abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 juli 2022 @ 11:22:26 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205430258
quote:
Oplopende spanningen in Turkije om vluchtelingen: ’Ze vallen onze vrouwen lastig’

ISTANBUL - De onvrede onder de Turkse bevolking over de enkele miljoenen Syrische vluchtelingen in het land groeit. Op sociale media zijn verscheidene filmpjes te zien waarin Turken Syrische vluchtelingen aanvallen wegens vermeend slecht gedrag. Turkije heeft sinds de Syrische burgeroorlog in 2011 uitbrak veruit de meeste Syrische vluchtelingen opgenomen, inmiddels ruim vier miljoen.


De meeste oppositiepartijen zeggen dat de maat vol is en vinden dat de Syrische vluchtelingen terug moeten. Volgend jaar zijn er presidentsverkiezingen. De regering wil maatregelen nemen om de kritiek van de Turkse bevolking weg te nemen. De Turkse president Erdogan werkt aan een plan om een miljoen Syrische vluchtelingen te laten terugkeren naar de noordelijke regio van hun land die onder Turkse controle is, omdat het daar weer veilig zou zijn. Er zijn verder sinds 2016 al 20.514 Syrische vluchtelingen teruggestuurd wegens verstoring van de openbare orde.

Geweld

De Turkse minister van Binnenlandse Zaken Süleyman Soylu belooft dat er 25.000 nieuwe huizen in het noorden van Syrië zullen worden gebouwd waar de vluchtelingen kunnen terugkeren. Bovendien mogen sinds 1 juli 1200 wijken in Turkije maximaal 20% Syrische of andere immigranten opnemen.

Wie alles weet van geweld tegen Syrische migranten en daar over rapporteert is de NGO Mazlumder. Het is één van de vele Turkse mensenrechtenorganisaties die zich onder anderen inzetten voor migranten. „Wie je ook bent, als je wordt onderdrukt staan wij aan jouw kant. En als je anderen onderdrukt staan we tegenover jou”, aldus de voorzitter van Mazlumder advocaat Kaya Kartal. „We willen zowel de staat als de politieke partijen uitleggen waar mensen slachtoffer van zijn, zoals de Syrische migranten”, zegt de advocaat in zijn kantoor in Istanbul.

„We hebben in het laatste rapport melding gemaakt van verscheidene lynchpartijen. Zoals toen een groep Turken in de wijk Bayrampasa hier in Istanbul een Syrische vluchteling bij hem thuis heeft gedood terwijl hij lag te slapen. Je kunt kritiek hebben op het migrantenbeleid van de regering, maar geweld tegen migranten is onacceptabel”, aldus Kartal. Hij erkent dat er erg veel migranten in Turkije zijn. „Maar we moeten altijd met de mensenrechten rekening houden. Eenieder is een vader, een moeder of een kind met rechten. De Turkse en internationale wetten moeten worden gerespecteerd.” Kartal uit kritiek op sommige oppositiepartijen die de Turkse bevolking ophitsen tegen de Syrische migranten.

Grijze wolf

Ümit Özdağ, leider van de nieuwe rechtse Overwinningspartij (Zafer Partisi), bijvoorbeeld. De politicus gaat regelmatig tekeer tegen de Turkse regering omdat deze de deuren wagenwijd heeft geopend voor Syrische vluchtelingen. „We zijn geen racistische partij. Ik ben zelf nota bene Koerd, maar ook een Turkse nationalist”, zegt zijn partijgenoot Kaan Cami Akkaya, hoofd van de Overwinningspartij in het district Bagcilar in Istanbul. Een beeldje van de grijze wolf, symbool van Turks nationalisme, staat op zijn bureau.

„Syriërs mogen hier niet als vluchteling komen, alleen tijdelijk als toerist”, vervolgt Akkaya. „We hebben grote economische problemen en een enorme inflatie. Ze moeten terug naar hun land.” Akkaya stelt dat er vooral veel Syrische mannen onder de vluchtelingen zijn gekomen: „Ze vallen onze vrouwen lastig. Arabische landen beschouwen vrouwen als meubels of seksuele objecten, terwijl ze bij ons in Turkije heel belangrijk zijn.”

Om aan te tonen dat vrouwen ook een voorname rol spelen in de Overwinningspartij toont Akkya onder het kantoor op straat een vrouw met een donkere hoofddoek bij een stand van de partij. Ze maakt spontaan het grijze wolfsteken.

’Uit de hand’

De Turkse manager Fatih Kaya (35) uit Istanbul is geen grijze wolf, maar ook hij vindt dat alle Syrische immigranten terug zouden moeten naar hun vaderland. „Hun aantal is helemaal uit de hand gelopen. Door hen worden de salarissen lager omdat ze lagere zwarte lonen accepteren. Dan krijgen zij de banen en Turken die het minimumsalaris willen vallen buiten de boot.” De Syrische vluchtelingen hebben zoveel macht gekregen volgens Fatih dat een Turk zelfs in eigen land kan worden gediscrimineerd: „Een vriendin van mij die hele goede papieren had is tijdens een sollicitatiegesprek afgewezen, omdat de Syrische werkgever zei dat hij geen buitenlanders wilde. Met buitenlander bedoelde hij een Turkse in Turkije!”

Fatih vraagt zich af of Syriërs wel belasting betalen. „Wat heeft Turkije eigenlijk aan ze? Ook vinden Turken dat mannen voor hun land moeten vechten en niet uit hun land moeten vluchten, al begrijp ik dat na al die jaren oorlog het moeilijk is voor de Syriërs, omdat ze niks meer hebben.”

Fatih vindt dat Syrische vluchtelingen zich slecht aanpassen in Turkije. „Ze zijn gewelddadig en grof. De media zijn onder staatscontrole en laten er niks van zien, maar via de sociale media zien we vaak hoe ze Turkse vrouwen lastig vallen. Maar ze voelen zich beschermd door Erdogan; ze weten dat hij hen binnen heeft gelaten.”

Racisme

Tijd voor kennismaking met een Syrische vluchteling. Ziya Cuma (19) werkt in een winkel in de wijk Aksaray in Istanbul, woont sinds vijf jaar in Turkije, is vriendelijk, houdt van het land , spreekt goed Turks en heeft veel Turkse vrienden. „Er zijn wel wat problemen”, erkent hij. „Er is een economische probleem en ik probeer mijn studie hier af te maken. Er zijn verder gevallen van racisme. Er kunnen ook vooroordelen tegenover ons zijn door onwetende mensen, maar dat geldt lang niet voor iedereen”, aldus Ziya.

Hij heeft zelf aanvankelijk wel eens vervelende episodes ervaren, toen hij in de stad Mersin woonde. „Nu in Istanbul heb ik zelf nooit problemen gehad. Maar er zijn vrienden van mij die geen Turks spreken en het moeilijker hebben.” Fatih zegt na afloop aangenaam verrast te zijn over Ziya Cuma. „Hij is een voorbeeldige immigrant. Je kunt nauwelijks horen dat hij geen Turk is, hij stelt zich goed op, heeft Turkse vrienden en een baan. Maar er zijn veel andere Syrische immigranten die zich totaal niet aanpassen.”

Is dat dezelfde kleine groep ?

BRON
Ik ben inmiddels overleden
pi_205430270
Nederland ook.
pi_205430277
Heel Europa, behalve de politici, die bewust de boel op de klippen laat lopen.
Daar is echt geen ander antwoord meer op mogelijk.
  zaterdag 23 juli 2022 @ 11:27:43 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205430296
quote:
We hebben in het laatste rapport melding gemaakt van verscheidene lynchpartijen. Zoals toen een groep Turken in de wijk Bayrampasa hier in Istanbul een Syrische vluchteling bij hem thuis heeft gedood terwijl hij lag te slapen. Je kunt kritiek hebben op het migrantenbeleid van de regering, maar geweld tegen migranten is onacceptabel”
Nou, als ik dit lees... Dan vind ik dat klagers over het vermeend "onmenselijke" beleid in dit landje, toch wel een stelletje eersteklas dramaqueens.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205430315
als net zoals in NL ca 2% tussen de 12 en 25 crimineel is, zijn dat toch 20k criminele per miljoen vluchtelingen. Ik snap die turken wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205430317
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 11:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Heel Europa, behalve de politici, die bewust de boel op de klippen laat lopen.
Daar is echt geen ander antwoord meer op mogelijk.
Waar heb je het over? Het is dankzij onze politici dat Turkije overspoeld wordt door vluchtelingen, die hebben de Turkije-deal gesloten immers. En die politici deden dat weer omdat ze onder grote druk stonden van de bevolking hier, die geen zin hadden in de vluchtelingenstromen.
  zaterdag 23 juli 2022 @ 12:03:55 #7
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205430587
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 11:54 schreef hoechst het volgende:

