abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 juli 2022 @ 13:56:36 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205350220
https://www.hln.be/mijn-g(...)e-knuffels~aad3366f/

Met deze trucs beroven zakkenrollers je op een festival: “Pas op voor spontane knuffels”

Het festivalseizoen is opnieuw in volle gang. Een periode van dansen, drinken, maar ook van diefstallen. Grote menigtes zijn voor zakkenrollers ideaal om toe te slaan. Maar hoe gaan ze precies te werk? En hoe kan je jouw spullen veilig houden? De veiligheids-en preventiedienst van de FOD Binnenlandse Zaken geeft advies: “Noteer op voorhand de serienummers van waardevolle voorwerpen.”



Welke trucjes gebruiken zakkenrollers om je te bestelen op een festival? Wij zochten het uit.

Ieder jaar krijgt de politie gemiddeld iets meer dan 1.000 meldingen van gauwdiefstallen binnen. “Deze cijfers dateren van 2019, het laatste jaar waarin grote massa-evenementen nog mogelijk waren”, zegt Tineke Van Iseghem van de Algemene Directie Veiligheid en Preventie (ADVP) van de FOD Binnenlandse Zaken. “Vermoedelijk is dit cijfer nog een onderschatting, omdat veel diefstallen niet worden aangegeven. Bovendien verwachten we dit jaar een stijging van het aantal diefstallen, omdat er zo lang geen grote evenementen zijn georganiseerd.”

Maar hoe kan je de lepe trucjes van de zakkenrollers doorzien? “Er zijn meerdere manieren waarop een dief je kan beroven”, zegt Van Iseghem. “Op festivals onderscheiden we meestal vier verschillende types.”

Deze dief blokkeert de ingang van bijvoorbeeld het toilet. Daardoor hoopt een menigte zich op. Terwijl iedereen voor zich uit kijkt, reikt een medeplichtige van achteren in je broekzak om je geld of ticket te stelen.

Deze zakkenrollers begroeten je vriendelijk, omhelzen je of geven je een cadeau zoals een bloem. Terwijl je in de war bent, graait de crimineel naar je portemonnee. Je verrassen is hier dus de techniek.

Dit type zakkenroller botst op je in de menigte. Dat kan ongestoord tijdens een groepsdans, zoals bij een moshpit of na de afloop van een druk optreden. Terwijl je bent afgeleid, reikt de dief of een medeplichtige in je zakken.

Deze criminelen morsen ‘per ongeluk’ een drankje en zorgen voor vlekken op je broek of T-shirt. Een ideaal afleidingsmanoeuvre om ongestoord enkele waardevolle spullen uit je zakken te stelen.

Hoe blijven jouw spullen veilig?

“Ten eerste is het belangrijk om op voorhand geen foto’s van je ticket te delen op sociale media”, zegt Van Iseghem. “Zo vermijd je dat de streepjescode op je ticket gekopieerd en gebruikt wordt, waardoor je zelf niet meer naar binnen kan. Ook is het handig om een locker te huren, waar je je kostbare spullen in bewaart. Let er wel op dat je de sleutel niet verliest.”

“Beperk verder het aantal waardevolle voorwerpen dat je meeneemt naar het festival. Hou je tickets goed bij en maak zoveel mogelijk gebruik van e-tickets. Neem enkel mee wat je echt nodig hebt tijdens het festival. Laat zeker geen waardevolle voorwerpen onbewaakt in jouw tent achter.”

“Gebruik daarnaast zo veel mogelijk je bankkaart. Indien je toch cash geld wil meenemen, kan je dit bewaren in een veiligheidstasje dat je onder je kledij draagt. Hier kan je je geld in opbergen. Hou je bankkaart steeds bij en leen die nooit uit, aan wie dan ook. Is je bankkaart toch gestolen? “Contacteer dan zeker Cardstop (078 170 170) en meldt dit bij de lokale politie. Op die manier kunnen jouw bankkaart en bankapps worden geblokkeerd, waardoor de schade kan worden beperkt.”

“Gebruik je een bankapp? Zorg dan dat anderen niet kunnen meekijken wanneer je de pincode van jouw bankapp ingeeft. Je stelt overschrijvingen naar jouw medefestivalgangers best uit tot na het festival. Dat is veiliger en zorgt voor meer plezier tijdens het event.”

“Zorg ook voor een goede smartphonevergrendeling zoals een pincode, vingerafdruk, wachtwoord of patroon”, raadt Van Iseghem aan. “Wanneer een slecht beveiligde smartphone wordt gestolen kan dat ervoor zorgen dat de daders in kwestie persoonlijke, intieme informatie kunnen vinden. Een goede smartphonevergrendeling kan helpen vermijden dat je gestolen toestel wordt gebruikt door anderen en kan er dieven zelfs van weerhouden jouw toestel te stelen.”

“Noteer op voorhand de serienummers van waardevolle voorwerpen. Via *#06# kan je het IMEI-nummer van jouw smartphone of tablet opvragen. Dit nummer heb je nodig om het toestel te blokkeren bij verlies of diefstal en bij de aangifte van diefstal aan de politie. Bewaar het dus goed.”

“Wees tot slot waakzaam voor elkaar: Meld verdachte handelingen aan de aanwezige veiligheidsdiensten. Zie je een bankkaart liggen? Breng die meteen naar de aanwezige politie.”



Pickpockets



Drie van de zes campagneposters die waarschuwen voor 'de neptoerist', 'de blokkeerder' en 'de sluwe morser'.

  Spellchecker vrijdag 15 juli 2022 @ 14:00:23 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205350259
Werkt dat Cardstop (078 170 170) ook voor Nederlanders?
pi_205350278
Zin om er een te betrappen op lowlands :9
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_205350298
Is het tegenwoordig ook niet populair om in een drukke menigte misbruik te maken van contactloos pinnen? Dat ze met zo'n apparaatje langs broekzakken en tassen gaan.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 14:04:00 #5
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_205350300
gebruik zo veel mogelijk E-tickets? ja lekker, als je telefoon gejat word voordat je binnen bent kan je ook nog eens dat hele festival op je buik schrijven :')
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 14:06:33 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205350316
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:00 schreef maily het volgende:
Werkt dat Cardstop (078 170 170) ook voor Nederlanders?
Nee
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_205350322
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:00 schreef maily het volgende:
Werkt dat Cardstop (078 170 170) ook voor Nederlanders?
als je je kaartnummer en codes stuurt wil ik dat wel even voor je checken
pi_205350326
quote:
“Pas op voor spontane knuffels”
Arme eragon, kan ie eindelijk weer los en dan wordt hij aangezien voor een zakkenroller _O-
pi_205350330
Toch handig dst ze advieseren om de sleutel van de locker niet te verliezen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205350340
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
Toch handig dst ze advieseren om de sleutel van de locker niet te verliezen.
Je moet er maar op komen _O_
  Spellchecker vrijdag 15 juli 2022 @ 14:13:11 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205350364
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:04 schreef junkiesietze het volgende:
gebruik zo veel mogelijk E-tickets? ja lekker, als je telefoon gejat word voordat je binnen bent kan je ook nog eens dat hele festival op je buik schrijven :')
Wel een pen meenemen!
  Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 14:13:13 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205350367
Ik stop mijn spullen zo klem in mijn broekzakken dat ik het er zelf amper uit krijg laat staan iemand anders. Nooit iets in je achterzak of jaszakken.

Verder op een festival gewoon zo min mogelijk bij je hebben
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Spellchecker vrijdag 15 juli 2022 @ 14:14:33 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205350381
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik stop mijn spullen zo klem in mijn broekzakken dat ik het er zelf amper uit krijg laat staan iemand anders. Nooit iets in je achterzak of jaszakken.

Ja leuk, maar je moet ook weleens naar het toilet. :+
  Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 14:15:37 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205350392
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:14 schreef maily het volgende:

[..]
Ja leuk, maar je moet ook weleens naar het toilet. :+
Als je al moet zitten zorg je dat er niemand in de buurt is, en de deur dicht.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Spellchecker vrijdag 15 juli 2022 @ 14:17:25 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205350406
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:03 schreef silverhill het volgende:
Is het tegenwoordig ook niet populair om in een drukke menigte misbruik te maken van contactloos pinnen? Dat ze met zo'n apparaatje langs broekzakken en tassen gaan.
Zoiets aanschaffen: Skimming-blocker
  Spellchecker vrijdag 15 juli 2022 @ 14:23:01 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205350450
Ook alert zijn als iemand je vraagt een foto te nemen .....
pi_205350565
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik stop mijn spullen zo klem in mijn broekzakken dat ik het er zelf amper uit krijg laat staan iemand anders. Nooit iets in je achterzak of jaszakken.

