abonnement Unibet Coolblue
pi_205419785
Wie gebruikt hier nog steeds torrents om aan zijn film/serie-fix te komen? Ik heb het idee dat het inmiddels wat ouderwets is, maar ik heb nog nooit een abonnement op een streamingdienst gehad. Met mijn ex had ik een tijdje Netflix (omdat zij lid was) maar ik vond er maar weinig interessants om te kijken. Ik heb ook het idee dat er inmiddels zoveel streamingdiensten zijn dat je 100 euro per maand zou moeten uitgeven om alles te zien wat je wilt zien.

Toch voelt het soms wel raar voor me want vroeger had je echt geen keuze aangezien er geen streamingdiensten waren en bovendien was ik een arme student dus kon ik het allemaal afschuiven onder het motto "ik heb er anders geen geld voor". :P
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205419808
nog steeds, al is het sporadisch

vooral het geld argument is een sterkte, vroeger downloade ik nog wel games ook, nu koop ik ze gewoon
  vrijdag 22 juli 2022 @ 08:55:00 #3
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205419838
Ik torrent ook nog wel eens af en toe, maar het wordt steeds minder omdat je heel veel dingen tegenwoordig kunt kijken via streaming sites als putlocker enz.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 08:59:29 #4
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205419869
Nooit. Alles is nu gewoon legaal te krijgen, dus waarom zou je?
Laffe huichelaar
pi_205419891
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 08:59 schreef timmmmm het volgende:
Nooit. Alles is nu gewoon legaal te krijgen, dus waarom zou je?
omdat nog steeds niet alles legaal te krijgen is, ondanks de grote hoeveelheid streamingdiensten..

ik heb het geluk te werken bij een webshop die dvds ed verkoopt
  roze vrijdag 22 juli 2022 @ 09:02:32 #6
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_205419895
Héél soms nog een film maar dat is ook nog maar zelden eigenlijk.
Your beauty never ever scared me.
pi_205419922
Soms, als ik het bestand niet op usenet kan vinden. :+
Uitvinder van de biersmiley.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 22 juli 2022 @ 09:07:33 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205419924
Nog wel eens voor bepaalde sportdingen die anders niet of nauwelijks normaal terug te kijken zijn. Voor series en films nog maar zéér zelden, alleen voor het enkele ding dat niet via Netflix, Amazon of HBO te kijken is (misschien 2% van de dingen die ik kijk).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205419936
ja, onveranderd, alleen kijk ik sowieso minder films tegenwoordig.
pi_205419938
Elke dag, de hele dag ben ik aan het seeden. Wel alleen via prive torrent sites, dus dan moet het.
Ik wil graag de beste kwaliteit en van alle diensten, dus is het nog steeds prive torrents.
pi_205420003
Dagelijks Coronation Street en Eastenders.

En de shitseries van Bravo/Peacock
zoals bijna alle Real Housewives :@ :')

Ik had wel Amazon Prime oid een tijdje voor de Real Housewives maar dat kon je alleen kijken als je nog een andere abbo nam.
Dan download ik het dus wel gewoon.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_205420180
Ik heb wel wat abonnementen (netflix, pathe) maar download ook nog wel.
Deels omdat niet alles gekocht kan worden, deels omdat het aanbod verspreid is en ik niet op alle diensten een abonnement wil nemen.
Ik richt me wel meer op muziek dan video.
Software koop ik wel of ik zoek freeware.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 09:17 schreef mascara-klodder het volgende:
Dagelijks Coronation Street en Eastenders.
Die lopen nog? :D
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 10:11:27 #13
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_205420370
Ik heb Spotify, Netflix en Game Pass. Spotify vind ik heel handig, het idee van eigen collectie mp3 staat mij aan maar spotify is gewoon veel praktischer. Game Pass bevalt in samenwerking met een Xbox ook prima, heel af en toe koop ik een spel wat er niet opstaat.

Netflix is vrij waardeloos. Vroeger was er genoeg te vinden maar tegenwoordig is het aanbod erg slecht. Kijk eigenijk niet eens meer of iets op netflix staat, grijp direct naar torrent / putlocker.
pi_205420604
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 08:59 schreef timmmmm het volgende:
Nooit. Alles is nu gewoon legaal te krijgen, dus waarom zou je?
Nou als ik zie wat ik het afgelopen jaar heb gekeken aan series, had ik een abo op in elk geval Netflix, Amazon, HBO en Hulu moeten hebben. Dan tel ik de films nog niet mee. En Hulu is trouwens niet beschikbaar in NL zo te zien. ;) Wat de films betreft, kijk ik veel oudere films die volgens mij ook allemaal niet op die streamingdiensten staan. Dus het is ook een kwestie van gemak voor mij. Dan hoef ik niet te zoeken welke serie of streamingdienst ik waar kan bekijken.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 10:58:55 #15
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_205420687
Ja ik, torrents en nieuwsgroepen, bij torrents worden dingen eerder gepost dan op de nieuwsgroepen merk ik.
en de torrent sites hebben betere previews/trailer links etc.
Maar de retentietijd van nieuwsgroepen is dan weer superhandig als je iets ouders wilt downloaden en er geen seeders zijn.

vroeger had je ook FXP groepen, die gehackte ftp's beschikbaar stelde. Dat was een toffe tijd.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 10:59:07 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205420693
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:49 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Nou als ik zie wat ik het afgelopen jaar heb gekeken aan series, had ik een abo op in elk geval Netflix, Amazon, HBO en Hulu moeten hebben.
Dan neem je dat toch? :?

Voor dingen die je niet legaal kan kijken begrijp ik het nog wel, maar als je er te gierig voor bent is het gewoon diefstal. Hoe duur is het nou helemaal? 3 euro Prime, 3 euro HBO (als je er op tijd bij was), 8 euro voor netflix.

nou nou
Laffe huichelaar
  vrijdag 22 juli 2022 @ 11:01:16 #17
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205420714
Ik stream wel regelmatig illegaal en dat gaat via torrents. Klassieke torrents gebruik ik ook nog wel af en toe.
pi_205420732
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:58 schreef junkiesietze het volgende:
Ja ik, torrents en nieuwsgroepen, bij torrents worden dingen eerder gepost dan op de nieuwsgroepen merk ik.
en de torrent sites hebben betere previews/trailer links etc.
Maar de retentietijd van nieuwsgroepen is dan weer superhandig als je iets ouders wilt downloaden en er geen seeders zijn.

vroeger had je ook FXP groepen, die gehackte ftp's beschikbaar stelde. Dat was een toffe tijd.
Ik zat vroeger in een groep waarbij ik zelf dingen fxp'de en soms ook ftp's "gereed maakte". Met rankings voor welke groep het snelste die warez kon verspreiden enzo. Was inderdaad een mooie tijd. Dan hebben we het denk ik over de periode 2003-2005 ofzo.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205420909
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dan neem je dat toch? :?

Voor dingen die je niet legaal kan kijken begrijp ik het nog wel, maar als je er te gierig voor bent is het gewoon diefstal. Hoe duur is het nou helemaal? 3 euro Prime, 3 euro HBO (als je er op tijd bij was), 8 euro voor netflix.

nou nou
Het is niet dat ik te gierig ben, aan hardware nieuwsgroepen en indexers ben ik per jaar net zoveel kwijt (misschien nog wel meer) dan een HBO, Netflix én Prime abonnement. Het zit mij vooral tegen dat ik overal dan apps en account voor nodig heb en vaak alsnog mijn favoriete series niet kan zien.

Ik ben zeker bereid te betalen, maar de versplintering maakt het er niet leuker en makkelijker op. Als ik voor 50 euro per maand alles kon zien op 1 plek was ik de eerste die een abonnement zou afsluiten. Of 1 plek waar ik alles kon kijken en per minuut kon betalen (zoals podcast 2.0) zou nog beter zijn.

Verder betaal ik wel voor muziek (Spotify), podcasts (Podimo, podcast 2.0), games (Xbox Gamepass) omdat de versplintering daar niet zo erg is.
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 11:25:06 #20
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_205420956
Heel af en toe nog. Van de recente films en series kun je bijna alles op een streamingservice vinden, maar zodra je interesse hebt in oudere films, kom je er in Nederland nog steeds heel bekaaid af.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_205420994
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dan neem je dat toch? :?

Voor dingen die je niet legaal kan kijken begrijp ik het nog wel, maar als je er te gierig voor bent is het gewoon diefstal. Hoe duur is het nou helemaal? 3 euro Prime, 3 euro HBO (als je er op tijd bij was), 8 euro voor netflix.

nou nou
Het is voor mij ook de versplintering. En dat je dan waarschijnlijk maandenlang een abonnement op een service moet hebben die je misschien een paar keer in het jaar gebruikt. En dan alsnog soms niet kunnen kijken wat je wil omdat het gewoonweg niet beschikbaar is of omdat je weer een andere dienst moet hebben.

Ik heb overigens wel een Spotify-abonnement omdat je daar gewoon alles kunt luisteren. Als er voor films en series ook zoiets was, zou ik wel een abo nemen denk ik. Feit is wel dat ik ook het gewone Spotify-abo vrij duur vind. Ik weet niet of ik dat 10 euro in de maand waard vind. Gelukkig zit ik op een gezinsabo voor 2,50 in de maand dus dat valt mee.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 11:32:29 #22
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_205421010
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 11:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik zat vroeger in een groep waarbij ik zelf dingen fxp'de en soms ook ftp's "gereed maakte". Met rankings voor welke groep het snelste die warez kon verspreiden enzo. Was inderdaad een mooie tijd. Dan hebben we het denk ik over de periode 2003-2005 ofzo.
Ik heb ook wel IP range scans gepost waar mensen dan mee aan de slag gingen om te kijken of er hackbare Ftp's tussen zaten.
Ik mis die tijd ;(

ja rond die tijd idd
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 11:38:59 #23
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_205421053
Ik heb overigens ook 0 abbo's bij streaming diensten, alleen spotify voor muziek, omdat losse mp3tjes downloaden op een gegeven moment niet echt rendabel meer was.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_205421059
Zo nu en dan een movie
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_205421094
Vooral series en films die ik niet via Netflix kan vinden. En mp3.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  FOK!fotograaf vrijdag 22 juli 2022 @ 11:48:11 #26
364681 over_hedge
pi_205421102
ik zit nog steeds te wachten tot ik een auto kan downloaden
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205421133
Vooral films die niet op streaming networks te vinden zijn. Aanbod van oudere klassieke films is vrij slecht daar en via torrents is alles te vinden.
pi_205421153
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 11:38 schreef junkiesietze het volgende:
omdat losse mp3tjes downloaden op een gegeven moment niet echt rendabel meer was.
Tegenwoordig download je toch de hele discografie ineens?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 12:11:37 #29
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_205421280
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 11:56 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Tegenwoordig download je toch de hele discografie ineens?
ja precies, niet handig als je maar 1 nummer zoekt
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_205421299
Vroeger veel gedaan, games, films, series en muziek.

Tegenwoordig game ik niet veel en wil ik de meeste game producers ook wel gewoon betalen voor wat ze leveren. Muziek vind ik ideaal geregeld met spotify momenteel.

Alleen fims en series ben ik niet tevreden mee, als ik echt wat wil zien waar ik geen toegang toe heb zou ik dat wel downloaden, naar sinds hbo max wel voldoende te zien voorlopig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205421308
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 11:48 schreef over_hedge het volgende:
ik zit nog steeds te wachten tot ik een auto kan downloaden
Wacht maar ... als 3D-printen een vlucht neemt en je straks thuis je eigen schoenen en dergelijke kan printen, krijg je ook illegale downloads op dat gebied. Een auto is wat lastiger misschien ...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205421344
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dan neem je dat toch? :?

Voor dingen die je niet legaal kan kijken begrijp ik het nog wel, maar als je er te gierig voor bent is het gewoon diefstal. Hoe duur is het nou helemaal? 3 euro Prime, 3 euro HBO (als je er op tijd bij was), 8 euro voor netflix.

nou nou
Oke timmmmmmmmm kuik. (Sukkel)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 22 juli 2022 @ 12:23:12 #33
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205421355
quote:
16s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 12:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Oke timmmmmmmmm kuik. (Sukkel)
Moet dit nou per se zo? Je bent toch geen 12?
Laffe huichelaar
pi_205421379
Ik wist tot voor kort niet dat vele mensen alles streamen in plaats van eerst te downloaden. Ik vind torrenting nog steeds een mooie uitvinding die ook ingezet kan worden voor andere doeleinden. Ik bezit ook liever een kopie van een goede encode of lossless gekopieerde muziek. Dan dat ik afhankelijk ben van de beschikbaarheid op een streamingdienst. Waarvoor je online moet zijn.
pi_205421392
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 12:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Moet dit nou per se zo? Je bent toch geen 12?
Stel niet zo veel vragen man jeetje.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205421403
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 12:11 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
ja precies, niet handig als je maar 1 nummer zoekt
Protip: soulseek
  vrijdag 22 juli 2022 @ 12:30:43 #37
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_205421413
Heel soms om specifieke series te downloaden, maar dat is ook steeds minder gezien ik parasiteer op schoonvader z'n Netflix, Disney+ en Prime. :B
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_205421434
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 11:48 schreef over_hedge het volgende:
ik zit nog steeds te wachten tot ik een auto kan downloaden
Alles wordt straks centraal geregeld. Het eten, ook het vervoer. Nu is dit alleen nog met digitale media zo. Voor een titel of muziekstuk ben je afhankelijk van de beschikbaarheid op een centrale dienst. Straks gebeurt dit ook met autos en wasmachines die je dan moet huren. Of ben je afhankelijk van de beschikbaarheid van vervoer bij een dienst. Dit is geen complottheorie maar werkideeen van invloedrijke organisaties.
pi_205421442
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 12:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Moet dit nou per se zo? Je bent toch geen 12?
Ben jij echt tim kuik :D
pi_205421448
Die diensten draaien zichzelf wel weer de nek om.

twitter


twitter
pi_205421470
Torrents zijn veel te traag. Via Usenet haal ik met 1Gb/s een film binnen in 1 minuut.
pi_205421490
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 12:36 schreef Gehrman het volgende:
Torrents zijn veel te traag. Via Usenet haal ik met 1Gb/s een film binnen in 1 minuut.
Usenet lijkt veel meer up to date met betere retentie. En sneller. Maar ik heb dat nooit aangedurfd. Lijkt mij te moeilijk.
pi_205421562
Ik niet. Vroeger wel veel gedaan.
pi_205421632
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 12:36 schreef Gehrman het volgende:
Torrents zijn veel te traag. Via Usenet haal ik met 1Gb/s een film binnen in 1 minuut.
Gefeliciteerd, maar ik vind dat zo irrelevant. Kijk je die film ook uit in 1 minuut dan?

Usenet is archaische technologie uit het begin van de jaren 80. Het verbaast me dat het nog bestaat en dat mensen het nog gebruiken. Zeker voor bestandsuitwisseling. Het is inefficient as fuck omdat alles als 8bit of soms zelfs 7bit tekst wordt verstuurd en je dus een enorme overhead hebt. En omdat alles in losse berichten wordt opgeknipt heb je nog redundantie ook nodig als er eens een bericht tussenuitvalt. Dus nog veel meer overhead. De opslagcapaciteit is heel laag omdat retentie beperkt is, vaak maar een paar dagen, dus je zit vast aan een vrij smal aanbod wat je meteen moet opslaan anders is het weg. Uiteraard zit je ook vast aan een betaalde usenet provider. Torrents zijn echt op elk gebied beter. En de snelheid is natuurlijk afhankelijk van de seeders, torrents kunnen minstens zo snel zijn met veel hogere efficientie en veel lager bandbreedte-gebruik.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 22 juli 2022 @ 13:01:07 #45
319979 Fok-it
All is well
pi_205421638
Nooit meer. Komt ook omdat het via een bedrijfslaptop gaat. En vooral omdat bijna alles legaal te zien is. Zou alleen voor oudere films die ik nogwil zien downloaden maar je komt dan eventueel met een VPN ook al vaak een eind
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205421679
Ik heb geen tv of internet aansluiting.
Ik doe alles met de telefoon.
Dan cast ik naar mijn tv.

