abonnement Unibet Coolblue
pi_205430198
Wat moet ik ervan denken? Ik dacht dat Saudi Arabië een trouwe aanhanger van de USA was en hun Ben Salman Amerikaanse support nodig had om zijn eigen volk en de Shiieten te onderdrukken. Sowieso samen met Iran in een clubje tegen het westen?

Turkije is met Erdogan sowieso niet te vertrouwen en beetje een allemansvriend zoals Mussolini. Maar gaan ze dan uit de NATO en geen Bayrakter drones meer voor Oekraïne?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/BRICS
.
pi_205430390
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 11:14 schreef Fer het volgende:
Wat moet ik ervan denken? Ik dacht dat Saudi Arabië een trouwe aanhanger van de USA was en hun Ben Salman Amerikaanse support nodig had om zijn eigen volk en de Shiieten te onderdrukken. Sowieso samen met Iran in een clubje tegen het westen?

Turkije is met Erdogan sowieso niet te vertrouwen en beetje een allemansvriend zoals Mussolini. Maar gaan ze dan uit de NATO en geen Bayrakter drones meer voor Oekraïne?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/BRICS
mooi, hoe sterker de andere partij hoe beter, want een evenwichtige wereld is goed ,anders slaat 1 partij door.

SA poept in hun broek sinds het olie verbruikt moet worden afgebouwd, olie is namelijk hun enige reden dat ze ook maar iets betekenen. Ik snap hun dus wel dat ze samenwerking zoeken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205430813
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
mooi, hoe sterker de andere partij hoe beter, want een evenwichtige wereld is goed ,anders slaat 1 partij door.

SA poept in hun broek sinds het olie verbruikt moet worden afgebouwd, olie is namelijk hun enige reden dat ze ook maar iets betekenen. Ik snap hun dus wel dat ze samenwerking zoeken.
Door sancties gaan partijen andere wegen zoeken om samen de sancties te ontwijken. Het is een gedwongen economische samenwerking.
pi_205430976
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 12:28 schreef Cherni het volgende:

[..]
Door sancties gaan partijen andere wegen zoeken om samen de sancties te ontwijken. Het is een gedwongen economische samenwerking.
precies zo ontstaat er een mooi evenwicht. Daarom werkt de VN ook goed.
Een systeem waarin de meerderheid bepaald werkt vaak voor geen meter, want dat systeem werkt alleen als de minderheid het verlies accepteert, wat gelukkig lang niet altijd gebeurd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 23 juli 2022 @ 13:08:34 #5
451005 Grems
Clown World
pi_205431211
Een multipolaire wereld is voor iedereen gunstig. Daarnaast is het natuurlijk logisch dat mensen hun heil elders zoeken, na de fratsen die het Westen de afgelopen jaren uitgehaald heeft.
  zaterdag 23 juli 2022 @ 14:55:20 #6
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_205432041
Egypte zo te lezen ook. Zou er niet jaloers op zijn.
pi_205432179
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 13:08 schreef Grems het volgende:
Een multipolaire wereld is voor iedereen gunstig. Daarnaast is het natuurlijk logisch dat mensen hun heil elders zoeken, na de fratsen die het Westen de afgelopen jaren uitgehaald heeft.
Dat komt omdat ze te sterk werden
Nu hersteld zich weer een nieuw evenwicht wat goed is voor de wereld
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205432412
Het is maar wat je evenwicht noemt.

Wij of vooral de VS heeft de sterkste wapens. Maar de BRICS hebben allen grondstoffen
.
pi_205434214
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 15:54 schreef Fer het volgende:
Het is maar wat je evenwicht noemt.

Wij of vooral de VS heeft de sterkste wapens. Maar de BRICS hebben allen grondstoffen
Mooi evenwicht dus.
Ze hebben trouwens ook de fabrieken en werknemers.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205447407
Turkije gaat nog bizarre dingen doen de komende jaren.
pi_205447790
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 13:08 schreef Grems het volgende:
Een multipolaire wereld is voor iedereen gunstig. Daarnaast is het natuurlijk logisch dat mensen hun heil elders zoeken, na de fratsen die het Westen de afgelopen jaren uitgehaald heeft.
Waarom is dit gunstig voor het Westen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205452224
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 19:53 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarom is dit gunstig voor het Westen?
omdat de westerse overheden dan niet doorslaan met hun ideeen wat weer goed is voor hun burgers.

Macht corrumpeert en daarom is een evenwicht die de macht heeft altijd goed voor de gehele samenleving
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205452318
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
omdat de westerse overheden dan niet doorslaan met hun ideeen wat weer goed is voor hun burgers.

