abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205402282
Een jaar geleden ben ik van baan gewisseld en dat pakte heel goed uit.

Het werkplezier dat ik niet meer had was terug, de werktijden waren gunstiger en ik was buiten werktijd nooit met mijn werk bezig.

Dat het werk mij beviel en ik het goed deed, dat begon op te vallen in het bedrijf. Hierdoor is mij een andere (hogere) functie aangeboden. Deze kans wou ik niet laten schieten, dus heb ik hem met beide handen aangepakt. Wel wetende dat het een kantoorbaan zou zijn, maar kwa arbeidsvoorwaarden ging ik er behoorlijk op vooruit.

Nu zit ik in mijn tweede week en heb ik er enorm veel spijt van dat ik deze keuze heb gemaakt. De hele dag op kantoor zitten ben ik niet voor gemaakt. Ook ben ik buiten werk om nog bezig met werk in mijn hoofd. Door het werk ervaar ik nu veel stress op en ook buiten het werk.

Het opzegtermijn is 2 maanden en volgens het CAO kan ik binnen die tijd per direct de baan opzeggen. Wellicht is het mogelijk om weer in mijn oude functie terug te keren.

Nu weet ik dat het wel erg snel is om mijn baan op te zeggen, maar ik was veel gelukkiger met mijn vorige baan. Eigen fout natuurlijk..

Ik moest het even van me afschrijven, maar kan dan ook meteen vragen wat jullie zouden doen in zo’n geval.
  Moderator woensdag 20 juli 2022 @ 17:09:08 #2
447051 crew  Peejtur
pi_205402338
Als het gewoon bij hetzelfde bedrijf is, zou ik het echt bespreken om naar de oude functie te gaan. Ja ook tegen dat loon uiteraard weer.
  woensdag 20 juli 2022 @ 17:19:25 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_205402433
Ik zou even met je baas gaan praten en dan eerlijk op tafel leggen dat je er spijt van hebt en graag terug wil naar je oude baan. Misschien kunnen ze intern iets regelen, of je nieuwe baan zo aanpassen dat het wel gaat bevallen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_205402446
Ik heb het ook een keer gehad en ik ging toen weg, dat isvaak de enige oplossing.
Soms maak je een verkeerde keuze, dat is gewoon pech hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 20 juli 2022 @ 17:22:34 #5
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205402460
Hm tweede week is wel erg snel al, stress en gedoe en er aan denken buiten werk om zie ik wel normaal zo kort na een switch eigenlijk.

Als je er echt geen zak aan vindt dan kan ik mij het verder wel voorstellen...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 20 juli 2022 @ 17:31:43 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205402601
Bespreek het met werkgever, terug is een optie natuurlijk. Maar misschien is er in je nieuwe functie ookruimte.
Dum de dum
pi_205402617
Is dat gek, dat je in de eerste periode ook buiten werktijd ermee bezig bent? Zodra je een beetje je draai erin gevonden hebt, gaat dat toch vanzelf weg.
.
pi_205402638
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 17:09 schreef Peejtur het volgende:
Als het gewoon bij hetzelfde bedrijf is, zou ik het echt bespreken om naar de oude functie te gaan. Ja ook tegen dat loon uiteraard weer.
Zo ben ik in een groot bedrijf rondgegaan, 5 functies in totaal. Aangezien ik uitgedaagd moet worden sloeg de verveling toch toe en ben ik vertrokken met een berg kennis rijker.
  woensdag 20 juli 2022 @ 17:41:55 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_205402707
quote:
Dit ja. Kan gebeuren dat je je op een functie verkijkt, zeker als het ineens een kantoorbaan is. Voor je werkgever trouwens ook beter als je het aankaart. Anders zitten ze met een ongemotiveerde werknemer die uiteindelijk vertrekt, terwijl het door een gesprek wellicht gewoon voor alle partijen goed opgelost had kunnen worden.
pi_205402773
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 17:34 schreef Fer het volgende:
Is dat gek, dat je in de eerste periode ook buiten werktijd ermee bezig bent? Zodra je een beetje je draai erin gevonden hebt, gaat dat toch vanzelf weg.
Nee is niet heel gek inderdaad. Alleen collega’s om mij heen hebben dat na jaren nog steeds. Dus zal je wel snel krijgen in deze functie. En nu ben ik nog geen eens eindverantwoordelijk voor bepaalde werkzaamheden, dat gaat nog komen.
pi_205402860
Jeetje balen zeg, lijkt me echt een klotesituatie. Ik zou het zeker bespreekbaar maken en kijken of terug gaan naar je vorige baan een optie is. Al praat je er maar over, wie weet kom je op een optie waar je nog niet aan had gedacht. Succes man en sterkte!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_205403228
Ik denk dat het in zo’n geval sowieso goed is om bijv na een paar weken eens te bespreken hoe het gaat. In dat gesprek kan je gewoon eerlijk aangeven welke elementen van je oude baan je mist, en wat je wel en niet leuk vindt aan je nieuwe job. Anderhalve week is genoeg voor een eerste indruk, maar zeker in een vakantieperiode te kort om drastische conclusies uit te trekken.

Je werkgever ziet potentie in je en zal zeker in de huidige arbeidsmarkt echt wel zijn best willen doen om je te behouden.
pi_205404023
Hoe is de onboarding geregeld? Heb de indruk dat er wat mist. Als dat niet goed geregeld is kan dat heel stressvol zijn.
  Moderator woensdag 20 juli 2022 @ 20:55:38 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205405111
Het is iets wat iedereen tegen zal gaan komen en mee moet dealen. Dat is dan ook de reden dat ik, vooral intern, eerst met iemand praat die de functie doet alvorens ik een keuze zal maken. Slikken en doorgaan of verzoeken tot teruglopen. Teruglopen kan een nare bijsmaak geven voor je toekomst. Vooral wanneer je het relatief gezien snel opgeeft. Maar dat moet je vooral goed bespreekbaar maken denk ik.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_205405211
Bij veel banen zijn de eerste weken best spannend, stressvol en is het niet vreemd dat je denkt of het wel de juiste keuze is. Je opgebouwde kennis, autonomie, ervaring met het werk en directe collega’s zijn weg en je moet echt weer opnieuw beginnen. Dat kan stressvol zijn, helemaal als je van (ik neem aan) iets uitvoerends naar een kantoorbaan gaat. Geef het nog even tijd om te laten indalen en wellicht bevalt het toch. Zo niet, bespreek het met je manager. Als je je vorige baan heel leuk vond en het goed deed, kun je vast terug, ze waren niet voor niks tevreden met je en voor hen is het ook het best dat jij het naar je zin hebt. Wie weet is anders nog een combinatie mogelijk?
pi_205405251
Ik sluit me bij @keko aan: het is erg vroeg om conclusies te trekken. Je zit nog in de wenperiode. Bij mij duurt het doorgaans ongeveer 6 maanden voor ik m'n draai heb gevonden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205405815
Ik heb dit ook meegemaakt. Had na een paar dagen door dat het echt niet mijn ding was en verlangde ontzettend terug naar gewoon werken op de werkvloer (met mijn poten in de klei). De week erop had ik mijn oude baantje weer terug, zonder gedoe. Geen moment spijt van gehad.
pi_205406225
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik sluit me bij @:keko aan: het is erg vroeg om conclusies te trekken. Je zit nog in de wenperiode. Bij mij duurt het doorgaans ongeveer 6 maanden voor ik m'n draai heb gevonden.
Agreed, 6 maanden tot een jaar: daarna kan je evalueren.
pi_205411287
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 22:09 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Agreed, 6 maanden tot een jaar: daarna kan je evalueren.
Of totaal opbreken met uitval tot gevolg. Ik sluit me aan bij @Peejtur:
quote:
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205411855
Pak je rust en ga goed nadenken wat je niet aanstast in de nieuwe functie. Het kan ook zijn dat je je nog niet zeker voelt met je nieuwe taken. Dan zou meer begeleiding of training kunnen helpen om je meer kennis en zelfvertrouwen te geven.

Iedere keer dat ik nieuwe taken en verantwoordelijkheden kreeg, had ik er moeite mee.
pi_205415618
Gewoon bespreken, aangezien het bedrijf proactief op jouw prestaties heeft ingezet verwacht ik ook dat ze dit goed zullen opvatten als je aangeeft dat het tegenvalt, een goed bedrijf zal je wellicht ook op weg helpen om te kijken of ze je een functie kunnen aanbieden die op beide ambities aanslaat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 21 juli 2022 @ 20:30:27 #22
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_205416208
Even aankijken en anders gewoon bespreken inderdaad.

Het is ook pas je tweede week, er zal veel op je af komen nu.

Ontslag nemen kan altijd nog maar das is wel erg rigoureus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')