abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205375491
Als kinderloze single ga ik meestal pas na de zomer op vakantie. Als het weer in NL slechter wordt. Laatste vakantie was in november en ik begon dit weekend alvast een beetje te fantaseren wanneer in de komende 3/4 maanden ik eens even lekker 3 weken vakantie op ga nemen en naar welk zonnig oord ik vervolgens vertrek.

Maar toen opende ik zojuist mijn mailbox : Vanaf oktober neem ik 2 maanden aanvullend ouderschapsverlof. In overleg met leidinggevende zou ik graag een aantal taken aan jou overdragen die in de tussentijd niet kunnen blijven stilliggen. Ik heb maandagmiddag een uurtje geblockt in onze agenda om de overdracht te bespreken. En alsof dat nog niet genoeg is : deze zelfde collega vertrekt eind deze week voor 3,5 (!) week naar Zuid-Frankrijk om lekker op de camping te gaan staan, en had voor die vakantie al een shitload aan taken aan mij overgedragen 8)7

En dit is ook niet de enige collega die doodleuk maanden aan ouderschapsverlof opneemt, ik krijg van alle hoeken en gaten constant allerlei taken in mijn nek gesmeten van mensen die weken/maanden verlof nemen omdat ze ooit een jaar jaar geleden een kind hebben gekregen en daar kennelijk nog een regeling voor open staat. Daarnaast is het uberhaupt altijd wat met die mensen die kinderen hebben : ''Madelief moet haar inentingen nog hebben voor de vakantie dus we moeten vanmiddag om 13:00 bij de huisarts zijn. Kan jij mij vervangen in deze meeting?''

Tyf toch allemaal lekker op joh :') Waarom moet ik harder werken omdat jullie allemaal kinderen moeten uitpoepen. En wat zijn dit uberhaupt voor slappe rubberentegelverlofregelingen. Natuurlijk ga ik gewoon 3 weken vakantie opnemen in het najaar, ze zoeken het allemaal maar lekker uit. Maar de vanzelfsprekendheid alleen al waarmee mensen werk aan je overdragen is bizar.
pi_205375495
ts is jaloers dat niemand haar zwanger wil prikken en gaat daarom lopen kenkeren op anderen :')
pi_205375516
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:00 schreef Kalgoorlie het volgende:
Waarom moet ik harder werken
Dat is een keuze.
pi_205375529
Heb je wel eens geprobeerd om 'Nee' te zeggen? Je klinkt als het sloofje van het bedrijf c.q. afdeling.
pi_205375531
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:09 schreef Piles het volgende:

[..]
Dat is een keuze.
Is het ook, en gaat ook niet gebeuren natuurlijk. Maar gaat me meer om het idee.

Sowieso slaat dat hele overdragen van taken nergens op, want je kunt toch niet het werk voor 2 FTE in 1 FTE stoppen, dus ik kan wel vanalles gaan doen voor die persoon die op vakantie gaat, maar dan blijft m'n eigen werk weer liggen.

Ik ga gewoon in die meeting heel veel beamen en ja knikken zodat die persoon lekker met vakantie/verlof kan, en zodra diegene terug keert blijkt dat er geen fuck mee is gedaan. En dat het ook niets uitmaakt. Zo gaat het altijd.
  maandag 18 juli 2022 @ 08:14:49 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205375542
Zeg je toch gewoon dat het niet kan? Misschien is dat een idee in plaats van zo ontzettend te jankballen?
pi_205375544
lol wat een onzin, ten eerste ouderschapsverlof betaal is onbetaald.
En als je al dat extra werk allemaal niet trekt, dan zeg je dat toch? Laat de leiding het maar oplossen.
  maandag 18 juli 2022 @ 08:18:19 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205375554
Wel een terechte klacht, het zijn altijd dezelfden.
pi_205375567
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:14 schreef koemleit het volgende:
lol wat een onzin, ten eerste ouderschapsverlof betaal is onbetaald.
En als je al dat extra werk allemaal niet trekt, dan zeg je dat toch? Laat de leiding het maar oplossen.
Deels betaald hier man. 40% ofzo.
pi_205375580
Nooit gedacht dat ze tegenwoordig ook meetings hebben op een sociale werkplaats.
High in the clouds is no way to be free
pi_205375592
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:13 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]
Is het ook, en gaat ook niet gebeuren natuurlijk. Maar gaat me meer om het idee.