[..]
Heeft Ziya Cuma toevallig een lekkere kont??
Geen idee wie dat is



Eerste hit op Google. :')
Ik ben inmiddels overleden
  zaterdag 23 juli 2022 @ 12:06:20 #8
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_205430625
Turkije is nota bene een van de kwade krachten in het hele Syriëdrama. Als zij de jihadisten niet hadden gesteund samen met de VS, Qatar, S-A etc hadden die vluchtelingen nooit naar Turkije gehoeven.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zaterdag 23 juli 2022 @ 15:28:29 #9
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205432242
Ik was gisteravond bij de McDonald's in het centrum van Rotterdam.

Ik zat op de boven verdieping, en naast mij zaten 2 blonde meisjes frietjes te eten met 6 kipnuggets.
Opeens kwamen er 3 Marokkaanse jongens de trap op, zwarte krulletjes boven, aan de zijkant opgeschoren en ondanks dat het 20 graden was, hadden ze alle 3 een winterjas aan. Ik schat dat ze ongeveer 18 jaar waren.

Ze hadden niets in hun handen, geen dienblad, behalve eentje die had een blikje red bull in zijn handen, en liepen gelijk naar de dames toe.. Ze lieten meermaals weten niet geïnteresseerd te zijn. ondanks dat bleven ze doorgaan, en vroegen ze hun namen.. Eentje zei 'Chantal'

''Eyy wollah zij liegt'' ''waar is je vriend dan? jullie zijn alleen hier '' riep er een.. Vervolgens liepen ze weer weg, en schopte ze nog even tegen een stoel, en liepen weer terug naar buiten.

Zichtbaar geïrriteerd en geschrokken waren die meisjes na dit tafereel.

Het is gewoon weer zo ontzettend stereotype, maar het gebeurt hier dagelijks in Rotterdam.
Ze hebben totaal geen respect, ik word buiten ook wel eens door zo'n groep geïntimideerd, dan lopen ze langs en kijken ze je heel boos aan zonder enige reden.. Het is gewoon een reactie uitlokken, haat naar mensen die anders zijn dan hun.. Tja.

Genoeg Turken hier in Rotterdam Zuid, die ook niets van die lui willen weten.
Turken lokken niet uit, zijn gewoon met hun eigen leven bezig, het zijn altijd de noord Afrikanen die vervelend zijn.

Jammer om nu te lezen dat Syriërs zich ook niet kunnen gedragen, hopelijk niet de nieuwe groep islamitische overlastgevers .... die hebben we al genoeg in dit land.
pi_205432292
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 15:28 schreef BMW1993 het volgende:
Ik was gisteravond bij de McDonald's in het centrum van Rotterdam.

Ik zat op de boven verdieping, en naast mij zaten 2 blonde meisjes frietjes te eten met 6 kipnuggets.
Opeens kwamen er 3 Marokkaanse jongens de trap op, zwarte krulletjes boven, aan de zijkant opgeschoren en ondanks dat het 20 graden was, hadden ze alle 3 een winterjas aan. Ik schat dat ze ongeveer 18 jaar waren.

Ze hadden niets in hun handen, geen dienblad, behalve eentje die had een blikje red bull in zijn handen, en liepen gelijk naar de dames toe.. Ze lieten meermaals weten niet geïnteresseerd te zijn. ondanks dat bleven ze doorgaan, en vroegen ze hun namen.. Eentje zei 'Chantal'

''Eyy wollah zij liegt'' ''waar is je vriend dan? jullie zijn alleen hier '' riep er een.. Vervolgens liepen ze weer weg, en schopte ze nog even tegen een stoel, en liepen weer terug naar buiten.

