abonnement bol.com Coolblue
pi_205432042

IMO een interessante analyse met behartenswaardige tips.
Toch gok ik dat deze discussie hier op BNW terecht zal komen indien ik hem elders plaats.
Voor de zekerheid een cash buffer of wat bv Zwitserse Franken, ik denk dat het geen slecht idee is, zeker voor degenen met flinke spaartegoeden is een opdeling over verschillende valuta of goud imo heden iets om te overwegen.

Misschien gelooft niet iedereen in het geschetste scenario (halverwege de video), ik wel.

Spaargeld discussie is btw 2e helft van de video.

Voor nu ga ik even van het mooie weer genieten, hopelijk is er later op de dag of morgen een interessante discussie waar ik aan kan deelnemen.
  zaterdag 23 juli 2022 @ 15:30:04 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205432249
Beslag leggen lijkt me niet. Wel kan de vermogensbelasting fors omhoog gaan. Maar geen nood, het grootkapitaal is veilig, men stemt immers massaal VVD/D66, en die zullen zich daar tegen verzetten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205432264
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 14:55 schreef Za het volgende:
Voor nu ga ik even van het mooie weer genieten
Hoe ga je dat bewerkstelligen dan?
pindazakje
pi_205432270
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 14:55 schreef Za het volgende:

IMO een interessante analyse met behartenswaardige tips.
Toch gok ik dat deze discussie hier op BNW terecht zal komen indien ik hem elders plaats.
Voor de zekerheid een cash buffer of wat bv Zwitserse Franken, ik denk dat het geen slecht idee is, zeker voor degenen met flinke spaartegoeden is een opdeling over verschillende valuta of goud imo heden iets om te overwegen.

Misschien gelooft niet iedereen in het geschetste scenario (halverwege de video), ik wel.

Spaargeld discussie is btw 2e helft van de video.

Voor nu ga ik even van het mooie weer genieten, hopelijk is er later op de dag of morgen een interessante discussie waar ik aan kan deelnemen.
Sowieso moet je een deel van je euro's omzetten in iets anders, is het niet vanwege de mogelijkheid van beslaglegging door de overheid dan is het wel vanwege de geldontwaarding. En in Cyprus was er door de banken al beslag gelegd op een deel van je spaargeld dus kan zomaar hier ook gebeuren. Dollars, edelmetalen, bitcoin etc.
Plaats hier uw advertentie
pi_205432327
Wat ze ook kunnen doen, is banken sluiten wanneer er een bankrun zijn. Daarmee kunnen men de geld bevriezen en verliezen. Of een geldopname limiet zetten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_205432469
Ja, kijk maar naar Nederlanders van Russische origine met meer dan 100k op de rekening. Of kijk naar de Joden in de tweede wereldoorlog, of de Palestijnen nu.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_205434251
Ja.

Of het terecht is? Dat maakt de D66-rechter wel uit.
Als er wetgeving voor is blijkbaar wel.

Waarom mag ik geen mensen levenslang opsluiten en de Overheid wel?
Overheid kan alles. Of het ook mág is een tweede.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205434393
Als dat gebeurt dan is vermogen het minste waar je bang voor moet zijn...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205434408
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 18:24 schreef Het_Bokje het volgende:
Ja.

Of het terecht is? Dat maakt de D66-rechter wel uit.
Als er wetgeving voor is blijkbaar wel.

Waarom mag ik geen mensen levenslang opsluiten en de Overheid wel?
Overheid kan alles. Of het ook mág is een tweede.
Dat mag jij ook hoor, dan moet je wel meer macht hebben dan de andere machthebber.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zaterdag 23 juli 2022 @ 18:50:02 #11
146299 crew  laforest
Kosmopoliet en globalist
pi_205434496
Als Cyprus en Griekenland dat kunnen doen, dan kan Nederland dat ook met de juiste wetgeving.
...the understanding is itself the source of the laws of nature Kant A127
  zaterdag 23 juli 2022 @ 18:51:41 #12
451005 Grems
Clown World
pi_205434523
Als na de afgelopen twee jaar één ding duidelijk zou moeten zijn dan is het dat ook of wellicht zelfs juist Westerse overheden gewoon kunnen doen wat ze willen.
pi_205439738
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 15:34 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

