Ik aarzelde, want dit is een rotprobleem, dat online account staat nu gekoppeld aan een aantal microsoft dingen, zoals 'one drive' en waarschijnlijk meer.quote:Op donderdag 14 juli 2022 00:26 schreef diginoob2 het volgende:
Nou jongens, niet allemaal tegelijk hoor
nou reageer eens op de reacties johquote:Op donderdag 14 juli 2022 00:26 schreef diginoob2 het volgende:
Nou jongens, niet allemaal tegelijk hoor
Vergeet niet Windows Update, dat hangt ook aan dat administrator account.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:02 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik aarzelde, want dit is een rotprobleem, dat online account staat nu gekoppeld aan een aantal microsoft dingen, zoals 'one drive' en waarschijnlijk meer.
Dit zijn een aantal stappen die je moet uitvoeren, dus ik ga even opzoek of er niet een gratis programmaatje is die het in 1 keer goed doet.
Welke Windows- versie trouwens, dat is ook wel belangrijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 22:34 schreef diginoob2 het volgende:
Ik heb op mijn pc een administrator Windows 10/microsoft account gekoppeld aan een oud mailadres. Ik schijn dit nergens te kunnen veranderen.
Op mijn laptop werk ik al enige tijd op een ander account met een actueel mailadres.
Om verwarring te voorkomen wil alles nu aan 1 account kopppelen, dat synchroniseren en klaar. Alleen ik zie nergens hoe ik het administrator account op de pc kan verwijderen. Laat staan gegevens exporteren. Ik heb nu dus een backup gemaakt van alles en ook Edge favorieten geexporteerd. Met het idee: als ik dit account op een of andere manier kan verwijderen, dan zet ik alles wel handmatig over![]()
Dé vraag: hoe?
Sinds ze dat online account hebben toegevoegd, zal je waarschijnlijk, met je account je op de microsoft site moeten inloggen. Daar zullen wel een paar instellingen staan die misschien handiger zijn om uit te zetten. Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:52 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Vergeet niet Windows Update, dat hangt ook aan dat administrator account.
Je kunt het gekoppelde MS-account ook wijzigen. Maar dat verschilt per Windows-versie, die heeft TS nog niet met ons gedeeld.quote:Op donderdag 14 juli 2022 18:04 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Sinds ze dat online account hebben toegevoegd, zal je waarschijnlijk, met je account je op de microsoft site moeten inloggen. Daar zullen wel een paar instellingen staan die misschien handiger zijn om uit te zetten. Maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb alleen computerbeheer, en zie daar helaas geen optie voor gebruikers, ziehier: https://ibb.co/1srnPkJ[/img]quote:Op donderdag 14 juli 2022 00:31 schreef cosmosis het volgende:
Type in search " Computer beheer" of "Computer management" afhankelijk van je taal instellingen. Daar kun je onder "local Users and groups" -> "Users" elke willekeurige user verwijderen, inclusief het Administrator account.
Let wel, zorg dat je een nieuw account hebt welke lid is van de Administrators group voordat je dat account wegplempt!
Windows 10 home, voor meer info: https://ibb.co/6PnwH3bquote:[img]https://fokstatic.nl/p/0s.gif[/ Op donderdag 14 juli 2022 17:56 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Welke Windows- versie trouwens, dat is ook wel belangrijk.
En hangt dat mailadres aan een "gewoon" account met administrator-rechten (wat de normale aanpak is), of heb je het echte account met "administrator" opengezet en het aan dat mailadres gekoppeld ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |