Wat een waanzinnig domme redenatie.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:11 schreef pasmaskas2022 het volgende:
Mijn vriendin vind dan uitjes of etentjes met eigen vrienden niet echt persoonlijk omdat zij dat vaker doet als ik
Johquote:Op woensdag 13 juli 2022 15:18 schreef CoolGuy het volgende:
Ik gok dat dit gaat om het verdelen van de financiën, en hoewel TS het wat krom omschrijft denk ik dat hier financieel gewin van vriendin over de rug van TS achter zit.
Ja, dat zou ik dan ook als 'gezamenlijke uitgave' willen aanmerken, als ik er meer aan uitgeef dan m'n partnerquote:Op woensdag 13 juli 2022 15:11 schreef pasmaskas2022 het volgende:
omdat zij dat vaker doet als ik en daardoor minder kan sparen om iets voor haar zelf te kopen
Joh. Daarom is he ook geen domme redenatie van d'r, maar een heel gehaaide.quote:
Ja, ware het niet dat het waanzinnig doorzichtig isquote:Op woensdag 13 juli 2022 15:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Joh. Daarom is he ook geen domme redenatie van d'r, maar een heel gehaaide.
Zeker, maar aangezien TS zich speciaal voor deze vraag lijkt te hebben geregistreerd is het voor hem niet zo heel erg duidelijk, wat mij doet denken dat TSquote:Op woensdag 13 juli 2022 15:21 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, ware het niet dat het waanzinnig doorzichtig is
Ja presies ik heb alles wel op een hoop gedaan verzekeringen mobiel ook omdat je die samen toch moet hebben en als het bedrag om het even is is dat prima. Ik vind buiten de deur moeten eten voor werk omdat je daar voor ergens heen moet ook prima als dat van gezamelijk komt. Of af entoe bij de boodschappen een tijdschift ofzo prima. Vraag mij daarom ook af hoe andere het doen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik dan ook als 'gezamenlijke uitgave' willen aanmerken, als ik er meer aan uitgeef dan m'n partner
Bij ons is alles wat we samen doen gezamenlijk (incl alle verzekeringen en belastingen). Maar dingen van onszelf niet (onderhoud mijn auto, kleding, hobby's).
Soms een beetje grijs gebied, maar daar moet je dan samen maar even een keuze in maken.
quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:21 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, ware het niet dat het waanzinnig doorzichtig is
Nou ja we hebben het al zo als ik zij allen nu we het er weer over hebben gehad kwam dat naar boven van haar. Ik vraag mij dan af wat andere daar in die. In vind het ook niet eerlijk inderdaad en is haar keuze het op die manier te gebruiken. Mischien is daar een tussen weg in?quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zeker, maar aangezien TS zich speciaal voor deze vraag lijkt te hebben geregistreerd is het voor hem niet zo heel erg duidelijk, wat mij doet denken dat TS
a. niet de broek aan heeft in de relatie en/of
b. een beetje naïef is.
Wat is het eigenlijke probleem hier? Zij geeft meer uit dan jij en wil daarom een deel van het geld dat jij inlegt óók 'terecht' uit kunnen geven zonder daarbij te moeten inboeten op de etentjes etc die zij doet en jij niet?quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:26 schreef pasmaskas2022 het volgende:
[..]
Ja presies ik heb alles wel op een hoop gedaan verzekeringen mobiel ook omdat je die samen toch moet hebben en als het bedrag om het even is is dat prima. Ik vind buiten de deur moeten eten voor werk omdat je daar voor ergens heen moet ook prima als dat van gezamelijk komt. Of af entoe bij de boodschappen een tijdschift ofzo prima. Vraag mij daarom ook af hoe andere het doen.
.....wow gast. Jij vindt het ook niet eerlijk maar je financiert dat gedoetje van d'r wel? MISSCHIEN is daar een tussenweg in? Volgens mij is dit hele financiële gebeuren een symptoom van een ander issue in jullie relatie.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:31 schreef pasmaskas2022 het volgende:
[..]
[..]
Nou ja we hebben het al zo als ik zij allen nu we het er weer over hebben gehad kwam dat naar boven van haar. Ik vraag mij dan af wat andere daar in die. In vind het ook niet eerlijk inderdaad en is haar keuze het op die manier te gebruiken. Mischien is daar een tussen weg in?
Er is geen tussenweg. Zij wilt een avondje uit, dus zij gaat daarvoor betalen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:31 schreef pasmaskas2022 het volgende:
[..]
[..]
Nou ja we hebben het al zo als ik zij allen nu we het er weer over hebben gehad kwam dat naar boven van haar. Ik vraag mij dan af wat andere daar in die. In vind het ook niet eerlijk inderdaad en is haar keuze het op die manier te gebruiken. Mischien is daar een tussen weg in?
Ben ik het mee eens ga der eens goed met haar over praten.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat is het eigenlijke probleem hier? Zij geeft meer uit dan jij en wil daarom een deel van het geld dat jij inlegt óók 'terecht' uit kunnen geven zonder daarbij te moeten inboeten op de etentjes etc die zij doet en jij niet?
Ik heb met mijn vrouw alles los van elkaar. Wij hebben géén gezamenlijke rekeningen.
Hoe oud zijn jullie. Wonen jullie samen of niet? Geef eens even wat achtergrond info om dit beter in te kunnen schatten.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:35 schreef pasmaskas2022 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens ga der eens goed met haar over praten.
Ja, dat zeg je als je een ruggengraat hebt, maar dát is nou exact waar het hier mis lijkt te gaan bij TS, want hij heeft geen ruggengraat.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:36 schreef S95Sedan het volgende:
Maar als je zoiets wil, die opzet dan spreek je toch een vast bedrag af, ik zou de discussie niet eens aangaan als zij zelf ervoor kiest om dat uit te geven aan etentjes met haar vrienden. (gezamelijk is wat anders)
Dan moet ze gewoon andere keuzes maken en niet alles uitgeven en vervolgens onder het mom van "maar het valt onder uitgaven samen" proberen te scharen. Dat is gewoon alleen eigen gewin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |