abonnement Unibet Coolblue
pi_205418084
Recent heb ik een pvc vloer gekocht bij bedrijf X en deze hebben bedrijf Y ingehuurd om deze te leggen.

De mdf plinten zijn slordig gemaakt (lees; grotendeels niet in verstek bij de hoeken, te kort, scheef etc).
Dit heb ik al tegen bedrijf Y gezegd tijdens het plaatsen, maar hun zeiden dat ze nog terug komen om te kitten en dan zou alles netjes uit zien.

Vandaag is bedrijf X op mijn verzoek komen kijken en ze zijn zich te pletter geschrokken.
Ze beamen dat de plinten verreweg van goed zijn geplaatst.

Bedrijf X gaat het oplossen, want hun zijn ons aanspreekpunt.
Het is zo slecht dat de plinten er wellicht allemaal af moeten.

Waar ik mee zit is dat de muren net gestuct en geschilderd zijn.
Hele huis is inmiddels ingericht na leggen vloer.
Dus ook eiken kasten tegen de muur, modem netjes weg gewerkt etc.
Dat zal ik allemaal moeten gaan verplaatsen / opnieuw weg werken.

Volgens X kun je plinten er af tikken met een plamuurmes.
Ik ben bang voor nevenschade op de pas geverfde muren.
Buiten dat kost die kasten sjouwen me weer veel tijd.

Bedrijf X zoekt een oplossing en gaat me daar nog over tetug bellen. Ze beloven het op te lossen van a tot z.

Wat zijn in dit geval mijn rechten?
Ik wil bv dat evt nevenschade wordt gedekt, en een scherpe financiėle vergoeding indien mogelijk.

Is dit iets voor rechtsbijstand of een advocaat om het in goede banen te laten lopen?

Of stel ik me nu aan?
pi_205418152
Uit ervaring kan ik spreken dat je voorzichtig met een multitool de boel zonder schade los kan maken. Als alles juist geplaatst is en afgekit zie je er helemaal niets meer van!
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_205418209
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 22:50 schreef Bzzzzt het volgende:
Uit ervaring kan ik spreken dat je voorzichtig met een multitool de boel zonder schade los kan maken. Als alles juist geplaatst is en afgekit zie je er helemaal niets meer van!
Goed te horen @Bzzzzt

Bedrijf Y zei wel: "nu is het niet mooi, maar na de kitronde over een paar weken sluit alles perfect aan".

Kan dit?
Denk ook aan de plinten niet in verstek gezaagd dus gewoon tegen elkaar, grote kieren op veel hoekwn etc

[ Bericht 7% gewijzigd door hartloper op 21-07-2022 23:03:01 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 21 juli 2022 @ 23:03:41 #4
408813 crew  trein2000
pi_205418297
Een advocaat voor een paar verkeerd geplaatste plintjes wat naar het zich laat aanzien prima opgelost wordt door de wederpartij? Lijkt me zwaar overtrokken.

Als je rechtsbijstand hebt kun je ze een seintje geven, maar ik verwacht niet dat die in dit stadium al veel gaan doen (zou ook onverstandig zijn). Pas als die herstelling ook ruk is of niet van de grond komt heb je echt een juridisch issue.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 23:06:35 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205418320
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 23:03 schreef trein2000 het volgende:
Een advocaat voor een paar verkeerd geplaatste plintjes wat naar het zich laat aanzien prima opgelost wordt door de wederpartij? Lijkt me zwaar overtrokken.

Als je rechtsbijstand hebt kun je ze een seintje geven, maar ik verwacht niet dat die in dit stadium al veel gaan doen (zou ook onverstandig zijn). Pas als die herstelling ook ruk is of niet van de grond komt heb je echt een juridisch issue.
Eens. Daarnaast, ze hebben niet eens de kans gekregen om het netjes op te lossen, en meteen wordt er gesproken over een 'scherpe vergoeding'.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205418334
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 23:03 schreef trein2000 het volgende:
Een advocaat voor een paar verkeerd geplaatste plintjes wat naar het zich laat aanzien prima opgelost wordt door de wederpartij? Lijkt me zwaar overtrokken.