Sowieso moet je een deel van je euro's omzetten in iets anders, is het niet vanwege de mogelijkheid van beslaglegging door de overheid dan is het wel vanwege de geldontwaarding. En in Cyprus was er door de banken al beslag gelegd op een deel van je spaargeld dus kan zomaar hier ook gebeuren. Dollars, edelmetalen, bitcoin etc.
Zwitserse Franken en goud?

Ik denk ook dat het hier kan gebeuren, vooral omdat we net voor de invasie 2 jaar de coronacrisis hadden, en dat gevolgd door een energie en economische crisis, het houdt een keer op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 24-07-2022 02:03:27 ]
pi_205439774
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 18:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als dat gebeurt dan is vermogen het minste waar je bang voor moet zijn...
Wanneer men zijn vermogen veilig stelt is vetrekken een reële optie, indien gewenst.
pi_205439957
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 18:51 schreef Grems het volgende:
Als na de afgelopen twee jaar één ding duidelijk zou moeten zijn dan is het dat ook of wellicht zelfs juist Westerse overheden gewoon kunnen doen wat ze willen.
Daarom als je nog kan een deel van je geld in goud of zilver omzetten. Tastbaar that is, dus niet bij de bank. En ik zou niet te lang wachten.
pi_205440100
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 01:52 schreef Za het volgende:

[..]
Zwitserse Franken en goud?

Ik denk ook dat het hier kan gebeuren, vooral omdat we net voor de invasie 2 jaar de coronacrisis hadden, en dat gevolgd door een energie en economische crisis, het houdt een keer op.
Zwitserse Franken kan ja, weet je een goede plek waar je die kan kopen?
  Moderator zondag 24 juli 2022 @ 06:42:04 #17
146299 crew  laforest
Kosmopoliet en globalist
pi_205440137
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 02:36 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Daarom als je nog kan een deel van je geld in goud of zilver omzetten. Tastbaar that is, dus niet bij de bank. En ik zou niet te lang wachten.
Gold reserve act anyone? O-)
...the understanding is itself the source of the laws of nature Kant A127
pi_205442190
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 05:37 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

Zwitserse Franken kan ja, weet je een goede plek waar je die kan kopen?
Bij een grenswisselkantoor in je buurt, ze heten GWK Travelex. Ik gok dat je van tevoren moet bestellen.
pi_205442281
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 13:37 schreef Za het volgende:

[..]
Bij een grenswisselkantoor in je buurt, ze heten GWK Travelex. Ik gok dat je van tevoren moet bestellen.
Ik bedoelde eigenlijk giraal. Een Zwitserse bankrekening openen lijkt niet makkelijk en je geld bij een Nederlandse bank laten staan vertrouw ik ook niet zo.
pi_205442565
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 13:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

Ik bedoelde eigenlijk giraal. Een Zwitserse bankrekening openen lijkt niet makkelijk en je geld bij een Nederlandse bank laten staan vertrouw ik ook niet zo.
Om die reden is de enige optie toch om het cash te hebben?
pi_205442729
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 14:24 schreef Za het volgende:

[..]
Om die reden is de enige optie toch om het cash te hebben?
Ja dat wel maar je gaat ook niet veel cash thuis laten lijkt me.
pi_205442971
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 14:39 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

Ja dat wel maar je gaat ook niet veel cash thuis laten lijkt me.
Wanneer je dat niet doet heb je in geval van beperkte mogelijkheden tot geldopname of tijdelijke sluiting van banken iig cash euro's, of in het buitenland een sterke valuta achter de hand.
pi_205469950
twitter
Is Slava Taiwani a thing yet?
pi_205470047
Heel simpel, ja.

de Overheid _kan_ wetten aanpassen, zelfs de grondwet en heeft altijd een theoretische mogelijkheid ook op vermogenswardes beslag te leggen...

deels doet ook onze overheid dat nu al, zie belastingen, of zie de 'pluk-ze-wetgeving'.
Wel zal bv eenoverheid die een grote beehofte aan mandaten en ondersteuning onder de bevolking daarbij ook een bepaalde 'rechtvaardiging' bij aanhouden die erop gericht is de toestemming van het volk te behouden.

