Ik heb dan gisteren nog eens een volledige aflevering gekeken (omwille van het momentje bij Henk en Laura wat
@Japepk aanhaalde: ik wilde met eigen oren horen of Frons Servies dé GTST-tune kon spelen). Waar zijn de makers toch weer mee bezig?!
Merel en Marwan zijn twee personages waarbij de chemie er overduidelijk is, waardoor je je toch afvraagt waarom die relatie tussen hun zo snel weer moest eindigen. Zeker na die enorme opbouw die het had en de obstakels die overwonnen moesten worden. Enorme fout dat dat zo snel teniet werd gedaan, want een serie als GTST heeft juist nood aan relaties tussen de jongere personages die langer doorlopen. Het zal er vast mee te maken hebben gehad dat ze de rol voor Noël van Kleef noodgedwongen moesten aanpassen na de hartaanval van Bas Muijs, maar het heeft de rol van Merel meer kwaad dan goed gedaan, want ze is nu het zoveelste personage met een zwalkend liefdesleven.
Als de schrijvers nu slim zouden zijn (wat ik nog altijd betwijfel), koersen ze af op een hereniging van Merel en Marwan. De chemie is er, de geschiedenis is er en het zijn twee personages die als koppel prima werken.
Ludo's angst is weer zo'n verhaallijn waarvan je je toch afvraagt in hoeverre de schrijvers een inschatting maken van de (langdurige) kijkers. Want nog los van het feit dat ze hiermee de statuur van Ludo weer haarfijn onder de bus gooien: de kijkers worden dus ook niet serieus genomen. De grote, onverschrokken Ludo Sanders die na een paar anonieme flutbedreigingen compleet paranoïde wordt, de beveiliging maximaal opschroeft en een safe room in zijn huis laat bouwen? Serieus? Hoezo gaat Erik de Vogel hier zelfs mee akkoord?
En het aandeel van Stefano hierin is ook waardeloos te noemen hoor. Destijds in seizoen 11, toen hij op soortgelijke wijze wraak nam op Ludo, had hij daar tenminste nog een goede reden voor: de betrokkenheid van Ludo bij de dood van Bowien. Maar wat is nu in godsnaam zijn motivatie om Ludo kapot te maken? Omdat die Daan een job in de top van het veilinghuis heeft gegeven? Het maakt van Stefano een verongelijkt, dreinend kind wat zijn zin niet krijgt en het op een blèren zet. En dan nog de doorzichtige manier waarop hij wraak neemt... Dat Ludo daar blind voor is is helemaal bespottelijk te noemen.
De verhaallijn van Laura is er overduidelijk een om een (eventuele) exit van Jette van der Meij makkelijk in gang te kunnen zetten. Ik hoop oprecht dat ik het mis heb, maar het zou mij niks verbazen als Laura vlak na het jawoord al sterft, want de inspiratie van de schrijvers reikt niet veel verder dan dat; zie maar de aankomende verhaallijn van Henk die er weer aan de haren bijgesleept is. Waar is Sil, nu zijn moeder het moeilijk heeft? Bestaat die überhaupt nog voor deze schrijvers, of is hij in de vergetelheid geraakt? Waar is Noud, die toch altijd een diepe band met zijn oma heeft gehad? Hell, in dit geval gedoog ik zelfs Dennis als zoon van Laura. Het is mooi dat ze haar ein-de-lijk weer eens een langdurige verhaallijn, een partner en een eigen set hebben gegeven, maar een personage als Laura Selmhorst verdient meer en beter. Duik als schrijvers in haar geschiedenis, zowel bekend als onbekend voor de kijkers, en haal er verdomme alles uit wat er in zit. Want mocht het onverhoopt zo zijn dat Laura binnen afzienbare tijd tussen zes planken de serie verlaat, dan moet dat wel op een absoluut hoogtepunt zijn.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:Kelder! Wat doe jij nou hier? :D