Als je rechtsbijstand hebt kun je ze een seintje geven, maar ik verwacht niet dat die in dit stadium al veel gaan doen (zou ook onverstandig zijn). Pas als die herstelling ook ruk is of niet van de grond komt heb je echt een juridisch issue.
Begrijpelijk @trein2000
Wat ik er meer mee bedoel is hoe ik het kan indekken als er schade komt door bedrijf Y bij de herstelwerkzaamheden.
pi_205418356
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 23:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Eens. Daarnaast, ze hebben niet eens de kans gekregen om het netjes op te lossen, en meteen wordt er gesproken over een 'scherpe vergoeding'.
@CoolGuy; bedrijf X zei dat het niet op te lossen was met kitten. Dit raar was.
En we dit niet moesten accepteren.
pi_205418415
Net hetzelfde mee gemaakt en ik kan je vertellen dat je niet verder komt dan gewoon betalen. Als ze al iets wegtikken (wat ze bij mij deden) veroorzaken ze gewoon heel wat extra schade dat ik het bijna niet meer kon aanzien!
Cindy De Vuyst
pi_205418453
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 23:17 schreef einzeinz het volgende:
Net hetzelfde mee gemaakt en ik kan je vertellen dat je niet verder komt dan gewoon betalen. Als ze al iets wegtikken (wat ze bij mij deden) veroorzaken ze gewoon heel wat extra schade dat ik het bijna niet meer kon aanzien!
En hoe is het bij jou opgelost @einzeinz?
Nieuwe plinten of hersteld?
pi_205418592
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 23:20 schreef hartloper het volgende:

[..]
En hoe is het bij jou opgelost @:einzeinz?
Nieuwe plinten of hersteld?
Ik was ook verre van tevreden. Niet in verstek, sommigen stonden scheef en bij andere plinten zat er tussen de plint en de muur 1cm ruimte (mijn vinger kon er tussen).
Hij heeft de hele rij er moeten afhalen van mij en opnieuw moeten doen. Dat deed hij maar die kerel was serieus op zijn tenen getrapt. Hij vroeg me zelfs of ik of hij de professional was?
Hij stak er een beitel achter en trok ze er af.

1. Sommige plinten waren gebroken
2. Hij had m'n gestucte muren beschadigd
3. Een deurlijst was beschadigd
En daarnaast gooide hij die beitel uit frustratie dan nog eens op m'n nieuwe vloer waarbij ik schrik had dat er een tegel zou breken.

Hij heeft z'n werk afgemaakt en 2 dagen later had ik de factuur in mijn brievenbus. Ik heb die betaald want ik wou echt geen gedoe meer. De plinten staan absoluut niet goed maar van familie hoorde ik dat ik dat er dan maar bij moet nemen, 'niemand kijkt naar plinten in een huis' volgens hen.

Die muur had hij wel op eigen kosten terug gestuct (ter compensatie) maar uiteindelijk moet je alsnog de hele muur opnieuw gaan schilderen. Als je op dat ene plekje schildert zie je het veel te veel.


Werk zul je altijd hebben.
Cindy De Vuyst
pi_205419311
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 23:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Eens. Daarnaast, ze hebben niet eens de kans gekregen om het netjes op te lossen, en meteen wordt er gesproken over een 'scherpe vergoeding'.
TS wil het onderste uit de kan en zijn PVC vloer er gratis bij lijkt het op

Gun ze eerst eens de kans om het op te lossen TS, en begin pas daarna over een eventuele vergoeding
pi_205419409
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 03:07 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
TS wil het onderste uit de kan en zijn PVC vloer er gratis bij lijkt het op

Gun ze eerst eens de kans om het op te lossen TS, en begin pas daarna over een eventuele vergoeding
Heb ik ook gezegd tegen X.
Maar X zegt dat sowieso alles eruit moet
  vrijdag 22 juli 2022 @ 07:54:45 #13
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205419529
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 22:50 schreef Bzzzzt het volgende:
Uit ervaring kan ik spreken dat je voorzichtig met een multitool de boel zonder schade los kan maken. Als alles juist geplaatst is en afgekit zie je er helemaal niets meer van!
Uit ervaringen kan ik dan weer vertellen dat installateurs niet vaak uit zichzelf voorzichtig werken
pi_205419826
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 06:48 schreef hartloper het volgende:

[..]
Heb ik ook gezegd tegen X.
Maar X zegt dat sowieso alles eruit moet
Als je dat goed uitvoert kan dat prima gedaan worden zonder beschadigingen. Je moet dan uiteraard wel nieuwe plinten plaatsen van minimaal dezelfde hoogte.
pi_205420179
Wat een verhalen...