Zichtbaar geïrriteerd en geschrokken waren die meisjes na dit tafereel.

Het is gewoon weer zo ontzettend stereotype, maar het gebeurt hier dagelijks in Rotterdam.
Ze hebben totaal geen respect, ik word buiten ook wel eens door zo'n groep geïntimideerd, dan lopen ze langs en kijken ze je heel boos aan zonder enige reden.. Het is gewoon een reactie uitlokken, haat naar mensen die anders zijn dan hun.. Tja.

Genoeg Turken hier in Rotterdam Zuid, die ook niets van die lui willen weten.
Turken lokken niet uit, zijn gewoon met hun eigen leven bezig, het zijn altijd de noord Afrikanen die vervelend zijn.

Jammer om nu te lezen dat Syriërs zich ook niet kunnen gedragen, hopelijk niet de nieuwe groep islamitische overlastgevers .... die hebben we al genoeg in dit land.
Als het zo bormaal is dan snap ik niet dat die dames geschrokken eruit zagen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205433941
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 15:28 schreef BMW1993 het volgende:
Ik was gisteravond bij de McDonald's in het centrum van Rotterdam.

Normaal volk komt daar dus niet, uitgerekend dit soort fastfood restaurants, kermissen ed kom ik al meer dan 20 jaar niet meer. Om de bekende redenen.

Daar kun je dit soort klootjes volk verwachten. Ook na 18 uur bij winkelcentra. Daarom doe ik mijn boodschappen altijd voor 18 uur en zorg ik dat ik mijn gevonden flessen inlever en zorg ik dat ik niet gauw de deur meer uitga, alleen nog maar met de fiets.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_205434778
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 15:28 schreef BMW1993 het volgende:
Ik was gisteravond bij de McDonald's in het centrum van Rotterdam.

Ik zat op de boven verdieping, en naast mij zaten 2 blonde meisjes frietjes te eten met 6 kipnuggets.
Opeens kwamen er 3 Marokkaanse jongens de trap op, zwarte krulletjes boven, aan de zijkant opgeschoren en ondanks dat het 20 graden was, hadden ze alle 3 een winterjas aan. Ik schat dat ze ongeveer 18 jaar waren.

Ze hadden niets in hun handen, geen dienblad, behalve eentje die had een blikje red bull in zijn handen, en liepen gelijk naar de dames toe.. Ze lieten meermaals weten niet geïnteresseerd te zijn. ondanks dat bleven ze doorgaan, en vroegen ze hun namen.. Eentje zei 'Chantal'

''Eyy wollah zij liegt'' ''waar is je vriend dan? jullie zijn alleen hier '' riep er een.. Vervolgens liepen ze weer weg, en schopte ze nog even tegen een stoel, en liepen weer terug naar buiten.

Zichtbaar geïrriteerd en geschrokken waren die meisjes na dit tafereel.

Het is gewoon weer zo ontzettend stereotype, maar het gebeurt hier dagelijks in Rotterdam.
Ze hebben totaal geen respect, ik word buiten ook wel eens door zo'n groep geïntimideerd, dan lopen ze langs en kijken ze je heel boos aan zonder enige reden.. Het is gewoon een reactie uitlokken, haat naar mensen die anders zijn dan hun.. Tja.

Genoeg Turken hier in Rotterdam Zuid, die ook niets van die lui willen weten.
Turken lokken niet uit, zijn gewoon met hun eigen leven bezig, het zijn altijd de noord Afrikanen die vervelend zijn.

Jammer om nu te lezen dat Syriërs zich ook niet kunnen gedragen, hopelijk niet de nieuwe groep islamitische overlastgevers .... die hebben we al genoeg in dit land.
Lief dagboek....

Alsof jij respect hebt voor andere mensen en niet vol haat zit. Uit je eigen post:
quote:
... Anno 2022 gaat het best wel slechts met me, ik ben laatst in de supermarkt bewust tegen een vrouw met hoofddoek op gebotst, ik zag haar lopen en de woede borrelde op, en liep bewust heel hard tegen haar aan.

