Ik vind het echt een trieste ontwikkeling van de mens dat die de hele tijd op zn pokkie zit, en hoewel ik zelf ook dagelijks een scherm gebruik is de ijdelheid van instagram en jezelf de hele tijd filmen en fotograferen mij wel echt compleet vreemd. De aandacht, dat gegeil de hele tijd op korte betekenisloze contactmomenten, wat een draak van een eigenschap is dat zeg.
Bij concerten vind ik het ook kut, dat gefilm van iedereen. Wanneer ga je de shit dan ook terugkijken? Het is nog nuttelozer dan dat gefilm van dat vuurwerk met oud en nieuw. Weet je wat eigenlijk nog kutter is dan mensen die het vuurwerk filmen? Echtparen die het vuurwerk filmen. Dat je dan 2 nagenoeg dezelfde filmpjes in hetzelfde huis bewaard die nooit meer iemand gaat terugkijken maar dat vuurwerk zelf heb je eigenlijk amper gezien, want terwijl die gaastraboomers dat staan te filmen staan ze niet naar de lucht maar op het scherm te kijken, aan het einde van de rit heb je nog geen echt vuurwerk gezien ook.
Ik sta ook ongewenst op zoveel instagrams en appgroepen met foto's door werk en semi-werk onzin, en mensen luisteren nog amper als je aangeeft dat je niet de hele tijd op foto en film wilt komen, ze raken dusdanig gewend aan de hele tijd die camera in het handbereik. Ik wil ook niet de hele tijd die zeikerd zijn, want als ik bij ieder foto of onzin-filmmoment moet zeggen dat ik dat niet wil dan word je ook welhaast een negative nancy, wat een gedoe.
Bah bah bah bah bah wat ben je toch een trieste zak hooi als je die godvergeten kuttelefoon niet los kan laten
-nee-