abonnement Unibet Coolblue
pi_205454021
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:34 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
... en toen flitste het idee in Kolomoisky's brein:"Waarom doen we dit gewoon niet? Nog meer macht en controle over de grondstoffen van Oekraine."
en de 2e presidentskandidat(e) kwam ook uit zijn zak en op zijn tv ...
slava Kolomoisky :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 25 juli 2022 @ 13:44:19 #152
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_205454024
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Net es wat verder gezocht nav jouw eerdere post over [Z]elensky en Kolomoisky ...

Een acteur die in een TV-serie een gewone man speelt die ineens president wordt, uitgezonden op het TV-kanaal van een oligarch ...
Je kan het zo niet bedenken _O-
Dat was de repetitie. Ik zei het al eens eerder, de man heeft de rol van zijn leven.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 25 juli 2022 @ 14:07:21 #153
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205454173
quote:
88s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
Mooi

Als je dan ff meekijkt zie je idd 800 km kustlijn en een havenstad (Novorosyisk ofzo)

Die haven is een van de grootste van het zwarte Zee gebied en kt met een vlootbasis inclusief verharde shelters voor kernonderzeeërs

Er is een behoorlijke vlootactie nodig om de toegang tot de zwarte Zee af te sluiten en of je die nu lanceert vanaf Sebastopol of Galati maakt geen reet uit

Behalve dat Galati wel de faciliteiten heeft om NATO oorlogsschepen te ontvangen
Sowieso een interessant scenario. Rusland zou dan preventief Ukraine aan hebben gevallen omdat ze mogelijk lid zouden worden van NAVO en dan een aanval op Rusland zouden opzetten om dat hele gebied rond de zwarte zee in te nemen. Vergezocht is dan een woord wat in mij opkomt.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator maandag 25 juli 2022 @ 14:12:14 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205454201
Ja leuk voor de Tom Clancy reeks maar echt compleet fantasyland
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205454442
quote:
Rusland: raketaanval op Odessa heeft geen invloed op graandeal

De Russische raketaanval van zaterdag heeft volgens Rusland geen invloed op de graandeal die met Oekraïne is gesloten. Kremlinwoordvoerder Dmitri Peskov zei dat de aanval gericht was op militaire doelen en "op geen enkele manier verbonden is" met de infrastructuur die wordt gebruikt voor de export van graan. "Dit moet en zal geen invloed hebben op de uitvarende schepen."

De raketten raakten de haven van Odessa zaterdag kort nadat Rusland en Oekraïne tot een overeenkomst waren gekomen met Turkije en de Verenigde Naties om de uitvoer van graan via de Zwarte Zee te hervatten. Volgens Oekraïne is de infrastructuur van de haven beschadigd en zijn er gewonden gevallen door de aanval. Ook zou het kunstmuseum van Odessa zijn geraakt door projectielen. Moskou liet eerder weten dat het via een precisiebombardement een patrouilleboot van de Oekraïense marine had uitgeschakeld.

De deal over al het graan dat Oekraïne de afgelopen maanden niet kon verlaten kwam na lange onderhandelingen tot stand. Via de haven van Odessa zou nu 20 tot 25 miljoen ton geblokkeerd graan kunnen worden geëxporteerd.

De export van tarwe, mais en zonnebloem gebeurt voor 90% over zee en essentieel via Odessa, de belangrijkste haven van Oekraïne aan de Zwarte Zee. Odessa concentreert 60% van de Oekraïnse havenactiviteit.

Na de Russische raketaanval vroegen westerse leiders zich af wat de deal met Rusland waard was. Onder anderen de VN-baas António Guterres veroordeelde het bombardement scherp.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205454585
quote:
88s.gif Op maandag 25 juli 2022 13:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
Mooi

Als je dan ff meekijkt zie je idd 800 km kustlijn en een havenstad (Novorosyisk ofzo)

Die haven is een van de grootste van het zwarte Zee gebied en kt met een vlootbasis inclusief verharde shelters voor kernonderzeeërs

Er is een behoorlijke vlootactie nodig om de toegang tot de zwarte Zee af te sluiten en of je die nu lanceert vanaf Sebastopol of Galati maakt geen reet uit

Behalve dat Galati wel de faciliteiten heeft om NATO oorlogsschepen te ontvangen
Wie heeft het hier over de kuststrook en havens afsluiten via de Zwarte Zee?
pi_205454597
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 14:07 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Sowieso een interessant scenario. Rusland zou dan preventief Ukraine aan hebben gevallen omdat ze mogelijk lid zouden worden van NAVO en dan een aanval op Rusland zouden opzetten om dat hele gebied rond de zwarte zee in te nemen. Vergezocht is dan een woord wat in mij opkomt.
Iets wat Amerika als reden opgaf om Afghanistan aan te vallen.
Preventieve aktie mbt terrorisme.
En zo werken dit soort tactische beschouwingen nu eenmaal. En de NAVO snapt dit reuze goed maar veegde zijn reet af aan de gegronde bezwaren van de tegenpartij, in dit geval de Russen.
En dan heb je kans op dit soort militaire akties, wat de USA prima uitkwam. (daar hadden ze al op gerekend)
  Moderator maandag 25 juli 2022 @ 15:44:27 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205454793
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:18 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Wie heeft het hier over de kuststrook en havens afsluiten via de Zwarte Zee?
je hebt het over een prima spingplank om Rusland direct van de Zwarte zee af te sluiten

dan moet je die haven afsluiten toch?
en met al die kernonderzeeers dealen enzo

en dat kan vanuit Roemenie ook en vanuit Turkije ook ... die springplank is er al maar logischerwijs springt niemand eraf want daar zit niemand op te wachten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205454920
quote:
88s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
je hebt het over een prima spingplank om Rusland direct van de Zwarte zee af te sluiten

dan moet je die haven afsluiten toch?
en met al die kernonderzeeers dealen enzo

en dat kan vanuit Roemenie ook en vanuit Turkije ook ... die springplank is er al maar logischerwijs springt niemand eraf want daar zit niemand op te wachten
:N
  maandag 25 juli 2022 @ 15:58:39 #160
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205454976
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:22 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Iets wat Amerika als reden opgaf om Afghanistan aan te vallen.
Preventieve aktie mbt terrorisme.
En zo werken dit soort tactische beschouwingen nu eenmaal. En de NAVO snapt dit reuze goed maar veegde zijn reet af aan de gegronde bezwaren van de tegenpartij, in dit geval de Russen.
En dan heb je kans op dit soort militaire akties, wat de USA prima uitkwam. (daar hadden ze al op gerekend)
Jij denkt dat dit scenario daadwerkelijk plausibel is? Het gaat wel een flink end verder dan de redenen die de VS voor Afghanistan opgaf. Alsof Afghanistan van plan was Texas te gaan veroveren of zo...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 25 juli 2022 @ 15:59:39 #161
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205454986
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 14:56 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Nee tuurlijk is het geen probleem om met je vrachtschip rustig de haven in te varen terwijl de haven onder vuur wordt genomen :') Wat een onzin weer van de Russen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_205454987
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:58 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Jij denkt dat dit scenario daadwerkelijk plausibel is? Het gaat wel een flink end verder dan de redenen die de VS voor Afghanistan opgaf. Alsof Afghanistan van plan was Texas te gaan veroveren of zo...
Mja ik zie het Biden nog zeggen hoor...
maar of het daadwerkelijk op de teleprompter staat ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205455516
twitter
  maandag 25 juli 2022 @ 17:16:00 #164
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205455564
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:59 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Mja ik zie het Biden nog zeggen hoor...
maar of het daadwerkelijk op de teleprompter staat ...
Zou zomaar kunnen ja, maakt het nog niet een realistisch scenario ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_205456760
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:59 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Nee tuurlijk is het geen probleem om met je vrachtschip rustig de haven in te varen terwijl de haven onder vuur wordt genomen :') Wat een onzin weer van de Russen.
Ze knalden gewoon een oorlogsschip uit het water.
Staat nergens in die graan overeenkomst dat ze dat niet mogen doen...
pi_205459172
Gelukkig gaat het beter in Lycychansk nu de Oekrainische nazi's verdreven zijn.
Burgers hebben weer hoop...



Lysychansk People Speak - Uncensored Reportage!! LNR - Donbass
pi_205459174
Ukraine War: Mentally Challenged Man Tortured Near Lysychansk


Nazi akties van de Oekrainiers.
Donbass inwoners worden niet als Oekrainisch beschouwd maar als Russisch dus is alles geoorloofd blijkbaar.

En dat te bedenken dat het Westen nog steeds dat zwijn van een Zelensky steunt...
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 08:16:11 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205459394
Ik zit nog op de couveuse baby's te wachten en dan is de kaart wel weer vol voor deze oorlog
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205459469
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 08:16 schreef sp3c het volgende:
Ik zit nog op de couveuse baby's te wachten en dan is de kaart wel weer vol voor deze oorlog
Tja het valt natuurlijk niet mee om te constateren dat een hele hoop burgers in de Donbass regios heel blij zijn dat de Oekrainiers vertrokken zijn en dat ze blij zijn met de Russen.

Dat beschadigd natuurlijk je ingepompte anti Rusland beeld want volgens Zelensky willen ALLE Oekrainiers de Russen uit Oekraine hebben.

Dit is gewoon de beste oplossing.
Blauw Oekraine - Rood Novo Russia.
pi_205459545
The war in Ukraine is in its sixth month, and there’s no end in sight.

Here’s what we know…

Almost everything you heard about the war in Ukraine from U.S. media over the course of March, April and May was a lie.

You heard that Putin was losing the war.

You heard that Russians had poor training and low morale and were deserting in droves. You heard that Ukrainians were destroying Russian armor in large numbers to blunt the Russian advance.

None of this was true.

In fact, Russian troops have achieved major victories in Mariupol, Kherson, Severodonetsk, Lysychansk and other key targets that control rivers, ports and junctions in Ukraine.

U.S. Willing to Fight Russia to the Last Ukrainian
This article isn’t about strategy and I don’t want to get too deeply into the weeds, but Russia’s next targets are Slovyansk and Bakhmut, which will consolidate Russia’s control over the Luhansk and Donetsk regions.

Russia has also deployed anti-drone laser systems that have neutralized Ukraine’s ability to target Russian positions with drones. The endgame is the takeover of Odessa, which would give Russia control of 100% of Ukraine’s coastlines along the Sea of Azov and the Black Sea.

A negotiated settlement that cedes Russian control over Crimea and the Russian-speaking parts of eastern Ukraine is probably the most realistic solution available to end the war. But the U.S. doesn’t want the war to end. Its plan is to wear Russia down through a protracted conflict, no matter how much the Ukrainian people suffer.

The battlefield situation aside, the story is even worse from the U.S. perspective…

Blowback!
Russia is not just winning the war on the ground. It’s winning the global financial and economic war launched by Biden and our European allies.

Russia’s revenues from oil and natural gas exports are at all-time highs. The Russian ruble is much stronger today than it was when the war began. China and India are buying all the Russian oil that Europe is refusing to buy.

Meanwhile, the economies of the U.S. and the EU are in or very near to recession. Inflation is out of control in the West. Commodity shortages will lead quickly to food shortages and more empty shelves in supermarkets.

Across the board, Biden’s economic sanctions have backfired and are hurting the U.S. and Europe far more than they are hurting Russia.

Not Pro-Russian, But Pro-Truth
I’ve been reporting honestly on the war since the beginning. My readers have not been misled by false reporting because I’ve been candid about the real impact of sanctions and Russia’s brutal but effective battlefield tactics.

It’s not that I’m pro-Russian — I’m not. I’m pro-truth. And I don’t defend the Russian invasion in any way (although I do understand it).