Krijg de tering zeg hey, lap wanden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205421360
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 23:36 schreef einzeinz het volgende:

[..]


Werk zul je altijd hebben.
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2022 22:46 schreef hartloper het volgende:
Recent heb ik een pvc vloer gekocht bij bedrijf X en deze hebben bedrijf Y ingehuurd om deze te leggen.
Zouden jullie de naam van de bedrijven door willen sturen? Ik ben net opzoek naar een bedrijf voor plinten en heb geen zin in slopers..

Helaas geen advies in deze, hoop dat het bij ons niet zover komt..
-
pi_205421450
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2022 22:46 schreef hartloper het volgende:
Recent heb ik een pvc vloer gekocht bij bedrijf X en deze hebben bedrijf Y ingehuurd om deze te leggen.

De mdf plinten zijn slordig gemaakt (lees; grotendeels niet in verstek bij de hoeken, te kort, scheef etc).
Dit heb ik al tegen bedrijf Y gezegd tijdens het plaatsen, maar hun zeiden dat ze nog terug komen om te kitten en dan zou alles netjes uit zien.

Vandaag is bedrijf X op mijn verzoek komen kijken en ze zijn zich te pletter geschrokken.
Ze beamen dat de plinten verreweg van goed zijn geplaatst.

Bedrijf X gaat het oplossen, want hun zijn ons aanspreekpunt.
Het is zo slecht dat de plinten er wellicht allemaal af moeten.

Waar ik mee zit is dat de muren net gestuct en geschilderd zijn.
Hele huis is inmiddels ingericht na leggen vloer.
Dus ook eiken kasten tegen de muur, modem netjes weg gewerkt etc.
Dat zal ik allemaal moeten gaan verplaatsen / opnieuw weg werken.

Volgens X kun je plinten er af tikken met een plamuurmes.
Ik ben bang voor nevenschade op de pas geverfde muren.
Buiten dat kost die kasten sjouwen me weer veel tijd.

Bedrijf X zoekt een oplossing en gaat me daar nog over tetug bellen. Ze beloven het op te lossen van a tot z.

Wat zijn in dit geval mijn rechten?
Ik wil bv dat evt nevenschade wordt gedekt, en een scherpe financiėle vergoeding indien mogelijk.

Is dit iets voor rechtsbijstand of een advocaat om het in goede banen te laten lopen?

Of stel ik me nu aan?
Heb je alles al betaald? Hoe waren de plinten gemonteerd? Overigens, kieren > 1cm afkitten en daarna latexen, is broddelwerk, een dunne kitnaad van 1 mm zou genoeg moeten zijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205421524
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2022 22:46 schreef hartloper het volgende:
Wat zijn in dit geval mijn rechten?
Ik wil bv dat evt nevenschade wordt gedekt, en een scherpe financiėle vergoeding indien mogelijk.
Dat nevenschade wordt gedekt lijkt me al een beetje in de belofte te zitten van bedrijf X. Je betaalt neem ik aan ook gewoon pas als het goed is, dus voorlopig zitten bedrijven X en Y nog gewoon op centjes te wachten terwijl je vloer er al ligt. Ik zou me daar vooralsnog niet al te veel zorgen over maken, bedrijf X komt uit je verhaal alleszins redelijk op me over.

Scherpe financiėle vergoeding is een wat ander verhaal. Waarvoor precies? Omdat je zelf zo onhandig was om al van alles tegen de muur te zetten en weg te werken terwijl je wist dat dit nog opgelost moet worden? Succes met je zaak.

Ik zou gewoon afwachten hoe bedrijf X de kwestie oplost. Als het niet vlot gaat, niet goed gaat of niet tegen de oorspronkelijk afgesproken prijs, kun je alsnog je rechtsbijstand gebruiken. Bedrijf Y is natuurlijk wel gewoon af, maar dat mag bedrijf X tegen ze zeggen, dat is niet jouw probleem.
pi_205423331
Ligt de vloer verder wel goed? Als zo’n bedrijf al geen plintjes kan plaatsen….
  vrijdag 22 juli 2022 @ 18:06:43 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205424588
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 22:54 schreef hartloper het volgende:

[..]
Goed te horen @:Bzzzzt

Bedrijf Y zei wel: "nu is het niet mooi, maar na de kitronde over een paar weken sluit alles perfect aan".

Kan dit?
Denk ook aan de plinten niet in verstek gezaagd dus gewoon tegen elkaar, grote kieren op veel hoekwn etc
Met genoeg kit kan je alles verstoppen, maar dat lijkt me niet de bedoeling.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205424748
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 18:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Met genoeg kit kan je alles verstoppen, maar dat lijkt me niet de bedoeling.
Nee, kit moet net minimaal zijn wil je het heel netjes houden.
Cindy De Vuyst
pi_205425088
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 23:36 schreef einzeinz het volgende:
Dat deed hij maar die kerel was serieus op zijn tenen getrapt. Hij vroeg me zelfs of ik of hij de professional was?
Wederom een wijze les dat lang niet iedere professional (iemand die ergens zijn beroep van heeft gemaakt) ook een vakman is (iemand die kwaliteit aflevert). Als je een vakman niet kunt vinden of betalen kun je het over het algemeen nog beter zelf doen...
  vrijdag 22 juli 2022 @ 19:06:54 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205425136
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 18:25 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Nee, kit moet net minimaal zijn wil je het heel netjes houden.
Ja.

Maar met genoeg kit kan je alles verstoppen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205425138
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 18:25 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Nee, kit moet net minimaal zijn wil je het heel netjes houden.
Een goede kitter kan heel veel dingen heel netjes verstoppen, maar een vloerenlegger is per definitie geen kitter...
  zaterdag 23 juli 2022 @ 16:59:48 #25
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_205433154
Niet in verstek in binnen of buitenhoeken? Binnenhoeken komt vaker voor, dan heb je minste kans op het onstaan van kieren.

Buitenhoeken moeten wel echt verstek.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_205435108
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 12:23 schreef bonenstaak het volgende:
Zouden jullie de naam van de bedrijven door willen sturen? Ik ben net opzoek naar een bedrijf voor plinten en heb geen zin in slopers..
Indien gewenst per PM op te vragen @bonenstaak
Ik vind het niet netjes om het hier openbaar te zetten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 12:34 schreef blomke het volgende:
Heb je alles al betaald?
Nog geen cent betaald

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 12:34 schreef blomke het volgende:
Hoe waren de plinten gemonteerd?
Vrij strak tegen de muur @blomke
Maar wat kieren onder de plint en soms op de hoekpunten of aanhechtingspunten.
Men zegt dat dit met een dun naatje kit te verhelpen is en standaard zo is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 12:45 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
Ik zou gewoon afwachten hoe bedrijf X de kwestie oplost.
Praten met alle partijen mee.
Maar ik geef ze inderdaad een kans om het netjes op te lossen.
Hoop alleen niet dat de plinten eraf hoeven, want dat wil ik liever niet ivm net helemaal klaar met renovatie

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 16:03 schreef GS-Raw het volgende:
Ligt de vloer verder wel goed?
Laten checken door X en ze ligt oké zegt men

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 16:59 schreef Keukendrol het volgende:
Niet in verstek in binnen of buitenhoeken?
Binnenhoeken @Keukendrol
Buitenhoeken zijn allemaal in verstek.

Maar ik dacht dat bv ook de plintjes naast de meerdere deuren in de hal ook in verstek zouden moeten, maar dat is dus blijkbaar niet nodig. Hoorde ik ook van X. Zijn binnenhoeken overigens.
Opening tussen muur en plint doen ze dan denk ik kit tussen, opening van paar mm.
Of ik geef de zijkanten (houtkleur ipv wit zoals gelakte plint) een 9010 verflaagje.