Netflix krijg ik niet voor elkaar.
Krijg ik zwart beeld met geluid en ondertiteling.
Mijn zus had het over een app op de tv.
Maar die krijg ik er niet op zonder draadje, die ik niet heb.
Grote kans dat ik dat met andere streamingdiensten ook heb?

Popcorntime is torrents.
Moet je naar afwachten of er seeders voor zijn.
Gisteren wilde ik nog via Popcorn een serie bijkijken.
Die had blijkbaar wat continuiteitsproblemen, want die had afleveringen 1, 2, 4 en 7.
Die heb ik dan maar ergens anders vandaan gehaald (torrents).
Ook meteen van een andere serie nog wat afleveringen meegepakt, waarvan ze al een maand op aflevering 4 zijn blijven steken.
Dus ja, af en toe torrent ik nog weleens
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 13:12:28 #47
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205421724
Nog vrij regelmatig. We hebben Disney+, Netflix, en HBO Max (+ dat we veel series op disc kopen als ze uit worden gebracht), maar we kijken nog best veel series die uitgezonden worden op traditionele Amerikaanse tv-zenders. Die series komen vaak ook wel op streaming te staan, maar vaak pas maanden later. Dat geduld heb ik niet. Daarnaast gebruik ik torrents ook nog soms voor series die wel degelijk al op streaming services staan. Voornamelijk voor onze harde schijf - zodat we zeker weten dat we een serie ook nog kunnen kijken als die serie opeens verdwijnt van een service, of als wij er tijdelijk mee stoppen. Word overigens wel steeds lastiger om goede torrent sites te vinden; er zijn er best een paar down gehaald.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_205421826
Veel mensen weten dit trouwens niet.

'qBittorrent', heeft een search tabje.
In 'view' moet je een vinkje zetten bij 'search engine'
Een zoekmachine die een hoop open-torrentsites voor je afzoekt, zoals die geblokkeerd zijn.

Ik weet niet cker of je iets extra's moest installeren in qBittorrent, maar ik dacht dat het vrij simpel binnen qBittorrent in te stellen was.
pi_205421846
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 13:00 schreef Farenji het volgende:

[..]
Gefeliciteerd, maar ik vind dat zo irrelevant. Kijk je die film ook uit in 1 minuut dan?

Usenet is archaische technologie uit het begin van de jaren 80. Het verbaast me dat het nog bestaat en dat mensen het nog gebruiken. Zeker voor bestandsuitwisseling. Het is inefficient as fuck omdat alles als 8bit of soms zelfs 7bit tekst wordt verstuurd en je dus een enorme overhead hebt. En omdat alles in losse berichten wordt opgeknipt heb je nog redundantie ook nodig als er eens een bericht tussenuitvalt. Dus nog veel meer overhead. De opslagcapaciteit is heel laag omdat retentie beperkt is, vaak maar een paar dagen, dus je zit vast aan een vrij smal aanbod wat je meteen moet opslaan anders is het weg. Uiteraard zit je ook vast aan een betaalde usenet provider. Torrents zijn echt op elk gebied beter. En de snelheid is natuurlijk afhankelijk van de seeders, torrents kunnen minstens zo snel zijn met veel hogere efficientie en veel lager bandbreedte-gebruik.
Omdat als ik een film wil kijken die ik nog niet heb geen zin heb om een week te wachten. Retentie is tegenwoordig 10 jaar bij de meeste providers dus dat is geen probleem meer. En wat boeit mij het nou hoe goed het protocol is. Als er een bitje omvalt dan wordt dat wel gerepareerd. Ben je alsnog sneller dan die hopeloze torrents.
pi_205421862
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 13:26 schreef Gehrman het volgende:

[..]

een week
Ok :')
pi_205421879
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 13:28 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ok :')
Overigens zijn torrents helemaal prima in de zin dat ze alle aandacht krijgen van de anti-piracy waakhonden. Zo kunnen de usenet gebruikers lekker op volle snelheid de nieuwste content blijven downloaden, volledig onder de radar.
  Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 13:30:50 #52
9859 crew  Karina
Woman
pi_205421889
Ik gebruik het voor programma's die niet op een streamsite te vinden zijn. Dat zijn er niet zoveel, maar bijvoorbeeld voor America's got Talent en Shark Tank.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_205421936
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 13:26 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Omdat als ik een film wil kijken die ik nog niet heb geen zin heb om een week te wachten. Retentie is tegenwoordig 10 jaar bij de meeste providers dus dat is geen probleem meer. En wat boeit mij het nou hoe goed het protocol is. Als er een bitje omvalt dan wordt dat wel gerepareerd. Ben je alsnog sneller dan die hopeloze torrents.
Ik heb langere tijd gebruik gemaakt van de betere prive newsgroepen indexers en geloof me een een prive torrent site, die alleen de veiligere downloads aanbieden, zijn vele malen sneller en bieden dingen ongeveer 2 dagen eerder aan dan de nieuwsgroep uploaders uberhaupt kunnen. Want het is meer werk.
Die torrent seedboxes die ze gebruiken zijn duur, maar gaan ook op maximale snelheid.
Je moet wel een ratio bijhouden en moet je downloads wat beter uitkiezen, zodat ze populair genoeg zijn om genoeg te kunnen terug uploaden. Maar als je een paar populaire populaire torrents laat seeden, dan bouw je genoeg ratio op.
Ook hebben ze vaak weer extra bonuspunten zodat je ratio ook weer wat stijgt.

Bij een paar van de beste torrentsites, heb ik inmiddels wel elk een terrabytje opgebouwd, dus in principe kan ik wel een paar jaar vooruit, zonder te seeden.
pi_205421985
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 13:00 schreef Farenji het volgende:

[..]
Gefeliciteerd, maar ik vind dat zo irrelevant. Kijk je die film ook uit in 1 minuut dan?

Usenet is archaische technologie uit het begin van de jaren 80. Het verbaast me dat het nog bestaat en dat mensen het nog gebruiken. Zeker voor bestandsuitwisseling. Het is inefficient as fuck omdat alles als 8bit of soms zelfs 7bit tekst wordt verstuurd en je dus een enorme overhead hebt. En omdat alles in losse berichten wordt opgeknipt heb je nog redundantie ook nodig als er eens een bericht tussenuitvalt. Dus nog veel meer overhead. De opslagcapaciteit is heel laag omdat retentie beperkt is, vaak maar een paar dagen, dus je zit vast aan een vrij smal aanbod wat je meteen moet opslaan anders is het weg. Uiteraard zit je ook vast aan een betaalde usenet provider. Torrents zijn echt op elk gebied beter. En de snelheid is natuurlijk afhankelijk van de seeders, torrents kunnen minstens zo snel zijn met veel hogere efficientie en veel lager bandbreedte-gebruik.
Lage retentie?
Laatste keer dat ik een usenetprovider had, had ik al een retentie van 1100 dagen.
Dat is, de laatste keer dat ik keek, alleen maar omhoog gegaan.

Zelfs met de KPN van mijn vader had ik 2 jaar geleden nog tot 3 weken.
Alhoewel het na 2,5 soms wel twijfelachtig werd.

En ach, met een NZB voor de hele collectie + PAR bestanden, ging het downloaden, repareren en uitpakken volautomatisch.

Er waren dagen bij, dat ik ruim 40 gig naar binnen slurpte. Hele seizoenen tegelijk. Nog meer in de wachtrij.
Had ik met torrents toen niet gehaald.

Of dat ridicuul is?
Misschien.
Ik heb nog steeds dvd's uit die tijd, die ik nog nooit heb gekeken.
Cakeboxen en dvdmappen vol.
Het meeste had ik nog eerder gezien met streamen :')

[ Bericht 4% gewijzigd door marc0871 op 22-07-2022 13:55:34 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_205422008
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 13:30 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Overigens zijn torrents helemaal prima in de zin dat ze alle aandacht krijgen van de anti-piracy waakhonden. Zo kunnen de usenet gebruikers lekker op volle snelheid de nieuwste content blijven downloaden, volledig onder de radar.
Ik ben vooral op zoek naar ouder materiaal, bijv klassieke films uit de jaren 60-00 en dat vind je op usenet gewoon niet of nauwelijks. Om redenen die ik noemde: kost absurd veel opslagruimte voor de providers. Dan heb je veel meer aan gedistribueerde en gedecentraliseerde opslag zoals torrents.

Maar ook voor nieuwe series (die ik heel selectief download) heb ik geen problemen om die via torrents te vinden en binnen no time naar binnen te trekken. Gewoon via publieke sites.
pi_205422043
Jep sowieso _O_
wel enkel prive trackers
Ik heb het recht om te bepalen!
pi_205422164
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 13:35 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Ik heb langere tijd gebruik gemaakt van de betere prive newsgroepen indexers en geloof me een een prive torrent site, die alleen de veiligere downloads aanbieden, zijn vele malen sneller en bieden dingen ongeveer 2 dagen eerder aan dan de nieuwsgroep uploaders uberhaupt kunnen. Want het is meer werk.
Die torrent seedboxes die ze gebruiken zijn duur, maar gaan ook op maximale snelheid.
Je moet wel een ratio bijhouden en moet je downloads wat beter uitkiezen, zodat ze populair genoeg zijn om genoeg te kunnen terug uploaden. Maar als je een paar populaire populaire torrents laat seeden, dan bouw je genoeg ratio op.
Ook hebben ze vaak weer extra bonuspunten zodat je ratio ook weer wat stijgt.

Bij een paar van de beste torrentsites, heb ik inmiddels wel elk een terrabytje opgebouwd, dus in principe kan ik wel een paar jaar vooruit, zonder te seeden.
Ik heb vroeger ook wel op dat soort sites gezeten maar zoals je al zegt je moet ook uploaden en je ratio in de gaten houden. Daar heb ik allemaal geen zin meer in. Ik heb nu een setup waarbij alles geautomatiseerd is en wat vrijwel geen onderhoud vergt. Ik hoef alleen maar op te geven welke films en series ik wil zien en in welke kwaliteit. Zodra er iets nieuws online staat, staat het vervolgens meteen op m'n NAS zonder dat ik daarvoor iets hoef te doen.
pi_205422270
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 13:35 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Ik heb langere tijd gebruik gemaakt van de betere prive newsgroepen indexers en geloof me een een prive torrent site, die alleen de veiligere downloads aanbieden, zijn vele malen sneller en bieden dingen ongeveer 2 dagen eerder aan dan de nieuwsgroep uploaders uberhaupt kunnen. Want het is meer werk.
Die torrent seedboxes die ze gebruiken zijn duur, maar gaan ook op maximale snelheid.
Je moet wel een ratio bijhouden en moet je downloads wat beter uitkiezen, zodat ze populair genoeg zijn om genoeg te kunnen terug uploaden. Maar als je een paar populaire populaire torrents laat seeden, dan bouw je genoeg ratio op.
Ook hebben ze vaak weer extra bonuspunten zodat je ratio ook weer wat stijgt.

Bij een paar van de beste torrentsites, heb ik inmiddels wel elk een terrabytje opgebouwd, dus in principe kan ik wel een paar jaar vooruit, zonder te seeden.
Tussen 2006 en 2012 waren nieuwsgroepen veruit superieur.
'De scene', cammers, rippers en vertalers, postte daar hun nieuwste producties.
Menig upload gedaan vanuit de nieuwsgroepen, op torrentsites.
Luckytorrents en Seeders en zo.

Sommige uploads werden na maanden nog geseed.
Anderen stonden binnen een week eigenlijk al dood op de site.

Met usenet had ik dat probleem niet meer zo.
Met een usenetprovider kon ik bijna maandelijks verder terugzoeken.
Volle snelheid van mijn provider en het terugseeden was een non-issue.
Happy days.

[ Bericht 3% gewijzigd door marc0871 op 22-07-2022 14:17:17 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_205422320
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 14:10 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Tussen 2006 en 2012 waren nieuwsgroepen veruit superieur.
'De scene', cammers en rippers, vertalers, postte daar hun nieuwste producties.
Menig upload gedaan vanuit de nieuwsgroepen, op torrentsites.
Luckytorrents en Seeders en zo.
Dat is misschien ook wel de reden, dat ik bij een paar van die torrent sites ben blijven plakken, een paar hebben een paar uploaders waarvan ik de naam herken en ik weet dit wordt kwaliteitje. Zoals 'Diversity' voor reencodes van films.
pi_205422344
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 09:45 schreef jeroen25 het volgende:
Ik heb wel wat abonnementen (netflix, pathe) maar download ook nog wel.
Deels omdat niet alles gekocht kan worden, deels omdat het aanbod verspreid is en ik niet op alle diensten een abonnement wil nemen.
Ik richt me wel meer op muziek dan video.
Software koop ik wel of ik zoek freeware.
[..]
Die lopen nog? :D
Coronation Street in december zelfs al 62 jaar ;)
Er zit nog 1 acteur in die ook in de allereerste aflevering speelde. De man is inmiddels 90 _O_
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_205422366
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 11:25 schreef Mike het volgende:
Heel af en toe nog. Van de recente films en series kun je bijna alles op een streamingservice vinden, maar zodra je interesse hebt in oudere films, kom je er in Nederland nog steeds heel bekaaid af.
Mijn vader kijkt altijd via flixtor oid naar oude films. Geen idee of je daar bekend mee bent?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_205422457
Ik heb nog even opgezocht welke privatetrackers anno nu nog populair zijn.
Het zijn vaak nog die ouden. En veel mensen betalen voor de ratio's. Er wordt wel gewaarschuwd voor de staff en dat klopt. die zijn oldschool en hard.
pi_205423128
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 13:30 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Overigens zijn torrents helemaal prima in de zin dat ze alle aandacht krijgen van de anti-piracy waakhonden. Zo kunnen de usenet gebruikers lekker op volle snelheid de nieuwste content blijven downloaden, volledig onder de radar.
lol ik bespeur hier toch iets van, wij zijn beter dan jullie.
terwijl nieuwsgroepen echt iets van een eeuw geleden zijn
pi_205423170
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 14:25 schreef christmastsunami het volgende:
Ik heb nog even opgezocht welke privatetrackers anno nu nog populair zijn.
Het zijn vaak nog die ouden. En veel mensen betalen voor de ratio's. Er wordt wel gewaarschuwd voor de staff en dat klopt. die zijn oldschool en hard.
ik zit bij een voor aziatische torrents, en ik vind het nogal sus allemaal. ze zullen er wel lekker aan verdienen.
gewoon torrentjes downloaden en seeden is er niet bij, dan beland je vanzelf in de leech put. en dan komen de plannen tevoorschijn, seed boxes, gigantische torrents 24/7 seeden (echt 30GB per torrent..), alleen betalen met bitcoins..en ze ontnemen je elke mogelijkheid om gratis er nog bovenop te komen. ben een keer een discussie aangegaan daarover,. maar dat eindigde met dreigen mij geheel van de site af te gooien als ik mn mond niet verder hield....
pi_205423243
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 15:35 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
lol ik bespeur hier toch iets van, wij zijn beter dan jullie.
terwijl nieuwsgroepen echt iets van een eeuw geleden zijn
Niet gewoon via bbs en fidonet je warez downloaden :')
  vrijdag 22 juli 2022 @ 15:52:23 #66
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205423275
Niet gewoon de basic-listing met een kopieermachine kopieren en dan handmatig inkloppen :').

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205423288
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 13:00 schreef Farenji het volgende:

[..]
Gefeliciteerd, maar ik vind dat zo irrelevant. Kijk je die film ook uit in 1 minuut dan?

Usenet is archaische technologie uit het begin van de jaren 80. Het verbaast me dat het nog bestaat en dat mensen het nog gebruiken. Zeker voor bestandsuitwisseling. Het is inefficient as fuck
Wat maakt die overhead uit? Ik download liever met 95MBs van usenet met 25% efficientie, dan met 100% van torrent met 5MBs :') Een paar dagen retentie, ja, als je in 2003 de servers van je provider gebruikte :') Ik heb 4357 dagen retentie voor nog geen knaak per maand.

Geen uploads dus de kans op josties zoals Brein achter je reet is een stuk lager, en met een goed geconfigureerde Sonarr / Radarr hoef je behalve de naam van je serie of film eenmalig in te tikken geen vinger meer uit te steken.

Maar blijf vooral bij torrent hoor :P Minder aandacht voor usenet
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  vrijdag 22 juli 2022 @ 15:59:21 #68
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205423304
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 15:55 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Wat maakt die overhead uit? Ik download liever met 95MBs van usenet met 25% efficientie, dan met 100% van torrent met 5MBs :') Een paar dagen retentie, ja, als je in 2003 de servers van je provider gebruikte :') Ik heb 4357 dagen retentie voor nog geen knaak per maand.

Geen uploads dus de kans op josties zoals Brein achter je reet is een stuk lager, en met een goed geconfigureerde Sonarr / Radarr hoef je behalve de naam van je serie of film eenmalig in te tikken geen vinger meer uit te steken.

Maar blijf vooral bij torrent hoor :P Minder aandacht voor usenet
Nou nou, jij bent wel een expert zeg, wat indrukwekkend!

Feit blijft dat je betaalt voor illegale content, dat vertik ik echt hoor :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205423307
alsof torrents niet snel kunnen zijn :D
alsof je torrents niet automagisch kunt laten downloaden :D
Ik heb het recht om te bepalen!
pi_205423314
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 15:59 schreef HeatWave het volgende:
Feit blijft dat je betaalt voor illegale content, dat vertik ik echt hoor .
Iedereen sluit natuurlijk een dikke internet pijp af voor kattenvideo's op youtube :') Ze betalen absoluut niet om sneller te kunnen downloaden
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  vrijdag 22 juli 2022 @ 16:02:26 #71
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205423328
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 16:00 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Iedereen sluit natuurlijk een dikke internet pijp af voor kattenvideo's op youtube :') Ze betalen absoluut niet om sneller te kunnen downloaden
Die tijd heb ik wel gehad hoor :P. Ik kom uit de 14k4 tijd, dus ik heb wel geduld.

Maar het maakt voor mij echt niet zoveel uit of het nou 2 of 5 minuten duurt voor mijn afl The Orville binnen is :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 22 juli 2022 @ 16:06:36 #72
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205423357
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 16:02 schreef HeatWave het volgende:
Maar het maakt voor mij echt niet zoveel uit of het nou 2 of 5 minuten duurt voor mijn afl The Orville binnen is :7.
14K4 _O_

tijd maakt idd niet uit, zeker als het automatiseert met sonarr o.i.d
  vrijdag 22 juli 2022 @ 16:11:18 #73
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205423403
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 16:06 schreef Gunner het volgende:

[..]
14K4 _O_

tijd maakt idd niet uit, zeker als het automatiseert met sonarr o.i.d
Volgens mij had ik ook ooit een modem op mijn MSX.

CCITT V23 - 1200 BAUD receive, 75 BAUD send

1200 baud baby :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205423530
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 16:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Volgens mij had ik ook ooit een modem op mijn MSX.

CCITT V23 - 1200 BAUD receive, 75 BAUD send

1200 baud baby :7.
Die had ik vroeger ook nog
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 16:34:28 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205423620
Ik zou niet durven maar als ik het wel zou doen dan deed ik het via sonarr en qbitorrent achter een VPN die ergens in Roemenië uitkomt. En misschien heb ik altijd de verkeerde nieuwsgroepen geprobeerd in deze fictieve situatie maar daar zou ik dan bijna niets goed hebben kunnen vinden. Maar in die situatie maakt het niet uit of het met 1000mbit per seconde gaat of 10. Er is nog ergens 1 publieke site die zonder gemor gekoppeld kan worden binnen sonarr zonder jackett te moeten gebruiken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 16:44:10 #76
382129 crew  Donna
pi_205423713
Ja 2 series die pas na maanden in NL eens op een streamingsdienst komen.
pi_205423731
Download regelmatig plugins die in anderzijds niet kan betalen. Wil best voor software betalen maar wil wel eerst weten of het doet wat ik zoek.
pi_205423779
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 16:44 schreef Donna het volgende:
Ja 2 series die pas na maanden in NL eens op een streamingsdienst komen.
Greys Anatomy en Station 19 :7

Alle Law and Orders hengel ik ook binnen.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 22 juli 2022 @ 16:54:10 #79
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205423788
st
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 16:53 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Greys Anatomy en Station 19 :7
staan die al op Disney+?
pi_205423802
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 16:54 schreef Gunner het volgende:
st
[..]
staan die al op Disney+?
Heb geen Disney+ alleen Videoland en Netflix. Kijk ik zelden naar. Ik kijk meer naar BBC iPlayer O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 16:55:37 #81
382129 crew  Donna
pi_205423804
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 16:53 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Greys Anatomy en Station 19 :7

Alle Law and Orders hengel ik ook binnen.
Ohja SVU. O+
pi_205423811
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 16:55 schreef Donna het volgende:

[..]
Ohja SVU. O+
En de gewone en Organized Crime. De laatste vind ik echt steengoed. Mooie toevoeging.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 16:56:36 #83
382129 crew  Donna
pi_205423813
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 16:54 schreef Gunner het volgende:
st
[..]
staan die al op Disney+?
Videoland en Disney+ wisselden de rechten af, maar nooit met hele recente episodes.
pi_205423814
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 15:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou nou, jij bent wel een expert zeg, wat indrukwekkend!

Feit blijft dat je betaalt voor illegale content, dat vertik ik echt hoor :').
Ben pas begonnen aan The Shield, heerlijke serie. Probeer die maar eens op je legale streamingdiensten te vinden.
  Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 16:56:54 #85
382129 crew  Donna
pi_205423816
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 16:56 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
En de gewone en Organized Crime. De laatste vind ik echt steengoed. Mooie toevoeging.
Kan ik ook tijd downloaden? :P
  vrijdag 22 juli 2022 @ 17:01:14 #86
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205423863
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 16:56 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Ben pas begonnen aan The Shield, heerlijke serie. Probeer die maar eens op je legale streamingdiensten te vinden.
https://www.justwatch.com/nl/tv-series/the-shield

Staat op viaplay
pi_205423877
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 16:56 schreef Donna het volgende:

[..]
Kan ik ook tijd downloaden? :P
Dat is waarom ik nauwelijks iets kijk op VL en NF :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_205424057
quote:
Ah ok, toen ik een tijd geleden zocht was deze nergens te vinden. Punt is dat er tal van series hier niet verkrijgbaar zijn maar vreemd genoeg wel in andere landen.
  Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 23:56:14 #89
382129 crew  Donna
pi_205428153
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 17:02 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dat is waarom ik nauwelijks iets kijk op VL en NF :D
Ja snap ik. :P
  zaterdag 23 juli 2022 @ 00:01:44 #90
40566 Ericr
Livewrong
pi_205428194
Heb een plexshare met een deel 60-80 Mbit/s 4K remuxes. Die library is zo groot, daar valt niet tegenaan te downloaden.

Downloadde daarvoor jaren lang via private trackers. Maar hoef niet zo nodig het bestand fysiek te bezitten.
  VIVA zaterdag 23 juli 2022 @ 00:04:00 #91
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_205428206
Streaming abbo + Newsgroup abbo voor de Amazon/Apple/Disney troep wat niet de moeite waard is om een abbo op te nemen, dekt eigenlijk de complete lading om bijna nooit op torrents terug te hoeven vallen.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_205429036
Ik
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205429082
Matige grap was al gemaakt.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205429090
Doe alles met programma Stremio. Dat werkt met torrents. Bazen programma met chromecast ondersteuning.
pi_205429227
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 00:01 schreef Ericr het volgende:
Heb een plexshare met een deel 60-80 Mbit/s 4K remuxes. Die library is zo groot, daar valt niet tegenaan te downloaden.

Downloadde daarvoor jaren lang via private trackers. Maar hoef niet zo nodig het bestand fysiek te bezitten.
Interessant. Blijkbaar ben ik dus wel ouderwets bezig want ik wist niets van plexshares en het ziet er vrij goed uit. Heb je een tip voor een goede plexshare? Mag evt. in DM. Hoeveel content staat er nou op en wat kun je verwachten qua content? Gewoon alles wat een beetje recent is of ook veel oudere dingen?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 23 juli 2022 @ 09:13:19 #96
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_205429365
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 12:11 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
ja precies, niet handig als je maar 1 nummer zoekt
Met Soulseek kun je nog gewoon losse nummers downloaden.
pi_205429851
Ja, alles wat niet op Netflix te vinden is torrent ik gewoon nog steeds. Nooit problemen mee gehad.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205461188
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 08:50 schreef mschol het volgende:
nog steeds, al is het sporadisch

vooral het geld argument is een sterkte, vroeger downloade ik nog wel games ook, nu koop ik ze gewoon
Dit dus via Sonarr.
Alle is nu zo versnipperd over 15 diensten en met internet is zo snel dat ik een 4k hdr rip in 5 minuten binnenhaal.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 26 juli 2022 @ 13:10:20 #99
40566 Ericr
Livewrong
pi_205461597
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 08:30 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Interessant. Blijkbaar ben ik dus wel ouderwets bezig want ik wist niets van plexshares en het ziet er vrij goed uit. Heb je een tip voor een goede plexshare? Mag evt. in DM. Hoeveel content staat er nou op en wat kun je verwachten qua content? Gewoon alles wat een beetje recent is of ook veel oudere dingen?
Zal je een bericht sturen.

Qua content, alles recent maar ook heel veel oudere content. Alle klassiekers dus en als het er niet op staat kan je het aanvragen.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 13:13:04 #100
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205461635
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 16:34 schreef jogy het volgende:
Ik zou niet durven maar als ik het wel zou doen dan deed ik het via sonarr en qbitorrent achter een VPN die ergens in Roemenië uitkomt. En misschien heb ik altijd de verkeerde nieuwsgroepen geprobeerd in deze fictieve situatie maar daar zou ik dan bijna niets goed hebben kunnen vinden. Maar in die situatie maakt het niet uit of het met 1000mbit per seconde gaat of 10. Er is nog ergens 1 publieke site die zonder gemor gekoppeld kan worden binnen sonarr zonder jackett te moeten gebruiken.
Dat merk ik ook. Welke is dat dan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 26 juli 2022 @ 13:53:23 #101
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_205461974
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:10 schreef Ericr het volgende:

[..]
Zal je een bericht sturen.

Qua content, alles recent maar ook heel veel oudere content. Alle klassiekers dus en als het er niet op staat kan je het aanvragen.
Ik lust ook wel een berichtje.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 13:55:51 #102
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_205461994
Ik torrent nog wel wat dingen, maar dat is vooral omdat ik mijn dvd-collectie aan het vervangen ben door digitaal.
Heb geen dvd-speler meer en gooi mijn dvd's de deur uit (op een paar speciale na) als ik de boel digitaal heb.
Daarnaast af en toe ook een film of serie die ik niet kan zien met mijn abbo's op Netflix, HBO, Start, Videoland, Disney+ en Prime.

Zoals je ziet is het geen probleem van niet willen betalen, maar nog steeds is niet alles wat ik wil te zien.

Daarnaast is het probleem dat ik heb met de streamingsdiensten: je kijkt niet zozeer per se wat je wilt, maar wat er is. Dat was voorheen, met videotheken of het kopen van media, wel anders.

Zou met alle liefde voor digitale films betalen, maar dan zonder DRM of zo. Ik heb ooit 3 films digitaal aangeschaft, wat een gezeik als ik die ergens op wilde kijken en vervolgens ging die service ook nog failliet. Dag films.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 16:37:50 #103
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205463335
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat merk ik ook. Welke is dat dan?
Dm gestuurd
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 26 juli 2022 @ 22:17:14 #104
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205466981
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:10 schreef Ericr het volgende:

[..]
Zal je een bericht sturen.

Qua content, alles recent maar ook heel veel oudere content. Alle klassiekers dus en als het er niet op staat kan je het aanvragen.
Idem hier. Al heb ik al plex draaien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205467710
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 16:37 schreef jogy het volgende:

[..]
Dm gestuurd
Zou je mij ook een DM kunnen sturen ajb?
Het is koud, het is guur....
  donderdag 28 juli 2022 @ 16:08:33 #106
40566 Ericr
Livewrong
pi_205481920
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Idem hier. Al heb ik al plex draaien.
Bericht volgt nog. Heb wat issues met mijn huidige provider en prijstechnisch lijkt deze niet heel boeiend meer voor nieuwe klanten.
pi_205483413
Ik weiger te betalen voor 1001 streamingdiensten, dus alles trek ik hier nog steeds binnen via Sonarr en Plex ^O^
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 28 juli 2022 @ 22:56:15 #108
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205485590
Torrent alles zo'n beetje. Maar ook gewoon rip van Dvd en br. Met handbreak gaat dat makkelijker.

De server hier draait sonarr radarr jellyfin nog een beetje plex.
  zondag 31 juli 2022 @ 20:15:00 #109
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_205516245
Ik doe ook nog regelmatig downloads via torrent. Gebruik de app BitChé in win10 om dowloads te zoeken (hoef ik niet al die enge sites te bezoeken) en dan via QBittorrent komen ze snel naar het baasje.

Maar ik gebruik ook regelmatig Lookmovie2.to om direct te kijken.

En ja, ik heb ook legaal toegang tot Netflix, Videoland, Amazon Prime en Viaplay ;)
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_205541620
Hier is het 75% usenet, 25% torrents. Usenet gaat automatisch dus dat heeft de voorkeur. Maar de dingen die ik kijk worden steeds moeilijker verkrijgbaar dus de lol begint er wel af te raken.

Het zijn wel erg specifieke dingen die ik zoek, Britse programma's over tuinieren en boerderijen. Volgens mij is die ene persoon die alles ripte gewoon met pensioen.
Spoilers!
pi_205561755
Ik haal alleen nog collecties ebooks binnen met torrents. Af en toe eens een filmpje maar dat is hooguit 2 keer per jaar.
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
pi_205562797
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier is het 75% usenet, 25% torrents. Usenet gaat automatisch dus dat heeft de voorkeur. Maar de dingen die ik kijk worden steeds moeilijker verkrijgbaar dus de lol begint er wel af te raken.

Het zijn wel erg specifieke dingen die ik zoek, Britse programma's over tuinieren en boerderijen. Volgens mij is die ene persoon die alles ripte gewoon met pensioen.
Oh das mijn angst ook dat degene die Eastenders en Coronation Street erop zet ermee kapt.

Eastenders kan ik wel makkelijk kijken via VPN op BBC iPlayer maar Coronation Street wordt uitgezonden op ITV en die hebben om de haverklap lange reclameblokken. Dat is echt zo erg waardeloos.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:44:40 #113
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205562840
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:12 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik weiger te betalen voor 1001 streamingdiensten, dus alles trek ik hier nog steeds binnen via Sonarr en Plex ^O^
Dat is echt zo een waardeloos excuus he. Er zijn er te veel dus betaal ik maar helemaal nergens voor

pi_205563607
Dagelijks *O*
pi_205564324
quote:
Okee.

Is dat met nl subs?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:59:37 #116
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205564335
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:57 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Okee.

Is dat met nl subs?
Yep
pi_205564338
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:59 schreef Gunner het volgende:

[..]
Yep
Hmmm. Kon dat niet zo snel vinden, maar interessant dan.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_205564370
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:59 schreef Gunner het volgende:

[..]
Yep
Ja dan wordt je weer doorgelinkt met een andere streamins dienst...
Ik wil ook nog graag Yellow Stone kijken, maar die is echt nergens te vinden. Behalve dus met één keer een link klikken op een torrent site.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_205566091
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 16:56 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Ben pas begonnen aan The Shield, heerlijke serie. Probeer die maar eens op je legale streamingdiensten te vinden.
Fenomenaal ja.
Het is koud, het is guur....
  zondag 7 augustus 2022 @ 09:28:05 #120
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205570888
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Hmmm. Kon dat niet zo snel vinden, maar interessant dan.
https://viaplay.com/series/shield-the
pi_205570991
Gisteren Kerbal Space Program maar weer eens getorrent :@ Tegelijkertijd ook de firefly-film maar opgepikt, die kon ik laatst ook niet vinden op een van mijn diensten.
-nee-
pi_205571475
Wou Mr.Robot zien maar die stond alleen op Amazon Prime en daar moet je een cc voor hebben. Dus dan maar even getorrent. Wel goede serie trouwens :Y
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 11:14:56 #123
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_205571658
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 10:54 schreef Sjemmert het volgende:
Wou Mr.Robot zien maar die stond alleen op Amazon Prime en daar moet je een cc voor hebben. Dus dan maar even getorrent. Wel goede serie trouwens :Y
Je kunt Prime Video tegenwoordig ook met iDeal betalen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_205571775
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:14 schreef Mike het volgende:

[..]
Je kunt Prime Video tegenwoordig ook met iDeal betalen.
Hoe dan ?

Kon alleen met cc bij mij en heb snel even gegoogled of het zonder kon en daar stond dat het niet mogelijk was met ideal te betalen.

Edit: oh zie het al. Moet je via amazon.nl doen. Tja hadden ze het maar niet zo moeilijk moeten maken ben nu al voorzien. :P
pi_205573034
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2022 09:48 schreef Marsenal het volgende:
Tegelijkertijd ook de firefly-film maar opgepikt, die kon ik laatst ook niet vinden op een van mijn diensten.
Heerlijke film _O_
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_205573350
quote:
4s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:18 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Heerlijke film _O_
Zin in, maar zal pas morgen ofzo worden
-nee-
pi_205573735
quote:
4s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:18 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Heerlijke film _O_
Geweldige serie ook.
pi_205574018
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:36 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Geweldige serie ook.
Ja klopt.

Echt onbegrijpelijk hoe en waarom die idioten van Fox die serie toendertijd kapot hebben gemaakt door de afleveringen op wisselende tijden en in random volgorde uit te zenden. |:(
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_205574254
Yup, als we in mei/juni Masterchef Australia willen zien.
  zondag 7 augustus 2022 @ 17:01:47 #130
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_205574470
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dan neem je dat toch? :?

Voor dingen die je niet legaal kan kijken begrijp ik het nog wel, maar als je er te gierig voor bent is het gewoon diefstal. Hoe duur is het nou helemaal? 3 euro Prime, 3 euro HBO (als je er op tijd bij was), 8 euro voor netflix.

nou nou
Het telt aardig op hoor als je alles in 1x pakt. Ik geef max 20 euro per maand uit aan streaming en dan een 1/2 of een jaar (als de korting fatsoenlijk is) per dienst en wissel dan naar een andere dienst.

Maar ik heb een veel groter probleem met amerikaanse (streaming) bedrijven: ze kappen series die ik leuk vind af.
Neem een Naomi. Leuke serie. 13 afleveringen maar een einde zullen we nooit zien.
En zo zijn er zoveel meer. Ik weiger te betalen voor halve series en omdat je niet van te voren weet of iets afgekapt wordt... is het best lastig :) Dus ik wissel streamingbedrijven.

Crunchyroll is de enige die ik het hele jaar neem (65 euro per jaar) voor mijn anime fix :D
Het is zelden dat een anime serie in het midden van een seizoen gestopt wordt. Of niet een einde kent.
(omdat bijna alles op een manga is gebaseerd dus ze weten voor ze beginnen wat het potentiele kijkersaandeel is voor die serie)

[ Bericht 3% gewijzigd door wdn op 07-08-2022 17:20:29 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 8 augustus 2022 @ 23:07:24 #131
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_205585066
Ik torrent ALLES, vaak kijk ik het niet eens voor lange tijd. Gewoon als goede wijn: even laten liggen. Laat ze maar dikke vlekke stront in de nek krijgen: ik heb opslagruimte, ik heb JAREN betaald voor een thuiskopieheffing waarna ze downloaden helemaal verboden, dus ze zullen het weten ook. Ik sla het hier op en kijk het dan meestal alsnog via streamingsites (niet de legale), maar het is gewoon lekker om een offline backup te hebben. Het is de meest 'fysieke' vorm van daadwerkelijk media bezitten die je momenteel kan hebben... Want je bezit niks, en dat is helemaal klote. Als een (legale) streamingdienst van de ene op de andere dag de rechten ziet verlopen en ze moeten het eraf halen, kun je het schudden. Heb ik geen zin in.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_205598522
Ik torrent alleen (Fear) The Walking Dead nog, maar zodra die series gestopt zijn, stop ik met torrents. De rest kijk ik wel via Netflix en HBO Max. Daar is voor mij genoeg op te zien en er zijn niet echt series die ik per se MOET zien of zo. Als dat al zo is en ze staan niet op deze twee platforms dan is het pech. (Fear) The Walking Dead zijn nog overblijfselen van vroegah en om daarvoor AMC+ te nemen - wat volgens mij niet eens beschikbaar is in NL - gaat me te ver.

Daarentegen download ik wel echt een shitload aan muziek (inmiddels zo'n 60.000 mp3s). Per maand maak ik een selectie van tracks die ik legaal koop (via Beatport.com).
pi_205604220
TWD staat gewoon op Netflix, hoewel ik niet snap dat iemand die troep nog volgt.
pi_205604338
Kijk sowieso geen series of films. Wel lid bij een paar private trackers met adult materiaal.

Inb4 porno downloaden :')
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 07:25:56 #135
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206282068
Ja heb Netflix opgezegd slles wordt zo duur
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206292562
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 08:46 schreef JohnDDD het volgende:
Wie gebruikt hier nog steeds torrents om aan zijn film/serie-fix te komen? Ik heb het idee dat het inmiddels wat ouderwets is, maar ik heb nog nooit een abonnement op een streamingdienst gehad. Met mijn ex had ik een tijdje Netflix (omdat zij lid was) maar ik vond er maar weinig interessants om te kijken. Ik heb ook het idee dat er inmiddels zoveel streamingdiensten zijn dat je 100 euro per maand zou moeten uitgeven om alles te zien wat je wilt zien.

Toch voelt het soms wel raar voor me want vroeger had je echt geen keuze aangezien er geen streamingdiensten waren en bovendien was ik een arme student dus kon ik het allemaal afschuiven onder het motto "ik heb er anders geen geld voor". :P
Hallo meneer Kuik
Ik krijg nog geld van je.
pi_206293570
De strijd tegen illegale torrents
Krijgen we Duitse praktijken in Nederland?

(plus artikel, met een account kun je er 3 per maand lezen)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_206293697
Ben blij dat Ziggo niet buigt voor de dreigementen van Brein.
https://tweakers.net/nieu(...)-door-te-sturen.html

Desondanks ben ik zelf al jaren geleden gestopt met downloaden via Torrents en Usenet.
Heb helemaal geen zin en tijd meer om het web af te struinen achter een VPN om een cd-tje van ¤ 10,- te downloaden.
Waarom zou je ook nog met al die streaming en andere on demand diensten.

Op dit moment geniet ik:
*  One (Music, TV, Arcade & iCloud)
* Amazon Prime
* Disney+
* HBO Max
* Netflix

Af en toe eens Videoland voor mijn vrouw met een Moederdag aanbieding ofzo.

Soms koop ik nog films of muziek op fysieke media of anders digitaal via iTunes of de website van de artiest zelf.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 20:29:42 #139
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_206302747
quote:
"Five years of my life. Three seasons of TV. Blood, sweat, and tears...became a tax write-off for the network who owns Final Space.

Yup. That's it. That's why it's disappeared everywhere in the USA. Five years of work vanished. When the license is up internationally, Netflix will take it down, and then it will be gone forever. There are no more physical copies of S1 and S2, and no physical copies of Season 3 were ever made. Your memory of Final, Space will be the only proof it ever existed unless you own a copy.

I've been trying to process how this feels; it's been hard because it's just so absurd. Like a tax write-off, really? Or maybe I've become so numb to bad things happening in my life because of the frequency with which it been occurring that I didn't really register this sting.

But the stinger has broken off underneath my skin. And now it's annoying. Look, I get it; this decision was just business. But Final Space will always be personal to me.

Some might say to give up and move on, and I have moved on to many new projects that I'm very passionate about, but I will not give up this story and these characters. "I will never stop fighting for Final Space. If it takes years, then so be it!"

It's a banner you all have been waving, and it's a rallying cry I can stand behind while I continue into this long dark night chasing an ending for this story.”
Aldus Olan Rogers, maker van 'Final Space', een animatieserie die na drie seizoenen zijn levenswerk niet alleen gecancelled ziet worden, maar ook nog eens als belastingvoordeel AFGESCHREVEN ziet worden door Warner Bros Discovery - een actie waardoor Final Space NERGENS meer aangeboden mag worden, en beter nog, al uit verschillende libraries van klanten zijn WEGGEHAALD, die de series eerder GEKOCHT hebben. Je

En dan zijn dit nog steeds precies diezelfde kut-bedrijven die mij de les denken te moeten lezen over hoe ik vooral géén films of series mag downloaden, geen digitale bestanden lokaal/offline op mijn schijven mag opslaan. Krijg de hartelijke pestpleuris. Ik zei het eerder, en ik zeg het godverdorie opnieuw:

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 23:07 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik torrent ALLES, vaak kijk ik het niet eens voor lange tijd. Gewoon als goede wijn: even laten liggen. Laat ze maar dikke vlekke stront in de nek krijgen: ik heb opslagruimte, ik heb JAREN betaald voor een thuiskopieheffing waarna ze downloaden helemaal verboden, dus ze zullen het weten ook. Ik sla het hier op en kijk het dan meestal alsnog via streamingsites (niet de legale), maar het is gewoon lekker om een offline backup te hebben. Het is de meest 'fysieke' vorm van daadwerkelijk media bezitten die je momenteel kan hebben... Want je bezit niks, en dat is helemaal klote. Als een (legale) streamingdienst van de ene op de andere dag de rechten ziet verlopen en ze moeten het eraf halen, kun je het schudden. Heb ik geen zin in.
Dit berichtje schreef ik één maand voordat dit nieuws dus echt groot werd. Maar holy shit. Ik ben gewoon oprecht boos.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_206303279
Ik torrent ook wel ... was van de week nog bij een vriendin die dan wilde netflixen. Ze had ook letterlijk alleen Netflix. Ze wilde een feel-good kerstfilm zien en is van de jongere generatie dus ik dacht ik stel die meid een paar klassiekertjes voor ... Trains, planes, automobiles; Trading Places; en zo nog een paar. Allemaal natuurlijk niet beschikbaar op Netflix. Uiteindelijk hebben we een of andere matige film moeten kijken omdat er verder dus niks op Netflix was. Kijk, daar heb ik dus geen zin in dat soort gedoe. Dat je je keuze aan moet passen aan een zeer beperkt aanbod.
Mja
pi_206328774
Sinds kort eigenlijk weer. Sinds dat ik erachter ben gekomen dat ik uTorrent gewoon kan gebruiken op mijn mobiel en vervolgens met vlc kan streamen naar mijn chroom cast.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206328971
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:33 schreef Slayage het volgende:
Sinds kort eigenlijk weer. Sinds dat ik erachter ben gekomen dat ik uTorrent gewoon kan gebruiken op mijn mobiel en vervolgens met vlc kan streamen naar mijn chroom cast.
Whoa, dit is wel briljant bedacht. Kan je er ook ondertiteling bij voegen?
pi_206329099
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:54 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Whoa, dit is wel briljant bedacht. Kan je er ook ondertiteling bij voegen?
Jisss. Ff gecheckt voor je.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206362920
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:33 schreef Slayage het volgende:
Sinds kort eigenlijk weer. Sinds dat ik erachter ben gekomen dat ik uTorrent gewoon kan gebruiken op mijn mobiel en vervolgens met vlc kan streamen naar mijn chroom cast.
quelle fuque, dit is handige info _O-
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_206363348
gewoon torrent, ziggo, geen vpn. nog nergens last mee gehad, nooit.
  Admin dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:02:52 #146
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206364326
Ik heb nog nooit getorrent. Wel downloadde ik tot een paar jaar geleden van usenet. Inmiddels is dat met streamingdiensten vrijwel compleet onnodig en is het downloaden beperkt tot dingen die hier eenvoudigweg niet te krijgen zijn. Zaken die op geen enkele beschikbare streamingdienst staan.

Het argument dat je met alle diensten bij elkaar 50-100 euro per maand kwijt bent is voor mij geen reden om dan maar te downloaden. Vóór streamingdiensten en toen downloaden nog gewoonweg te lang duurde huurde je in de videotheek een nieuwe film voor 7,50 voor 1 dag, of had je er bv 7 voor een week voor 25. Als je regelmatig een film wilde kijken was je in een maand hetzelfde kwijt en kon je dus maar een beperkte hoeveelheid films kijken.
Nu betaal je - als je alle diensten tegelijk wilt hebben - dan misschien wel 50-100 euro (al betwijfel ik of je aan 100 komt), maar je kunt letterlijk 24 uur per dag films kijken voor dat geld als je dat zou willen.

Dan is er voor mij eigenlijk geen goede reden meer om te downloaden.
Natuurlijk zou ik wel liever 1 enkele dienst hebben (desnoods voor 100/maand) waar dan alle inhoud bij elkaar verzameld is, maar dat is een utopie die er nooit zal komen. Wel kan ik via justwatch gewoon zoeken naar content en vervolgens opent die de juiste app als ik een keuze heb gemaakt. Kan ik iedereen aanraden (wel even in justwatch aangeven welke diensten je hebt zodat de rest niet wordt weergegeven).
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_206372170
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 15:02 schreef Danny het volgende:
Ik heb nog nooit getorrent. Wel downloadde ik tot een paar jaar geleden van usenet. Inmiddels is dat met streamingdiensten vrijwel compleet onnodig en is het downloaden beperkt tot dingen die hier eenvoudigweg niet te krijgen zijn. Zaken die op geen enkele beschikbare streamingdienst staan.

Het argument dat je met alle diensten bij elkaar 50-100 euro per maand kwijt bent is voor mij geen reden om dan maar te downloaden. Vóór streamingdiensten en toen downloaden nog gewoonweg te lang duurde huurde je in de videotheek een nieuwe film voor 7,50 voor 1 dag, of had je er bv 7 voor een week voor 25. Als je regelmatig een film wilde kijken was je in een maand hetzelfde kwijt en kon je dus maar een beperkte hoeveelheid films kijken.
Nu betaal je - als je alle diensten tegelijk wilt hebben - dan misschien wel 50-100 euro (al betwijfel ik of je aan 100 komt), maar je kunt letterlijk 24 uur per dag films kijken voor dat geld als je dat zou willen.