Even Bloomberg and The New York Times are now starting to admit that the war is a lost cause for Ukraine and the U.S. economy is suffering from sanctions aimed at Russia. But it’s a little late for legacy media to get their story straight.


https://www.zerohedge.com(...)ess-death-and-misery
pi_205459588

FULL INTERVIEW: #GonzaloLira from #Ukraine says #Russia could sweep west from #Donbas in the war
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 09:17:17 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205459692
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 08:37 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Tja het valt natuurlijk niet mee om te constateren dat een hele hoop burgers in de Donbass regios heel blij zijn dat de Oekrainiers vertrokken zijn en dat ze blij zijn met de Russen.

Dat beschadigd natuurlijk je ingepompte anti Rusland beeld want volgens Zelensky willen ALLE Oekrainiers de Russen uit Oekraine hebben.

Dit is gewoon de beste oplossing.
Blauw Oekraine - Rood Novo Russia.
[ afbeelding ]
Nou ik weet niet of je wel eens in de regio geweest bent maar dat er daar volk woont dat blij is met de Russen had ik je van te voren kunnen vertellen hoor

Maar voor dit soort spookverhalen wacht ik toch liever tot de kruitdampen zijn weggetrokken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205459763
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nou ik weet niet of je wel eens in de regio geweest bent maar dat er daar volk woont dat blij is met de Russen had ik je van te voren kunnen vertellen hoor

Maar voor dit soort spookverhalen wacht ik toch liever tot de kruitdampen zijn weggetrokken
Ik woon er vlakbij en hoor ook van meerdere collega's (als bevestiging voor mijn eigen inzichten) dat het water en vuur is tussen de Noord/West en de Zuid/Oost Oekrainiers.
Vooral aan de grens tussen Moldavie en Oekraine zijn de Oekrainische para militaire troepen totaal gestoord, hypernerveus en kompleet doorgeslagen.

UN zou gewoon een vredesmacht ertussen moeten zetten maar de UN zit ook in de zak van de Amerikanen dus die doen niets.
pi_205459797
quote:
Oekraïne wil Russische “indringers” helpen verwijderen uit separatistische regio in Moldavië

In het oosten van Moldavië bevindt zich Transnistrië, een regio die al decennialang in handen is van pro-Russische separatisten. Oekraïne heeft nu meegedeeld zijn buurland te willen helpen de “indringers” uit de streek te verwijderen, iets wat Moldavië al jarenlang aan de VN vraagt.

Natalia Gavrilita, de premier van Moldavië, zei zondag nogmaals dat ze bang is dat het land wel eens het volgende slachtoffer van Poetins oorlogsmachine zou kunnen worden. Die angsten zijn niet ongegrond: sinds de zogenaamde “tweede fase” van Poetins invasie begon, lijkt het erop dat de Russen het volledige zuiden van Oekraïne, samen met de Donbasregio, proberen in te palmen.

Hoewel het momenteel niet waarschijnlijk lijkt dat dit in de nabije toekomst zal lukken – er zijn zelfs tekenen dat Oekraïne in het Zuiden een tegenoffensief op poten zet – zou een Oekraïense kustlijn die door de Russen wordt gecontroleerd, betekenen dat het Kremlin een landcorridor heeft naar Transnistrië. En dat zou slecht nieuws zijn voor Moldavië.

“We maken ons zorgen”
De pro-Russische factie die de leiding heeft in de separatistische regio, heeft immers al vaak aangegeven een deel van Rusland uit te willen maken. Mochten Russische troepen dus de grens met de regio bereiken, is de kans zeer groot dat Rusland de onafhankelijkheid van de separatistische regio zou erkennen, net zoals het in februari in Loegansk en Donetsk deed, juist voordat het Oekraïne binnenviel.

Bovendien zouden Poetins onderknuppels beweren dat de Russisch sprekende bevolking in Moldavië onderdrukt worden, hetzelfde voorwendsel dat Poetin gebruikte om Oekraïne binnen te vallen. Dat zou de deur naar een potentiële invasie openzetten.

Moldavië is, net als Oekraïne, geen lid van de NAVO en zou dus niet onder de bescherming van de organisatie vallen moest Poetin besluiten het land aan te vallen. “We maken ons natuurlijk zorgen”, vertelde premier Gavrilitia zondag aan CNN. “Het is voorlopig een hypothetisch scenario, maar als de militaire acties verder gaan, naar het zuidwestelijke deel van Oekraïne, wordt dat zeer zorgwekkend.”