Macht corrumpeert en daarom is een evenwicht die de macht heeft altijd goed voor de gehele samenleving
WEF-ideeën?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 25 juli 2022 @ 16:22:38 #14
451005 Grems
Clown World
pi_205455189
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 19:53 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarom is dit gunstig voor het Westen?
Omdat ze dan in theorie weer iets beters te doen hebben dan het tot in de hersenstam beheersen van het leven van hun inwoners.
pi_205479053
Je moet heel die categorisering 'BRICS' sowieso niet serieus nemen. Dat zijn stuk voor stuk compleet verschillende staten met ver uiteenlopende toekomstperspectieven.

Ze worden stuk voor stuk niet al te sierlijk bestuurd, da's eigenlijk de hoofdzakelijke overeenkomst.

Kijk je naar politiek zijn drie van de vijf fascistoïde dictaturen, en de andere twee gaan rap die kant op. Bevolkingstechnisch heeft Zuid Afrika er niks te zoeken en missen Pakistan, Nigeria en Indonesië. Qua economie zijn alleen China, India en Brazilië relevant met als kanttekening dat de toekomst voor Brazilië beslist niet gunstig is. Turkije heeft geen grondstoffen en SA heeft alleen olie wat een aflopende zaak is. Geen van beide landen heeft een significante bevolking. Van alle klotelanden die er zijn zouden qua politieke stijl, economie en demografie Iran en Pakistan er nog wel het beste in passen denk ik.

Het is een bij elkaar geraapt zooitje. Ligt ook nog eens over de hele wereld verspreid.

Edit: en het heeft niks met de oorlog te maken behalve dat Rusland graag mag stoken in de wereldorde. Maar als ze dat met zo'n nietszeggend bondgenootschap doen haalt dat weinig uit, geopolitiek gezien.

[ Bericht 29% gewijzigd door BlackLining op 28-07-2022 12:34:13 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_205567695
Erdogan/Turkye, is nogal een Joker die ik nog niet heb kunnen betrappen op lange termijn visie. Behalve dat ze van beide walletjes proberen te eten.
Mo/SaudiArabie, ken de leider niet, maar zeker iemand die met harde hand regeert. Zoekt gewoon nieuwe bondgenoten nu de VS in (zwaar) verval is aan het geraken.
Putin/Rusland, is ondanks de onderschatting van Ukraine, overschatting zijn eigen leger. Iemand die wel vaker (ver) vooruit denkt. Ik denk dat ze Ukraine wel gedeeltelijk gaan inlijven en het westen kan niks doen omdat we niet echt een leger hebben. En onthoudt, dat Rusland vaker de europese benzine tankstation is genoemd wat toevallig ook een land is, met dienstplichtigen. Europa kan niks doen militair gezien.
Xi/China, net als Putin, een leider met harde hand die doet wat hij het beste voor zijn land vindt.
?/India, vrij onbekend, maar net als China, ze hebben de fabrieken en Inwoners.
China/Rusland/India/Brasil bezitten land, grondstoffen, inwoners en een grote hekel aan de VS met hun constante inflatie/bij printen van Dollars.
BRICS is begonnen als onderlinge handel gebaseerd op goud. Al zullen ze dit nog niet openlijk toegeven.
Hussain/Iraq en Gadaffi/Libya zijn wel openlijk overgegaan op goud ipv dollar en zijn zeer publiekelijk afgemaakt door amerikaanse inmenging.

Snap je nu waarom landen (met lange termijn planning) graag bij de BRICS willen en goud inkopen? Goud is waardevast en heerlijk veilig bij handel, papier geld zoals de dollar (en euro!) is niet waardevast en een ramp als je iets koopt en de ander print papier bij voor de betaling.
40% van de nu bestaande dollars bestonden niet voordat corona uitbrak. Daarom maakt bezit in dollars je een sukkel omdat je je waarde vrijwillig laat 'verdwijnen'.

Deze landen gaan bij BRICS omdat ze bondgenoten zoeken die snappen dat de wereld een andere dynamic gaat hebben in de 21ste eeuw. De VS gaat niet langer de wereld speler zijn die ze nu nog zijn. De enigste reden dat landen nog een beetje naar de VS luisteren is omdat ze een leger hebben die actief jouw aanvallen/ in jouw land inmengen als je niet luisterd naar de VS. Zie kadaffi en Saddam.
Wat gaat er gebeuren als de vs hun legers niet meer kunnen betalen? En de 'stoute' landen weer ongestraft stout mogen zijn?
pi_205570540
Ja zo zie ik het langzaam ook omslaan. Zij, de BRICS hebben de grondstoffen, brandstoffen en fabrieken. Wij, het westen de technologie en Amerika het leger.

Maar China groeit natuurlijk rap, kwa technologie.

Ben wel benieuwd of Jemen dan opgelost wordt, als SA en Iran toetreden.
.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')