Dan is er voor mij eigenlijk geen goede reden meer om te downloaden.
Natuurlijk zou ik wel liever 1 enkele dienst hebben (desnoods voor 100/maand) waar dan alle inhoud bij elkaar verzameld is, maar dat is een utopie die er nooit zal komen. Wel kan ik via justwatch gewoon zoeken naar content en vervolgens opent die de juiste app als ik een keuze heb gemaakt. Kan ik iedereen aanraden (wel even in justwatch aangeven welke diensten je hebt zodat de rest niet wordt weergegeven).
Opsomming op Tweakers. Wil je alles kom je ruim boven de 100 euro uit. :P
Uitvinder van de biersmiley.
  Admin woensdag 19 oktober 2022 @ 10:22:32 #148
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206372464
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 09:51 schreef dimmak het volgende:

[..]
Opsomming op Tweakers. Wil je alles kom je ruim boven de 100 euro uit. :P
Even hierheen getrokken:
quote:
NPO Plus / 2,95 euro per maand / 35,40 per jaar
Amazon Prime Video/ 2,99 euro per maand / 35,88 euro per jaar
discovery+ / 3,99 euro per maand / 39,99 euro per jaar
HBO Max / 5,99 euro per maand / 46,99 euro per jaar
Cheflix / 3,99 euro per maand / 47,88 per jaar
hayu / 5,99 euro per maand / 52,99 euro per jaar
Apple TV+ / 4,99 euro per maand / 59,88 euro per maand
Videoland / 4,99 euro per maand / 59,88 euro per maand
Ziggo Movies & Series / 6,95 euro per maand / 83,40 euro per jaar
(Vereist een Ziggo-abonnement)
SkyShowtime / 6,99 euro per maand / 83,88 euro per jaar
Youtube Premium / 6,99 euro per maand / 83,88 euro per jaar
Disney+ / 8,99 euro per maand / 89,99 euro per jaar
NLZIET / 7,95 euro per maand / 95,40 euro per jaar
WithLove / 7,95 euro per maand / 95,40 euro per jaar
Cinetree / 7,99 euro per maand / 95,88 euro per jaar
MUBI / 11,99 euro per maand / 95,88 euro per jaar
Netflix / 7,99 euro per maand / 95,88 euro per jaar
Film1 / 9,99 euro per maand / 119,88 euro per jaar
Viaplay / 13,99 euro maand / 125,88 per jaar
NPO Plus nemen is onzin als je NLZIET hebt.
film1 is niet echt een streamingdienst te noemen (en ook bij viaplay is dat een vrij dubieuze titel, plus dat de kwaliteit kut is en als je F1 wilt kun je beter F1TV Pro nemen, goedkoper en beter)
YouTube Premium, Cinetree, MUBI, hayou, cheflix en withlove kan vrijwel iedereen negeren want dat is nogal specifieke content

Ziggo movies en series heb ik overigens gratis bij m'n ziggo abo, maar da's geloof ik omdat ik ook vodafone heb. Het aanbod daarvan zou je kunnen negeren. Het meeste is op een van de andere diensten ook te vinden, maar ik zal 'm even meetellen

Blijft over qua echt relevante streamingdiensten:

Amazon Prime Video/ 2,99 euro per maand / 35,88 euro per jaar
discovery+ / 3,99 euro per maand / 39,99 euro per jaar
HBO Max / 5,99 euro per maand / 46,99 euro per jaar
Apple TV+ / 4,99 euro per maand / 59,88 euro per maand
Videoland / 4,99 euro per maand / 59,88 euro per maand
Ziggo Movies & Series / 6,95 euro per maand / 83,40 euro per jaar
(Vereist een Ziggo-abonnement)
Disney+ / 8,99 euro per maand / 89,99 euro per jaar
NLZIET / 7,95 euro per maand / 95,40 euro per jaar
Netflix / 7,99 euro per maand / 95,88 euro per jaar
SkyShowtime / 7,99 per maand

56 euro zonder ziggo movies en series, 63 euro met (en dan heb ik discovery+ meegeteld, waar de meeste mensen waarschijnlijk niet veel aan hebben)
Voor HBO-Max betaal ik 2,99 (want levenslang 50% korting)

Maar je hoeft niet ALLES te nemen. Als je nooit real life shit kijkt neem je geen discovery+
Kijk je nooit normale tv zenders kun je nlziet (en mogelijk ook videoland) van het lijstje schrappen.

Daarnaast kun je ook hoppen. Bepaal hoeveel je wilt uitgeven per maand en neem binnen dat bedrag de diensten af met - voor jou - het meest aantrekkelijke aanbod. Staat er eens iets op een andere dienst dat je wilt zien dan cancel je een van de abo's en neem je er een op die dienst waar hetgeen je wilt zien op staat. Uitgekeken? Dan cancel je weer en neem je je originele dienst.

Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt.
Ik ben nu ~53 euro per maand kwijt (dat is inclusief f1tv pro overigens en een via india aangeschaft youtube premium (1,49/maand) en met skyshowtime wordt dat ~61 euro. Voor dat geld kan ik elke dag kijken zo lang ik wil. Films, series, docu's, reality etc. 99% van wat ik wou willen zien staat daar wel op hoor.
Wil ik iets kijken dat ECHT nergens te vinden is dan trek ik een nzb van usenet, maar dat komt echt sporadisch voor.

Maar voor 50-80 per maand kun je eigenlijk gewoon kijken waar je zin in hebt. Dat is iets dat nog nooit eerder voor zo'n laag bedrag legaal mogelijk was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 19-10-2022 10:27:45 ]
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 10:30:00 #149
382129 crew  Donna
pi_206372556
Als de streamingsdiensten hier in NL bepaalde series de volgende dag (of binnen een week) na de uitzending in Amerika zouden hebben, zou ik ook niet via torrents hoeven kijken.

Maar daar zit Net5 weer tussen te poeren, helaas.
pi_206372594
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:22 schreef Danny het volgende:

[..]
Even hierheen getrokken:
[..]
NPO Plus nemen is onzin als je NLZIET hebt.
film1 is niet echt een streamingdienst te noemen (en ook bij viaplay is dat een vrij dubieuze titel, plus dat de kwaliteit kut is en als je F1 wilt kun je beter F1TV Pro nemen, goedkoper en beter)
YouTube Premium, Cinetree, MUBI, hayou, cheflix en withlove kan vrijwel iedereen negeren want dat is nogal specifieke content

Ziggo movies en series heb ik overigens gratis bij m'n ziggo abo, maar da's geloof ik omdat ik ook vodafone heb. Het aanbod daarvan zou je kunnen negeren. Het meeste is op een van de andere diensten ook te vinden, maar ik zal 'm even meetellen

Blijft over qua echt relevante streamingdiensten:

Amazon Prime Video/ 2,99 euro per maand / 35,88 euro per jaar
discovery+ / 3,99 euro per maand / 39,99 euro per jaar
HBO Max / 5,99 euro per maand / 46,99 euro per jaar
Apple TV+ / 4,99 euro per maand / 59,88 euro per maand
Videoland / 4,99 euro per maand / 59,88 euro per maand
Ziggo Movies & Series / 6,95 euro per maand / 83,40 euro per jaar
(Vereist een Ziggo-abonnement)
Disney+ / 8,99 euro per maand / 89,99 euro per jaar
NLZIET / 7,95 euro per maand / 95,40 euro per jaar
Netflix / 7,99 euro per maand / 95,88 euro per jaar
SkyShowtime / 7,99 per maand

56 euro zonder ziggo movies en series, 63 euro met (en dan heb ik discovery+ meegeteld, waar de meeste mensen waarschijnlijk niet veel aan hebben)
Voor HBO-Max betaal ik 2,99 (want levenslang 50% korting)

Maar je hoeft niet ALLES te nemen. Als je nooit real life shit kijkt neem je geen discovery+
Kijk je nooit normale tv zenders kun je nlziet (en mogelijk ook videoland) van het lijstje schrappen.

Daarnaast kun je ook hoppen. Bepaal hoeveel je wilt uitgeven per maand en neem binnen dat bedrag de diensten af met - voor jou - het meest aantrekkelijke aanbod. Staat er eens iets op een andere dienst dat je wilt zien dan cancel je een van de abo's en neem je er een op die dienst waar hetgeen je wilt zien op staat. Uitgekeken? Dan cancel je weer en neem je je originele dienst.

Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt.
Ik ben nu ~53 euro per maand kwijt (dat is inclusief f1tv pro overigens en een via india aangeschaft youtube premium (1,49/maand) en met skyshowtime wordt dat ~61 euro. Voor dat geld kan ik elke dag kijken zo lang ik wil. Films, series, docu's, reality etc. 99% van wat ik wou willen zien staat daar wel op hoor.
Wil ik iets kijken dat ECHT nergens te vinden is dan trek ik een nzb van usenet, maar dat komt echt sporadisch voor.

Maar voor 50-80 per maand kun je eigenlijk gewoon kijken waar je zin in hebt. Dat is iets dat nog nooit eerder voor zo'n laag bedrag legaal mogelijk was.
Er staat nog een tweede reactie onder met nog zo'n lijst waar best nog wat in staat. Maar goed, dat buiten gelaten ben ik het met je eens dat het nog nooit zo goedkoop was om media te consumeren. Maar we consumeren media anno 2022 dan ook op een hele andere manier dan in 1995.

Verder ga ik niet hoppen om de kosten te drukken. Ik ben lui, ik wil gewoon kijken wat en wanneer ik wil kijken. Geen gezeik met hoppen of andere apps gebruiken. Daar heeft niemand tijd voor.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 11:20 schreef dimmak het volgende:

[..]
Het is niet dat ik te gierig ben, aan hardware nieuwsgroepen en indexers ben ik per jaar net zoveel kwijt (misschien nog wel meer) dan een HBO, Netflix én Prime abonnement. Het zit mij vooral tegen dat ik overal dan apps en account voor nodig heb en vaak alsnog mijn favoriete series niet kan zien.

Ik ben zeker bereid te betalen, maar de versplintering maakt het er niet leuker en makkelijker op. Als ik voor 50 euro per maand alles kon zien op 1 plek was ik de eerste die een abonnement zou afsluiten. Of 1 plek waar ik alles kon kijken en per minuut kon betalen (zoals podcast 2.0) zou nog beter zijn.

Verder betaal ik wel voor muziek (Spotify), podcasts (Podimo, podcast 2.0), games (Xbox Gamepass) omdat de versplintering daar niet zo erg is.
Uitvinder van de biersmiley.
  Admin woensdag 19 oktober 2022 @ 10:33:38 #151
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206372595
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:30 schreef Donna het volgende:
Als de streamingsdiensten hier in NL bepaalde series de volgende dag (of binnen een week) na de uitzending in Amerika zouden hebben, zou ik ook niet via torrents hoeven kijken.

Maar daar zit Net5 weer tussen te poeren, helaas.
Bij de meeste series is dat het geval. Sterker; de meeste series worden tegelijk vrijgegeven. Het zijn de series van nbc/abc/cbs/thecw e.d. - dus de echte zenders - waar dat (nog) niet het geval is. Dat is weleens lastig, maar het zijn in principe ook niet de dingen waar je doorgaans over gespoilerd wordt tenzij je het doelbewust opzoekt. Vroeger moest je soms wel een jaar wachten, tegenwoordig is dat in de meeste gevallen nog maar hooguit enkele weken.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 19 oktober 2022 @ 10:38:15 #152
8369 speknek
Another day another slay
pi_206372653
Alleen nog maar VR Porn.

Tussen Netflix, Disney+, HBO Max, Prime Video en Game Pass Ultimate is er meer dan genoeg te doen. Ik vind de nieuwe bioscoopfilms alleen nog te duur. Laatst Top Gun Maverick voor 5 of 6 euro gekeken, dat vind ik nog een prima prijs en zou ik vaker doen, maar daar proberen de studio's nog te vaak spekkoper te zijn. Maar ik ga er niet meer voor torrenten, uiteindelijk komen ze wel ergens en betaal ik er een prijs voor die me aanstaat. Geen zin in gedoe als mijn laptop een keer geaudit wordt op bezoek in de VS ofzo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 10:41:13 #153
8369 speknek
Another day another slay
pi_206372677
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 20:58 schreef TAmaru het volgende:
Ik torrent ook wel ... was van de week nog bij een vriendin die dan wilde netflixen. Ze had ook letterlijk alleen Netflix. Ze wilde een feel-good kerstfilm zien en is van de jongere generatie dus ik dacht ik stel die meid een paar klassiekertjes voor ... Trains, planes, automobiles; Trading Places; en zo nog een paar. Allemaal natuurlijk niet beschikbaar op Netflix. Uiteindelijk hebben we een of andere matige film moeten kijken omdat er verder dus niks op Netflix was. Kijk, daar heb ik dus geen zin in dat soort gedoe. Dat je je keuze aan moet passen aan een zeer beperkt aanbod.
Je hebt wel zin te besluiten een romcom te kijken en daarna zes uur te wachten tot de download binnen is, mogelijk met wat gratis virussen erbij?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 10:41:31 #154
382129 crew  Donna
pi_206372681
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:33 schreef Danny het volgende:

[..]
Bij de meeste series is dat het geval. Sterker; de meeste series worden tegelijk vrijgegeven. Het zijn de series van nbc/abc/cbs/thecw e.d. - dus de echte zenders - waar dat (nog) niet het geval is. Dat is weleens lastig, maar het zijn in principe ook niet de dingen waar je doorgaans over gespoilerd wordt tenzij je het doelbewust opzoekt. Vroeger moest je soms wel een jaar wachten, tegenwoordig is dat in de meeste gevallen nog maar hooguit enkele weken.
Daar heb je gelijk in, maar het zijn precies een paar de series die ik graag kijk en ook het liefst snel kijk en vervolgens komen ze inderdaad al een paar weken later op Net5, maar dan echt op idiote tijden, pas om 22:30 ofzo.
Ik volg veel Amerikaanse nieuwssites qua showbizz nieuws en daar komen vaak wel spoilers langs van zulke series. Al vind ik dat niet eens heel erg. Het is eerst die kut tijden op Net5 en als dat niet lukt moet je daarna wel maanden wachten voordat het op een streamingsdienst komt.
Want ik ben ook nog het type dat het dan vergeet van Net5 en dan kan ik het ook niet meer terugkijken na een week.

Van Law & Order SVU weet ik niet eens of het überhaupt op TV komt hier.
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 10:46:22 #155
382129 crew  Donna
pi_206372718
Nog beter als ik gewoon die Amerikaanse zenders kon kijken met terugkijken functie haha.
  Miss 200.000.000! woensdag 19 oktober 2022 @ 10:46:54 #156
367000 roos94
pi_206372723
Ebookparadijs RIP ;(
  Admin woensdag 19 oktober 2022 @ 13:46:07 #157
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206374646
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:41 schreef speknek het volgende:

[..]
Je hebt wel zin te besluiten een romcom te kijken en daarna zes uur te wachten tot de download binnen is, mogelijk met wat gratis virussen erbij?
Een virus in een videobestand is onmogelijk. Dat is bangmakerij van BREIN en consorten. In software? Ja. In films en muziek? Nee.
En zes uur wachten op een download van een film is ook al wel tien jaar geleden hoor :) Een film haal je nu in 1080p binnen als HEVC/X-265/H-265 2GB in een minuutje. Pak ik een 6GB x264 of x265 4k hdr dan wacht ik een minuut of 3. minuut of 30 voor 60GB full blu-ray rip (maar waarom zou ik?)

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:46 schreef Donna het volgende:
Nog beter als ik gewoon die Amerikaanse zenders kon kijken met terugkijken functie haha.
Als je bereid bent te liegen kun je https://www.ustvnow.com/ proberen. Is bedoeld voor US burgers en militairen, maar destijds hoefde je iig niet te bewijzen dat je us citizen was.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 19 oktober 2022 @ 13:54:46 #158
8369 speknek
Another day another slay
pi_206374732
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:46 schreef Danny het volgende:
Een virus in een videobestand is onmogelijk. Dat is bangmakerij van BREIN en consorten. In software? Ja. In films en muziek? Nee.
En zes uur wachten op een download van een film is ook al wel tien jaar geleden hoor :) Een film haal je nu in 1080p binnen als HEVC/X-265/H-265 2GB in een minuutje. Pak ik een 6GB x264 of x265 4k hdr dan wacht ik een minuut of 3. minuut of 30 voor 60GB full blu-ray rip (maar waarom zou ik?)
Het is wat lastiger nu mkvs niet meer zo in trek zijn, maar mp4s kunnen absoluut virussen bevatten.