1.700 Russische soldaten
De dreiging wordt zelfs nog groter, als rekening wordt gehouden met het feit dat Rusland zo’n 1.700 soldaten gestationeerd heeft in Transnistrië, zogezegd om de vrede te bewaren, maar ook om een wapendepot uit het Sovjettijdperk te bewaken. In die opslagplaats zouden zich tot 20.000 ton aan Russische wapens bevinden.

De troepen zijn in twee groepen onderverdeeld: de Russische vredestroepen, die een mandaat hebben om de kalmte in de regio te bewaren, en de troepen van de zogenaamde ‘Operatieve Groep’ van het Russische leger, de OGRT. Die laatste heeft geen mandaat om in de regio te verblijven, maar is daar onder het voorwendsel om het munitiedepot te bewaken.

De OGRT is ondergeschikt aan het Russische leger in Sint-Petersburg. Het wordt door zowel Oekraïne als Moldavië als een echte dreiging gezien. Volgens Moldavische militaire bronnen bestaat de OGRT voornamelijk uit zo’n 100 officieren, die daarnaast lokale Transnistrische mannen inhuren als soldaten. Volgens de Moldavische regering is er ook geen reëel onderscheid tussen de OGRT en de vredestroepen.

“Indringers op zijn grondgebied”
Dat de regio, die een grens deelt met Oekraïne, overgenomen zou kunnen worden, is dus ook slecht nieuws voor Oekraïne zelf. Het land zou, mocht Rusland erin slagen om zowel het zuid-westen als Transnistrië over te nemen, zo goed als omsingeld zijn door pro-Russische regio’s. De Russische soldaten die daar nu gestationeerd zijn, zouden dan mee kunnen helpen met de verdere invasie van Oekraïne.

Het is exact om die reden dat Oekraïne daar een stokje voor wil steken. Het hoofd van de inlichtingendienst van het Oekraïense ministerie van Defensie, Kirill Boedanov, zei vrijdag zelfs dat de speciale eenheden klaarstaan om Moldavië te helpen om de Russen uit Transnistrië te jagen.

“Ik steun de wens van Moldavië om zich te ontdoen van de bezettingstroepen op hun grondgebied. Wij zullen er alles aan doen om de Moldavische staat te helpen zich te ontdoen van de indringers op zijn grondgebied”, vertelde Boedanov tijdens een telethon op de Oekraïense televisie.

“Illegaal op ons grondgebied”
De uitspraken van Boedanov komen er nadat Rusland Moldavië ervan beschuldigde een troepenrotatie die Transnistrië als bestemming had “zonder reden” te hebben geblokkeerd. “Op de luchthaven van Chisinau (de Moldavische hoofdstad, red.) werden Russische officieren die op weg waren naar Transnistrië om zich bij bij het Russische contingent te voegen, vele malen zonder uitleg vastgehouden”, vertelde Alexey Polishtjoek, een woordvoerder van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken.

Maar volgens Moldavië, dat al jarenlang kritiek uit op de militaire aanwezigheid van Moskou in de regio, waren de troepen die werden tegengehouden illegaal op het Moldavische grondgebied. “De binnenkomst van officieren van de zogenaamde ‘Operatieve Groep’ van de Russische troepen, een formatie die zich illegaal op het grondgebied bevindt en onze neutrale status schendt, werd niet toegestaan”, zei de Moldavische regering in een verklaring.

Moldavië wil dat niet enkel de OGRT, maar alle Russische troepen zich uit het land terugtrekken, alsook dat alle munitiedepots worden verwijderd. Het land aanvaardt al sinds 2015 niet meer dat Russische troepen elkaar in Transnistrië afwisselen en heeft al meermaals aan de Verenigde Naties gevraagd om iets aan de kwestie te doen.

https://www.msn.com/nl-be(...)4bc6ab5f98c8d8cb7d97
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')