Buitenhoeken in verstek die niet helemaal naadloos op elkaar aansluiten, kitten ze dat ook netjes dicht normaliter?
pi_205435366
Maar bedrijf X gaat toch alles oplossen dus wat stel je jezelf nu aan?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_205435443
Kieren tussen plint en vloer zijn niet te verhelpen met kit dus die zullen er echt af moeten.

Al het andere is in principe te kitten als je wilt voorkomen dat het er af moet. Of het écht mooi wordt is een tweede...
pi_205435487
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 20:27 schreef Chinless het volgende:
Maar bedrijf X gaat toch alles oplossen dus wat stel je jezelf nu aan?
Ze blijven met Y in zee gaan :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 20:36 schreef Wiedanwel het volgende:
Kieren tussen plint en vloer zijn niet te verhelpen met kit dus die zullen er echt af moeten.
Gaan ze doen met transparante kit hoorde ik
pi_205435810
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 20:42 schreef hartloper het volgende:
Gaan ze doen met transparante kit hoorde ik
Broddelwerk, dat gaat nooit mooi worden.
pi_205435900
Ik vraag me ook af hoe het uit gaat zien @Wiedanwel
Maar schijnt vaker te gebeuren dat plint niet helemaal aansluit op vloer omdat een plint niet beweegt en een vloer of muur nooit kaarsrecht is. Zijn geen enorme kieren overigens en ook niet overal.
  Moderator zaterdag 23 juli 2022 @ 21:49:09 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205436417
> K&W op verzoek :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_205436422
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 22:54 schreef hartloper het volgende:

[..]
Goed te horen @:Bzzzzt

Bedrijf Y zei wel: "nu is het niet mooi, maar na de kitronde over een paar weken sluit alles perfect aan".

Kan dit?
Denk ook aan de plinten niet in verstek gezaagd dus gewoon tegen elkaar, grote kieren op veel hoekwn etc
Een laag acrylaatkit zal vast het e.e.a. oplossen maar het is geen mooie oplossing. Na een tijd wordt de kit wat viezig door het stof wat je er niet meer vanaf krijgt. Kit zou ik alleen gebruiken als je grote naden achter de plint hebt door een scheve muur. Als de plinten zijn vastgelijmd dan is het lastig om ze zonder schade eraf te krijgen. Het kan wel met zo min mogelijk schade als je heel voorzichtig te werk gaat maar dat kost tijd. Als er toch scheuren op sommige plekken ontstaan kan je het mogelijk herstellen door een iets hogere plint te nemen die de schade dan afdekt (als je niet al een hoge maat hebt uitgekozen).

Het beste is meestal om het gewoon zelf te doen omdat het een vrij simpele klus is. Dan weet je zeker dat het netjes wordt uitgevoerd. Koop de langst mogelijke maat plinten om zo min mogelijk naden te hebben en ook ruim inkopen. Dan pak je de plattegrond erbij hoe je het wilt indelen en zorg je ervoor dat bij muren waar er meer dan 5 meter nodig is de naden precies achter meubels vallen. Huur een verstek afkortzaag en ga zelf een dagje aan de slag met zagen. Als je wat ruimer inkoopt dan hoef je niet zuinig te doen met reststukjes die je dan gebruikt als opvulling of als je een fout maakt kan je dat stuk als test gebruiken of later op een stukje wat kleiner is. Er zijn bijna geen simpelere klussen in huis om te doen het kost alleen tijd als je het netjes wilt doen.
  Moderator zondag 24 juli 2022 @ 10:35:58 #34
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_205441272
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 21:49 schreef Noisiv het volgende:
Als er toch scheuren op sommige plekken ontstaan kan je het mogelijk herstellen door een iets hogere plint te nemen die de schade dan afdekt (als je niet al een hoge maat hebt uitgekozen).
Dat was inderdaad ook mijn idee, maar het blijkt dat we al de hoogste hebben :)
Ach ik zal wel eens afwachten hoe ze het oplossen.
pi_205474452
Zijn mij net enkele kiertjes opgevallen tussen de plakstroken van de pvc, nabij de muur.
Onbekend of dit is gekomen tijdens of na het leggen, maar durf bijna te zeggen na het leggen.
Want niet eerder opgevallen door vrouw, mij en mensen die veel in huis zijn.