En dit soort incidenten gebeuren steeds vaker, of niet stoppen voor mensen met een migratieachtergrond op het zebrapad, op de fiets een moslim familie uitschelden die in het park aan het picknicken zijn. En ik wou mezelf zelfs aanmelden om vluchtelingen tegen te houden bij de Pools - Wit Russische grens..
Maar wat wil het, je bent zelf ook een half-Turk, dus het gaat eigenlijk ook over jou, je beschrijft jezelf in je post over Marokkanen. Je bent echt geen haar beter dan hen, misschien ben je zelfs erger.
pi_205434931
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 11:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Heel Europa, behalve de politici, die bewust de boel op de klippen laat lopen.
Daar is echt geen ander antwoord meer op mogelijk.
Inderdaad. Het beleid is zo ontzettend krom en niet doeltreffend dat je van een fout niet meer kunt spreken, zo incompetent is niemand, dit moet bewust zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205434987
Syriërs moeten hun eigen land gaan opbouwen. Als wij zo lui waren als dat volk dan lag Rotterdam nu nog in de as.
pi_205435326
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 19:42 schreef Gehrman het volgende:
Syriërs moeten hun eigen land gaan opbouwen. Als wij zo lui waren als dat volk dan lag Rotterdam nu nog in de as.
Dat kun je toch niet met elkaar vergelijken? Los van dat we hier enorm veel hulp bij de opbouw kregen, heerst er in Syrië nog steeds een wrede dictator die ws met heel wat vluchtelingen wil afrekenen, en er is nog steeds oorlog in dat land, waar verschillende fracties controle hebben over verschillende gebieden. Om maar te zwijgen over de VS die verschillende oliebronnen in handen heeft en hun olie aan het roven is.
pi_205435999
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 19:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Inderdaad. Het beleid is zo ontzettend krom en niet doeltreffend dat je van een fout niet meer kunt spreken, zo incompetent is niemand, dit moet bewust zijn.
Wat is jouw voorstel om te voorkomen dat die vluchtelingen in Turkije belanden?
pi_205436115
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 20:21 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Dat kun je toch niet met elkaar vergelijken? Los van dat we hier enorm veel hulp bij de opbouw kregen, heerst er in Syrië nog steeds een wrede dictator die ws met heel wat vluchtelingen wil afrekenen, en er is nog steeds oorlog in dat land, waar verschillende fracties controle hebben over verschillende gebieden. Om maar te zwijgen over de VS die verschillende oliebronnen in handen heeft en hun olie aan het roven is.
Er wordt alleen nog in het noord-westen gevochten terwijl alle grote steden in handen zijn van de overheid. De situatie is stabiel genoeg om terug te keren en velen doen dat dus ook al. Denemarken is ook niet voor niets begonnen met het terugsturen van Syriërs.
  zondag 24 juli 2022 @ 01:58:26 #18
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205440286
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:30 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Er wordt alleen nog in het noord-westen gevochten terwijl alle grote steden in handen zijn van de overheid. De situatie is stabiel genoeg om terug te keren en velen doen dat dus ook al. Denemarken is ook niet voor niets begonnen met het terugsturen van Syriërs.
Denemarken is helemaal niet begonnen met het terugsturen van Syrische vluchtelingen die voor de terreur van Assad zijn gevlucht.
pi_205440296
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:22 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Wat is jouw voorstel om te voorkomen dat die vluchtelingen in Turkije belanden?
Zijn voorstel is om die mensen te laten creperen. Zijn definitie van vluchtelingenbeleid is zoveel mensen tegenhouden. Mensenrechten tellen niet voor vluchtelingen.
  zondag 24 juli 2022 @ 09:01:32 #21
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205440397
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 11:27 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou, als ik dit lees... Dan vind ik dat klagers over het vermeend "onmenselijke" beleid in dit landje, toch wel een stelletje eersteklas dramaqueens.
Lees het goed. Geweld tegen migranten is onacceptabel. De andere richting over, zegt hij niks.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_205440417
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 15:28 schreef BMW1993 het volgende:
Ik was gisteravond bij de McDonald's in het centrum van Rotterdam.