Verder op een festival gewoon zo min mogelijk bij je hebben
Hoe moeten die meisjes dan lekker hip hun telefoon uit hun achterzak laten steken? Tenminste, ik ga er van uit dat het een soort mode statement is, want ook bij de vrouwen die een handtas bij zich hebben zie ik de telefoon vaak op die wijze in hun achterzak zitten.
  Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 14:39:03 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205350579
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:37 schreef PJR het volgende:

[..]
Hoe moeten die meisjes dan lekker hip hun telefoon uit hun achterzak laten steken? Tenminste, ik ga er van uit dat het een soort mode statement is, want ook bij de vrouwen die een handtas bij zich hebben zie ik de telefoon vaak op die wijze in hun achterzak zitten.
Mijn vriendin laat haar telefoon meestal gewoon thuis. Tegenwoordig zie je trouwens best vaak zo'n telefoon met een hengsel waar door de telefoon de handtas is geworden. Lijkt me hiervoor ook wel handig maar je moet wel een erg stevig hengsel hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 15 juli 2022 @ 14:41:45 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205350605
Ik heb naast mijn telefoon en portemonnee ook standaard wat muizenvallen in mijn broekzakken zitten.
pi_205350721
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:03 schreef silverhill het volgende:
Is het tegenwoordig ook niet populair om in een drukke menigte misbruik te maken van contactloos pinnen? Dat ze met zo'n apparaatje langs broekzakken en tassen gaan.
Je kan of je pinkaart in een alufolie bewaren maar eenvoudiger is het om twee kaarten bij elkaar te hebben, die werken elkaar tegen bij het lezen. Nieuwere rijbewijzen doen dat ook kwam ik achter.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 15 juli 2022 @ 15:08:58 #21
186611 Haags
pi_205350844
Gewoon zorgen dat je met een groep gaat. En degene helemaal de tyfus in slaan als hij iets flikt bij je.
Zonder wrijving geen glans
pi_205350939
Gewoon alles in je bh douwen.
pi_205351352
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:37 schreef PJR het volgende:

[..]
Hoe moeten die meisjes dan lekker hip hun telefoon uit hun achterzak laten steken? Tenminste, ik ga er van uit dat het een soort mode statement is, want ook bij de vrouwen die een handtas bij zich hebben zie ik de telefoon vaak op die wijze in hun achterzak zitten.
Ja die trend heb ik ook nooit begrepen. Lijkt mij ook irritant zitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205351919
De remedie is simpel, namelijk op festivals gewoon streng handhaven dat er meer dan 1.5 meter afstand is tussen mensen, waardoor zakkenrollers geen gelegenheid meer hebben om van iemand ongezien de zakken te rollen.
pi_205352368
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:03 schreef silverhill het volgende:
Is het tegenwoordig ook niet populair om in een drukke menigte misbruik te maken van contactloos pinnen? Dat ze met zo'n apparaatje langs broekzakken en tassen gaan.
En dan? Met een contactloos pinapparaat op een broekzak gaat het niet werken omdat je dan duidelijk is naar wie het geld is gegaan. En een pas kopiëren gaat ook niet omdat er nog cryptografie op zit.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_205352740
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 18:00 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
En dan? Met een contactloos pinapparaat op een broekzak gaat het niet werken omdat je dan duidelijk is naar wie het geld is gegaan. En een pas kopiëren gaat ook niet omdat er nog cryptografie op zit.
Maar wie valt het op als er na je festival op je afschrijvingen de malafide "Universal Catering BV" staat tussen het legitieme "Horeca NL t.n.v. Adyen" en "CCV*V.O.F. Jansen Uden".

