abonnement Unibet Coolblue
pi_205472998
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:52 schreef Za het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd :)
Ik kende Ab Flipse niet, volg hem nu een beetje op twitter even kijken wat ie allemaal post.
pi_205474168
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:54 schreef NeeOfTochJA het volgende:

Ik kende Ab Flipse niet, volg hem nu een beetje op twitter even kijken wat ie allemaal post.
Ik kende hem ook niet, laat ff weten hoe jij hem inschat.
pi_205480908
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:20 schreef Za het volgende:

[..]
Ik kende hem ook niet, laat ff weten hoe jij hem inschat.
pi_205486204
quote:
Antwoorden geeft hij niet, is slechts een aanjager die voor veel geld denkt advies te kunnen geven.

Onaangename man ook met zijn "heb ik geen tijd voor", over mensen die nog geen plan uitgewerkt hadden liggen.

Een soort geloofwaardige stoker die een podium krijgt en daar vervolgens riant mee verdient. IMO.

Dat het hier fout gaat lopen ben ik het uiteraard mee eens, iedereen denk ik, maar deze man heeft niets te bieden, helaas een charlatan.
pi_205486232
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 02:06 schreef Za het volgende:

[..]
Antwoorden geeft hij niet, is slechts een aanjager die voor veel geld denkt advies te kunnen geven.

Onaangename man ook met zijn "heb ik geen tijd voor", over mensen die nog geen plan uitgewerkt hadden liggen.

Een soort geloofwaardige stoker die een podium krijgt en daar vervolgens riant mee verdient. IMO.

Dat het hier fout gaat lopen ben ik het uiteraard mee eens, iedereen denk ik, maar deze man heeft niets te bieden, helaas een charlatan.
Beetje raar idd, dat andere filmpje was beter. Weet niet of hij er veel aan verdient.
pi_205493000
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 02:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:

Beetje raar idd, dat andere filmpje was beter. Weet niet of hij er veel aan verdient.
Er is een rits filmpjes met hem zag ik (omroep Flevoland meen ik?), wellicht zit er nog iets interessants tussen, maar ik vertrouw hem niet meer zo.

Neemt niet weg dat ik de discussie of je wel of niet wat cash moet hebben liggen, wat Zwitserse Franken kopen of wat goud, gewoon voor de toekomst een interessante vind.
pi_205493077
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 18:51 schreef Grems het volgende:
Als na de afgelopen twee jaar één ding duidelijk zou moeten zijn dan is het dat ook of wellicht zelfs juist Westerse overheden gewoon kunnen doen wat ze willen.
Grappig. Ik zou het net andersom zeggen. Veel maatregelen en alles (!) is teruggedraaid. Daarmee zijn de overheden die zelfverworven macht weer kwijt, vrijwillig. Als ze zoals jij zegt alles kunnen doen dan hadden ze dat nooit teruggegeven....
  vrijdag 29 juli 2022 @ 19:21:46 #33
451005 Grems
Clown World
pi_205493149
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 19:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Grappig. Ik zou het net andersom zeggen. Veel maatregelen en alles (!) is teruggedraaid. Daarmee zijn de overheden die zelfverworven macht weer kwijt, vrijwillig. Als ze zoals jij zegt alles kunnen doen dan hadden ze dat nooit teruggegeven....
Die hebben ze zonder enig verzet vanuit de bevolking met een week cijfertjes smijten gewoon weer terug dus dat zegt mij niet zo veel.
pi_205493218
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 19:21 schreef Grems het volgende:

[..]
Die hebben ze zonder enig verzet vanuit de bevolking met een week cijfertjes smijten gewoon weer terug dus dat zegt mij niet zo veel.
Hoe moet ik dat zien? Dat terugdraaien van alle maatregelen en dus weggeven van al die macht was een twintigtal vergissinkjes achter elkaar?
  vrijdag 29 juli 2022 @ 19:30:42 #35
451005 Grems
Clown World
pi_205493237
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 19:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoe moet ik dat zien? Dat terugdraaien van alle maatregelen en dus weggeven van al die macht was een twintigtal vergissinkjes achter elkaar?
Dat ze een week lang laten weten hoeveel mensen er op dat moment een snotneus hebben en op basis daarvan gewoon weer gaan doen waar ze zin in hebben, gewoon zoals het er staat.
pi_205634455
Kan de overheid beslag leggen op ons spaargeld?

Een interessant linkje over "Bail In"

https://financieel.infonu(...)ail-in-bail-out.html

En nog een interessante link over "Het Tientje van Lieftinck:: De geldzuivering van 1945"

https://www.goudstandaard(...)ldzuivering-van-1945

Deze overheid kan wel zeker iets doen met ons vermogen, en het ligt ook wel in de lijn der verwachtingen dat ze dit zullen gaan doen.
pi_205635751
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:11 schreef PieterCornelis het volgende:
Kan de overheid beslag leggen op ons spaargeld?