Ik zat op de boven verdieping, en naast mij zaten 2 blonde meisjes frietjes te eten met 6 kipnuggets.
Opeens kwamen er 3 Marokkaanse jongens de trap op, zwarte krulletjes boven, aan de zijkant opgeschoren en ondanks dat het 20 graden was, hadden ze alle 3 een winterjas aan. Ik schat dat ze ongeveer 18 jaar waren.

Ze hadden niets in hun handen, geen dienblad, behalve eentje die had een blikje red bull in zijn handen, en liepen gelijk naar de dames toe.. Ze lieten meermaals weten niet geïnteresseerd te zijn. ondanks dat bleven ze doorgaan, en vroegen ze hun namen.. Eentje zei 'Chantal'

''Eyy wollah zij liegt'' ''waar is je vriend dan? jullie zijn alleen hier '' riep er een.. Vervolgens liepen ze weer weg, en schopte ze nog even tegen een stoel, en liepen weer terug naar buiten.

Zichtbaar geïrriteerd en geschrokken waren die meisjes na dit tafereel.

Het is gewoon weer zo ontzettend stereotype, maar het gebeurt hier dagelijks in Rotterdam.
Ze hebben totaal geen respect, ik word buiten ook wel eens door zo'n groep geïntimideerd, dan lopen ze langs en kijken ze je heel boos aan zonder enige reden.. Het is gewoon een reactie uitlokken, haat naar mensen die anders zijn dan hun.. Tja.

Genoeg Turken hier in Rotterdam Zuid, die ook niets van die lui willen weten.
Turken lokken niet uit, zijn gewoon met hun eigen leven bezig, het zijn altijd de noord Afrikanen die vervelend zijn.

Jammer om nu te lezen dat Syriërs zich ook niet kunnen gedragen, hopelijk niet de nieuwe groep islamitische overlastgevers .... die hebben we al genoeg in dit land.
:D
Je was die meiden zelf ook goed in de gaten aan het houden begrijp ik.
Plaats hier uw advertentie
pi_205441240
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 19:19 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Lief dagboek....

Alsof jij respect hebt voor andere mensen en niet vol haat zit. Uit je eigen post:
[..]
Maar wat wil het, je bent zelf ook een half-Turk, dus het gaat eigenlijk ook over jou, je beschrijft jezelf in je post over Marokkanen. Je bent echt geen haar beter dan hen, misschien ben je zelfs erger.
Het is ook een trolletje, check zijn pohi maar. Hij heeft het continu over Noord-Afrikanen en Marokkanen. Lekker negeren dat soort figuren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_205441417
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 08:46 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Zijn voorstel is om die mensen te laten creperen. Zijn definitie van vluchtelingenbeleid is zoveel mensen tegenhouden. Mensenrechten tellen niet voor vluchtelingen.
Klinkt goed, wanneer beginnen we met dit beleid?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205442063
quote:
14s.gif Op zondag 24 juli 2022 11:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Klinkt goed, wanneer beginnen we met dit beleid?
Ik stel voor te beginnen met jou
pi_205455637
4 miljoen, geen wonder dat je er dan wel klaar mee bent. :')
pi_205455660
ErdoganGOD
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205455963
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 09:05 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
:D
Je was die meiden zelf ook goed in de gaten aan het houden begrijp ik.
+1
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 7 augustus 2022 @ 21:45:14 #29
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205576376
Ik dacht dat Turkije veel vluchtelingen had met hun 4 miljoen, maar Egypte heeft er meer dan 9 miljoen... Pffff...
Door de oorlog in Ukraine komt er een enorme voedselcrisis in Afrika. Die 9m kan nog eens veel hoger worden


https://english.ahram.org(...)--countries-IOM.aspx
Egypt hosts 9 million migrants from 133 countries: IOM
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:30:57 #30
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_205653146
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik dacht dat Turkije veel vluchtelingen had met hun 4 miljoen, maar Egypte heeft er meer dan 9 miljoen... Pffff...
Door de oorlog in Ukraine komt er een enorme voedselcrisis in Afrika. Die 9m kan nog eens veel hoger worden

https://english.ahram.org(...)--countries-IOM.aspx
Egypt hosts 9 million migrants from 133 countries: IOM
Egypte kan beter wat condoomfabrieken uit de grond stampen.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:56:28 #31
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205653449
Egypte. Het land dat nu al boven de 100 miljoen inwoners zit.