En in mijn ervaring heb ik nooit goede seeders die de hele film lang vol seeden, maar ik download geen populaire films meer, misschien is dat tegenwoordig anders.
(maximale snelheid voor mijn 250mbps, wat je natuurlijk nooit haalt, is eerder twee minuten overigens. En als je een 500mbps internetabonnement kan betalen, kun je zeker netflix betalen)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Admin woensdag 19 oktober 2022 @ 14:25:59 #159
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206375083
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:54 schreef speknek het volgende:

Het is wat lastiger nu mkvs niet meer zo in trek zijn, maar mp4s kunnen absoluut virussen bevatten.
Mja, in theorie zou het kunnen. Zorgen dat je player up to date is en je files checken. Ik heb er nog nooit een gehad iig.

quote:
En in mijn ervaring heb ik nooit goede seeders die de hele film lang vol seeden, maar ik download geen populaire films meer, misschien is dat tegenwoordig anders.
(maximale snelheid voor mijn 250mbps, wat je natuurlijk nooit haalt, is eerder twee minuten overigens. En als je een 500mbps internetabonnement kan betalen, kun je zeker netflix betalen)
Ah ja, torrents. Ik download vrijwel nooit via torrents tenzij het iets heel obscuurs is en zelfs dat is via nzb's terug te vinden (ben lid van een 'besloten' nzb groep die louter met invites werkt en daar is vrijwel alles, zowel oud als nieuw, wel te vinden.

Overigens heb ik 1gbps fiber via kpn. Niet omdat ik dat perse wil hebben, maar omdat dat met het oog op FOK! wel erg handig is qua werksnelheid, maar ook met een 20mbps verbinding haal je in een paar minuten wel een film binnen in redelijke kwaliteit. Zeg dat het een kwartier duurt. Zet de download aan, ga ff pissen, pak je hapje en drankje en de film is klaar om af te spelen.
Met torrents kun je in veel gevallen overigens al gaan afspelen terwijl er nog wordt binnengehaald.

[ Bericht 10% gewijzigd door Danny op 19-10-2022 14:34:33 ]
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_206375134
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:46 schreef Danny het volgende:
Een virus in een videobestand is onmogelijk. Dat is bangmakerij van BREIN en consorten. In software? Ja. In films en muziek? Nee.

Dit is niet helemaal waar.

Er zit zoveel metadata in videobestanden dat het me niet zou verbazen als daar ism decoder ergens een bug te exploiten is

*Kuch*

Kans is uiteraard erg klein
  Admin woensdag 19 oktober 2022 @ 14:40:21 #161
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206375220
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 14:31 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Dit is niet helemaal waar.

Er zit zoveel metadata in videobestanden dat het me niet zou verbazen als daar ism decoder ergens een bug te exploiten is

*Kuch*

Kans is uiteraard erg klein
true, I stand corrected. Maar de kans lijkt me vrijwel nihil idd. Ik heb nog steeds ruim 4000 films en 30000 afleveringen van series op m'n nas staan zonder problemen. Maar na het downloaden kun je 'm altijd even door virustotal oid halen als je echt bang bent natuurlijk. Wel belangrijk is natuurlijk (altijd) om je software up to date te houden.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 20 oktober 2022 @ 00:44:53 #162
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_206382769
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:33 schreef Slayage het volgende:
Sinds kort eigenlijk weer. Sinds dat ik erachter ben gekomen dat ik uTorrent gewoon kan gebruiken op mijn mobiel en vervolgens met vlc kan streamen naar mijn chroom cast.
Gebruik even iets anders dan uTorrent op je mobiel. Genoeg light alternatieven die níet ooit gruwelijk onderuit zijn gegaan met een nare 'Torrentclient spaart jouw data en stuurt deze rond'-controverse. LibreTorrent is perfect geschikt voor mobile ;)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 00:47:47 #163
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_206382788
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:41 schreef speknek het volgende:

[..]
Je hebt wel zin te besluiten een romcom te kijken en daarna zes uur te wachten tot de download binnen is, mogelijk met wat gratis virussen erbij?
Je weet blijkbaar van toeten noch blazen als het gaat om slim downloaden. Prima dat je zo verdraaid correct bent, maar wil je geen virussen, download dan niet het eerste het beste wat je ziet - lees je in in de releasegroep die het online pleurt. Genoeg grote namen die prachtige pareltjes in prachtige kwaliteit klaarzetten. Nul gezeik, honderd entertainment.

Ik torrent omdat ik het kan, omdat ik het wil en omdat het me geen ene rotruk nog kan boeien. En Brein is een kutorganisatie. Niet eens daarom, maar dat wilde ik gewoon even droppen. :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_206382809
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:41 schreef speknek het volgende:

[..]
Je hebt wel zin te besluiten een romcom te kijken en daarna zes uur te wachten tot de download binnen is, mogelijk met wat gratis virussen erbij?
Je download een film tegenwoordig in 2 minuten. Of zit jij nog met kazaa te kloten?
pi_206383222
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 00:52 schreef SOG het volgende:

Of zit jij nog met kazaa te kloten?
Nostalgie 8-)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206383223
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 00:44 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Gebruik even iets anders dan uTorrent op je mobiel. Genoeg light alternatieven die níet ooit gruwelijk onderuit zijn gegaan met een nare 'Torrentclient spaart jouw data en stuurt deze rond'-controverse. LibreTorrent is perfect geschikt voor mobile ;)
Ff checken, thanks
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207463948
Ik snap echt niet waarom zovelen enkelt nog hun content voor hun plezier (down)streamen. En geen goede kopie meer zelf willen bezitten.

quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 07:37 schreef Slayage het volgende:

[..]
Ff checken, thanks
Flud werkt op Android als een razende malle.

Ik gooi trouwens bij torrenten altijd de trackerfix en retracker -trackers weg. Ik vertrouw ze niet :@
  VIVA zaterdag 7 januari 2023 @ 23:26:54 #168
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_207464006
Torrenting wat moeilijk te krijgen is via de newsgroups en ook niet beschikbaar op de streamingdiensten die de moeite waard zijn (Amazon/Apple/Disney/alldierommel waarop geen normaal persoon een abbo neemt)

Torrents en ook newsgroups zie ik momenteel alleen nog maar door een gebrek aan kwaliteit voor een schappelijke prijs, gelukkig is het legale aanbod zeker al 10x beter dan 10 jaar geleden...
What lies behind makes no sense in my mind
pi_207464050
Ik heb nog nooit newsgroups gebruikt. Simpelweg omdat het me te moeilijk lijkt. Mischien is het hartstikke makkelijk. Het oog alleen zo spartaans.
pi_207464091
Ik doe Torrents niet downloaden maar gebruik wel het protocol.
Stremio met torrentio add-on op Google chromecast met google tv is gouden combi.
pi_207467015
Yup, sommige dingen zijn niet te vinden op streamdiensten (of wil daar geen apart abbo voor afnemen)
pi_207467778
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 13:24 schreef christmastsunami het volgende:
Veel mensen weten dit trouwens niet.

'qBittorrent', heeft een search tabje.
In 'view' moet je een vinkje zetten bij 'search engine'
Een zoekmachine die een hoop open-torrentsites voor je afzoekt, zoals die geblokkeerd zijn.

Ik weet niet cker of je iets extra's moest installeren in qBittorrent, maar ik dacht dat het vrij simpel binnen qBittorrent in te stellen was.
Kan handig zijn, maar ik heb nog iets handigers gevonden, voor elke categorie een keyword in firefox.
Dus ik typ bijvoorbeeld in de url bar "hdr filmnaam" dan zoekt hij alleen in hdr op een bekende torrent site.
Zelfde met 4k, game, enz.

En waarom ik download? Omdat ik films in 4k hdr met hoge bitrate wil zien (dus de 60-90gb variant) en dat krijg je bij geen enkele streaming dienst.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_207467785
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 12:06 schreef DX11 het volgende:

[..]
Kan handig zijn, maar ik heb nog iets handigers gevonden, voor elke categorie een keyword in firefox.
Dus ik typ bijvoorbeeld in de url bar "hdr filmnaam" dan zoekt hij alleen in hdr op een bekende torrent site.
Zelfde met 4k, game, enz.
Gewoon Stremio met torrentio gebruiken.

Alles beschikbaar ;)
Zoeken film en gaan
pi_207528480
Real debrid premium account in combinatie met trakt, seren en opensubtitles op kodi.

Vrijwel alles direct beschikbaar om te streamen in 4k of 1080p met (NL) ondertiteling.

Is wel wat werk om het allemaal goed in te stellen maar dan werkt het wel perfect.
https://clipchamp.com/watch/FdgkAYEFXY6

https://www.reddit.com/r/(...)content=share_button

[ Bericht 9% gewijzigd door Sjemmert op 12-01-2023 17:45:43 ]
  donderdag 9 maart 2023 @ 15:35:54 #175
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_208301693
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:{w
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_208305504
Me *O*
pi_208306845
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 12:06 schreef DX11 het volgende:

[..]

En waarom ik download? Omdat ik films in 4k hdr met hoge bitrate wil zien (dus de 60-90gb variant) en dat krijg je bij geen enkele streaming dienst.
dit, precies dit.
  donderdag 9 maart 2023 @ 23:18:16 #178
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_208308356
Ik was er bijna klaar mee omdat sonarr stom deed met torrent indexers maar er is een oplossing voor gemaakt in de arr familie dus nu heb ik prowlarr geïnstalleerd en gekoppeld met sonarr en is het leven weer leuk O+.

Alleen begrijp ik het nog niet helemaal, de logica erachter breekt me een beetje. Sonarr gebruikt prowlarr maar je moet vanuit prowlarr een koppeling maken met sonarr en het werkt geweldig voor het zoeken van series. Dus ik klaag niet maar begrijp het niet helemaal :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_208308387
Wekelijks.
pi_208321222
Regelmatig, oudere series b.v., hier en daar een game.
anonieme razernist
  VIVA zaterdag 11 maart 2023 @ 00:11:01 #181
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_208321268
Beste torrent site voor 4k 5.1 series deze dagen? Nieuwsgroepen gaan hard achteruit en inderdaad om 10 abbonnementen te nemen op streaming diensten is ook weer een beetje mehh
What lies behind makes no sense in my mind
pi_208321303
Ik hoor het steeds meer in mijn omgeving, mensen zijn het zat om 10 streaming abonnementen te betalen, en dan krijg je ook nog dingen als Netflix die familie delen gaat blokkeren enz, dan is lekker ouderwets torrenten toch wel een mooi alternatief.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_208321306
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 00:11 schreef cosmosis het volgende:
Beste torrent site voor 4k 5.1 series deze dagen? Nieuwsgroepen gaan hard achteruit en inderdaad om 10 abbonnementen te nemen op streaming diensten is ook weer een beetje mehh
Qtorrent heeft een zoekfunctie en zoekt op verschillende sites, echt ideaal.
anonieme razernist
  VIVA zaterdag 11 maart 2023 @ 00:19:34 #184
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_208321316
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 00:16 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Qtorrent heeft een zoekfunctie en zoekt op verschillende sites, echt ideaal.
Heb je een link naar QTorrent? Als ik daar naar zoek vind ik alleen maar vage rommel of redirects naar Utorrent..
What lies behind makes no sense in my mind
pi_208321333
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 00:19 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Heb je een link naar QTorrent? Als ik daar naar zoek vind ik alleen maar vage rommel of redirects naar Utorrent..
Oh, het is qBittorrent, sorry.
anonieme razernist
  VIVA zaterdag 11 maart 2023 @ 00:24:40 #186
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_208321345
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 00:21 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Oh, het is qBittorrent, sorry.
Ow die heb ik al in gebruik, wist niet dat die ook een ingebouwde zoekfunctie had....

Nice, ik kom er zojuist achter dat je los een Search addin dient te installeren welke alle trackers toevoegd aan QBitorrent...Dank! Ik heb het al een jaar proberen vol te houden mbt Netflix/HBO/Disney+ en nieuwsgroepen, maar helaas de nieuwsgroepen aanvulling zorgt de laatste maanden voor te weinig UHD content waardoor het Torrenten toch weer om de hoek komt kijken (Streaming diensten lezen jullie mee? Dat is jullie schuld! )

[ Bericht 29% gewijzigd door cosmosis op 11-03-2023 00:31:35 ]
What lies behind makes no sense in my mind
pi_208321693
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 00:11 schreef cosmosis het volgende:
Beste torrent site voor 4k 5.1 series deze dagen? Nieuwsgroepen gaan hard achteruit en inderdaad om 10 abbonnementen te nemen op streaming diensten is ook weer een beetje mehh
Real debrid account in combinatie met kodi add-ons. Installeren op chromecast 4k, firestick of nvidea shield en je kan rechtstreeks 4k UHD bluray content streamen op je TV.
pi_208321854
Ik maak er nog steeds zeer regelmatig gebruik van. Ik had een tijd lang wel netflix e.d. maar daar heb je zo weinig goede content, 99% van die troep wil ik helemaal niet zien. En dan komt misschien dan binnenkort ook nog reclame bij?! Nee dankje.

Ook kun je via streaming services geen oude series/films vinden. Series zoals the wire, the night of, eastbound & down, the sopranos, band of brothers, kingdom, entourage, the IT crowd, louis theroux weird weekends, rob & big, scientology & the aftermath (zo kan ik nog wel ff doorgaan) die kan je gewoon helemaal nergens vinden ook al neem je 5 verschillende abonnementen. En als je op magische wijze toch je serie vind dan krijg je nog mogelijk de melding "content niet beschikbaar in jou regio" bullshit.

Ik torrent al die shit en gooi het op mijn eigen plex server met een hoop terabytes. Bij de TV een nvidia shield staan als plex client met upscaling naar een 4k tv, gezellig met het vrouwtje op de bank, helemaal gratis. :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door Frenky893 op 11-03-2023 04:48:40 ]
pi_208323298
Ja, hier. Wel even de VPN aan. Ik download de 4K rips van The last of us Afleveringen omdat ik de streaming kwaliteit van HBO max nogal ondermaats vind.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_208323438
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 10:17 schreef wolfrolf het volgende:
Wel even de VPN aan.
Nergens voor nodig hoor, Brein mag nog niet eens waarschuwingsbrieven sturen in Nederland (laat staan boetes).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_208324189
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 10:33 schreef DX11 het volgende:

[..]
Nergens voor nodig hoor, Brein mag nog niet eens waarschuwingsbrieven sturen in Nederland (laat staan boetes).
Zonder VPN zijn mijn vrienden van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geblokkeerd door Ziggo.
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 11:48:08 #192
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_208324299
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 04:36 schreef Frenky893 het volgende:

Ook kun je via streaming services geen oude series/films vinden. Series zoals the wire, the night of, eastbound & down, the sopranos, band of brothers, kingdom, entourage, the IT crowd, louis theroux weird weekends, rob & big, scientology & the aftermath (zo kan ik nog wel ff doorgaan) die kan je gewoon helemaal nergens vinden ook al neem je 5 verschillende abonnementen. En als je op magische wijze toch je serie vind dan krijg je nog mogelijk de melding "content niet beschikbaar in jou regio" bullshit.
Dit is echt onzin, want The Wire, The Night of, Eastbound & down, Sopranos, Band of Brothers, Entourage...dat staat gewoon allemaal op HBO Max. The It Crowd staat op Netflix.
Als je iets zoekt, kun je altijd op Justwatch.com zien op welke dienst het staat.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_208324681
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 11:40 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
Zonder VPN zijn mijn vrienden van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geblokkeerd door Ziggo.
Neehoor, gewoon je DNS in windows aanpassen naar bijvoorbeeld cloudclare (1.1.1.1) en voila. Scheelt weer.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_208324921
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:15 schreef DX11 het volgende:

[..]
Neehoor, gewoon je DNS in windows aanpassen naar bijvoorbeeld cloudclare (1.1.1.1) en voila. Scheelt weer.
Oh, dankjewel voor de tip :)
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_208326205
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 15:55 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Wat maakt die overhead uit? Ik download liever met 95MBs van usenet met 25% efficientie, dan met 100% van torrent met 5MBs :') Een paar dagen retentie, ja, als je in 2003 de servers van je provider gebruikte :') Ik heb 4357 dagen retentie voor nog geen knaak per maand.

Geen uploads dus de kans op josties zoals Brein achter je reet is een stuk lager, en met een goed geconfigureerde Sonarr / Radarr hoef je behalve de naam van je serie of film eenmalig in te tikken geen vinger meer uit te steken.