Ik bedoel ik heb vaak zat dat ik m'n afschrijvingen terugkijk, dat ik denk van "wtf is dat?". En dan blijkt na even terugzoeken/nadenken (i.c.m. datum/tijd) dat het wel klopt, maar dat het iets is geweest waarvan de naam/locatie/etc. op de afschrijving totaal niet herkenbaar is.
pi_205352970
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 16:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja die trend heb ik ook nooit begrepen. Lijkt mij ook irritant zitten.
Logisch juist. Kijk, als je zicht per ongeluk naar haar kont afzakt dan zie je meteen met welke telefoon ze heeft. Een van de weinige trends die ik wel begrijp.
afspraak tandarts verzetten
  vrijdag 15 juli 2022 @ 19:29:21 #28
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205353008
quote:
Je stelt overschrijvingen naar jouw medefestivalgangers best uit tot na het festival. Dat is veiliger en zorgt voor meer plezier tijdens het event.”
:')
  vrijdag 15 juli 2022 @ 19:41:53 #29
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_205353149
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:17 schreef maily het volgende:

[..]
Zoiets aanschaffen: Skimming-blocker
Kende ik nog niet. Maar wat is het voordeel van zo'n skimming blocker kaart t.o.v. een portemonnee/pashouder met RFID-blocker? (=portemonnee gemaakt van materiaal dat het signaal tegenhoudt)
Krekker is de bom!
  vrijdag 15 juli 2022 @ 19:44:21 #30
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_205353189
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:37 schreef PJR het volgende:

[..]
Hoe moeten die meisjes dan lekker hip hun telefoon uit hun achterzak laten steken? Tenminste, ik ga er van uit dat het een soort mode statement is, want ook bij de vrouwen die een handtas bij zich hebben zie ik de telefoon vaak op die wijze in hun achterzak zitten.
Ik denk eerder kwestie van gemakzucht. Uit de achterzak is de telefoon een stuk sneller te pakken. Scheelt veel tijd wanneer je 'm elke minuut gebruikt.
Krekker is de bom!
  vrijdag 15 juli 2022 @ 19:46:15 #31
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_205353210
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 18:00 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
En dan? Met een contactloos pinapparaat op een broekzak gaat het niet werken omdat je dan duidelijk is naar wie het geld is gegaan. En een pas kopiëren gaat ook niet omdat er nog cryptografie op zit.
En sowieso gebruiken criminelen toch vaak muilezels. Weet ff niet meer of je dat werkelijk zo noemt, maar ik doel op dat criminelen vaak naïeve kneusjes zonder strafblad voor hun karretje spannen.
Krekker is de bom!
  Spellchecker vrijdag 15 juli 2022 @ 20:15:11 #32
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205353560
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 19:41 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Kende ik nog niet. Maar wat is het voordeel van zo'n skimming blocker kaart t.o.v. een portemonnee/pashouder met RFID-blocker? (=portemonnee gemaakt van materiaal dat het signaal tegenhoudt)
Ik denk dat het hetzelfde werkt.
pi_205353672
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 19:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]
:')
Ja die snap ik ook niet.
Betere tip is om het niet zo duur te maken zodat je ook geen 100 euro hoeft mee te nemen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Spellchecker woensdag 31 mei 2023 @ 23:25:15 #34
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209356627
-- kick --

Het festivalseizoen is weer begonnen *O*

Blijven we alert?

Geslepen buitenlandse bendes loeren op telefoons festivalbezoekers

quote:
Buitenlandse bendes vliegen deze periode naar Nederland om op rooftocht te gaan, vooral op festivals waarvan het seizoen net weer begonnen is. Jaarlijks worden vele duizenden smartphones op evenementen door professionele zakkenrollers gestolen, die soms in enkele uren alweer de grens over gaan waardoor eigenaren naar hun vaak dure toestel met veel persoonlijke informatie kunnen fluiten.
Zodra bezoekers van evenementen merken dat ze zijn gerold, moeten ze heel snel alarm slaan. En dan hopen dat de daders en hun handlangers er nog niet in zijn geslaagd de gsm’s uit te zetten. Ook deze zomer zullen bendes speciaal worden overgevlogen vanuit het buitenland om op onze festivals te scannen, te loeren en toe te slaan.

Verder premium-artikel helaas, maar de boodschap moge duidelijk zijn!!

