quote:Op maandag 25 juli 2022 16:36 schreef TagForce het volgende:
[..]
Omdat wat Russell doet aan het begin van de bocht en de apex doet bepaald wat Perez de rest van de bocht moet doen...
Leuke quote waar letterlijk staat dat Perez (de overtakEN car) VERPLICHT is om voldoende ruimte te geven aan Russell (de overtakING car) om de bocht zonder problemen te kunnen halen, mits Russell voldoet aan een aantal voorwaarden:
- Hij moet zijn voorwielen NAAST Perez hebben (ongeacht hoe ver naast, naast de achterwielen is voldoende). check
- Hij moet in controle zijn van zijn auto (dus geen blokkerende wielen, glijpartijen, e.d.). check
- Hij moet de bocht halen op de lijn zonder van de baan te komen. check
Dus deze quote bewijst jouw ongelijk.
Het was het insturen van de chicane op Mistral... Niet echt een snelle knik.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ze proberen één regel voor alle type bochten te maken maar zo'n snelle knik als gisteren bij Perez is een totaal ander scenario dan in Oostenrijk bij Perez.
In Oostenrijk konden beide 'm door de bocht laten rollen, hier moet 1 van de 2 er af of helemaal stil gaan staan.
zijn we er zo'n beetje klaar mee komt spuit11 ook nog evenquote:Op maandag 25 juli 2022 16:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Was er nou eigenlijk wel of geen contact tussen Perez en Russell? Het leek zo maar Perez stuurde gewoon weg
Misschien had Perez die chicane niet mogen afsnijden eigenlijk en had George gewoon gelijk
Ja ik riep gister ook dat Russell zijn mond moest houden maar dat was dus foutief.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
zijn we er zo'n beetje klaar mee komt spuit11 ook nog even
Ik zat al te denken "die Chevy zal nu wel met een filmpje aankomen waar ook talloze crashes worden getoond waar Verstappen niets aan kon doen", en tada. En 'crashes'.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren er 3… en dit alleen al zijn er 7
Mooi in balans!quote:Op maandag 25 juli 2022 16:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zat al te denken "die Chevy zal nu wel met een filmpje aankomen waar ook talloze crashes worden getoond waar Verstappen niets aan kon doen", en tada.
Volgens mij moet Russell de bocht moeten kunnen halen zonder daarbij zijn tegenstander uit de baan te drukken. En als je goed naar de herhaling kijkt dan zie je dat Russell zijn bocht misschien wel haalt, maar zeker geen ruimte overlaat voor Perez en per definitie Perez uit de baan had gedrukt. Dit lijkt een Mercedesvirus te zijn, want Hamilton heeft hier ook een handje van.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:36 schreef TagForce het volgende:
[..]
Omdat wat Russell doet aan het begin van de bocht en de apex doet bepaald wat Perez de rest van de bocht moet doen...
Leuke quote waar letterlijk staat dat Perez (de overtakEN car) VERPLICHT is om voldoende ruimte te geven aan Russell (de overtakING car) om de bocht zonder problemen te kunnen halen, mits Russell voldoet aan een aantal voorwaarden:
- Hij moet zijn voorwielen NAAST Perez hebben (ongeacht hoe ver naast, naast de achterwielen is voldoende). check
- Hij moet in controle zijn van zijn auto (dus geen blokkerende wielen, glijpartijen, e.d.). check
- Hij moet de bocht halen op de lijn zonder van de baan te komen. check
Dus deze quote bewijst jouw ongelijk.
[..]
Ja, en die verduidelijking is heel duidelijk voor mensen die kunnen lezen. Wat er wel veranderd is is dat nu zwart op wit staat wat 'a significant portion' is, en dat was eerder niet zo. Dus vorige jaren kon dat 'significant portion' wel eens anders geinterpreteerd worden tussen verschillende stewards.. Dat staat nu vast, en dat is wat jij niet wil zien.
quote:
Nope. Lees de richtlijn. Perez moet Russell voor laten. Russell moet 'within track limits' blijven.quote:Op maandag 25 juli 2022 17:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgens mij moet Russell de bocht moeten kunnen halen zonder daarbij zijn tegenstander uit de baan te drukken. En als je goed naar de herhaling kijkt dan zie je dat Russell zijn bocht misschien wel haalt, maar zeker geen ruimte overlaat voor Perez en per definitie Perez uit de baan had gedrukt. Dit lijkt een Mercedesvirus te zijn, want Hamilton heeft hier ook een handje van.
