 juli 2022 @ 15:42:30 #11
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_205454766
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 14:54 schreef Bargehassus het volgende:
TS belt politie. Politie registreert klacht. Overlast gevende agent krijgt douw (wordt aangesproken door) van collega("s) zonder de naam van TS te noemen. Overlast gevende agent denkt, verrek, wie heeft me aangegeven? En kijkt vervolgens in het systeem om te kijken wie hem dat heeft "geflikt".
Zoiets?
Dit is inderdaad ook een optie. Dat hij is aangesproken en daardoor zelf in het systeem heeft gekeken. Het zou ook kunnen dat diegene die ik aan de telefoon sprak het heeft doorverteld. Of dat de agent in kwestie zelf bedacht heeft dat ik het wel moet zijn.
pi_205454797
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
De politie hoort zeker geen namen door te geven.
Zeker als het geen bemiddeling situatie betreft en er sprake is van structureel overlast, namen en meldingen dienen dan anoniem gehouden te worden want zoiets kan natuurlijk escaleren na bekendmaking klager.

TS hoort dan ook een klacht te gaan indienen dat haar informatie is gelekt, dat word dus een gevalletje afspraak maken op het bureau en je klacht indienen.
Je zou van te voren ook even met een advocaat kunnen overleggen, of je niet een advocaat daarbij hoort mee te nemen.

Dit soort corruptie moet je keihard de kop in willen drukken, want dat is het gewoon.
Of het nou de “buurman” zelf is wat de boel opzoekt / misbruik maakt van zijn positie of een collega wat het doorgeeft, het is een vorm van corruptie.
Of de agent krijgt het bericht dat er een klacht ingediend is en hij doet zelf 1+1 want wie klaagt er het bij hem het meest.... Of wellicht heeft hij zelf de melding opgezocht en natuurlijk wordt de naam van de melder geregistreerd anders kan er niks met de melding gedaan worden....

Maar als TS daar melding van doet komt vast naar voren wat er gebeurd is. Nu maar hopen dat niet het hele corps corrupt is want dan wordt er met beide meldingen niks gedaan of krijgt TS zelfs de deksel op de neus
pi_205454847
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 14:23 schreef Tante-Leen het volgende:
Hij is dus op de hoogte van mijn telefoontje en besluit ook nog om mij daar op aan te spreken. Mag de politie op deze manier met mijn gegevens om gaan?
Kan ik hier nog iets mee doen?
Ik zou terugbellen naar de politie met het feit dat naast de gestelde overlast, je nu ook vervelende berichten krijgt van de desbetreffende meneer door je vorige telefoontje. Men heeft overduidelijk noch je privacy noch je veiligheid afdoende gewaarborgd, en je mag de politie best laten weten dat je hier niet van gecharmeerd bent.

Hij heeft je - zeker gezien zijn positie - maar met rust te laten.
  maandag 25 juli 2022 @ 15:48:39 #14
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_205454853
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
De politie hoort zeker geen namen door te geven.
Zeker als het geen bemiddeling situatie betreft en er sprake is van structureel overlast, namen en meldingen dienen dan anoniem gehouden te worden want zoiets kan natuurlijk escaleren na bekendmaking klager.

TS hoort dan ook een klacht te gaan indienen dat haar informatie is gelekt, dat word dus een gevalletje afspraak maken op het bureau en je klacht indienen.
Je zou van te voren ook even met een advocaat kunnen overleggen, of je niet een advocaat daarbij hoort mee te nemen.

Dit soort corruptie moet je keihard de kop in willen drukken, want dat is het gewoon.
Of het nou de “buurman” zelf is wat de boel opzoekt / misbruik maakt van zijn positie of een collega wat het doorgeeft, het is een vorm van corruptie.
Wat ik verwachtte van de politie is dat zij handhaving aansturen om bewijs te verzamelen zodat de gemeente met een jurist kan bespreken wat er aan het overlast gedaan kan worden (dit na overleg met de gemeente).

Ik twijfel of ik een klacht wil indienen. Zoals ik het lees op de site moet ik dan ook in gesprek met die agent. Daar zit ik niet echt op te wachten. Aan de andere kant vind ik het ook schandalig dat zulke mensen bij de politie mogen werken en zou ik daar graag wat aan doen haha.
pi_205455044
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:48 schreef Tante-Leen het volgende:

[..]
Wat ik verwachtte van de politie is dat zij handhaving aansturen om bewijs te verzamelen zodat de gemeente met een jurist kan bespreken wat er aan het overlast gedaan kan worden (dit na overleg met de gemeente).

Ik twijfel of ik een klacht wil indienen. Zoals ik het lees op de site moet ik dan ook in gesprek met die agent. Daar zit ik niet echt op te wachten. Aan de andere kant vind ik het ook schandalig dat zulke mensen bij de politie mogen werken en zou ik daar graag wat aan doen haha.
Ga de klacht indienen bij een ander bureau als waar je buurman werkt. Daar kun je ook aangeven dat je niet in gesprek wil met de buurman.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_205455054
Wat ik lees is dat de klachtbehandelaar met je in gesprek wil, niet degene over wie de klacht gaat.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_205455152
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
De politie hoort zeker geen namen door te geven.
Zeker als het geen bemiddeling situatie betreft en er sprake is van structureel overlast, namen en meldingen dienen dan anoniem gehouden te worden want zoiets kan natuurlijk escaleren na bekendmaking klager.

TS hoort dan ook een klacht te gaan indienen dat haar informatie is gelekt, dat word dus een gevalletje afspraak maken op het bureau en je klacht indienen.
Je zou van te voren ook even met een advocaat kunnen overleggen, of je niet een advocaat daarbij hoort mee te nemen.