PS: zie ook de OP ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door maily op 31-05-2023 23:41:18 ]
  woensdag 31 mei 2023 @ 23:28:43 #35
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209356668
Gewoon altijd een oude telefoon mee naar een festival. Die wil al niemand jatten, en als het toch gebeurt is de schade te overzien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209356682
helaas geen premium, dus ik ga bestolen worden :7

8,- euro voor een biertje en je dan niet bestolen voelen :')
Wees gewoon dankbaar dat je gerold wordt. Zo bespaar je toch geld. :D

quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 23:28 schreef Janneke141 het volgende:
Gewoon altijd een oude telefoon mee naar een festival. Die wil al niemand jatten, en als het toch gebeurt is de schade te overzien.
Jamaar die oude telefoon heeft een gare camera voor al die ontzettend unieke foto's die ik ga maken! :') Zo ik kan ik het niet vertonen op de Socials natuurlijk! :(
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  woensdag 31 mei 2023 @ 23:40:24 #37
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209356808
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 20:15 schreef maily het volgende:
Ik denk dat het hetzelfde werkt.
Ik heb het net gelezen en die skimblocker beweert een stoorsignaal uit te zenden. Wellicht zit daar dus ook een RFID chip in. Hetzelfde wat zou kunnen werken is meerdere van dat type kaartjes bij elkaar doen en dan krijg je hetzelfde effect. En beter nog die hele zooi in een metalen etuitje zodat ze volledig afgeschermd zijn van electromagnetische stralingen en contact daarmee zodoende onmogelijk is.
  Spellchecker woensdag 31 mei 2023 @ 23:40:41 #38
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209356813
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 23:30 schreef Het_Bokje het volgende:
helaas geen premium, dus ik ga bestolen worden :7

Zie ook de OP ;)
  donderdag 1 juni 2023 @ 00:01:49 #39
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209357120
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 23:28 schreef Janneke141 het volgende:
Gewoon altijd een oude telefoon mee naar een festival. Die wil al niemand jatten, en als het toch gebeurt is de schade te overzien.
Ik sta meer te denken aan een fannypack of moneybelt die je onder je broek draagt waar je telefoon, idkaart, geld allemaal in kan. Daar kan een zakkenroller onmogelijk onopgemerkt bij.

En idd, tegenwoordig heeft iedereen wel meerdere oudere telefoons. Gewoon een afgeschreven oudje meenemen.
pi_209357607
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 00:01 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik sta meer te denken aan een fannypack of moneybelt die je onder je broek draagt waar je telefoon, idkaart, geld allemaal in kan. Daar kan een zakkenroller onmogelijk onopgemerkt bij.

En idd, tegenwoordig heeft iedereen wel meerdere oudere telefoons. Gewoon een afgeschreven oudje meenemen.
Zo zie je maar dat die oude House-broeken weer uit de kast kunnen :D
Ik krijg een fannypack misschien lastig onder m'n (korte) broek.

(ik heb geen oude telefoon meer, mijn huidige telefoon is al oud, en in m'n vorige-vorige (oude telefoons) past m'n sim-kaart niet meer :D Ik denk dat de batterijen ook gaar zijn. )
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 1 juni 2023 @ 22:30:20 #41
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209369194
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 23:30 schreef Het_Bokje het volgende:
helaas geen premium, dus ik ga bestolen worden :7

8,- euro voor een biertje en je dan niet bestolen voelen :')
Wees gewoon dankbaar dat je gerold wordt. Zo bespaar je toch geld. :D
[..]
Jamaar die oude telefoon heeft een gare camera voor al die ontzettend unieke foto's die ik ga maken! :') Zo ik kan ik het niet vertonen op de Socials natuurlijk! :(
Mensen maken natuurlijk niet alleen foto's voor social media he :)
Krekker is de bom!
pi_209369323
Het wordt steeds gezelliger in dit gave land.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Spellchecker donderdag 1 juni 2023 @ 22:46:01 #43
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209369444
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 01:13 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Zo zie je maar dat die oude House-broeken weer uit de kast kunnen :D
Ik krijg een fannypack misschien lastig onder m'n (korte) broek.

(ik heb geen oude telefoon meer, mijn huidige telefoon is al oud, en in m'n vorige-vorige (oude telefoons) past m'n sim-kaart niet meer :D Ik denk dat de batterijen ook gaar zijn. )
Dan wordt het wel soort van link in je fannypack :Y _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')