Is een kiertje normaal bij plak pvc?
En is zoiets indien nodig op te vullen?
pi_205475863
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:48 schreef hartloper het volgende:
Zijn mij net enkele kiertjes opgevallen tussen de plakstroken van de pvc, nabij de muur.
Onbekend of dit is gekomen tijdens of na het leggen, maar durf bijna te zeggen na het leggen.
Want niet eerder opgevallen door vrouw, mij en mensen die veel in huis zijn.

Is een kiertje normaal bij plak pvc?
En is zoiets indien nodig op te vullen?
Nee, is niet normaal zou strak aan moeten sluiten. PVC werkt overigens ook niet

Bedrijf A werkt dus ook niet echt strak af
pi_205477844
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:48 schreef hartloper het volgende:
Zijn mij net enkele kiertjes opgevallen tussen de plakstroken van de pvc, nabij de muur.
Onbekend of dit is gekomen tijdens of na het leggen, maar durf bijna te zeggen na het leggen.
Want niet eerder opgevallen door vrouw, mij en mensen die veel in huis zijn.

Is een kiertje normaal bij plak pvc?
En is zoiets indien nodig op te vullen?
Verlijmde PVC stroken zijn er vrij makkelijk af te halen en opnieuw goed te leggen (als ze eerst de vloer hebben ingelijmd en daarna PVC erop gelegd). Dit kan ook op een specifieke plek gedaan worden. Je hoeft niet hele rijen eruit te trekken vanaf de hoek zoals bij laminaat of parket. Maar dit zou ik laten fixen door degene die het heeft gelegd als het storende kieren zijn. Iig niet zelf gaan vullen met kit of wat dan ook.
pi_205488235
Juridisch gezien naar mijn idee:

- Je koopt bij x en y voert het uit maar y is voor jou geen partij in deze. Dus het aanspreekpunt is x, y maakt een fout maar x zegt, we gaan het oplossen zoals het hoort.

- X laat het herstellen op hun kosten dus dan voldoen ze overal aan en is het goed opgelost.

Als later blijkt dat ze schade maken aan de muren of het is niet wat je verwacht had, dan moeten ze schade vergoeden maar om vooraf daar al over te beginnen gaat wel ver. Geef ze eerst een kans en maak foto's van de huidige situatie, dat ze niet kunnen zeggen dat de 'schade aan de muren' er al zat.
pi_205489883
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 11:18 schreef RealRS het volgende:
Juridisch gezien naar mijn idee:

- Je koopt bij x en y voert het uit maar y is voor jou geen partij in deze. Dus het aanspreekpunt is x, y maakt een fout maar x zegt, we gaan het oplossen zoals het hoort.

- X laat het herstellen op hun kosten dus dan voldoen ze overal aan en is het goed opgelost.

Als later blijkt dat ze schade maken aan de muren of het is niet wat je verwacht had, dan moeten ze schade vergoeden maar om vooraf daar al over te beginnen gaat wel ver. Geef ze eerst een kans en maak foto's van de huidige situatie, dat ze niet kunnen zeggen dat de 'schade aan de muren' er al zat.
Thanks.

Toen ik OP schreef was ik best wel een beetje boos.
Nu zit ik in de fase dat ik hen de kans geef om het netjes op te lossen. Zowel de plinten als de kieren in de pvc
pi_205489890
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 07:10 schreef Noisiv het volgende:
Verlijmde PVC stroken zijn er vrij makkelijk af te halen en opnieuw goed te leggen (als ze eerst de vloer hebben ingelijmd en daarna PVC erop gelegd). Dit kan ook op een specifieke plek gedaan worden. Je hoeft niet hele rijen eruit te trekken vanaf de hoek zoals bij laminaat of parket. Maar dit zou ik laten fixen door degene die het heeft gelegd als het storende kieren zijn. Iig niet zelf gaan vullen met kit of wat dan ook.
Geruststellend indien nodig.
pi_205527026
Je stelt volgens mij goede vragen. Mijn advies zou zijn om die ook aan het bedrijf te stellen dat voor de oplossing gaat zorgen. Zorg dat je een duidelijk beeld hebt van het te verwachten resultaat en leg dat het liefst op een of andere manier schriftelijk vast. Het is in het belang van zowel jou als van het bedrijf dat je verwachtingen realistisch zijn, dus je mag best wat aandacht vragen voor het doorspreken hiervan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205553308
Diverse plinten zijn los geschoten. De soap gaat verder.
Hoe kan dit joh haha.