Maar blijf vooral bij torrent hoor :P Minder aandacht voor usenet
welke provider heb jij voor <¤2,50?
lekker faxen heel de dag echt genot
  Public Relations / Redactie Film zaterdag 11 maart 2023 @ 19:30:14 #196
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_208330695
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 04:36 schreef Frenky893 het volgende:
Ik maak er nog steeds zeer regelmatig gebruik van. Ik had een tijd lang wel netflix e.d. maar daar heb je zo weinig goede content, 99% van die troep wil ik helemaal niet zien. En dan komt misschien dan binnenkort ook nog reclame bij?! Nee dankje.

Ook kun je via streaming services geen oude series/films vinden. Series zoals the wire, the night of, eastbound & down, the sopranos, band of brothers, kingdom, entourage, the IT crowd, louis theroux weird weekends, rob & big, scientology & the aftermath (zo kan ik nog wel ff doorgaan) die kan je gewoon helemaal nergens vinden ook al neem je 5 verschillende abonnementen. En als je op magische wijze toch je serie vind dan krijg je nog mogelijk de melding "content niet beschikbaar in jou regio" bullshit.

Ik torrent al die shit en gooi het op mijn eigen plex server met een hoop terabytes. Bij de TV een nvidia shield staan als plex client met upscaling naar een 4k tv, gezellig met het vrouwtje op de bank, helemaal gratis. :Y
Onzin.

Je hoeft niet altijd overal toegang tot te hebben. Abonnement is zo uit of aan. Bepaal wat je wil kijken via bijv JustWatch en plan je abonnement. Als je kan torrenten kan je dat ook.
pi_208331120
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 14:52 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
welke provider heb jij voor <¤2,50?
Newsdemon black friday deal, daar ben je nu wat laat voor :P
Eweka heeft wel het hele jaar rond een BF deal voor 2,99
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_208331127
Geregeld voor software, films en series.. maar vooral dingen die nu niet meer online te downloaden zijn (bv oude software)
Just say hi!
pi_208331578
Ik vrij veel.
Ben nog steeds liefhebber van films en een heel stuk minder van series.
Dan is torrents nog steeds een uitkomst. Zowel voor nieuwe films als juist oude klassiekers die zeer slecht zijn vertegenwoordigd op streamingdiensten.

Voorheen was het altijd nieuwsgroepen, maar ik merk dat torrents tegenwoordig weer een beter aanbod heeft.
pi_208331594
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 04:36 schreef Frenky893 het volgende:
Ik maak er nog steeds zeer regelmatig gebruik van. Ik had een tijd lang wel netflix e.d. maar daar heb je zo weinig goede content, 99% van die troep wil ik helemaal niet zien. En dan komt misschien dan binnenkort ook nog reclame bij?! Nee dankje.

Ook kun je via streaming services geen oude series/films vinden. Series zoals the wire, the night of, eastbound & down, the sopranos, band of brothers, kingdom, entourage, the IT crowd, louis theroux weird weekends, rob & big, scientology & the aftermath (zo kan ik nog wel ff doorgaan) die kan je gewoon helemaal nergens vinden ook al neem je 5 verschillende abonnementen. En als je op magische wijze toch je serie vind dan krijg je nog mogelijk de melding "content niet beschikbaar in jou regio" bullshit.

Ik torrent al die shit en gooi het op mijn eigen plex server met een hoop terabytes. Bij de TV een nvidia shield staan als plex client met upscaling naar een 4k tv, gezellig met het vrouwtje op de bank, helemaal gratis. :Y
IT crowd staat op netflix.
pi_208331712
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:05 schreef Adames het volgende:

[..]
IT crowd staat op netflix.
Ook op Usenet :{w
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_208331891
sorry dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Frenky893 op 11-03-2023 20:22:17 ]
pi_208332066
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 11:48 schreef Mike het volgende:

[..]
Dit is echt onzin, want The Wire, The Night of, Eastbound & down, Sopranos, Band of Brothers, Entourage...dat staat gewoon allemaal op HBO Max. The It Crowd staat op Netflix.
Als je iets zoekt, kun je altijd op Justwatch.com zien op welke dienst het staat.
Ok dat wist ik niet. Maar nu heb ik het allemaal al gratis. ^O^
  Public Relations / Redactie Film zondag 12 maart 2023 @ 09:49:14 #204
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_208340700
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:21 schreef Frenky893 het volgende:

[..]
Ok dat wist ik niet. Maar nu heb ik het allemaal al gratis. ^O^
Nee gejat.
pi_208340947
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:49 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Nee gejat.
Nee nee, het origineel is gewoon nog bij de eigenaar :T
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_208341358
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 19:48 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Newsdemon black friday deal, daar ben je nu wat laat voor :P
Eweka heeft wel het hele jaar rond een BF deal voor 2,99
Oh dat is niet de duur bij eweka :) Dank! ik ga het even onthouden
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_208341615
Als het niet op Netflix, Videoland of een andere dienst staat dan stream ik het via Iptv _O_
  Moderator zondag 12 maart 2023 @ 15:34:59 #208
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_208344657
Ik begrijp echt niet waarom sommige mensen trots zijn op het gebruik van torrents. Torrents zijn illegaal en schaden de entertainmentindustrie. Door torrents te gebruiken, stelen ze essentieel gezien content van de makers en verstoren ze het bedrijfsmodel van de industrie. Het is zorgwekkend dat sommige mensen zo weinig respect hebben voor de creatieve inspanningen van anderen.

Het gebruik van torrents is niet alleen illegaal, maar kan ook gevaarlijk zijn voor de computer en privacy. Torrentsites zijn vaak besmet met malware en andere schadelijke software die een groot risico vormen voor de veiligheid van de gebruikers. Daarnaast wordt het gebruik van torrents vaak gevolgd en kan leiden tot juridische vervolging en boetes.

Dus nee, er is niets om trots op te zijn als het gaat om het gebruik van torrents. Het is onverantwoordelijk, onethisch en strafbaar. Het is belangrijk dat we als samenleving respect hebben voor intellectueel eigendom en de makers van content ondersteunen door hun werk op legale wijze te verkrijgen. Laten we in plaats daarvan het belang van eerlijkheid en integriteit omarmen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_208344879
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 15:34 schreef onlogisch het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom sommige mensen trots zijn op het gebruik van torrents. Torrents zijn illegaal en schaden de entertainmentindustrie. Door torrents te gebruiken, stelen ze essentieel gezien content van de makers en verstoren ze het bedrijfsmodel van de industrie. Het is zorgwekkend dat sommige mensen zo weinig respect hebben voor de creatieve inspanningen van anderen.

Het gebruik van torrents is niet alleen illegaal, maar kan ook gevaarlijk zijn voor de computer en privacy. Torrentsites zijn vaak besmet met malware en andere schadelijke software die een groot risico vormen voor de veiligheid van de gebruikers. Daarnaast wordt het gebruik van torrents vaak gevolgd en kan leiden tot juridische vervolging en boetes.

Dus nee, er is niets om trots op te zijn als het gaat om het gebruik van torrents. Het is onverantwoordelijk, onethisch en strafbaar. Het is belangrijk dat we als samenleving respect hebben voor intellectueel eigendom en de makers van content ondersteunen door hun werk op legale wijze te verkrijgen. Laten we in plaats daarvan het belang van eerlijkheid en integriteit omarmen.
Leuk verhaal dankjewel

kan jij mij even wijzen waar ik legaal de serie 12 Monkeys, Pokerface, The Resort, Wolf Pack, Star Trek: Discovery en Bel-Air kan streamen? Joe bedankt.
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator zondag 12 maart 2023 @ 15:54:45 #210
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_208344916
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 15:52 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
Leuk verhaal dankjewel

kan jij mij even wijzen waar ik legaal de serie 12 Monkeys, Pokerface, The Resort, Wolf Pack, Star Trek: Discovery en Bel-Air kan streamen? Joe bedankt.
https://www.bol.com/nl/nl(...)JxbHe20aAmMNEALw_wcB
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_208345520
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_208345603
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 15:34 schreef onlogisch het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom sommige mensen trots zijn op het gebruik van torrents. Torrents zijn illegaal en schaden de entertainmentindustrie. Door torrents te gebruiken, stelen ze essentieel gezien content van de makers en verstoren ze het bedrijfsmodel van de industrie. Het is zorgwekkend dat sommige mensen zo weinig respect hebben voor de creatieve inspanningen van anderen.

Het gebruik van torrents is niet alleen illegaal, maar kan ook gevaarlijk zijn voor de computer en privacy. Torrentsites zijn vaak besmet met malware en andere schadelijke software die een groot risico vormen voor de veiligheid van de gebruikers. Daarnaast wordt het gebruik van torrents vaak gevolgd en kan leiden tot juridische vervolging en boetes.

Dus nee, er is niets om trots op te zijn als het gaat om het gebruik van torrents. Het is onverantwoordelijk, onethisch en strafbaar. Het is belangrijk dat we als samenleving respect hebben voor intellectueel eigendom en de makers van content ondersteunen door hun werk op legale wijze te verkrijgen. Laten we in plaats daarvan het belang van eerlijkheid en integriteit omarmen.
Ik stream illegaal maar ga ook een paar keer per maand naar de bioscoop.

Deze maand Antman, Cocaine bear, Avatar en Creed 3 in de bioscoop gekeken.
pi_208347422
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 15:34 schreef onlogisch het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom sommige mensen trots zijn op het gebruik van torrents. Torrents zijn illegaal en schaden de entertainmentindustrie. Door torrents te gebruiken, stelen ze essentieel gezien content van de makers en verstoren ze het bedrijfsmodel van de industrie. Het is zorgwekkend dat sommige mensen zo weinig respect hebben voor de creatieve inspanningen van anderen.

Het gebruik van torrents is niet alleen illegaal, maar kan ook gevaarlijk zijn voor de computer en privacy. Torrentsites zijn vaak besmet met malware en andere schadelijke software die een groot risico vormen voor de veiligheid van de gebruikers. Daarnaast wordt het gebruik van torrents vaak gevolgd en kan leiden tot juridische vervolging en boetes.

Dus nee, er is niets om trots op te zijn als het gaat om het gebruik van torrents. Het is onverantwoordelijk, onethisch en strafbaar. Het is belangrijk dat we als samenleving respect hebben voor intellectueel eigendom en de makers van content ondersteunen door hun werk op legale wijze te verkrijgen. Laten we in plaats daarvan het belang van eerlijkheid en integriteit omarmen.
Lijkt er meer op dat jij trots bent omdat je streamingdiensten kan betalen en daarom zo uit de hoogte doet. Ik kan het overigens makkelijk betalen, maar gebruik bewust alleen maar torrents, en een deel van het geld wat ik hiermee bespaar schenk ik aan goede doelen. Waar het mogelijk is ga ik de rijken niet helpen rijker te worden. Ik ga niet bijdragen aan een 5de of 6de villa van die mensen, terwijl ik zelf in een huurhuis woon. Kijk even hoe bij verschillende filmprijzen de "sterren" erbij lopen en in wat voor huizen ze leven en auto's ze rijden. Ik ga daar niet aan bijdragen en dan klagen over rijken die rijker worden.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 maart 2023 @ 18:40:24 #214
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208347435
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 15:34 schreef onlogisch het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom sommige mensen trots zijn op het gebruik van torrents. Torrents zijn illegaal en schaden de entertainmentindustrie. Door torrents te gebruiken, stelen ze essentieel gezien content van de makers en verstoren ze het bedrijfsmodel van de industrie. Het is zorgwekkend dat sommige mensen zo weinig respect hebben voor de creatieve inspanningen van anderen.

Het gebruik van torrents is niet alleen illegaal, maar kan ook gevaarlijk zijn voor de computer en privacy. Torrentsites zijn vaak besmet met malware en andere schadelijke software die een groot risico vormen voor de veiligheid van de gebruikers. Daarnaast wordt het gebruik van torrents vaak gevolgd en kan leiden tot juridische vervolging en boetes.

Dus nee, er is niets om trots op te zijn als het gaat om het gebruik van torrents. Het is onverantwoordelijk, onethisch en strafbaar. Het is belangrijk dat we als samenleving respect hebben voor intellectueel eigendom en de makers van content ondersteunen door hun werk op legale wijze te verkrijgen. Laten we in plaats daarvan het belang van eerlijkheid en integriteit omarmen.
Hallo, ChatGPT.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_208348140
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 15:34 schreef onlogisch het volgende:
Torrents zijn illegaal en schaden de entertainmentindustrie. Door torrents te gebruiken, stelen ze essentieel gezien content van de makers en verstoren ze het bedrijfsmodel van de industrie.
En daar zit je dus gelijk al heel erg fout. Ik steel niks, ik kopieer. Als ik niet had kunnen downloaden, had ik het alsnog niet gekocht. En daarnaast kun je heel veel content niet eens fatsoenlijk kopen (in hoge kwaliteit).

Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_208349161
Overigens heb ik op dit moment alleen een laptop, dus daarom torrent ik. Als ik tzt een mooie smart tv koop dan zal ik ongetwijeld ook een streamingsdienst nemen. En die films of series die ik daar niet op kan kijken torrent ik dan gewoon en speel ik via de tv af.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208352052
Ik heb overigens 2 streamings diensten, waarvan Netflix zelfs in 4k. Kijk ik laatst een serie die in 4k gemarkeerd staat, renderen ze in zo'n absurd lage bitrate dat het gewoon irritant is om naar te kijken (ruis). Dus ja dan ben ik er klaar mee en download ik die zelfde serie gewoon in 4k, wat dan ook echt 5x hogere kwaliteit is (ondanks technisch gezien dezelfde resolutie). Als streaming diensten ons niet aan alle kanten willen naaien (Netflix gaat familie delen blokkeren) dan zou ik er in ieder geval veel meer gebruik van maken.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_208475888
Als ik naar een hotel ga neem ik vaak wel een USB stickie mee met wat getorrente films erop, om in die flatscreens te steken als ik niks anders te doen heb. En sommige wat oudere films zijn haast niet te vinden op bluray of streaming en staan op torrentsites wel mooie HD versies van, die torrent ik dan.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
  dinsdag 21 maart 2023 @ 09:48:04 #219
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208475931
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 19:18 schreef DX11 het volgende:

[..]
En daar zit je dus gelijk al heel erg fout. Ik steel niks, ik kopieer. Als ik niet had kunnen downloaden, had ik het alsnog niet gekocht. En daarnaast kun je heel veel content niet eens fatsoenlijk kopen (in hoge kwaliteit).

[ afbeelding ]
Nee he niet weer dat bullshit plaatje.
pi_208476027
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 09:48 schreef Gunner het volgende:

[..]
Nee he niet weer dat bullshit plaatje.
Hoezo bullshit? Als ik niks gedownload (gekopieerd) had, had ik het ook niet gekocht.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 21 maart 2023 @ 10:00:46 #221
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208476045
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 09:58 schreef DX11 het volgende:

[..]
Hoezo bullshit? Als ik niks gedownload (gekopieerd) had, had ik het ook niet gekocht.
Sorry, deze discussie ga ik niet aan. Door het illegaal te downloaden ontneem je wel degelijk de maker ervan geld.

Maar daar zal je het vast ook niet mee eens zijn.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 10:04:55 #222
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_208476089
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:00 schreef Gunner het volgende:

[..]
Sorry, deze discussie ga ik niet aan. Door het illegaal te downloaden ontneem je wel degelijk de maker ervan geld.
Als je de discussie niet aan wilt gaan moet je ook niet alsnog een argument gaan geven :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 21 maart 2023 @ 10:06:39 #223
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208476106
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Als je de discussie niet aan wilt gaan moet je ook niet alsnog een argument gaan geven :P
True, maar ik stoor me enorm aan die vervelende goedpraterij van iets wat overduidelijk fout is. Net zoals al die lui dat ze wel moeten torrenten omdat het streamingaannbod zo versnipperd is . Alsof het je god given right is om die series te kijken hou toch op
pi_208476593
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:00 schreef Gunner het volgende:
Sorry, deze discussie ga ik niet aan. Door het illegaal te downloaden ontneem je wel degelijk de maker ervan geld.
Dat doe je wel door een argument te geven.