Een interessant linkje over "Bail In"

https://financieel.infonu(...)ail-in-bail-out.html
Interessant!
In zekere zin kun je de enorme heffingen op energie en sowieso de belasting op alle producten die maar in prijs blijven stijgen zien als een verkapte vorm van confiscate bij 0% rente op je spaargeld.
pi_205638425
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:33 schreef Za het volgende:

[..]
Interessant!
In zekere zin kun je de enorme heffingen op energie en sowieso de belasting op alle producten die maar in prijs blijven stijgen zien als een verkapte vorm van confiscate bij 0% rente op je spaargeld.
Je doet alsof dat heel speciaal is, maar eigenlijk is het gewoon algemene kennis dat een staat belasting kan heffen op ofwel inkonsten, economische activiteit, winst of vermogen van burgers of bedrijven die onder hun soevereiniteit vallen.


De amerikaanse overheid heft bv ook belasting op de vermogen van iedereen die een amerikaans paspoort heeft, ook als die niet in amerika hun verblijf hebben.


Burgers kunnen uiteindelijk afstand doen van hun staatsburgerschap of ingezetenschap (en bedrijven ook, aangezien dit voor bedrijven makkelijker is, is het ook een machtsmiddel dat veel bedrijven benutten om belasting-ontwijkende maatregelen nemen, bv een groot aantal bedrijven die als postbusfirma in nederland belastingen in andere landen ontwijken).
De andere optie is dat burgers in oostand komen of in een democratie zou het in theorie mogelijk zijn dat ze stemmen op partijen die beloven de belastingen te verlagen...
Maar de realiteit is dat van die beloftes eerder weinig komt, in nederland voert bv de VVD al heel lang campagne op dat punt, misschien klopte het ooit, bv was de VVD zeer belangrijk bij Operatie Oord, een belastingherziening in de jaren tachtig, die echter in de realiteit en qua overheidsbudget door minister Kok van de PvdA doorgevoerd werd in kabinet Lubbers-III, het enige kabinet dat in 4 jaar haar bestedingen liet afnemen en een lagere overheidsbegroting naliet dan waarmee ze aantrad
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_205638476
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:33 schreef Za het volgende:

[..]
Interessant!
In zekere zin kun je de enorme heffingen op energie en sowieso de belasting op alle producten die maar in prijs blijven stijgen zien als een verkapte vorm van confiscate bij 0% rente op je spaargeld.
Zeker, maar ook de inflatie is ook een vorm van vermogens vernietiging en zeker wanneer het voor 2022 wel eens op en zelfs boven die 20% uit kan gaan komen.

Nu hoor je de laatste week best wat mensen piepen en schelden over dat ze bijvoorbeeld bij de NS gaan staken omdat ze met 4,5% en een fooi van 500 euro bruto voor 12 maanden geen genoegen nemen.

Maar wat dan, zo maar even zonder slag of stoot die 15,5% op de koopkracht inleveren aan BV Nederland/overheid, en wat krijgen ze er voor terug?

Helemaal niks want deze 15,5% inleveren is het toestaan van een vorm van gelegaliseerde diefstal, de overheid en verder alle andere bedrijven en dienstverleners zullen deze 20% inflatie door gaan berekenen, of ze doen het nu al, in de tarieven om aan het einde van het boekjaar toch extra winst bij kunnen moeten schrijven in de boeken.

Iedereen die akkoord gaat met minder dan de inflatie laat zich bestelen, onze overheid is daarmee de lachende derde omdat het paupervolk ondertussen netto bijna 1/5 van zijn koopkracht, macht en vrijheid om zelf iets te kunnen bekostigen in één jaar heeft ingeleverd.

En nog steeds hangt het gepeupel de vlag uit wanneer ze een schamele 3% of 4% uit onderhandeld hebben en worden ze boos wanneer anderen dit niet pikken.
pi_205641286
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:11 schreef RM-rf het volgende:

Je doet alsof dat heel speciaal is, maar eigenlijk is het gewoon algemene kennis dat een staat belasting kan heffen op ofwel inkonsten, economische activiteit, winst of vermogen van burgers of bedrijven die onder hun soevereiniteit vallen.
Waar precies?

In 2021 bestond 63% van de energieprijs uit btw en heffingen. Misschien niet heel speciaal, maar heden wordt op die manier op legale wijze je banktegoed geplunderd.
pi_205642220
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 00:13 schreef Za het volgende:

[..]
Waar precies?

In 2021 bestond 63% van de energieprijs uit btw en heffingen. Misschien niet heel speciaal, maar heden wordt op die manier op legale wijze je banktegoed geplunderd.
100% van al je inkomsten die je uitgeeft aan consumptie, waaronder je energieconsumptie, gaan af van je vermogen te sparen...

Dat is nu niet anders dan vroeger,
Altijd golden er heffingen, buiten de gewone btwheffing zijn die overigens niet aan de prijs gebonden en drijven deze heffingen de prijs niet extra op, sterker nog, momenteel zijn een aantal heffingen juist tijdelijk lager gezet wegens de sterk opgelopen prijs, bij hoge energieprijzen daalt dus het percentage dat heffingen uitmaken van de totale prijs, des te meer gaat extra naar grote cincernen en producenten van grondstoffen.

Het is een beetje raar als je daar nu pas achterkomt of doet alsof daarachter een 'Groot Plan' steekt kdat grote plan bestaat en noemen we 'economie' )
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_205644314
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:17 schreef PieterCornelis het volgende:

Zeker, maar ook de inflatie is ook een vorm van vermogens vernietiging en zeker wanneer het voor 2022 wel eens op en zelfs boven die 20% uit kan gaan komen.

Nu hoor je de laatste week best wat mensen piepen en schelden over dat ze bijvoorbeeld bij de NS gaan staken omdat ze met 4,5% en een fooi van 500 euro bruto voor 12 maanden geen genoegen nemen.

Maar wat dan, zo maar even zonder slag of stoot die 15,5% op de koopkracht inleveren aan BV Nederland/overheid, en wat krijgen ze er voor terug?

Helemaal niks want deze 15,5% inleveren is het toestaan van een vorm van gelegaliseerde diefstal, de overheid en verder alle andere bedrijven en dienstverleners zullen deze 20% inflatie door gaan berekenen, of ze doen het nu al, in de tarieven om aan het einde van het boekjaar toch extra winst bij kunnen moeten schrijven in de boeken.

Iedereen die akkoord gaat met minder dan de inflatie laat zich bestelen, onze overheid is daarmee de lachende derde omdat het paupervolk ondertussen netto bijna 1/5 van zijn koopkracht, macht en vrijheid om zelf iets te kunnen bekostigen in één jaar heeft ingeleverd.

En nog steeds hangt het gepeupel de vlag uit wanneer ze een schamele 3% of 4% uit onderhandeld hebben en worden ze boos wanneer anderen dit niet pikken.
Eens.
Een recent filmpje van Ab Flipse oa hieromtrend:

pi_206006876
A quick video on the situation in Lebanon where they are gearing up for bank bails which will see bank depositors lose up to 90-95% of their money.

Plaats hier uw advertentie
pi_206009611
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:42 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
A quick video on the situation in Lebanon where they are gearing up for bank bails which will see bank depositors lose up to 90-95% of their money.

Ab Flipse zegt feitelijk hetzelfde, en je hoort dit nu steeds vaker her en der.
Wat denk jij ervan?
pi_206009744
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 18:51 schreef Za het volgende:

[..]
Ab Flipse zegt feitelijk hetzelfde, en je hoort dit nu steeds vaker her en der.
Wat denk jij ervan?
Ik hou ieder geval zo min mogelijk geld op de bank. In de comments las ik dat aandelen brokers geen bail ins doen, dus daar staat je geld veiliger (daar kan je ook vaak dollars aanhouden dus misschien interessant). Al konden mensen de afgelopen tijd niet meer bij hun Russische aandelen komen dus ze kunnen het altijd blokkeren.
Plaats hier uw advertentie
pi_206010098
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 19:02 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Ik hou ieder geval zo min mogelijk geld op de bank. In de comments las ik dat aandelen brokers geen bail ins doen, dus daar staat je geld veiliger (daar kan je ook vaak dollars aanhouden dus misschien interessant). Al konden mensen de afgelopen tijd niet meer bij hun Russische aandelen komen dus ze kunnen het altijd blokkeren.
Hoe heb je je vermogen dan wél veilig gesteld?


Of bedoel met 'ik heb zo min mogelijk geld op de bank' vooral dat je vrijwel geen vermogenswaardes bezit?

Ik betwijfel of dat een erg slimme strategie is
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206010134
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 19:33 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Hoe heb je je vermogen dan wél veilig gesteld?

Of bedoel met 'ik heb zo min mogelijk geld op de bank' vooral dat je vrijwel geen vermogenswaardes bezit?

Ik betwijfel of dat een erg slimme strategie is
Heb ook nog wat goud en zilver, wel bij een dealer. Misschien ook nog eens wat fysiek kopen.
Plaats hier uw advertentie
pi_206165865
twitter
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:51:34 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206166447
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Maar wat als diezelfde overheid die je spaargeld afneemt het gebruik van cash gewoon verbiedt?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206166563
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar wat als diezelfde overheid die je spaargeld afneemt het gebruik van cash gewoon verbiedt?
Dat zal niet van de 1 op andere dag gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')