Dit soort corruptie moet je keihard de kop in willen drukken, want dat is het gewoon.
Of het nou de “buurman” zelf is wat de boel opzoekt / misbruik maakt van zijn positie of een collega wat het doorgeeft, het is een vorm van corruptie.
Het kan best dat het praktisch gezien haast onvermijdelijk is dat de buurman op de hoogte raakt van de melding van TS. Bijvoorbeeld als de betreffende buurman werkzaam is als wijkagent in de wijk waar hij zelf woont. Uiteraard komen overlastmeldingen uit bij de wijkagent, die moet immers als geen ander weten wat er speelt in zijn wijk.

Verder moet je nog maar eens opzoeken wat corruptie betekent.
pi_205455227
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:48 schreef ZiGZaG3737 het volgende:

[..]
Ik zou terugbellen naar de politie met het feit dat naast de gestelde overlast, je nu ook vervelende berichten krijgt van de desbetreffende meneer door je vorige telefoontje. Men heeft overduidelijk noch je privacy noch je veiligheid afdoende gewaarborgd, en je mag de politie best laten weten dat je hier niet van gecharmeerd bent.

Hij heeft je - zeker gezien zijn positie - maar met rust te laten.
Ik zou inderdaad nogmaals bellen en dit voorval aangeven. Dat hij je op een onprettige manier heeft benaderd over je melding en dat je dat niet gepast vindt.

Als het nog eens gebeurt zou je ook een formele klacht tegen hem in kunnen dienen. Je aanvankelijke melding ging immers over je buurman (die toevallig ook agent is), maar nu is de situatie anders. Dit gaat inmiddels ook over zijn functioneren als politieman.
pi_205455277
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 16:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het kan best dat het praktisch gezien haast onvermijdelijk is dat de buurman op de hoogte raakt van de melding van TS. Bijvoorbeeld als de betreffende buurman werkzaam is als wijkagent in de wijk waar hij zelf woont. Uiteraard komen overlastmeldingen uit bij de wijkagent, die moet immers als geen ander weten wat er speelt in zijn wijk.

Verder moet je nog maar eens opzoeken wat corruptie betekent.
Maar hoe ga je daar dan op een integere manier mee om?
-Je schuift het door naar een collega.
-Je probeert om het zelf alsnog netjes te regelen.
-Je gaat op hoge poten verhaal halen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_205455494
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 16:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het kan best dat het praktisch gezien haast onvermijdelijk is dat de buurman op de hoogte raakt van de melding van TS. Bijvoorbeeld als de betreffende buurman werkzaam is als wijkagent in de wijk waar hij zelf woont. Uiteraard komen overlastmeldingen uit bij de wijkagent, die moet immers als geen ander weten wat er speelt in zijn wijk.

Verder moet je nog maar eens opzoeken wat corruptie betekent.
Politie agent spotted.

Misbruik maken van je positie, is gewoon corruptie.

Meer basic dan dat ga je ook niet in het woordenboek vinden.
pi_205455503
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:48 schreef Tante-Leen het volgende:

[..]
Wat ik verwachtte van de politie is dat zij handhaving aansturen om bewijs te verzamelen zodat de gemeente met een jurist kan bespreken wat er aan het overlast gedaan kan worden (dit na overleg met de gemeente).

Ik twijfel of ik een klacht wil indienen. Zoals ik het lees op de site moet ik dan ook in gesprek met die agent. Daar zit ik niet echt op te wachten. Aan de andere kant vind ik het ook schandalig dat zulke mensen bij de politie mogen werken en zou ik daar graag wat aan doen haha.
Alleen vraag ik mij af, of uiteindelijk een gesprek met de agent niet onvermijdelijk is, bemiddeling is altijd het eerste wat de gemeente zal proberen, de politie meestal ook zeg maar ala wijkagent afhankelijk van de klachten.
pi_205455515
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Of de agent krijgt het bericht dat er een klacht ingediend is en hij doet zelf 1+1 want wie klaagt er het bij hem het meest.... Of wellicht heeft hij zelf de melding opgezocht en natuurlijk wordt de naam van de melder geregistreerd anders kan er niks met de melding gedaan worden....

Maar als TS daar melding van doet komt vast naar voren wat er gebeurd is. Nu maar hopen dat niet het hele corps corrupt is want dan wordt er met beide meldingen niks gedaan of krijgt TS zelfs de deksel op de neus
Dan nog is er sprake van een integriteitsregel overtreding, ook van een agent in “privé tijd” wat in praktische zin niet bestaat, mag je een hogere standaard verwachten qua gedrag, dit moet ook wel gezien de maatschappelijke functie.
pi_205455648
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 17:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Politie agent spotted.

Misbruik maken van je positie, is gewoon corruptie.

Meer basic dan dat ga je ook niet in het woordenboek vinden.
Ik heb je net uitgelegd waarom dat niet het geval hoeft te zijn.

En nee, ik ben geen politieagent. Dat zou erg merkwaardig zijn met mijn opleiding haha.
pi_205455650
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 16:29 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Maar hoe ga je daar dan op een integere manier mee om?
-Je schuift het door naar een collega.
-Je probeert om het zelf alsnog netjes te regelen.
-Je gaat op hoge poten verhaal halen.
Ja, dat hoort niet. Daar ging mijn andere post over.
pi_205455657
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 17:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dan nog is er sprake van een integriteitsregel overtreding, ook van een agent in “privé tijd” wat in praktische zin niet bestaat, mag je een hogere standaard verwachten qua gedrag, dit moet ook wel gezien de maatschappelijke functie.
Jup dit kan wel eens in zijn dossier of zoiets komen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')