abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205322541
Ik heb op mijn pc een administrator Windows 10/microsoft account gekoppeld aan een oud mailadres. Ik schijn dit nergens te kunnen veranderen.

Op mijn laptop werk ik al enige tijd op een ander account met een actueel mailadres.

Om verwarring te voorkomen wil alles nu aan 1 account kopppelen, dat synchroniseren en klaar. Alleen ik zie nergens hoe ik het administrator account op de pc kan verwijderen. Laat staan gegevens exporteren. Ik heb nu dus een backup gemaakt van alles en ook Edge favorieten geexporteerd. Met het idee: als ik dit account op een of andere manier kan verwijderen, dan zet ik alles wel handmatig over :')

Dé vraag: hoe?
zelfde als diginoob
pi_205336587
Nou jongens, niet allemaal tegelijk hoor
zelfde als diginoob
  VIVA donderdag 14 juli 2022 @ 00:31:10 #3
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_205336598
Type in search " Computer beheer" of "Computer management" afhankelijk van je taal instellingen. Daar kun je onder "local Users and groups" -> "Users" elke willekeurige user verwijderen, inclusief het Administrator account.

Let wel, zorg dat je een nieuw account hebt welke lid is van de Administrators group voordat je dat account wegplempt!
What lies behind makes no sense in my mind
pi_205340422
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 00:26 schreef diginoob2 het volgende:
Ik aarzelde, want dit is een rotprobleem, dat online account staat nu gekoppeld aan een aantal microsoft dingen, zoals 'one drive' en waarschijnlijk meer.

Dit zijn een aantal stappen die je moet uitvoeren, dus ik ga even opzoek of er niet een gratis programmaatje is die het in 1 keer goed doet.
pi_205340545
Misschien gaat het op deze manier het wat eenvoudiger met dit programmaatje.

https://computertotaal.nl(...)er-gebruikersbeheer/
https://www.carifred.com/quick_user_manager/
  donderdag 14 juli 2022 @ 15:22:24 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205340647
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 00:26 schreef diginoob2 het volgende:
nou reageer eens op de reacties joh
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 14 juli 2022 @ 17:52:42 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_205342370
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 15:02 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Ik aarzelde, want dit is een rotprobleem, dat online account staat nu gekoppeld aan een aantal microsoft dingen, zoals 'one drive' en waarschijnlijk meer.

Dit zijn een aantal stappen die je moet uitvoeren, dus ik ga even opzoek of er niet een gratis programmaatje is die het in 1 keer goed doet.
Vergeet niet Windows Update, dat hangt ook aan dat administrator account.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 14 juli 2022 @ 17:56:05 #8
8252 mvdejong
pi_205342415
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 22:34 schreef diginoob2 het volgende:
Ik heb op mijn pc een administrator Windows 10/microsoft account gekoppeld aan een oud mailadres. Ik schijn dit nergens te kunnen veranderen.

Op mijn laptop werk ik al enige tijd op een ander account met een actueel mailadres.

Om verwarring te voorkomen wil alles nu aan 1 account kopppelen, dat synchroniseren en klaar. Alleen ik zie nergens hoe ik het administrator account op de pc kan verwijderen. Laat staan gegevens exporteren. Ik heb nu dus een backup gemaakt van alles en ook Edge favorieten geexporteerd. Met het idee: als ik dit account op een of andere manier kan verwijderen, dan zet ik alles wel handmatig over :')