Sowieso slaat dat hele overdragen van taken nergens op, want je kunt toch niet het werk voor 2 FTE in 1 FTE stoppen, dus ik kan wel vanalles gaan doen voor die persoon die op vakantie gaat, maar dan blijft m'n eigen werk weer liggen.

Ik ga gewoon in die meeting heel veel beamen en ja knikken zodat die persoon lekker met vakantie/verlof kan, en zodra diegene terug keert blijkt dat er geen fuck mee is gedaan. En dat het ook niets uitmaakt. Zo gaat het altijd.
of je zegt gewoon nee :')
pi_205375595
TS klinkt heel onzeker. Denk dat het goed is om te leren 'nee' te zeggen en om vooral dit soort zaken bij jouw teamleider te leggen. Het is niet jouw probleem lol
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_205375600
quote:
81s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:14 schreef herverwijderd het volgende:
Zeg je toch gewoon dat het niet kan? Misschien is dat een idee in plaats van zo ontzettend te jankballen?
Ja eens maar joh ik ga me echt niet druk maken, ook al dragen 5 mensen over.

Gaat me meer om al die onzinverlof die er tegenwoordig is, vooral voor mensen met kinderen. Tijdens/na corona is dit helemaal uit de hand gelopen.

Sommige mensen werken echt met zo'n houding van ''ik werk hier en betaal met dit salaris mijn hypotheek, maar eigenlijk heb ik hier allemaal helemaal geen tijd voor, want ik heb thuis nog drie kinderen die vanalles moeten, en daar ligt mijn prio''.
  maandag 18 juli 2022 @ 08:29:45 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_205375608
Als kinderloze ben je wel vaak de pineut op het werk ja. Bij mijn vorige baas konden collega's met kinderen doodleuk eerder vertrekken omdat ze hun kind van school moesten halen e.d. Als ik eerder vetrok werd ik raar aangekeken. Ja, de groeten :W
pi_205375610
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:25 schreef mschol het volgende:

[..]
of je zegt gewoon nee :')
Heeft geen zin. Senior taken kunnen niet worden overgedragen aan minder ervaren collega's en manager vindt verder niemand capabel. Kan dus wel nee zeggen, maar dan is het wachten tot de collega in kwestie na een week weer in de rebound bij me terug komt :')

Weet inmiddels wel hoe de hazen lopen en je kunt beter gewoon ''ja'' zeggen en vervolgens al het werk dat eruit voortkomt opzij schuiven. Maar beter nog gaan die mensen gewoon eens niet 20 van de 52 weken in een jaar met verlof en gewoon werken met hun reet. Zoals het hoort als je een baan hebt.
pi_205375623
Dikke lul 3 bier toch?

Niet jouw verantwoordelijk en jij hebt al genoeg te doen, dus lekker weigeren. Je gaat toch ook niet tegen die mensen zeggen hey mijn scharrel wilt wat eerder afspreken kan jij die late meeting ff pakken voor mij?
  maandag 18 juli 2022 @ 08:32:57 #17
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205375628
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:28 schreef Kalgoorlie het volgende:
ik ga me echt niet druk maken
Oh, vandaar je op.
pi_205375638
quote:
81s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:32 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Oh, vandaar je op.
op's :')

OP's _O_
pi_205375643
quote:
81s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:32 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Oh, vandaar je op.
Ja maar zoals je kunt lezen gaat die over de doorgeslagen verlofcultuur, en niet om dat ik te hard moet werken. Anders had ik het topic wel zo genoemd :+

Er zitten gewoon veel te veel van die millenial slappe zakken thuis een beetje de leuke VanMoof/bakfietsvader uit te hangen. Ga gewoon werken met je reet man. Dat deden mijn pa en opa toch ook. Is niemand ooit slechter van geworden.