In de meeste westerse rechtstaten gaat het dan erom dat de overheid bepaalde collectieve diensten aanbied van dat geld, Onderwijs, Zorg, Veiligheid (zowel een fysieke als economische basiszekerheid) en Infrastructuur...
echter, in een neoliberale instelling zijn veel van dit soort collectieve diensten vaak ook steeds commercieler geworden en worden burgers ook gevraagd naast de collectieve betalingn er veelal ook extra voor afname te betalen...
dat doet ook de ondersteuning voor financiering via collectieve betalingen afnemen, en in veel verregaande neoliberale staten zie je ook steeds sterker dat de overheid 'claimt' collectieve financiering terug te willen nemen met de suggestie dat dan belastingen kunnen dalen (dat doen ze echter nooit, effectief zie je veelal dat vooral de kosten voor burgers toenemen des te meer bezuinigd wordt)

Een andere optie die in de geschiedenis ook vaak is toegepast is dat een overheid specifieke groepen hun vermogenswaardes afneemt, denk aan onteigeningen van bepaalde rijke burgers en ondernemingen onder communistische regimes, of juist het onteigenen van specifieke bevolkingsgroepen onder nationaal-racistische regimes
Der der den Wind der Veränderung spürt, sollte keinen Windschutz sondern eine Windmühle bauen.
pi_205472970
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 11:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Ik ben benieuwd :)
pi_205472998
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:52 schreef Za het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd :)
Ik kende Ab Flipse niet, volg hem nu een beetje op twitter even kijken wat ie allemaal post.
pi_205474168
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:54 schreef NeeOfTochJA het volgende:

Ik kende Ab Flipse niet, volg hem nu een beetje op twitter even kijken wat ie allemaal post.
Ik kende hem ook niet, laat ff weten hoe jij hem inschat.
pi_205480908
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:20 schreef Za het volgende:

[..]
Ik kende hem ook niet, laat ff weten hoe jij hem inschat.
pi_205486204
quote:
Antwoorden geeft hij niet, is slechts een aanjager die voor veel geld denkt advies te kunnen geven.

Onaangename man ook met zijn "heb ik geen tijd voor", over mensen die nog geen plan uitgewerkt hadden liggen.

Een soort geloofwaardige stoker die een podium krijgt en daar vervolgens riant mee verdient. IMO.

Dat het hier fout gaat lopen ben ik het uiteraard mee eens, iedereen denk ik, maar deze man heeft niets te bieden, helaas een charlatan.
pi_205486232
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 02:06 schreef Za het volgende:

[..]
Antwoorden geeft hij niet, is slechts een aanjager die voor veel geld denkt advies te kunnen geven.

Onaangename man ook met zijn "heb ik geen tijd voor", over mensen die nog geen plan uitgewerkt hadden liggen.

Een soort geloofwaardige stoker die een podium krijgt en daar vervolgens riant mee verdient. IMO.

Dat het hier fout gaat lopen ben ik het uiteraard mee eens, iedereen denk ik, maar deze man heeft niets te bieden, helaas een charlatan.
Beetje raar idd, dat andere filmpje was beter. Weet niet of hij er veel aan verdient.
pi_205493000
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 02:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:

Beetje raar idd, dat andere filmpje was beter. Weet niet of hij er veel aan verdient.
Er is een rits filmpjes met hem zag ik (omroep Flevoland meen ik?), wellicht zit er nog iets interessants tussen, maar ik vertrouw hem niet meer zo.