Vol met sociale problematiek, armoede, altijd de kans dat een radicale beweging de politiek overneemt als toen met de moslimbroederschap..

Laten we hopen dat er nooit de pleuris uitbreekt zoals in Syrië het geval was, want die 100 miljoen mensen zo dicht tegen de Europese unie aan, dat kan nooit goed gaan als ze massaal zouden gaan vluchten.

Elk jaar komen er trouwens door geboortes miljoenen mensen bij.. Ze nemen daar 3/4 kinderen per gezin.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:58:36 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205653471
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:56 schreef BMW1993 het volgende:
Egypte. Het land dat nu al boven de 100 miljoen inwoners zit.

Vol met sociale problematiek, armoede, altijd de kans dat een radicale beweging de politiek overneemt als toen met de moslimbroederschap..

Laten we hopen dat er nooit de pleuris uitbreekt zoals in Syrië het geval was, want die 100 miljoen mensen zo dicht tegen de Europese unie aan, dat kan nooit goed gaan als ze massaal zouden gaan vluchten.

Elk jaar komen er trouwens door geboortes miljoenen mensen bij.. Ze nemen daar 3/4 kinderen per gezin.
Is ook gewoon een grote shithole op veel plekken. Meeste mensen leven in armoede.

Nigeria is nog zo'n mooi kruitvat in Afrika met veel te veel mensen.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:04:54 #33
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205653531
Inderdaad, veel delen van Cairo hebben wel wat weg van Pakistaanse of Indiaanse steden.
Stinkt enorm naar afval, geen enkele ruimtelijke ordening, verontrustend dat juist het aantal geboortes in zowel Nigeria als Egypte sterk toeneemt... Plekken waar je bij voorbaat al kansloos bent.
pi_205653537
begrijp die Turken wel. Volgens mij is er hier ook al een tour operator die reizen verzorgt naar veilige delen van Syrie. Waarom kunnen Syriers daar niet heen en beginnen hun land weer op te bouwen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:09:03 #35
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205653579
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik dacht dat Turkije veel vluchtelingen had met hun 4 miljoen, maar Egypte heeft er meer dan 9 miljoen... Pffff...
Door de oorlog in Ukraine komt er een enorme voedselcrisis in Afrika. Die 9m kan nog eens veel hoger worden

https://english.ahram.org(...)--countries-IOM.aspx
Egypt hosts 9 million migrants from 133 countries: IOM
Hallo, dat zijn nogal aantallen. Nooit geweten.

quote:
the most numerous nationalities are Sudanese (four million), Syrians (1.5 million), Yemenis (one million) and Libyans (one million).
Allemaal ook uit jarenlange conflictzônes dus ook niet gisteren aangekomen.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:16:03 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205653657
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 13:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hallo, dat zijn nogal aantallen. Nooit geweten.
[..]
Allemaal ook uit jarenlange conflictzônes dus ook niet gisteren aangekomen.
Soedan is wel een buurland van Egypte dus in principe is dit de welbekende opvang in de eigen regio.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:22:46 #37
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205653764
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 13:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
begrijp die Turken wel. Volgens mij is er hier ook al een tour operator die reizen verzorgt naar veilige delen van Syrie. Waarom kunnen Syriers daar niet heen en beginnen hun land weer op te bouwen?
Handje ophouden in het Westen voor gratis geld, voedsel, scholing, huisvesting en mensenrechten lijkt me wat aantrekkelijker dan zonder dat alles vanaf nul beginnen in Syrie.

De plannen van Turkije om gewoon een stuk van Syrie in te nemen en daar de vluchtelingen terug te dumpen lijkt me wel wat, anders kom je nooit van ze af.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:25:32 #38
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205653824
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Soedan is wel een buurland van Egypte dus in principe is dit de welbekende opvang in de eigen regio.
Ja dat snap ik. Het is ook nog eens een buurland waar ze hun lol mee op kunnen qua burgeroorlogen en genocidale campagnes.