Sowieso wat ga je doen met 2 maanden ouderschapsverlof. Beetje playstationen ofzo. Val een ander niet lastig met jouw taken. Alleen al dat het idee in je opkomt om dingen over te dragen omdat jij zo nodig 2 maanden thuis wil gaan zitten op je 34e.
  maandag 18 juli 2022 @ 08:35:41 #20
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205375651
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:34 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]
Ja maar zoals je kunt lezen gaat die over de doorgeslagen verlofcultuur, en niet om dat ik te hard moet werken. Anders had ik het topic wel zo genoemd :+

Er zitten gewoon veel te veel van die millenial slappe zakken thuis een beetje de leuke VanMoof/bakfietsvader uit te hangen. Ga gewoon werken met je reet man. Dat deden mijn pa en opa toch ook. Is niemand ooit slechter van geworden.

Sowieso wat ga je doen met 2 maanden ouderschapsverlof. Beetje playstationen ofzo.
Maak je niet zo druk joh.
  Redactie Sport maandag 18 juli 2022 @ 08:36:16 #21
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205375656
Moeten zij weten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205375660
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:35 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Maak je niet zo druk joh.
Oh we hebben weer iemand die het assertieve alfamannetje loopt uit te hangen op een online forum :')
pi_205375661
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:00 schreef Kalgoorlie het volgende:
Als kinderloze single ga ik meestal pas na de zomer op vakantie. Als het weer in NL slechter wordt. Laatste vakantie was in november en ik begon dit weekend alvast een beetje te fantaseren wanneer in de komende 3/4 maanden ik eens even lekker 3 weken vakantie op ga nemen en naar welk zonnig oord ik vervolgens vertrek.

Maar toen opende ik zojuist mijn mailbox : Vanaf oktober neem ik 2 maanden aanvullend ouderschapsverlof. In overleg met leidinggevende zou ik graag een aantal taken aan jou overdragen die in de tussentijd niet kunnen blijven stilliggen. Ik heb maandagmiddag een uurtje geblockt in onze agenda om de overdracht te bespreken. En alsof dat nog niet genoeg is : deze zelfde collega vertrekt eind deze week voor 3,5 (!) week naar Zuid-Frankrijk om lekker op de camping te gaan staan, en had voor die vakantie al een shitload aan taken aan mij overgedragen 8)7

En dit is ook niet de enige collega die doodleuk maanden aan ouderschapsverlof opneemt, ik krijg van alle hoeken en gaten constant allerlei taken in mijn nek gesmeten van mensen die weken/maanden verlof nemen omdat ze ooit een jaar jaar geleden een kind hebben gekregen en daar kennelijk nog een regeling voor open staat. Daarnaast is het uberhaupt altijd wat met die mensen die kinderen hebben : ''Madelief moet haar inentingen nog hebben voor de vakantie dus we moeten vanmiddag om 13:00 bij de huisarts zijn. Kan jij mij vervangen in deze meeting?''

Tyf toch allemaal lekker op joh :') Waarom moet ik harder werken omdat jullie allemaal kinderen moeten uitpoepen. En wat zijn dit uberhaupt voor slappe rubberentegelverlofregelingen. Natuurlijk ga ik gewoon 3 weken vakantie opnemen in het najaar, ze zoeken het allemaal maar lekker uit. Maar de vanzelfsprekendheid alleen al waarmee mensen werk aan je overdragen is bizar.
werken :')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2022 08:38:34 ]
  maandag 18 juli 2022 @ 08:37:48 #24
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205375663
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:36 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]
Oh we hebben weer iemand die het assertieve alfamannetje loopt uit te hangen op een online forum :')
_O- _O-
Ja, inderdaad, niemand meer alfa dan ik 8-)
Denk nou maar gewoon om je hart voor je je een rolberoerte aanmeet met je gefoeter.
pi_205375701
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 08:30 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]
Heeft geen zin. Senior taken kunnen niet worden overgedragen aan minder ervaren collega's en manager vindt verder niemand capabel. Kan dus wel nee zeggen, maar dan is het wachten tot de collega in kwestie na een week weer in de rebound bij me terug komt :')

Weet inmiddels wel hoe de hazen lopen en je kunt beter gewoon ''ja'' zeggen en vervolgens al het werk dat eruit voortkomt opzij schuiven. Maar beter nog gaan die mensen gewoon eens niet 20 van de 52 weken in een jaar met verlof en gewoon werken met hun reet. Zoals het hoort als je een baan hebt.
onzin, jij denkt dat je te onmisbaar bent..

dat ben je niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')