Neemt niet weg dat ik de discussie of je wel of niet wat cash moet hebben liggen, wat Zwitserse Franken kopen of wat goud, gewoon voor de toekomst een interessante vind.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 19:15:40 #32
152519 opgebaarde
*beschikbaar voor een boodscha
pi_205493077
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 18:51 schreef Grems het volgende:
Grappig. Ik zou het net andersom zeggen. Veel maatregelen en alles (!) is teruggedraaid. Daarmee zijn de overheden die zelfverworven macht weer kwijt, vrijwillig. Als ze zoals jij zegt alles kunnen doen dan hadden ze dat nooit teruggegeven....
*hier kan uw boodschap komen te staan
  vrijdag 29 juli 2022 @ 19:21:46 #33
451005 Grems
Clown World
pi_205493149
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 19:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Grappig. Ik zou het net andersom zeggen. Veel maatregelen en alles (!) is teruggedraaid. Daarmee zijn de overheden die zelfverworven macht weer kwijt, vrijwillig. Als ze zoals jij zegt alles kunnen doen dan hadden ze dat nooit teruggegeven....
Die hebben ze zonder enig verzet vanuit de bevolking met een week cijfertjes smijten gewoon weer terug dus dat zegt mij niet zo veel.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 19:28:20 #34
152519 opgebaarde
*beschikbaar voor een boodscha
pi_205493218
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 19:21 schreef Grems het volgende:

[..]
Die hebben ze zonder enig verzet vanuit de bevolking met een week cijfertjes smijten gewoon weer terug dus dat zegt mij niet zo veel.
Hoe moet ik dat zien? Dat terugdraaien van alle maatregelen en dus weggeven van al die macht was een twintigtal vergissinkjes achter elkaar?
*hier kan uw boodschap komen te staan
  vrijdag 29 juli 2022 @ 19:30:42 #35
451005 Grems
Clown World
pi_205493237
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 19:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoe moet ik dat zien? Dat terugdraaien van alle maatregelen en dus weggeven van al die macht was een twintigtal vergissinkjes achter elkaar?
Dat ze een week lang laten weten hoeveel mensen er op dat moment een snotneus hebben en op basis daarvan gewoon weer gaan doen waar ze zin in hebben, gewoon zoals het er staat.
pi_205634455
Kan de overheid beslag leggen op ons spaargeld?

Een interessant linkje over "Bail In"

https://financieel.infonu(...)ail-in-bail-out.html

En nog een interessante link over "Het Tientje van Lieftinck:: De geldzuivering van 1945"

https://www.goudstandaard(...)ldzuivering-van-1945

Deze overheid kan wel zeker iets doen met ons vermogen, en het ligt ook wel in de lijn der verwachtingen dat ze dit zullen gaan doen.
pi_205635751
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:11 schreef PieterCornelis het volgende:
Kan de overheid beslag leggen op ons spaargeld?

Een interessant linkje over "Bail In"

https://financieel.infonu(...)ail-in-bail-out.html
Interessant!
In zekere zin kun je de enorme heffingen op energie en sowieso de belasting op alle producten die maar in prijs blijven stijgen zien als een verkapte vorm van confiscate bij 0% rente op je spaargeld.
pi_205638425
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:33 schreef Za het volgende:

[..]
Interessant!
In zekere zin kun je de enorme heffingen op energie en sowieso de belasting op alle producten die maar in prijs blijven stijgen zien als een verkapte vorm van confiscate bij 0% rente op je spaargeld.
Je doet alsof dat heel speciaal is, maar eigenlijk is het gewoon algemene kennis dat een staat belasting kan heffen op ofwel inkonsten, economische activiteit, winst of vermogen van burgers of bedrijven die onder hun soevereiniteit vallen.

De amerikaanse overheid heft bv ook belasting op de vermogen van iedereen die een amerikaans paspoort heeft, ook als die niet in amerika hun verblijf hebben.