Bedrijf gemaild. Ze vinden het erg. Wordt opgelost. Op vraag hoe evt schade op te lossen geen reactie
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:08:58 #44
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_205554132
Bedrijf heeft de verantwoordelijkheid om hetgene wat zij moeten leveren en maken om dat goed op te lossen en jij moet ze daar de mogelijkehid toe geven, binnen het redelijke.

Eventuele extra kosten die jij hebt voor extra'dingen die jij hebt geregeld, daar heeft het bedrijf niets mee te maken. Zelfde geld voor het feit dat jij langer niet je gang kan gaan, daar krijg je niets voor. Helaas. Eventuele schade die ze maken die moeten ze repareren of vergoeden.

Hier een nt nieuwe tegelvloer, maar de afwerking (kitten en plinten) moet niog gaan gebeuren ergens deze maand. Ben benieuwd.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_205557172
Volgende keer Plint Eastwood bellen!

Dit legt sneller dan zijn schaduw en bulletproof.

http://www.plinteastwood.com/Over-ons/
pi_205559352
Hoe kan het eigenlijk dat nog niet gekitte plinten los springen?
pi_205568798
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:41 schreef hartloper het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat nog niet gekitte plinten los springen?
Plinten worden meestal eerst vastgelijmd aan de muur. Dit is de snelste manier om plinten vast te maken. Dit gaat op dezelfde manier als het afkitten met een kitpistool. Je hebt ook systemen waarbij je eerst bevestigingen in de muur boort en het daarna erin haakt. Maar volgens mij wordt dit niet zoveel gebruikt.

Zo te horen zijn er een hoop fouten gemaakt. Een voordeel bij slecht lijmwerk is mogelijk wel dat de plinten er snel zonder veel schade afgehaald kunnen worden om het te herstellen. Normaal gesproken zitten plinten muurvast na goed lijmen. Bij mij zitten ze er 8 jaar later nog goed op en ook bij vrienden waar ik geholpen heb met plinten leggen.
pi_205582834
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 22:25 schreef Noisiv het volgende:
Zo te horen zijn er een hoop fouten gemaakt. Een voordeel bij slecht lijmwerk is mogelijk wel dat de plinten er snel zonder veel schade afgehaald kunnen worden om het te herstellen. Normaal gesproken zitten plinten muurvast na goed lijmen. Bij mij zitten ze er 8 jaar later nog goed op en ook bij vrienden waar ik geholpen heb met plinten leggen.
Opgelost.
Plint (MDF) was te lang, waardoor deze is gaan werken en van de muur is gesprongen.

Had ook nog gekund omdat de muur nog te nat was had de stoffeerder aangegeven bij de vrouw.
Maar ik heb via een meter van de schilder voor het schilderen gescheckt of de muur droog was, en dat was hij.
En ook met schilderen geen blaarvorming door natte muur bv.

Ook met de kit is alles mooi afgewerkt.
Ziet er strak uit.
Onderkant van de plinten wordt alleen niet gekit. Was niet gebruikelijk en of wenselijk aldus de vakman.
pi_205582861
Kan iemand mij vertellen hoe het soort van poeder / pasta heet wat je in een beschadiging / scheurtje / kiertje van een pvc vloer kan doen?

Wellicht altijd handig om in het tuinhuisje te hebben staan, in plaats van dan nog te moeten gaan zoeken :)
Stoffeerder had een soort poeder en noemde het pvc zand, maar dat kan ik nergens vinden
pi_205585561
Is het niet gewoon voegpasta voor pvc?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')