Ik download dingen, die ik anders niet had gekocht. En vaak download ik zelfs dingen, die ook gewoon op Netflix staan (waar ik een 4k abo op heb). Waarom dan? Omdat gedownloade films 10x betere kwaliteit zijn, Netflix heeft veel dingen niet in 4k, of de 4k is een erg lage bitrate.
Anyway, dan heb ik dus alsnog de filmmaker betaald via netflix, en vervolgens download ik de hogere kwaliteit versie.

Of ik download dus iets wat ik anders toch niet zou kopen, of zelfs vaak, niet eens KAN kopen.

Bijvoorbeeld de 90gb imax versie van Interstellar. Is niet legaal aan te komen, ook niet op blu-ray. En die versie is zo veel mooier dan de "normale" versies.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 21 maart 2023 @ 10:55:16 #225
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_208476633
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:06 schreef Gunner het volgende:

[..]
True, maar ik stoor me enorm aan die vervelende goedpraterij van iets wat overduidelijk fout is. Net zoals al die lui dat ze wel moeten torrenten omdat het streamingaannbod zo versnipperd is . Alsof het je god given right is om die series te kijken hou toch op
Nou vooruit, dan reageer ik ook inhoudelijk: ik ben het met je eens dat het plaatje te kort door de bocht is, maar 'zo overduidelijk fout' is dat net zo goed. Ik weet niet of het voorbeeld in dit topic voorbij kwam of een van de vorige keren dat ik deze discussie zag, maar er zijn zat muzikanten die nog liever 'piraterij' hebben dan 'spotify'. Ik heb als student ook veel muziek gedownload en uitgewisseld en mede daardoor ben ik later veel CDs en later ook DVDs gaan kopen. Mijn vader deed jaren eerder hetzelfde met casettebandjes en dergelijke, en die heeft jarenlang zo'n beetje in z'n eentje de plaatselijke LP/CD-winkel draaiende gehouden.

En ook dat argument over 'versnippering' kan ik me deels wel in vinden. Series en films die van Netflix verdwijnen is één ding, maar er zijn ook zat voorbeelden van diensten die helemaal verdwijnen of je licentie op een legaal gekochte digitale download intrekken, bijvoorbeeld. Content-eigenaren hebben er al jaren een handje van hun eigen verdienmodel boven toegankelijkheid te plaatsen. En ook dat is geen nieuw probleem, denk aan de DVD regiocodes en unskippable reclames en dergelijke. Ik heb ooit in de US gewoond en had dus een stapel Amerikaanse DVDs, recent alles maar weggedaan mede omdat mijn speler kapot ging en ik geen fatsoenlijke nieuwe regiovrije speler kon vinden.

Ik wil niet zeggen dat piraterij 'goed' is, maar de content-industrie is dat zeker ook niet altijd en dat maakt het voor mij veel meer een grijs gebied.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 21 maart 2023 @ 11:48:16 #226
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208477415
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:51 schreef DX11 het volgende:
Ik download dingen, die ik anders niet had gekocht.
Maar toch wil je het hebben. Dus dat argument gaat niet op.

quote:
f ik download dus iets wat ik anders toch niet zou kopen, of zelfs vaak, niet eens KAN kopen.
Ik kan ook geen Ferrari betalen. Dat geeft me niet het recht om er op een andere manier aan te komen.

Ik ben zeker niet heiliger dan de paus, maar ik ga er geen smoesjes voor verzinnen om gedrag goed te praten.

[ Bericht 12% gewijzigd door Gunner op 21-03-2023 11:55:08 ]
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 21 maart 2023 @ 11:52:18 #227
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_208477502
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 09:58 schreef DX11 het volgende:

[..]
Hoezo bullshit? Als ik niks gedownload (gekopieerd) had, had ik het ook niet gekocht.
Ik eet normaal nooit chips, dus jat ik maar een zak uit de supermarkt. Anders had ik het nooit gegeten.
pi_208478355
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 11:48 schreef Gunner het volgende:
Ik kan ook geen Ferrari betalen. Dat geeft me niet het recht om er op een andere manier aan te komen.
Je snapt niet wat ik bedoel. Veel content (zoals boven genoemd voorbeeld, interstellar imax versie) KAN je letterlijk NIET kopen, nergens, bestaat niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 11:52 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Ik eet normaal nooit chips, dus jat ik maar een zak uit de supermarkt. Anders had ik het nooit gegeten.
Toch is het zo. Ik download films en series uit verveling, als het niet als download beschikbaar was had ik het niet ineens gekocht maar dan was ik iets anders gaan doen. Ze missen dus geen winst op mij.

En ook nogmaals: ik heb ook een netflix 4k abo. En vaak download ik dingen die op netflix staan, alsnog, omdat de kwaliteit dan hoger is dan beschikbaar op streaming.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 21 maart 2023 @ 13:18:31 #229
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208478869
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 12:42 schreef DX11 het volgende:

[..]
Je snapt niet wat ik bedoel. Veel content (zoals boven genoemd voorbeeld, interstellar imax versie) KAN je letterlijk NIET kopen, nergens, bestaat niet.\
Ik snap prima wat je bedoelt, alleen het geeft je alsnog niet het recht om het dan maar te downloaden. Dan neem je maar genoegen met de 4K/UDH bluray of wat dan ook.

Je zegt hierboven ook dat de reden verveling is. En dat je het daarom legitimeert als zijnde " ik had het anders toch niet gekocht"

Ik vind dat onzin en domweg goedpraterij
pi_208480042
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 13:18 schreef Gunner het volgende:
Ik vind dat onzin en domweg goedpraterij
Dat mag jij vinden, veel plezier er mee.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_208480047
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 13:18 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik snap prima wat je bedoelt, alleen het geeft je alsnog niet het recht om het dan maar te downloaden. Dan neem je maar genoegen met de 4K/UDH bluray of wat dan ook.

Je zegt hierboven ook dat de reden verveling is. En dat je het daarom legitimeert als zijnde " ik had het anders toch niet gekocht"

Ik vind dat onzin en domweg goedpraterij
Moraalridder _O-
  dinsdag 21 maart 2023 @ 15:06:24 #232
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208480099
Aha de argumenten zijn op. Dan kan het altijd nog op de man. Dit forum stelt nooit teleur.

quote:
10s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 15:01 schreef FL_Freak het volgende:

[..]
Moraalridder _O-
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 11:48 schreef Gunner het volgende:

Ik ben zeker niet heiliger dan de paus, maar ik ga er geen smoesjes voor verzinnen om gedrag goed te praten.
:z
pi_208480492
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 15:06 schreef Gunner het volgende:
Aha de argumenten zijn op. Dan kan het altijd nog op de man.
Ik heb goede argumenten gegeven, jij bent het er niet mee eens. Dus dan houd het qua discussie op lijkt me. Agree to disagree noemen we dat.

Ik blijf in ieder geval lekker downloaden, misschien pak ik vanavond nog even een paar extra filmpjes naar binnen, en upload ik ze ook weer x10 (met een 1000Mbps abo), speciaal voor jou! Fijne dag nog!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 21 maart 2023 @ 15:37:46 #234
499834 Boze_Loopeend
Gaarne verwijderen
pi_208480555
ik torrent omdat sommige films totaal niet te krijgen zijn hier
als iets is voor de chinese markt of zo
ik wil ook kijken
Graag dit account verwijderen.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 15:46:23 #235
499834 Boze_Loopeend
Gaarne verwijderen
pi_208480703
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 15:33 schreef DX11 het volgende:

[..]
Ik heb goede argumenten gegeven, jij bent het er niet mee eens. Dus dan houd het qua discussie op lijkt me. Agree to disagree noemen we dat.

Ik blijf in ieder geval lekker downloaden, misschien pak ik vanavond nog even een paar extra filmpjes naar binnen, en upload ik ze ook weer x10 (met een 1000Mbps abo), speciaal voor jou! Fijne dag nog!
laat die troll toch gaan

beetje de good guy spelen... hij koopt zeker ook alleen maar fairtrade :')
Graag dit account verwijderen.
pi_208501372
Grotendeels usenet.

Geen gezeik met verdwijnende films en series, geen gezeik met in die regio wel beschikbaar en in deze regio niet.

Geld is het probleem niet, betaal voor 2 streamingsdiensten en heb een bioscoopabonnement.

Overigens, Plex. O+. Met 1 druk op de knop is de film/serie gedownload, staat het in de juiste map en binnen enkele seconden op mijn Plex. Gemakkelijker kan niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2023 23:04:16 ]
  woensdag 22 maart 2023 @ 23:20:41 #237
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208501469
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 10:06 schreef Gunner het volgende:

[..]
True, maar ik stoor me enorm aan die vervelende goedpraterij van iets wat overduidelijk fout is. Net zoals al die lui dat ze wel moeten torrenten omdat het streamingaannbod zo versnipperd is . Alsof het je god given right is om die series te kijken hou toch op
Tja, je hoeft het in principe helemaal niet goed te praten. Ik download omdat ik het kan en ik dat wil. We hoeven niet allemaal dezelfde morele standaard te hebben, ook niet omdat de wetgever een kant kiest. Tja als je dan bestraft wordt voor iets dat strafbaar is, dat is het risico van het vak, maar die afweging moet je ook voor jezelf maken.
pi_208556955
Ik heb tegenwoordig HBO max, Netflix en Amazon prime. Soms download ik nog wel eens iets (the Mandalorian van disney+ bijv.) ,maar het grootverbruik is wel een beetje voorbij. Ja, porno van pornbay omdat ik mijn empornium account kwijt ben :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 27 maart 2023 @ 18:14:16 #239
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_208557759
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 09:49 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Nee gejat.

Is dit een lullig excuus voor mijn gedrag dat ik alles deel? Nee, ik pirate gewoon lekker. Jammer joh.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  maandag 27 maart 2023 @ 18:18:23 #240
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_208557806
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 15:34 schreef onlogisch het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom sommige mensen trots zijn op het gebruik van torrents. Torrents zijn illegaal en schaden de entertainmentindustrie. Door torrents te gebruiken, stelen ze essentieel gezien content van de makers en verstoren ze het bedrijfsmodel van de industrie. Het is zorgwekkend dat sommige mensen zo weinig respect hebben voor de creatieve inspanningen van anderen.

Het gebruik van torrents is niet alleen illegaal, maar kan ook gevaarlijk zijn voor de computer en privacy. Torrentsites zijn vaak besmet met malware en andere schadelijke software die een groot risico vormen voor de veiligheid van de gebruikers. Daarnaast wordt het gebruik van torrents vaak gevolgd en kan leiden tot juridische vervolging en boetes.

Dus nee, er is niets om trots op te zijn als het gaat om het gebruik van torrents. Het is onverantwoordelijk, onethisch en strafbaar. Het is belangrijk dat we als samenleving respect hebben voor intellectueel eigendom en de makers van content ondersteunen door hun werk op legale wijze te verkrijgen. Laten we in plaats daarvan het belang van eerlijkheid en integriteit omarmen.
Omdat ik niet langer ene rotruk geef om de entertainment-industrie die zelf nooit één rotruk om hun publiek gaf.

Ik kan wel een heel betoog houden wat dan zogenaamd zou 'vergoelijken' waarom mensen piraterij bedrijven (Ik vind vooral de versnippering van Netflix into betaalTV 2.0 met ALLES versnipperd over veel te veel services een goed argument), maar eigenlijk geef ik er geen kloot om.

Daarom. O+
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 30 maart 2023 @ 09:03:35 #241
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208588571
Hier en daar doe ik nog een torrentje, misschien 5 keer per jaar.

Laatste films die ik heb gedownload waren Avatar en de nieuwe Hellraiser. Kan ze op dit moment nergens anders vinden en wil ze wel graag zien. Verder hou ik het bij Disney, Netflix en Prime. (Allemaal geleeched van m'n schoonvader :+ )
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_208801550
Ik maak nog vrij veel gebruik van torrents, via de private trackers Torrentleech en IPtorrents.
Heb daar denk ik 10 jaar geleden wat credits opgebouwd qua rating en kan sindsdien eindeloos
downloaden daar. Meestal gewoon met maximale snelheid (glasvezel). Wel is het sinds de netflix tijd
een stuk minder geworden.
  maandag 24 april 2023 @ 11:14:51 #243
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_208883445
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 14:19 schreef Ace1 het volgende:
Ik maak nog vrij veel gebruik van torrents, via de private trackers Torrentleech en IPtorrents.
Heb daar denk ik 10 jaar geleden wat credits opgebouwd qua rating en kan sindsdien eindeloos
downloaden daar. Meestal gewoon met maximale snelheid (glasvezel). Wel is het sinds de netflix tijd
een stuk minder geworden.
kan je me inviten voor die sites?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_208883570
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 14:19 schreef Ace1 het volgende:
Ik maak nog vrij veel gebruik van torrents, via de private trackers Torrentleech en IPtorrents.
Heb daar denk ik 10 jaar geleden wat credits opgebouwd qua rating en kan sindsdien eindeloos
downloaden daar. Meestal gewoon met maximale snelheid (glasvezel). Wel is het sinds de netflix tijd
een stuk minder geworden.
Torrentleech gebruik ik ook nog af en toe. Toch wel handig soms.
Ook nog steeds met vroeger opgebouwde credits.
  maandag 24 april 2023 @ 19:31:48 #245
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_208889624
Sowieso torrent. Veel dingen vallen gewoon tegen en ik ga niet per serie een andere streamservice betalen.

Films kijk ik niet vaak meer. Wilde erg graag eens weer naar de bios, naar Beau Is Afraid, alleen schijnt te lang te wezen. Ik vind Hereditary en Midsommar geweldig, van dezelfde regisseur.

Netflix leech ik van mijn moeder. Kijk ik nauwelijkks op, al heb ik net pas de stand ups van Bill Burr ontdekt dus die ga ik even kijken.
pi_208891765
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:31 schreef Rickocum het volgende:
al heb ik net pas de stand ups van Bill Burr ontdekt dus die ga ik even kijken.
Genieten altijd. Ik ben maar heel sporadisch van stand ups maar Burr vind ik heel fijn.

Ik download trouwens vrijwel alles. Maar dat is tegenwoordig niet meer zoveel want ik heb een stuk minder vrije tijd dan vroeger.
Conscience do cost.
pi_208892410
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:31 schreef Rickocum het volgende:
Netflix leech ik van mijn moeder. Kijk ik nauwelijkks op, al heb ik net pas de stand ups van Bill Burr ontdekt dus die ga ik even kijken.
De episodes van de Joe Rogan podcast met Bill Burr zijn ook een aanrader.
pi_208892694
Ik gebruik nog steeds Twilight CDs.
Plaats hier uw advertentie
pi_208892861
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 22:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Ik gebruik nog steeds Twilight CDs.
Ah, ik plink een nostalgisch traantje weg bij het horen van die naam.

Mijn broer had een lijntje met het buitenland en daar had je al eerder van die warez-albums. Kan even niet op de naam komen maar wat heb ik daar een lol van gehad.
Conscience do cost.
pi_208892883
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 22:44 schreef ems. het volgende:

[..]
Ah, ik plink een nostalgisch traantje weg bij het horen van die naam.

Mijn broer had een lijntje met het buitenland en daar had je al eerder van die warez-albums. Kan even niet op de naam komen maar wat heb ik daar een lol van gehad.
Twilight was volgens mij uit Nederland las ik. wel grappig was dat idd.
Plaats hier uw advertentie
pi_208892945
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 22:47 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Twilight was volgens mij uit Nederland las ik. wel grappig was dat idd.
http://twilight-cd.com/
Conscience do cost.
  maandag 24 april 2023 @ 23:28:17 #252
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_208893274
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 22:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Ik gebruik nog steeds Twilight CDs.
Enkele jaren geleden nog iemand blij gemaakt toen ik een berg tegenkwam in een kringloopwinkel hier in de buurt. Mooi spul.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')