Dé vraag: hoe?
Welke Windows- versie trouwens, dat is ook wel belangrijk.
En hangt dat mailadres aan een "gewoon" account met administrator-rechten (wat de normale aanpak is), of heb je het echte account met "administrator" opengezet en het aan dat mailadres gekoppeld ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
pi_205342609
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 17:52 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Vergeet niet Windows Update, dat hangt ook aan dat administrator account.
Sinds ze dat online account hebben toegevoegd, zal je waarschijnlijk, met je account je op de microsoft site moeten inloggen. Daar zullen wel een paar instellingen staan die misschien handiger zijn om uit te zetten. Maar dat weet ik niet zeker.
  donderdag 14 juli 2022 @ 18:11:54 #10
8252 mvdejong
pi_205342744
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 18:04 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Sinds ze dat online account hebben toegevoegd, zal je waarschijnlijk, met je account je op de microsoft site moeten inloggen. Daar zullen wel een paar instellingen staan die misschien handiger zijn om uit te zetten. Maar dat weet ik niet zeker.
Je kunt het gekoppelde MS-account ook wijzigen. Maar dat verschilt per Windows-versie, die heeft TS nog niet met ons gedeeld.
pi_205364787
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2022 00:31 schreef cosmosis het volgende:
Type in search " Computer beheer" of "Computer management" afhankelijk van je taal instellingen. Daar kun je onder "local Users and groups" -> "Users" elke willekeurige user verwijderen, inclusief het Administrator account.

Let wel, zorg dat je een nieuw account hebt welke lid is van de Administrators group voordat je dat account wegplempt!
Ik heb alleen computerbeheer, en zie daar helaas geen optie voor gebruikers, ziehier: https://ibb.co/1srnPkJ[/img]
quote:
[img]https://fokstatic.nl/p/0s.gif[/ Op donderdag 14 juli 2022 17:56 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Welke Windows- versie trouwens, dat is ook wel belangrijk.
En hangt dat mailadres aan een "gewoon" account met administrator-rechten (wat de normale aanpak is), of heb je het echte account met "administrator" opengezet en het aan dat mailadres gekoppeld ?
Windows 10 home, voor meer info: https://ibb.co/6PnwH3b
Ik weet niet precies hoe account, rechten en mailadres (ooit) aan elkaar gekoppeld zijn, misschien geeft dit meer info? : https://ibb.co/NLLF81Y
zelfde als diginoob
pi_205365421
lokale user aanmaken, die administrator maken, mee inloggen en andere account verwijderen.
daarna naar je instellingen gaan en bij accounts microsoft account selecteren en verwijderen.

uiteraard eerst even zorgen dat je e.e.a backupt en/of verplaatst naar het nieuwe lokale account
pi_205409817
-Op taakbalk intypen: configuratiescherm
-In het rolmenu Configuratiescherm App openen
-Klikken op Gebruikeraccounts**
-Klikken op: Wijzigingen aanbrengen in mijn account in Pc-instellingen
-Linker venster klikken op E-mail en accounts
-klikken op het zichtbare E-mail adres
-Op knop Beheren klikken
-Op de optie: Aanmelden met een ander Microsoft account klikken. :P

**als dat niet zichtbaar is, dan rechtsboven bij Weergeven op in het rolmenu op Grote pictogrammen klikken.
pi_205423392
Eerst nieuw account maken... En dan zou je hier verder mee kunnen een bestaand profiel te kopiëren naar het nieuw account.

https://www.easeus.com/pc(...)r-in-windows-10.html

Na de transfer hoef je in principe het oude account niet meer actief te gebruiken en laten voor wat het is.

Geen idee eerlijk gezegd hoe het nu precies werkt in W10, maar ten tijde van WXP en Vista en 7 kon je accounts anders benoemen. Echter dit betrof dan allen de shell inlognaam. Onder de huid op register niveau etc. veranderde er niets. Bv. open taakbeheer dan stond het nog steeds op voormalig account naam. Dus het veranderde bij deze versies enkel gebruikersmatig maar systeemmatig blijft het oude account behouden na een naamsverandering.

Ik vermoed dat het in W10 nog hetzelfde zal zijn, dat je dus het oude account/profiel fysiek moet kopiëren naar nieuw account. Gezien je het hebt over Administrator account zou ik daar verder vanaf blijven na de kopie en gewoon verder gaan met nieuw account.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')