Burgers kunnen uiteindelijk afstand doen van hun staatsburgerschap of ingezetenschap (en bedrijven ook, aangezien dit voor bedrijven makkelijker is, is het ook een machtsmiddel dat veel bedrijven benutten om belasting-ontwijkende maatregelen nemen, bv een groot aantal bedrijven die als postbusfirma in nederland belastingen in andere landen ontwijken).
De andere optie is dat burgers in oostand komen of in een democratie zou het in theorie mogelijk zijn dat ze stemmen op partijen die beloven de belastingen te verlagen...
Maar de realiteit is dat van die beloftes eerder weinig komt, in nederland voert bv de VVD al heel lang campagne op dat punt, misschien klopte het ooit, bv was de VVD zeer belangrijk bij Operatie Oord, een belastingherziening in de jaren tachtig, die echter in de realiteit en qua overheidsbudget door minister Kok van de PvdA doorgevoerd werd in kabinet Lubbers-III, het enige kabinet dat in 4 jaar haar bestedingen liet afnemen en een lagere overheidsbegroting naliet dan waarmee ze aantrad
Der der den Wind der Veränderung spürt, sollte keinen Windschutz sondern eine Windmühle bauen.
pi_205638476
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:33 schreef Za het volgende:

[..]
Interessant!
Zeker, maar ook de inflatie is ook een vorm van vermogens vernietiging en zeker wanneer het voor 2022 wel eens op en zelfs boven die 20% uit kan gaan komen.

Nu hoor je de laatste week best wat mensen piepen en schelden over dat ze bijvoorbeeld bij de NS gaan staken omdat ze met 4,5% en een fooi van 500 euro bruto voor 12 maanden geen genoegen nemen.

Maar wat dan, zo maar even zonder slag of stoot die 15,5% op de koopkracht inleveren aan BV Nederland/overheid, en wat krijgen ze er voor terug?

Helemaal niks want deze 15,5% inleveren is het toestaan van een vorm van gelegaliseerde diefstal, de overheid en verder alle andere bedrijven en dienstverleners zullen deze 20% inflatie door gaan berekenen, of ze doen het nu al, in de tarieven om aan het einde van het boekjaar toch extra winst bij kunnen moeten schrijven in de boeken.

Iedereen die akkoord gaat met minder dan de inflatie laat zich bestelen, onze overheid is daarmee de lachende derde omdat het paupervolk ondertussen netto bijna 1/5 van zijn koopkracht, macht en vrijheid om zelf iets te kunnen bekostigen in één jaar heeft ingeleverd.

En nog steeds hangt het gepeupel de vlag uit wanneer ze een schamele 3% of 4% uit onderhandeld hebben en worden ze boos wanneer anderen dit niet pikken.
pi_205641286
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:11 schreef RM-rf het volgende:

Je doet alsof dat heel speciaal is, maar eigenlijk is het gewoon algemene kennis dat een staat belasting kan heffen op ofwel inkonsten, economische activiteit, winst of vermogen van burgers of bedrijven die onder hun soevereiniteit vallen.
Waar precies?

In 2021 bestond 63% van de energieprijs uit btw en heffingen. Misschien niet heel speciaal, maar heden wordt op die manier op legale wijze je banktegoed geplunderd.
pi_205642220
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 00:13 schreef Za het volgende:

[..]
Waar precies?

In 2021 bestond 63% van de energieprijs uit btw en heffingen. Misschien niet heel speciaal, maar heden wordt op die manier op legale wijze je banktegoed geplunderd.
100% van al je inkomsten die je uitgeeft aan consumptie, waaronder je energieconsumptie, gaan af van je vermogen te sparen...

Dat is nu niet anders dan vroeger,
Altijd golden er heffingen, buiten de gewone btwheffing zijn die overigens niet aan de prijs gebonden en drijven deze heffingen de prijs niet extra op, sterker nog, momenteel zijn een aantal heffingen juist tijdelijk lager gezet wegens de sterk opgelopen prijs, bij hoge energieprijzen daalt dus het percentage dat heffingen uitmaken van de totale prijs, des te meer gaat extra naar grote cincernen en producenten van grondstoffen.

Het is een beetje raar als je daar nu pas achterkomt of doet alsof daarachter een 'Groot Plan' steekt kdat grote plan bestaat en noemen we 'economie' )
pi_205644314
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:17 schreef PieterCornelis het volgende:

Zeker, maar ook de inflatie is ook een vorm van vermogens vernietiging en zeker wanneer het voor 2022 wel eens op en zelfs boven die 20% uit kan gaan komen.

Nu hoor je de laatste week best wat mensen piepen en schelden over dat ze bijvoorbeeld bij de NS gaan staken omdat ze met 4,5% en een fooi van 500 euro bruto voor 12 maanden geen genoegen nemen.

Maar wat dan, zo maar even zonder slag of stoot die 15,5% op de koopkracht inleveren aan BV Nederland/overheid, en wat krijgen ze er voor terug?

Helemaal niks want deze 15,5% inleveren is het toestaan van een vorm van gelegaliseerde diefstal, de overheid en verder alle andere bedrijven en dienstverleners zullen deze 20% inflatie door gaan berekenen, of ze doen het nu al, in de tarieven om aan het einde van het boekjaar toch extra winst bij kunnen moeten schrijven in de boeken.

Iedereen die akkoord gaat met minder dan de inflatie laat zich bestelen, onze overheid is daarmee de lachende derde omdat het paupervolk ondertussen netto bijna 1/5 van zijn koopkracht, macht en vrijheid om zelf iets te kunnen bekostigen in één jaar heeft ingeleverd.

En nog steeds hangt het gepeupel de vlag uit wanneer ze een schamele 3% of 4% uit onderhandeld hebben en worden ze boos wanneer anderen dit niet pikken.
Eens.
Een recent filmpje van Ab Flipse oa hieromtrend:

pi_206006876
A quick video on the situation in Lebanon where they are gearing up for bank bails which will see bank depositors lose up to 90-95% of their money.

pi_206009611
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:42 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
A quick video on the situation in Lebanon where they are gearing up for bank bails which will see bank depositors lose up to 90-95% of their money.

Ab Flipse zegt feitelijk hetzelfde, en je hoort dit nu steeds vaker her en der.
Wat denk jij ervan?
pi_206009744
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 18:51 schreef Za het volgende:

[..]
Ab Flipse zegt feitelijk hetzelfde, en je hoort dit nu steeds vaker her en der.
Wat denk jij ervan?
Ik hou ieder geval zo min mogelijk geld op de bank. In de comments las ik dat aandelen brokers geen bail ins doen, dus daar staat je geld veiliger (daar kan je ook vaak dollars aanhouden dus misschien interessant). Al konden mensen de afgelopen tijd niet meer bij hun Russische aandelen komen dus ze kunnen het altijd blokkeren.
pi_206010098
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 19:02 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Ik hou ieder geval zo min mogelijk geld op de bank. In de comments las ik dat aandelen brokers geen bail ins doen, dus daar staat je geld veiliger (daar kan je ook vaak dollars aanhouden dus misschien interessant). Al konden mensen de afgelopen tijd niet meer bij hun Russische aandelen komen dus ze kunnen het altijd blokkeren.
Hoe heb je je vermogen dan wél veilig gesteld?

Of bedoel met 'ik heb zo min mogelijk geld op de bank' vooral dat je vrijwel geen vermogenswaardes bezit?

Ik betwijfel of dat een erg slimme strategie is
pi_206010134
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 19:33 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Hoe heb je je vermogen dan wél veilig gesteld?

Of bedoel met 'ik heb zo min mogelijk geld op de bank' vooral dat je vrijwel geen vermogenswaardes bezit?

Ik betwijfel of dat een erg slimme strategie is
Heb ook nog wat goud en zilver, wel bij een dealer. Misschien ook nog eens wat fysiek kopen.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')