Maar om het in een context te sleuren: wat is het verschil tussen Egypte en Turkije hierin? Beide landen hebben dus miljoenen vluchtelingen opgevangen. Volgens mij zit het hem erin dat er in Turkije meer doorreizigers/gelukszoekers belanden en ligt Egypte minder in de markt als een doorreisroute. Vandaar dat we het wel hebben over de grillen van Erdogan die miljardendeals eruit sleept en niet over Egypte.

In Libië was er ook jaren een (door de EU genegeerde) noodsituatie met voornamelijk doorreizigers waarbij er wat gepapt en natgehouden werd. Dat is nu natuurlijk met die steeds verschuivende fronten in het conflict daar "opgelost", waarschijnlijk voor een groot deel ten kosten van Marokko en uiteindelijk zelfs Turkije.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:47:03 #39
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205654033
Alle vluchtlingen moet gwoon weg! Hier niet in Turkei :(

pi_205655128
En gaan ze nu bij de Syrische grens staan tütere?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:56:41 #41
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205655211
Ironisch, weten ze daar ook eens hoe het is.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:16:18 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205655375
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 13:04 schreef BMW1993 het volgende:
Inderdaad, veel delen van Cairo hebben wel wat weg van Pakistaanse of Indiaanse steden.
Stinkt enorm naar afval, geen enkele ruimtelijke ordening, verontrustend dat juist het aantal geboortes in zowel Nigeria als Egypte sterk toeneemt... Plekken waar je bij voorbaat al kansloos bent.
Denk dat dat ook de reden is dat Cairo nu een heel nieuw stadsdeel aan het bouwen is, compleet met enorme wolkenkrabbers en dergelijke. Zo hou je veel jonge lui aan het werk (tijdelijk in ieder geval).

Of het toekomstbestendig is... tsja. Het staat midden in de woestijn dus alles heeft water nodig. En in Ethiopië gaan ze met een nieuwe stuwdam een hoop water uit de Nijl vast houden.



Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205655648
Klote Turken. Goedkoop arbeidskapitaal weigeren om onze auto-onderdelen te prodeuceren. Hoe durven ze! :(
Dan wordt mijn auto-airbag nog duurder! (die ik nodig heb omdat Turkse 3e generatie de mijne geleend heeft).
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:53:17 #44
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_205655676
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Denk dat dat ook de reden is dat Cairo nu een heel nieuw stadsdeel aan het bouwen is, compleet met enorme wolkenkrabbers en dergelijke. Zo hou je veel jonge lui aan het werk (tijdelijk in ieder geval).

Of het toekomstbestendig is... tsja. Het staat midden in de woestijn dus alles heeft water nodig. En in Ethiopië gaan ze met een nieuwe stuwdam een hoop water uit de Nijl vast houden.

[ [url=https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercit(...).3377619/]afbeelding[/url] ]

[ [url=https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercit(...).3595292/]afbeelding[/url] ]
Tom Waes was er in zijn programma nog. Die stad wordt en door de vrienden/familie van zittend president Sisi gemaakt, upper- middleclass. Het klootjesvolk wordt de toegang ontzegd.
pi_205655991
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Of het toekomstbestendig is... tsja. Het staat midden in de woestijn dus alles heeft water nodig. En in Ethiopië gaan ze met een nieuwe stuwdam een hoop water uit de Nijl vast houden.
Daar kunnen nog enorme conflicten mee ontstaan want voor elk land is water van levensbelang..
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:01:56 #46
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205660811
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:53 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Tom Waes was er in zijn programma nog. Die stad wordt en door de vrienden/familie van zittend president Sisi gemaakt, upper- middleclass. Het klootjesvolk wordt de toegang ontzegd.
Interessant! Heb je een linkje?

edit: deze? https://www.npostart.nl/r(...)7-2022/VPWON_1340997
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 17 augustus 2022 @ 00:33:35 #47
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_205661473
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 19:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Inderdaad. Het beleid is zo ontzettend krom en niet doeltreffend dat je van een fout niet meer kunt spreken, zo incompetent is niemand, dit moet bewust zijn.
Wat is de endgame dan? Ik volg je hoor maar ik ben benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')