Perez moet niemand voor laten, hij moet ruimte laten en heeft dat gedaan.quote:Op maandag 25 juli 2022 17:08 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nope. Lees de richtlijn. Perez moet Russell voor laten. Russell moet 'within track limits' blijven.
Dat Perez ruimte moet geven lijkt me duidelijk maar voor laten kan ik nergens terug vinden. Zou ook heel gek zijn trouwens.quote:Op maandag 25 juli 2022 17:08 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nope. Lees de richtlijn. Perez moet Russell voor laten. Russell moet 'within track limits' blijven.
Hou het een beetje gezellig man.quote:Op maandag 25 juli 2022 17:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Perez moet niemand voor laten, hij moet ruimte laten en heeft dat gedaan.
De stewards hebben niemand bestraft, dat alleen is al al het bewijs dat je nodig hebt om die gigantische plaat voor je kop ongelijk te geven.
Zo weet ik er nog wel één, als Russell harder had geremd en scherper had ingestuurd was er gewoon ruimte geweest voor beide coureurs. Russell ging een gat in die er niet was en die alleen ontstaan zou zijn als Perez opeens tijdens het remmen van zijn lijn afgegaan zou zijn. Pas tijdens het remmen kwam Russell ernaast en bleek dat er geen ruimte was voor een actie.quote:Op maandag 25 juli 2022 17:08 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nope. Lees de richtlijn. Perez moet Russell voor laten. Russell moet 'within track limits' blijven.
Het is denk ik redelijk vergelijkbaar met wat Verstappen deed bij Hamilton in Abu Dabi aan het begin van de wedstrijd. Hamilton had maar twee keuzes, Verstappen voor laten of de chicane afsnijden. Wat dat betreft snap ik wel dat Russell en anderen dit soort moves blijven maken, het grootste risico zit bij de verdedigende partij. Oh ja er is een soort meme dat Verstappen deze move uitgevonden heeft maar we weten allemaal dat dat onzin is.quote:Op maandag 25 juli 2022 17:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Zo weet ik er nog wel één, als Russell harder had geremd en scherper had ingestuurd was er gewoon ruimte geweest voor beide coureurs. Russell ging een gat in die er niet was en die alleen ontstaan zou zijn als Perez opeens tijdens het remmen van zijn lijn afgegaan zou zijn. Pas tijdens het remmen kwam Russell ernaast en bleek dat er geen ruimte was voor een actie.
Overigens vind ik het ok dat de raceleiding het afdeed met een "no further action". Maar het inzetten van een actie zonder ruimte te laten aan het einde van de bocht moet maar een keer afgelopen zijn.
Russell heeft zich aan al zijn verplichtingen voldaan en toch zit Perez na het afsnijden van de bocht toch nog voor hemquote:Op maandag 25 juli 2022 17:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Perez moet niemand voor laten, hij moet ruimte laten en heeft dat gedaan.
De stewards hebben niemand bestraft, dat alleen is al al het bewijs dat je nodig hebt om die gigantische plaat voor je kop ongelijk te geven.
Eensquote:Op maandag 25 juli 2022 17:24 schreef MoreDakka het volgende:
Ik vind die nieuwe richtlijnen het probleem alleen maar erger maken eigenlijk.
Vermoeiend hé, die actquote:Op maandag 25 juli 2022 16:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat filmpje bevat meer crashes van de afgelopen 3-4 jaar dan wat Verstappen in heel zijn RB tijd heeft gedaan trouwens, zelfs jouw balans kan niets aan dat feit veranderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |